Tulokset 1:stä 27:een 27:sta
  1. #1
    Moro. Eilen tuli verkkokaupan kautta garminin 590LM navi. Valitettavasti akku ei lataudu käytännössä yhtään, vaan herjaa koko ajan "lataa laite".
    kokeilin kaikilla alustoilla..mp-telakkaan, auto-telakkaan, usb-latausta tietokoneelta ja powerpacista (1 ja 2A) lähdöt. (oli kytkettynä pyörän akkuun, joka kotona talvehtimassa)
    todennäköisesti akku viallinen.
    Siis mikään ei ketuta niin paljon kuin tuote, joka maksoi maltaita, eikä toimi unbox-tilanteessa.
    Tuote huoltoon. Onko muita kohtalotovereita?
    laitteessa uusin firmware 3.2 ja kartat
    Onneksi sattui nyt, eikä ajokaudella......
    Viimeksi muokannut: kake1969q; 24.02.2016 klo 12:44. Syy: edit
    kawasaki ZZR1100 -93D, motti päivitetty -95 D2
    edelleen voimaa tarvittaessa.

  2. #2
    Kurapyörä-foorumin 590LM-topikissa oli jollain myös tuota latautumisongelmaa. Jos en ihan väärin muista, niin korjauksena taisi olla takuuvaihto. Kannattaa lukaista tuo keskustelu läpi.
    Oma äskettäin tilattu yksilö toimii ja lataa mainiosti.
    Honda CRF1000L Africa Twin DCT '16
    ex: Solifer SM-82, Yamaha XT660Z Ténéré '13
  3. #3
    Mitäs lukemia se diagnostiikka ruutu antaa?
    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    KTM 690 Enduro R
  4. #4
    uutukaisena garminin käyttäjänä en ole löytänyt tällaista diagnostiikka "sivua" mistä päin lähden sitä kaivelemaan??
    kawasaki ZZR1100 -93D, motti päivitetty -95 D2
    edelleen voimaa tarvittaessa.

  5. #5
    Siitä mihin mennään -aloitus ruudulta, patterin kuvakkeesta tai vähän siitä vasemmalle painaa >5 sekuntia.

    Sieltä näkee kaikenlaista mm. akkuun ja virrankulutukseen liittyvää.

    Vieressä on up/down nappulat joista säätyy näytön kirkkaus. Pienen kokeilun jälkeen huomaa nopeasti että täydellä kirkkaudella akku syödään hyvinkin nopeaan, mutta jos sen kirkkauden tiputtaa 60-70% alkaa akku kestämään ihan toisella tavalla.
    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    KTM 690 Enduro R
  6. #6
    di diin ruvetaan viisastuun.... battery voltage 3.62, capacity 20-22 seilaa eestaas...
    periaatteessa näyttää täyttä jännitettä mutta akun varaustila alhaalla??? täytyy ajaa akku tyhjäx ja ladata rauhassa täyteen...toi akku ei ilmeisesti ole määritellyt ihteesä oikein???
    Kiitos nopeasta vastauksesta by the way
    ps. acucpacilla 2 ampin väylästä lataus heitteli 60-150mA välillä. eikös toi ole aika vähän??
    Viimeksi muokannut: kake1969q; 24.02.2016 klo 15:05. Syy: edit
    kawasaki ZZR1100 -93D, motti päivitetty -95 D2
    edelleen voimaa tarvittaessa.

  7. #7
    Joo, mulla lähes täysi akku 3.82V ja capacity 80 kun näytön kirkkaus on täysillä. 50% kirkkaudella capacity nousee yli 90 ja voltit 3.88V.
    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    KTM 690 Enduro R
  8. #8
    näillä tiedoilla akku sökö. laite oli latuussa koko viime yön, eikä päästy varauksessa kun 22 prosenttiin.
    kawasaki ZZR1100 -93D, motti päivitetty -95 D2
    edelleen voimaa tarvittaessa.

  9. #9
    Millaista latausta se näyttää? Onko edes lataavinaan? 2A:n laturista näyttäisi nyhtävän 1.3 minulla.
    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    KTM 690 Enduro R
  10. #10
    Lainaa iaj kirjoitti Katso viesti
    Siitä mihin mennään -aloitus ruudulta, patterin kuvakkeesta tai vähän siitä vasemmalle painaa >5 sekuntia.

    Sieltä näkee kaikenlaista mm. akkuun ja virrankulutukseen liittyvää.
    Ja samalla metodilla vasemmasta yläreunasta saa tarkempaa dataa satelliiteista. Minä jo ihmettelin, eikö tässä ole ollenkaan muuta satelliittinäyttöä kuin tuo pieni palkisto.
    Honda CRF1000L Africa Twin DCT '16
    ex: Solifer SM-82, Yamaha XT660Z Ténéré '13
  11. #11
    Lainaa iaj kirjoitti Katso viesti
    Millaista latausta se näyttää? Onko edes lataavinaan? 2A:n laturista näyttäisi nyhtävän 1.3 minulla.
    60-150 mA välillä yritti ladata 2A laturista. selvästi vikaa jossakin. Anyway, laite lähti "huoltoon" vekkokaupan pojille. Saas nähdä, pistäväkkö heti uuden takas, vaiko käykö tanskanmaalla asti
    kawasaki ZZR1100 -93D, motti päivitetty -95 D2
    edelleen voimaa tarvittaessa.

  12. #12
    Oli samanlaista ongelmaa ja olin jo lähettämässä korjaukseen kun latasin uuden firmispäivityksen v. 3.2. Sen jälkeen lähti toimimaan ongelmitta. Eli tulkitsin että olisi softaongelma. Kannattaa kokeilla ajaa päivitys uudestaan (vai taisi lähteä jo korjaamoon).

    Minulla oireili niin että toimi kun oli pyörässä kiinni, mutta heti kun otit irti niin sammui virranpuutteeseen. Yritin autotelakallakin ja sama juttu.
    Ducati Streetfighter V4 -2021
    Olen liian vanha ajaakseni tylsillä moottoripyörillä.
  13. #13
    Aukaisin uutukaisen paketin ja ensitöiksi ajoin kartat ja tuon 3.2 firmiksen koneeseen. En usko että vika softassa koska yrittää ladata jotain. Noh, eihän toi 150 mA ole kyllä mitään... Niin ja laitos on jo menossa jonnekkipäin korjuuseen😄
    kawasaki ZZR1100 -93D, motti päivitetty -95 D2
    edelleen voimaa tarvittaessa.

  14. #14
    Lainaa kake1969q kirjoitti Katso viesti
    Aukaisin uutukaisen paketin ja ensitöiksi ajoin kartat ja tuon 3.2 firmiksen koneeseen. En usko että vika softassa koska yrittää ladata jotain. Noh, eihän toi 150 mA ole kyllä mitään... Niin ja laitos on jo menossa jonnekkipäin korjuuseen
    Hyvä aloittaa navihankinta riittävän aikaisin, muutama kk ennen ajokauden alkua. Voipi olla haastavaa saada toimiva yksilö. Jossei muuta niin akku voi olla sökö vaihtolaitteessakin. Tuurillaan saattaa toimiva kausi osua reissun kanssa kohikkain. Pari kk menee helposti aina yhteen navin tanskankierrokseen.
    En yhtään ihmettele että navivalmistajilla ei mene kovin hyvin.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  15. #15
    Te joilla toimii niin kauanko kestää olla näyttö päällä jos virransäästöasetuksiin laittaa ettei katkaise? Minulla näyttää kestävän täydellä akulla 1h 40 min niin herjaa että akku vähissä, jos ottaa latauksesta pois. Lienee normaalia vaikka vähän onkin(?)
    Ducati Streetfighter V4 -2021
    Olen liian vanha ajaakseni tylsillä moottoripyörillä.
  16. #16
    Mulla oli akku sökö uudessa laitteessa. Eivät voineet lähettää uutta vaan piti lähettää koko laite huoltoon. Lentorahtiin ei saa laittaa litiumakkuja !?? Sama laite kuitenkin toimitettiin lennättämällä. Tuli uusi tilalle mutta myöhästyi reissusta, piti virittää toinen navi pyörään. Pitäis kai ostaa kolme laitetta kerrallaan, tuurilla vois joku toimiakkin. Vievät kyllä matkatavaroista aika paljon tilaa, voipi olla turha ottaa mukaan kun ne ei tärinää kestä kumminkaan.

    Ei sillä että olisin mitenkään skeptinen mutta kuitenkin.
    Viimeksi muokannut: Kotarikuski; 01.03.2016 klo 11:05.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  17. #17
    Lainaa Pete2 kirjoitti Katso viesti
    Te joilla toimii niin kauanko kestää olla näyttö päällä jos virransäästöasetuksiin laittaa ettei katkaise? Minulla näyttää kestävän täydellä akulla 1h 40 min niin herjaa että akku vähissä, jos ottaa latauksesta pois. Lienee normaalia vaikka vähän onkin(?)
    Vertailukelpoisten tulosten saamiseksi pitäisi tietää käyttämäsi näytön kirkkausasetus.
    Honda CRF1000L Africa Twin DCT '16
    ex: Solifer SM-82, Yamaha XT660Z Ténéré '13
  18. #18
    Zumo tuli huollosta pari päivää sitten. Huoltotoimena uusi laite tilalle. Nyt toimii.
    hieman tullut harjoiteltua laitteen käyttöä. todella hyviä ominaisuuksia sisältävä laitos.
    mainittakoon smartphonelink, jonka kautta esim. reaaliaikaiset säätiedot puhelimen kautta naviin. todella kätsy, tökkää sormella missävain kartalla, näyttää lähimmän sääaseman säätiedot.
    kawasaki ZZR1100 -93D, motti päivitetty -95 D2
    edelleen voimaa tarvittaessa.

  19. #19
    Mulla tuli kyseinen navigaattori pyöräkauppojen mukana jo kesällä. Nyt vasta otin asiakseni ihmetellä kun ei navi pysynyt päällä telineestä oton jälkeen.
    Soitin Garminin asiakaspalvelun tekniseen tukeen niin lupasivat lähettää heti uuden akun...toivotaan etta alkaa pelittämään
  20. #20
    Itse kokeilen kiinanvaihtoehtoa - nippu ebaysta hommattuja akkuja tuohon a la vitonen. Katsotaan savuaako laite vai mitä tapahtuu...originaalin viidenkympin hinta on kyllä aivan naurettava
    Vantaa-Vyborg
    Eikä saada koskaan tietää rakastiko Hannu piparia vai Kerttua.
  21. #21
    Onks kukaan hankkinu LM595:ttä? Siinä pitäis olla transreflective eli heijastava näyttö, sellainen näkyy hyvin myös kirkkaassa auringonpaisteessa. Meneekö samaan telineeseen kuin LM590?
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  22. #22
    Lainaa Kotarikuski kirjoitti Katso viesti
    Onks kukaan hankkinu LM595:ttä? Siinä pitäis olla transreflective eli heijastava näyttö, sellainen näkyy hyvin myös kirkkaassa auringonpaisteessa. Meneekö samaan telineeseen kuin LM590?
    Ulkoisesti kumpikin samoja laitteita, myös näytöltään ja kyllä, sama teline toimii: https://buy.garmin.com/en-US/US/cata...Product=145273
    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    KTM 690 Enduro R
  23. #23
    vanha ketju mutta kommentoin silti. Vuosi sitten hankin Zumon ja ensimmäinen meni vaihtoon kun akku ei herännyt henkiin. Toisen kanssa akku on koko ajan tyhjä, mutta kun on telineessä niin toimii hyvin pyörässä ja autossa. Tuskailin uuden akun ostoa mutta tämä auttoi.
    http://www.totally4bikers.com/blog/b...a-few-minutes/
  24. #24
    Lainaa javarja kirjoitti Katso viesti
    vanha ketju mutta kommentoin silti. Vuosi sitten hankin Zumon ja ensimmäinen meni vaihtoon kun akku ei herännyt henkiin. Toisen kanssa akku on koko ajan tyhjä, mutta kun on telineessä niin toimii hyvin pyörässä ja autossa. Tuskailin uuden akun ostoa mutta tämä auttoi.
    http://www.totally4bikers.com/blog/b...a-few-minutes/
    Kiitos kun postasit, vinkki saattaa olla jossain vaiheessa tarpeellinen. Mulla oli 590:n kanssa 2014 ilmeisesti sama juttu, eka akku näennäisesti kuollut. Laite piti lähettää Tanskaan huoltoon ja niin kävi ettei kaksi kuukautta riittänyt vaan reissuun piti lähteä vanhan navin kanssa.

    GPS620-navissa on ollu kans kontaktiongelmia akun kontaktien kanssa.

    Ei kyllä voi rautasuunnittelusta Garminille kovin korkeita pisteitä antaa. Näyttö ei näy, sähkö ei kulje, ja BT:n kautta puhelimesta kypärään ei ääni kulje (vaimenee liikaa, kypärän vola ei riitä, vaikka puhelimesta suoraan riittää hyvin). Mieti sitten että onko rauta 600€ arvoinen. Tosin toi 590/595 taitaa olla tarjolla olevista vähiten huono, jonkinlainen saavutus kai se on sekin.
    Viimeksi muokannut: Kotarikuski; 31.07.2019 klo 11:54.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  25. #25
    Lainaa Kotarikuski kirjoitti Katso viesti
    Kiitos kun postasit, vinkki saattaa olla jossain vaiheessa tarpeellinen. Mulla oli 590:n kanssa 2014 ilmeisesti sama juttu, eka akku näennäisesti kuollut. Laite piti lähettää Tanskaan huoltoon ja niin kävi ettei kaksi kuukautta riittänyt vaan reissuun piti lähteä vanhan navin kanssa.

    GPS620-navissa on ollu kans kontaktiongelmia akun kontaktien kanssa.

    Ei kyllä voi rautasuunnittelusta Garminille kovin korkeita pisteitä antaa. Näyttö ei näy, sähkö ei kulje, ja BT:n kautta puhelimesta kypärään ei ääni kulje (vaimenee liikaa, kypärän vola ei riitä, vaikka puhelimesta suoraan riittää hyvin). Mieti sitten että onko rauta 600€ arvoinen. Tosin toi 590/595 taitaa olla tarjolla olevista vähiten huono, jonkinlainen saavutus kai se on sekin.

    Siitä 590 mallista saa pioenellä kikkailulla 595 mukaisen. Uudet ominaisuudet on ihan samat ja kartat päivittyy niin kuin ennenkin. Suomenkieliset tiedostot piti hakea oikeasta 595 mallista, muuten osa teksteistä on englanniksi.
    Ohjeet löytyy netistä, en jaksa nyt niitä etsiä tähän.
  26. #26
    Lainaa ismo kirjoitti Katso viesti
    Siitä 590 mallista saa pioenellä kikkailulla 595 mukaisen. Uudet ominaisuudet on ihan samat ja kartat päivittyy niin kuin ennenkin. Suomenkieliset tiedostot piti hakea oikeasta 595 mallista, muuten osa teksteistä on englanniksi.
    Ohjeet löytyy netistä, en jaksa nyt niitä etsiä tähän.
    Joo, oon nähny saman vinkin. Mut mulla on orkkis 595 ja suurin ongelma on raudassa. Softa menettelee.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  27.  
  28. #27
    Lainaa Kotarikuski kirjoitti Katso viesti
    Joo, oon nähny saman vinkin. Mut mulla on orkkis 595 ja suurin ongelma on raudassa. Softa menettelee.
    Akun kontaktit noissa on olleet aika onnettomia. Softasta voi olla toistakin mieltä, menettelee mutta ei mikään ihmeellinen. Spotify toimii jos kuun asento on oikein ja aurinko paistaa oikeasta kulmasta, ei muuten. Onneksi musasoitin pelaa kun spotify pettää. Kamerahälytykset ( ei photo-live vaan "Valvontakamerat") hälyttää jos muistaa, joskus 50m tolpan jälkeen (tolppaa ei siirretty koskaan , ollut paikallaan +20 vuotta).
    Bensamittarin nollausta kysytään vaikka pyörässä olisi +50 vauhtia kun valitse "aja kotiin" ja huoltoasema on lähellä. Muitakin vastaavia pikku kukkasia on ollut, nykyversiossa sentään hälytykset taitaa tulla kun musa soi ( ilmoitin bugina eteenpäin). Jos siihen pääsisi tekemään itse jotenkin jotain niin voisi yrittää jotain viritelmiä mutta tuolle ei ole mitään sdk:ta ( osalle laitteita on).

    En pidä ihan hinnan arvoisena kun vertaa 550 tai 660 malleihin.