Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 50:een 50:sta
    Kylähullu marko.fzs:n avatar
    Moderaattori
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jan 2010
    Paimio
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa UMAS kirjoitti Katso viesti
    Joo sen osasin tosta päätellä itsekkin mutta en tunne kyseistä nimimerkkiä. Lähinnä kiinnostaa minkä tason velho on kyseessä?
    Insinörtti
    Ratapäivillä on ainakin ruuhkaa Scuuban teltan edessä kun se säätää porukan pyöriä enkä ole kuullut että kukaan olisi valittanut.
    Elämä on onneksi mutkikasta
    Lainaa marko.fzs kirjoitti Katso viesti
    Insinörtti
    Ratapäivillä on ainakin ruuhkaa Scuuban teltan edessä kun se säätää porukan pyöriä enkä ole kuullut että kukaan olisi valittanut.
    Ok. Pitää koittaa saada vapaapäivä tuohon jos vielä sopii mukaan. Mulla ens kesänä vähän haastava säätö homma kun on uutta molemmissa päissä 😊
    Mun tube kanava:
    SSA Motors Finland

Instagram:
    ssamotorsfinland
    Joo sen osasin tosta päätellä itsekkin mutta en tunne kyseistä nimimerkkiä. Lähinnä kiinnostaa minkä tason velho on kyseessä?
    Tohon on vähän vaikee vastata kun en oikein keksi sopivaa vertailukohtaa, mut mut
    jos sulle tulee mieleen alustaa ajatellessa esim sellaiset asiat kuin:
    jousivakio
    lineaarinen
    progressiivinen
    vapaa pituus
    asennettu pituus
    esijännitys
    esijännityssäädin
    hidas vaimennus
    nopea vaimennus
    menovaimennus
    paluuvaimennus
    säätöventtiili
    takaiskuventtiili
    männän öljykanavat
    shimmaus
    simmilevy
    shimmipakka
    vaimennuskäyrä
    vaimennuskerroin
    linkkusuhde
    anti-squat
    ketjuvoima
    sisäänjousto
    ulosjousto
    painauma
    lastattu painauma
    hydraulistoppari
    jne...
    niin sitten tuskin olen mielestäsi velho.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
    Lainaa scuuba kirjoitti Katso viesti
    jne...
    niin sitten tuskin olen mielestäsi velho.
    Halusin vaan tietää etten lähde turkuun saakka jonkun lähikuppilan reiskan kurssille joka on venytelly 70 luvulla javan jousia ja keksiny että pidämpä kurssin... Anteeksi etten tunne kaikkia kun ei ole tullu rata piireissä pyörittyä..
    Mun tube kanava:
    SSA Motors Finland

Instagram:
    ssamotorsfinland
    Insinörtti
    Noi alustan säätöhommat olen aina tehny periaatteella; jos ei tullu kerralla hyvä niin samaan hintaan kuuluu lisähifistely niin kauan että homma on bueno. Ja kun olen jo useamman vuoden noita tehnyt, niin alkaa oleen aika tuttuja eri pyörämallien alustat siinä mielessä että tietää etukäteen miten niitä on mahdollista säätää/ mikä tekijä aiheuttaa suurimman rajoituksen siinä kyseisessä mallissa/ vuosimallissa. Joten osaan etukäteen hieman sanoa mikä on mahdollista ja mikä ei. Ja mitä muutoksia ko mopolle ehkä kannattaisi tehdä, riippuen siitä minkä verran omistaja haluaa panostaa.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
    Halusin vaan tietää etten lähde turkuun saakka jonkun lähikuppilan reiskan kurssille joka on venytelly 70 luvulla javan jousia ja keksiny että pidämpä kurssin... Anteeksi etten tunne kaikkia kun ei ole tullu rata piireissä pyörittyä..
    Pointti oli lähinnä se ett en oikein keksi sopivaa vertailukohtaa siihen että mikä mun taso on alustatietämyksessä. Niin ajattelin ett toi lista alustan perusjutuista auttaa ainakin vertailemaan että kannattaako mun kurssille tulla, vai onko noi tuttua kauraa jo muutenkin.
    Pointti oli lähinnä se ett en oikein keksi sopivaa vertailukohtaa siihen että mikä mun taso on alustatietämyksessä. Niin ajattelin ett toi lista alustan perusjutuista auttaa ainakin vertailemaan että kannattaako mun kurssille tulla, vai onko noi tuttua kauraa jo muutenkin.
    Joo ymmärsin pointin. Eikä todellakaan kaikki ole tuttuja juttuja ja apua tarvitaan ja nimenomaan ammattiapua
    Yritän tosiaan raivata kalenterin tyhjäksi tolle päivälle.
    Mun tube kanava:
    SSA Motors Finland

Instagram:
    ssamotorsfinland
    Joo ymmärsin pointin. Eikä todellakaan kaikki ole tuttuja juttuja ja apua tarvitaan ja nimenomaan ammattiapua
    Yritän tosiaan raivata kalenterin tyhjäksi tolle päivälle.
    Jos ammattiapua kaipaat, niin sit semmoset firmat kuin: Motoville, Gustaffson Racing, Kallio Racing, MP-Huolto Honkanen, tulee ensimmäisenä mulle mieleen, jos tarvii alustaa asiantuntevasti tuunata.
    Ja jos sulla on Kawasaki, niin Motoville on ihan ehdoton valinta siihen hommaan.
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Jos ammattiapua kaipaat, niin sit semmoset firmat kuin: Motoville, Gustaffson Racing, Kallio Racing, MP-Huolto Honkanen, tulee ensimmäisenä mulle mieleen, jos tarvii alustaa asiantuntevasti tuunata.
    Ja jos sulla on Kawasaki, niin Motoville on ihan ehdoton valinta siihen hommaan.
    Lisätään listaan vielä KVR, eli Wehnän pulju.
    Superbike #7
    No muotoillaan vielä kerran ...OSAAVAA apua...
    Mun tube kanava:
    SSA Motors Finland

Instagram:
    ssamotorsfinland
    Maksettu
    Kuten myös, tälle on nyt kovat odotukset, jos uskaltaisi jotain säätöjä joskus sitten yrittää
    Kouluttajan retale Knaku:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2012
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Sukke kirjoitti Katso viesti
    Kuten myös, tälle on nyt kovat odotukset, jos uskaltaisi jotain säätöjä joskus sitten yrittää
    Mä tuun kanssa kuuntelemaan ja oppimaan.

Ja sitten keväällä koitan säätää, ja vien sitten Scuuballe...
    "The only easy day was yesterday."
    2012 S1000RR
    GSX-R 750 K8 (ex)

Lainaa Knaku kirjoitti Katso viesti
    Mä tuun kanssa kuuntelemaan ja oppimaan.

Ja sitten keväällä koitan säätää, ja vien sitten Scuuballe...
    Koskeekos tota alustan säätöä sama laki kuin moottorin viritystä, siinähän se menee niin että jos teho ei laske yli 25 % on viritys onnistunut
    On sitte Scuuballa ainakin 11 asiakasta ens kesäksi tai oikeastaan en voi puhua muiden puolesta, kaikki ei oo varmaan yhtä kädettömiä kuin mä
    Kawasaki ZXR 750R K1
    Honda VF 500F
    Honda VFR 750F
    Honda CBR 1000F
    Honda CBR 1000F
    Honda VF 1000F II
    Honda CB 750K
    Kouluttajan retale Knaku:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2012
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    Kiitos Scuuballe loistavasta opetuksesta.

Hyvin jäsennelty, pala kerrallaan ja loogisesti esitetty ja selitetty niin, että vähemmänkin tekninen motoristi ymmärtää mistä vaimennuksessa on kyse.

Ainoa mitä olisi voinut lopuksi näyttää, josta voisi sitten nopeasti kysyä, niin olisi etu-/takaiskarin kokonaisuuden halkaisukuva. Nyt toki erittäin tarkat kuvat osista, mutta koko paketin halkaisukuvasta voisi nopeasti kerrata mielessään onko ymmärtänyt kaiken.

Suosittelen kaikille, jotka eivät vielä mielestään ymmärrä miten vaimentimet ja vaimennus toimii.
    "The only easy day was yesterday."
    2012 S1000RR
    GSX-R 750 K8 (ex)

Kiitos Scuuballe leppoisasta lauantai päivästä. Paljon tuli asiaa ja selvyyttä omiin ajatuksiin ja ihan uusia asiotakin mitä ei vaan ole tullut koskaan ajateltua.
    Tästä on hyvä jatkaa kohti kevättä, ehkä saa jotain moposta säädettyäkin ja toivottavasti oikeaan suuntaan
    Suosittelen !
    Kawasaki ZXR 750R K1
    Honda VF 500F
    Honda VFR 750F
    Honda CBR 1000F
    Honda CBR 1000F
    Honda VF 1000F II
    Honda CB 750K
    Kylähullu marko.fzs:n avatar
    Moderaattori
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jan 2010
    Paimio
    MotOrg ry jäsen
    Hinta laatu suhde oli taas enemmän kuin kohdallaan. Kiitokset Scuuballe. Opin taas uutta ja ihmeellistä
    Elämä on onneksi mutkikasta
    Kannatti lähteä vähän pidemmältäkin
    Uutta ja ihmeellistä asiaa tuli roppakaupalla
    Nyt on jonkin verran ymmärrystä, miksi pyörä halua tehdä jotain joskus ja minkä takia.
    Suosittelen vilpittömästi kurssia kaikille, jotka ajavat tai aikovat ajaa kaksipyöräisellä
    Kiitokset Scuuballe kurssista! Fiilikset melkein kun olisi jo päässyt ajelemaan. Hyödyllinen kurssi, suosittelen.
    V-strom -06, Nuda 900R -12, maxi scooter, e-bike
    Kiitos Scuuba kurssista! Nyt kun tuota kurssin sisältöä on hetken sulatellut, niin mieleen on tullut seuraava kysmys: Mitä suosittelisit luettavaksi jos haluaa oppia vielä enemmän alustan toiminnasta ja siitä, millä perustein eri komponentteja/säätöjä valitaan? Mulle on ehkä selkein insinöörimäinen lähestymistapa, eli numeroita ja yhtälöitä, kun ei ole vielä ns. perstuntuma-mielipidettä olemassa näillä kilometreilla.
    http://koalastothemax.com/
  20.  
    Lainaa Koala kirjoitti Katso viesti
    Kiitos Scuuba kurssista! Nyt kun tuota kurssin sisältöä on hetken sulatellut, niin mieleen on tullut seuraava kysmys: Mitä suosittelisit luettavaksi jos haluaa oppia vielä enemmän alustan toiminnasta ja siitä, millä perustein eri komponentteja/säätöjä valitaan? Mulle on ehkä selkein insinöörimäinen lähestymistapa, eli numeroita ja yhtälöitä, kun ei ole vielä ns. perstuntuma-mielipidettä olemassa näillä kilometreilla.
    Siinä tapauksessa voisi suositella ehkä noita kahta ensimmäistä:

Iskarin sielunelämästä:
    The Shock Absorber Handbook (2nd Edition) by John C. Dixon
    Osin erittäin käytännönläheinen, mutta myös erittäin syvälle menevä.
    400 sivunen raamattu.

Todella raskas ja syvälle menevä mopon dynamiikasta:
    Motorcycle Dynamics by Vittore Cossalter
    http://www.dinamoto.it/dinamoto/4_te..._2_version.htm

Ja muille sit pari kevyempää perus-opusta:

Laajasti ja käytännönläheisesti "tekniikkaa" käsittelevä:
    The Racing Motorcycle (vol1) by John Bradley
    http://broadlandleisure.com/

Erittäin helppolukuinen/ tajuinen ja halpa perusopus:
    http://racetech.com/html_files/SUSPENSION%20BIBLE.html
    Ebaystä kannattaa katsella/ tilata.
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12