Sivu: 8 / 11:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 678910 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 211:stä 240:een 316:sta
  1. #211
    Lainaa Kotarikuski kirjoitti Katso viesti
    Mielenkiintoinen testi. Tuo 60mbps taitaa olla kompressoimattonan datan bitrate? Muutenhan se alkaa naputella tavallisen kiintolevyn siirtonopeutta.

    Omien testailujen perusteella tulin siihen tulokseen että pc on vähän alamittainen näiden katseluun, vaikka editointi ja renderöinti toimiikin. Sen sijaan tavallinen 4k töllö on näyttänyt kiintolevyltä kaikki videot tähän asti nikottelematta. Siellä on varmaan dedikoitu kuvankäsittelypiiri joten kuva väännetään raudalla eikä softalla (rautatoteutuksen suorituskykyero voi olla kolmekin dekadia softaan verrattuna).
    Se on 60 megabittiä sekunnissa, eli vain 7.5 mega byteä / s eli vielä olis varaa kovalevyn puolesta. 60mbps on Mavic Pron tallennusnopeus.

    Tuubiin ladattavalle videolle suositukset on 4k/30fps rate jotain 56mbps , 4k/60fps 60fps on 85mbps ja 8k:lle ei ole ilmoitettu tuubissa virallisesti, mutta 100mbps+ luulisin. Tuubi pakkaa noita kuitenkin itse pienemmäksi ja laatu kärsii aina verrattuna alkuperäiseen.
  2. #212
  3. #213
    Lainaa mikkotee kirjoitti Katso viesti
    Ajelin viime kesän SYS VSYS M6L kameralla.
    Siinä on Sonyn kamerat ja varsinkin etukamera tekee kelvollista kuvaa. 128 GB muistia voi käyttää ja siihen mahtuukin päivän ajot ilma luuppia. Näyttöä siinä ei ole mutta WiFi:llä voi kännykästä tehdä asetteluja/suuntauksia ja katella latauksia.
    Hankin ensin halvemman MP 2-kamerasysteemin (n 40€) mutta kuvan laatu ei kelvannu.
    Tuota M6L:ää ei ehkä enää saa vaan se on korvattu uudella mallilla. Tuo remote-palikka olisi varmaan hyvä olla. mulla sitä ei ole. Kännykästä vähän vaivalloista laittaa kamera off-on, jos tarpeen. Kamera ottaa virran mopon akusta. GPS-palikankin siihen saa. Kamerat tallentaa omiin hakemistoihinsa omina tiedostoina esim 5 min pätkinä.
    Kamerat kestää vettä ja yksikkö muuten on pieni.
    Tänään saapui uudempi P6FL, jos vaikka huomenna ehtisi ruuvailemaan kiinni.
    Zippa da Duida
  4. #214
    Lainaa jjjjj kirjoitti Katso viesti
    wtf, 8k on jo wanha juttu. 12k se pitää olla...

    https://www.blackmagicdesign.com/pro...gicursaminipro
    No justiinsa juu. Tollanen kypärän kylkeen ja paanalle. Ei vaan, on hienoja laitteita.

    Itse en kyllä erota liikkuvasta kuvasta kuin korkeintaan 720p tai vähemmän. Bitrate, vakaus ja fokus ovat mun tapauksessa tärkeämpiä. Fullhd riittää hyvin. Toinen juttu sitten jos vaikka 4k:lla vois tehdä panorointia tai zoomauksia editoinnissa ja siten kompensoida kiinteää kameran asentoa klipissä. Saa nähdä tuleeko tehtyä ikinä.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  5. #215
    Lainaa Kotarikuski kirjoitti Katso viesti
    No justiinsa juu. Tollanen kypärän kylkeen ja paanalle. Ei vaan, on hienoja laitteita.

    Itse en kyllä erota liikkuvasta kuvasta kuin korkeintaan 720p tai vähemmän. Bitrate, vakaus ja fokus ovat mun tapauksessa tärkeämpiä. Fullhd riittää hyvin. Toinen juttu sitten jos vaikka 4k:lla vois tehdä panorointia tai zoomauksia editoinnissa ja siten kompensoida kiinteää kameran asentoa klipissä. Saa nähdä tuleeko tehtyä ikinä.
    Toki se on katseluolosuhteistakin kiinni. Jos kuvaa työnnetään 65”-85” töllöön tai näytetään kunnon tykillä yli 100” kokoisena kankaalle, niin 720p alkaa näyttää aika karulta, oli se muuten miten tasokasta tahansa. Bittivirran riittävyys on kyllä asia jota itsekin arvostan suunnattomasti. Pikselimääräisellä tarkkuudella ei ole mitään merkitystä, jos huono bittivirta muuttaa pakatun kuvan legopalikoiksi.
  6. #216
    Lainaa sami1024 kirjoitti Katso viesti
    Toki se on katseluolosuhteistakin kiinni. Jos kuvaa työnnetään 65”-85” töllöön tai näytetään kunnon tykillä yli 100” kokoisena kankaalle, niin 720p alkaa näyttää aika karulta, oli se muuten miten tasokasta tahansa. Bittivirran riittävyys on kyllä asia jota itsekin arvostan suunnattomasti. Pikselimääräisellä tarkkuudella ei ole mitään merkitystä, jos huono bittivirta muuttaa pakatun kuvan legopalikoiksi.
    Totta, ja toki eron huomaa paikallaan olevissa kohteissa, mutta ajovideossa ei juuri sellaisia ole. Kompromissina olen tyytynyt fullhd-tasoon, mieluummin se ja 60 fps kuin 4k ja 30fps. Nykyiset 4k-telkut osaa tehdä upscalingin aika nätisti.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  7. #217
    Lainaa JK62 kirjoitti Katso viesti
    Tänään saapui uudempi P6FL, jos vaikka huomenna ehtisi ruuvailemaan kiinni.
    Heti tarttui kuvaan kiireinen veronmaksaja, joka ei ehtinyt fillarilla pysähtymään edes punaisiin valoihin.

    https://www.youtube.com/watch?v=E9U9-Z-05do
    Viimeksi muokannut: JK62; 24.07.2020 klo 12:06.
    Zippa da Duida
  8. #218
    En vielä tovi sitten tiennyt, että tarvitsen Garmin Virb 360 kameran. Sellainen kuitenkin puolivahingossa tuli hommattua. Tässä ensihätään 4K 360 videota Norjan reissulta. Saa nähdä saanko koskaan aikaiseksi tehdä parempaa koostetta reissusta. Jos muistan niin laitan illalla läppäriltä jonkun videon, jonka olen itse ohjannut ja renderöinyt ihan tavalliseksi kiinteäksi FHD videoksi.

    https://www.youtube.com/watch?v=5RO4QWcI5v8
  9. #219
    Lainaa anssikarki kirjoitti Katso viesti
    En vielä tovi sitten tiennyt, että tarvitsen Garmin Virb 360 kameran. Sellainen kuitenkin puolivahingossa tuli hommattua. Tässä ensihätään 4K 360 videota Norjan reissulta. Saa nähdä saanko koskaan aikaiseksi tehdä parempaa koostetta reissusta. Jos muistan niin laitan illalla läppäriltä jonkun videon, jonka olen itse ohjannut ja renderöinyt ihan tavalliseksi kiinteäksi FHD videoksi.

    https://www.youtube.com/watch?v=5RO4QWcI5v8
    Näytti mukavalta. Voisivat olla hyviä still-kuvien tilalla matkakertomuksissa.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  10. #220
    Lainaa Kotarikuski kirjoitti Katso viesti
    Näytti mukavalta. Voisivat olla hyviä still-kuvien tilalla matkakertomuksissa.
    Mulla tulee niska kipeeks kun katson näitä.


    gs lc

    BMW, askel kohti aikuisuutta..
  11. #221
    Lainaa ktv kirjoitti Katso viesti
    Mulla tulee niska kipeeks kun katson näitä.
    Onk sulla virtuaalilasit käytössä?
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  12. #222
    Näemmä GoPro 9 julkastu ja toisin kuin muita elektroniikkaleluja, saa ihan kaupasta jo.

    Mitä nyt saitilta manuskaa luin, niin vieläkään ei saa otettua valokuvaa laitteella...

    Pettynyt.
    Testi
  13. #223
    Kouluttajan retale Knaku:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2012
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa S^Hansu kirjoitti Katso viesti
    Näemmä GoPro 9 julkastu ja toisin kuin muita elektroniikkaleluja, saa ihan kaupasta jo.

    Mitä nyt saitilta manuskaa luin, niin vieläkään ei saa otettua valkuvaa laitteella...

    Pettynyt.
    Ei sellaista, mitä sun vaatimustaso edellyttää. Ma napsin edelliskesänä Session5:lla kuvia vaelluksella, kun ei järkkäriä jaksanut kantaa mukana. Välttää reissukuvina.

    Mutta toi hinta... 500+ € on melko suolainen, eikä s***na ole edes veronpalautuksia tulossa että vois satsata.
    "The only easy day was yesterday."
    2012 S1000RR
    GSX-R 750 K8 (ex)

  14. #224
    Olen tästä aiemminkin purnannut. Tuolla nyt ilmeisesti voi ottaa Shutter prioritynä 1/125, 1/250, 1/500, 1/1000, and 1/2000s. Tuo vaan on hiukan rajattua.

    Ihmetyttää vaan, miksei tuota voi vaikka erillisesti kännyn appilla ohjata täytenä Aperture/Shutter/Manual -kamerana.

    Sinänsä ostamista puoltaa ihan oikeasti hyviä juttuja mitä tuohon on tullu lisää sitten oman GoPro 3:sen.

    Jos ymmärsin oikein tuon saa 380e postiin toimitettuna GoPron omasta kaupasta. Sitten vaan vuoden sisään peruu tuon subscriben.
    Testi
  15. #225
    GOProko toimii tosiaan niin, että akku pois ja poverpankkiin kiinni ja sitten pelittää. Säilyykö kaikki toiminnot ennallaan. Kuumenekko laite silloin vähempi. Kuumenemisongelmat varsinkin autossa on kesäisin sietämättömät
  16. #226
    Markkinoille ilmestynyt uusi Gopro Hero 9 5k kamera, alkaako koko jo vaikuttamaan kypäräkiinnitykseen.

    Vielä en sovitellut kypärään tätä uutta kameraa, mutta onhan tämä uusi Hero9 tuota Hero7 huomattavasti isompi, toki isompi akku on myös plussaa mopokäytössä ja parempi vakaus plussaa ehdottomasti.

    Lyhyt teaser:

    https://youtu.be/0bk8Q5gAlgw
    Yamaha T700
  17. #227
    Nyt on kesä 2020 Norjan reissu sitten kokonaan nivottu kasaan. Materiaalia olisi pitempäänkin videoon. Kuvattu pääsääntöisesti Garmin Virb 360 josta aiemminkin olen kirjoittanut.

    https://youtu.be/C0xy27XCXDk
  18. #228
    Kun otsalamppu rikkoutuu... kuin Feenix-lintu se saa uuden elämän. Tähän saakka mua on harmittanut kypäräkameran heikko suorituskyky vähässä valossa. Nyt on parempi

    https://youtu.be/zMC7SHivGEU

    Kyllä kaupasta saa videovaloja mutta ne hinnat Tein itse ja säästin.
    Gospel Riders

    tommilindstrom
  19. #229
    Löytyi 2015 vuodelta HD matskua, mihin kokeilin Davinci Resolven stabilointia. Kohtuu hyvät parametrit löytyi kypäräkamerakuvan vakauttamiseen. Pätkässä vertailua eri parametreilla. Kuva on Sonyn FDR1000 kamerasta HD:na ilman vakautusta. Tuubiin latasin 4k:na, niin kuvanlaatu vastaa suurinpiirtein alkuperäistä.

    https://youtu.be/C99XH4xGqsU
  20. #230
    Pitäisi hankkia videokamera ajonaikaista kuvausta varten. GoPro Hero 7 olen katsellut sillä silmällä mutta, kun ei ole oikein mitään ymmärrystä näistä laitteista.

    Mitä suosittelisitte hintaluokaltaan alle 300€ laitteista?
    -- Brake later and open the gas earlier --
  21. #231
    Lainaa itl kirjoitti Katso viesti
    Pitäisi hankkia videokamera ajonaikaista kuvausta varten. GoPro Hero 7 olen katsellut sillä silmällä mutta, kun ei ole oikein mitään ymmärrystä näistä laitteista.

    Mitä suosittelisitte hintaluokaltaan alle 300€ laitteista?
    Tuohon käyttöön suosittelen pysymään vaan gopro 5:ssa. Et tarvitse ajokuvaamista varten yhtäkään extra ominaisuutta joka seiskassa on.
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  22. #232
    Lainaa itl kirjoitti Katso viesti
    Pitäisi hankkia videokamera ajonaikaista kuvausta varten. GoPro Hero 7 olen katsellut sillä silmällä mutta, kun ei ole oikein mitään ymmärrystä näistä laitteista.

    Mitä suosittelisitte hintaluokaltaan alle 300€ laitteista?
    Hero 7 näkyy maksavan 200.
    On siinä parempi kuvanvakaus, luulen.


    gs lc

    BMW, askel kohti aikuisuutta..
  23. #233
    itsellä ollut black 7, aluksi se oli buginen, meni jumiin yms ja appi toimiii satunnaisesti. mutta jonkun päivityksen jälkeen on toiminut hyvin. kuvanvakain on todella hyvä. mutta jotenkin se ei silti ole kovin hyvä moottoripyörän kyydistä kuvaamiseen. jotenkin se rakeutuu se kuva kun tapahtumia on ruudun täydeltä ns ajovideossa. ehkä prosessointikyky jotenkin tulee rajalle. ehkä menee paremmin jos puolet kuvasta on taivasta, mutta joku soratie missä on puita ylös asti sivuilla ja kaikki vilisee, niin lopputulos on rakeinen. mitä tietysti ymmärrettävää koska datavirta on iso.

    akku ei ole mikään iso. ja tuossakin tuntuu olevan se, että jos on kuvanvakain päällä niin se kuumenee tosissaan , ilmeisesti prossu kovilla.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  24. #234
    Tuohon käyttöön suosittelen pysymään vaan gopro 5:ssa. Et tarvitse ajokuvaamista varten yhtäkään extra ominaisuutta joka seiskassa on.
    Onko tuota GoPro 5 kameraa enää saatavilla? Ainakin nuo isot kotimaiset liikkeet myy eioota.
    -- Brake later and open the gas earlier --
  25. #235
    Mä hommasin aikanaan Hero 5 blackin ebaysta kunnostettuna (refurbished) n. 100€ hintaan ja se on tommoseen peruskuvailuun varsin hyvä peli. Sisäinen gepsi on myös jo tässä mallissa ja etähallinta onnistuu kännykällä. Seiskassa saat selvästi paremman kuvanvakautuksen mutta kuten edellä on esitetty, sitä kuvaa pystyy tarvittaessa vakauttamaan editointisoftalla myös.

    Jos aikoo käyttää 300e asti rahaa niin harkitsisin sitten menemään suoraan seuraavaan action-kamera sukupolveen esim. Insta 360 One R twin (tai miksei myös gopro Max), jollaisen itse poistin Black friday alesta noin 425€ hintaan. Tuolla saa sitten ratkaisevasti enemmän uutta verrattuna Hero 5 vs. Hero 7.
    ZXR750 J "K"
  26. #236
    Lainaa itl kirjoitti Katso viesti
    Onko tuota GoPro 5 kameraa enää saatavilla? Ainakin nuo isot kotimaiset liikkeet myy eioota.
    Osta käytetty
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  27. #237
    Hyvä käytetty GoPro 5 Black kyllä kelpaisi mutta pikaisella etsinnällä (ebay/tori.fi) ei tullut ainuttakaan järkevän hintaista vastaan.
    -- Brake later and open the gas earlier --
  28. #238
    Mitenkäs laadukkaat puhelimet soveltuu tuohon kuvaamiseen? Ei viittis erikseen actionkameraa ostaa. Esim. tollaisella laadukkaalla mountilla (yläkolmion keskelle):
    https://www.quadlockcase.eu/

    Näissä uudehkoissa sampan galaxyissa ainakin on joku vakaus videolle + tuohon telineeseen saa tärinänvaimentimen lisävarusteena.

    Samalla puhelimen sais kadulle navigointiin.
    Yamaha YZF-R1 2008 "race"
  29. #239
    Kyllä mieluummin ostaisin vaikka käytetyn Hero 5 Blackin kuin laittaisin tonnin puhelimen kiinni pyörään tärisemään. Kuvanlaatu kyllä puhelimissa riittää.
    https://www.youtube.com/user/mtubeist
  30.  
  31. #240
    Täs on se etu että puhelinta ei tarvi ite maksaa ja jos menis paskaks niin uutta tulee tilalle.

    Videoo tekis mieli ottaa radalla omaksi muistoksi, eli muutaman kerran käyttöä. Joskus 2006 mulla oli Canon Ixus sellaisella tankinkorkin kiinnikkeisiin tehdyllä adapterilla kiinni. Hyvin silläkin sai kuvaa, laatu tietty heikompi kuin nykyään ja jonkunverran oli tärinästä kohinaa.
    Yamaha YZF-R1 2008 "race"
Sivu: 8 / 11:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 678910 ... ViimeinenViimeinen