Sivu: 5 / 8:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 34567 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 121:stä 150:een 225:sta
  1. #121
    Lainaa Möpedi_ kirjoitti Katso viesti
    Juurikin näin. Kyllä vaatii motoristilta keskivertoa enemmän pokkaa jos meinaa Seinäjoella splittailla. Olen nähnyt lane-splittausta täällä tasan kerran, siis kunnollista sellaista ettei ollut vain röyhkeää minä-ensin ajoa.

    Välillä "ruuhkissa" käynyt mielessä, mutta on se täällä vain niin tuntematon ilmiö autoilijoille etten ole kehdannut vielä splitata.

    Kyllä mä oon ääsjoella hieman splittaamista harjoittanut, varsinkin nurmoon liikkarin risteyksessä, törnänvän- sekä ruukintiellä ihan sujuvasti on homma onnistunut ilman että kukaan olis yrittänyt kiilata
    CBR 1100 xx -05 7/2016-
    CBR 1000F -89 7/2013-7/2016
    GS 1000S -79 85-88
    CB750-73 83-84
    CB350F -7? 82-83
    CB125Tvin -79 81-82
    CB100S -7? 80-81
  2. #122
    Tässä YouTube pätkässä on ihan asiaa lane-splitting ajosta ja pätee kaikkialla.

    https://youtu.be/JNGD9AAIfFU
    Yamaha T700
  3. #123
    Lainaa Roof kirjoitti Katso viesti
    Tässä YouTube pätkässä on ihan asiaa lane-splitting ajosta ja pätee kaikkialla.

    https://youtu.be/JNGD9AAIfFU
    Mielenkiintoinen juttu tuossa on toteamus/väittämä, että splittailu on turvallisempi tapa liikkua
    kuin "jonossa ajaminen" muun liikenteen rytmissä.
    Tähänhän tuossa monen kertaan viitattiin.

    Alkuunsahan tuo vaikuttaa perin omituiselta ajatukselta, mutta mopoilijahan ei tuolla yksin
    ole luomassa kokonaisuutta ja tilanteita.
    Olisiko niin, että mopo "auton lokerossa" laukaisee monen kotilokuskin "ryntäysreaktion".....
    siinä mielessä, että tilanne/tilaisuus näyttää hätäisellä vilkaisulla "hyvältä raolta".....
    vaikka siinä lokerossa mopo kuitenkin jo on??? Tuohon ehtii... tohon vaihdan kaistaa.... yms.
    Lopputulema onkin näistä lähtökohdista sitten enemmän törmäilyjä kuin mopoilijan splittaillessa.
    Näin tietenkin niistä lähtökohdista, ettei autoilijat ole periaatteessa "metsästämässä ja opettamassa"
    autoliikenteen mallista poikkeavia .

    Ainoa mikä tuossa muuten "avartavassa" pätkässä jäi puuttumaan, eikä ihan merkityksetön asia
    vaikka homma muutoin sujuisikin hyvässä yhteisymmärryksessä, oli NOPEUSEROT!

    Vaikea se toki absoluuttisesti määritellä millä kohtaa nopeusero muuttuu "vaaralliseksi", koska
    muuttujia on helvetillinen määrä ja niiden merkityskin vaihtelee monien eri tilanteiden osalla merkittävästi.

    Kannattaa kuitenkin muistaa vanha juttu..... .

    Naruneliössä(kin) se laaki jolla valot sammuu tulee yleensä niin, ettei sitä edes näe .

    Eli jos liian suuri nopeusero/ liian nopea linjan/asemanvaihto vie kotilokuskeilta "mahdollisuudet"
    havainnoida muiden edesottamuksia...... liikutaan liian lipakasti tilanteessa.

