Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 37:sta
  1. #1
    Vanhalla ajoasulla ikää noin neljä vuotta. Sade kalvojen/vuorien värkkääminen ei innosta enää jatkossa. Vararengasta on vähentynyt noin 30 kilon verran Mitä ajoasua suosittelet minun ja ison rosvon tuleville seikkailulle?
    <p><strong>Tällä hetkellä ilman mopoa, toivottavasti tilapäisesti...</strong></p><p><strike>Suzuki GSF 1250 SA Bandit ABS -07</strike></p><p><strike><span style="font-size: 12px;">Yamaha YZF 600R Thundercat -97</span></strike></p>
  2. #2
    Nahkaa radalle ja nopeelle mutkalle
    tix texiä tourinkiin ja kosteille matkoille
    ajofarkut ja erilaisia takkeja kahvillakäynnille
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
  3. #3
    MotOrg ry:n hallituksen pj marko.fzs:n avatar
    Moderaattori
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jan 2010
    Paimio
    MotOrg ry jäsen
    Lisäisin tohon GW listaan vielä että se mikä tuntuu omasta mielestä hyvältä
    Elämä on onneksi mutkikasta
    Suihkuvastaava
  4. #4
    Hyvä nahkapuku. Esim 2-osainen minkä saat vetskarilla yhdistettyä. Esim Alpinstars, jota itse käytän. Kestää ja kestää. Ja kylkeen hyvä sadeasu. Esim. Scott.

    Kun kylmät kelit on, niin Rukkaa kehiin. Näitä saa sopivasti myös käytettynä, jos ja kun uusien hinnat on joskus vähän kateissa. Gore-tex on gore-tex ja muut on sitten muita. Gore-tex valvoo tarkasti, niitä tuotemerkkejä joille se kalvonsa antaa, että osaavat tehdä saumat tiiviiksi ym. En silti sano, ettei joku muukin voisi olla yhtä hyvä. En ole vain kuullut sellaisesta.

    Näillä pärjää ja aina voi hifistellä lisää Gerbiili-lämpöasuilla tms.
    TEAM CAMPARI
    BMW R1250 GS Adventure

    EST,LT,LV,SWE,DEN,PL,GER,AUT,ITA,CRO,SUI,LU,SLO,SV K,HUN,SRB,BIH,RO,UA,MNE,FRA,NL,BE,

    http://ekoteko76.blogspot.fi
  5. #5
    Kyllähän se nahka on tourinkikäytössäkin miellyttävin. Vaikkakin hyvälaatuiset kangaspuvutkin ovat ihan mainioita.
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  6. #6
    Rukka on siitä hyvä että sillä voi lähteä mihin vain milloin vain eikä tarvi matkan varrella vaihdella.
    Satoi tai paistoi, kylmä tai kuuma, aina hyvä.
    Life may begin at 30, but it doesn't get real interesting until after 50.
  7. #7
    Nahkapuku. 2-osainen minkä saat vetskarilla yhdistetty. Ja kylkeen sadeasu.

    Kun kylmät kelit on (-10C....+20C), niin Klan tai Gerbing lämpötakki väliin
    Life is a trip
    Do it on two wheels!
    --F850GS--
  8. #8
    Minulla on useita ajoasuja, mutta useinmiten päälle valikoituvat ajofarkut ja mesh-paneloitu nahkatakki.Jos keli on hieman epävarma, niin laitan alle Ursuitin kevyen pelastuspuvun tai sitten vaan Haltin erittäin ohuen ja taskuun mahtuvan Drymaxx takin. Tämä sen takia, että jos ja kun tulee käyskenneltyä kaupungilla, niin Gore-rytkyissä on vain jotenkin spurgumainen olo Minä nyt kun satun olemaan tyyppi, jolla on melkein aina kuuma ja moottoripyöräily on minulle nykyään vain nautintolaji.
    Oikeastaan vasta autokeitailla ja kokoontumisajoissa tajuaa, miten ruma kansa olemme...
  9. #9
    Super Retard PoS:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Sep 2005
    Tallinn
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Kaj kirjoitti Katso viesti
    Rukka on siitä hyvä että sillä voi lähteä mihin vain milloin vain eikä tarvi matkan varrella vaihdella.
    Satoi tai paistoi, kylmä tai kuuma, aina hyvä.
    Tämä. Jos yhdellä puvulla pitäis mennä, olisi se juurikin Rukka.
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * KTM 890 Duke R * Honda Fireblade *
  10. #10
    Lainaa 2_pyörää kirjoitti Katso viesti
    Vanhalla ajoasulla ikää noin neljä vuotta. Sade kalvojen/vuorien värkkääminen ei innosta enää jatkossa. Vararengasta on vähentynyt noin 30 kilon verran Mitä ajoasua suosittelet minun ja ison rosvon tuleville seikkailulle?
    Rukka Merlin, keili kuin keli. Kauden alussa ja lopussa alle Klanin lämpötakki, muuta et tarvitse.
  11. #11
    Motorg ry, rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Nahkapuku (tuuletusreikäinen) ja siihen kaveriksi Rukkan Gore-tex kokohaalari päällen kylmempää keliä ja sadetta varten. Tää olis mun resepti jos nyt uusisin kalustoa.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  12. #12
    Motorrad testailee pukujen hankauskestävyyttä:
    https://youtu.be/aPfvAj_X9B4

    Hyvät nahkapuvut ovat hyviä, keskihintaiset keskinkertaisia, mikä ei liene yllätys. Sen sijaan Rukan parin tonnin Armacor-tekstiilipuku ei ole juurikaan keskihintaisia parempi hankauskestävyydeltään, mikä ainakin itselleni on yllätys.
    https://www.youtube.com/user/mtubeist
  13. #13
    Tämä kotimainen -09 testivoittaja on hyvä ellei paras ja yhdellä puvulla pärjää. Nyt saa halvalla jos vaan jostain löytyy ja vielä sopivaa kokoa. http://www.mc-lifestyle.com/1379263/.../#.VvJcleKLSUk
  14. #14
    Ajovarusteiden hankinta olisi ajankohtaista, mistä kannattaa etsiä?

    Hyvää hinta-laatusuhdetta haetaan. Nahkaa voisin laittaa ja varmaan laitankin, mutta mitä sitä sitten laitetaan pikkulenkeille päälle? Jaksaako niillä nahkahousuilla komuta jäätelökioskille tai riuhtoa koko puvun päälle jonnekin pikku ajelulle?

    Vinkkejä?
  15. #15
    MotOrg ry:n hallituksen jäsen, ratavastaava Jonezi:n avatar
    Moderaattori
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2014
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Tintsu kirjoitti Katso viesti
    Ajovarusteiden hankinta olisi ajankohtaista, mistä kannattaa etsiä?

    Hyvää hinta-laatusuhdetta haetaan. Nahkaa voisin laittaa ja varmaan laitankin, mutta mitä sitä sitten laitetaan pikkulenkeille päälle? Jaksaako niillä nahkahousuilla komuta jäätelökioskille tai riuhtoa koko puvun päälle jonnekin pikku ajelulle?

    Vinkkejä?
    Nahkat ja sit ostat lisäks kevlar farkut pikku lenkeille/kahvila pyörittelyyn.
    Ei järjellä, ei taidolla, ei työllä, ei tuskalla vaan tuurilla.
  16. #16
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Tintsu kirjoitti Katso viesti
    Ajovarusteiden hankinta olisi ajankohtaista, mistä kannattaa etsiä?

    Hyvää hinta-laatusuhdetta haetaan. Nahkaa voisin laittaa ja varmaan laitankin, mutta mitä sitä sitten laitetaan pikkulenkeille päälle? Jaksaako niillä nahkahousuilla komuta jäätelökioskille tai riuhtoa koko puvun päälle jonnekin pikku ajelulle?

    Vinkkejä?
    Sellainen vinkki, että 2-osaisen nahkapuvun ajotakki ei yksinään mene, kun jää lyhyeksi selästä.* Selviää tosin jo sovituskopissakin.

    *Voi olla harvinaisia poikkeuksiakin.

    Jäätelökiskalle ajofarkut + jokin toinen takki, jos haluaa mp-varusteet sillekin lenkille.**

    **Lause ja sivulause eivät sisällä omia preferenssejä.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  17. #17
    MotOrg ry:n hallituksen jäsen, ratavastaava Jonezi:n avatar
    Moderaattori
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2014
    MotOrg ry jäsen
    Sweepin takeissa ainaki o semmonen pidennys seläs et menee yksinäänkin.

    Muista ei olekkaan kokemusta.
    Ei järjellä, ei taidolla, ei työllä, ei tuskalla vaan tuurilla.
  18. #18
    Sen verran pitää sohia hiillosta.

    Ostin Sinisalon nahkatakin, siis sellaisen, mikä näytti pystyselkärätkätakilta.
    Paskanmarjat, kun sillä ajaa selkä suorana, niin jäykkä kaulus työntää kypärän silmille.

    Joten kannattaa ottaa myös se kaulus huomioon, kun etsii nahkaista rätkärotsia.
  19. #19
    Lainaa Tintsu kirjoitti Katso viesti
    Ajovarusteiden hankinta olisi ajankohtaista, mistä kannattaa etsiä?

    Hyvää hinta-laatusuhdetta haetaan. Nahkaa voisin laittaa ja varmaan laitankin, mutta mitä sitä sitten laitetaan pikkulenkeille päälle? Jaksaako niillä nahkahousuilla komuta jäätelökioskille tai riuhtoa koko puvun päälle jonnekin pikku ajelulle?

    Vinkkejä?
    Itselläni ollut nyt 2-osainen nahkapuku, jonka takki on ainakin ajofarkkujen kanssa käyttökelvottoman lyhyt. Kannattaa miettiä sen kaksiosaisen puvun järkevyyttä. Itselläni yksiosainen olisi luultavasti ihan yhtä käyttökelpoinen, ellei jopa kätevämpi.
    Talvella ja keväällä olen käyttänyt nahkapuvun päällä säänkestävää tixteksiä ilman suojia ja lämpövuoria.
    Lyhyeen pyrähdykseen olen laittanut ajofarkut ja tiksteksitakin. Tokihan noita takkeja voisi olla vaikka erikseen nahkapuvun päälle sopivaa kokoa ja pelkästään käytettäväksi pienempi. Taikka sitten joku rantakahvilassa näyttäytymiseen suunniteltu katu-uskottava nahkatakki farkkujen kanssa. Ja sitten monsuunisadetta varten kunnon sadehaalari.
    Itseltäni nyt sattui löytymään kaapista nahkhan ylle sopiva tixtex.

    Omat mieltymykset löytää kokeilemalla.

    Ja kakka roiskusi.
    http://www.miikavenalainen.net
  20. #20
    No sepä just, että 2-osaista joutuu pitämään aina kokonaisena päällä ja kun kerran sellaista kokeilin niin olihan sitä aika rautakanki. Toki se siitä sitten vertyy.

    Onko jotain tiettyjä verkkokauppoja tai liikkeitä mitä suosittelette?
  21. #21
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Tintsu kirjoitti Katso viesti
    No sepä just, että 2-osaista joutuu pitämään aina kokonaisena päällä ja kun kerran sellaista kokeilin niin olihan sitä aika rautakanki. Toki se siitä sitten vertyy.

    Onko jotain tiettyjä verkkokauppoja tai liikkeitä mitä suosittelette?
    fc-moto on melko hyvä paikka kurkistella aika monen valmistajan tarjontaa.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  22. #22
    Köyhä hintatietoinen kiertää kotimaisten puljujen alennus- ja loppuunmyynnit. Rikas matkustaa vaikka Pariisiin shoppailemaan.
    Ja kakka roiskusi.
    http://www.miikavenalainen.net
  23. #23
    Paras on katsella vaikka netistä joku mikä itseä miellyttää, tarkastaa mikä paikallinen liike sitä myy, sovittaa ja sitten kotona tilata taas netistä parisataa halvemmalla.

    Ja mitä noihin kaksiosaisiin nahkapukuihin tulee, niin ainakin Alpinestarsin carverin takkia voi käyttää vaikka farkkujen kanssa.
    Poista häiritsevät mainokset: https://getadblock.com/
    ABSillinen turbobusa powered by delvac.
  24. #24
    MP-Messut on myös hyvä paikka testailla / sovitella tulevan kauden ajovarusteita.
  25. #25
    Motorg ry, rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Mulla on mielikuva, että tourinkinahoissa vois takin selkä riittää farkuille? Enole kyllä ikinä sellasia päälläni pitänyt.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  26. #26
    kangaspuku ollu aina, enkä oikein nahkoja voi tälle kropalle edes kuvitella..

    stormilla kävin tänään, tutkailin siinä rukkan takkia, mikä martalla pisti silmään mp-messuilla helmikuussa. onhan se kallis, mut myyjä kehui että kangas on tosi hyvä, kalvo tavallaan liimattu kiinni päällyskankaaseen ja sateella paljon miellyttävämpi kuin vanhat mallit, missä kalvo siellä päällyskankaan ja vuoren välissä.

    tuota mallia se katteli, kaipa sama kangas on muussakin mallissa ku vaan tuossa naisten..
    https://www.storm-motor.fi/ajovarust...-takki-mupink/
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124 ja '98 LN170.

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  27. #27
    Miettisin niitä pikkuajelukamoja sitten myöhemmin, kun omat ajotottumukset alkaa selvitä. En tiiä onko mulla ollut viallisia pyöriä vai vika kuskissa, mutta pieneksikin meinatut ajelut saattaa odottamatta muuttua 300+ kilsan reissuksi. Silloin on ihan kiva olla kunnon ajokamat päällä. Kevlarfarkut omistan, mutta en muista niitä pariin kesään käyttäneeni. Sama juttu lyhyiden ajotossujen kanssa, sellaiset on, mutta vituttaisi huonon säkän sattuessa rikkoa niillä nilkat kun on hyvät rataisat saappaat vieressä.

    Tuo nahat + niiden alle tai päälle lämmikettä/sääsuojaa tarpeen mukaan on hyvä ehdotus, jos ei meinaa jotain Rukka Merlineitä hankkia. Itse ajelen nää kylmän alkukauden ajot goretekstiilellä kun sellaset kerran on jo, ja lämpömittarin noustessa yli kympin mennään nahoilla ja tarvittaessa pakataan mukaan erillinen sadetakki (tosin nyt talven aikana rasvasin nahkatakin kunnolla ja suikutin pari käsittelyä nikwaxin nahka- ja tekstiilikyllästettä päälle, pitää testailla joku sadepäivä).

    Omat kamppeet olen hommannut kaikenlaisilta alepäiviltä, outleteista, messuilta ja fc-motosta. Oikeassa paikassa oikeaan aikaan oikean kokoisena voi säästää huimat prosentit (melkein tuhannen euron ovh alpparin gorenahkahousut parilla satasella!).
    Racingtowardthelight.wordpress.com

    GSF 1250 SA -10
    FZ6 S2 -07 (ex)
  28. #28
    Kyllä se alennusten etsiminen kannattaa, itse juuri eilen tilasin ulkomailta lämpöhansikkaat jotka olivat rutkassa 60% alennuksessa. Olen tässä vuosien aikaan joskus reissuillani kärvistellyt kylmissä käsissä, niin nyt se loppuu. Tosin pyörässäni on kyllä tehokkaat kahvalämppärit, mutta ne lämmittää vain kämmenpuolta. Testasin myös Rukan paksuja hanskoja, jotka toki auttoivat tuossa asiassa.

    Uusimman ajopuvun (Stadler) tilauksessa kysyin suoraan alennusta saksalaisesta varustekaupasta vaikka hinta oli muuten ovh. Ystävällinen kaveri tiputti hieman hintaa, mutta laittoi sitten muuta hilpettä mukaan hyvin pienellä hinnalla.

    Ja useasti ylivuotiset tai vanhemmat mallit ajoromppeista on alennetulla hinnalla, mutta kyllä se ajankohtakin ratkaisee.
    -juha-
  29. #29
    Motorg ry, rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Hanskoissa on mun mielestä kaks sääntöä. Joko suojattua goretexiä tai pelkkää nahkaa. Nihkeeksi hikoilleet kädet on tosi kylmät ja ikävät ajaessa. Sporttihanskoihin olen ollu tyytyväinen, ne on yllättävän paksut, topatut jopa, selkäpuolelta ja ohuet kämmenestä, niin kahvalämppärien kanssa olen pärjännut tosi viileälläkin kelillä. Tosin ei ole läpirei'itetty-ilmastoidut malllit. Ja ah se ajamisen tuntuma, kun on melkein kuin paljain käsin päästelisi.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  30.  
  31. #30
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Hanskoissa on mun mielestä kaks sääntöä. Joko suojattua goretexiä tai pelkkää nahkaa. Nihkeeksi hikoilleet kädet on tosi kylmät ja ikävät ajaessa. Sporttihanskoihin olen ollu tyytyväinen, ne on yllättävän paksut, topatut jopa, selkäpuolelta ja ohuet kämmenestä, niin kahvalämppärien kanssa olen pärjännut tosi viileälläkin kelillä. Tosin ei ole läpirei'itetty-ilmastoidut malllit. Ja ah se ajamisen tuntuma, kun on melkein kuin paljain käsin päästelisi.
    Komppaan tätä, sporttihanskat on kyllä tuntumaltaan parhaat. Suihkii vielä vedenpitävän sprayn ajoittain päälle niin ei pieni sadekkaan haittaa. Ja jos vettä tulee kuin esterin sieltä, niin XXXL tiskihanskat tms. toimii kyllä sadekalvona. Ilmastoituihin saappaisiin olen nähnyt sovellettavan muovipusseja+jeesusteippiä sadetta pitämään..
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen