Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 84:sta
  1. #1
    Hei. Olis uusi kypärä hankintalistalla, kun toi vanha on jo yli 10v vanha. Hakukriteereinä vois pitää, että olis aurinkovisiiri ja pinlock vakiona. Kokemuksia vois laitella tänne. Kokeilemassa olen käynyt kahta avattavaa mallia shuberth ja shoie, mutta kun en pakosta tarvisi avattavaa, kun ei ole noita silmälasejakaan.

    Kiitos jo etukäteen.
  2. #2
    No täältä ääni shoei gt-air kypärälle. Löytyy kaikki haluamasi varusteet kypärästä. Taitaa olla yksi markkinoiden parhaista umpikypäröistä, jos se vaan sopii sun pään muotoon.
    .....Teoista mies tunnetaan!

    Moto morini corsaro 1200 '09-ex
    Z1000 ´07-ex
  3. #3
    Motorg ry:n hallituksen jäsen, koulutusvastaava Nitrous:n avatar
    Liittyi Mar 2004
    Hälsinki
    MotOrg ry jäsen
    Emännällä on X-Liten X702GT ja samat hankintaperusteet oli kuin sullakin. On tykänny. Itellä ratakäytössä X-Liten X802R Carbon ja ei pahaa sanottavaa siitäkään. Kuorikoko ainakin meikäläisen pollaan karvan Shoeia pienempi, joten on kevyemmän oloinen.
    Superbike B #7
  4. #4
    X702 GT:n eduksi GT-Airiin nähden voi mainita paremmat testitulokset suojaavuudesta (X-Lite 5/5 tähteä, Shoei 3/5 tähteä Sharp-testeissä) sekä selvästi edullisemman hinnan.
    Racingtowardthelight.wordpress.com

    GSF 1250 SA -10
    FZ6 S2 -07 (ex)
  5. #5
    Lainaa Roark kirjoitti Katso viesti
    X702 GT:n eduksi GT-Airiin nähden voi mainita paremmat testitulokset suojaavuudesta (X-Lite 5/5 tähteä, Shoei 3/5 tähteä Sharp-testeissä) sekä selvästi edullisemman hinnan.

    ...niin ja toiset ostaa kaiken tavaran TM:n testien perusteella😄.Mulle ainakin huomattavasti tärkeämpää millainen se kypärä on päässä ja käytössä. Ei kannata aina nenä kiinni testituloksia vaan kytätä, lähes kaikki "laatukypärät" varmasti suojaavat siinä tehtävässään hyvin.
    .....Teoista mies tunnetaan!

    Moto morini corsaro 1200 '09-ex
    Z1000 ´07-ex
  6. #6
    ^Samoilla linjoilla Roarkin kansss. Noita vinkattuja Sharp-testejä kannattaa katsella ilman muuta sillä kyllä kypärän perustehtävä on tietenkin suojata päätä eikä näyttää parhaalta. En ostaisi kypärää joka on saanut tuolla 2-3 tähteä mutta kukin taaplaa tyylillään. Valkkasin omani siten että katselin tuolta min. 4 tähteä saaneen mukavannäköisen avopotan jota sovitin Suomessa ja tilasin puoleen hintaan FC-Motolta. EDIT Avattavaa tarkoitin.
    Viimeksi muokannut: tst; 17.07.2016 klo 12:18.
  7. #7
    Lainaa tst kirjoitti Katso viesti
    ^Samoilla linjoilla Roarkin kansss. Noita vinkattuja Sharp-testejä kannattaa katsella ilman muuta sillä kyllä kypärän perustehtävä on tietenkin suojata päätä eikä näyttää parhaalta. En ostaisi kypärää joka on saanut tuolla 2-3 tähteä mutta kukin taaplaa tyylillään. Valkkasin omani siten että katselin tuolta min. 4 tähteä saaneen mukavannäköisen avopotan jota sovitin Suomessa ja tilasin puoleen hintaan FC-Motolta.