    Karrikoiden ilmaistuna kyse on aivan samasta, kuin lähtisi siitä, että on turvallista vetää
    150+ viidenkympin alueella ilman vilkkuvalojakin...... koska muilla on velvollisuus vilkuilla
    peileihin ja risteyksiin. Vaikka moni katsoo ja näkee.... ei vaan ymmärrä koska, ihan perustellustikin,
    havainnon perusteella on ihan toiset odotusarvot..... jos havainnoida ylipäänsä ehtii.

    Näin se homma vaan on aina mennyt... ja menee aina vaan.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  4. #124
    Lainaa Bone kirjoitti Katso viesti
    Mielenkiintoinen juttu tuossa on toteamus/väittämä, että splittailu on turvallisempi tapa liikkua
    kuin "jonossa ajaminen" muun liikenteen rytmissä.
    Tähänhän tuossa monen kertaan viitattiin.

    Alkuunsahan tuo vaikuttaa perin omituiselta ajatukselta, mutta mopoilijahan ei tuolla yksin
    ole luomassa kokonaisuutta ja tilanteita.
    Olisiko niin, että mopo "auton lokerossa" laukaisee monen kotilokuskin "ryntäysreaktion".....
    siinä mielessä, että tilanne/tilaisuus näyttää hätäisellä vilkaisulla "hyvältä raolta".....
    vaikka siinä lokerossa mopo kuitenkin jo on??? Tuohon ehtii... tohon vaihdan kaistaa.... yms.
    Lopputulema onkin näistä lähtökohdista sitten enemmän törmäilyjä kuin mopoilijan splittaillessa.
    Näin tietenkin niistä lähtökohdista, ettei autoilijat ole periaatteessa "metsästämässä ja opettamassa"
    autoliikenteen mallista poikkeavia .

    Ainoa mikä tuossa muuten "avartavassa" pätkässä jäi puuttumaan, eikä ihan merkityksetön asia
    vaikka homma muutoin sujuisikin hyvässä yhteisymmärryksessä, oli NOPEUSEROT!

    Vaikea se toki absoluuttisesti määritellä millä kohtaa nopeusero muuttuu "vaaralliseksi", koska
    muuttujia on helvetillinen määrä ja niiden merkityskin vaihtelee monien eri tilanteiden osalla merkittävästi.

    Kannattaa kuitenkin muistaa vanha juttu..... .

    Naruneliössä(kin) se laaki jolla valot sammuu tulee yleensä niin, ettei sitä edes näe .

    Eli jos liian suuri nopeusero/ liian nopea linjan/asemanvaihto vie kotilokuskeilta "mahdollisuudet"
    havainnoida muiden edesottamuksia...... liikutaan liian lipakasti tilanteessa.

    Karrikoiden ilmaistuna kyse on aivan samasta, kuin lähtisi siitä, että on turvallista vetää
    150+ viidenkympin alueella ilman vilkkuvalojakin...... koska muilla on velvollisuus vilkuilla
    peileihin ja risteyksiin. Vaikka moni katsoo ja näkee.... ei vaan ymmärrä koska, ihan perustellustikin,
    havainnon perusteella on ihan toiset odotusarvot..... jos havainnoida ylipäänsä ehtii.

    Näin se homma vaan on aina mennyt... ja menee aina vaan.
    Homma kun vaan on niin että peräänajo on noista perus törmäysvahingoista se yleisin. Ja johtaa henkilövahinko korvauksiin useiten. Eli se on se mörkö mitä lane splittaava motoristi väistää hemmetin tehokkaasti, ei tartte varoa hanuria kun voi keskittyä eteenpäin. En usko että autoilijat tahelleen ryttää rätkiä se vaan on karu totuus että on kiva näpätä kännyä kattoa netflixiä yms yms... autoillessa.
    Can-Am Outlander 1000 XT 2012
  5. #125
    Lainaa Tribu kirjoitti Katso viesti
    Homma kun vaan on niin että peräänajo on noista perus törmäysvahingoista se yleisin. Ja johtaa henkilövahinko korvauksiin useiten. Eli se on se mörkö mitä lane splittaava motoristi väistää hemmetin tehokkaasti, ei tartte varoa hanuria kun voi keskittyä eteenpäin. En usko että autoilijat tahelleen ryttää rätkiä se vaan on karu totuus että on kiva näpätä kännyä kattoa netflixiä yms yms... autoillessa.
    Tähän on tultu ja homma taitaa vaan pahentua.

    Ei taida kauaa mennä, kun mopoilijat on jo samassa jamassa "oheistoimintojen" suhteen kun
    autoilijat on nyt .

    Sellaisia helvetin "viihdekeskuksia" alkaa jo olla aika monen motoristin "Must- listalla".....
    että eihän sitä mopolla nyt ajeta ajamisen ilosta .
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  6. #126
    Lainaa Tribu kirjoitti Katso viesti
    Homma kun vaan on niin että peräänajo on noista perus törmäysvahingoista se yleisin. Ja johtaa henkilövahinko korvauksiin useiten. Eli se on se mörkö mitä lane splittaava motoristi väistää hemmetin tehokkaasti, ei tartte varoa hanuria kun voi keskittyä eteenpäin. En usko että autoilijat tahelleen ryttää rätkiä se vaan on karu totuus että on kiva näpätä kännyä kattoa netflixiä yms yms... autoillessa.
    Tähän vois vielä lisätä, että jos haluaa splittailla niin kannattais tehdä se edes samalla tavalla kuin suurin osa meistä tekee, eli autokaistojen välissä. Eikä niin kuten eräs huimapää viime maanantaina iltapäivän ruuhkassa Kehä I:llä. Tämä sankari painoi ohi hitaasti liikkuvasta autojonosta vasemman puoleisen kaistan pientareen kautta! Siinä kyllä kännykkäänsä näpräävä autokuski tulee pahasti yllätetyksi kun prätkä sujahtaa pientareen kautta ohi vasemman puoleista peiliä hipoen.

    Pekka T
    FZ8-N & MT-09 Tracer & MT-07 2 kpl
  7. #127
    Tänään Tampereella koulubussin kuski raivostui, tööttäili ja näytti kaikenmoisia käsimerkkejä meikäläiselle sekä kaasutteli eteenpäin valoissa yli valkoisen viivan. Ei ollut liikkuva jono ja punaiset syttyi hetkeä aikaisemmin.
    Honda VFR 800FI ´98
    Rakkaat exät: Honda CB 900 F Hornet ´03
  8. #128
    Ite en oo kokenu splitatessa mitään raivoa mistään suunnasta.

    Yleensä jos splittaan ni Kehä III ruuhkassa, tai sitten jossain Vihdintien liikennevalojonoissa.

    Ja yleensä vielä autoilijat HALUAA päästää siihen kaistojen väliin. Muistan ku kesäkuun lopussa mentiin letka-ajoa Poriin ni kakkostiellä autoilijat järjestäen veti tien sivuun päästääkseen pyöräletkan jonosta ohi. Ei noille autoilijoille voi muuta sanoa kuin
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  9. #129
    Onko mikään taho yrittänyt millään tavalla edistää lane splittingin sallimista Suomessa? Siitä oli tullut suositellusta tavasta rangaistava teko niinä vuosina, joina en motskarilla ajanut. Harmillista.

    Siellä, missä siitä olisi eniten hyötyä niin autoilijoille, mopoilijoille kuin ilmastoihmisille, poliisit ovat sen verta tiheässä, että varmaankin sakottavat halukkaasti. Muissa osissa Suomea asialla on vain vähän merkitystä. Toisaalta noissa ruuhkapaikoissa - miten lie virkavalta edes pystyy saamaan splittaajan kiinni?
    Suzuki AN400 Burgman (2018) - vaimo
    Suzuki DL650 (2009) - mä
    Suzuki GSF 600 s bandit (2002) - mä
    Ex-pyörä: Honda Shadow 750 ACE (2001) - vaimo
    EX-pyörä: Yamaha XV250 Virago (2000) - vaimo
  10. #130
    Missä kohtaa siitä on tullut rangaistava? Olen ajanut kehä3 alueella useasti poliisin ohi splitatessa, ei mitään ongelmaa.
    Poista häiritsevät mainokset: https://getadblock.com/
    ABSillinen turbobusa powered by delvac.
  11. #131
    Lainaa Z-man kirjoitti Katso viesti
    Missä kohtaa siitä on tullut rangaistava? Olen ajanut kehä3 alueella useasti poliisin ohi splitatessa, ei mitään ongelmaa.
    Jaa - sitten olen ymmärtänyt jotain väärin! Kolkyt vuotta sitten ajelin itse Kehä1:llä lähes joka päivä (kesällä) hitaasti liikkuvien jonojen ohi, en kuitenkaan järjetöntä vauhtia. Keskustan alueella hyödynsin lähes aina mahdollisuuden ajella jonon keulille jonojen välistä.

    Eli samaa voi rohkeasti harrastaa tänäkin päivänä?
    Suzuki AN400 Burgman (2018) - vaimo
    Suzuki DL650 (2009) - mä
    Suzuki GSF 600 s bandit (2002) - mä
    Ex-pyörä: Honda Shadow 750 ACE (2001) - vaimo
    EX-pyörä: Yamaha XV250 Virago (2000) - vaimo
  12. #132
    Splittaan aina ja joka paikassa, myös liikkuvissa jonoissa jos ovat pitkät.
    Rangaistuksia nolla.
    Life may begin at 30, but it doesn't get real interesting until after 50.
  13. #133
    Kaikenlaista hölmöilyä on tullut joskus harrastettua, mutta lane splitting liiikkuvien autojen välissä ei kuulu niihin.
    Toki liikennevaloissa tulee otettua se keulapaikka monesti.

    Jotenkin pelottaa ajatus ajella liikkuvien autojen välissä, ei tarvii kun kotilokuskin keskittymisen hetkeksi herpaantua ja auton ajaantua keskiviivalle, niin siinä ollaan kivasti puristuksissa. Tai joku vaihtaa kaistaa ilman vilkkua, kun olet itse siinä takaviistossa.
  14. #134
    Lainaa Mäkine kirjoitti Katso viesti
    Kaikenlaista hölmöilyä on tullut joskus harrastettua, mutta lane splitting liiikkuvien autojen välissä ei kuulu niihin.
    Riippuu ihan millasta vauhtia ne jonot vetää.

    Jos
    - Kehä III pahin ruuhka ja autot vetää 20-30km/h --> menen välistä
    - normaali ruuhka ja autojono vetää 50-60km/h --> en mene välistä (paitsi kerran ku oli oikeasti minuuttikiire)

    Ja sillon ku menen välistä ni katon siksakkia koko ajan eli tsekkaan joka auton että mitä se duunaa, ja aika kovalla prosentilla on pystyny ennustamaan oikein autojen aikeet ja tekemiset ilman mitään vaaramomenttia.

    Vaara syntyy kun 1) mennään melkoisella nopeuserolla kaistojen välissä tai 2) mennään siellä välissä hevoslaput silmillä eli tuijotetaan vain siihe keskelle ränniä tai 3) kohdat 1 ja 2 yhtäaikaa
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  15. #135
    Eläkeläinen pupu:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2005
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Kaj kirjoitti Katso viesti
    Splittaan aina ja joka paikassa, myös liikkuvissa jonoissa jos ovat pitkät.
    Rangaistuksia nolla.
    Lainaa Mäkine kirjoitti Katso viesti
    Kaikenlaista hölmöilyä on tullut joskus harrastettua, mutta lane splitting liiikkuvien autojen välissä ei kuulu niihin.
    Toki liikennevaloissa tulee otettua se keulapaikka monesti.

    Jotenkin pelottaa ajatus ajella liikkuvien autojen välissä, ei tarvii kun kotilokuskin keskittymisen hetkeksi herpaantua ja auton ajaantua keskiviivalle, niin siinä ollaan kivasti puristuksissa. Tai joku vaihtaa kaistaa ilman vilkkua, kun olet itse siinä takaviistossa.
    Minä splittaan kans aina seisovat jonot. Liikkuvan jonon splittaan, jos ne etenee mateluvauhtia...
    Sakkoja en oo ikinä saannu. pari kertaa on polisi huomauttanu et "toi ei oo kivaa..."

    Jonku kerran on jokunen autolija menettäny hermot: liikennevaloissa huudettu pää punaisena auton avoimmest ikkunasta, on yritetty siirtää autoo eteen, soitettu torvee, näytetty keskarii...
    "Puput on kyllä suloisia, muttei kovin älykkäitä"
  16. #136
    Ihan mielenkiintoinen aihe. Liikenteessä näkyy splittausta jatkuvasti ja ainakaan Helsingissä poliisia ei hirveästi näytä kiinnostavan. Nyt kun itse hankin moottoripyöräkorttia, niin aiheesta toki keskusteltiin myös autokoulussa ja teoriakokeessa oli myös kysymyksiä - toki niihin piti vastata lain mukaan, mutta käytäntö näyttää tosiaan hieman erille oikeasti myös poliisin suhteen.

    Se onkin sitten eri asia, että missä vaiheessa itsellä tulee oikeasti rohkeus ajaa sieltä välistä. Alkuun varmasti jään perään odottamaan normaalisti. En välttämättä aloittelijana halua juurikaan noita naama punaisena huutavia tai kiilaavia ottamaan minua kohteekseen.
    Nykyinen: Bonneville T120 Black Ex: SuperDuke 1290 R, StreetFighter 1098, Speed Triple RS, Duke 790
  17. #137
    Onko omia videoita?
    Siis noin malliksi miltä tämä asia näyttää täällä meillä.
    Tuolla liikenteessä on varsin monella kamera käytössä ;) Minulla on kotilossa eteen ja taakse.
    Minulla on nyt vain auton sisältä kuvattuja mutta aikomus on käyttää kameraa myös mopossa tällä kaudella.
    Kypärään yksi ja mopoon ehkä kaksi samalla tavalla kuin radalla.
    Nyt on siis vain 'kotilo' näkymiä aiheesta tallennettu. Alkaen 2015.

    T: Antti R.
    Vanha&kädetön(mies)='tyttöjen' pyörä.
    Ei osaa/uskalla. Oppisi edes vähän ajamaan!
    Tauko 16/17.
    Nyt toi mopo on oma ja uusi yritys ;)
    Ihan ok 2018 ja 2019.
  18. #138
    Lainaa Aamies kirjoitti Katso viesti
    Onko omia videoita?
    Siis noin malliksi miltä tämä asia näyttää täällä meillä.
    Oon monesti halunnu ottaa, mutta kiitos tämän maan nerokkaan oikeuslaitoksen ni youtubessa löytyvästä onboard kamerasta jossa splitataan kaistoja ni saattais tulla sakko postissa ku mun video toimii todisteena tästä kauheasta rikoksesta... ni oon jättäny ottamati.
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  19. #139
    Onko näissä liikenne asioissa millainen vanhenemisaika?
    Jukka R. olisi varmaankin sopiva henkilö vastaamaan tähän.
    Siis jos laittaisi muita ajoneuvoja näkyviin julkisesti?
    Vanha&kädetön(mies)='tyttöjen' pyörä.
    Ei osaa/uskalla. Oppisi edes vähän ajamaan!
    Tauko 16/17.
    Nyt toi mopo on oma ja uusi yritys ;)
    Ihan ok 2018 ja 2019.
  20. #140
    Lainaa Aamies kirjoitti Katso viesti
    Onko näissä liikenne asioissa millainen vanhenemisaika?
    Jukka R. olisi varmaankin sopiva henkilö vastaamaan tähän.
    Siis jos laittaisi muita ajoneuvoja näkyviin julkisesti?
    Vanhenemisaika on 2 vuotta. Mitä jos blurraat rekkarit pois näkyvistä?
    Nykyinen: Bonneville T120 Black Ex: SuperDuke 1290 R, StreetFighter 1098, Speed Triple RS, Duke 790
  21. #141
    Super Retard PoS:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Sep 2005
    Tallinn
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Mäkine kirjoitti Katso viesti
    Jotenkin pelottaa ajatus ajella liikkuvien autojen välissä, ei tarvii kun kotilokuskin keskittymisen hetkeksi herpaantua ja auton ajaantua keskiviivalle, niin siinä ollaan kivasti puristuksissa. Tai joku vaihtaa kaistaa ilman vilkkua, kun olet itse siinä takaviistossa.
    Riittävän pitkälle kun katsoo, niin kyllä autoilijoiden aikeet pystyy aika hyvin ennakoimaan. Menen itse just sieltä, mistä sattuu mahtumaan, ihan kaikissa tilanteissa ja nopeuksissa.
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * KTM 890 Duke R * Honda Fireblade *
  22. #142
    Suurin osa autoilijoista ei kyllä reagoi mitenkään tai tekee tilaa.
    Aina joskus tietty jotain omalaatuista.

    Mulla tuli viime kesänä kerran tilanne, jossa autoilijan aikeita ei voinut arvata. En minä ainakaan.
    Ohitin puoli kilometriä pitkää seisovaa jonoa kaksikaistaisella tiellä.
    Tilaa olis ollut vaikka norsulaumalle, mutta vastaan tuli auto, joka alkoi valua kohti.
    Vaikka vedin niin lähelle ohitettavia kuin pystyin, niin vastaantulijan peili mossahti takalaukkuun.
    Koska ohitettava jono ei liikkunut, niin mihinkään välinkään ei päässyt.
    Hetken kattelin peilistä, että miten se reagoi, muttei jarruvalo vilahtanut eikä hidastanut.
    Jatkoi matkaa kuin ei mitään...ja niin sitten tein minäkin.
    En vieläkään tiedä, että tekikö tahallaan vai kirjoitteliko tekstareita?
  23. #143
    Lainaa qeanu kirjoitti Katso viesti
    Suurin osa autoilijoista ei kyllä reagoi mitenkään tai tekee tilaa.
    Aina joskus tietty jotain omalaatuista.

    Mulla tuli viime kesänä kerran tilanne, jossa autoilijan aikeita ei voinut arvata. En minä ainakaan.
    Ohitin puoli kilometriä pitkää seisovaa jonoa kaksikaistaisella tiellä.
    Tilaa olis ollut vaikka norsulaumalle, mutta vastaan tuli auto, joka alkoi valua kohti.
    Vaikka vedin niin lähelle ohitettavia kuin pystyin, niin vastaantulijan peili mossahti takalaukkuun.
    Koska ohitettava jono ei liikkunut, niin mihinkään välinkään ei päässyt.
    Hetken kattelin peilistä, että miten se reagoi, muttei jarruvalo vilahtanut eikä hidastanut.
    Jatkoi matkaa kuin ei mitään...ja niin sitten tein minäkin.
    En vieläkään tiedä, että tekikö tahallaan vai kirjoitteliko tekstareita?
    Asenteet kyllä muuttuvat meilläkin, vaikka muutoksen huimasta nopeudesta ei kannata olla huolissaan.

    Pyörien lisääntyminen auttaa varmasti asiaa kaupungeissa ja taajamissa, koska asioita hitaamminkin
    omaksuva (kotilopena) oppii lopulta laskemaan oman etunsa yhtälön oikein.

    Umpiruuhkassa jokainen jonosta poissa oleva pyörä vie omaa kotiloa pykälän eteenpäin.

    Luovuttamalla oman elämänsä paalupaikan.... liikennevaloissa mopolle..... nostaa kotilokuski
    omaa voittokerrointaan huimasti, koska se mopo katoaa siitä edestä keskimäärin nopeammin kuin
    kotilokuski saa kuulapelinsä katkaistua. Useammista mopoista nyt puhumattakaan.

    Tiukimmat jurnuttajat kun heittävät pahaa silmää jo sillekin, että yhdessä "ruudussa"
    sikailee useampi mopedi.

    Asenteista puhuttaessa voi muistella vielä tuoreeltaan esim. pk-seudun lumitilanteen ja
    puhtaanapito-ongelmien aiheuttamia, varsin arkisia liikennetilanteita.

    Yksi El Classico on kohtaamistilanne kaventuneella katuosuudella.... jossa kuitenkin löytyy
    molemmin puolin yksittäisiä kohtaamispaikkoja..... siis muuten kuin taktiikalla....
    isännät Kutvonen ja Ryynänen kesäaamuna klo 04.30, kulmat yhdessä Koopijjon tai Mikkelin torin kulmalla.

    Yllättävän usein oli suomikilvissä olevia kotiloita, joista näkyi pääasiassa kansainvälisiä käsimerkkejä.

    Tilanteiden viihdearvoa lisäsi kovin usein se.... konteksti sori taas.... jossa oltiin.

    Kökötettiin nokikkain.... molemmilla puolilla katua oli hyvin lähellä näiden autojen takana tilaa väistää
    joko pihaliittymän tai tyhjän "parkkiruudun" kohdalle.... mutta PERKELE!!!..... MINÄ EN..... .

    Mikäs siinä.... antaa mennä, mutta kun ei olla yksin kaksin siellä Pönttövuoren takana kesäisessä aamussa
    sianpieremän aikoihin. Molempien taakse alkaa kertyä jonoa.... vitutusta.... ahdistusta.....

    Mut joo, kyllä tämä tästä.... hiljakseen ja oikeaan suuntaan .
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  24. #144
    jonoa ohittaessa kannattaa pitää se oma suhteellinen nopeus siinä 20km/h:ssa max, koska helposti alkaa ajella 60kymppiä ja siinä ei kerkiä kissaa sanomaan jos joku auto lähtee vetämään upareita tms. Esim pysähtyneessä jonossa uparin heittäminen on melko tavallista. varsinkin jos on leveä kohta.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  25. #145
    Lainaa jaket kirjoitti Katso viesti
    jonoa ohittaessa kannattaa pitää se oma suhteellinen nopeus siinä 20km/h:ssa max, koska helposti alkaa ajella 60kymppiä ja siinä ei kerkiä kissaa sanomaan jos joku auto lähtee vetämään upareita tms. Esim pysähtyneessä jonossa uparin heittäminen on melko tavallista. varsinkin jos on leveä kohta.
    Tai joku kateellinen avaa oven estääkseen sua menemästä ohi.
    Näitäkin ääliöitä on nähty.
    Hessu, vanha mutta hidas ja kankea.
    Team Green
  26. #146
    Lainaa Goofy S kirjoitti Katso viesti
    Tai joku kateellinen avaa oven estääkseen sua menemästä ohi.
    Näitäkin ääliöitä on nähty.
    Mulle kävin näin tosin polkupyörällä. Autojono liikkui ja edessä punaiset liikennevalot. Matkustajan puolelta ovi auki auton vielä liikkuessa kun olin sen takakulman kohdalla. Pyörällä nopeutta n. 20 km/h. En ehtinyt pahemmin väistää ja korkea katukiven reuna toisella puolella. Olkapää edellä oven yläkulmaan ja kuperkeikalla yli pitkälle jalkakäytävälle. Olisi varmasti ollut hyvää Youtube kamaa. Pari kylkiluuta meni ja ruhjeita ym. pientä. Kun poliisi ja ambulanssi lähtivät, niin pyörällä työterveyteen kun se oli vielä ajokuntoinen.

    Aina oppinut jättämään sen puoli metriä kuskin puolelle, mutta.. Opetus oli itselle että älä koskaan luota yhtään mihinkään. Splittaan silti edelleen tilanteen mukaan myös motolla
    Tuono 660 ja 14 exää + 1 r.i.p.
    "Ajelee siellä porukan perällä vaan ja syö siellä patukkaa koko ajan"
  27. #147
    Noita splittaamista haittaavia k.päitä on nykyään paljon vähemmän kuin tavallisia puusilmiä. Useammin splitatessa joutuu himmaamaan sen takia että joku ei vaan katso peiliin vaan kääntää eteen. Aina välillä joo joku meuhkaa autossaan, annan sen olla ko hlön ongelma. Viimeseen neljään vuoteen muistan tasan kerran kun näin kaverin silmät taustapeilistä ja alko kääntään tilaa kiinni. Nostin Gaernen kohti peiliä ja jatkoin vakaasti. Tila aukesi ja peili säästyi. Näytti siltä että viittomakielen uutiset alkoi autossa, mutta mä en jaksanut jäädä niitä katsomaan.

    Splittaan aina, myös liikkuvat jonot. Ei ole fiksattua nopeuseroa, riippuu tilanteesta. Poliisit kerran stopanneet, lyhennettynä:

    P: Eikö herra tunne liikennesääntöjä?
    M: Tunnen.
    P: Miksi sitten ajat kaistojen välissä?
    M: Koska hitaamman ajoneuvon saa ohittaa samalla kaistalla ellei tarvitse ylittää kaistamerkintöjä.
    P: Alatko viisasteleen?
    M: En, itsehän kysyit tunnenko liikennesääntöjä.
    * hiljaisuus*
    M: Oliko muuta? Jos ei niin moi.

    Ja matka jatkui splittaamalla.
    vuoristoatleetti
  28. #148
    Näiden ovien aukojien logiikkaa en ole oikein oppinut ymmärtämään. Mikä idea on ottaa 230 kg pyörää ja 100 kg kuskia syliinsä edes pienellä nopeudella aukaisemalla se ovi? siinä voi käydä ja käy kehnosti myös itselle.

    Ja eritoten kun vielä joutuu maksamaan omat vahingot itse. Eli kun vikaa on molemmissa, niin tietämäni mukaan kumpikin vastaa omista kuluistaan omalla lompakollaan. Vakuutusyhtiökin voipi kieltäytyä yhteistyöstä ainakin oven aukojan osalta kun se on tahallaan aiheutettu, ei pelkkä sääntörikkomus.
    "Are motorcycles dangerous? No. Dangerous is getting off the couch on a Sunday and finding out we were sitting there for years."
  29. #149
    Kaveri avasi oven seisovasta autsta niin että siihen osui auto. Kyllä joutui maksamaan sekä omat että sen toisen auton vahingot. Eli ovea avattaessa pitää ilmeisesti huolehtia että sille on tilaa.
    FJR -17
  30.  
  31. #150
    Lainaa Tinde kirjoitti Katso viesti
    Kaveri avasi oven seisovasta autsta niin että siihen osui auto. Kyllä joutui maksamaan sekä omat että sen toisen auton vahingot. Eli ovea avattaessa pitää ilmeisesti huolehtia että sille on tilaa.
    Joo, tuossa tapauksessa joutuu. Mutta jos se joka siihen avattuun oveen ajaa, ajaa kaistojen välissä, niin silloin molemmat tekevät "laittoman" teon eli maksavat omat vahinkonsa. Eikö?
    "Are motorcycles dangerous? No. Dangerous is getting off the couch on a Sunday and finding out we were sitting there for years."
Sivu: 5 / 8:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 34567 ... ViimeinenViimeinen