Sivu: 1 / 4:sta 123 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 95:sta
  1. #1
    No niin eli nyt sitten meni hukkaan nuo kuulosuojaimet. 5 vuotta on ollut käytösssä Elacinin tulpat ( http://www.elacin.fi/valintaopas/ite...category_id=28 ) Tuo näköiset, mutta ei nuo.

    Olihan ne jo muutekin pikku hiljaa aika vaihtaa, mutta olis nyt suonut että ne olis pysyneet tallessa. Pieni mahdollisuus ne on ehkä vielä löytyä töistä, mutta en usko.

    Noista olis mahdollisuus saada pieni alennus jos olis riittävästi porukkaa hankimassa kerralla. En ole kysynyt tarjousta, tuskin puhutaan isosta alennuksesta, mutta jotain kuitenkin.

    Olisko halukkaita hankkimaan tuollaisia samaan kimppaan.

    Jos joku ei noita tiedä niin olen käyttänyt tuollaisia viitisen vuotta ja vaikkka pari tuollaisten omistajaa kehui noita hyväksi niin ne yllätti siltikin. Ne oli vielä paremmat kuin uskalsin odottaa. Nämä ei tumppaa ääntä täysin kuten tuollaiset kertakäyttötulpat, näiden kanssa saa myös puheesta selvää. Vaimolla on samalaiset ja kun ajetaan risteyksessä vierekkäin, voi keskustella kun nostaa visiirin ylös. Nämä toimii myös kypäräpuhelimien kanssa kun valitsee sopivan vaimennuksen.

    Olen ollut sen verran tyytyväinen että ei ole kahta puhetta ettenkö hanki uusia. Ne maksaa sen pari sataa egeä, mutta oma kuulo on tuon arvoinen. Koska nuo ei turpoa korvakäytävässä, noita voi pitää koko päivän ilman että ne alkaa ahdistaa. Niissä on myös jonkin sortin ilmastoini, korvat ei tunnu olevan lukossa kaiken aikaa.

    Mulla olis tarvetta kaksille, töihin tarvisin vähän pienemmällä vaimenuksella olevat, nuo vanhat ( 28 db vaimentavat) oli liiankin paljon vaimentavat. Taustamelua on liian vähän niille, mutta sen verran kuitenin että tunnen tarvitsevani kuulosuojaimia. Kypärän alle sitten tarvin tuollaiset enemmän vaimentavat.

    Olisko halukkaita? Näille löytyy tekijät oulusta eli ei tarvi lähteä etelään ottamaan korvasta valoksia.
    Nykyiset:Triuph Speed Triple , Solifer SMA -79.
    Entiset:Yamaha FZ 1 N, Honda VF750C -Suzuki Savage LS 650 -solifer SM - Pappaturnturi (polkimilla ja käsivaihteilla)
  2. #2
    Orgillahan on ihan jäsenetuna EarInc. korvatulpat. Toki voi olls hieman hankalaa sinne pohjoiseen asti saada tekijä, mutta jos teillä on tarpeeksi tilaajia niin varmaan onnistuisi
    Nykyset
    GSX-R600 K6
    GSX-R1100 -90
    RM 85 -06
    ja exät
    GSX750F -89
    RG 125 gamma -85
    RM 125 -81
    PV 50 -80
  3. #3
    Lainaa Salmon kirjoitti Katso viesti
    Orgillahan on ihan jäsenetuna EarInc. korvatulpat. Toki voi olls hieman hankalaa sinne pohjoiseen asti saada tekijä, mutta jos teillä on tarpeeksi tilaajia niin varmaan onnistuisi
    Olisko tuohon linkkiä. Löysin vain netistä united sates osoitteen. Suomalaisia sivuja en löytänyt.

    Anyway, lienee vastaava joten ei se ole pois suljettu tuokaan.
    Nykyiset:Triuph Speed Triple , Solifer SMA -79.
    Entiset:Yamaha FZ 1 N, Honda VF750C -Suzuki Savage LS 650 -solifer SM - Pappaturnturi (polkimilla ja käsivaihteilla)
  4. #4
    Lainaa Joe kirjoitti Katso viesti
    Olisko tuohon linkkiä. Löysin vain netistä united sates osoitteen. Suomalaisia sivuja en löytänyt.
    http://bsps.fi/Kuulonsuojaus.php


    Lainaa .ORG kirjoitti
    - oEarIcc yksilölliset korvatulpat viralliselta maahantuojalta/valmistajalta 20% jäsenalennuksella.
    oEarIcc? Mahtaakohan tuossa olla typo?
    Honda CRF1000L Africa Twin DCT '16
    ex: Solifer SM-82, Yamaha XT660Z Ténéré '13
  5. #5
    Jep, kiitos. Nyt muistankin noista kuvista nähneeni tuon sivun joskus. Osaako joku sanoa missä hintaluokassa nuo pyörii. Nuohan on näppärät siinä mielessä että ne saa heti mukaan. Noita Elacinin tekemiä joutuu odottelemaan noin kuukauden.
    Nykyiset:Triuph Speed Triple , Solifer SMA -79.
    Entiset:Yamaha FZ 1 N, Honda VF750C -Suzuki Savage LS 650 -solifer SM - Pappaturnturi (polkimilla ja käsivaihteilla)
  6. #6
    Lainaa Joe kirjoitti Katso viesti
    Jep, kiitos. Nyt muistankin noista kuvista nähneeni tuon sivun joskus. Osaako joku sanoa missä hintaluokassa nuo pyörii. Nuohan on näppärät siinä mielessä että ne saa heti mukaan. Noita Elacinin tekemiä joutuu odottelemaan noin kuukauden.
    Alle satkun kaikki mallit oman muistin pohjalta, orgin jäsenille joku ale oli kanssa. Kysy Timolta lisätietoja,mukava mies
    Gsx-r 1000 k8
  7. #7
    Olisko Oulun alueelta tähän kiinnostuneita.. ??

    "Ota yhteyttä ja pyydä rohkeasti tarjousta! Määräalennuksia saatavissa. Kun tilaajia on yli 10 kpl, tulemme paikan päälle tekemään tulpat." http://bsps.fi/Kuulonsuojaus.php

    Tuliskohan ne tänne tekeen ne kun 10 tulppaparin ostajaa kasassa?


    Täällä +1..
    Suzuki Hayabusa
  8. #8
    Kysyn nyt ensin tuota Elacinin tarjousta ja montako pitäis olla jotta saa edes vähän rabattia. Vois saada helpommalla kun ei tarvi etelästä lähteä tänne tekemään, näitä liikkeitä on kolme Oulussa.

    Jos käsitin oikein niin Finfoniciin vois saada itse vaihdettua suodattimia tarpeen mukaan. Hintava eikä niille ole tekijöitä ihan lähellä. Mun käsittääkseni kuusamossa ja nekin vaatis kaksi käyntiä. Ensi valokset korvista ja sitten sovituskäynti. Ei ehkä järkevää lähteä tai sitten se pitäis ottaa ajelun kannalta. Yhdellä tutulla on tuollaiset ja on kehunut hyväksi myös.

    Elacinin tulppiin ei voi itse vaihtaa noita suodattimia, Finfoniciin saa kuulokkeita ja muita härpäkkeitä halutessaan kun latoo tarpeeksi seteleitä tiskiin.

    Elacinin tuotteesta tykkäsin juuri tuon vaimennusvasteen vuoksi. Ne vaimentaa tasaisesti koko kuuloalueella, ihan matalasta jyrinästä korkeisiin suhinoihin, mutta puheesta saa edelleen selvää. Töissä on yksi pyöräkone, jossa on ihan tolkuton meteli. Wurthin halpiskuppisuojaimilla ei voinut edes ajella. Noilla tulpilla voi samalla kuunnella radiota.

    Eli itse olisin noiden kannalla, toki puolueellisen, mutta hyvän kokemuksen vuoksi.
    Nykyiset:Triuph Speed Triple , Solifer SMA -79.
    Entiset:Yamaha FZ 1 N, Honda VF750C -Suzuki Savage LS 650 -solifer SM - Pappaturnturi (polkimilla ja käsivaihteilla)
  9. #9
    Noi ER-suodattimet saa vaihdettua helposti. Eli jos kaksille on tarvetta, niin teettää yhdet valokset ja hommaa useammat filtterit. Mulla on -15 ja -25 db filsut musakäytössä. Nyt tarttis vaan teettää uudet kypärän alle, koska noi Orelon tulee liikaa korvasta ulos ja painaa kypärän alla. Täytyypä oikeastaan kysellä Orelolta myös, että tekevätkö kypärän alle sopivia suojaimia.
    BMW K1200rs
  10. #10
    Lainaa JSK kirjoitti Katso viesti

    "Ota yhteyttä ja pyydä rohkeasti tarjousta! Määräalennuksia saatavissa. Kun tilaajia on yli 10 kpl, tulemme paikan päälle tekemään tulpat." http://bsps.fi/Kuulonsuojaus.php
    Onko tän firman hinnoista mitään käsitystä? Päällisin puolin tuote ei näytä niin laadukkaalta kuin esim. Orelo tai Elacin
    BMW K1200rs
  11. #11
    Tuo perustulppa on muistaakseni n. 50€
    Ja ihan laadukkaita nämä on, itsellänikin on useammat jo ollut ja edelleen on käytössä yhdet. On mulla yhdet Elacinit myös mutta tykkään enemmän noista EarInc. tulpista
    Nykyset
    GSX-R600 K6
    GSX-R1100 -90
    RM 85 -06
    ja exät
    GSX750F -89
    RG 125 gamma -85
    RM 125 -81
    PV 50 -80
  12. #12
    Kävin tänään Oulun kuulokkeella kyselemässä ja juttelemassa asiasta. Jäi niin amatööri kuva hommasta että ainakaan tuonne en mene noita itselle tekemään. Palloteltiin puhelimessa myyjän ja maahantuojan välillä eikä myyjä osannut vastata mihinkään mitään. Eivät osanneet edes kertoa voiko noita puhdistaa siellä, saako noista mun malliesta suodattimen irti jne. Vaikutti että tiesin noista enemmän kuin myyjä.

    Sen verran sain puristettua irti että noin 10% vois saada alennusta jos on kymmenkunta tilaajaa. Hinta on parin sadan euron pinnassa, vähän mallista riippuen. Mulle luvattiin noin 10% alennusta jos otan kahdet yhtä aikaa, eli eipä sillä tuolla ainakaan säästä ettei tarvi kaksia valumuotteja ottaa korvista.

    Soitin toiseen pisteeseen, siellä oli itse hommasta vastaava juuri leikkaamassa, mutta sihteeri otti tiedot ja jätti soittopyynnön. Katsotaan mitä tuolta irtoaa.

    Hinta lienee aika sama, ainakin uskoisin noin, mutta jos homma olis vähän osaavimmissa käsissä.
    Nykyiset:Triuph Speed Triple , Solifer SMA -79.
    Entiset:Yamaha FZ 1 N, Honda VF750C -Suzuki Savage LS 650 -solifer SM - Pappaturnturi (polkimilla ja käsivaihteilla)
  13. #13
    MotOrg ry:n hallituksen pj marko.fzs:n avatar
    Moderaattori
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jan 2010
    Paimio
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Salmon kirjoitti Katso viesti
    Tuo perustulppa on muistaakseni n. 50€
    Ja ihan laadukkaita nämä on, itsellänikin on useammat jo ollut ja edelleen on käytössä yhdet. On mulla yhdet Elacinit myös mutta tykkään enemmän noista EarInc. tulpista
    Mulla on kolmet EarInc ja yhdet meni rikki heti 4,5 vuoden käytön jälkeen, kun astuin vahingossa päälle. Vanhimmat käytössä olevat taitaa olla 7v. eli kestää käytössä ihan kohtuullisesti.
    Elämä on onneksi mutkikasta
    Suihkuvastaava
  14. #14
    +1 EarInc mallille.
    Kyselin jo Timolta kaiuttimillisten tulppien hintoja.
    "manaatin raivolla eteenpäin"

    -07 K1200GT
  15. #15
    Lainaa tentai kirjoitti Katso viesti
    +1 EarInc mallille.
    Kyselin jo Timolta kaiuttimillisten tulppien hintoja.
    No paljonko maksaa.
    Tunturi SuperSport 81
    XL600V 91
    XL1000V 2001
    FZ6S 2006 ABS
    DL1000 V-Strom 2003
    XL1000V 1999
    CB 500K 1977
    AVJ15
    AVJ17
    AVJ18
  16. #16
    "Kaiuttimillisten tulppien hinta riippuu vahvasti euron ja dollarin välisestä kurssista. Se on vaihdellut 160- 200 euron välillä"
    "manaatin raivolla eteenpäin"

    -07 K1200GT
  17. #17
    Lainaa marko.fzs kirjoitti Katso viesti
    Mulla on kolmet EarInc ja yhdet meni rikki heti 4,5 vuoden käytön jälkeen, kun astuin vahingossa päälle. Vanhimmat käytössä olevat taitaa olla 7v. eli kestää käytössä ihan kohtuullisesti.
    Tulpat itsessäänhän kestää todella kauan. Kannattaa kuitenkin ottaa huomioon, että ihmisen korvakäytävän muoto muuttuu vuosien saatossa - mikä tosin on yksilöllistä - ja tulppa ei välttämättä muutamien vuosien jälkeen ole enää täysin tiivis.
    BMW K1200rs
  18. #18
    Off topic, mihin te tarvitte tulppia? Itse en ole koskaan käyttänyt korvatulppia enkä ole niitä katsonut aiheellisiksi. Vaimentaako ne suhinoita vai pyörän ääniä?
    Omassa kypärässä ei häiritse pienet suhinat ja mielestäni kuuluu asiaan....

    Kuhan kyselen kun jotkut tuntuu noita tulppiw käyttävän
    Suzuki GSX 1250FA -14

    Edelliset pyörät:
    Suzuki GSX1250FA -10, Suzuki GSF1250FA -08, Suzuki GSX650F -08, Suzuki GSX650F -07,Suzuki GSX750F -03, Suzuki GSX750F -02, Kawasaki LTD450
    + kevarit joskus nuorena
  19. #19
    MotOrg ry:n hallituksen pj marko.fzs:n avatar
    Moderaattori
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jan 2010
    Paimio
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa sahkari kirjoitti Katso viesti
    Off topic, mihin te tarvitte tulppia? Itse en ole koskaan käyttänyt korvatulppia enkä ole niitä katsonut aiheellisiksi. Vaimentaako ne suhinoita vai pyörän ääniä?
    Omassa kypärässä ei häiritse pienet suhinat ja mielestäni kuuluu asiaan....

    Kuhan kyselen kun jotkut tuntuu noita tulppiw käyttävän
    Tahdon että kuulo on tallella vielä vanhempanakin. Kaikissa äänen taso nousee haitallisen kovaksi
    Elämä on onneksi mutkikasta
    Suihkuvastaava
  20. #20
    Lainaa sahkari kirjoitti Katso viesti
    Off topic, mihin te tarvitte tulppia? Itse en ole koskaan käyttänyt korvatulppia enkä ole niitä katsonut aiheellisiksi. Vaimentaako ne suhinoita vai pyörän ääniä?
    Omassa kypärässä ei häiritse pienet suhinat ja mielestäni kuuluu asiaan....

    Kuhan kyselen kun jotkut tuntuu noita tulppiw käyttävän
    Jokaisen oma asia, mutta yksikään kypärä ei taida pitää ääniä alle 85db joka on siis se raja jonka jälkeen siihen jos pitkään altistuu, niin kuulo saattaa vaurioitua pysyvästi. Yleensä kypärän sisällä nuo äänet ylittävät tuon rajan huomattavasti.

    Kuulossa on se paskamainen puoli, että sitä ei osata korjata mitenkään tänä päivänä, jos se menee, on se mennyttä. Kaikenlaisia apukojeita siis toki on kuulemiseen sitten jos kuulo on jo vaurioitunut, mutta vaurioita ei osata korjata.
    Honda VFR 800FI ´98
    Rakkaat exät: Honda CB 900 F Hornet ´03
  21. #21
    Ai no sitten ei hätää kun oon jo niin vanha enkä kuule mitään 😆😆😆
    Suzuki GSX 1250FA -14

    Edelliset pyörät:
    Suzuki GSX1250FA -10, Suzuki GSF1250FA -08, Suzuki GSX650F -08, Suzuki GSX650F -07,Suzuki GSX750F -03, Suzuki GSX750F -02, Kawasaki LTD450
    + kevarit joskus nuorena
  22. #22
    Olipa vanha tai nuori, kyllä eri aistit aivan hyödyllisiä ovat. Laiska olen itsekin tulppien kanssa, mutta pitempään ajoon laitan kyllä. Valetut Elacin tulpat yleensä, jos sattuu saman takin taskusta löytymään. Jotkin muut kyllä löytyy, motosafe-tyylisiä on paritkin.
    Vastamelutulppia odotellen...
  23. #23
    Lainaa TweetyLeaf kirjoitti Katso viesti
    Jokaisen oma asia, mutta yksikään kypärä ei taida pitää ääniä alle 85db joka on siis se raja jonka jälkeen siihen jos pitkään altistuu, niin kuulo saattaa vaurioitua pysyvästi. Yleensä kypärän sisällä nuo äänet ylittävät tuon rajan huomattavasti.

    Kuulossa on se paskamainen puoli, että sitä ei osata korjata mitenkään tänä päivänä, jos se menee, on se mennyttä. Kaikenlaisia apukojeita siis toki on kuulemiseen sitten jos kuulo on jo vaurioitunut, mutta vaurioita ei osata korjata.
    Shubert ainakin mainostaa ,että melutaso 100km/h vauhdissa 85 db paikkeilla. Ja kokemuksesta se taitaa jopa pitää paikkaansakin on todella hiljainen kypärä malli C3.



    Tunturi supersport
    Kawasaki kx 80
    Honda cr 125
    KTM 125 EXC
    KTM 150 SX
    KTM 250 SXF
    YamahaV-Max 1200
    Yamaha V-Max1700
  24. #24
    Silikonikittiä, ns. uimarin tulppia, tulee tungettua korviin kun on niin naurettavan pienet korvakäytävät ettei talitintintamppoonit mahdu.
    Ja oli kypärä kuinka hyvä tahansa niin suuri vaikutus melutasoon (matka-ajossa) on pyörän katteiden aiheuttamalla ilmavirran pyörteilyllä.
    TRX850 -96
    XT500 -80
  25. #25
    Lainaa sahkari kirjoitti Katso viesti
    Off topic, mihin te tarvitte tulppia? Itse en ole koskaan käyttänyt korvatulppia enkä ole niitä katsonut aiheellisiksi. Vaimentaako ne suhinoita vai pyörän ääniä?
    Omassa kypärässä ei häiritse pienet suhinat ja mielestäni kuuluu asiaan....

    Kuhan kyselen kun jotkut tuntuu noita tulppiw käyttävän
    Kuulon alenemisen kanssa niinkin pärjää, tinnitus on vähän ärsyttävä vaiva. Sain eräällä keikalla pienen kuulovaurion ja kovan tinnituksen viikoksi. Se riitti selvittämään ainakin minulle ettei sitä vaivaa kannata hankkia.

    Aika halpaa lystyiä on tuollaiset kalliit, parin sadan euron tulpatkin moottoripyöräkonkurssissa. Nuo perinteset earit on sitten jo käytännössä ilmaisia. Käyttömukavuus on vaan omaan korvaan valetuissa tulpissa ihan jotain muuta kuin turpoavassa kertakäyttötulpassa.

    Mulla on myös todella ahtaat korvakäytävät, mikään muu ei mene kunnolla kuin valettu. Kaikkien muiden kanssa on kovaa värkkäämistä. Kuusimalliset käy suorastaan kipeää kun vähänkään pidempään pitä. Tuota kittiä on yritetty, mutta en saanut toimimaan. Vaimolla sama homma.

    Jokainen tekee toki kuulollaan mitä haluaa, veronmaksajathan sen kuitenkin sitten vanhempana maksaa. Isälle ainakin korvataan vaikka mitä kuulolaitteesta eikä ole mikään halpa värkki.

    Kohta päästään testaamaan tuota shuberthia josko se olis jo mukavan hiljainen. Emännälle hommattiin sellainen tälle kaudelle.
    Nykyiset:Triuph Speed Triple , Solifer SMA -79.
    Entiset:Yamaha FZ 1 N, Honda VF750C -Suzuki Savage LS 650 -solifer SM - Pappaturnturi (polkimilla ja käsivaihteilla)
  26. #26
    Motorg ry, rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa sahkari kirjoitti Katso viesti
    Off topic, mihin te tarvitte tulppia? Itse en ole koskaan käyttänyt korvatulppia enkä ole niitä katsonut aiheellisiksi. Vaimentaako ne suhinoita vai pyörän ääniä?
    Omassa kypärässä ei häiritse pienet suhinat ja mielestäni kuuluu asiaan....

    Kuhan kyselen kun jotkut tuntuu noita tulppiw käyttävän
    Omissa kahdessa pyörässä on mun kropan mitoilla tullut kypärään jotain ihan muuta kuin suhinaa, ääni on brutaalin kuloinen BBRUTURURURUBBRUTURURURU.... Joka on volyymiltaan sellainen että tuottaa painavaa kipua korvissa noin 15-20 minsan jälkeen. Jos pään nostaa ylemmäs muuttuu ääni suhinaksi, myös jos käden laittaa "aataminomenalle" kaulaan niin ääni katoaa. Ongelma alkaa sinä 60-70 nopeuden jälkeen.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  27. #27
    Lainaa sahkari kirjoitti Katso viesti
    Off topic, mihin te tarvitte tulppia? Itse en ole koskaan käyttänyt korvatulppia enkä ole niitä katsonut aiheellisiksi. Vaimentaako ne suhinoita vai pyörän ääniä?
    Omassa kypärässä ei häiritse pienet suhinat ja mielestäni kuuluu asiaan....

    Kuhan kyselen kun jotkut tuntuu noita tulppiw käyttävän
    Kokkeileppa joskus että laitat tulpat korviin kun ajelet. Et meinaan senjälkeen ajele enään ilman tulppia
    BMW R1200GS, EX:BMW r1100s,K1200gt,Suzuki bandit 1200s -02,Hd electra glide -92, hd sportster 1200 -94, Honda cbr1000f -92,Kawasaki 550ltd
    A-AL-BIH-CZ-EST-FIN-H-HR-I-KV-LT-LV-MD-MK-MNE-N-PL-RO-S-SK-SLO-SRB-UA
  28. #28
    Lainaa woke kirjoitti Katso viesti
    Kokkeileppa joskus että laitat tulpat korviin kun ajelet. Et meinaan senjälkeen ajele enään ilman tulppia
    Juuri näin, ilman tulppia ei pysty edes ajelee enää.
  29. #29
    Lainaa Joe kirjoitti Katso viesti
    Kohta päästään testaamaan tuota shuberthia josko se olis jo mukavan hiljainen. Emännälle hommattiin sellainen tälle kaudelle.
    Ei sitten kannata pidätellä hengitystä tuota Schuberth -kokemusta odotellessa. Mulla on ollut C2 ja C3, nyt käytössä C3Pro ja tulevaksi kesäksi tilauksessa E1. Tuosta EYkkösestä ei siis vielä ole kokemusta, mutta ainakin tällaisella pitkällä kaverilla nuo vanhemmat Schuberthit huutavat nin paljon että ilman tulppia ei tulisi mieleenkään ajaa. Eli ihan yhtä meluisia kuin mikä tahansa muukin potta; taitaa olla markkinamiesten propagandaa tuo hiljaisuus...

    -jp-
    Iloa elämään: BMW R1250GSA 40y Edition & R1200GSA Triple Black
  30.  
  31. #30
    Terve. Joe kun olet Oulusta niin käy kysymässä täältä http://www.paulimoilanen.fi/. Omani teetätin täällä.
Sivu: 1 / 4:sta 123 ... ViimeinenViimeinen