    Kukas tässä on puhunut että kypärän ulkonäöllä olisi vaan merkitys???
    Ei tietenkään ole, vaan se miltä se PÄÄSSÄ tuntuu ja yleensä käytössä. Ja niin kuin aiemmin mainitsin, kaikki laatukypärät suojaavat kaatumistilanteessa varmasti hyvin. Vai meinaatko että ne ei neljä tai viisitähteä sharpin jumalatestissä saaneet halkeavat keskeltä kahtia...haloo, järjenkäyttö sallittua myös noiden testien suhteen.
    .....Teoista mies tunnetaan!

    Moto morini corsaro 1200 '09-ex
    Z1000 ´07-ex
  8. #8
    Lainaa tst kirjoitti Katso viesti
    ^Samoilla linjoilla Roarkin kansss. Noita vinkattuja Sharp-testejä kannattaa katsella ilman muuta sillä kyllä kypärän perustehtävä on tietenkin suojata päätä eikä näyttää parhaalta. En ostaisi kypärää joka on saanut tuolla 2-3 tähteä mutta kukin taaplaa tyylillään. Valkkasin omani siten että katselin tuolta min. 4 tähteä saaneen mukavannäköisen avopotan jota sovitin Suomessa ja tilasin puoleen hintaan FC-Motolta.

    Liputat turvallisuuden puolesta ja ostat avopotan.
    __________________________________________________ _______________
    "Yksi hullu kysyy enemmän kuin viisi viisasta kerkiää vastaamaan"

    Yamaha FZ6S 2006
    Honda XL1000 2004 ABS
    BMW R1200GS 2009
  9. #9
    ^Liputan mutta tuota mietiskelin kun viimeksi potan hommasin, hyvä pointti muuten. Kelailin silloin että miten paljon avopotta on heikompi kuin umpi- jos ja kun kolahtaa ja kunnolla mutta mistään en moista tietoa löytänyt. Ounastella voi jotain mutta tieto puuttuu ja sitä voisi joku tyrkätä. Silmälasit ja mukavuus = happi vaikutti myös valintaan mutta jos tässä valaistuu tarpeeksi niin seuraava voisi olla myös umpi mikä on tosiaan turvallisempi. EDIT Avattavaa tarkoitin.
    Viimeksi muokannut: tst; 17.07.2016 klo 12:19.
  10. #10
    Kyllä minua jo leukani puolesta kylmisi pitää avokypärää.Miten se muka sitä suojaa samalla tavalla kuin umpikypärä?Eikö se ero jo riitä.
    Mä tulen kaukaa,kauas menenkin,jää taakse asfaltin pätkä,ja silloin tiedän sen,mä riippuvainen ole en,kun tiellä luukutan prätkää.(Hannele Suominen)
  11. #11
    Mukavuus ensin, turvallisuus vasta sitten.
    Life may begin at 30, but it doesn't get real interesting until about 50.
  12. #12
    Motorg ry:n hallituksen jäsen, koulutusvastaava Nitrous:n avatar
    Liittyi Mar 2004
    Hälsinki
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa tst kirjoitti Katso viesti
    ^Liputan mutta tuota mietiskelin kun viimeksi potan hommasin, hyvä pointti muuten. Kelailin silloin että miten paljon avopotta on heikompi kuin umpi- jos ja kun kolahtaa ja kunnolla mutta mistään en moista tietoa löytänyt. Ounastella voi jotain mutta tieto puuttuu ja sitä voisi joku tyrkätä. Silmälasit ja mukavuus = happi vaikutti myös valintaan mutta jos tässä valaistuu tarpeeksi niin seuraava voisi olla myös umpi mikä on tosiaan turvallisempi.
    Isoin ero suojaavuudessa lienee näin mutu-perusteella tuossa kasvojen kohdalla.

    Edit. Laadukkaassa umpikypärässä ei kyllä pitäisi hapen loppua kesken missään tilanteessa.
    Superbike B #7
  13. #13
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Edit. Laadukkaassa umpikypärässä ei kyllä pitäisi hapen loppua kesken missään tilanteessa.
    Äläs nyt.

    http://yle.fi/uutiset/ala_sulje_ajok...eeseen/7795192

  14. #14
    Motorg ry:n hallituksen jäsen, koulutusvastaava Nitrous:n avatar
    Liittyi Mar 2004
    Hälsinki
    MotOrg ry jäsen
    Toi nyt menee samaan sarjaan kuin itsensä kuristaminen kravatilla.
    Superbike B #7
  15. #15
    Lainaa tst kirjoitti Katso viesti
    Kelailin silloin että miten paljon avopotta on heikompi kuin umpi- jos ja kun kolahtaa ja kunnolla mutta mistään en moista tietoa löytänyt. Ounastella voi jotain mutta tieto puuttuu ja sitä voisi joku tyrkätä.
    Ellei maalaisjärki riitä ko. päätelmän tekemiseen, testaa asia itse:
    - pistä avopottasi päähän simälasien kera, ja lyö naamasi pöydän kulmaan niin voimakkaasti kuin haluat
    - toista sama umpikypärä päässä visiiri kiinni

    Testin tehtyäsi voit jakaa kokemusperäisen tiedon tänne. And remember: pictures, or it did not happen.
    .
  16. #16
    Kypärän hankinnassa on (mun mielestä) tärkeämpää se miten se istuu päähän! (Kuin se mitä merkkiä kypärä on...) Omaan päähän esim. Schubert, Nolan, X-Lite, Arai ei sovi ollenkaan! Ja HJC tai Shoei istuu yleensä hyvin. Itse olen enimmäkseen HJC:llä ajellut ja olen ollut tyytyväinen. RPHA ST:ssä on aurinkovisiiri mutta avattava se ei ole.
    S1000XR & Triumph ST
    gozamite-blogi
  17. #17
    Pannaaskosnääsnääs kelaillen muutama juttu läpi.... ja sitten jokainen voi/saa olla ihan omaa mieltään .

    1. Siinä vaiheessa kun "laskeutumishetki" alkaa olla käsillä, selkeästi useimmin ensimmäisenä
    ottaa kontaktia poskipää-silmäkulma-ohimo.

    Hommaa voi kaivella intterwebbituubin ihmeellisestä maailmasta, jollei asiasta ole kertynyt
    riittävästi omakohtaista kokemusta. Lippa/headplanting- kuvia riittää loputtomasti.

    Ei paljoa ole eroa, vedetäänkö mopolla vai jalkovälirattailla.

    2. Kuten tuolla ketjussa todettiin, "laatukypärissä", oli testitähtiä sitten kolme tai viisi, ei liene
    käytännön jysäyksissä (varsinkaan siviilissä) ratkaisevia eroja suojaavuuden suhteen joitain
    harvinaisia poikkeuksia lukuunottamatta. (johtaako vammautumiseen vai ei)

    3. TÄYSIN ALIARVOSTETTU TURVALLISUUSTEKIJÄ ON käytettävän kypärän käytännön toimivuus, sopivuus ja
    erityisesti KÄYTTÖMUKAVUUS.
    Ajellessa huomion häiriintymätön keskittyminen "ajamiseen" ja ilman puristusta-jomotusta-kolotusta
    on todella merkittävä turvallisuustekijä.......
    joka hoitaa pois monia riskitilanteita joiden takia joudutaan ehkä testaamaan kypärän tähtiluokitusta.

