Sivu: 2 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 77:sta
  1. #31
    Lainaa motoPRKL kirjoitti Katso viesti
    Mihin? Änkkäpönttöihin vai?



    Tulloo tulloo





    Ekana tulee mieleen että imevän sylinterin alipaine "vuotaa" hieman viereisiin kaasareihin ja auttaa niitä imemään imukanavaan jo hieman polttoseosta valmiiks? Yritin googlettaa mutta en löytänyt mitään dokumentaatiota aiheesta, en edes Katriderseista, mistä sait specka idean?
    Idea tuli vuosituhannen alussa yhden gen1 tonnisen fazerin tuunausta harrastaneen kaverin projektisivujen kautta. Pitkään aikaan ei oo löytyny netistä tuota. Se haki sillä ratkasua matkajo värinöihin jos muistan oikein ja kai auttokin.
    Se tuunas sitä enemmänkin muistaakseni penkitysten kans mut oma kokemus oli ihan persdynolla.
    Joo ei sillä silleen tehoja pysty vertaan mutta hidasajossa/ liikkeelle lähdettäessä, vedon sitkeyttä/nyykähtämistä, kytkimen tarvettä ja sen sellasta- kokeilin edes takaisin ja lopulta päädyin jättämään putket paikoilleen
    Tuon tapaisia systeemejä kai on ollu tuotantopyörissäkin joskus muinaisuudessa.
    Idea siinä on juurikin se että se vuotaa valmista seosta hitusen mukaan, ehkä auttaa pyörteilyn kans kanavassa ja samalla vähän tasottaa synkka eroja.
    Se ei korvaa hyvää synkronoitia, eikä mitään mahti vetoa tee mut auttoi sitkeydessä liikkeellelähtiessä hiukan ja tasotti vetoa matalilla kierroksilla, teki ajamisesta vähän vaivattomampaa.
    Tokihan tuossa voi olla yksilökohtaisia eroja esim kaasarin säätöjen takia.
    <"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">

    McJäykät
  2. #32
    Kuulostaa uskottavalta, kaasarit on muutenkin sen verta mystisiä otuksia. Tässä voisi joku mutuilla että "jos sitä ei oo mopossa valmiiksi ei sitä tarvikaan" mutta GSX-F:t on sen verta jokamiehen vehkeitä etten ihmettelisi. Tehtaaltahan mm. seosruuvi on aivan järkyttävän laihalla ja kaasarin pääruisku liian pieni koneen kokoon nähden, päästösyistä yleensä.
    Pitänee siis kokeilla, ei kai siitä haittaakaan voi olla ja helppo vaihtaa hatut takaisin jos ei miellytäkään. Sen lisäksi halpa.
    Tietämättömyys ja väkivalta ratkaisevat kaikki mekaaniset ongelmat.

    Tein itse ja säästin GSX600F rakennuspäiväkirja
  3. #33
    Lainaa motoPRKL kirjoitti Katso viesti
    Kuulostaa uskottavalta, kaasarit on muutenkin sen verta mystisiä otuksia. Tässä voisi joku mutuilla että "jos sitä ei oo mopossa valmiiksi ei sitä tarvikaan" mutta GSX-F:t on sen verta jokamiehen vehkeitä etten ihmettelisi. Tehtaaltahan mm. seosruuvi on aivan järkyttävän laihalla ja kaasarin pääruisku liian pieni koneen kokoon nähden, päästösyistä yleensä.
    Pitänee siis kokeilla, ei kai siitä haittaakaan voi olla ja helppo vaihtaa hatut takaisin jos ei miellytäkään. Sen lisäksi halpa.
    Mulla oli siinä Devilin 4-1 putki ja se oli säädetty kun ostin sen, joten en osaa sanoa vakio vehkeen reagoinnista. Mut toimi myös kannen puhdistuspirrauksen ja huollon jälkeen, ku öljykanavan o-rengas antautu yks syksy.

    Tuon vaikutus on sen verran pieni että tehdas todennäköisesti on laskenu ettei kannata -jos edes on käyny mielessä- koska kuitenki on osia lisää+ asennus. Kun ei se siitä v2sta tee alaväännöltään.
    Mut kannattaa kokeilla kun osat maksaa n 5-10€ jos ostaan joutuu. Riippuen lähinnä millaset klemmari/kiristimet laittaa ettei tuu imuvuotoa.
    <"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">

    McJäykät
  4. #34
    Lainaa specka kirjoitti Katso viesti
    Idea tuli vuosituhannen alussa yhden gen1 tonnisen fazerin tuunausta harrastaneen kaverin projektisivujen kautta. Pitkään aikaan ei oo löytyny netistä tuota. Se haki sillä ratkasua matkajo värinöihin jos muistan oikein ja kai auttokin.
    Se tuunas sitä enemmänkin muistaakseni penkitysten kans mut oma kokemus oli ihan persdynolla.
    Joo ei sillä silleen tehoja pysty vertaan mutta hidasajossa/ liikkeelle lähdettäessä, vedon sitkeyttä/nyykähtämistä, kytkimen tarvettä ja sen sellasta- kokeilin edes takaisin ja lopulta päädyin jättämään putket paikoilleen
    Tuon tapaisia systeemejä kai on ollu tuotantopyörissäkin joskus muinaisuudessa.
    Idea siinä on juurikin se että se vuotaa valmista seosta hitusen mukaan, ehkä auttaa pyörteilyn kans kanavassa ja samalla vähän tasottaa synkka eroja.
    Se ei korvaa hyvää synkronoitia, eikä mitään mahti vetoa tee mut auttoi sitkeydessä liikkeellelähtiessä hiukan ja tasotti vetoa matalilla kierroksilla, teki ajamisesta vähän vaivattomampaa.
    Tokihan tuossa voi olla yksilökohtaisia eroja esim kaasarin säätöjen takia.

    Yamahalla tuo järjestelmä tunsi nimen YICS (Yamaha Induction Control System). Eli letkuilla imukauloissa kiinni pieni kammio, jonka tarkoitus oli vähentää polttoaineen kulutusta. Ainakin XJ- ja XZ -malleissa ollut käytössä. Jotain tietoa löytyy esim. http://xjbikes.wikidot.com/yics
  5. #35
    Ja siitä vähän fiilistelykuvaa. Vielä pahasti keskeneräinen mutta loppu on onneksi lähinnä kosmeettista.








    Sivulaukkujen lukitus valmis. Toinen lukko lukitsee laatikon pyörään, toinen kannen. Pitää saada alapään kiinnitys vielä valmiiksi niin ovat valmiita ajoon.



    Tietämättömyys ja väkivalta ratkaisevat kaikki mekaaniset ongelmat.

    Tein itse ja säästin GSX600F rakennuspäiväkirja
  6. #36
    Motorg ry, rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Sulla kun on melko vapaa tyyli tossa rakentamisessa ja ilmeisesti ulkomaillekin tulee reissua tehtyä, niin oletko varautunut viranomaisten kiinnostukseen? Ilmeisesti jossain sveitsi saksa tyyppisissä paikoissa ollaan aika kriittisiä ja on katsastykset ja Tüv sun muut. Jos sun mopo ei ole tyyppihyväksytty niin tilanne lienee helpompi, mutta ei kai tollanen DIY epäsymmetrinen takavalokaan ole missään laillinen?
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  7. #37
    Se on Suomen kilvissä ja Suomessa laillinen(?) (toivottavasti, ainakin kaikki mahdollinen on CE-hyväksyttyä ja tuo kilpiviritelmäkin on lain rajoissa, kertokaa ny saatana jos keksitte jonkun epäkohdan) niin ei kai siihen voi ulkomaalaiset mitään sanoa. Viime kerralla ylitin valtion rajan 17 kertaa, joista 2 (Sveitsi, Liechenstein) eivät edes kuulu EU:hun eikä kertaakaan edes kysytty papereita saatika kyseenalaistettu prätkän laillisuutta, edes Alppien myllyn jälkeen vaikka ajovalo sojotti vinoon ja prätkässä oli vain toinen peili. Vaikka ajokortti ja passi oli mukana, ainoan kerran kun tarvitsin todistaa henkilöllisyyteni oli Suomesta lähdettäessä, takaisin tullessa kysyivät Viron lautalla vain liput.

    Takavalo on ihan symmetrinen, mitä nyt kolmion muotoinen ja yksittäiset umpiot on CE-hyväksytty.

    Olen pyrkinyt tuon laillisena pitämäänkin, kivempi kun ei tarvitse stressata kestääkö päivänvalon.
    Tietämättömyys ja väkivalta ratkaisevat kaikki mekaaniset ongelmat.

    Tein itse ja säästin GSX600F rakennuspäiväkirja
  8. #38
    Motorg ry, rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    En mä paljoa näist osaa, mutta homman lähtökohta taitaa olla vuosimalli, ja silleen että mitä vanhempi sitä vapaampi rakentelun osalta. Sitten just tässä 90-luvulla alkaa tulla yhtä ja toista sääntöä. Yks avainsana muistaakseni on tyyppihyväksyntä, joka ilmeisesti tarkoittaa sitä, että valot, vilkut, pakoputket (jotain muuta???) pitää olla e-merkattuja eli ilmeisesti tarkoittaa että on tyyppihyväksytty mp:ään. Esimerkiksi mun -94 suzuki ei ole tyyppihyväksytty, sen näkee emäputkeen niitatun valmistajan lätkästä, että ei ole esim. määriteltyä pakoäänidesibelejä tms. ja siksi saan rakentaa vaikka itse äänenvaimentimen, jos pakoäänet vaan pysyy alle lain määrittelemän rajan. Samasta syystä luulen että mun valoissa tai vilkuissa ei tarvi olla e-hyväksyntää, mutta tietty on oltava muuten sellaiset kun laki vaatii. Valojen osalta e-hyväksyntä kai koskee umpio+valo -yhdistelmää. CE ei taida tarkoittaa paljon mitään, ainakaan mp-yhteydessä. Ja sitten ihan arvaus (ei edes hatara muistivääristymä) että jossain saksassa pitää kaiken lisävarusteen olla jollainlailla TÜV-laitoksen hyväksymää.

    Joo, mä en tosiaan tiedä näitä, mutta tähän suuntaan nää pykälät menee.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  9. #39
    Onko takavilkut min. 18 cm leveydellä toisistaan?
  10. #40
    Mistäs ton sitte tietää? Oma on Ranskasta maahantuotu joskus eikä siinä ole tyyppikilvessä kuin vuosi, runkonumero ja kuutiotilavuus. 1995

    Lainaa Ytsför kirjoitti Katso viesti
    Onko takavilkut min. 18 cm leveydellä toisistaan?
    Kokolailla jos perse on ~24cm levee, mutta eipä ole modernien prätkien (esim. R1) integroidut takavilkutkaan.
    Tietämättömyys ja väkivalta ratkaisevat kaikki mekaaniset ongelmat.

    Tein itse ja säästin GSX600F rakennuspäiväkirja
  11. #41
    Motorg ry, rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Taidat olla kiivilla toin tyyppihyväksynnän kanssa, iha hatara ajtusmuisto olis että vuonna -92 toi e-merkintätyyppihyväksyntähässäkkä alkoi ja siirtymää olis sitte ollu jotain vuosia. Voi olla että muistan iha päin helvettiä kaiken.

    Tsekkaa toi www.mmaf.fi (Modified Motorcycle Association of Finland) kun siellä on mestaritieto näistä iterakennetuista päristimstä.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  12. #42
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Taidat olla kiivilla toin tyyppihyväksynnän kanssa, iha hatara ajtusmuisto olis että vuonna -92 toi e-merkintätyyppihyväksyntähässäkkä alkoi ja siirtymää olis sitte ollu jotain vuosia. Voi olla että muistan iha päin helvettiä kaiken.

    Tsekkaa toi www.mmaf.fi (Modified Motorcycle Association of Finland) kun siellä on mestaritieto näistä iterakennetuista päristimstä.
    01 on mielestäni nykyään lähempänä. Ainakaan omassa -99:ssä ei vaadita e-hyväksyntää putkelle. Muutoskatsastus kylläkin. Pitäis varmaan joskus hoitaa... Valolaitteissa ja peileissä se sitten menee eri tahdissa.
  13. #43
    Pikku takapakki. Olin yöajelulla ja reitti johti rakennustyömaan läpi (ylläripylläri kun Helsingissä ollaan). Joko takarengas sinkosi kivenmurikan takavalon muoveihin tai kuoppa, jonka yli ajoin sai kilven valon suojan (metallia) osumaan sinne (epätodennäköistä koska mielestäni takaiskari osuu pohjaan ennen kuin kilven pitäisi osua takavaloon, eikä valon suojassa näy jälkiä iskusta).

    Teen takavalon muovit uudestaan 0,5mm teräslevystä niin ei ainakaan pikkukivet häiritse, jonka lisäksi siirrän kilpeä pykälän alaspäin varmuuden vuoksi.




    Tässä kuvassa näkyy myös osittain valmis laukun alakiinnitys.

    Tietämättömyys ja väkivalta ratkaisevat kaikki mekaaniset ongelmat.

    Tein itse ja säästin GSX600F rakennuspäiväkirja
  14. #44
    Hitsasin tukiraudan yhdistämään apurungon "kahvat", jonka lisäksi hitsasin U:n mallisten mustekalakoukkujen yläpään umpeen jotta niistä tulisi lenkkejä. Osa ei näy muovien alta joten en edes yrittänyt tehdä nättejä hitsejä.




    Ja asennettuna. Kameran salama tekee tepposet, mutta tukiraudan ja lokasuojan välinen rako on n. 1cm joten ei vaikuta takajousituksen liikkuvuuteen.
    Kuvassa myös uuden takavalon alapuolen suojalevy.




    Ja taas voidaan puhua nakupyörästä sanan varsinaisessa merkityksessä.




    Ja uuden takavalon rakennusta! Tällä kertaa teräksestä.




    Paikallaan:




    Ja maalattuna & koottuna:





    Sivulaukkujen kiinnitykset vihdoinkin valmiina!




    Ja parempi kuva "akseliputkista" joidenka läpi sokat tungetaan lukitsemaan hässäkkä paikoilleen:

    Tietämättömyys ja väkivalta ratkaisevat kaikki mekaaniset ongelmat.

    Tein itse ja säästin GSX600F rakennuspäiväkirja
  15. #45
    10 kuvan limiitti tuli vastaan, joten koko sotku asiallisen mustaksi maalattuna (väliaikaisesti), koottuna ja on the road!

    Tietämättömyys ja väkivalta ratkaisevat kaikki mekaaniset ongelmat.

    Tein itse ja säästin GSX600F rakennuspäiväkirja
  16. #46
    Tekemisen meininkiä. 🙋 Minkälaiset on mekkalat noilla putkilla?
    Yamaha Tracer 900 -18
    Exät:Suzuki GSF1250S -09, Suzuki GSF 1250SA -10, Suzuki GSF 1200S -05, Suzuki GSX750 -00
  17. #47
    Tehdasputkilla kone rallattaa siinä määrin ettei putkia kuule ollenkaan. (Öljyjäähdytetty -> isommat toleranssit -> enemmän mekkalaa esim. venttiilikoneistosta, nokkaketjusta.) Nyt kuuluu mukava mörinä, pistin kuitenkin naapurisovun säilyttämiseksi db-killerit kiinni purettuani niistä reikäputken päätylevyn. Ei vaikuta virtaukseen merkittävästi mutta vaimentaa riittävästi ja kuuluu silti koneen yli jos yhtään antaa kaasua.
    Tietämättömyys ja väkivalta ratkaisevat kaikki mekaaniset ongelmat.

    Tein itse ja säästin GSX600F rakennuspäiväkirja
  18. #48
    Sivulaukut menevät penkin lukon päälle, joten irrotin lukon ja laitoin pätkän vaijeria tilalle. Pitää vielä tilkitä lukon reikä katteissa.




    Tämän verran se pilkottaa matkustajan jalkatappien luona:




    Pohjan muovit fiksattu ja pohjamaalattu:






    Keulan muoveista vasemmanpuoleinen fiksattu, modattu ja pohjamaalattu. Oikeanpuolimmainen on heikommassa hapessa joten tarvitsee vielä töitä.




    Ja havainnekuvia miltä valmiit muovit näyttäisivät:



    Tietämättömyys ja väkivalta ratkaisevat kaikki mekaaniset ongelmat.

    Tein itse ja säästin GSX600F rakennuspäiväkirja
  19. #49
    Sivukatteet fiksattu ja pohjamaalattu! Vielä tarvii reiät vilkuille ja yhden kerroksen pohjamaalia että voi asentaa, sitten alkaakin maalausoperaatio.




    EDIT:

    Ja siitä vielä nopea luonnos camokuosista:

    Viimeksi muokannut: motoPRKL; 10.06.2016 klo 06:34.
    Tietämättömyys ja väkivalta ratkaisevat kaikki mekaaniset ongelmat.

    Tein itse ja säästin GSX600F rakennuspäiväkirja
  20. #50
    En tiiä normaalisti en näistä ns rottapyöristä välitä mut sulla on jotenkin just sopivasti kieli poskessa tän kanssa
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
  21. #51
    Sitä se teettää kun mopon kallisarvoisin ominaisuus on tunnearvo
    Tietämättömyys ja väkivalta ratkaisevat kaikki mekaaniset ongelmat.

    Tein itse ja säästin GSX600F rakennuspäiväkirja
  22. #52
    Lainaa motoPRKL kirjoitti Katso viesti
    kertokaa ny saatana jos keksitte jonkun epäkohdan
    En minä, mutta poliisit. Peilit, takaheijastin.....
    <p>tänään minä - huomenna minä- ja entäs ylihuomenna, no minä. www.roadracing.eu </p>
  23. #53
    MotOrg ry:n hallituksen jäsen, ratavastaava Jonezi:n avatar
    Moderaattori
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2014
    MotOrg ry jäsen
    Tota maski/etulamppua vois vähä tiputtaa, jotenkin nyt näyttää vähä ettei kuuluisi siihen.

    Muuten hyvää jälkeä, kuten rekkamasa totesi sopivasti kieliposkessa menoa.
    Ei järjellä, ei taidolla, ei työllä, ei tuskalla vaan tuurilla.
  24. #54
    Lainaa Elämäntapamotoristi kirjoitti Katso viesti
    En minä, mutta poliisit. Peilit, takaheijastin.....
    Peilit on väliaikaiset = halvimmat, tangonpääpeilit tilauksessa. Ei nekään lailliset ole, mutta niistä sentään näkee sekä taakse että takaviistoon, toisin kuin esim. alkuperäisistä tehdaspeileistä (huom. lailliset!) joista en nähnyt muuta kuin omat kyynärpääni vaikka kuinka käänteli ja väänteli. Noista tänhetkisistä oikeanpuolimmaisesta näkee jotain muttei siltikään suoraan taakse. Olen 190cm pitkä ja melko harteikas joten minulle oikeasti toimivat peilijärjestelmät prätkissä ovat helvetin harvassa.

    Hyvä pointti takaheijastimesta. Tuosta oli poistettu alkuperäinen rekisterikilventelinehirvitys jo ennen kuin sen ostin joten ei ole tullut mieleen. Rekisterikilven valon suojalippaan saisi hyvin kiinnitettyä, pitää käydä etsimässä jostain pikku heijastin.

    Lainaa Jonezi kirjoitti Katso viesti
    Tota maski/etulamppua vois vähä tiputtaa, jotenkin nyt näyttää vähä ettei kuuluisi siihen.
    Joo se on liian edessä ja ylhäällä koska alkuperäinen mekaaninen mittaristo vie niin saatanasti tilaa. Tuohon tulee myöhemmin Koson digimittaristo jolloin saan valon lähes kiinni etuhaarukkaan.
    Tietämättömyys ja väkivalta ratkaisevat kaikki mekaaniset ongelmat.

    Tein itse ja säästin GSX600F rakennuspäiväkirja
  25. #55
    Tuota peiliherkkyyttä on sinisten puolesta ollut paljonkin liikkeellä. Heitä ei paskaakaan kiinnosta näkeekö vai ei kunhan on se helvetin e.
    LÄHETETTY ILMAN TAPATALKKIA XIAOMI 12 5G PUHELIMELLANI

    GEN2
    ER5
    SLAVA UKRAINI!
    FUCK PUTIN!
  26. #56
    Anteeksi OT, mutta...

    Pitääkö peileissäkin olla E-merkintä!?

    E: Muutoin hyvän näköinen pyörä :
  27. #57
    Pitää
    LÄHETETTY ILMAN TAPATALKKIA XIAOMI 12 5G PUHELIMELLANI

    GEN2
    ER5
    SLAVA UKRAINI!
    FUCK PUTIN!
  28. #58
    Ei vittu eli liikenneturvallisuus pitää uhrata byrokratian takia?
    Itse valitsisin 100 kertaa sadasta mieluummin ihan aikuisten oikeasti nähdä taakseni kuin sen onko valoa heijastava objekti jonkin viraston mielestä jees.
    Tietämättömyys ja väkivalta ratkaisevat kaikki mekaaniset ongelmat.

    Tein itse ja säästin GSX600F rakennuspäiväkirja
  29. #59
    Niin se vaan on että toimistossa on päätetty e pelastaa maailman.
    LÄHETETTY ILMAN TAPATALKKIA XIAOMI 12 5G PUHELIMELLANI

    GEN2
    ER5
    SLAVA UKRAINI!
    FUCK PUTIN!
  30.  
  31. #60
    LÄHETETTY ILMAN TAPATALKKIA XIAOMI 12 5G PUHELIMELLANI

    GEN2
    ER5
    SLAVA UKRAINI!
    FUCK PUTIN!
Sivu: 2 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen