Tulokset 1:stä 18:een 18:sta
  1. #1
    Onko 2002 mallin i955 Daytonan ja 2009 Speed Triple rungoissa eroja? Ajatuksena on hankkia vaihdevammaiselle Daytonalle luovuttajapyörä, josta nostetaan kaikki osat tyhjään runkoon. Sitten pistellään katteet takaisin.
    Viimeksi muokannut: wama; 29.01.2016 klo 23:32.
    Speed Triple -12, Daytona i955 -02, Bonneville V140T -78, Aprilia Pegaso -01.
  2. #2
    Mun mielestä ei ole eroa. Triumph ei ole turhjia muutoksia yleensä tehnyt.

    Hyvä idea. Mä voin ostaa ne lamput.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  3. #3
    Hmm. Nyt ainoana esteenä on autotallin varaava rättisitikka
    Speed Triple -12, Daytona i955 -02, Bonneville V140T -78, Aprilia Pegaso -01.
  4. #4
    Faktaa ei ole, mutta jotenkin kuvittelen, että 7v aikana on jotain muutosta tehty. Itse hieman penkoisin asiaa enemmän.
    Braaaaap
  5. #5
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Ainakin 675 Daytonan ja Triplen rungoissa on eroa ainakin takarungon kiinnikkeiden osalta. Kannattaa kaivaa netistä molempien servicemanualit, niissä on yleensä hyvä kuvat kaikista osista, jolloin ainakin selkeät erot on helppo erottaa toisistaan.
    Superbike #7
  6. #6
    Lainaa T1mppa kirjoitti Katso viesti
    Faktaa ei ole, mutta jotenkin kuvittelen, että 7v aikana on jotain muutosta tehty. Itse hieman penkoisin asiaa enemmän.
    Ha. Trumpan tehtaan tuntien aiheutti pienen hymähdyksen.

    Pitäisi käydä ristiin 955/1050 rungot, swingit, koneet, keulat (siis emä-akselin laakerointi rungon puolella sama) jostain 90-luvun lopulta 2010 asti.

    Vanhemmissa rungoissa on rungon yläpuolella kiinnikkeet bensatankille, joita ei uudemmissa ole. Ja 1050 rungossa on edessä keskellä tankinkiinnikkeen jenga jota ei ole vanhassa rungossa. Oliskohan 955 rungossa emäputken takana kuitenkin sen verran metallia että kärsii porata?

    Mikä tankki/ilmanputsarikotelo/penkki/takahäkki oli aikomuksena laitella?
    Viimeksi muokannut: talttap; 30.01.2016 klo 16:20.
  7. #7
    Triumph oli vielä tuolloin hyvin pieni firma, eikä sillä ollut varaa turhan päiten muutella mitään. Ne on vähän kuin valmetin traktorit, uudessa mallissa kone isonnetaan ja väri muutetaan ja vanhat viat korjataan.

    675 on tietysti ihan omansa ja siihen ei sovi mikään. 955 ja 1050 on ihan samaa dnata
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  8. #8
    Nyt pitää mutuna muistella että 955 ja 1050 rungoissa olis jonkin mootttorin kiinnikkeen osalta eroa, oliko niin ertä 1050sen kun asentaa 955 runkoon niin puuttui yks kiinnike rungosta.. Lueskellu pitkin poikin mm triumph torguesta (http://www.triumphtorque.com) noita muutoksia ja jostain jääny tuommonen.
    Muuten olis menny.

    955i Daytona ja 955i Speed Triple pitäis olla samat rungot. Ne on hyvin modulaarisia. Suurimmat erot tais olla ne selvästi näkyvät ja sit koneen sisällä männät/putkitus/kammet, kannessa tais olla jotain eroa, nokat ja pakoputkisto
    <"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">

    McJäykät
  9. #9
    Lainaa specka kirjoitti Katso viesti
    Nyt pitää mutuna muistella että 955 ja 1050 rungoissa olis jonkin mootttorin kiinnikkeen osalta eroa, oliko niin ertä 1050sen kun asentaa 955 runkoon niin puuttui yks kiinnike rungosta..
    Pikaisella Googlen kuvahaulla näyttäis olevan samat koneenkiinnikkeet 955 rungon puolella, kuin mitkä 1050 rungosta löytyy.
  10. #10
    En nyt menis ihan helpoksi hommaksi mainostamaan. Rungoissa on eroa juurikin tankin kohdalla. Kun tässä on tuota 2011 vuotista peltitankkia murjonut perkeleiden säestämänä 2004 runkoon, ni pientä heittoa on runkoputkien asennoissa / leveydessä. Vahva epäilys on, että uudemmassa on kapeampi uuma tankin alla ku 2004 mallisessa. Käsittääkseni 2005-2010 oli muovinen tankki ja se muuttui 2011 peltiseen, mutta muuten runko, ym palikat ovat samoja hyvin pitkälti.

    Tai sitten se on vaa Plug & Play
    Korjatkaa jos olen väärässä.
  11. #11
    2008 se muuttui peltiseen. Samalla tuli musta keula ja brembo jarrut. Myös perä piteni vähän.

    2011\12 tuli uusi runko ja muotoilu kokonaan,moottori yhä sama..
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  12. #12
    Joo 2011+ uudelleenmulkattu runko on oma lukunsa. Mutta 2010 ja aiemmat on hyvin samaa sukua.

    Ja 2011+ kone menee edelleen aiempiin runkoihin hyvin pienellä säätämisellä.
  13. #13
    oukei... Sit tuo tankkini on 2010 mallisen sillä kaikki hilputtimet on käyny 515J mallin triplestä. aina sitä jotain oppii. Mistä muuten sais OEM korkin tohon tankkiin? Mukana ei sitä tullut ja muovisen korkki ei käy.
  14. #14
    2008-2010 tankki:
    2009_TRIUMPH_SPEED_TRIPLE_V363865__Fuel_Tank__id_282158_16_Dent.jpg

    2011+ tankki:
    2012_TRIUMPH_SPEED_TRIPLE_ABS_V538877__Fuel_Tank__id_259529_09_Dent.jpg

    Onko sulla toi pyöreä ja lihava kamelinkyttyrä, vai virtaviivaisempi vanha versio?
  15. #15
    Jep se on toi ylempi malli. Myytiin mulle 2011 mallisena eli sitte ylivuotisena 70€ ei ollu paha hinta mielestäni.
    Oisko korkista tietoa? WOTista sain vaa hommattua suojakumin tankkikorkille...
  16. #16
    jos ostaisit sellaisen tuning korkin, alumiini ilman lukkoa.

    erittäin edukas hinta tankille. olisin itse ostanut...

    JT
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  17. #17
    Lainaa meggeri kirjoitti Katso viesti
    Jep se on toi ylempi malli. Myytiin mulle 2011 mallisena eli sitte ylivuotisena 70€ ei ollu paha hinta mielestäni.
    Oisko korkista tietoa? WOTista sain vaa hommattua suojakumin tankkikorkille...
    Korkki löytyy lukkojen kohdalta WOT:ssa.
  18.  
  19. #18
    Lainaa nick-nack kirjoitti Katso viesti
    Korkki löytyy lukkojen kohdalta WOT:ssa.
    Tottakai se siellä oli eikä tankin osissa Rizoman tarvike on melkein orggista tuplasti kallimpi, ni täytyy tuo oem hommata. Lukoton Billetti ois edullinen ja helppo käyttää, mutta kun multa on kerran pelitkin pöllitty ni lukollinen korkin pitää olla...