Tulokset 1:stä 18:een 18:sta
  1. #1
    Hondassa nousee välillä kierrokset itsekseen kun lämpenee kunnolla esim sesoessa liikennevaloissa. Olen kuullut ja jostain täältäkin lukenut, että imukaulat vuotaa tai halkeilleet on yleensä syynä. Onko muitakin mahdollisia syitä?
    Mitenhän jos nuo tekis itse lattaraudasta ja putkesta, mietin siis kun ne ei sillon jousta ollenkaan. Miksi niiden pitää joustaa?
    Rikonko jotain muuta jos nuo oliskin jäykästä putkesta?
    Oon joskus teininä tehnyt mopediin imukaulan ja pakoputken ja siis varmaankin osaisn tuon tehdä itse ainakin parilla yrityksellä.
    Ootteko tämmöisiä rakentanut itse vai kannattaako suosista tilata tällaiset osat jostain?. Ei löydy kovin helpolla kuin käytettyjä ja onko yhtä vanhan vuosimallin ko osat sitten yhtä haurastuneet...
  2. #2
    Motorg ry, rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Mikä mopo mahtaa olla kyseessä. Miten meinaat saada kaasarit(?) omatekeleeseen kiinni? Todennäköisesti kaasarit hajoaa tärinässä, joka on pikkusen eriluokkaa kun mopossa.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  3. #3
    Pistä pyörä tyhjäkäynnille ja suihkuta kauloille jotain palavaa (carb cleaner, WD-40....). Jos kierrokset nousevat, niin vuotoa on. Tiivistesilikonilla (esim Loctite sininen Motonetista) saat tiivistettyä kaulat vähällä hinnalla.
  4. #4
    400cc cm honda siis. Joo taidampa koittaa paikata vaan nuita. Sikafleksiä taitaa olla jossain mulla...,
    Kiitos vaan heti vastauksista!
  5. #5
    Vulkanoituvalla teipillä on kans tullut korjattua ja on mökkimopossa kestänyt jokusia vuosia
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Grizzly 450 02/2009 lumitöissä
  6. #6
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Kuinkas paljon nuo imukaulat maksaa marmoritiskillä? Ettei olis vaan helpoin vaihtoehto vaihtaa uudet kuin kiroilla paikattujen/omatekoisten kanssa?
    Superbike #7
  7. #7
    Poistettu
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Kuinkas paljon nuo imukaulat maksaa marmoritiskillä? Ettei olis vaan helpoin vaihtoehto vaihtaa uudet kuin kiroilla paikattujen/omatekoisten kanssa?
    Niinpä, mallia en tiedä mutta viimeksi Hondaan kurkut maksoi 58€/4kpl iibeistä. Kovin paljoa nikkarointia en viittis säästön takia tehdä ainakaan käyttöpeliin.
  8. #8
    En oo löytäny muutakuin yhtä vanhoja käytettyjä joten onkohan ne yhtä huonoks menny?
    Ihanku aiemmin ois ollu mötönetissäkin, muttei enää.
    Jos on vinkata mistä saa niin...vinkatkaa
    En mielellään ulkomailta tilais, kun ei oo paypalia eikä luottokorttia.
  9. #9
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Tombo Armageddon kirjoitti Katso viesti
    En oo löytäny muutakuin yhtä vanhoja käytettyjä joten onkohan ne yhtä huonoks menny?
    Ihanku aiemmin ois ollu mötönetissäkin, muttei enää.
    Jos on vinkata mistä saa niin...vinkatkaa
    En mielellään ulkomailta tilais, kun ei oo paypalia eikä luottokorttia.
    http://www.hondaparts-direct.com/oempartfinder.htm Tuolta varmaan saa kaiveltua osanumeron noille ja sillä sit vaan kyselemään esim. Bike Worldista.
    Superbike #7
  10. #10
    Lainaa Tombo Armageddon kirjoitti Katso viesti
    En mielellään ulkomailta tilais, kun ei oo paypalia eikä luottokorttia.
    Sieltä ne muutkin tilaa vanhempien vehkeiden kulutusosia.

    Debitin/Electronin/luottokortin saa pankista jokainen luottotiedollinen. Paypalin virittämiseen menee alle viisi minuuttia joka on murto-osa asennusajasta.
    ...
  11. #11
    Laitoin japsistaroihin kyselyä. Luottokorttia en hommaa, kun en osaa käyttää sitä. Siis saatan vetää sen heräteostoksilla pahasti miinukselle. Kuinka moni tunnustaa? Mulla on ollu joskus hetken ja päätin etten ikinä hommaa enää...
    Se on hyvä kai , että tietää ittensä ja jollain saa pysymään mopon rasassa eikö?
  12. #12
    MotOrg ry:n hallituksen varapj, koulutusvastaava, sihteeri Tumppi:n avatar
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Oct 2004
    Vesilahti
    MotOrg ry jäsen
    Muistaakseni paypaliin pystyy siirtämään rahaa ihan tilisiirtona ja sinne upattua rahaa käyttämään ostoksiin ihan niin kuin käyttäisi luottokorttia. Joskus siirsin sinne rahaa kun rahan siirtäminen yksityiselle oli sillä tavalla huomattavasti halvempaa.

    Paypal myyjähän siis maksaa nuo kulut normaalisti, mutta kun siirtää toiseen maahan yksityiselle niin maksu jää siirtäjälle joka on valmiiksi siirretyllä rahalla pienempi.

    Ebay + Paypal -yhdistelmä on yksityiselle myyjälle aika kallista hommaa, toki sillä saa idiottivarmasti rahansa. Isot firmat varmasti saa toki paremmat sopparit neuvoteltua.


    - T -
    The Lakkivaari


    Yamaha R6



  13. #13
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    http://www.hondaparts-direct.com/oempartfinder.htm Tuolta varmaan saa kaiveltua osanumeron noille ja sillä sit vaan kyselemään esim. Bike Worldista.
    http://partstream.arinet.com/Mobile/...HQB35tfM1.html
    ei taida saada. Mikä tuo osa ees on englanniks?
  14. #14
    Intake manifold vastaan itse itselleni. Näyttäs menevän silikoniliimailu hommiks jos ei japsistaroilta löydy. Varmaan ajaa asiansa tossa mun käytössä.
  15. #15
    kurkut voit testata esim pilotilla tai präkliinillä,mopo käyntiin suihkutat sinne kurkkuihin jos kierokset nousee silloin vuotaa.
    Arto Mulari
  16. #16
    Etiksä nyt siis putsariboksin ja kaasarin väliin tulevia vai pataan kiinnittäviä osia? Jälkimmäinen on englanniksi carb boot ja niitä saa ebaystä viidenkympin parihintaan. Paypaliin saa kyllä liitettyä debit kortin ihan samalla tavalla kuin luotollisenkin. Itselläkin on kiinni debit puolessa.
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
  17. #17
    Lainaa Rekkamasa kirjoitti Katso viesti
    Etiksä nyt siis putsariboksin ja kaasarin väliin tulevia vai pataan kiinnittäviä osia? Jälkimmäinen on englanniksi carb boot ja niitä saa ebaystä viidenkympin parihintaan. Paypaliin saa kyllä liitettyä debit kortin ihan samalla tavalla kuin luotollisenkin. Itselläkin on kiinni debit puolessa.
    Kaasarin ja pytyn väliset kumikaulat siis. No otin irti ja tutkiskelin ja en mistään löytäny halkeemia. Laitoin uudet letkunkiristimet ja nyt toimii. Jostain sieltä siis falskasikin ilm...
  18.  
  19. #18
    Sama vika... oli jääny pieni roska kaulan ja pytyn väliin josta hori ilmaa sisuksiinsa. Ei tartte kummoinen kökkö olla niin eipä toimi.
    Kawasaki 550 -83 Limited Edition
    Grumpy Old Fart

    "Si vis pacem, para bellum"