Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 48:sta
  1. #1
    R1100RT:n alkuperäinen ajovalo ei ole teholtaan mitenkään parhaasta päästä. Valon parantaminen on ollut suunnitteilla jo pitempään, mutta projekti on siirtynyt niin kauan eteenpäin että tarjolla oleva tekniikkakin on ehtinyt kehittyä:

    Ainakin mainosten valossa xenon-sarja ei enää ole ainoa vaihtoehto, vaan nykyään saa myös H4:sen mallisia ledilamppuja. Eikä edes maksa paljoa, ebayssä näkyvät hinnat alkavan vajaasta kympistä. Malleja onkin sitten vaikka kuinka paljon tarjolla.

    Ei huvittaisi ruveta kokeilemalla hakemaan toimivaa mallia. Löytyisikö täältä kokemuksia tuollaisista? (foorumin haku ei palauttanut yhtään osumaa kun yritin etsiä, joten ehkä aihetta ei ole käsitelty aiemmin täällä?)
  2. #2
    On niistä ollut juttua. Itselläni on ja olen ihan tyytyväinen, vaikka suoraa vertailua halogeeniin samassa umpiossa en olekaan tehnyt.
  3. #3
  4. #4
    Karavanaamari suopo:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Mar 2008
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Laitoin viime syksynä Cyclopsin H7:et. Noita saa euroopasta http://www.zenoverland.com/

    Ehdin ajaa abouttiarallaa 1000km ennen kauden päättymistä.
    Pidempiaikaisia kokemuksia ei siis vielä ole, mutta kirkkaammat noi on kun alkuperäiset halogeenit.
    Absit iniuria verbis, te absolvo....no eikä
    KTM Super Adventure 1290 -2015
    Exät FJR-2009, FJR-2004, Honda VF1100C-1984, Suzuki DR650
  5. #5
    Tuolla oli kanssa tarinaa ja linkkejä ihan hemmojen omiin kokeiluihin valokuvineen ja ihan viteoitten kera.
    Homma vaikuttaa ihan järkevältä.
    Taidan itsekin ryhtyä moiseen.
    Kurapyöräijöiden juttua, linkki
    Viimeksi muokannut: Pekkavee; 11.02.2016 klo 17:39.
    Pekka
  6. #6
    Lainaa suopo kirjoitti Katso viesti
    Laitoin viime syksynä Cyclopsin H7:et. Noita saa euroopasta http://www.zenoverland.com/
    Ja tässä lienee samat H7-polttimot rahtusen edullisemmin. Minulle nuo ovat nuo tulossa - voin laitella tietoa, kun saan polttimot kiinni Gessuun ja testatuksi.

    Ja tässä vastaavat H4:t samalta myyjältä.
    "Väärät harrastukset, jos kaikki rahat eivät mene."
    Tallissa: 350EXC-F
    Ex. F800GSA ja VFR800 Vtec
  7. #7
    Halogeeniumpioon ei ole tarkoitettu mitään muuta valonlähdettä kuin se kivikautinen halogeenipolttimo. 35w "H7R" Xenonsarjat nyt vielä menevät, koska niissä se valonlähde on aika hyvin mitotettu samaan kohtaan kuin halogeenissä oleva lanka ja R-xenonissa on sellainen mustaksi maalattu himmennin. Silti, hajavaloa tulee niin helvetisti että vastaantulijaa häikäsee. Nykyään myydään Xenonsarjoakin joillain ihan älyttömillä Wattiluvuilla, ja taas vituttaa. Muijakin menee nykyään iltasin töihin ja manaa kun siellä maantiellä ajellaan Sierroilla jotkut kiinaledit nokalla niin että taju lähtee kohtaamistilanteessa.

    Noissa ledipolttimoissa voi olla niitä ledejä asetettu ihan miten sattuu ja valokuvio on sen mukainen, esimerkki:
    http://www.thumpertalk.com/topic/113...00-lumen-bulb/

    Joo, mä ymmärrän että se olis kiva nähdä eteensä ja olis kiva tulla nähdyksi. Mutta mun mielestä oikea keino siihen on laittaa joku helvetin ruma lisävalo johonkin katteeseen kiinni erillisestä kytkimestä niin että sitä voi käyttää;
    A) Päivällä, ei vituta vastaantulijoita niin paljon
    B) Pimeessä, ilman vastaantulijoita, jolloin kukaan ei ole sokaistumassa vitutukseen

    Kyllä, mä diggaan xenoneista ja ledeistä ihan pirusti. Mut ne pitää olla oikein toteutettu ja suunnattu. Jatkakaa -->
  8. #8
    Cree ledit, 3000 lumenia kappale, H7. Kyllä toimii. Pitkät ja lyhyet. H4:stä ei kokemusta.
  9. #9
    H4 lienee eri kuin H7. Itellä just asennettu H7 LED pyörässä. Viikonloppuna meinasin ottaa tallista ja tarkastella valokuviota.
    <p>2002-2014</p>
  10. #10
    Lainaa Tuuchen kirjoitti Katso viesti

    Noissa ledipolttimoissa voi olla niitä ledejä asetettu ihan miten sattuu ja valokuvio on sen mukainen, esimerkki:
    http://www.thumpertalk.com/topic/113...00-lumen-bulb/
    Toihan on loistava vinkki! (No pun intended)
  11. #11
    [QUOTE=Tuuchen;6434846]Halogeeniumpioon ei ole tarkoitettu mitään muuta valonlähdettä kuin se kivikautinen halogeenipolttimo. 35w "H7R" Xenonsarjat nyt vielä menevät, koska niissä se valonlähde on aika hyvin mitotettu samaan kohtaan kuin halogeenissä oleva lanka ja R-xenonissa on sellainen mustaksi maalattu himmennin. Silti, hajavaloa tulee niin helvetisti että vastaantulijaa häikäsee. Nykyään myydään Xenonsarjoakin joillain ihan älyttömillä Wattiluvuilla, ja taas vituttaa. Muijakin menee nykyään iltasin töihin ja manaa kun siellä maantiellä ajellaan Sierroilla jotkut kiinaledit nokalla niin että taju lähtee kohtaamistilanteessa.

    Noissa ledipolttimoissa voi olla niitä ledejä asetettu ihan miten sattuu ja valokuvio on sen mukainen, esimerkki:
    http://www.thumpertalk.com/topic/113...00-lumen-bulb/

    Joo, mä ymmärrän että se olis kiva nähdä eteensä ja olis kiva tulla nähdyksi. Mutta mun mielestä oikea keino siihen on laittaa joku helvetin ruma lisävalo johonkin katteeseen kiinni erillisestä kytkimestä niin että sitä voi käyttää;
    A) Päivällä, ei vituta vastaantulijoita niin paljon
    B) Pimeessä, ilman vastaantulijoita, jolloin kukaan ei ole sokaistumassa vitutukseen

    Kyllä, mä diggaan xenoneista ja ledeistä ihan pirusti. Mut ne pitää olla oikein toteutettu ja suunnattu. Jatkakaa -->[/QUOT

    Joo tuossa ollaan samaa mieltä, itse tienaan leipäni pölli auton ratissa tuolla tienpäällä ja hiukan paljon vituttaa jotkut biltemasta ostetut 75/100 H4 jonkin ritsan keulilla suunnattu viel miten sattuu. Kumma vaikka paketissa lukee isola EI TIELIIKENNE KÄYTTÖÖN niin pitäähän ne tunkea sinne ämpärinkokoisiin Helloihin. Ja sen huomaa heti siitä kun räppää pitkiä niin valot ei vaihdu tai räpätään takas että päinpersettä suunnattua reserviä on.
    "Elä täysillä ja kuole onnellisesti"
  12. #12
    Nyt varmaan kuitenkin puhutaan moottoripyörään laitettavista valoista. Niitä ei ainakaan täällä Uudellamaalla tule pimeään vuodenaikaan haitaksi asti vastaan

    Kesällä se pieni hajavalo taas ei niin haittaa, kun on muutenkin valoisaa.

    Eri asia, jos tosiaan ryhdytään vetämään kiinaxenoneja heijastinumpiollisiin autoihin ja sitten vedetään tuolla pimeällä sadekelillä kaikki lyhdyt edestä ja takaa päällä.
    "Väärät harrastukset, jos kaikki rahat eivät mene."
    Tallissa: 350EXC-F
    Ex. F800GSA ja VFR800 Vtec
  13. #13
    Tuollaisen H4-polttimon laitoin keväällä MT-09 pyörääni. Kukaan ei ainakaan vilkutellut valojaan vastaantullessa, jota tapahtuu esim. pitkiä pitäessä. Hajavaloa on toki hieman. Valoteho kasvoi mielestäni erittäin merkittävästi. Voin suositella.
    CBR600F 2004
    Z750 2009
    MT-09 2014
    1290 Super Adventure S 2017
  14. #14
    Lainaa Tuuchen kirjoitti Katso viesti
    Noissa ledipolttimoissa voi olla niitä ledejä asetettu ihan miten sattuu ja valokuvio on sen mukainen, esimerkki:
    http://www.thumpertalk.com/topic/113...00-lumen-bulb/
    Tuo on oikein hyvä linkki, sieltä kun lukee vähän pitemmälle niin siellä on paljon juttua ja ohjeita valokuvion korjaamisesta hyvin yksinkertaisella systeemillä: Lediä pitää siirtää vähän taaksepäin. Pienestä kiinni ja ainakin tuon lampun kanssa lopputulos näyttää hyvältä.

    Paljon muitakin hyviä linkkejä on tullut, mm. nuo kurapyöräilijöiden foorumilla olevat jutut. Siellä kehuttiin myös bilteman sarjaa, voisi sekin siis tulla kyseeseen (bilteman laatuhan vaihtelee niin rajusti, etten sieltä juuri viitsi ostaa ilman suosituksia)

    Kiinan kaupoissa on se ongelma, että tuotteen kuin tuotteen laatu voi olla ihan mitä tahansa kuvasta riippumatta. Se on sentään maa, jossa nykyisen teollisuuden taustalta löytyy tuhansien vuosien traditiot posliinipyttyjen kopioimisesta, ja sille kultturille on sitten rakennettu paljon. En siis luota ollenkaan ajatukseen, että satunnaiselta myyjältä esim. aliexpressistä saisi saman tuotteen halvemmalla, kun se kuvassa näyttää samalta. Vaikka tuote olisikin peräisin "samasta tehtaasta" jonkun toisen, kallimman tuotteen kanssa, voi se silti olla tehty halvemmista osista.
  15. #15
    Nimenomaan hajavalo ja valokuvio yleensä on ongelma. Umpion heijastin on suunniteltu tarkasti esim. sen H4:n melko pistemäisen hehkulangan mukaisesti. Ledit taas on siroteltu "sinne tänne", hajalleen noissa halvemmissa LED-lampuissa ja mitä olen autopalstoilta lukenut, ei LED-korvikkeet oikein pelitä. Ongelma on myös lämpö. Led-polttimo kuitenkin kehittää kymmeniä wattejakin sitä lämpöä, joka tavalla tai toisella olisi saatava johdetuksi pois, usein kantaan sijoitetulla tuulettimella! Ledit on kuitenkin arkoja lämmölle ja valontuottokin vähenee kuumassa. Itse asiassa koko oikean led-umpion suunnittelu lähtee lämpösuunnttelusta, kun taas halogeenilla tarvitsee lähinnä huolehtia siitä, että kanta ei vallan sula kuumuudesta. Voi muuten olla, että korvike-led-polttimon elinikä jää H4/H7 -polttimoa lyhyemmäksi
    Reissukuviani: http://picasaweb.google.com/halti.traveller
    -- DL650 -04 --
  16. #16
    höpö höpö 4 h ledi käytössä kestänny jo kaksi ajokautta että se siintä kestosta onhan siinä ledi poltimossa se tuuletin ja mulla ei ajovalon lasissa mitään kuviointia
  17. #17
    ja eiko kaikissa prätkissä saa säädettyä ajovaloa sivu ja pystysuunnassa ettei se ajovalo häikäise vastaan tulevaa
  18. #18
    MotOrg ry:n hallituksen jäsen, ratavastaava Jonezi:n avatar
    Moderaattori
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2014
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa hoplaa kirjoitti Katso viesti
    ja eiko kaikissa prätkissä saa säädettyä ajovaloa sivu ja pystysuunnassa ettei se ajovalo häikäise vastaan tulevaa
    Niin valokuviota voi säätää, mutta ledpolttimot yms "rikkoo" just sen valokuvion.
    Ei järjellä, ei taidolla, ei työllä, ei tuskalla vaan tuurilla.
  19. #19
    Kyllä ledeilläkin saadaan kunnollinen valokuvio, ainakin kun tekijä osaa asiansa. Philipsin H4 led-lamppujen esitteessä väitetään "Similar or better beam pattern than standard halogen lamp, ECE beam pattern compliant", väittävät myös että joka toisessa autossa on niiden valot, joten eiköhän ne jotakin tiedä valokuvioista. Ikävästi vain vähän hinnakas tuo philipsin tuote.

    Se on tietysti totta, että halvoissa kiinalaisissa ledit on missä sattuu ja valokuvio samaten.
  20. #20
    Lainaa hoplaa kirjoitti Katso viesti
    ja eiko kaikissa prätkissä saa säädettyä ajovaloa sivu ja pystysuunnassa ettei se ajovalo häikäise vastaan tulevaa
    Taitaa olla osassa vain korkeussäätö, ilmeisesti kaikki toimii kun olet sitä mieltä vaikka noiden laaduissa on oikeasti isoja eroja.
    ZX-9R -95
    Ex YZF 750 R -95
    Ex FZR 1000 -92
    Ex FZS 600 -01
    Ex XJ 900F -93
    Ex XJ 600 S Diversion -96
    Kukahan nää mutkat oikein määrää..
  21. #21
    kaikki led poltimot tehdään kiinassa
  22. #22
    Philipsillä on näköjään led-lamppuja valikoimissa. Aika kalliita tosin, tai ehkä se vaan köyhästä tuntuu.

    http://www.xenondepot.com/h4-philips.../12953bwx2.htm

    E: Kappasvaan, johan näistä olikin juttua tuossa ylempänä.
  23. #23
    Lainaa Mikko76 kirjoitti Katso viesti
    Philipsillä on näköjään led-lamppuja valikoimissa.
    Onko tämä katulaillinen?

    "Of course, it's a simple, unavoidable physical fact that there's no such thing as a retrofit bulb of one technology (such as LED) that maintains perfect functionality in all headlamps designed to take a bulb of a different technology (such as halogen), but the Philips LED 12953BWX2 comes massively closer to that goal than any other LED or HID retrofit bulb. Still, this bulb is physically longer than an H4 halogen bulb, so it won't fit in small headlamps. Also, because of LED geometry, the bulb may produce more stray light (above the low beam cut-off line) than the original halogen bulb in headlamps that don't have a bulb shield built in, so that's worth watching for. And the extra brightness makes it extra critical that the headlights be aimed correctly."
  24. #24
    ja kuukelin käännös Tietenkin se on yksinkertainen, väistämätön fyysinen että ei ole sellaista asiaa kuin jälkiasennus lamppu tiettyä teknologiaa (kuten LED), joka ylläpitää täydellistä toimivuutta kaikissa hehkulampulta ottaa lamppu erilaista tekniikkaa (kuten halogeeni), mutta Philipsin LED 12953BWX2 tulee massiivisesti lähemmäksi tätä tavoitetta kuin mikään muu LED tai HID jälkiasennus polttimo. Silti, tämä lamppu on fyysisesti pidempi kuin H4 halogeenilamppu, joten se ei sovi pieniin valaisimiin. Lisäksi, koska LED geometria, lamppu voi tuottaa enemmän hajavaloa (edellä lähivalot valorajan) kuin alkuperäinen halogeeni polttimo ajovalaisimia, joissa ei ole polttimo kilpi rakennettu niin, että kannattaa katsomassa. Ja ylimääräinen kirkkaus tekee ylimääräistä tärkeää, että ajovalot suunnataan oikein. "
  25. #25
    Kyllä täällä nyt pelotellaan vaikka millä valokuvion särkymisellä sun muulla.

    Mä taidan kuitenkin laittaa 16 vuotta vanhaan BMW R1100GS pyörääni H4 led valot, jotka ovat ihan varmasti paremmat kuin pyörän omat alkuperäiset surkeat lamput.
    Suuntaan ne vaan sitten niin, että eivät häikäise ketään.

    Tärkeämpää minulle on itse asiassa se, että muut näkevät minut.
    Siksi minulla on jo kaksi LED huomiovaloa kaatumaraudoissa leveällä toisistaan.
    Kun pyörälläni on "leveyttä" valojen kanssa, niin silloin muiden on helpompi arvioida pyöräni etäisyyttä ja nopeutta paljon paremmin.

    Kuinka moni oikeasti ajaa pimeällä niin usein, että tarvitsee viimeisen päälle olevan valokuvion?
    Pekka
  26. #26
    Lainaa Pekkavee kirjoitti Katso viesti
    Kuinka moni oikeasti ajaa pimeällä niin usein, että tarvitsee viimeisen päälle olevan valokuvion?
    tuskin kovinkaan moni.. ja sitten vielä ne jotka käyttää pitkiä jatkuvasti ,niin niiltä edes vilkkua huomaa ajon aikana, onneksi ne ovat vähenemään päin..

    itsellä lisäpitkät gessussa, hirveän paljon ei tule pimeällä ajettua, mutta kyllä ne silti valaisee mukavasti loppukesällä tai jos eteläsuomessa ajelee yöaikaan kesälläkin, pohjoisemmassa kun kesällä valoa riittää jo muutenkin kohtuudella kesäöinä.

    vaan jos se hirvi siellä tien laidassa on, niin mukavammin sen silmä sieltä heijastaa esiin, kun kunnolla valoa..
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124 ja '98 LN170.

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  27. #27
    Lainaa Pekkavee kirjoitti Katso viesti
    Tärkeämpää minulle on itse asiassa se, että muut näkevät minut.

    Kun pyörälläni on "leveyttä" valojen kanssa, niin silloin muiden on helpompi arvioida pyöräni etäisyyttä ja nopeutta paljon paremmin.
    Muistithan myös huomioliivin?
  28. #28
    Kuinka moni oikeasti ajaa pimeällä niin usein, että tarvitsee viimeisen päälle olevan valokuvion?
    Aivan. En edes muista, milloin olen tarvinnut pitkiä valoja mp:llä ajaessani (siis ajamiseen, enemmän sitä väläytystoimintoa on tullut käytettyä eikä sitäkään kuin kerran vuodessa). Ajan lähinnä valoisan aikaan ja Suomessa maaseudulla pyrin välttämään myös niitä hämärän aikoja, jolloin hirvien sanotaan liikkuvan mielellään. Hirviin nyt ei valoilla ole vaikutusta, mutta esim. sivutieltä tulevan traktorin kuskin huomion voisi ehkä tavoittaa paremmalla ajovalolla helpommin.

    Pekka, jos löytyy joku uskottava vaihtoehto jota myydään vain 2kpl paketeissa niin voitaisiin ostaa sellainen puoliksi? (uskottavuuden lisäksi hintakin saisi olla sopiva. esim. se Philipsin malli hirvittää vieä hinnan suhteen..)
  29. #29
    Tuolla on juttua kuvien kera:
    http://www.moottoripyora.org/keskust...light=cree+led

    Laitoin samanlaisen omaan pyörääni. Tuuletin on ISO, että se pitää ottaa huomioon.
    Valokuvio on ehkä vähän leveämpi kuin normipolttimolla, mutta tarkkarajainen, ei ole hajavaloa juuri yhtään. Kuvakin olisi, mutta sivusto ei hyväksy sen kokoa.

    Toiseen pyörään laitoin nyt tuon:
    http://www.ebay.de/itm/191276667855
    Mahtuu paremmin, käytännön kokemusta ei ole vielä.
    3S - Slim, Sleek & Sexy
  30.  
  31. #30
    Lainaa Pekkavee kirjoitti Katso viesti
    Kyllä täällä nyt pelotellaan vaikka millä valokuvion särkymisellä sun muulla.

    Mä taidan kuitenkin laittaa 16 vuotta vanhaan BMW R1100GS pyörääni H4 led valot, jotka ovat ihan varmasti paremmat kuin pyörän omat alkuperäiset surkeat lamput.
    Suuntaan ne vaan sitten niin, että eivät häikäise ketään.

    Tärkeämpää minulle on itse asiassa se, että muut näkevät minut.
    Siksi minulla on jo kaksi LED huomiovaloa kaatumaraudoissa leveällä toisistaan.
    Kun pyörälläni on "leveyttä" valojen kanssa, niin silloin muiden on helpompi arvioida pyöräni etäisyyttä ja nopeutta paljon paremmin.

    Kuinka moni oikeasti ajaa pimeällä niin usein, että tarvitsee viimeisen päälle olevan valokuvion?
    Kyllähän sitä joutuu pimeällä ajamaan noin 10 000 km vuodesta joko töihin yöllä tai töistä kotiin yöllä, 75km sivu. Ja meillä ei pääse nauttimaan yöttömästä yöstä kun aina on yöllä pimeää. Itse olen helpottanut matkan tekoa kahdella H4 lisävalolla mutta lisä ei olis pahitteeksi kumminkin noita kauriita ja villisikoja sen verran paljon aamuöisin liikkeellä.
    "Elä täysillä ja kuole onnellisesti"
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen