Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 77:sta
  1. #1
    Menin ja ostin kesällä 2014 Suzuki GSX600F:n vuodelta 1995 huimaan 1500€ hintaan. Ensimmäinen moottoroitu kaksipyöräiseni jossa on yli 50cc. Sen jälkeen on vähän sattunut ja tapahtunut...

    Lyhentämätön päiväkirja Lontoon murteella löytyy prätkän mallikohtaisilta foorumeilta, mutta tarina tähän asti lyhykäisyydessään:

    Epeli alkuperäisessä kunnossaan toissakesänä:




    Ajokausi loppui, mopo palasiksi!




    Muovit irti ja putsaten:




    Kaikki irti mikä lähtee:




    Sininen ei miellyttänyt silmää joten uutta väriä tankkiin:




    Takahaarukan alkuperäinen hopeinen maali hilseili jo pois, tilalle mustaa:




    Vanteet sinisestä mustaksi:






    Perä takaisin kasaan:




    Katteita samalla värillä kuin tankki:

    Viimeksi muokannut: motoPRKL; 21.04.2016 klo 05:11.
    Tietämättömyys ja väkivalta ratkaisevat kaikki mekaaniset ongelmat.

    Tein itse ja säästin GSX600F rakennuspäiväkirja
  2. #2
    Iskarit tottakai mustaksi:



    Venttiili- ja kaasarihommia ym. moottoriremppaa:












    Jammu R1:n takavalosta purettu LED-lauta valmiina asennettavaksi...




    ...ja sisällä:




    Testiajo keväällä 2015:




    ...ja vähän myöhemmin jo päivittäisessä käytössä:

    Viimeksi muokannut: motoPRKL; 21.04.2016 klo 05:11.
    Tietämättömyys ja väkivalta ratkaisevat kaikki mekaaniset ongelmat.

    Tein itse ja säästin GSX600F rakennuspäiväkirja
  3. #3
    Edelleen kevättä 2015, ensimmäinen kaatumiseni, jossa pikku skraadujen ym. mitättömän lisäksi hajosi etujarrusylinteri ja sytkän kansi:



    Uutta tilalle:




    Tästä viisastuneena hankinnassa oli välittömästi kaatumatapit...




    ...joita tottakai piti modailla koska olivat facelift-malliin tehty, jossa rungon hitsaukset hieman siistimpiä kuin vanhemmissa:




    Ja paikallaan:






    Katteisiin väriä:




    Lego-palikka + asetoni -mössöllä vanhat jättimäiset vilkunreiät umpeen...




    ...ja väriä pintaan! Huomaa kaatumatappien läpivientireiät.




    Restauroinnista huolimatta päivittäisessä käytössä. (Älkää ikinä ostako kuvan laukkuja, paskat.)

    Viimeksi muokannut: motoPRKL; 21.04.2016 klo 05:12.
    Tietämättömyys ja väkivalta ratkaisevat kaikki mekaaniset ongelmat.

    Tein itse ja säästin GSX600F rakennuspäiväkirja
  4. #4
    Kesällä 2015 vuorossa kolmen viikon reissu keski-Eurooppaan! Mopo nättinä ja kuormattuna Tanskassa:



    Ajelua Saksan läpi ja määränpää Alpit saavutettu. Hupsis...



    Reunalta 30m prätkän makuupaikkaan, nosturiahan siihen tarvittiin. Kaveri ihmettelee vieressä.




    Sieltä nousee...




    ...ja uskomatonta kyllä vielä ajokuntoisena! Takaisin leiriin mälläyspaikalta 100km, ei vituta.

    Paskana:
    - mm. kaikki muovit
    - etuvalon/mittariston kehikko
    - kaikki vilkut, toinen tangonpääpeili
    - koko perä (itse apurunko kunnossa)
    - pari halkeamaa pakoputkessa (kuulosti Harrikalta)






    Müncheniläisen hotellin takapihalla rikkinäistä muovia irti, väliaikaiset vilkut ja takavalo kiinni. Pakoputken kävin hitsauttamassa paikallisella äijällä jonka kanssa meillä ei ollut mitään yhteistä kieltä. Hyvin sujui bisnes silti.








    Sveitsin, Italian ja Slovenian jälkeen Itävallan Grazissa:

    Viimeksi muokannut: motoPRKL; 21.04.2016 klo 05:12.
    Tietämättömyys ja väkivalta ratkaisevat kaikki mekaaniset ongelmat.

    Tein itse ja säästin GSX600F rakennuspäiväkirja
  5. #5
    Kolmen viikon, 15:sta valtion ja 7000km jälkeen takaisin Suomessa elokuussa 2015!
    Mukavampaa touring-tankoa lämpökahvoilla varustettuna alkuperäisten clipareiden tilalle:



    Asennusprokkista tee-se-itse kiinnitysrautojen kera:




    Menokunnossa jälleen ilman muoveja:




    Vanha vääntynyt mittari-/ajovalokehikko pois, tee-se-itse mittariteline tilalle (huomaa vinossa olevat kierrosluku- ja bensamittarit)...




    ...sekä vanhan ajovalon korvaajaksi Polisport Halo:




    Prätkä tallissa talviteloilla uuden valon kera:




    Venttiili- ja koneremppahommia:






    Seuraava projekti: Pakoputki! Vanhat putket läpimätiä. Alkukäyrä 2005 GSX750F:stä




    Feikki Akrapovicin pöntöt suoraan Kiinasta 40€/kpl

    Viimeksi muokannut: motoPRKL; 21.04.2016 klo 05:12.
    Tietämättömyys ja väkivalta ratkaisevat kaikki mekaaniset ongelmat.

    Tein itse ja säästin GSX600F rakennuspäiväkirja
  6. #6
    Siitä vähän customi käyrää (4-1 -> 4-1-2 splitti). Huomaa huippuammattimainen hitsausjälki. Mutkat Motonetin valmista 51mm mutkaputkea.






    Pönttöä mustaksi kuumankestomaalilla:




    Putkea mustaksi samalla maalilla:




    Ahterista rälläkällä ylimääräiset pois:




    Yleiskuva uusilla putkilla:






    Käsisuojat:




    Customi tee-se-itse LED takavalo (vasen ajo, oikea jarru):




    Customi tee-se-itse kilpiteline:

    Viimeksi muokannut: motoPRKL; 21.04.2016 klo 05:12.
    Tietämättömyys ja väkivalta ratkaisevat kaikki mekaaniset ongelmat.

    Tein itse ja säästin GSX600F rakennuspäiväkirja
  7. #7
    Ja kauden 2016 fiilistelykuva:




    Kaikki tästä eteenpäin tulee sitten ns. livenä.
    Viimeksi muokannut: motoPRKL; 21.04.2016 klo 05:07.
    Tietämättömyys ja väkivalta ratkaisevat kaikki mekaaniset ongelmat.

    Tein itse ja säästin GSX600F rakennuspäiväkirja
  8. #8
    Linkkiä!povareihin???
    Ja kakka roiskusi.
    http://www.miikavenalainen.net
  9. #9
    Nyt oli mielenkiintoinen rakentelupäiväkirja
    Kansa vaatii kuvaa tän kauden lookista, hep!
  10. #10
    Oho, on siinä muodon muutosta kerrakseen.

    Mulla oli eka tuollanen "teepannu" mallinen f. :-D
    Siihen toimi imukanavien yhdistäminen - synkka nippoihin vaan bensankestävästä letkusta ja parista t-kappaleesta yhdysputki yhdistään kaikki imukanavat. Pikkusen anto pontta liikkeellelähtöön ja alakierroksille pienellä kaasulla. Hintaansa nähden hyvä viri.
    <"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">

    McJäykät
  11. #11
    Mielenkiintoinen projekti

    Lainaa specka kirjoitti Katso viesti
    Siihen toimi imukanavien yhdistäminen - synkka nippoihin vaan bensankestävästä letkusta ja parista t-kappaleesta yhdysputki yhdistään kaikki imukanavat. Pikkusen anto pontta liikkeellelähtöön ja alakierroksille pienellä kaasulla. Hintaansa nähden hyvä viri.
    Tuollaisesta letkuvirityksestä en ole kuullutkaan. Mitä hyötyä tuolla saa aikaan, tai siis mihin tuo saatava hyöty perustuu, jos ei pelkkään persdynoon
    Nykyset
    GSX-R600 K6
    GSX-R1100 -90
    RM 85 -06
    ja exät
    GSX750F -89
    RG 125 gamma -85
    RM 125 -81
    PV 50 -80
  12. #12
    Lainaa Miikam kirjoitti Katso viesti
    Linkkiä!povareihin???
    Mihin? Änkkäpönttöihin vai?

    Lainaa Gargoth kirjoitti Katso viesti
    Nyt oli mielenkiintoinen rakentelupäiväkirja
    Kansa vaatii kuvaa tän kauden lookista, hep!
    Tulloo tulloo

    Lainaa specka kirjoitti Katso viesti
    Oho, on siinä muodon muutosta kerrakseen.

    Mulla oli eka tuollanen "teepannu" mallinen f. :-D
    Siihen toimi imukanavien yhdistäminen - synkka nippoihin vaan bensankestävästä letkusta ja parista t-kappaleesta yhdysputki yhdistään kaikki imukanavat. Pikkusen anto pontta liikkeellelähtöön ja alakierroksille pienellä kaasulla. Hintaansa nähden hyvä viri.
    Lainaa Salmon kirjoitti Katso viesti
    Tuollaisesta letkuvirityksestä en ole kuullutkaan. Mitä hyötyä tuolla saa aikaan, tai siis mihin tuo saatava hyöty perustuu, jos ei pelkkään persdynoon
    Ekana tulee mieleen että imevän sylinterin alipaine "vuotaa" hieman viereisiin kaasareihin ja auttaa niitä imemään imukanavaan jo hieman polttoseosta valmiiks? Yritin googlettaa mutta en löytänyt mitään dokumentaatiota aiheesta, en edes Katriderseista, mistä sait specka idean?
    Tietämättömyys ja väkivalta ratkaisevat kaikki mekaaniset ongelmat.

    Tein itse ja säästin GSX600F rakennuspäiväkirja
  13. #13
    No nyt on sentäs jo vähän asennetta mukanan pikkukippihän ei reissua pysäytä

    Tein aikanaan samantyyppisen putkivirityksen vanhaan F2 cebariin. Sai kusiaiseenkin hiukka möreyttä ääneen olematta silti äänekäs. Tosin käytin bilskan vaimentimia.

    Pystytkö vielä vähän avaamaan mikä noi bägit niin huonoksi tekee?
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
  14. #14
    Lainaa Rekkamasa kirjoitti Katso viesti
    Pystytkö vielä vähän avaamaan mikä noi bägit niin huonoksi tekee?
    Myöhemmin näkyvät Kappan laukut on 9/10, mutta MTX:n bägien remmit on niitattu kiinni eivätkä kestä painoa eikä ajoa, ainakaan Suomen maanteillä. Jos en olisi ajoissa huomannut olisi vasemmanpuoleinen bägi ollut pian takavanteen välussä.
    Tietämättömyys ja väkivalta ratkaisevat kaikki mekaaniset ongelmat.

    Tein itse ja säästin GSX600F rakennuspäiväkirja
  15. #15
    Lopputuloksen ulkonäöstä voi tietty olla montaa mieltä, mutta asenteesta on kyllä pakko antaa täydet pisteet Jatka samaan malliin ja muista raportoida edistyksestä!
    Arttu
  16. #16
    Kaikki ulkonäölliset seikat on vielä täysin work in progress, pääpyrkimys oli saada mopo tieliikennekelpoiseksi ja -lailliseksi ensin. Muovien jäänteet vaan on sen verran mutkalla & rei'illä & halki että niitten siistimisessä menee vielä hetki. Pääasia että saa sillä välin lisää kilometrejä alle!

    Lisää kuvia illalla kun pääsen koneen äärelle
    Tietämättömyys ja väkivalta ratkaisevat kaikki mekaaniset ongelmat.

    Tein itse ja säästin GSX600F rakennuspäiväkirja
  17. #17
    Lisää tulee!

    Etulokaria trimmailtu, hirveä kauha alunperin. Vielä voisi ottaa vähän mutta en halunnut heikentää rakennetta liikaa, näin se on vielä tukeva. Takapäähän olen jo tyytyväinen, mutta edestä voisi napata myöhemmin vielä jopa puolet.






    Customi sivulaukkujen rakennus alkoi. En ollut tyytyväinen markkinoiden valikoimaan (enkä valmis ostamaan alunperin 1500€ prätkään puoliksi itsensä hintaisia laukkujärjestelmiä), mutta itse tekemällä saa juuri sellaisen kuin haluaa.

    M8 kierretankoa takapenkin kiinnityspulttien reikien ja penkin rungon läpi. Päihin pari mutteria ja teräsputkea kahvaksi.






    Hitsasin ylemmän putken alle toisen saranaksi, ylemmän putken päihin tulpat, mustaa kilikalimaalia ja mustaa jesaria mukavuutta tuomaan.






    Itse laukuiksi tulee rosterikylkiset Bilteman työkalupakit, nimenomaan tuo 49x25x22cm kokoinen. Sisätilavuus yhteensä joku 50 litraa, kyllä kelpaa!




    Yläpään saranakiinnityksen laukkujenpuoleiset kiinnikkeet pultattu kiinni. Pulttien päät vielä lyhentämättä.




    Ja sisäpuolelta:




    Innostuksissani päädyin pikku virhelaskelmaan ja jouduin siirtämään koko sontaa n. 5cm. Viddu. Pitänee pultata noihin jotkut levyt päälle. Toinen kerta toden sanoo!

    Tietämättömyys ja väkivalta ratkaisevat kaikki mekaaniset ongelmat.

    Tein itse ja säästin GSX600F rakennuspäiväkirja
  18. #18
    Ja saranoiden sokkatapit. Rälläkällä hieman kapeammaksi vuoltua M12 kierretankoa mutkalle väännettynä.




    Ja paikallaan! Alapään kiinnitys puuttuu vielä, samoin lukkojärjestelmä, vahvikkeita jne.






    Tarkkasilmäisimmät hoksaa kuvasta edellä näytetyt sokkatapit. Ne menevät läpi boksien kiinnikkeistä, penkissä kiinni olevista alemmista putkista ja sitten boksien toisesta kiinnikkeestä.




    Kankuille ja reisille jää vielä mukavasti tilaa vaikka kumpikin jalka olisi maassa. Matkustajaa ei kyytiin mahdu, mutta valmiissa järjestelmässä koko hökötys irtoaa vetämällä neljä tappia ulos ja nostamalla laukut irti, joten haitanneeko tuo.




    Alemmat kiinnikkeet tulevat kiinnittymään noihin "koukkurautoihin" apurungon alla. Siitä lisää myöhemmin.




    Mielessä olisi myös pienemmät laukut kevyempää reissaamista varten, sellaiset joita voisi käyttää myös matkustajan kanssa. Pitää vaan keksiä mistä sellaiset väsäisi kun ammuslaatikot painaa liikaa ja kaikennäköiset muovihärpäkkeet (työkalupakit, tupperwaret ym.) on yleensä väärän muotoisia ja/tai heiveröisiä. Jostain alumiini- tai muovilevystä vois tietty itse värkätä, mutta siinä menisi ikä ja terveys.

    Ohessa katteiden pahimpien kolhujen fiksailua nippusiteillä ja Lego/asetoni ABS-mössöllä.







    Tietämättömyys ja väkivalta ratkaisevat kaikki mekaaniset ongelmat.

    Tein itse ja säästin GSX600F rakennuspäiväkirja
  19. #19
    Tota... omasta kokemuksesta mutkalle väännetty kierretanko tuppaa murtumaan aika herkästi. Suosittelisin hankkimaan jostain ihan vedettyä akselia josta noi sokat tekee. Se ei kuiteskaan maksa just mitään. Abaut saman kun toi kierretanko.
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
  20. #20
    Se mutkaosa ei ole rakenteellinen, se on vaan kahvana, nou hätä. Olisin ottanut ihan perus terästankoa tai harjaterästä, mutta tarttin just 11mm läpimitan, helpompi ostaa 12mm kierretankoa ja vedellä rälläkällä kierteitä kaposemmiksi.
    Tietämättömyys ja väkivalta ratkaisevat kaikki mekaaniset ongelmat.

    Tein itse ja säästin GSX600F rakennuspäiväkirja
  21. #21
    Hattua nostan projektille! Tässä näyttäis olevan hiukan rat bike-piirteitä, tosin sillä erolla että nyt mennään toiminnallisuus edellä. Hyvin on pyörän ja tarvikkeiden hinta sekä työ(viimeistely)määrä balanssissa. Onhan toki mahdollista parantaa yksityiskohtia myöhemmin jos aika ja inspis antaa myöten, epäilen kyllä että siinä vaiheessa alkaa toinen proggis.
    Laukuista toteaisin että Givin 21 litrainen custom-laukku on hyväksi todettu. Täysmustana sopis hyvin yleisilmeeseen. Osta 5 Stars kiinnikeputket (tai perälevy), voi saada tosi halvalla, ne saisi modaamalla kiinni noihin sun kiinnikkeisiin.
    Mielenkiintoinen projekti, ei näköjään tarvi nysvätä päiviä joka detaljin kanssa.
    Viimeksi muokannut: Kotarikuski; 23.04.2016 klo 11:52.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  22. #22
    Joo tässä on vahva rotta/faitteri-henki mukana, erona se että päivittäiseen käyttöön ja kovaan ajoon eikä vaan ulkonäön takia, käytännöllisyys ja käytettävyys etusijalla. Nättiähän tosta ei saa enää tekemälläkään eikä se ole tehtaaltakaan mikään designin multihuipentuma ollut joten yks hailee. Jälleenmyyntiarvo pyöreät 0€ joten on varaa kokeilla ja soveltaa, aion ajaa tämän korjauskelvottomaksi ennen kuin edes harkitsen seuraavaa prätkää. Detaljeja on aikaa viilata kun perusasiat on kondiksessa.

    Kiitos laukkuvinkistä, ehkä seuraavaan prätkään!

    Ja tosiaan maali ei jää mattamustaksi, se on vain väliaikaista, mutten spoilaa vielä mikä on mielessä. ;)
    Tietämättömyys ja väkivalta ratkaisevat kaikki mekaaniset ongelmat.

    Tein itse ja säästin GSX600F rakennuspäiväkirja
  23. #23
    Sulla on muute saman nimeltämainitsemattoman ruottalais firman sivulaukut mitä ittekin venturitsimoon sovittelen.
    Siis kopat ei oo samat...
    Juu katoin kanssa. Mopo lentäny kivasti rinnettä alas ja toveri se vaan painaa isolla + merkillä. Asenne se pitää ihmisen ihmisenä
  24. #24
    Alkaa olla painokiloina puolet kohta joko Motonetistä tai Biltemasta, pikkasen Allrightiä seassa.
    Tietämättömyys ja väkivalta ratkaisevat kaikki mekaaniset ongelmat.

    Tein itse ja säästin GSX600F rakennuspäiväkirja
  25. #25
    Lainaa motoPRKL kirjoitti Katso viesti
    Mihin? Änkkäpönttöihin vai?
    Niihinpä hyvinkin.
    Ja kakka roiskusi.
    http://www.miikavenalainen.net
  26. #26
    Tässä linkkiä. Tai hakuun "Akrapovic" tai "motorcycle muffler 51mm". En löytänyt omiani, mutta tuo linkattu on identtinen paitsi feikki hiilikuitukuosilla. Omathan oli kromattu ennen kun vedin ne kilikali lämpömaalilla mustaksi. Akrapovicin tarrat jätin luonnollisesti käyttämättä, niin nolo en ole.
    Tietämättömyys ja väkivalta ratkaisevat kaikki mekaaniset ongelmat.

    Tein itse ja säästin GSX600F rakennuspäiväkirja
  27. #27
    Ratavastaava wbaum:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi May 2006
    MotOrg ry jäsen
    Asenteesta 5/5, tässä tehdään eikä meinata. Tuo katteiden korjauspatentti x-mallisesti nippareilla on kyl komea

    Muista päivittää jatkoa, nyt on hyvä flou.
  28. #28
    Vähän seisahti tuo eteneminen kun kaasarit kehitti jonkun kröhän. Revin auki ja putsasin, katsotaan miten kulkee kunhan kelit on vähemmän ahterista. Lisäksi pakoputken alkukäyrissä käyttämäni lämpömaali ei kestänyt lupaamaansa joten hioin pois ja laitoin kalliimpaa tilalle, toivotaan kestävän.

    Sivulaukkuprojekti jatkuu, mutta loppuosa on lähinnä pientä näpertelyä ennen kuin koko roska on valmis, laitan niistä kuvia kunhan valmistuvat.
    Tietämättömyys ja väkivalta ratkaisevat kaikki mekaaniset ongelmat.

    Tein itse ja säästin GSX600F rakennuspäiväkirja
  29. #29
    Tuliko kaasari kröhä tuon putkimuutoksen jälkeen? Syy ja seuraus...
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  30.  
  31. #30
    Ne on temppuillu aina, ei siinä mitään uutta. Putkirempan jälkeen ekat ~200km kulki mielettömän nätisti. Pitää katsoa seokset ja synkronoida uudestaan (säädin venttiilit talvella), tämän lisäksi epäilen tyhjiövuotoa koska yhden synkronointi"nännin" alta oli lähtenyt O-rengas kävelemään. Vielä en ole kerennyt koeajamaan paskan sään ja työkiireiden takia, mutta pitää vapun tienoolla testata.
    Tietämättömyys ja väkivalta ratkaisevat kaikki mekaaniset ongelmat.

    Tein itse ja säästin GSX600F rakennuspäiväkirja
Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen