Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 60:een 60:sta
  1. #31
    Kouluttajan retale Knaku:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2012
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Pirellit on toiseksi parhaat kumit millä oon ajanu.
    Itsellä nyt ensimmäistä kertaa pehmeämpää gummia alla. Aiemmin kokemusta Michelineistä (PR ja PP3), ja Dunlopin SportSmart:sta. Keväällä vaihdettiin alle Pirelli Supercorsa SP:t, ja meinas tulla nauru kypärän sisällä kun ymmärsi mistä "isot pojat" oli puhunut kun jutustelivat kumien tuntumasta. Ensimmäistä kertaa ymmärsin mistä (ehkä) oli kyse. Tuntuma vaan oli niin erilainen verrattuna aiempiin kumeihin, millä olin ajanut. Ja pitoa tuntuu löytyvän ihan tolkuttomasti (myös radalla).

    Pointti on, vaikka nyt SP:tä hehkutan, että gummeilla on eroja. Myös merkkien sisällä. Ja kaikilla merkeillä varmasti löytyy ns sopivat ja riittävän pehmeät kumit, mutta ne pitää vaan löytää. Se mikä itselle toimii, voi toiselle olla ihan jotain muuta.
    "The only easy day was yesterday."
    2012 S1000RR
    GSX-R 750 K8 (ex)

  2. #32
    Kouluttaja Hannula:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2003
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Siirsin tähän osioon syystä että aiheena ei ole Motorg ry:n ratatapahtuma tai ajokoulutus.
    1000
  3. #33
    Ok ok
    Mulla siis ekat Pirellit oli Diablo Rosso ja tokat oli Diablo Rosso 2... Harmi kun en muista tarkkaa mallia noista Metseistä... ne siis asennetaa vast about pari viiko pääst... mut kaveri sano et se Metzelerin rengas mitkä mulle laitetaa kii on about yhtä pehmeitä ton Diablo Rosso 2:sen kanssa...
    Äsken kävin vetämäs kovan rundin seepran kans...vähä joteki sillai epävarma fiilis jäi... ei oikee menny putkee varsinkaa kurvit...muutama helveti hyvä onnistumine mut muute ni korjailua kesken kurvin, liia hitaasti mutkaa, liia nopeesti, yliohjaa (pikemminki wobblaa) keskellä kurvia ja koko ajan jtn helvetin säätämistä muutenkin... ei ollu sentää mitää läheltä piti tilanteita tms mut muuten ni oli taas nii levotonta menoa et huh huh...
  4. #34
    Lainaa Knaku kirjoitti Katso viesti
    Itsellä nyt ensimmäistä kertaa pehmeämpää gummia alla. Aiemmin kokemusta Michelineistä (PR ja PP3), ja Dunlopin SportSmart:sta. Keväällä vaihdettiin alle Pirelli Supercorsa SP:t, ja meinas tulla nauru kypärän sisällä kun ymmärsi mistä "isot pojat" oli puhunut kun jutustelivat kumien tuntumasta. Ensimmäistä kertaa ymmärsin mistä (ehkä) oli kyse. Tuntuma vaan oli niin erilainen verrattuna aiempiin kumeihin, millä olin ajanut. Ja pitoa tuntuu löytyvän ihan tolkuttomasti (myös radalla).

    Pointti on, vaikka nyt SP:tä hehkutan, että gummeilla on eroja. Myös merkkien sisällä. Ja kaikilla merkeillä varmasti löytyy ns sopivat ja riittävän pehmeät kumit, mutta ne pitää vaan löytää. Se mikä itselle toimii, voi toiselle olla ihan jotain muuta.
    Ymmärrän... Jumalauta oon 4v ajellu ton pärrän kans, tuntu et oon iha pro... nyt ku lukenu kaikkii juttui täält foorumilt ni voi jumalauta et voi olla mä voin olla hukas xD mut hei oppia tulee ainaki :P saanko tiedustella et oliko noi SP renkaat minkä hintaset? siis jos nyt oletetaa et noi sun muut renkaat on suurin piirtei ollu saman hintasia keskenää ni oliko SP:t huomattavasti hintavemmat?
  5. #35
    Kouluttajan retale Knaku:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2012
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa CBR 600RR kirjoitti Katso viesti
    Y saanko tiedustella et oliko noi SP renkaat minkä hintaset? siis jos nyt oletetaa et noi sun muut renkaat on suurin piirtei ollu saman hintasia keskenää ni oliko SP:t huomattavasti hintavemmat?
    Ulkomailta tuli tilattua, mutta samaan hintaan saat org:n jäsenetufirmalta... oisko ollut karvan alle 300€ setti (120mm+190mm) kuljetus mukaanluettuna. Ihan mutulla tulee, mutta EI yli 300€ ollut (tuli myös yks etunen ja koko p***a oli 350€).

    Kestävyys sitten on luonnollisesti jotain ihan muuta kuin esim PP3:lla... Mutta voi jiisus että tykkään

    Edit: lisätty erittäin merkityksellinen sana ja vähän millimetrejä
    Viimeksi muokannut: Knaku; 30.06.2016 klo 23:47.
    "The only easy day was yesterday."
    2012 S1000RR
    GSX-R 750 K8 (ex)

  6. #36
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Knaku kirjoitti Katso viesti
    Ulkomailta tuli tilattua, mutta samaan hintaan saat org:n jäsenetufirmalta... oisko ollut karvan alle 300€ setti (120+190) kuljetus mukaanluettuna. Ihan mutulla tulee, mutta yli 300€ ollut (tuli myös yks etunen ja koko p***a oli 350€).

    Kestävyys sitten on luonnollisesti jotain ihan muuta kuin esim PP3:lla... Mutta voi jiisus että tykkään
    Halvimmat supercorsat (SC-seoksilla) mitä oon ostanu tais olla n. 270€ setti kotiin kannettuna. Takaset tosin oli muutaman vuoden vanhaa paistoo, mutta kyllä niillä nopeen ryhmän nopeen pään kyytejä ajeli Ceebralla.
    Superbike #7
  7. #37
    Kouluttaja Hannula:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2003
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa CBR 600RR kirjoitti Katso viesti
    muutama helveti hyvä onnistumine mut muute ni korjailua kesken kurvin, liia hitaasti mutkaa, liia nopeesti, yliohjaa (pikemminki wobblaa) keskellä kurvia ja koko ajan jtn helvetin säätämistä muutenkin... ei ollu sentää mitää läheltä piti tilanteita tms mut muuten ni oli taas nii levotonta menoa et huh huh...
    Mikä sun tausta on rataharjoittelusta tähän mennessä?
    1000
  8. #38
    YCC #666 Juutana:n avatar
    Moderaattori
    Rata & Koulutus
    Liittyi Aug 2007
    Epsoo
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa CBR 600RR kirjoitti Katso viesti
    Ok ok
    Mulla siis ekat Pirellit oli Diablo Rosso ja tokat oli Diablo Rosso 2... Harmi kun en muista tarkkaa mallia noista Metseistä... ne siis asennetaa vast about pari viiko pääst... mut kaveri sano et se Metzelerin rengas mitkä mulle laitetaa kii on about yhtä pehmeitä ton Diablo Rosso 2:sen kanssa...
    Äsken kävin vetämäs kovan rundin seepran kans...vähä joteki sillai epävarma fiilis jäi... ei oikee menny putkee varsinkaa kurvit...muutama helveti hyvä onnistumine mut muute ni korjailua kesken kurvin, liia hitaasti mutkaa, liia nopeesti, yliohjaa (pikemminki wobblaa) keskellä kurvia ja koko ajan jtn helvetin säätämistä muutenkin... ei ollu sentää mitää läheltä piti tilanteita tms mut muuten ni oli taas nii levotonta menoa et huh huh...
    Oikeesti. Usko sedän neuvoa. Käy Ajotaito II ja säästät katteiden ja pyörän korjauskustannuksissa kummasti... ;)

    -Juutana
    Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
  9. #39
    Lainaa Juutana kirjoitti Katso viesti
    Oikeesti. Usko sedän neuvoa. Käy Ajotaito II ja säästät katteiden ja pyörän korjauskustannuksissa kummasti... ;)

    -Juutana
    Plus, että kun tuo kaikki ihmeellinen säätäminen loppuu, ajamisesta tulee mukavampaa. Into loppuu pian, jos on koko ajan epävarma olo ja tulee läheltä piti tilanteita.
    Honda CBR 1100 XX
    ex XL 700 V Transalp
  10. #40
    Ratavastaava
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2007
    Tampere
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Tirli kirjoitti Katso viesti
    Plus, että kun tuo kaikki ihmeellinen säätäminen loppuu, ajamisesta tulee mukavampaa. Into loppuu pian, jos on koko ajan epävarma olo ja tulee läheltä piti tilanteita.
    Ihan oikeesti kannatan tuota Ajotaito II:sta jos ajaminen tuntuu tuolta. Itsekin olen joskus sieltä aloittanut ja myöhemmin vähän kilpa-ajoakin harrastanut. Kun saa nuo perusasiat kuntoon, niin ajaminen on mukavaa, nopeaa ja turvallista samaan aikaan. Tuo kuulostaa siltä, että ehkä mikään näistä ei toteudu tällä hetkellä?
    GAAAAAZ!!!!
  11. #41
    Kokemusta rata ajelusta ei ole ollenkaa...ekaa kertaa menossa ikinä mihinkää radalle itse ajamaan on alastaro ja tähtäimessä toi 16 tai 17 päivä tätä kuuta... että harjottelut on tullu julkisen liikenteen seas perseilystä...

    Ilman muuta olen menossa hitaaseen ryhmään ja tohon ajotaito 2:seen!!! siitä joskus kun MotoGP luokkaan pääsee ni tavotteet saavutettu :P mutta siis ihan tosissaa ni jos nyt ajatellaa et ensi ajellaa vähä hitaassa ryhmässä, sitte keskinopeessa ja joskus nopeessa ryhmässä niin jos siitä irtois et pääsis oikee kisaamaan niin se ois kyl mun unelmien täyttymys... tietämättä myös yhtään miten siihen kilpailemiseen pääsee ja mitä se vaatii mut oletan et toi hidas ryhmä ja ajotaito 2 on jo jonkin näköne alku siihen unelmaan...
  12. #42
    Lainaa CBR 600RR kirjoitti Katso viesti
    Kokemusta rata ajelusta ei ole ollenkaa...ekaa kertaa menossa ikinä mihinkää radalle itse ajamaan on alastaro ja tähtäimessä toi 16 tai 17 päivä tätä kuuta... että harjottelut on tullu julkisen liikenteen seas perseilystä...

    Ilman muuta olen menossa hitaaseen ryhmään ja tohon ajotaito 2:seen!!! siitä joskus kun MotoGP luokkaan pääsee ni tavotteet saavutettu :P mutta siis ihan tosissaa ni jos nyt ajatellaa et ensi ajellaa vähä hitaassa ryhmässä, sitte keskinopeessa ja joskus nopeessa ryhmässä niin jos siitä irtois et pääsis oikee kisaamaan niin se ois kyl mun unelmien täyttymys... tietämättä myös yhtään miten siihen kilpailemiseen pääsee ja mitä se vaatii mut oletan et toi hidas ryhmä ja ajotaito 2 on jo jonkin näköne alku siihen unelmaan...
    Kyllä toi on oikea tapa aloittaa hitaassa ja ajotaito 2:lla.
    Mitään mahdottoman nopeaa ei tule varmaankaan ryhmänvaihto olemaan, ajolinjojen hieronnalla nopeuskin tulee aikanaan.
    Alastarolla on käytössä vielä 4 ryhmää nopeuksien puolesta joten askelmia on enemmän kuin muilla radoilla, väärän ryhmän valinnasta saattaa heilua musta lippukin joten kannattaa kysellä varikolta vinkkejä konkareilta.
    ZX-9R -95
    Ex YZF 750 R -95
    Ex FZR 1000 -92
    Ex FZS 600 -01
    Ex XJ 900F -93
    Ex XJ 600 S Diversion -96
    Kukahan nää mutkat oikein määrää..
  13. #43
    Eipä se mustalippu nyt niin kamalaa ole, mulla ainakin järjestyi paikka keskiryhmästä saman päivän aikana, menikö nyt setti tai kaksi välistä. Sit ainakin tiesi ostaa oikeeseen ryhmään lippuja, ja hitaan ryhmän liput meni hyvin kaupaksi kun niitä sattu nipullinen olemaan.

    Ei kannata ottaa mitään paineita vielä ennen ensi kertaa ryhmien vaihdosta jne. Pääasia et pääsee ajamaan ja oppii ne perustekniikat, sen jälkeen siitä tulee hiton hauskaa puuhaa.
    s1000rr 2011
  14. #44
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa CBR 600RR kirjoitti Katso viesti
    Kokemusta rata ajelusta ei ole ollenkaa...ekaa kertaa menossa ikinä mihinkää radalle itse ajamaan on alastaro ja tähtäimessä toi 16 tai 17 päivä tätä kuuta... että harjottelut on tullu julkisen liikenteen seas perseilystä...

    Ilman muuta olen menossa hitaaseen ryhmään ja tohon ajotaito 2:seen!!! siitä joskus kun MotoGP luokkaan pääsee ni tavotteet saavutettu :P mutta siis ihan tosissaa ni jos nyt ajatellaa et ensi ajellaa vähä hitaassa ryhmässä, sitte keskinopeessa ja joskus nopeessa ryhmässä niin jos siitä irtois et pääsis oikee kisaamaan niin se ois kyl mun unelmien täyttymys... tietämättä myös yhtään miten siihen kilpailemiseen pääsee ja mitä se vaatii mut oletan et toi hidas ryhmä ja ajotaito 2 on jo jonkin näköne alku siihen unelmaan...
    Ajotaitokurssin yhteydessä saa varmasti vastauksen moneen muuhunkin kysymykseen rataharrastukseen liittyen. Ryhmän vaihdoilla ei välttämättä ole hirveä kiire. Yleensä luontaisista lahjoista ja oppimiskyvystä riippune hitaassa ryhmässä saa ajelle 5-10 päivää, että vauhti alkaa riittämään keskiryhmään. Keskiryhmässä sitten meneekin 5-50 päivää, että vauhti on nopean tasolla.

    Toki henkilökohtaiset erot ovat isoja. Toisilla vauhti piisaa keskiryhmään ekan päivän jälkeen ja kymmenen päivän treenillä ajelevat nopeen ryhmän kyytejä mennen tullen. Toisilla sitten vauhti ei koskaan nouse keskiryhmää nopeammaksi.

    Pääasia kehittymisessä on se, että malttaa alussa ajaa riittävän hiljaa, että pystyy opettelemaan kunnolla perusjutut. Siitä ikävä laji tää mopolla kovaa ajaminen, että jos tahtoo ajaa kovaa, pitää ajaa niin hiljaa, että voi oppia uutta. Jos vain yrittää ajaa kovaa, ei koskaan opi ajamaan kovaa ja siinä sivussa kuskia ja mopoa paikkaillaan useampaan otteeseen.


    Edit. Ja osta se lippu tuohon 16. päivä Alastarolla, silloin on kurssi. 17. päivä kurssia ei ole. Ja mikäli mahdollista niin osta liput molemmille päiville niin pääset samoin tein treenaaman kurssin asioita sitten seuraavana päivänä lisää. Ja onpa sunnuntaina MotOrgin historian ensimmäinen kerhokisakin, joka on varmasti mielenkiintoista seurattavaa.
    Superbike #7
  15. #45
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Fysiikan lakien tuntemisesta ei ole tässä hommassa haittaa. Vaikka sitä on vaikea uskoa, niin ratailussa termodynamiikka näyttelee merkittävää roolia.

    Kas tässä näyte, miten entropia ja termodynamiikan toinen pääsääntö toimii käytännössä:



    --->

    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  16. #46
    Motorg ry, rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Kuvat? Ei näy, mutta ilmeisesti tässä viitataan siihen, että entropia lisäänty suljetussa systeemissä – kuten vaikka juurikin moottoriradalla. Eli toisin sanoen vehkeet menee paskaksi.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  17. #47
    vielä semmoinen kysymys että kuinka monta settiä kaiken kaikkiaa pääsee radalla ajamaan? miettien lähinnä että riittääkö tankilline löpöä vai pitääkö ottaa huoltojoukot mukaa 10 jeremias kannu kera?
    ps. aika paskaa keliä lupailee VIELÄ lauantail...
  18. #48
    Kouluttaja Waille:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2009
    Helsinki / Skinnarilan vapaavaltio
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa CBR 600RR kirjoitti Katso viesti
    vielä semmoinen kysymys että kuinka monta settiä kaiken kaikkiaa pääsee radalla ajamaan? miettien lähinnä että riittääkö tankilline löpöä vai pitääkö ottaa huoltojoukot mukaa 10 jeremias kannu kera?
    ps. aika paskaa keliä lupailee VIELÄ lauantail...
    Tollasena ORGin Alastaron nelijakopäivänä, kuten ens lauantaina, pääsee ajamaan seittemän 20 minuutin settiä. Ajotaito II -kurssille osallistuvalla ja muutenkin hitaassa ajelevalla pitäis tankillisen riittää ihan mukavasti päivän ajoihin, kunhan tankkaa tullessa vimeisellä mahdollisella huoltoasemalla, joka Turun suunnasta saapuessa on Oripään Shell. Sää harvemmin haittaa hirveästi kurssin pitämistä, ja vastahan tossa oli vissiin tänä kesänä ainaki kolme peräkkäistä tapahtumaa joissa sääennusteen mukaan piti tulla vettä ku esterin perseestä, mutta pisaraakaan ei näkyny. Sääennusteen takia ei siis todellakaan kannata jättää saapumatta paikalle.
  19. #49
    Lainaa Waille kirjoitti Katso viesti
    Sää harvemmin haittaa hirveästi kurssin pitämistä, ja vastahan tossa oli vissiin tänä kesänä ainaki kolme peräkkäistä tapahtumaa joissa sääennusteen mukaan piti tulla vettä ku esterin perseestä, mutta pisaraakaan ei näkyny. Sääennusteen takia ei siis todellakaan kannata jättää saapumatta paikalle.
    Meillä ainakin 4.7. sääennuste lupasi sadetta puolesta päivästä klo 17:n. Mustia pilviä näkyi ohittavan radan molemmin puolin, mutta pisaraakaan ei saatu vettä itse radalle, vaan koko päivä ajettiin. Se rata-alue itsessään taitaa aiheuttaa sen verran lämpimän ilman nostetta, että jos ei ihan joku järkyttävä maakuntasade tule yli, siinä ei ihan heti sada. Ja tankillisella tosiaan pärjäsi hyvin ainakin bläkkärillä.
    Honda CBR 1100 XX
    ex XL 700 V Transalp
  20. #50
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa CBR 600RR kirjoitti Katso viesti
    vielä semmoinen kysymys että kuinka monta settiä kaiken kaikkiaa pääsee radalla ajamaan? miettien lähinnä että riittääkö tankilline löpöä vai pitääkö ottaa huoltojoukot mukaa 10 jeremias kannu kera?
    ps. aika paskaa keliä lupailee VIELÄ lauantail...
    Tankillinen riittää ehken nippa nappa. Moposta riippuen voi joutua loppupäivästä käymään tankilla. Noin kymmenen kilsan päässä taitaa olla lähin bensa-asema, joten iltapäivällä settien välissä ehtii ihan kivasti käymään tuoretta menovettä tankkiin. Sääennusteita ei kannata hirveästi tuijottaa. 4.7. piti sataa koko päivä, mutta ei tullu pisaraakaan, kemorassa juhannuspäivänä piti sataa aamusta iltaan kuin esterin arseesta, ei tullut kuin pari irtopisaraa tuulen mukana. (Ja tämäkös harmitti niitä, jotka veti perjantaina ns. pitkän päätyyn). Sama homma oli kesäkuussa Motoparkissa, siellä tosin jopa saatiin vähän sadetta, mutta ainakaan yhtään nopean settiä ei jäänyt välistä.

    Norjalaiset näyttää tällä hetkellä kuuden tunnin sademääräksi 2,3mm, joten eiköhän siellä aika kuivaa ole.
    Superbike #7
  21. #51

    Tunnus suljettu
    Liittyi Feb 2016
    Eikö tässä AP:n kannattaisi edetä askel kerrallaan? Ostaa se lippu ratapäiville, sen jälkeen kun siellä ajanut ajotaito 2 niin pikkuhiljaa maistella miltä se radan kiertäminen tuntuu, nyt on vaan kova kiire ajaa lujaa, viesteistäsi saa sen kuvan että olet tähän saakka hurjastellut yleisillä teillä? Se ei vielä välttämättä tee sinusta ratakettua joten ensin ORG jäsenyys sitten ajototaito II ja siitä sitten katsomaan miten ne mutkat taittuu. Nyt Orgilla on kouluttajana legendaarinen vetomies jota myös Paimion Parooniksi kutsutaan, liekö sukua edesmenneelle Jarno saariselle vai liitttykö lempinimi paikalliseen kuppilaan jossa on tullut vietettyä aikaa, kiinnostaisi tietää?
  22. #52
    Liput on jo ostettu lauantaiks, hitaasee ryhmää ja ajotaito 2:seen!!! ja kyllä yleisillä teillä on hurjasteltu ja en oletakkaan et radalla (ainakaa ekojen settien aikana) tulis mitää ihme tuloksia... ja tosiaa ku aikasemmi kyselin noista rengas jutuista enkä muistanut tarkkaa mallia Metzeler:stä jotka mulle TÄNÄÄ laitettii ni ne o Metzeler Sportec M5... 30km ajanu ny niide kans... tiiä oikee viel mitä mieltä niistä mut ainaki helvetiksee paremmat ku Diablo Rosso ja Diablo Rosso 2....
  23. #53
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa CBR 600RR kirjoitti Katso viesti
    Liput on jo ostettu lauantaiks, hitaasee ryhmää ja ajotaito 2:seen!!! ja kyllä yleisillä teillä on hurjasteltu ja en oletakkaan et radalla (ainakaa ekojen settien aikana) tulis mitää ihme tuloksia... ja tosiaa ku aikasemmi kyselin noista rengas jutuista enkä muistanut tarkkaa mallia Metzeler:stä jotka mulle TÄNÄÄ laitettii ni ne o Metzeler Sportec M5... 30km ajanu ny niide kans... tiiä oikee viel mitä mieltä niistä mut ainaki helvetiksee paremmat ku Diablo Rosso ja Diablo Rosso 2....
    ^Ei mikään yllätys kun tuo Rosso on touring-kumi ja M5 taitaa olla ihan sporttiseen ajoon tarkotettu.
    Superbike #7
  24. #54
    Minäpä ryöstän tästä ketjusta palstatilaa röyhkeästi: mua kiinnostaisi lähtä tuonne ajotaito 3 & 4:lle koska haluaisin tekniikkaa lisää vaan tuolla näyttäisi tuo ajotaito2 olevan vaatimuksena. En epäile, enkä väitä etteikö siellä käsiteltäisi asioita mitkä itsellä on ehkä hieman päässeet unohtumaan, mutta sen mitä olen noita hidasryhmäläisiä seuraillut ja lueskellut tuon kurssin kokemuksista niin mulla saattaa iskeä melkoinen turhaannus tuolla.

    Kukas mua opettais?
    Nordöstersjökustartilleriflygspaningssimulatoranlä ggningsmaterielunderhållsuppföljningssystemdiskuss ionsinläggsförberedelsearbeten
  25. #55
    Lainaa MustaSurma kirjoitti Katso viesti
    Minäpä ryöstän tästä ketjusta palstatilaa röyhkeästi: mua kiinnostaisi lähtä tuonne ajotaito 3 & 4:lle koska haluaisin tekniikkaa lisää vaan tuolla näyttäisi tuo ajotaito2 olevan vaatimuksena. En epäile, enkä väitä etteikö siellä käsiteltäisi asioita mitkä itsellä on ehkä hieman päässeet unohtumaan, mutta sen mitä olen noita hidasryhmäläisiä seuraillut ja lueskellut tuon kurssin kokemuksista niin mulla saattaa iskeä melkoinen turhaannus tuolla.

    Kukas mua opettais?

    Oppimistapoja lienee useita ja kaikki metodit ei jokaiselle sovi.

    Useaan kertaan todistettu fakta, että vain riittävän hiljaa ajamalla oppii, lienee AT kakkosella todistettu sopivan 99% koulutettavista. Jos tiedät olevasi sen verran ADHD ettei keskittymiskyky ryhmässä oppimiseen riitä, niin käy useampien järjestäjien ratapäivillä, niin varmasti löydät kaverin joka ajaa suunnilleen samaa nopeutta ja on valmis jakamaan vinkkejä ja kokemuksia siitä mitä kannattaa ja mitä ei kannata yrittää.

    Voit myös pyytää jotain kokeneempaa kaveria ajamaan muutaman setin sun perässä.
    Toisen kommentit ja videokuva omasta ajosta voi myös avata silmät.

    Joillekin taas voi sopia tutustua alan kirjallisuuteen, viedä kamera tikunnokkaan radan varteen ja tehdä pitkiä analyysejä ihan ominpäin.

    Summa summarum, AT2 lienee hinta/laatu suhteessa parasta A-luokkaa. Kun taasen jonkun muun järjestäjän päivillä on yleensä vähemmän väkeä. Tällöin mahdollisuus saada personoidumpaa opetusta on luonnollisesti suurempi.
    <p>reilu nurkkavääntö on parempi kuin huono pano</p>
  26. #56
    Lainaa MustaSurma kirjoitti Katso viesti
    Kukas mua opettais?
    Niin paljonko ja minkälaista rata-ajokokemusta sulla on tähän mennessä?
    Husqvarna Svartpilen 401 -22
    Ex. Honda Monkey 125
    Ex. BMW S1000RR -15
    Ex. Suzuki UK110 Address
    Ex. KTM 790 Duke
    Ex. R1 -08 kilpa-ajoneuvo
    Ex. ZX-6R -13
    Ex. GSR750
    http://www.youtube.com/user/exhaust34
  27. #57
    Lainaa MustaSurma kirjoitti Katso viesti
    Minäpä ryöstän tästä ketjusta palstatilaa röyhkeästi: mua kiinnostaisi lähtä tuonne ajotaito 3 & 4:lle koska haluaisin tekniikkaa lisää vaan tuolla näyttäisi tuo ajotaito2 olevan vaatimuksena. En epäile, enkä väitä etteikö siellä käsiteltäisi asioita mitkä itsellä on ehkä hieman päässeet unohtumaan, mutta sen mitä olen noita hidasryhmäläisiä seuraillut ja lueskellut tuon kurssin kokemuksista niin mulla saattaa iskeä melkoinen turhaannus tuolla.

    Kukas mua opettais?
    Kallio racingillä on opetuspäiviä vaikka väittäisin että kyllä tuo ajotaito2 on ihan pätevä opetustaso alkuun.
    Tietysti voi udella jotain nopeampaa kaveria videoimaan ja ajamaan takana kertoen ajovirheistä.
    Ihmettelen kyllä että mikä turhaannus iskee kahdessa hitaimmassa ryhmässä(Alastaro), kelloa ei kannata katsoa pahemmin ennenkuin ajolinjat on hanskassa.
    ZX-9R -95
    Ex YZF 750 R -95
    Ex FZR 1000 -92
    Ex FZS 600 -01
    Ex XJ 900F -93
    Ex XJ 600 S Diversion -96
    Kukahan nää mutkat oikein määrää..
  28. #58
    @wanico: tänkjuu. Justiinsa keskiviikkona itseasiassa videoin kaverin ajoa ahvenistolla ja siitä tosiaan oli sille hyötyä melko paljon. Jotenkin ei vain kehtaisi käydä häiritsemässä muitten ajoaikaa omille jutuille.

    @exhaust: ekan kerran olin kiertämässä alastaroa joskus -96/-97. Nyt on ollut kolmen-neljän vuoden tauko mut kipinä ois vähän niinkuin herännyt uudestaan.

    @tate: siis mulla on vain omat "ennakkoluuloni" noihin hitaampiin ryhmiin siitä mitä olen kokemuksia lukenut ja seuraillut radan viereltä junan etenrmistä, ja niihin perustuen oletan että en välttämättä saa siitä ihan samaa irti mitä ekoja kertoja ratoja kiertelevä motoristi.

    Itseasiassa musta tuntuu että suurin nopeutta rajoittava tekijä on tällä hetkellä tuo mun mopo...
    Nordöstersjökustartilleriflygspaningssimulatoranlä ggningsmaterielunderhållsuppföljningssystemdiskuss ionsinläggsförberedelsearbeten
  29. #59
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa MustaSurma kirjoitti Katso viesti
    Minäpä ryöstän tästä ketjusta palstatilaa röyhkeästi: mua kiinnostaisi lähtä tuonne ajotaito 3 & 4:lle koska haluaisin tekniikkaa lisää vaan tuolla näyttäisi tuo ajotaito2 olevan vaatimuksena. En epäile, enkä väitä etteikö siellä käsiteltäisi asioita mitkä itsellä on ehkä hieman päässeet unohtumaan, mutta sen mitä olen noita hidasryhmäläisiä seuraillut ja lueskellut tuon kurssin kokemuksista niin mulla saattaa iskeä melkoinen turhaannus tuolla.

    Kukas mua opettais?
    Käytännössä tuo vaatimus luetaan ATII tai vastaavat taidot. Siihen nähden, että miten paiskoit isojen miesten suitsaa Apparalla joku vuos sitten niin taidot on riittävällä tasolla ja tuo ATIII tai jopa IV vois olla aika passeli kurssi sulle. Jos kyyti riittää keskinopeen nopeempaan päähän niin toi nelonen passelimpi, muuten kolmonen.

    P.S. Vaihdettiin sen sun kaverin kanssa sillon viitisen vuotta sit mopot päittäin. Mulle tuli se k7 gixu ja sille 990 Superduke. Sen vaihdon ansiosta oon tänä vkl menossa ajamaan Motoparkin kisan ja luokkana Superbike B.

    Terveisin: Muutaman noita kursseja vetänyt.
    Superbike #7
  30.  
  31. #60
    @Nitrous:

    Joo, sillä samalla suitsalla mä työnnän edelleen. Vauhdeista en tiedä, en oo niitä pahemmin kellotellut vaan keskinopeasta mut on liputettu ulos ja siirretty nopeampaan ryhmään. Sillä samaisella mopolla. Ohitettavia tuntuu silti olevan enemmän mitä ohittavia. Mä tiedän että mun taidot saattaisi jo nytkin riittää pidemmälle, mutta en viitsisi tuolla mopolla kokeilla kuitenkaan ja joku pätevämpi onkin hakusessa kuhan vaan lompakko antaa myöden. Enihau kehittymisen varaa jokatapauksessa on yhtä kaikki.

    Aa, sä oot se kaveri? Hitto, vieläkö se vespa on hengissä? Sen mä olisin ottanut itse niistä vaihtoehdoista Onnea sinne skaboihin. Pien haave ois joskus päästä itsekkin ajamaan joku kisalähtö kanssa. Tai siis trial-skaboja ei vissiin lasketa...?
    Nordöstersjökustartilleriflygspaningssimulatoranlä ggningsmaterielunderhållsuppföljningssystemdiskuss ionsinläggsförberedelsearbeten
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12