    "Tupperwarekippo" leukahihnalla ei ole "laatukypärä". Todetaan nyt tuo vielä.....
    ennenkuin viisastelu ja suoraan sanoen.... aika sekundäärisillä aspekteilla kinaaminen lähtee lentoon .
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  18. #18
    Ainakin turvallisuuteen tulee yksi seikka mieleen minkä havainnut, että porukka ostaa liian isoja kypäriä! Ihan sama miten turvallinen on, jos heiluu eikä pysy tällissä päässä. "Muttakun tää isompi on mukavampi kun voi syödä vaikka purkkaa ajonaikana"
    Suzuki GSX-R
    KTM exc
  19. #19
    Lainaa Deeptone kirjoitti Katso viesti
    Ainakin turvallisuuteen tulee yksi seikka mieleen minkä havainnut, että porukka ostaa liian isoja kypäriä! Ihan sama miten turvallinen on, jos heiluu eikä pysy tällissä päässä. "Muttakun tää isompi on mukavampi kun voi syödä vaikka purkkaa ajonaikana"
    Toi on niin totta!

    Osaltaa tuo saattaa juontaa juurensa siitä, että "halutaan" sellainen kypärä joka ei sitten oikeasti
    ole omaan kuulaan.... oikeasti sopiva.

    Itsepetos on hieno laji, jossa sujuvasti kävelee järjen ja harkinnan yli, eikä tunnu missään .

    Ottaa sitten pykälän isomman mitä järki ja komemus koittaa avuttomana kehottaa .

    Toisaalta.... turhan vähän räätälöidään "oikean mallisiakin" pottia omaan päähän
    esim. poskipaloja vaihtamalla vaikka se on helppoa ja halpaa hommaa.

    Lähtökohtaisestihan tuo kokoasia tahtoo mennä niin, että "riittävän tiukkaa" ruukkua ei
    kerta kaikkiaan pysty pitämään päässä kovin kauaa jos se ei ole "oikeasti sopiva".
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  20. #20
    Näin on.

    Ekana pitää miettiä minkä mallinen kypär (avo umpi, avattava...)

    Sitten kun se on tiedossa, niin lähdetään sovittamaan.
    Kun hyvin istuva, mukava ja kokonaisuudessaan itseä miellyttävä löytyy, niin vasta sitten katsotaan merkki, malli ja hintalappu.
    Sen jälkeen voi sitä väripalettia selata tarkemmin, mutta tärkein on se, että miltä se kypärä tuntuu päässä.
    Se on ihan sama, vaikka siellä kypärän ulkokuoressa olis miten isolla 46 jos se ei ole mukava, niin kohta alkaa harmittamaan.

    Näin minä olen kypärät ostanut ja ollut tyytyväinen.
    You have been banned for the following reason:
    alko vittuilee

    Date the ban will be lifted: Ei koskaan
  21. #21
    Lainaa janneyliranta kirjoitti Katso viesti
    Hei. Olis uusi kypärä hankintalistalla, kun toi vanha on jo yli 10v vanha. Hakukriteereinä vois pitää, että olis aurinkovisiiri ja pinlock vakiona. Kokemuksia vois laitella tänne. Kokeilemassa olen käynyt kahta avattavaa mallia shuberth ja shoie, mutta kun en pakosta tarvisi avattavaa, kun ei ole noita silmälasejakaan.

    Kiitos jo etukäteen.
    Joskus on käytetty laseja, joskus ei, kun tarkkuden puolesta ei "pakkoa" ole.
    Itsellä ei tahdo löytyä riittäviä perusteluja avattavalle kypärälle pelkästä lasien käytöstä.... tai muutenkaan.

    Tuli hommattua enemmänkin uteliaisuutta Neotec kun se putkahti markkinoille ja
    malli sopi hyvin päähän.

    Eihän tuolle "konepelti pystyssä" patsastelulle sitten oikein mitään tarvetta, ainakaan omalla kohdalla
    sitten löytynyt. Mielummin ottaa ruukun pois, jos tarvitsee touhuta jotain... tai sen verran kauan, että
    konepelti pystyssä toisi jotain lisäarvoa. Joku muu voi toki kokeat asiat ihan toisin.

    Neotecin "paras" ominaisuus lienee se, että siinä on helvetin hyvä ilmanvaihto "luukut kiinni" ajettaessa.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  22. #22
    Kivahan se on aina kysellä kypärien perään ja sitten lähteä summassa kokeilemaan. Ei ole vielä tullut vastaan omaa anatomiaansa tiedostavaa, joka kyselee ensimäisenä oman kallonsa muotoon sopivaa kypärää. On kuitenkin se lähtökohta kypärän valintaan.
    Aprilia Tuono 1000R
  23. #23
    Toivottavasti ketjun aloittaja löytää itselle hyvin istuvan ja mahdollisimman mukavan kypärän👍. Tosin kukkaro siitä ei ikinään tykkää, mutta se onkin tämän harrastuksen varjopuoli😄.
    .....Teoista mies tunnetaan!

    Moto morini corsaro 1200 '09-ex
    Z1000 ´07-ex
  24. #24
    Lainaa Zonsson kirjoitti Katso viesti
    ...niin ja toiset ostaa kaiken tavaran TM:n testien perusteella.Mulle ainakin huomattavasti tärkeämpää millainen se kypärä on päässä ja käytössä. Ei kannata aina nenä kiinni testituloksia vaan kytätä, lähes kaikki "laatukypärät" varmasti suojaavat siinä tehtävässään hyvin.
    No juu, meinasin että se on sanomattakin selvää että istuvuus on ykköskriteeri. Ei kai kukaan kävele kaupasta ulos sellaisen kypärän kanssa, joka painaa jostain tai tuntuu pahalta.
    Tuskinpa se suunnitellulla tavalla suojaakaan silloin, samoin kuin jos on ostettu XXXL-koon malli M-koon päähän. Nuorisohan taitaa olla pahin ongelmaryhmä liian isojen kokojen suhteen, kun purjo-petteri valitsee potan joka ei lyttää tukkaa ja poskea vasten saa puhelimen kätevästi tungettua, ja vihjeetön vanhempi vaan latoo eurot tiskiin.

    Ainakin jenkeissä Shoeilla ja Arailla on räätälöintipalvelu, jossa mitataan asiakkaan pää ja jonka kautta saa tilattua kypärän täsmälleen omaan nuppiin istuvilla pehmusteilla. Shoeilla tämä oli vissiin vielä ilman lisähintaa. Tällaisen soisi leviävän laajemmaltikin.
    Racingtowardthelight.wordpress.com

    GSF 1250 SA -10
    FZ6 S2 -07 (ex)
  25. #25
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Isoin ero suojaavuudessa lienee näin mutu-perusteella tuossa kasvojen kohdalla.
    Edit. Laadukkaassa umpikypärässä ei kyllä pitäisi hapen loppua kesken missään tilanteessa.
    Sama mutu minullakin tuosta avattava <--> umpi. Sharp-testistä vielä että onkohan avattavilla ja umpinaisilla samat testikriteerit (nyt ei pysty kykenemään tutkailemaan noita sivuja), meinaan että jos molemmat saa vaikka 5 tähteä niin lienee varmasti umpinainen kuitenkin suojaavampi ja nimenomaan tuon avattavan potan leukanivelöinnin takia.
    Löytyyköhän jostain jo valmis lätinä passeleista umpipotista rillipäille sillä on varsin vittumaista touhua survoa pokat umpipottaan jos ei ole sovelias kypärä, ne on milloin mitenkin päässä ja ei näe mitään ja jos vielä pitää survoa pokat kypärähupun sisälle. Mahloton tehtävä.
    Viimeksi muokannut: tst; 30.04.2016 klo 13:38.
  26. #26
    Lainaa tst kirjoitti Katso viesti
    Sama mutu minullakin tuosta avattava <--> umpi. Sharp-testistä vielä että onkohan avattavilla ja umpinaisilla samat testikriteerit (nyt ei pysty kykenemään tutkailemaan noita sivuja), meinaan että jos molemmat saa vaikka 5 tähteä niin lienee varmasti umpinainen kuitenkin suojaavampi ja nimenomaan tuon potan leukanivelöinnin takia.
    Löytyyköhän jostain jo valmis lätinä passeleista umpipotista rillipäille sillä on varsin vittumaista touhua survoa pokat umpipottaan jos ei ole sovelias kypärä, ne on milloin mitenkin päässä ja ei näe mitään ja jos vielä pitää survoa pokat kypärähupun sisälle. Mahloton tehtävä.
    Olen silmälasien käyttäjä ja kypäränä Shoei XR1100, ei ole mitään ongelmia lasien kanssa. Kehykset on melko ohuet titaanikehykset, menee hyvin paikoilleen eikä aivan vähästä väänny. Täytyy ottaa laseja valitessa huomioon ettei sinne kypärän alle mitkään sarvisangat mahdu.
  27. #27
    Mulla kans ei ole koskaan ollut lasien kanssa vaikeuksia. Siitä vaan työntää sangat ihoa pitkin niin löytävät tiensä korvien taakse. Tosin nyt neljä vuotta ollu ilman laseja laserleikauksen ansiosta.
    ZX6R-05 (RF900R, XJ600S)
  28. #28
    Vähän liian pieni kypärä muotoutuu päähän käytössä, kunhan on suunnilleen oikean mallinen.
    Sovittaessa mukava kypärä väljenee käytössä ja rupeaa pyörimään päässä.

    Kolari ei käytännössä vastaa koskaan Sharpin laboratoriotestejä.
    Avattavien kypärien huonommat pisteet johtuvat usein leukaosan avautumisesta hakkauksessa. En muista tarkalleen, montako kertaa sitä leukaosaa hakattiin, mutta joissain kypärissä on auennut tyyliin yhdellä kerralla viidestä iskusta. Entä jos kolarissa leukaosa pysyykin kiinni? Suojaako kypärä huonommin heikommoan sharp-luokituksen takia?

    Avattavan kypärän puolesta puhuu puhuminen ajon lomassa. Kouluttajilla ja poliiseilla yleinen.

    Pinlokkiin ei välttämättä kannata tuijottaa, sillä ainakin invision ja progrip tekee mihin tahansa visiiriin sopivia huurtumisenestosuojia. Itselläni invision hypershield on ajanut asiansa hyvin ainakin toistaiseksi.
    Ja kakka roiskusi.
    http://www.miikavenalainen.net
  29. #29
    Uusi kypärä hakusessa, onko mitään pahaa sanottavaa hjc r-pha 10 plussasta? Istuu päähän hyvin mitä kävin pikaisesti kokeilemassa. Kevytkin olisi, 1250g / +-50g.

    Ja mitä tulee aikaisemmin mainittuihin avokypäriin, niin mielestäni ne pitäisi heittää samalle roskalavalle crossikypärien kanssa, missä on leukasuoja ruuveilla.
    Gsx-r 750 K4
    RM 250 Braaaaaaaap
  30.  
  31. #30
    Lainaa zekelius kirjoitti Katso viesti
    Uusi kypärä hakusessa, onko mitään pahaa sanottavaa hjc r-pha 10 plussasta? Istuu päähän hyvin mitä kävin pikaisesti kokeilemassa. Kevytkin olisi, 1250g / +-50g.

    Ja mitä tulee aikaisemmin mainittuihin avokypäriin, niin mielestäni ne pitäisi heittää samalle roskalavalle crossikypärien kanssa, missä on leukasuoja ruuveilla.
    Jos se istuu päähän hyvin, eikös se silloin ole hyvä?
    Mulla menossa nyt toinen R-pha 10. Mielestäni kelpo ruukku.

    Joku toinen ei ehkä tykkää...
    Joku valittaa että joku muu on paremmin pärjännyt jossain testissä...

    Osta jos hyvältä tuntuu
    Suzuki GSX-R
    KTM exc
Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen