Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 45:een 45:sta
  1. #31
    Viime keväänä tarjosin vuokralle KTM 390 Cup-pyörää. Yritin löytää nuorta kuljettajaa jolla oli myös halua käydä ajamassa muutaman ADAC-cupin kisan Saksassa. Yhteydenottoja oli kolme. Kukaan kolmesta ei ollut halukas maksamaan tästä palvelusta. Hinta-ajatus minulla Suomessa ajattavasta Cupin osakilpailusta oli 800-900,-€ (sis. ALV). Kilpailujen ulkopuoliset harjoittelut siihen päälle.
    Tuohon hintaan kuljettajan olisi pitänyt saapua paikalle, maksaa omat yöpymisensä ja syömisensä. Kaatumisvauriot olisi kuljettaja maksanut, tekniikkavauriot 50/50.
    Tuolla 800-900,-€ vuokralla ei minun laskuoppini mukaan olisi tehty yhtään voittoa, tappiota varmaan jokunen euro.

    Jos joku ajattaa vaikka R6:sta 250-300€/ratapäivä niin melkoinen hyväntekijä on. Jos sitä vielä tekee yrityksen kautta ja maksaa kaikki yhteiskunnalliset velvoitteet.... Tiedän että on kavereita jotka sanovat että ratapäivien kiertäminen maksaa 1200,-€/ vuosi. Tämän hinnan voi kertoa vaimolle mutta todellisuudessa se maksaa paljon enemmän.
  2. #32
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa psi kirjoitti Katso viesti
    Tiedän että on kavereita jotka sanovat että ratapäivien kiertäminen maksaa 1200,-€/ vuosi. Tämän hinnan voi kertoa vaimolle mutta todellisuudessa se maksaa paljon enemmän.
    Itselle halvin kausi taisi kustantaa n. 1000€ kaikkineen kun omaa ajoa tuli 10-15 päivää ja koulutteluja vähän alta 10 päivää. Pyörän arvonlaskua tuo ei sisällä, mutta huollot, renkaat, majoitukset syömiset, matkat jne. tohon sai sisältymään. Aika paljon sumplimista, vapaaehtoisduunia ja paskoja renkaita tuohon kauteen sisälty, mutta onnistu suht helposti nopeen keskivaiheen vauhdeilla. Viime kaudella sitten pelkästään uusia takasia meni 7 tai 8 kipaletta, joten ihan tonnilla ei selvinny kaudesta.
    Superbike #7
  3. #33
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Itselle halvin kausi taisi kustantaa n. 1000€ kaikkineen kun omaa ajoa tuli 10-15 päivää ja koulutteluja vähän alta 10 päivää. Pyörän arvonlaskua tuo ei sisällä, mutta huollot, renkaat, majoitukset syömiset, matkat jne. tohon sai sisältymään. Aika paljon sumplimista, vapaaehtoisduunia ja paskoja renkaita tuohon kauteen sisälty, mutta onnistu suht helposti nopeen keskivaiheen vauhdeilla. Viime kaudella sitten pelkästään uusia takasia meni 7 tai 8 kipaletta, joten ihan tonnilla ei selvinny kaudesta.
    10-15 päivää ajoa + vaikka 8 päivää kouluttelua, tuossahan menee jos bensaan se tonni!
  4. #34
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa psi kirjoitti Katso viesti
    10-15 päivää ajoa + vaikka 8 päivää kouluttelua, tuossahan menee jos bensaan se tonni!
    15päivää x 20l x 1,5€/l = 450€ ja tuokin lienee karvan yläkanttiin tolta kesältä. Koulutusbensoja ei onneks tartte ite maksaa.
    Superbike #7
  5. #35
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    15päivää x 20l x 1,5€/l = 450€ ja tuokin lienee karvan yläkanttiin tolta kesältä. Koulutusbensoja ei onneks tartte ite maksaa.
    Siis nuo bensat meni radalla. Matkoihin käytettyjä ei lasketa?
  6. #36
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa psi kirjoitti Katso viesti
    Siis nuo bensat meni radalla. Matkoihin käytettyjä ei lasketa?
    Kaikki ajetut ratapäivät kimppakyydeillä muiden kouluttajien kanssa ja melkein aina ratakeikalla myös itse kouluttamassa. Kouluttaja saa kilsakorvauksen koulutusreissuista, joten matkabensat ja myös majotukset pidemmillä reissuilla kuittaantu kulukorvauksilla. Renkaat oli kirjaimellisesti roskista ja ruoka nyt ei hirveitä maksa. Noilla eväillä vauhti kasvo jostain 1:22 tasosta Kemoralla 1:14 tasoon kauden aikana.

    Ei se ihan helppoo ole päästä kautta tuohon tonnin budjettiin, mutta ihan mahdollista jos on valmis tinkimään tietyistä asioista. Nykyisellään olisin ennemmin ajamatta kuin yrittäisin tuota.
    Superbike #7
  7. #37
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Kaikki ajetut ratapäivät kimppakyydeillä muiden kouluttajien kanssa ja melkein aina ratakeikalla myös itse kouluttamassa. Kouluttaja saa kilsakorvauksen koulutusreissuista, joten matkabensat ja myös majotukset pidemmillä reissuilla kuittaantu kulukorvauksilla. Renkaat oli kirjaimellisesti roskista ja ruoka nyt ei hirveitä maksa. Noilla eväillä vauhti kasvo jostain 1:22 tasosta Kemoralla 1:14 tasoon kauden aikana.

    Ei se ihan helppoo ole päästä kautta tuohon tonnin budjettiin, mutta ihan mahdollista jos on valmis tinkimään tietyistä asioista. Nykyisellään olisin ennemmin ajamatta kuin yrittäisin tuota.
    Siis sulta meni omaa rahaa tonni ja loput tuli korvauksena koulutushommista. Kierrosajalla ei ole merkitystä esim. matka- asumis- ruokakuluihin. Tarkoitan siis sitä että kun joku kysyy paljonko kausi maksaa niin ei kannata sanoa etta tonnilla siitä selviää. No, joku selviää kun toiset maksaa ja joku voi vaikka tienata tonnin jos on hyvät sponssit.

    Jos kuitenkin kierrät harrastusmielessä ratapäivillä ja ajat vaikka 15 harjoituspäivää kymmenellä reissulla niin kyllä siihen hyvin helposti uppoaa viisikin tonnia, eikö? En nyt tarkoita että asut havumajassa, syöt vain marjoja metsästä, juot purosta, dyykkaat toisten hylkyrenkaat, pummaat kavereilta bensat...yms.
    Tarkoitan että jos ajat pakulla Helsigistä Kemoraan, asut leirintäalueen mökissä, syöt ratavarikon lounaat, vaihdat uudet renkaat joka toinen viikonloppu, vaihdat koneeseen öljyt ja muutekin huollat pyörääsi niin että se aina toimii niin kuin sen pitää, niin varmasti kokonaiskustannukset tuollaisesta viikonlopusta kipuaa yli viidensadan, helposti tonniin. Toisilta voi vielä jäädä perjantain matkapäivän palkkakin saamatta.
  8. #38
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa psi kirjoitti Katso viesti
    Siis sulta meni omaa rahaa tonni ja loput tuli korvauksena koulutushommista. Kierrosajalla ei ole merkitystä esim. matka- asumis- ruokakuluihin. Tarkoitan siis sitä että kun joku kysyy paljonko kausi maksaa niin ei kannata sanoa etta tonnilla siitä selviää. No, joku selviää kun toiset maksaa ja joku voi vaikka tienata tonnin jos on hyvät sponssit.
    Juurikin noin, mutta rahastahan tässä puhuttiin. Jos sitä saa harrastuksen kautta jotenkin takas päin niin kai sen saa harrastusbudjettiin laskea tuloksi. Kierrosaika vaikuttaa lähinnä rengaskuluun, joka on yleensä yksi isoimmista kustannuksista tässä lajissa, siksi sen mainitsin. Edit. Enkä missään vaiheessa sanonut, että tonnilla selviää, sanoin vain, että se on mahdollista.
    Lainaa psi kirjoitti Katso viesti
    Jos kuitenkin kierrät harrastusmielessä ratapäivillä ja ajat vaikka 15 harjoituspäivää kymmenellä reissulla niin kyllä siihen hyvin helposti uppoaa viisikin tonnia, eikö? En nyt tarkoita että asut havumajassa, syöt vain marjoja metsästä, juot purosta, dyykkaat toisten hylkyrenkaat, pummaat kavereilta bensat...yms.
    Tarkoitan että jos ajat pakulla Helsigistä Kemoraan, asut leirintäalueen mökissä, syöt ratavarikon lounaat, vaihdat uudet renkaat joka toinen viikonloppu, vaihdat koneeseen öljyt ja muutekin huollat pyörääsi niin että se aina toimii niin kuin sen pitää, niin varmasti kokonaiskustannukset tuollaisesta viikonlopusta kipuaa yli viidensadan, helposti tonniin. Toisilta voi vielä jäädä perjantain matkapäivän palkkakin saamatta.
    Kyllähän tähän lajiin rahaa saa palamaan enemmän kuin laki sallii. Onneks joka kerta ei tartte ajaa Kemoralle asti. Oma budjetti jotain tämmöstä nykysin jos Kemoralle lähtee:

    Diesel: 80l x1,2€ = 100€ (n. 1000km ajoa).
    Bensa: 15 x 4 x 1,6 = ~100€
    Renkaat: Puolikas etu + 1 taka = 240€. (2 päivää ajoa)
    Majoitus: 2 x 2 x 35€ = 140€ jos emäntä mukana.
    Ruuat: Noh...syödä pitää joka tapauksessa.

    Eli kyllähän tostakin se kivat 600€ tulee viikonlopulle hintaa, josta renkaat suurin osuus. Roskisrenkailla pääsisi helposti alle 400€/vkl. Jos mulla tulee kaudessa yhteensä 20 ratapäivää niin se tarkottaa käytännössä alle kymmentä reissua.

    Huolto-osille ja öljyille ei jaksa laskee päivähintaa kun niihin menevä summa on ihan hilkkuja verrattuna muihin.

    edit II. Rengaskulu laskettu niillä hinnoilla, joilla viime kaudella ostin renkaat. Ens kaudella voipi olla, että menee se 20-30% enempi jos ei tarjoukset parane.
    Superbike #7
  9. #39
    Lainaa psi kirjoitti Katso viesti
    Siis sulta meni omaa rahaa tonni ja loput tuli korvauksena koulutushommista. Kierrosajalla ei ole merkitystä esim. matka- asumis- ruokakuluihin. Tarkoitan siis sitä että kun joku kysyy paljonko kausi maksaa niin ei kannata sanoa etta tonnilla siitä selviää. No, joku selviää kun toiset maksaa ja joku voi vaikka tienata tonnin jos on hyvät sponssit.

    Jos kuitenkin kierrät harrastusmielessä ratapäivillä ja ajat vaikka 15 harjoituspäivää kymmenellä reissulla niin kyllä siihen hyvin helposti uppoaa viisikin tonnia, eikö? En nyt tarkoita että asut havumajassa, syöt vain marjoja metsästä, juot purosta, dyykkaat toisten hylkyrenkaat, pummaat kavereilta bensat...yms.
    Tarkoitan että jos ajat pakulla Helsigistä Kemoraan, asut leirintäalueen mökissä, syöt ratavarikon lounaat, vaihdat uudet renkaat joka toinen viikonloppu, vaihdat koneeseen öljyt ja muutekin huollat pyörääsi niin että se aina toimii niin kuin sen pitää, niin varmasti kokonaiskustannukset tuollaisesta viikonlopusta kipuaa yli viidensadan, helposti tonniin. Toisilta voi vielä jäädä perjantain matkapäivän palkkakin saamatta.
    Mullakin kyllä menee aika pienellä budjetilla, aina seisotaan punalippua heiluttamassa, kaverin kanssa mennään kimppakyydeillä radalle dieselputpulla, varikolla telttaillaan ja paistellaan omia hampurilaisia, kaupasta haetaan halvinta koffia, mopo korjataan jeesusteipillä ja nippusiteillä ja samalla etusella ajetaan kaksi vuotta Takasia toki kuluu, mutta yleensä oon nekin käytettynä ostanut, tai joku mulle semmosia on lahjotellut

    En ole laskenut budjettia, mutta toi tonni on varmasti esim viime kesältä melko lähellä totuutta. Mopon arvonlaskua mun ei tarvitse enää huomioida...
    CB500X
    CBR1000RR
    Taffu_altterin altteri
  10. #40
    Ratavastaava wbaum:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi May 2006
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Taffu_altteri kirjoitti Katso viesti
    Mullakin kyllä menee aika pienellä budjetilla, aina seisotaan punalippua heiluttamassa, kaverin kanssa mennään kimppakyydeillä radalle dieselputpulla, varikolla telttaillaan ja paistellaan omia hampurilaisia, kaupasta haetaan halvinta koffia, mopo korjataan jeesusteipillä ja nippusiteillä ja samalla etusella ajetaan kaksi vuotta Takasia toki kuluu, mutta yleensä oon nekin käytettynä ostanut, tai joku mulle semmosia on lahjotellut

    En ole laskenut budjettia, mutta toi tonni on varmasti esim viime kesältä melko lähellä totuutta. Mopon arvonlaskua mun ei tarvitse enää huomioida...
    Muistuta niin tuon sulle paremman etusen, taitaa 2011 paistoisia olla nekin, mutta varmaan muutama lämpösykli vähemmän (veikkaisin että 1-5 settiä ajettuja)
  11. #41
    Vähän myöhäisherännäisenä liityn keskusteluun ja totean, että kiinnostaa ehdottomasti!

    Tarjoukset ja ehdotukset varmaan privaan. Kusiainen tai tonninen tai siltä väliltä sopii. Olisi kiva kokeilla rataversiota oman siviilin sijasta.

    Aikataulusta sen verran, että olen varannut Alastarosta 4.6. Keskinopeasta (kai) lipun.

    Jään odottelemaan rakentavia tarjouksia.
  12. #42
    Muutaman ratapäivän ajaneena (hitaassa ja keskihitaassa) alkaa kiinnostaa panostaa harrastukseen myös kaluston puolesta. Pähkäilen tässä muutamaa vaihtoehtoa kaluston suhteen.

    Yksi asia mikä helpottaisi mietintää olisi päästä ajamaan radalle rakennettua pyörää. Onko tällaista mahdollisuutta olemassa esim. vuokrapyörän muodossa? Olen Motoparkissa 11-12.8. ja sinne jos saisi toiselle päivälle testausmahdollisuuden, niin olisin enemmän kuin tyytyväinen.

    Vinkit aiheeseen tervetulleita!
    Muutama ruuvi löysällä
  13. #43

    Rata & Koulutus
    Liittyi Oct 2005
    Jyväskylä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Waiski_ kirjoitti Katso viesti
    Muutaman ratapäivän ajaneena (hitaassa ja keskihitaassa) alkaa kiinnostaa panostaa harrastukseen myös kaluston puolesta. Pähkäilen tässä muutamaa vaihtoehtoa kaluston suhteen.

    Yksi asia mikä helpottaisi mietintää olisi päästä ajamaan radalle rakennettua pyörää. Onko tällaista mahdollisuutta olemassa esim. vuokrapyörän muodossa? Olen Motoparkissa 11-12.8. ja sinne jos saisi toiselle päivälle testausmahdollisuuden, niin olisin enemmän kuin tyytyväinen.

    Vinkit aiheeseen tervetulleita!
    Päivämäärä ei sovi itselle, mutta muuten ratapäivillä voi periaatteessa kohtuullista kulukorvausta vastaan käydä kokeilemassa esim. tuota minun -08 Yamahaa setin tai kaksi, kun olen itse paikalla. Poltettuna ja suohautaan haudattuna pyörä maksaa 5000€, yleensä kaato on tuosta noin 10%.

    Liiketoimintaa tästä en ole jaksanut tehdä, joten kulut on mallia kuluvat + rikotut. Jos verottaja kiinnostuu, niin pyydän sieltä mielellään jonkun ratapäiville mukaan kuluja jakamaan

    Elokuussa en jouda valitettavasti ajelemaan kuin kisaviikonloput, joissa perjantaina esim. jokkisluokan harkoissa voisi olla mahdollista jonkun muun kokeilla.
    ---
  14. #44
    Tervehdys,
    Mulla on mahdollisuus vuokrata vanhaa ratapyörääni kohtuuhintaan. Pyörä on vuoden 2000 R1, jolla pääsee ihan harrastelijavauhteja. Tällä hetkellä kytkintä pitäisi huoltaa, mutta onhan tässä vielä aikaa muutama viikko.
    Jos on kiinnostusta vuokraamiseen, niin ota yhteyttä privana tai nolnelnel 3236296.
    -Jarkko
  15.  
  16. #45
    Kiitokset tarjouksesta molemmille!

    Jarkolle voisin soitella maanantaina. Katsotaan miten homma etenee.
    Mikon tarjous täytyy pitää mielessä kun katselen uusia ratapäiviä. Laitan sinulle kyselyä pyörästa kun tiedän omia ratakäyntejä tarkemmin.

    Tarkoitus on tosiaan selvittää omia ajatuksia miten jatkan ratailun kanssa. Olen nyt käynyt ~10 ratapäivää viimeisen 4 vuoden aikana. Nyt alkaa kipinä kuitenkin aiheeseen syttyä ja tälle kesälle tulee näillä näkymin yhteensä 7 ratapäivää ja jatkossa uskoisin että alkaa tulla reilummin. Oma ajohan on ihan hukassa ja aikoja ei kannata edes mainita, mutta kokoajan oppii uutta ja ajat paranee. Ajotaito 3 olisi hyvä käydä kunhan seuraava mahdollisuus tulee. Ajotaito 2 olen käynyt.

    Oma pyöräni on suht harvinainen ja radalle ei niin hyvin soveltuva, joten olen aika korkeilla turvamarginaaleilla ajanut. Nyt mietin/millä kalustolla ensi kesänä ratailen. Siksi onkin hyvä jos pääsee testaamaan pariakin ratapyörää. Toinen vaihtoehto on ostaa katupyörä joka kelpaa myös radalle (esim. KTM Superduke, Aprilia RSV4 ja Aprilia Tuono on pyörinyt mielessä). Kolmas vaihtoehto on muokata nykyistä pyörää paremmin radalle sopivaksi, mutta siihen taitaisi mennä rahaa saman verran kun käytetty ratapyörä maksaa ja siltikään en saisi hyvää ratapyörää...
    Muutama ruuvi löysällä
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12