Sivu: 2 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 100:sta
  1. #31
    Lainaa zekelius kirjoitti Katso viesti
    Uusi kypärä hakusessa, onko mitään pahaa sanottavaa hjc r-pha 10 plussasta? Istuu päähän hyvin mitä kävin pikaisesti kokeilemassa. Kevytkin olisi, 1250g / +-50g.

    Ja mitä tulee aikaisemmin mainittuihin avokypäriin, niin mielestäni ne pitäisi heittää samalle roskalavalle crossikypärien kanssa, missä on leukasuoja ruuveilla.
    Hyvä kypärä oli. Tuo päässä kaaduin n. 100 vauhdissa ja löin asfalttiin ja hyvin kesti.. Mutta niinpä taitaa melkein kaikki kaikki ns. Paremmat kestää.
    Kovin hiljainen tuo ei ole imo, mutta tulpat päässä muutenkin ajelin.
    Kilpi puuttuu yamaha R6r 06
    Ex Daytona 675 07
    Ex honda hornet 900 05
    Ex honda cbr 600f
    Ex kawasaki zx6r 98
  2. #32
    Samoja fiiliksiä. Rpha-10 itselläkin kaksi ja ylivoimaisesti parhaiten päähän sopiva kypärä, mitä olen sovittanut. Pitää myös jämäkkyytensä käytössäkin ja varaosiakin saanut halvalla. Hiljaisiahan nuo eivät ole, toivottavasti kymppiplussa tai uusi 11 olisi korjannut tuota puolta niin voisi palautuksista vaikka sijoittaakin.
    Triumph Tiger XC -11

    Tarinoita motukkaretkiltä: http://tommitravels.blogspot.fi/
  3. #33
    Jatketaas tässä ketjussa kun tuo toinen oli vähän tästä aiheesta sivussa.

    Ei siis ole tarvetta saada ihan justu nyt ja heti uutta, mutta ensi kaudelle se on jo haaveissa. Nyt en hae Bilteman halpiskypärää, ämpärimuoviset saa olla kaupan hyllyllä mun puolesta.

    Haaveissa olevia ominaisuuksia on napakka istuvuus, keveys ja mielellään mukava aerodynamiikka. Tupla-D ei ole pakollinen, jos pikalukko istuu mukavasti. Shubertheissa se ei ole oikein istunut. Shoei GT Airissa se tuntui mukavalta, siihen sais rahalla tupla D:n.

    Vaimolla on shuberth, johon saa sen oman kypäräpuhelimen, joten siihen ei aleta rakentamaan mitään viritystä vaan jos hommataan niin Shuberthin oma systeemi.

    Eilen testailin shuberthin kypäriä ja sieltä SR2 tuntui parhaalta päähän. Siihen vaan ei saa puhelinta, ainakaan rakentamatta. Sitten oli joku toinen, olikohan S2 sport, se tuntui varsin mukavalta. Kuitenkin näyttää että valtaosa shuberteistä ei istu mun pään muotoon.

    Shoei GT Airin pienempi koko tuntui mukavan napakalta muuten, mutta se ei mene tarpeeksi syvälle päähän. Seuraava koko tuntui jo liian mukavalta kun ajatelee että kypärä muotoutuu käytön mukana. Lisäksi kun sitä väänteli päässä niin pehmusteet tuntui "liian mukavilta" ne antaa kypärän liikkua mun makuun liikaa. Siinä tais juuri kuorikoko vaihtua. Siihen saa kyllä sitten paksumpia poskipaloja. Ehkä kuitenkin tällä hetkellä vahvin vaihtoehto.

    Jotenkin vaan tuntuu että olenko ottamassa liian isoa kypärää. Nykyinen on X-lite 801 ja kokoa S, melko mikkihiiren pää. Tuosta olis M ja tuntuu että se on valtavan kokoinen potta. Nykyinen on ihan törkeän ahdas pistää päähän ja ottaa pois. Kuitenkin kun sen saa päähän niin pystyn pitämään sitä helposti koko päivän myös aurinko- tai silmälasien kanssa. Siinä vaan on leuassa liian vähän tilaa, vastaa naama leukaosaan ja etenkin helteellä vähän ahdistaa. Tuntuu ettei saa happea tuon kanssa.

    Tuota Shoei gt airia puoltais nyt myös Cardo SHO-1 kypäräpuhelin. Onko kellään kokemuksia tuosta kyseisestä puhelimesta. Luvataan että se keskustelee myös shuberthin systeemin kanssa. Ominaisuuksia on ainakin paperilla, mutta miten käytännössä, onko se niin hyvä kuin luvataan.
    Nykyiset:Triuph Speed Triple , Solifer SMA -79.
    Entiset:Yamaha FZ 1 N, Honda VF750C -Suzuki Savage LS 650 -solifer SM - Pappaturnturi (polkimilla ja käsivaihteilla)
  4. #34
    GT Airin jos tilaa ulkomailta niin tulee tupla D:llä (varmista silti myyjältä). Pikalukko tuntuu olevan suomalainen outous vaan.

    Siihen saa Senalta 10u kypäräpuhelimen joka integroituu kokonaan sisäpuolelle.
  5. #35
    Lainaa an13 kirjoitti Katso viesti
    GT Airin jos tilaa ulkomailta niin tulee tupla D:llä (varmista silti myyjältä). Pikalukko tuntuu olevan suomalainen outous vaan.

    Siihen saa Senalta 10u kypäräpuhelimen joka integroituu kokonaan sisäpuolelle.


    Onko tuosta kokemusta keneltäkään. Selvittelen nyt ehkä jo itestään selvyyksiä, mutta sen verran palaa rahaa kahteen kypärään ja kommunikaatiosysteemeihin että haluan tietää ennen ostopäätöstä mitä rahalla tulen saamaan.

    Tuosta näyttäis olevan myös shuberthiin oma mallinsa.
    Nykyiset:Triuph Speed Triple , Solifer SMA -79.
    Entiset:Yamaha FZ 1 N, Honda VF750C -Suzuki Savage LS 650 -solifer SM - Pappaturnturi (polkimilla ja käsivaihteilla)
  6. #36
    Mulla otti kanssa schuberteissä pikalukko kaulaan ja leukaosakin oli ahdas. Kokeilin sitten schubertin valmistamaa bmw system 6:sta ja se kävi päähän just eikä melkein. sillä ollaan menty nyt yli neljä vuotta. Tekis mieli hankkia toinen vielä kevyempi umpikypärä kaupunkineppailuihin, mutta ei ole tullut vielä passelia vastaan.
    Nyt: -, Oli: Yamaha XV1900 MidnightStar, Suzuki DL650 WeeStrom -06. AVJ16 #52
  7. #37
    Pari HJC:n kypärää kävi myös päässä, mutta ne olivat vääärän mallisia mun päähän.

    Nuo avattavat taidan vielä tällä kertaa skipata, niihin tulee väkisinkin painoa enemmän ja nyt on sellainen fiilis että keveys menee avattavuuden edelle. Tuo varmaan muuttuis jos tottuisin avattavaan, mutta vielä en ole kokenut sen etuja vaikka tarvinkin silmä- tai aurinkolasit vahvuksilla ajaessa.

    Tällä hetkellä yleisin yhdistelmä on savun värinen visiiri ja aurinkolasit. En muista onko X-litellä useampaa kuin yhtä tummuutta savun värisenä, mutta tuo yhdistelmä toimii lähes aina. Kun tulee vettä niin vaihdan kirkkaan visiirin keltaisella pinlockilla ja silmälasit. Samoin myöhään syksyllä tuo on toimiva yhdistelmä. Reissussa pitää olla siis kaikki mukana, mutta niin se taitaa olla jatkossakin.
    Nykyiset:Triuph Speed Triple , Solifer SMA -79.
    Entiset:Yamaha FZ 1 N, Honda VF750C -Suzuki Savage LS 650 -solifer SM - Pappaturnturi (polkimilla ja käsivaihteilla)
  8. #38
    Nyt on luettu tuntikausia kypäräpuhelimista ja niiden ihanuuksista. Valitettavasti jää sellainen kuva että ne toimii miten milloinkin. Joillakin toimii ja jollain toisella ei samanlainen laite toimi ollenkaan. Muutenkin jää kuva että loppukäyttäjä testaa laitteen. Toki vanhimmat ketjut, joita löysin, oli 6 vuotta vanhoja. Siinä ei Shuberthin SCR vakuuttanut. Luulisi noidenkin parantuneen tai sitten luulisi ettei busines kovin kauaa kannata.

    Onkohan tuo mainittu sena 10U ihan uusi juttu. En nyt ihan saanut selvää copyright tuolla senan sivulla on ainakin 2016. Ei vaan auennut onko se laitteen vuosi vai muuten vaan sivun päivitys. Suomesta en ainakaan löytänyt mistään liikkeestä.

    Jotenkin tuo vaikutti hyvältä, ainakin asennuksen puolesta. Saa piiloon kypärään ja kaukosäätimenkin ohjaustankoon yms. Asennus ei sitten mennyt Pertin C3Pro:hon ainakaan testin mukaan kuin stömsössä. Ei kyllä SRC:n asennuskaan ihan kivuton ollut vaikka videolla ne meni heittämällä.

    Luulisi nyt kuitenkin että kaksi samanlaista keskustelis paremmin keskenään kuin eri merkkiset laitteet, joiden kanssa vaikutti olevan ongelmia. Noilla saisi siistin asennuksen Shuberthin, Shoein ja Arain kesken. Jään mielenkiinnolla odottelemaan noista kokemuksia.
    Nykyiset:Triuph Speed Triple , Solifer SMA -79.
    Entiset:Yamaha FZ 1 N, Honda VF750C -Suzuki Savage LS 650 -solifer SM - Pappaturnturi (polkimilla ja käsivaihteilla)
  9. #39
    Mikäs on muilla kokemus Shuberth C3 Pro kypärästä. Vaimolla on tuollainen ja siitä tuntuu menevän pienestäkin kolhusta aina jotain rikki. Kypärä on kevyt, sisusta yms. vaikuttaa laadukkaalta, materiaali hyviä, viimeistely hyvää yms. mutta liian pikkunäppärää.

    Mutta itse asiaa. Nyt kun olen noita ruukkuja arponut niin löytyi vielä X-lite X-702 GT. Tuo tuntuu myös sopivan mun päähän kohtuullisen hyvin. Muut vertailussa nyt mukana vielä olevat on Shoei GT Air ja shuberth s2 sport.

    Jokainen tuntuu mun makuun vähän isolta, mutta jos otan kokoa pienemmän, ne ovat aivan liian tiukkoja ja puristavat pistemäisesti jostain. X-lite ei tahtonut edes mennä päähän, se oli niin paljon pienempi.

    Valinta tuntuu nyt lähes mahdottomalta. Kaikissa on ne mitä haluan eli umpikypärä, mieluiten D-lukituksella mutta tuo ei ole ehdoton jos pikalukko istuu. Lisäksi valmiina aurinkovisiiri ja paikka kypäräpuhelimelle. Lisäksi kaikkiin saa juuri tuohon malliin suunnitellun puhelimen. En halua sitä nyrkin kokoista mötikkää joka näyttää ja tuntuu jälkiasennustyöltä.

    Kaiken lisäksi jos ymmärsin oikein niin Tuon Nolanin N-com saadaan keskustelemaan Senan kanssa. Tuohon vaimon Shuberthiin olisi siis se Senan u-10 tarjolla ja se näyttäisi paremmalta kuin shuberthin oma laite.

    Onko ideoita mikä noista ottaa ja jos on niin miksi juuri joku tietty. Istuvuuden perusteella on tosi vaikea nyt päätellä mikä olis paras mulle. Tai olisko heittää vielä jotain muuta mallia, jota kokeilla.
    Nykyiset:Triuph Speed Triple , Solifer SMA -79.
    Entiset:Yamaha FZ 1 N, Honda VF750C -Suzuki Savage LS 650 -solifer SM - Pappaturnturi (polkimilla ja käsivaihteilla)
  10. #40
    ^Löytyisikö täältä apuja? Millähän sivuilla olikaan erikseen pallopäille soveltuvat (taisi olla jonkun kissa-avattaren avaamassa, ei Socrates mutta aika lähellä sitä) tai sitten jos pää onkin sutjakkaampi long oval, oliko rillejä yms. ... melkoista tähtitiedettä. http://billyscrashhelmets.co.uk/top-...crash-helmets/
  11. #41
    Lainaa tst kirjoitti Katso viesti
    ^Löytyisikö täältä apuja? Millähän sivuilla olikaan erikseen pallopäille soveltuvat (taisi olla jonkun kissa-avattaren avaamassa, ei Socrates mutta aika lähellä sitä) tai sitten jos pää onkin sutjakkaampi long oval, oliko rillejä yms. ... melkoista tähtitiedettä. http://billyscrashhelmets.co.uk/top-...crash-helmets/
    Tämä nyt ehkä kallisti vaakaa tuon x-liten suuntaan. Tuo kypäräpuhelin on oikeasti suunniteltu juuri tähän malliin eikä tarvi viritellä. Muutenkin on kokemusta x-litestä kohta kahdeksan vuotta ja meluisuutta lukuunottamatta 801RR on ollut mukava kypärä. Reissulla se oli parhaina päivinä lähes 9 tuntia päässä lasien kanssa eikä se paina ja on silti todella tiukka. Hengitystilaa vaan kaipaan enemmän ja aurinkovisiiriä. Ne löytyis tuosta mallista. Pitääpä tutkia enemmän tuota nolan n-com systeemiä ja varmistaa että se varmasti toimii senan kanssa yhteen.
    Nykyiset:Triuph Speed Triple , Solifer SMA -79.
    Entiset:Yamaha FZ 1 N, Honda VF750C -Suzuki Savage LS 650 -solifer SM - Pappaturnturi (polkimilla ja käsivaihteilla)
  12. #42
  13. #43
    (taisi olla jonkun kissa-avattaren avaamassa, ei Socrates mutta aika lähellä sitä)
    Aika hyvin! Ja linkkasitkin jo kyseisen topicin, joten hyvähyvä.

    Jokainen tuntuu mun makuun vähän isolta, mutta jos otan kokoa pienemmän, ne ovat aivan liian tiukkoja ja puristavat pistemäisesti jostain.
    Tästä voisi varmaan maalaisjärjellä päätellä, että kypärä on silloin väärän mallinen. Mistä ne puristavat pistemäisesti? Jos otsalta/takaraivosta, sulla on todennäköisesti tarve kyseistä mallia ovaalimman muotoiselle kypärälle, ja jos sivuilta, tarvitset enemmän pyöreän mallisen. Sekä GT Air että Schuberth S2 näyttävät olevan malliltaan "Intermediate Oval", joten siitä tiedät mihin muotosuuntaan voisi vielä katsella, vielä pyöreämpään (round oval) vaiko ovaalimpaan (long oval).

    Shoei GT Airin pienempi koko tuntui mukavan napakalta muuten, mutta se ei mene tarpeeksi syvälle päähän.
    Jos pienempi ei mene tarpeeksi syvälle ja isompi on "liian" iso, malli on todennäköisesti vähän väärä.

    Kypärän istuvuuteen vaikuttaa niin moni pään mitoista (ei siis pelkästään leveys/kapeus), eikä tietoa ole juuri saatavilla, joten tämä on ihan loputon suo. Saman valmistajan eri kypärät saattavat olla eri muotoisia, saman valmistajan saman kypärämallin uudet versiot saattavat olla eri muotoisia jne.. Tähän kun vielä lisää kaikki muut toiminnalliset ja nice-to-have- ominaisuudet, niin huhhuh.
    Yamaha Warrior 1700 -04
  14. #44
    Suoltahan tämä tuntuu. Olen sovittanut suurin piirtein jokaisen kypärän mitä Oulussa on tarjolla. Nuo kolme ovat tähän mennessä ihan selvästi parhaat.

    Olenkohan tottunut vaan käyttämään todella tiukkaa kypärää. Kun katson miten muut pistävät kypärän päähän, se solahtaa lähes itsestään. Mun nykyinen ei mene eikä lähde päästä vaan on todella tiukka. Tuo vanha taitaa olla vaan huippuhyvin istuva ja muotoutunut. Keväällä talven jälkeen tuntuu ettei se mahdu edes päähän ja puristaa vähän otsalta, mutta parin viikon jälkeen se on taas hyvä.
    Nykyiset:Triuph Speed Triple , Solifer SMA -79.
    Entiset:Yamaha FZ 1 N, Honda VF750C -Suzuki Savage LS 650 -solifer SM - Pappaturnturi (polkimilla ja käsivaihteilla)
  15. #45
    Tuossa kun käytiin vaimolle hakemassa uusi ruukku niin sovittelin sitten taas lisää kypärää. Shuberht S2 sport ja otin nyt sitten sen koko pienemmän vielä uudelleen tarkasteluun. Nyt oli kypärähuppukin mukana. Tiukkahan se on, mutta se taitaa olla nyt sitten vahvin ehdokas. Ei se ehkä kuitenkaan ole liian tiukka, isompi on ainakin iso. 10 minuuttia kävelin kypärä päässä kun emäntä sovitteli kenkiä.
    Nykyiset:Triuph Speed Triple , Solifer SMA -79.
    Entiset:Yamaha FZ 1 N, Honda VF750C -Suzuki Savage LS 650 -solifer SM - Pappaturnturi (polkimilla ja käsivaihteilla)
  16. #46
    Kokemusta X-lite 802R kypärästä liki 30tkm, muutoin hyvä kypärä mutta ilmavirta tulee korville siten kuin joku laittais paineilmaa korvaan jollei tulpat satu olemaan juuri oikeassa asennossa, hyttyset tulee sisään ilmaaukoista kun niissä ei ole verkkoa, samoin kuin vesisateella tulee vettä niistä samoista aukoista.
    Kypärä on kevyt ja ilmanvaihto suunniteltu lämpimille keleille.
    Tälle tarvit aurinkolasit erikseen, pinlock heijastaa ja vääristää tosin niiden kanssa.
    Nyt käytossä muutaman sata kilometria Shoei GT-Air kypärä, toistaiseksi ei ole ollut moitittavaa, kypärä on hiljainen ja muotoiltu siten että ilmavirta ei pudistele puolelta toiselle ja vesi siirtyy visiiriltä ajoviiman voimasta pois.
    Aurinkovisiiri on säädettävissä portaattomasti eri korkeuksille ja pikalukko leukahihnassaon hyvä keksintö.
    Tuuletus toiminut moitteetta eikä tule hyttyset suuhun ilma-aukoista.
    Mielestäni toimiva kypärä normiajeluun.
    Vanha,niin on kuskikin...
  17. #47
    801RR versiossa tulee myös vesi sisään sateella. Ampiaisen raadot tarttuu otsalla oleviin tuuletusaukkoihin, meteli on ihan infernaalinen. Mulla on tulpat, jota vaimentaa 28db ja silti tuntuu välillä ettei sekään ole riittävästi.

    Tuo mainitsemasi 802 on mulle väärän mallinen, siinä leukaosassa on samalla tavalla todella vähän tilaa kuin nykyisessäkin. Seuraavaan haluan enemmän tilaa, nyt alkaa jo vähän ahdistaa kun tuntuu että ilma loppuu jos vauhtia ei ole satasen pintaan.

    Tuota GT Airia olen sovitellut, mutta nyt taitaa olla niin että se on mulle väärän mallinen. Se vaikutti kyllä joka suhteessa muuten laadukkaalta. Myös shuberthin myyjä oli sitä mieltä että se on hyvä kypärä, ja pakko kehua vaikka heillä ei edustusta olekkaan. M vaan on liian väljä ja S ei mahdu mitenkään päähän. Noiden taulukoiden mukaan nuo ovat saman mallisia, mutta silti ne ovat erimallisia.

    Eiköhän se tästä, nyt tuo shuberth on vahvimmilla, itse asiassa niin vahvoilla että taidan lähteä sen hakemaan. Joku on kuitenkin joskus hankittava nykyisen tilalle.
    Nykyiset:Triuph Speed Triple , Solifer SMA -79.
    Entiset:Yamaha FZ 1 N, Honda VF750C -Suzuki Savage LS 650 -solifer SM - Pappaturnturi (polkimilla ja käsivaihteilla)
  18. #48
    Kohta pitäisi kypärä uusia. Yli 10v vanha Schuberth S1 on vielä ”ihan hyvä” mutta siihen oikein viitsi enää hommata uutta visiiriä ja aurinkovisiiriä.

    Markkinoille on viime aikoina ilmestynyt muutamia umpikypäriä, joissa on vähän ”crossityyppinen” lippa vastavalosuojaksi. Sellaiset kiinnostavat. Minullahan on tuossa suupertissa ollut välillä kiinni SuperVisor lippa kiinnitettynä visiirin yläreunaan. Lippa yhdessä aurikovisiirin kanssa on ollut minulle hyvä ratkaisu aamujen ja iltojen matalalta paistavaa aurinkoa kohti ajellessa.

    Kävin tänään sovittamassa kahta ehdokasta. Schuberth E1 ja X-Lite X-551GT. Molemmissa lippa, aurinkovisiiri, pinlock. Vaikuttivat lupaavilta, vaikka Schuberthissa mielestäni turhan tuntuisena ominaisuutena avattavuus (ja korkea hinta).

    Molemmissa vaan tuli vastaan sama ongelma. Väärä muoto. Muuten L-koko on juuri sopivan tuntuinen, mutta leuka ei mahdu kunnolla. Vika on tietysti omassa päässä, se on väärän muotoinen, etäisyys päälaen takaosasta leuan päähän on liian suuri.

    Mitähän muita noita olisi, siis umpikypärä lipalla?
    Honda S65 -> Honda CB100 -> Honda XL250 ......... -> Kawasaki ER5 ->Yamaha XJ900S Diversion ->
    SUZUKI DL650A
  19. #49
    Lainaa Kiertotiehuvitus kirjoitti Katso viesti
    Mitähän muita noita olisi, siis umpikypärä lipalla?
    Kun nyt sanoit, että S1 sopii mutta uudempi Schubert ei, ja että kaipaat reilusti leukatilaa, niin oman kokemuksen mukaan Arai Tour-X4 kannattaa testata. Siinä on sekin hyvä puoli, että voi ajaa myös ilman lippaa, tai vaihtoehtoisesti myös ilman visiiriä crossilaseilla. Tuulenvastus on toki isohko lipan kanssa, mutta ainakin matalalla pleksillä "puhtaassa ilmassa" tuo on erittäin vakaa, eikä pahemmin muutenkaan vihellä tai pidä muita ylimääräisiä ääniä. Itsellä taitaa olla nyt kolmatta kautta käytössä.
  20. #50
    Lainaa sami1024 kirjoitti Katso viesti
    Kun nyt sanoit, että S1 sopii mutta uudempi Schubert ei, ja että kaipaat reilusti leukatilaa, niin oman kokemuksen mukaan Arai Tour-X4 kannattaa testata. Siinä on sekin hyvä puoli, että voi ajaa myös ilman lippaa, tai vaihtoehtoisesti myös ilman visiiriä crossilaseilla. Tuulenvastus on toki isohko lipan kanssa, mutta ainakin matalalla pleksillä "puhtaassa ilmassa" tuo on erittäin vakaa, eikä pahemmin muutenkaan vihellä tai pidä muita ylimääräisiä ääniä. Itsellä taitaa olla nyt kolmatta kautta käytössä.
    Täytyypä käydä jossain kokeilemassa Arai Tour-X4.

    En mitä sitä leukatilaa mitenkään reilusti tarvitse, vain sen verran, ettei leuka ole kiinni kypärässä. Ja leukahan ei minulla ole mitenkään iso tai ulkoneva, vaan ongelana taitaa koko pään muoto. Kokeilemani kypärät asettuvat päähän sellaiseen asentoon, että ne ovat tiukasti leuan päässä kiinni.

    Arai Tour-X4:ssä ei taida olla aurinkovisiiriä?
    Honda S65 -> Honda CB100 -> Honda XL250 ......... -> Kawasaki ER5 ->Yamaha XJ900S Diversion ->
    SUZUKI DL650A
  21. #51
    Lainaa Kiertotiehuvitus kirjoitti Katso viesti
    Täytyypä käydä jossain kokeilemassa Arai Tour-X4.

    En mitä sitä leukatilaa mitenkään reilusti tarvitse, vain sen verran, ettei leuka ole kiinni kypärässä. Ja leukahan ei minulla ole mitenkään iso tai ulkoneva, vaan ongelana taitaa koko pään muoto. Kokeilemani kypärät asettuvat päähän sellaiseen asentoon, että ne ovat tiukasti leuan päässä kiinni.

    Arai Tour-X4:ssä ei taida olla aurinkovisiiriä?
    Valitettavasti ei ole aurinkovisiiriä, ja visiirikin on harmillisesti ruuvikiinnitteinen. Toisaalta lippa korvaa aurinkovisiiriä aika hyvin. Itse olen päässyt oman käyttötarpeeni tyydyttävään lopputulokseen sillä savunharmaalla "tummuudeltaan keskimmäisellä" visiirillä + tummuvalla pinlockilla. Jos on aivan hirveä paiste, niin tuohon yhdistelmään kärsii lisätä aurinkolasit ilman ongelmia. On mulla se tummin musta visiirikin, mutta en muista ruuvasinko sitä tänä kesänä kertaakaan paikalleen. Eikä tuo visiirin vaihtokaan niin työläs ole, etteikö sitä pimeyden yllättäessä bussipysäkillä viiden sentin kolikkoa ruuvarina käyttäen saisi vaihdettua.

    Suuri leukatilahan tuossa Tour-X:ssä tosiaan tulee tuosta crossipottamaisesta muodosta, joten varmaan ratkaissee ongelmasi. Itsellä vähän sama tilanne, että pään pituus vetää monessa kypärässä leukaosan liki huulituntumalle, mutta tuossa tilaa jää hyvin.

    PS. Ja tuohonhan saa sitten myös paksumpia tai ohuempia sisäpehmusteita ja poskipaloja, jos tiukkuutta tarvitsee hienosäätää.
  22. #52
    Tossa FC-Moton sivuilta Tour-X tärkeimmät

    Super rakentaminen
    Kahden hengen tiheys sisäkuori
    Kaksi TDF2 syötön ohjaus aukot
    Irrotettava DFS tyyppi-M diffuusori ilmanvaihtojärjestelmän ja puolen pakokaasun tuuletusaukot
    Aeroflap vähentää tuulen melua ja levottomuus
    Uusi, tasaisempi, kaula roll minimoimiseksi turbulenssi
    Uusi visiiri/huippu haltijalle paine levy on laajentunut ylimääräistä vakautta.
    Täysin irrotettava ja pestävä Kuiva jäähtyä sisustus
    Hätätilanteessa release poski tyynyt
    Irrotettava Airo katto ja poski tyynyjä saatavilla 6 kokoa
    Uusi uudistettu huippu vahvistettu harjujen ylimääräistä vakautta.
    Valinnainen haltija käyttää huippu tai visiiri vain
    Kahden hengen #01 d rengas kiinnitysjärjestelmä varmistaa oikea Vyöhihnan vetämisvoima aina
    Visiiri Pinlock valmis ja Pinlock lisää mukana


    Mutta noista avattavista kannattaa huomioida, että yleensä ei tuota visiiriä pääse mitenkään säätämään.
    Eli mulla oli 2 kpl BMW system 6 kypärää, vuosivat vettä kuin seulat visiirin ja tiivisteen välistä.
    Nyt käytössä Nolan 104 Evo, sekin näköjään rupee tiiviyden luovuttaa, aamulla tuli vettä sisään kunnon kuurossa Länsiväylällä.

    Mutta kyllä mä noista tykkään, kaupunki nopeuksissa on mukava nostaa portti ylös.
    Chief Dark Horse -22
    Tracer GT -18
    F 700 GS -13
    GSR 600 -06
    FZS-600 -00
    Virago 535 -99
  23. #53
    Lainaa kane80 kirjoitti Katso viesti
    Tossa FC-Moton sivuilta Tour-X tärkeimmät
    Koskahan nuo kauppiaat ymmärtää, että noista automaattikäännöksistä on likipitäen enemmän haittaa kuin hyötyä.

    Mutta siitä aasinsillalla kommentti, että nyt kun punnan hinta on laskenut, voi kannattaa katsoa kypärien hintoja myös brittein saarilta. Itse tilasin tuon omani taannoin www.helmetcity.co.uk -kaupasta, jossa tälläkin hetkellä esim valkoisen version hinta on 10e halvempi kuin FC-motossa, ja siihen saa vielä valita ylimääräisen toisen visiirin mukaan, joka on ostopaikasta riippuen 60-100e arvoinen.

    Edit: ja tällä hetkellä näköjään HelmetCityllä on myös ilmainen toimitus EU-alueella. Sitä en tiedä kauanko kampanja kestää.
  24. #54
    ...noista avattavista kannattaa huomioida, että yleensä ei tuota visiiriä pääse mitenkään säätämään.
    Eli mulla oli 2 kpl BMW system 6 kypärää, vuosivat vettä kuin seulat visiirin ja tiivisteen välistä.
    Nyt käytössä Nolan 104 Evo, sekin näköjään rupee tiiviyden luovuttaa, aamulla tuli vettä sisään kunnon kuurossa Länsiväylällä...

    Väittäisin, että vesi tulee noistakin sisään leukaosan tuuletusaukosta. Ilmavirta sinkoaa pisarat ylös ja sieltä ne valuvat alaspäin. Tulee vaikutelmaksi että visiirin ylälaita vuotaa. Tsekkaa onko visiirin sisäpinnalla pisaroita. Jos on, niin kyllä ovat alhaalta sinkoutuneita pisaroita. Ylhäältä tulisi vain valumia.

    Omassa Neotecissä käy noin ja tiedän suuperttienkin osalta samaa. Ihan luonnollista kun halutaan ilmavirta visiirin sisäpintaan. Tulee siinä mukana vesikin, kun kunnolla sataa.
  25. #55
    Nyt on pitkällisen jaahkailun, arpomisen ja sovittamisen päätteeksi päädytty uuteen kypärään. Aamulla olin vielä menossa ostamaan Shuberth s2 sporttia S kokoisena. Päätin vielä kuitenkin käydä varmistamassa ettei se Shoei GT Air S kokoisena mahdu päähän ja M on liian iso.

    Lopulta siinä kuitenkin kävi niin että se Shuberth oli liian iso ja päädyin tuohon GT Airiin. Hintalappu oli samoissa suurin piirtein, kummassakin on aurinkovisiiri ja niihin saa mallikohtaiset kypäräpuhelimet. Shuberthin olis saanut vain kiiltävän mustana (ei mun suosikkiväri) mutta tulpa D lukolla. Shoein kanssa piti tyytä pikalukkoon tai se olis maksanut sitte huomattavasti enemmän, nyt tuosta sai vielä kohtuudella alennusta.

    Ei paina mistään yhdestä kohtaa vaan on tasaisen tiukka, uskon että muotoutuu hyväksi. Eka kokemus ajossa oli että visiirin aukko on paljon suurempi kuin entisessä, nyt näkee laajalle. Kypärä on myös selvästi hiljaisempi. Se meteli alkoikin kahden viikon reissulla ärsyttää entisessä. Aerodynamiikasta en ole nyt niin varma, x-lite tuntuu vakaammalta eikä se haukkaa kun kääntää päätä. Tämä tuntuu siinä suhteessa levottomammalta. Aurinkovisiiri on paremman värinen kuin vaimon shuberthissa, se vaikutti hyvältä.

    Katsotaan nyt, toistaiseksi uskon tehneeni oikean valinnan. Onneksi tuli vitkuteltua, olin jo ostamassa liian isoa.
    Nykyiset:Triuph Speed Triple , Solifer SMA -79.
    Entiset:Yamaha FZ 1 N, Honda VF750C -Suzuki Savage LS 650 -solifer SM - Pappaturnturi (polkimilla ja käsivaihteilla)
  26. #56
    Tänään kävin testaamassa lisää, hyvältä vaikuttaa, mutta pitää vähän totutella. On aika tavalla erin tuntoinen kuin entinen. Entisen kanssa en käyttänyt kypärähuppua ollenkaan, ei sopinut edes ohut. Muutenkin ärsyttää tavattomasti jos se ei istu kuin hanska, en tykkää yhtään jos huppu rajoittaa vähänkin näkökenttää eikä se myöskään saa tulla suun eteen, mieluiten pitää jäädä leuan alle. Taitaa emäntä päästä saumurilla ajelemaan.

    Nyt testasin myös ilman tulppia hupun kanssa ja ilman. Ei tartte ilman tulppia ajella, Yoshimura pitää sellaistä mörinää että kuulovaurio on taattu, edes kaupunkinopeuksissa ei ole mukavaa ajaa ilman. Ehkä alkuperäisillä ompelukoneen äänillä vois kaupunkiajelu mennäkin. Moottoritiellä sitten suhinaa tulee kaveriksi sen verran että tulpat on mukavat.

    Ääntä on sen verran että se selvästi stressaa, ärsyttää ja häiritsee. Sen sijaan tulppien kanssa tuntuu tosi mukavalle. Kaikki selvästi vaimeampaa ja etenkin tuulen suhinat on huomattavasti hiljaisempia kuin entisessä. En edes tiedä mitä tälle luvataan, mutta ainakaan vielä en usko minkään kypärän olevan riittävän hiljainen ilman tulppia. Ei ainakaan pidemmän päälle. Nyt se aerodynamiikkakin tuntui tutummalle, pitää päästä ajelemaan vähän pidempi setti lopullisen tuomion antamiseksi. Istuvuutta on ihan turha mun mielestä kehua tai haukkua, se kun riippuu ihan päästä.
    Nykyiset:Triuph Speed Triple , Solifer SMA -79.
    Entiset:Yamaha FZ 1 N, Honda VF750C -Suzuki Savage LS 650 -solifer SM - Pappaturnturi (polkimilla ja käsivaihteilla)
  27. #57
    Onko tilailtu pottia Alilta? Tötteröpäät on ilmeisesti aitoja Marushuneja mutta loppupäässä aitoja Marushineja. Onkohan Ce-merkki jne.? En ole tilaamassa vaikka kaikkea muuta olen hommannutkin tuolta, mutta törmäsin tähän. https://goo.gl/w6p85v
    Viimeksi muokannut: tst; 22.11.2016 klo 22:25.
  28. #58
    Onkohan näissä kaikki tarvittavat lätkät paikallaan, että ovat hyväksyttäviä? Tuota valko/puna väriä ei taida ainakaan Suomesta löytyä joten onkohan alkuparäinen HJC? Entäpä kokojutska, jos L passaa päähän niin onko tuo Kiinan ihme saman kokoinen? https://www.aliexpress.com/item/1421...ef16b712&tpp=1
  29. #59
    Lainaa tst kirjoitti Katso viesti
    Onkohan näissä kaikki tarvittavat lätkät paikallaan, että ovat hyväksyttäviä? Tuota valko/puna väriä ei taida ainakaan Suomesta löytyä joten onkohan alkuparäinen HJC? Entäpä kokojutska, jos L passaa päähän niin onko tuo Kiinan ihme saman kokoinen? https://www.aliexpress.com/item/1421...ef16b712&tpp=1
    Tuotetieto lupaa dot- eli jenkkihyväksyntää, joten todennäköisesti sillä ei silloin ole eurooppalaisia hyväksyntiä. Toki jotkut valmistajat ovat hakeneet molempia tietyille malleille, mutta yleensä ne ovat silloin hintahaitarin yläpään malleja.

    Alkuperäisyyteen on vaikea ottaa kantaa, mutta useimmiten kokomerkinnät ja/tai kypärän muoto eivät täsmää eri markkina-alueilla (aasia, eurooppa, usa). En lähtisi kokeilemaan onneani kaukoidän suunnasta...
  30.  
  31. #60
    ^Jep, en aio testata. Katselin kypäriä muualta ja meinasin jo hommata sovittamatta samanmerkkisen ja -kokoisen kuin nykyinen, 7 kesää ajettu on, ja se oli jo näppäyksen päässä. Sharpin testissä 5 tähteä ja sillai... Tuli kuitenkin selailtua lisää ja tämä pisti silmään eli samasta potasta puhutaan. http://www.autotoday.fi/Varoitus+ala...stia+Ruotsissa
Sivu: 2 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen