Tulokset 1:stä 20:een 20:sta
  1. #1
    Hei. Olisi tarkoitus päivittää tuota kypärää ja mieli tekis avattavaa kypärää, mutta kun on tuo valinnan vaikeus, löytyy niin montaa merkkiä ja mallia, ettei osaa päättää, minkä ottaa. Olisko täälä käytännön kokemusta noista, olisin kiitollinen avusta. Shuberth olis mielessä myös ja siitä olis tarjolla n.350€ basic malli, tekiskö sillä mitään? Kiitos jo etukäteen.
  2. #2
    Ihan hyvä jos on vaan pää sen mallinen, ite tuli viimekesänä soviteltua parisenkymmentä erimallista kypärää (edellinen shoei raid 1, joka oli "lyhyt", käytin tosin 15 vuotta...).

    Ja tuon sovitteluvimman jälkeen ainot kuupaan hyvin sopivat mallit olivat motonetin rxa exporer ja nolanilta se umpimalli irroitettavalla leukaosalla. Otin sitten tuon rxa:n, ihan siedettävä, 8500 kilsan kokemuksella. Tarinan opetus siis se että kokeile monia ennenkuin ostat
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Grizzly 450 02/2009 lumitöissä
  3. #3
    Moi.

    Itsellä Schuberthin C3 ja tyytyväinen olen ollut. Moni on kyseistä kypärää haukkunutkin, joten taitaa riippua pään muodosta, kuun asennosta, yms...
    Historia opettaa vain sen, ettei historiasta koskaan opita mitään.
  4. #4
    Lainaa janneyliranta kirjoitti Katso viesti
    Shuberth olis mielessä myös ja siitä olis tarjolla n.350€ basic malli, tekiskö sillä mitään? Kiitos jo etukäteen.
    Tutustu tähän mutta sovita myös. http://sharp.direct.gov.uk/testhelme...discontinued=1
  5. #5
    Kokeilemalla löytyy itselle sopivin malli. Minun päähän sopii Shoei (tällä hetkellä mulla on Neotec ja varalla Multitec). Schuberth on muodon puolesta melkein ok, mutta koot menee oudosti siten että sopivin on vähän väljä mutta pykälää pienempi ahdistaa. Sitten esim X-lite ei sovi mulle alkuunkaan
  6. #6
    Joo, istuvuus / mukavuus on kaikkein tärkein asia.
    Sitten kun sopiva ruukku on löytynyt sitten voi katsoa sen logon ja hintalapun...
  7. #7
    Shubert C3 ollut jo viisi vuotta mun mielestä tosi hyvä ja hiljainen kypärä ja puhelin systeemi toimii ihan ok jos ei ota huomioon radion toimivuutta se ei vaan toimi, no puhelimesta nettiradio päälle ja toimii hyvin .
    Tunturi supersport
    Kawasaki kx 80
    Honda cr 125
    KTM 125 EXC
    KTM 150 SX
    KTM 250 SXF
    YamahaV-Max 1200
    Yamaha V-Max1700
  8. #8
    Lainaa janneyliranta kirjoitti Katso viesti
    Hei. Olisi tarkoitus päivittää tuota kypärää ja mieli tekis avattavaa kypärää, mutta kun on tuo valinnan vaikeus, löytyy niin montaa merkkiä ja mallia, ettei osaa päättää, minkä ottaa. Olisko täälä käytännön kokemusta noista, olisin kiitollinen avusta. Shuberth olis mielessä myös ja siitä olis tarjolla n.350€ basic malli, tekiskö sillä mitään? Kiitos jo etukäteen.
    Minulla on C3:n, mutta en kelpuuta sitä kuin nurkka-ajoon.Se on vain jotenkin nitisevä , mutta toki tosi mukava pukea.Reissuruukkuna on nyt S2 sport ja se on huomattavasti miellyttävämpi ajaessa.
    Oikeastaan vasta autokeitailla ja kokoontumisajoissa tajuaa, miten ruma kansa olemme...
  9. #9
    ...kypärät on kyl aika henk.kohtasia ruveta arvosteleen, mulla esim C3 oli taas aikalailla surkee, noh, se oli kyl ihan jees, mutta parin kesän jälkeen liian iso..ehkä pää kutistu tms.. + visiiriin meni hermot kun oli löysä kuin mikä


    nyt mennyt Nolan N104Evolla ja se kyl nyt istuu niin hyvin ja tuntuu ihan laadukkaalta, Ncom B5 bluutöötit kiinni niin parani vaan kypärä

    -a-
    ***
  10. #10
    Avattavaa kypärää olen suosinut viimeiset 5vuotta.

    Tykkään että täytyy olla hanskat kädessä yhdellä kädellä avattava.
    Schubertteja koittanut monesti, mutta ei onnistu se yhdenkäden avaus, muutenkin tavallisen möhlöjä ne on minun päähän.

    Nolan N91 on ollu käytössä hyvä, yhden käden avaus suorastaan nerokkaan erinomainen. N-Com lisävaruste järjestelmä myös toimii hyvin, musiikit ja puhelut pelittää hyvin bluetuutilla. Ei ole ilmeisesti niin hiljainen kuin Schubertti, mutta se ei mulle olekkaan se tärkein tekijä. Korvatulppia käytän sitten pitemmissä ajoissa...
    Kawasaki ZRX 1200 R
    Kawasaki KLR 650 Tengai
    Kawasaki GPZ 750 R
    Yamaha RD 350 YPVS
    Suzuki RG 125 Gamma
    Helkama AX
    Helkama Raisu
  11. #11
    ^Onko totta ettei suupertti avaudu yhdellä kädellä? Ei siis voi avata ajaessa vai avaatko kahdella kädellä? Mulla aukeaa yhdellä eikä ole möhlö: https://www.google.com/search?q=cabe...RrA_gQ_AUIBigB
  12. #12
    Ainakin minulla aukeaa yhdellä kädellä schuben c3 ja 2x c3pro. Tosin voi olla, että jos yrittää pelkästään peukulla nostaa sitä leukaliipasinta, niin lukot puree vaan tiukemmin kiinni. Itse avaan silleen, että peukku liipasimelle ja etusormen peukun puoleinen reuna ottamaan tukea leukaosan tuuletusventtiilin yläreunasta, jolloin puristan sitä vasten, enkä nosta sitä leukaosaa ennenkuin lukot on auki.

    Tulipas pitkä sepustus.. mutta erittäin helppo tehdä, kun oppii parin kerran jälkeen.

    Ja kaima-jannelle vinkki: Voi vielä löytyä alkuperäistä c3:sta, jossa on paremmat sisustat ja värillinen kattoskooppi, samaan hintaan tai halvemmalla, kuin basicciä.

    edit: Mutta ainakaan minä en saa schubbea kiinni yhdellä kädellä, varsinkaan kun on srcs-kypäräpuhelin paikoillaan, muistaakseni en saanut muutoinkaan, vaan aina tarvii kaksi kätöstä... Tai sitten mä vaan en osaa
    Ducati 1098S, KTM 950 SuperEnduro R, ProBoost M1 V8 BiTurbo
    exät: Busa K9 KuMu, Street Triple R '11, gsx750f '91, gsx600f '91
  13. #13
    Sharkin Evolinessa yhdistyy kaikki, käy ihmeessä tsekkaamassa, vain hyviä ominaisuuksia.
    Life may begin at 30, but it doesn't get real interesting until after 50.
  14. #14
    En kyllä varauksetta suosittele Schubert C3 mallia, mutta en kyllä tajua tuota yhden käden avaus/sulkuongelmaa? Ei minulla ole ole ollut tuossa mitään ongelmaa ajaohankat kädessä. En ole edes ajatellut, että se olis hankalaa...
  15. #15
    Mulla on kyllä toiminut Schubertin C3 ladyssa hyvin yhdellä kädellä avaaminen. Sulkiessa varmistan toisella kädellä, mutta en kyllä osaa sanoa, onko kyse tavasta vai tarpeesta. Muutenkin olen ollut kypärään tyytyväinen. Montaa eri mallia kokeilin, ennen kuin löytyi sellainen, jonka kanssa silmälasin sangat ei paina.
    Honda CBR 1100 XX
    ex XL 700 V Transalp
  16. #16
    Avattavan potan idea on tietysti se että sen voi avata ja sulkea ajaessa ja siis yhdellä kädellä, muutenhan potta on epäkurantti.
  17. #17
    Jos Schubert tuntuu painavan kurkkua tai ottaa leukaan kiinni kun remmit on kiinni, niin kannattaa kokeilla bmw system 6:sta.
    Nyt: -, Oli: Yamaha XV1900 MidnightStar, Suzuki DL650 WeeStrom -06. AVJ16 #52
  18. #18
    Lainaa wingnut kirjoitti Katso viesti
    Jos Schubert tuntuu painavan kurkkua tai ottaa leukaan kiinni kun remmit on kiinni, niin kannattaa kokeilla bmw system 6:sta.
    juuri tämän teki suubertti minulle kun näitä avattavia sovittelin, neotec sopi.
    Honda GL1800 -06
    Vanhat: VF750C, GL1500C
  19. #19
    Lainaa Zuba kirjoitti Katso viesti
    juuri tämän teki suubertti minulle kun näitä avattavia sovittelin, neotec sopi.
    Eikö neotec ole lyhyt vrt suupertti, muuten neotec olisi ollut mulle perfetto mutta leuka otti kiinni kokonaan leukasuojaa kun taas suupertti oli muuten sopiva mutta hölskyi sivuilta
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Grizzly 450 02/2009 lumitöissä
  20.  
  21. #20
    Lainaa seppo02 kirjoitti Katso viesti
    Eikö neotec ole lyhyt vrt suupertti, muuten neotec olisi ollut mulle perfetto mutta leuka otti kiinni kokonaan leukasuojaa kun taas suupertti oli muuten sopiva mutta hölskyi sivuilta
    Siitä on jo jokunen vuosi kun näiden kahden välillä arvoin, en muista silloin kiinnittäneeni tuohon mitään huomiota. Leualla on hyvin tilaa, ei ahdista. Ainut mikä sulkiessa pikkuisen nyppii on se leukaosan tuulisuoja vai mikälie, vanhemmiten yrittää jäädä vänkään leuan etuosaa vasten mutta sekin hoituu kun sulkiessa peukalolla vetää sitä alaspäin, sitten menee hyvin "yli".
    Honda GL1800 -06
    Vanhat: VF750C, GL1500C