Tulokset 1:stä 5:een 5:sta
  1. #1
    Täältä tuntuu löytyvän kovin vähän keskusteluja, joiden aiheena olisi TDM 900 - malli. Mulla on nyt kuitenkin kiinnostusta herättänyt eräs myynnissä oleva yksilö, vm. -08, ajettu hiukan alle 25tkm. Minkälaiset on kyseisen pyörän käyttäjäkokemukset ajo- ja käyttöominaisuuksista, pärjääkö kaupungissa vai onko enemmänkin vain maantieajoon sopiva? Entä huoltojen ja remonttien tarve, ovatko hinnakkaita ja kuinka vaikeita tehdä/teettää? Pyörän yleinen kestävyys, entä polttoaineen kulutus? Mitä pitäisi erityisesti tarkastella ja ottaa huomioon käytettyä TDM:ää hakiessa?
    Olen viimeiset 12 kesää ajellut Hondan sevenfiftyllä (vm -98), välillä hyvinkin pieniksi jääneet ajokilometrit kesää kohti. Pyörä ollut erittäin sopiva mulle, ja toiminut todella hienosti ja luotettavasti, mutta olis ehkä silti aika vaihtaa hiukan uudempaan kalustoon....
    Kiitos vastauksista ja kommenteista jo etukäteen!
    Kaikki paitsi moottoripyöräily on turhaa
  2. #2
    No viiden vuoden ja 40tkm kokemuksella voin sen verran kommentoida, että tosi hyvä allround pyörä jolla tekee matkaa ja tai pyörii taajamissa, mutkateitäkään ei todellakaan vierasta ja on oikeastaan kotonaan siellä. Ostin omani uutena keväällä -07 ja se oli mulla viisi ajokautta ennen kuin meni kiertoon. Se mitä siitä pitää tsekata on ne perusasiat mitä kaikissa prätkissä, ei oikeastaan mitään omia erikoisuuksia sen suhteen. Ajamisen mukavuuteen vaikutta kuitenkin olennaisesti se että imupuolella on imuläppä lukittu sellaiseen asentoon että saa tarpeeksi ilmaa, ei tee niin nykivää kaasunkäytöstä. Mulla viiden vuoden keskikulutus oli luokkaa 4,2 litraa satasella eli aikasta kohtuulliset. Tehoreservit oli mulle riittävät, ei mikään tykki , mutta aina mä porukan mukana kerkesin ja riitti omiin ajotaitoihini todella hyvin. Kaks päällä en paljoa ajanut , mutta ne kerrat kun mentiin kaks päällä niin eipä moitteen sijaa. Orkkis sivulaukut oli hyvät ja riittävän kokoiset miehen käyttöön.
    Voisin hyvinkin ottaa uudelleen ja lähellä olikin viime kesänä, mutta sitten päädyin super tenereen. Kun olis vielä keppivetoinen niin en olis varmaan vaihtanutkaan pois. Osta pois jos saat sopivasti.

    Täsä hyvä paikka missä paljon tietoa: http://www.carpe-tdm.net/ipb/
  3. #3
    vanhemmasta 850 mallista kokemusta ,pikkasen .olin yllättynyt ketteryydestä mutkalla ja matkaajossa menee yllättävän hyvin yksin kaksin tavaroiden kanssa ,hiekkatiellä yllätävän hyvä ,kaveri ajellut myös radalla toimii sielläkin ,taitaa toimia joka paikassa .900n varmasti vielä parempi .sen kun tarkastaa ettei kakkonen vai oliko kolmonen vedättäessä pompaa pois . hyvä pyörä
    KTM 640 adventure Triumph Tiger 955i 01
    Honda xx 1100 02
    ex cbr1000f 93
    zzr1100 92
    diversion 600 93
    rg125
    cb125
    pv50
    tunturi50
    cresent50
  4. #4
    Reilut 30tkm tuli parin vuoden aika ajettua -07 vuotisella TDM:llä. Ei ollut mitään murheita koko aikana. Helppo ja kevyt kuljetella ja huollot on tosi simppelit tehdä itekin. Ainoa huono puoli oli minun mielestä väännön puute cruisailussa. Pienillä kierroksilla aiheutti kahvavääntö vain vapinaa joten sai aika tavalla vaihteita vaihdella.
  5.  
  6. #5
    Viime syksynä tuli vaihdettua XJR TDM:ään. En ehtinyt ajella syksyn aikaan kun noin 1000 km, mutta päällimmäisenä jäi mieleen että todella helppo pyörä ajaa. Luottamus omiin ajotaitoihinkin kasvoi kun TDM tuntuu olevan paremmin lapasessa kun raskaampi XJR. Alavääntöä saisi olla enemmän, ja tuo twinin tärinä kertoo milloin pitää pienempää polkaista pesään. Hyvä yleispyörä joka soveltuu kaikenlaiseen sekakäyttöön.

    Yllättävän vähän noita tosiaan näkee suomessa. Keskisessä/eteläisessä europpassahan tuo "Teddy" näyttää olleen suosittu, jopa virkavalta on käyttänyt näitä. Itse olen tässä talven aikana tekemässä pikku huoltoa ja parantelua omaan TDM:ään. Ensi kesänä olisi kiva heittää joku pidempi reissu, ja vaikka vähän huonommillakin teillä vaikka ei tuo mikään enskapyörä ole.
    <p>Tallissa Bulu &amp; Trumppa</p>