Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 45:een 45:sta
    Oulussahan onkin useampi sv1000 . Viime keväänä vaihdoin naku-sv650:n tonniseen nakuun ja sillä tuli ajettua nurkkapyörittelyssä reilu 10 tkm. Alkukauden se saa olla nyt seisonnassa, kun testaan miltä kyykky maistuu (Triumph Daytona 955i '02).

Ajettu vajaa 80 tkm. Kuuspuokilla mittarissa oli liki 100tkm. Kestävä pata. Takavälityksenä ensin kokeilin 43, mutta se meni mielestäni liian tiheäksi ja 42 on sopiva. PowerCommander ja Devilit löytyy. Tuollaista käppyrää saatu säädössä:
    Antila valmis.jpg

Tykkään SV:stä paljon, mutta katsotaan kumpi menee lopulta myyntiin, kunhan maistiaiset on otettu. Vai raskiiko kummastakaan luopua
    Triumph Daytona 955i (DSSA) '02 && Suzuki SV1000 '03 ||| Suzuki SV650 '00 ||| Suzuki S1 (60cc) ||| Suzuki LT80
    Tuli 650S sv hommattua ja ihan kiva pyörä, mutta yksi ongelma on. Ei tarvitse ajaa pitkääkään matkaa kun alkaa oma miehinen alakerta puuttumaan tai lähinnä ei veri kierrä. Huomaa hyvin, kun lopettaa ajamisen ja alkaa pistelemään, kun veri taas kiertää. Kaikenlaisia ongelmia sitä voikin olla ;) Siitä tuli muutenkin mieleen, että jos nostaisi ajoasentoa pystymmäksi, niin onkohan kellään mitään raisereita tms. tässä pyörässä. Edellisestä pyörästä tuli luovuttua tärinän takia, toki tämäkin tärisee, kun v-kone, mutta se oli siinä rivikoneessa ihan eri asia. Tässä ei kädet puudu, kuten siinä.

Vai pitäisikö tässä katsella parempaa penkkiä? Voisihan sekin auttaa?
    Viimeksi muokannut: Reterete; 16.08.2016 klo 01:57.
    Ex: Suzuki gsr 600,Honda cbr 600 f
    Penkki lienee se pahin ongelma, ainakin jos on uudempaa, tonnista SV:tä ulkonäöltään muistuttavaa mallia se sun pyörä. Mulla on omassa tonnisessa sargent- merkkinen satula ja niinkuin olen aiemminkin kehunut, niin on kyllä hintansa väärti hankinta jos pitempää matkaa ajelee.

Klipareita mulla on ollut omassa pyörässä kiinni melkein lsl:n katalogin koko kirjo. Ostaessa oli useita senttejä korottavat tourinki mallit ja nyt rataharrastuksen takia mahdollisimman matalat. Jaksamisessa en ole huomannut tangon korkeudella merkitystä, kunhan muistaa että se tanko on ohjaamista eikä nojaamista varten ja ajoasento pidentään kuosissa tukemalla jalat kunnolla pyörään ja pitämällä hyvä ryhti keskivartalosta. Tietty jos siihen ei syystä tai toisesta kykene, niin yhteinäinen leveämpi tanko voi olla se paras ratkaisu jaksamista ja pyörän käsiteltävyyttä ajatellen.
    Suzuki SV1000S & BMW G650 X-Challenge & KTM EXC250
    Joo on tätä uudempaa mallia pyörä. Ei mulla kädet ole onneksi ongelma. Ajattelin sitä korkeampaa tankoa lähinnä siksi, että painopiste muuttuisi, niin jos loppuisi puutuminen siellä istumaosastolla. Mutta joo tuota Sargentin penkkiä mä tossa kanssa katselin. Voisi jopa harkita sen tilaamista.
    Ex: Suzuki gsr 600,Honda cbr 600 f
    Top Sellerie
    Tuolta löytyy kanssa jotain.
    Suzuki SV1000N -03
    YZF-750 R -93
    Huikkaanpa miekin tänne; kokokatteellisella tonnisella nollakutosella männään toista kesää, ja kovasti olen tykännyt.

Ennen ekaa starttia piti tosin tiputtaa pyörän takamusta kolmisen senttiä kuskin fyysisen ulottumattomuuden vuoksi (160 cm lyhyt ja persjalkainen ), mutta Lust Racingin koiranluut teki juuri sen minkä lupasivatkin. Ensimmäisen kesän jälkeen eturatas vaihtui piikkiä pienempään, ja nyt mielestäni on yhteistyökykyisempi ratsu kaupunkiajossakin. Sitä tosin tulee harrastettua vain pakon edessä, mutta on se silti kivempaa jos ei hököstele turhia. Muuten huviräppäilyä ja hiukan matkaakin. Seitsemänsataa kilometriä päivässä totesin tuolla jo sellaiseksi suoritukseksi, että sen tietää ja tuntee ajaneensa, että ehkä rautapersettä en lähde ihan heti tavoittelemaan.

Jotain pientä hilpettä tuohon oli tarttunut jo aiemminkin, yleisilme on muuttunut vielä piirun verran mustemmaksi miun aikana. Yoshin putkista en kyllä luovu, oli naapurit mitä mieltä hyvänsä.
    Back in black: Suzuki SV 1000S -06
    Paluu takasin SV-leiriin gixxer1000:n ja kolmen kotarin kautta. Tälläinen kampe tuli eilen talliin. Liekö jonkun orggilaisen wanha?

Tällä viikolla tuli itselle 650 sv haettua. Vajaa parisataa kilsaa nytten ajellut. Muuten tuntuu ihan hyvältä peliltä, mutta keulassa jouston alussa pieni tyhjä kohta. Mahtaako olla öljyä liian vähän? Mielessä kävi käyttää pumput vielä auki ennen kelien lämpenemistä. Mahtaako olla muita jotka noita huollellut itse?

Mahtaiskoha tuohon saada orkkis penkkiä jostain järkevään hintaan? Vanhassa pari reikää paikattu teipillä
    Viimeksi muokannut: SiiliK; 29.04.2017 klo 11:56.
    SV 650s:llä aloitin ajelut eilen, mukava mopo, vielä kun saan kytkimen rempattua, kiihtyis muukin kuin kierrokset.
    CBR 600F -98 --> CBR 1100 XX -99 --> CBR 929 RR01 -->Busa 2000 --> SV650S -02
    Lainaa SiiliK kirjoitti Katso viesti
    Mahtaiskoha tuohon saada orkkis penkkiä jostain järkevään hintaan? Vanhassa pari reikää paikattu teipillä
    Hae keinonahkaa ja nitoja ? Keinonahkaa saa kympillä varmasti tarpeeksi, riittävän järeästä nitojasta köyhtyy enemmän. Korjasin vandaalien rikkoman Banditin penkin ihan itse ja hyvä tuli.
    GSF1200, Ex ZRX1100(varastettiin), Ex ER-5
    Pitääpä pistää korvantaakse. Eurokankaassa näytti olevan 22.90e/m. Nitojiin pitää varmaan vähän perehtyä. Luultavasti muutakin käyttöä sille löytyisi.

Vajaa 400km kerenny päästelemään nyt ja iha kelpo pyörältä vaikuttaa. Perus huollon tein heti alkuunsa (öljyt, tulpat ilmanputsari). Vielä jäi kaivelemaan venttiilin välysten säätö. Omassa pyörässä nyt 29tkm mittarissa. Onkohan miten usein säädettävää noilla kilometreillä?
    SV 1000N K4. Jokusen päivän verran ollut talossa, tankillisen verran ajoa takana (vasta) ja mukavalta maistuu. Oikeestaan DB killereitä kaipaa, mun makuun on etwaksen liikaa desibelejä ilman niitä. Njaa, ehkäpä siihenkin tottus...

RajattuSivuKuva.jpg
    Viimeksi muokannut: Havis; 23.07.2017 klo 11:48.
    Suzuki SV 1000 N K4
    Lainaa Havis kirjoitti Katso viesti
    SV 1000N K4. Jokusen päivän verran ollut talossa, tankillisen verran ajoa takana (vasta) ja mukavalta maistuu. Oikeestaan DB killereitä kaipaa, mun makuun on etwaksen liikaa desibelejä ilman niitä. Njaa, ehkäpä siihenkin tottus...

RajattuSivuKuva.jpg
    Ajatuksena on vähän ehostaa pyörää käytännön varusteilla
    1. 90 kulmaventtiilit helpottamaan renkaiden paineiden tarkistusta. Siis ne alumiiniset, ei mitkään putkesta taivutetut retkulat.
    2. Kaatumatapit estämään syylärin hajoomista jos sattuu kippaamaan pyörän joskus
    3. Vaihdenäytön asentaminen, ehkä?

Onko ajatuksia kohtiin 2. ja 3.

Mistä löytyy kaatumatappeja
    Onko vaihdenäytön asentaminen tee-se-itse homma? Sotkeeko Power Commanderin toimintaa?

90 kulmaventtiilit tarkoitus laittaa vanteille seuraavan rengasvaihdon yhteydessä.

Löyty edellisen omistajan teettämä penkityslappukin. Veikee notkaus 5800 rpm kohdalla custom kartalla, tuskin haittaa käytännössä...
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat
    Viimeksi muokannut: Havis; 23.07.2017 klo 11:48.
    Suzuki SV 1000 N K4
    Kohtaan 2. suosittelen näitä:

http://www.svracingparts.com/store/#...tegory=9026164

Itse taisin tilata nuo ebayn kautta. Kahdessa ratakaadossa jo säästäneet syylärin yms. uusimiselta, eikä pöljemmän näköiset ilman katteitakaan (alumiiniholkit voi jättää pois).

3: Vaihdenäyttö tai TRE:kään ei vaikuta commanderin toimintaan.
    Suzuki SV1000S & BMW G650 X-Challenge & KTM EXC250
  15.  
    Lainaa Havis kirjoitti Katso viesti
    Ajatuksena on vähän ehostaa pyörää käytännön varusteilla
    1. 90 kulmaventtiilit helpottamaan renkaiden paineiden tarkistusta. Siis ne alumiiniset, ei mitkään putkesta taivutetut retkulat.
    2. Kaatumatapit estämään syylärin hajoomista jos sattuu kippaamaan pyörän joskus
    3. Vaihdenäytön asentaminen, ehkä?

Onko ajatuksia kohtiin 2. ja 3.

Mistä löytyy kaatumatappeja
    Onko vaihdenäytön asentaminen tee-se-itse homma? Sotkeeko Power Commanderin toimintaa?

90 kulmaventtiilit tarkoitus laittaa vanteille seuraavan rengasvaihdon yhteydessä.

Löyty edellisen omistajan teettämä penkityslappukin. Veikee notkaus 5800 rpm kohdalla custom kartalla, tuskin haittaa käytännössä...
    Kaatumatapit asennettu.

Storm tarjoaa aika hyvän varustevalikoiman.

Seuraava kysymys:

Vasemman putken pakokaasut selvästi kylmemmät kun oikean puolen. Normaalia vaiko ei? Voisi tietty johtua putkien eri pituisesta reitistä. Etumaisen sylinterin pakokaasut kulkee pitemmän matkan putkistossa ja kerkee jäähtyä enemmän kuin taaemman sylinterin, kenties.

Toinen pakokaasuihin liittyvä kummastus: Vaimentimet eivät juuri ole tulikuumat edes heti ajon jälkeen. Joko pakokaasut ei ole tässä mallissa äärimmäisen kuumia vaimentimissa, taikka minä ajelen kun mummo sunnuntaina kirkkoon mennessä.

P.S.
    Onha tämä melko tykki GSX:n jälkeen varsinkin 7000 rpm yläpuolella...

P.S.2
    Ketjuvoiteluautomaatti on kans käyny mielessä asentaa...

P.S.3
    DB killerit, mitä ne on. Taitaa jäädä kuitenkin asentamatta minulta, ei tarvetta sittenkään.

Tulpat ku on korvissa, on ihan kivat äänet. Eikä naapuritkaan oo mulkoillu, päinvastoin, hymyilevät enempi ku aikaisemmin.
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat
    Viimeksi muokannut: Havis; 20.08.2017 klo 02:19.
    Suzuki SV 1000 N K4
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12