Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 32:een 32:sta
  1. #31
    Lainaa Guzzman kirjoitti Katso viesti
    ...
    Onko muuten totta, että tehdas ei suosittele fjr:ssä pidettävän sivulaukkuja yhtä aikaa takaboksin kanssa? Mulla on semmonen muistikuva. Mikäli näin on, niin aika merkillistä pyörältä, jonka pitäisi olla matkapyörä ja vissin vielä kyytiläisen kanssakin reissattava. Vai onko tuo tehtaan mahdollinen suositus käytännössä potaskaa? Luulisi, että matkapyörän habituksella markkinoitava pyörä kestäisi perus laukkusetin päällänsä. Jos ei, niin tällaiset perusasiat pitäisi laittaa kuntoon ennen kuin suunnitellaan muuta nippelihärpäkettä.
    Minulla oli suuret laukut (2 x Givi Keyless 41 + Maxia 52) 2003-mallisessa fijerissä ajaessani yksin autobahnalla ja voin kivuliaalla omakohtaisella kokemuksella vahvistaa, ettei ylälaukun kanssa kannata ylittää 150 km/t yksin ajaessa. (GPS näytti 212 woblauksen alkaessa.) Olin aiemmin kaksi päällä samalla rikillä ylittänyt reilusti 200 ilman mitään vakausongelmia.

    2006-mallista alkaen on pidennetty takahaarukkaa woblausten vähentämiseksi. En silti kokeilisi edes nykyisellä 07-mallillani ja täydellä laukkusetillä yksin ajaessani lähestyä kahta markkaa. FJR:n vakiolaukuillakin - jopa ilman ylälaukkua - on melko matala suurin sallittu nopeus, joka lukee (helposti irroitettavalla) tarralla alkuperäistäten laukkujen sisällä.
    "Vanheneminen on pakollista, aikuistuminen valinnaista."
  2.  
  3. #32
    Lainaa karivei kirjoitti Katso viesti
    Totta! Originaalin takalaukun pudottua pohjalevyn murtumisen vuoksi tilalle vaihdetulla givi 46:lla ajettavuus parani ja varsinkin pyörteily selän takan väheni merkittävästi 1 päällä ajossa. Ei vaan tahdo pitkissä reissussa saada tarpeita mukaan ilman sivulaukkuja. Takalaukun korvaaminen putkilolla ois painopisteen mukaan järkevää, mutta matkalaisellekin pitäs jättää tilat.

    Kannattaa tarkistaa jos käyttää orkkitakalukku tuo pohjalevy aika-ajoin.
    Mulla -07 ja orkkis takalaukku, ainakin tässä vuosimallissa jo metallilevy takalaukun pohjassa joten tuota murtumisvaaraa ei ole.

    Yksin reissatessa pelkkä takalaukku (jätän sivulaukut pois) ja matkustajan paikalla 75l kuivasäkki, saa lasettaa sen minkä vehkeistä lähtee ja splittaaminen tarvittaessa helpompaa eli parempi yhdistelmä ilmanvastuksenkin kannalta mielestäni kuin leveä Givi.

    Toi on vaarallista puuhaa ajaa takalaukun kanssa suurilla nopeuksilla jos "takapenkki" tyhjä, siinä muuttuu ohjaustuntuma höyhenen keveäksi; Suomessa rajoituksia noudattaen ei ongelmia.
    Aion elää ikuisesti, toistaiseksi päätökseni on pitänyt.
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12