Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 34:een 34:sta
  1. #31
    Juuri näin, edessä on niukemmat säädöt. Pitää kokeilla, eilen hain pyörän ajoon niin nyt pääsee tekemään testejä. Nyt uskaltaa paremmin kokeilla kun tietää perusteita hiukkasen.
  2. #32
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa RiderOnTheStorm kirjoitti Katso viesti
    Juuri näin, edessä on niukemmat säädöt. Pitää kokeilla, eilen hain pyörän ajoon niin nyt pääsee tekemään testejä. Nyt uskaltaa paremmin kokeilla kun tietää perusteita hiukkasen.
    Kannattaa muuten sitten aluksi muuttaa vain yhtä säätöä kerralla niin pääsee paremmin jyvälle, että mikä vaikuttaa mihinkin. Jos röykkyyn ajo on ikävää, kokeilisin ensimmäisenä kääntää nopeeta menovaimennusta auki päin ihan reilusti ja sit kokeilemaan.
    Superbike #7
  3. #33
    Hyvä ja informatiivinen paketti.
    Asiat mentiin hyvin aihepiiri kerrallaan läpi.
    Myös tapa vetää kurssi oli sopivan rento ja letkeä!
    2006: DT125 90--> 2008: 7v vain nelipyöräisiä-->2015: Honda CB600F 04--> Yamaha FZ1-N 06
  4.  
  5. #34
    Aikamoinen pläjäys dataa kerralla sulatettavaksi, tähän asti kesti prosessointi, jotta hokasin. Olin nääs päättänyt, että Tiggeri (Triumph Tiger 800 XC) tarvitsee lisää maavaraa ja hankkinut sitä tarkoitusta varten taakse linkut, jotka korottaa perää 15 mm. Etupään korotus olikin sitten hankalampi juttu, tai niin mä luulin aikaisemmin, Tiggerissä kun ei jää putkia normiasennossa näkyviin yläkolmiosta, kuin neljä milliä. Jotta keulaa sai korotettua perän mukaiset 15 mm putkia siirtämällä, piti putken päät laittaa 11 milliä yläkolmion sisään. Kolmiot on korkeat, joten ajattelin ettei ole ongelma, mutta ei kyllä ollut kovin eleganttikaan ratkaisu.

    Eilen sitten hokasin, että mullahan on keulassa ne Öhlinsin sisukset ja niissä jousen esijännityksen säätö. Esijännityksen säätö on kyllä maailman pöljin nimitys tuolle toiminnolle, sillä eihän se mitään jännitystä säädä, vaan siirtää jousen yläpään tukipistettä. No se juttu mitä mä hokasin oli, että keulan esijännitystä kiristämällä, tai siis jousen tukipintaa siirtämällä, saan nostettua keulaa sen puuttuvat 11 mm ilman, että putken yläpää on alempana, kuin yläkolmion yläreuna.

    Tänään sitten tuumasta toimeen, ensin mittaus ja putkien päät kolmion tasalle, minkä jälkeen 11 mm:n kiristys jousen esijännitykseen ja avot keula on elegantti ja 15 mm korkeempi.

    Kurssi oli siis minun kohdalla, vaikka en rata-ajoa harrastakaan, erittäin hyödyllinen ja antoi rohkeutta ja varmuutta tehdä omia kokeiluja. Ja myös ymmärrystä siitä mihin mikin säätö vaikuttaa ja että alustaa kannattaa säätää ja että kannattaa kokeilla eri asetuksia, jotta löytää ne itselle ja pyörälle sopivat asetukset
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12