moi. olen ajatellu hommata jonku custom pyörän mutta mikä ois isokokoisin?
olen n.184cm ja 107kg.
ja tehot ei ole tärkein asia kuhan ois mahollisimman isokokonen.
ja sais olla tuommonen 90 luvun laite pääasiassa siitä syystä ku hintaluokka ois n.2-3000e.
olen omistanu pyörän viimeksi noin 20vuotiaana ja nyt ikää 41...
olen katellu yamahan dragstaria ja intikkaa jne
mutta en ole vielä käyny koittamassa mitään
vn1500 on kans aikast iso kokonen vs intikka ,tosin tolla rahalla ei taida saada muutakuin vn tai pikku virakon,intikka menee meilkei tupla hinta s
KTM 640 adventure Triumph Tiger 955i 01
Honda xx 1100 02
ex cbr1000f 93
zzr1100 92
diversion 600 93
rg125
cb125
pv50
tunturi50
cresent50
Honda Valkyrie, siinä riittää kokoa ja näköä, tehoakin. Tosin ei vaan osu tuohon mainittuun hintaluokkaan.
Honda GL1800 -06
Vanhat: VF750C, GL1500C
Intrudereista VL 800 on ulkomitoiltaan jo ihan oikean pyörän kokoinen toisin kuin vaikka VS1400 Intruder
.
miten tuo dragstar niitä näyttäis olevan halvalla ja ihan hyvän näkönenki ois mutta onko pienempi ku 750-800 intikka?
parashan ois ko kävis kattelemassa paikan päällä.
En tiedä mihin hintaan käytetyt liikkuu, mutta mulla (198/111) customin hommaa hoitaa Triumph Thunderbird Storm. Hyvin mahtuu tämänkin kokoinen ukko ja hyvin myöskin pysähtyy Brembon jarriulla (asia mikä monissa customeissa on jätetty puolitiehen ainakin isoja miehiä ajatellen).
-jp-
Iloa elämään: BMW R1250GSA 40y Edition & R1200GSA Triple Black
Tarjonta nettimotossa on vähän nihkeä ja onko tuo VN1500 edes kovin isokokoinen?
Mun Rocketti on melko iso, mutta ei sovi vuodet, eikä hintaluokka. En siis suosittele sitä.![]()
Triumph Thunderbird 1700 -10
Yamaha FJR 1300 -13
Suzuki "SolluSuitsa" PV 50 -86
Tulkitsinko oikein että haetaan fyysisiltä mitoilta isoa pyörää, mutta kuutioita ei välttämättä tarvi olla kuitenaan Hoss Bossin verran.
Oma kokemus on että lähes kaikki tarvii pitkälle kaverille siirtosarjat. Vaikka kuinka olis muuten iso pyörä niin jalkatapit on mitoitettu niin että kääpiökin pystyy ajamaan sen puolesta. Tähän mennessä kauimpana on ollut Honda Black Widowssa. Pieni pyörä muuten mutta tapit kaukana, ihan ihme mitoitus.
Kaikkia en tietysti ole testannut, mutta oma fiilis on että kaikissa on tapit liian lähellä. Itselläni on mittaa 185 senttiä. Triumphin Rocket tuntui isolta eikä ahtaalta, mutta se ei sovi budjettiin.
Katselisin siis sellaisia, joissa mainostetaan siirtosarjoja.
Nykyiset:Triuph Speed Triple , Solifer SMA -79.
Entiset:Yamaha FZ 1 N, Honda VF750C -Suzuki Savage LS 650 -solifer SM - Pappaturnturi (polkimilla ja käsivaihteilla)
Ei ole mahdoton homma siirtää jalkatappeja ja tarvittaessa vaihtaa tanko sopivammaksi. Pääsee valitsemaan motskaria ulkonäön, moottorin ja ajo-ominaisuuksien perusteella.
Eiköhän mikä tahansa iso customi ole ns. "riittävän iso". Istuu päälle, niin eiköhän sen pian tiedä, että onko sopiva.
Jos meinaat ajoasentoa, niin ensipyöräni 1100-kuutioinen Honda Shadow juurikin tuolta 90-luvulta oli ainakin mun perseelle ja jaloille täysin nappiosuma (196/110). Ei ikinä tullu paikat kipeäksi eikä tarvinnut ajella polvet leuassa.
Honda XL1000V Varadero -99, Honda XL500R -84
...VN1500Classic pelitti ainakin meikämannen alla hyvin, vaikka on kuin mikäkin tonnikeiju äijä
800-luokan mopoihin ISO ero, ei voinut kuvitellkkaan noin pieniä raameiltaan kun kerran 1,5 litrasta testasi
siirtosarjat yms auttaa jos ei mitat sovi pyörään mutta mielestäni isolla miehellä pitää olla fyysisesti iso pyörä , muuten näyttää kuin tarjoushaukka-jorma ajelisi 500:lla viragolla
vaikka ei tuo VN1500 ollut C1800:sen rinnalla sitten kuitenkaan kuin "Raisu"![]()
edit: niin tuossahan ne mun profiilikuvassa vierekkäin![]()
![]()
onko esim. intikassa koko eroa 800 ja 1400 välillä selvästi?
pyörä kuume on aika kova ja ainoa vaihtoehto on customi ja ois oltava kooltaan mahollisimman iso ja heitin tuon hintahaarukan tuonne alkuun mutta ei sitä ole mahoton nostaa kuhan ois kohtuu näyttävä ja iso pyörä ja ainaki nettimoton kuvissa tuo yamaha dragstar on ison näkönen?
Vähän samansuuntainen tarina, kuin minullakin aikoinaan - omat mitatkin samaa luokkaa.. Olin myös tuossa iässä päättänyt välivuosien jälkeen aloittaa moottoripyöräilyn uudelleen.
Jostain syystä vain custom oli se ainoa oikea moottoripyörä ja hommasinkin sitten 1100 Viragon. Vaan ei mennyt ihmeesti aikaa ja kilometrejä, kun huomasin ettei Virago tainnutkaan olla mun juttu. Satulaa muokattiin, lepuutustappeja laitettiin yms.., vaan ei siitä silti mitään tullut. Paikat puutui jo alle 100 km niin, että oli pakko pitää kunnon taukoa ja 150 km jälkeen olikin sitten hakeuduttava tankille.. Ja minä kun olin kuvitellut reissaavani sillä "maailman ääriin".
No edelleen oli vain customit mielessä ja yritin etsiä mieleisempää ja sopivampaa. En löytänyt ja siinä vaiheessa tuli mieleen, mitä eräs pyörämies oli sanonut Viragoa katsellessaan.. Se lause oli: "Tuolla rahalla olisit saanut oikeankin moottoripyörän". Oli muuten enemmän kuin oikeassa.
Mitäkö haluan sanoa? Älä anna kromin kiillon hämätä ja koeaja ennen ostopäätöstä monenlaisia pyöriä. Myös käyttötarkoitusta kannattaa miettiä...
Kamalin customkokeilu vuosien takaa on reissu kaverin 1400 Intruderilla Vantaalta Hankoon. (Hän minun Bemulla ja minä hänen Intikalla). Oltaisiin varmasti vahdettu pyöriä, vaan kun en saanut häntä kiinni. Kiusallaan sen teki ja naureskeli perilläEn tiedä oliko joku pahasti pielessä, mutta olihan aivan hirveä ajettava.
Toinen juttu kun oltiin erään Intruderkaverin kanssa Euroopan reissulla. Maantiellä satanen oli korkein mahdollinen nopeus ja vuoristossa kaikki menivät meistä ohi. Runsaat sateet tosin pelastivat reissun, paljon kovempaa kun en minäkään viitsi sateella ajella.
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.
on ,1400 ei ole kans kauhian iso ,esim vn 1500 on isompi ja muhkempi ,intikas 1800 on sitten iso muhkee ja menee kiihtyy useampaa kyykkyä paremmin ,virago on ihan fillari,stragsta on jo huomatavan reilumman kokoinen ,ja ilman muuta unohtaa kaikki alle tonniset paitsi honda super magna 700 on muuten hieno vehe ,jos ite hakisin kustomia ja hinta ei olis tärkee niin mr 1800 intikka ostaisin kyllä heti aivan älyttömän hieno vehe![]()
Honda xx 1100 02
ex cbr1000f 93
zzr1100 92
diversion 600 93
rg125
cb125
pv50
tunturi50
cresent50
Honda GoldWing menee aika lähelle vaatimuksia jos hyvin tinkii, hyvä pyörä ajaa ja varmatoiminen.
Itsellä oli vm-84 1200 Aspencade ja kokoa kuskilla 187 cm 110 kg ja ihan passeli.
https://www.nettimoto.com/honda/gl/moottoripyora
pl
Hyviä ehdotuksia, mutta jos hyvän haluaa, niin...
https://www.nettimoto.com/moto-guzzi/california/2102860
https://www.nettimoto.com/moto-guzzi/california/2110213
ei ole kukaan vielä kommentoinu tuosta dragstarista??
niitä näyttäis olevan 650senä paljonki edullisesti...
onko se pieni kokonen? ainaki omaan silmään komea peli.
650cc jää heti pieneksi ja sitten ens vuonna sama rumba arpoa uutta isompaa. Suosittelen että pistät suoraan tonnia ja isompaa. Helpottais kummasti jos budjetin ihan maksimi yläraja olis tiedossa, onko semmoista?
Honda GL1800 -06
Vanhat: VF750C, GL1500C
budjettia voi tarvittaessa kyllä nostaa yli 4 tonniin mutta mieluiten halvempaa...
voi olla että tuo 650 jää pieneksi mutta jotenki luulen että jos löytyy sopivan kokonen pyörä niin se on mulle tärkeämpi ku tehot ko en ole kovin kova revittelemään millään vehkeellä... tykkään enemmäki cruisailla lepposasti![]()
Noin minäkin joskus ajattelin, sitten kun pienitehosella 60heppasella ajo ja tajus että prätkäklyssä on hienointa se ketteryys, niin väkisin tuli mieleen että olis kiva jos sitä ketteryyttä olis sivusuunnan lisäksi myös eteenpäin. Muuten homma jää ikäänkuin vähän puolitiehen.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
toi 650 menee jokirannas ,mutta heti kun menee muualle niin ei ,esim jos pitää vaikka traktori ja peräkärry ohittaa niin pitkää suoraa ei taho löytyä saatika rekkaa imusta kun lähtee ohi niin ei jaksa mennä ,kaveri osti viragon ja meni serkku pojalle esittelee hienoa ostosta tyttöystävänsä kanssa ,käyhän kokeilee on niin mahottoman hieno peli ,serkku lähti kokeilee ja tuli hetken päästä takas kaveri innoissaan eik oo kova ja hieno vehe kun oikein vesi valuu silmistä,no serkku poika sanos tähän joo mut häntä nauratta niin paljon jaa kui no rekka tuli vastaa niin viragon vauhti tippus 20 ,ei oo sen koomin käynyt ,ja noita 650 on aikast pal myynis tietystä syystä ,osta vaan isompiniin kuin zuba ja ym ovat kertoneet
Honda xx 1100 02
ex cbr1000f 93
zzr1100 92
diversion 600 93
rg125
cb125
pv50
tunturi50
cresent50
Mitäs jos satsais sen verran pelimerkkiä, että sais vanhemman XV 1900 Jammun, tai
2000 Vulcanin ?
Jammu alkaa olla perusversiona jo tavoitettavissa, vaikka alkuperäisistä Elvis- malleista aika suolasia vielä
koitetaan saadakin.
Parhaat hymyt irtoo tosin niistä ainoastaan halvoilla, paremminkin kovalevyä muistuttavilla ns. nahkalaukuilla
varustetuista... "hyvin varustelluista" versioista. (tai paremminkin niiden versioiden pyynneistä)
Siinä on pari halpaa laukkua hinnoissaan.
Jammussa olis tekniikka yksinkertaista, varmaa ja kone "hengen mukainen."
Kopassa riittää tilaa ja ajotuntuma muuttuu ihan toiseksi kun nakkaa mäkeen
ne helvetin astinlaudat ja laittaa tapit omaan ruotoon sopivaan paikkaan.
Koppa riittää mainiosti lähemmäs kaksimetriselle, ollen 180 lippa pystyssä olevalle tavallaan
jo turhan väljäkin. Jalkojen asemointi on yleensä se suurin ihmetyksen ja muutostarpeen
paikka melkein kaikissa "customeissa" kaupankuntoisina.
Joku sama homma kuin vanhoissa Italoautoissa, joissa ergonomia oli rakennettu simpassin kropalle....
tai Pohojalaaselle painijalle.
Jos niitä lautoja niin rakastaa, pitäisi penkkiä nostaa aika reilusti ylöspäin.
Astinlaudat on sinänsä ihan OK toisissa vehkeissä, mutta toimii noin ergonomisesti vain
todellisessa "pystypyörässä", jossa jalat on lähempänä kuskia kuin jossain kaukana edessä.
Muutoinhan mennään selkeästi "lypsyjakkaralla" istuen, jalat suorana edessa lattialla.
Hienosti ollaan siinä sitten "pyörän sisällä".
Tuo iso XV on myös erinomainen pohja tehdä vaikka ihan oman makuinen, hyvinkin riisuttu
perusbobberi, kun ei vaan anna orginaalin helvetillisen peltimäärän hämätä itseään.
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY