Sivu: 6 / 11:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 45678 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 151:stä 180:een 316:sta
  1. #151
    Lainaa Mrvexin kirjoitti Katso viesti
    Paljonko Hero 7 kuvan tallennus Gb/min on tai paljonko siis 64Gb kortille mahtuu.
    noin 2 tuntia riippuen kuvan tarkkuusasetuksista
    pl
  2. #152
    Taitaa akku loppua kaikista (action)kameroista ennen kuin muistikortti tulee täyteen. Minulla on 3 kpl akkuja ja 1 128gb muistikortti kumpaankin "pääkameraan" eli Garmin Virb Ultra 30 ja 360. Vanhoihin Contoureihin ei saa edes vara-akkuja.


    Lainaa Mrvexin kirjoitti Katso viesti
    Paljonko Hero 7 kuvan tallennus Gb/min on tai paljonko siis 64Gb kortille mahtuu.
    Honda CBR 1100 XX
  3. #153
    Lainaa TH1972 kirjoitti Katso viesti
    Taitaa akku loppua kaikista (action)kameroista ennen kuin muistikortti tulee täyteen. Minulla on 3 kpl akkuja ja 1 128gb muistikortti kumpaankin "pääkameraan" eli Garmin Virb Ultra 30 ja 360. Vanhoihin Contoureihin ei saa edes vara-akkuja.
    Vanhoihin contoureihin saa kyllä akkuja, sopii nokian puhelimen akku, mallia en nyt muista ulkoa mutta voin kaivaa tiedon esiin. Itsellä 3 contouria ja niihin ostanut uudet akut.

    edit: Sopiva akku on Nokia BL-5C
    Viimeksi muokannut: sahkari; 16.02.2019 klo 10:43.
    Suzuki GSX 1250FA -14

    Edelliset pyörät:
    Suzuki GSX1250FA -10, Suzuki GSF1250FA -08, Suzuki GSX650F -08, Suzuki GSX650F -07,Suzuki GSX750F -03, Suzuki GSX750F -02, Kawasaki LTD450
    + kevarit joskus nuorena
  4. #154
    Lainaa TH1972 kirjoitti Katso viesti
    Taitaa akku loppua kaikista (action)kameroista ennen kuin muistikortti tulee täyteen. Minulla on 3 kpl akkuja ja 1 128gb muistikortti kumpaankin "pääkameraan" eli Garmin Virb Ultra 30 ja 360. Vanhoihin Contoureihin ei saa edes vara-akkuja.
    Just hankin Hero 6 vedenpitävän virtajohdon, jolla voi kameraan liittää lisäakun. Akusta riippuen juissia riittää ihan toisella tavalla, jopa kameran kypäräkiinnitys lisäakulla mahdollista.
    -juha-
  5. #155
    Lainaa yoohah kirjoitti Katso viesti
    Just hankin Hero 6 vedenpitävän virtajohdon...
    Kerro lisää! Tähän asti olen kuvitellut ettei vedenpitävää liitospiuhaa olekaan.
    Gospel Riders

    tommilindstrom
  6. #156
    Lainaa TommiTL kirjoitti Katso viesti
    Kerro lisää! Tähän asti olen kuvitellut ettei vedenpitävää liitospiuhaa olekaan.
    https://www.3brpowersports.com

    Toki se toinenkin pää (akun pää) pitää olla järjestetty vedenpitävästi.
    -juha-
  7. #157
    Kerro lisää! Tähän asti olen kuvitellut ettei vedenpitävää liitospiuhaa olekaan..
    Onhan näitä ollut jo pidempään, ainakin joihinkin kameroihin saa.

    https://www.ebay.com/itm/Charging-Waterproof-Case-Motorcycle-Car-Charger-for-SJ4000-Action-Camera-Cam/201754371606?hash=item2ef97f6616:g:XH4AAOSwmSdaUmA v:rk:2f:0
    Viimeksi muokannut: CebariTonni; 17.02.2019 klo 16:56.
    Honda CBR1100XX
  8. #158
    Ideoita kameran sijoittamiseen jossei halua kypärää sotkea. Eli mistä tulisi parasta kuvaa?
    Bmw f900xr
  9. #159
    Lainaa jpee1990 kirjoitti Katso viesti
    Ideoita kameran sijoittamiseen jossei halua kypärää sotkea. Eli mistä tulisi parasta kuvaa?
    Itsekin hankin tuossa just GoPron. Paras kuva on aika tulkinnanvarainen käsite tietysti. Riippuu mitä haluaa näyttää. Itse laitoin nyt kypärän sivuun sekä kypärän päälle kiinnikkeen valmiiksi. Lisäksi löytyy imukuppi, jonka saa kiinni pyörässä vaikka tankin päälle tai jarrunestesäiliöön tai jos taaksepäin haluaa kuvata niin matkustajanpaikan peitelevyyn vaan kiinni. Osa on kiinnittänyt myös peileihin kameroita.

    Eli vastaus on että riippuu mitä haluaa kuvata ja millaista kiinnityspintaa pyörässä on.
    Nykyinen: Bonneville T120 Black Ex: SuperDuke 1290 R, StreetFighter 1098, Speed Triple RS, Duke 790
  10. #160
    Lainaa jpee1990 kirjoitti Katso viesti
    Ideoita kameran sijoittamiseen jossei halua kypärää sotkea. Eli mistä tulisi parasta kuvaa?
    Kokeilin valjaita ja kamera on silloin rintakehän korkeudella. Mun mielestä siitä tuli ihan hyvää kuvaa, joidenkin mielestä parasta. Mutta vähän hakusessa tämä videojuttu vielä. Olen testannut myös kypärän sivussa ja siitäkin tulee ihan ok kuvaa.

    Äänitystä vielä testailen ja edellisen testin tulosta en ole vielä purkanut koneelle. Siinä oli kaulusmikrofoni satulan alla käärittynä vaahtomuoviin. Ja siis toinen pää kiinni Sonyn kamerassa, joka on muodoltaan litteä ja jossa on myös jonkin sortin kuvanvakaaja. Vähän kökkö käyttöliittymä. Josta tulee mieleen, että milloinkohan joku valmistaja tekee hyvin ja loogisesti toimivan pikkukameran? Se ryöväisi markkinaosuuden muilta.

    Innov kiinnosti, mutta uudesta mallista näyttää puuttuvan toiminto, jolla saisi edelliset pari minuuttia suojattu. Mä huomaan tallentamisen arvoiset maisemat vasta siinä vaiheessa, kun ne meni jo! Vanhassa Innov:ssä tuo ilmeisesti toimii.

    Sonyyn virittelin ulkoisen virtalähteen. Miksei insinörtit ymmärrä laittaa paikkaa ulkoiselle virtalähteelle valmiiksi? Kun tällainen ihan tavallinen mattimeikäläinenkin tajuaa sen tärkeyden - vai oonko muka erityisen nerokas? Mitä virkaa on kameralla, jonka akku kestää puoli tuntia kuvaamista ja tunnin valmiustilaa? Mun lisävirtalähde sentään kestää kahdeksan tuntia mukana menossa ja jos se lopahtaa, siirretään virtajohto toiseen povitaskuun.

    Edelleen nämä usb-tyyppiset liitimet ovat harvinaisen huonoja, koska eivät tunnu kestävän tärinää paljon mitään. No, onneksi on ilmastointiteippi keksitty...
    Suzuki AN400 Burgman (2018) - vaimo
    Suzuki DL650 (2009) - mä
    Suzuki GSF 600 s bandit (2002) - mä
    Ex-pyörä: Honda Shadow 750 ACE (2001) - vaimo
    EX-pyörä: Yamaha XV250 Virago (2000) - vaimo
  11. #161
    Yhteen suuntaan kuvaavat kamerat ovat 2 vuoden päästä antiikkia. Kaveri oli päässyt käyttämään Insta 360 -kameraa ja onhan se täysin eri ulottuvuudessa.

    Esimerkkivideo alla (ei kaverin kuvaama). Huom videota voi katsellessa pyöritellä ympäriinsä.

    https://youtu.be/SLB8FED_H1w
  12. #162
    DJI Osmo Action vaikuttaa kyllä pirun hyvältä laitteelta:
    Suzuki GSX-R 1000 K7
  13. #163
    Meikäläinen hankki tälläsen

    Tässä linkki pieneen testi pätkään. Lisää on luvassa kunhan kiireet helpottaa.
    https://youtu.be/YZVUq4_ps1c
    Muistakaa tilata kanava!
    Mun tube kanava:
    SSA Motors Finland

    Instagram:
    ssamotorsfinland
  14. #164
    Reissun jälkeen kun tsekkasin kuvattuja gopro videoita niin tottakai yksi tallenne korruptoitunut

    DCIM:llä ainoastaan leinfo tiedosto. Lisäksi on joku mdb data base file.

    Onko mahdollista että varsinainen videointi olisi kuitenkin jotenkin vielä saatavilla vai oliko se sen osalta menoa
    Kawasaki Z1000 - 2011
    Ex. Honda CB 600 F Hornet - 2010
  15. #165
    Lainaa yöLiitäjä kirjoitti Katso viesti
    Kokeilin valjaita ja kamera on silloin rintakehän korkeudella. Mun mielestä siitä tuli ihan hyvää kuvaa, joidenkin mielestä parasta. Mutta vähän hakusessa tämä videojuttu vielä. Olen testannut myös kypärän sivussa ja siitäkin tulee ihan ok kuvaa.

    Äänitystä vielä testailen ja edellisen testin tulosta en ole vielä purkanut koneelle. Siinä oli kaulusmikrofoni satulan alla käärittynä vaahtomuoviin. Ja siis toinen pää kiinni Sonyn kamerassa, joka on muodoltaan litteä ja jossa on myös jonkin sortin kuvanvakaaja. Vähän kökkö käyttöliittymä. Josta tulee mieleen, että milloinkohan joku valmistaja tekee hyvin ja loogisesti toimivan pikkukameran? Se ryöväisi markkinaosuuden muilta.

    Innov kiinnosti, mutta uudesta mallista näyttää puuttuvan toiminto, jolla saisi edelliset pari minuuttia suojattu. Mä huomaan tallentamisen arvoiset maisemat vasta siinä vaiheessa, kun ne meni jo! Vanhassa Innov:ssä tuo ilmeisesti toimii.

    Sonyyn virittelin ulkoisen virtalähteen. Miksei insinörtit ymmärrä laittaa paikkaa ulkoiselle virtalähteelle valmiiksi? Kun tällainen ihan tavallinen mattimeikäläinenkin tajuaa sen tärkeyden - vai oonko muka erityisen nerokas? Mitä virkaa on kameralla, jonka akku kestää puoli tuntia kuvaamista ja tunnin valmiustilaa? Mun lisävirtalähde sentään kestää kahdeksan tuntia mukana menossa ja jos se lopahtaa, siirretään virtajohto toiseen povitaskuun.

    Edelleen nämä usb-tyyppiset liitimet ovat harvinaisen huonoja, koska eivät tunnu kestävän tärinää paljon mitään. No, onneksi on ilmastointiteippi keksitty...
    Samat mietteet täällä. Fdr3000:ssa vakautus on hyvä ja kuvan laatu muuten jees, mutta se sähkö. Ja pahin on käynnistys ja pysäytys. Kuvausaika on vajaat puoli tuntia (n. 4GB fullhd), sen nyt vois sietää tarkalla kuvaamisella mutta valmiusajan pitäis olla päivä. Kake ei juuri auta kun siinäkin on mitättömän kokoiset napit ja peukalonkynnen kokoinen näyttö.

    Edelleen vanhassa contourissa oli paras systeemi - rotevan kokoinen liukukytkin jota pystyi hanskat kädessä operoimaan ja peilistä näki kurkkaamalla vielä että kuvaako vai ei. Kuvausaikakin oli pitempi kuin näillä nykyhärpäkkeillä.

    Tuntuu että on menty käytettävyydessä takapakkia rajusti. Nyt pitää operoinnissa pysähtyä, riisua hanskat, asentaa lukulasit, irrottaa kamera, avata kotelo, vaihtaa akku. Sama kakelle ja käänteisessä järjestyksessä takaisin Ja allekirjoitan myös ton mikkiongelman.
    Viimeksi muokannut: Kotarikuski; 10.08.2019 klo 19:20.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  16. #166
    Kertokaas GöPro 7 omistajat...

    -Jos käyttää videokuvausta, kuinka pistätte päälle? Remote?
    -saattaa tull pätkiä, jolloin kuvaus ei ole päällä... remote yhteys tuntuu kuolevan... Useinkin tuntuu olevan akkuboottaus se ainoa. Kätevää, noin MP kytössä. (Kyllä, aseta aika... mutta kuolee silti)
    -Omalla akulla toimii vajaan tunnin, kuinka GP vastaanottaa lisävirtaa? 7 ei lataa kuvatessa.
    -jos niinkun reissukameraa hakee... pitäisi olla joko useita kortteja joita vaihtaa/tai tyhjennys välillä, tai isompi kortti. Oma kokemus on, että ihan sama onko iso vai pieni, aina korruptoituu jokin ja yhteys kuolee -> akku bootti... (Syytetään useinkin liian isoa korttia fw vioista)
    -7 pitäisi olla kotelossa... jos haluaa ladata, täytyisi löytää kulmaliitin. Pitkällä kulmalla...
    -kun lataa sateessa..., no se kastuu.
    -ääni? äänityslaatikko 10cm piuhan päässä, roikkuu kivasti kaulalla -> pitäis löytää kulmaliitin, joka on sekä tarpeeksi pitkällä kulmalla, että kuljettaa äänen... (Jotta saa sen laatikon taskuun...)

    Nyt ei jaksa tässä enempää, mutta tuntuu että osti mitä tahansa, mikään ei toimi. Ainakan järkevästi.

    Kuvahan tuolla on hyvä, jos semmoisen onnistuu tallettamaan ehjänä kortille.

    Mutta... kuinka olette ratkoneet em ominaisuuksia?

    Dji teki hyvän kilpailijan, mutta kuinka se käynnistetään ajaessa? Niiltä kun puuttuu kauko ohjain... (Lue uudelleen 4 riviä ylempää...)
    Viimeksi muokannut: I_Le; 10.08.2019 klo 14:47.
    IL

    FLHTCUI
  17. #167
    Lainaa I_Le kirjoitti Katso viesti
    Mutta... kuinka olette ratkoneet em ominaisuuksia?
    Välttelemällä GoPro-kameroita. kiinnikkeet tuntuvat olevan ihan ok.

    Itsellä käytössä Sony FDRX1000VR. Siinä on muuten kuvanvakain, vaikka onkin vanhempaa generaatiota. Kuvan laatu hyvä, mutta kökköjähän nämä kaikki ovat käyttää. Ja sillä akulla ei paljoa reissussa tee.

    Siispä:

    Ostin akun mallisen sovitteen, joka tulee akun paikalle. Sovitteesta lähtee virtajohto, jonka päässä liitin, joka sopii toiseen sovittimeen, joka muuntaa minkä tahansa kännykän varavirtalähteen jännitteen sopivaksi kameralle. Sitten mulla on varavirtalähde, jonka sisällä kaksi keeppower 18650 3400 mAh akkua - kapasiteetti yhteensä 7800 mAh ja koko aika kompakti. Tuon kanssa pystyy kameraa pitämään valmiustilassa koko päivän ja aina väliin ottamaan videota talteen. Näyttää toimivan hyvin. Ai niin, virtajohtoa varten jyrsin kameran takaluukun reunaan reiän... Ja porasin vedenpitävään koteloon myös reiän johdolle.

    Kun kamera on päässä Gopron kiinnikkeillä, voi virtalähteen pistää joko taskuun, jolloin aina kypärää päästä ottaessa pitää olla varovainen tai sitten mielestäni hyvä ratkaisu on teipata virtalähde kypärän taakse. Liittimien paikallaan pysymisen varmistamiseksi kannattaa käyttää teippiä. Ilmastointiteippi on hyvä tähän tarkoitukseen ja sitä voi käyttää monta kertaa (ettei kypärään tartte joka aamu uutta teippiä leikellä).

    Kameran suuntauksen voi tarkistaa ja kuvaamisen aloittaa näytöllisellä kaukosäätimellä, joka on kiinni ohjaustangossa. Tää on se heikko lenkki. Kuluttaa virtaa ja akku kestää ehkä tunnin, ei voi ladata käytettäessä. Siksi laitan sen aina päälle, kun meinaan kuvata, käynnistän kuvaamisen ja sammutan kaukosäätimen... Onhan se turhaa sähläämistä, mutta toimiipa kaukosäätö koko päivän.

    Tuo kamera ja kaukosäädin maksoivat motonetissa pari vuotta sitten n.170€, kun oli vanhaa poistuvaa mallia. Oli aiemmin maksanut yli 400€. Ei kyllä mielestäni ihan sen arvoinen. Sen verran piti modata ja sen verran on kökkö käyttää ilman kaukosäädintä.

    Ehkäpä näitä jippoja voi soveltaa gopronkin kanssa?


    Paras systeemi olisi sellainen, joka kuvaa aina ja sitten kun tajuaa, että nytpä mentiin hyvien maisemien ohi, nappia painellen tallentaa kortille viimeiset pari minuuttia. Sellaisia on ollut, mutta kun kehitys kehittyy, niin tämä hyödyllinen ominaisuus on ainakin yhdestä tuotteesta tipahtanut pois.
    Suzuki AN400 Burgman (2018) - vaimo
    Suzuki DL650 (2009) - mä
    Suzuki GSF 600 s bandit (2002) - mä
    Ex-pyörä: Honda Shadow 750 ACE (2001) - vaimo
    EX-pyörä: Yamaha XV250 Virago (2000) - vaimo
  18. #168
    Lainaa Kotarikuski kirjoitti Katso viesti
    Samat mietteet täällä. Fdr3000:ssa vakautus on hyvä ja kuvan laatu muuten jees, mutta se sähkö. Ja pahin on käynnistys ja pysäytys. Kuvausaika on vajaat puoli tuntia (n. 4GB fullhd), sen nyt vois sietää tarkalla kuvaamisella mutta valmiusajan pitäis olla päivä. Kake ei juuri auta kun siinäkin on mitättömän kokoiset napit ja peukalonkynnen kokoinen näyttö.

    Edelleen vanhassa contourissa oli paras systeemi - rotevan kokoinen liukukytkin jota pystyi hanskat kädessä operoimaan ja peilistä näki kurkkaamalla vielä että kuvaako vai ei. Kuvausaikakin oli pitempi kuin näillä nykyhärpäkkeillä.

    Tuntuu että on menty käytettävyydessä takapakkia rajusti. Nyt pitää operoinnissa pysähtyä, riisua hanskat, asentaa lukulasit, irrottaa kamera, avata kotelo, vaihtaa akku. Sama kakelle ja käänteisessä järjestyksessä takaisin Ja allekirjoitan myös ton mikkiongelman.
    Sen verran pitää 3000:lle antaa nyt plussaa että se lähtee päälle ja alkaa kuvata rec-napista. Se piippaa kuten goprokin kuvaus- ja pysäytyspainalluksen mennessä perille. Eri asia on sitten kuuleeko sitä jos on korvatulpat ja kypärä. Kaken kiinnitin nipparilla ohjaustankoon, se tuntui viime reissulla aika käyttökelpoiselta.

    Kamera ottaa äänet ilman koteloa ottaa äänet aika hyvin (paitsi ajaessa). Lavalier-tuplamikki oli mukana mutta eipä tullut kokeiltua. Sitä ei tietenkään saa kiinni kuin jättämällä luukun auki.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  19. #169
    Tein pari testiä ja vertailin Sony fdr3000:lla FHD/60fps ja 4k/30fps resoja keskenään. Kuvasin sisällä pari pätkää ja zoomasin ja panoroin Vegasissa jälkikäsittelyssä pätkän, renderöinti fhd/60 ja ei kun katsomaan. Ajatuksena oli testata josko voisi ottaa 4k kuvaa paikallaan olevalla kameralla ja tehdä jälkikäteen hieman panorointia säilyttäen reson fhd tasoisena. 4k:ssa projektin reso oli tietty lähdemateriaalin mukainen.

    Totesin että lopputuloksessa ei ole merkittävää eroa. Oletin että 4k olisi tuottanut paremman tuloksen, liike oli sen verran hidasta että 30 fps olisi pitänyt riittää. Tjaa, vois kokeilla vielä renderöidä 30fps:lle...ei vaikutusta.

    Onks muut kokeillu vastaavaa, eli oliko mulla tässä joku ajatusvirhe vai onko se tuosta Vegas Pro:sta kiinni?

    Vielä kokemusta kamerasta ja kakesta. Sukelluskotelossa on aika hyvä virtanappi ja kake saa yhteyden pienellä viiveellä. Jos kamerasta ja kakesta on virta pois niin kamera käynnistyy rec-napista aika nopeasti, mutta kakea saa odotella ainakin kymmeniä sekunteja ennen kuin yhteys on syntynyt ja kuva näkyy. Kamerasta suoraan käynnistyksen huono puoli on se, ettei piipitystä oikein kuule kypärä päässä ja tulpat korvissa, etenkään kun mulla on kamera kuuron korvan puolella.
    Viimeksi muokannut: Kotarikuski; 12.08.2019 klo 19:36.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  20. #170
    Kokeilin vanhempaa Sony AS100-kameraa ja vertailin tohon FDR3000:een. Asensin samaan kiinnikkeeseen kypärän kylkeen.
    -herää REC-napista ja tottelee kauko-ohjainta
    -virtaa ei saa pois ajon aikana kun näyttöä ei pysty katsomaan. Kamera jää valmiustilaan, pysyy hengissä jonkin aikaa
    -liitäntä ulkoiselle mikille puuttuu
    -suunnattoman herkkä tärinälle, on siinä steady-asetus, mutta sen vaikutus jäi vähän epäselväksi
    -60fps:llä datavirta kortille aivan riittämätön, palikoituu pahasti. Jäi kokeilematta paremmalla muistikortilla, mutta turha kokeilla koska kamera on liian tärinäherkkä
    -valotus vaihtelee ja tallenne vilkkuu häiritsevästi.

    AS100 oli huono ostos tai sitten siinä on jotain vikaa. Eipä sitä olekaan enää myynnissä.

    FDR3000 on sen sijaan hyvä. Sen stabilointi on omaa luokkaansa. Tallennusformaatteja on useita ja kun valitsee 50MB/s-nopeuden, ei 60fps:llä erotu juurikaan palikoitumista tai nykimistä. Reikä ulkoiselle mikille löytyy, tosin kansi pitää jättää raolleen. Arvelen kyllä että sateella ei tulisi kuvattua muutenkaan, vaikka kamera on vesitiivis ilman sukelluskoteloakin, joten tuskin siitä haittaa on. Siitä pystyy kytkemään virrat pois myös hanskat kädessä.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  21. #171
    Tuntuu olevan yksi jos toinenkin laite melkoista tuubaa.
    IL

    FLHTCUI
  22. #172
    Lainaa Kotarikuski kirjoitti Katso viesti
    FDR3000 on sen sijaan hyvä. Sen stabilointi on omaa luokkaansa. Tallennusformaatteja on useita ja kun valitsee 50MB/s-nopeuden, ei 60fps:llä erotu juurikaan palikoitumista tai nykimistä. Reikä ulkoiselle mikille löytyy, tosin kansi pitää jättää raolleen. Arvelen kyllä että sateella ei tulisi kuvattua muutenkaan, vaikka kamera on vesitiivis ilman sukelluskoteloakin, joten tuskin siitä haittaa on. Siitä pystyy kytkemään virrat pois myös hanskat kädessä.
    Just kohta menen talliin modaamaan lisää FDR1000:n koteloa. Reikä mikkiin piti porata erikseen. Myöhemmin tosin huomasin, että ei nuo moottoripyörän äänet kovin kummosilta kuulosta (tasaista jurinaa) meikäläisen ajossa. Jos mikin tunkee kypärän sisään, niin en minä ainakaan jaksa mitään järkevää puhella ajellessa (jos sitten muulloinkaan?!).

    Aikaisemmin laitoin tuohon ulkoisen virtalähteen, jota varten piti porata reikä takakanteen. Ulkoisella virtalähteellä (joko povitaskussa tai teipattuna kypärän takaosaan) virtaa riittää koko päiväksi. Äskeisellä Turun saariston kierroksella kuvailin koko päivän (valmiustilassa kuvausten välit tietenkin) ja illalla näytti 7Ah:n akusta olevan 35% jäljellä. Käyttöaikaa siinä aamulla lähtiessä ja illalla majoittuessa oli noin 9 tuntia.

    Ei näitä vehkeitä suunnitelleet insinöörit tms. ole kovin paljoa laitteiden todellista käyttöä miettineet. Ei tuommoisen kanssa kauaa tarvitse puljata, niin jo pitäisi alkaa valjeta, että 1300mAh akulla ei tee yhtään mitään ja että suojakoteloa harvemmin käytetään sukeltaessa - pikemminkin suojaamaan satunnaisilta roiskeilta ja varsinkin muilta mahdollisislta kolhuilta. Jonkinlaisia läpivientejä siihen silloin kaivataan. Kamera itsessään on jo tosin roiskevesitiivis, joten voihan sitä käyttää hyvällä kelillä sellaisenaankin.
    Suzuki AN400 Burgman (2018) - vaimo
    Suzuki DL650 (2009) - mä
    Suzuki GSF 600 s bandit (2002) - mä
    Ex-pyörä: Honda Shadow 750 ACE (2001) - vaimo
    EX-pyörä: Yamaha XV250 Virago (2000) - vaimo
  23. #173
    Mietin tässä noita 360° kameroita. Ensinnäkin jos ei laadusta tingitä niin bitrate kortille pitäisi olla 150-200Mb/s. Harvassa taitaa olla laitteet jotka siihen pystyy. Toinen juttu on videon katsominen. Näkymän kääntely jää katsojalle, ja katsellessa tuntuu että koko ajan jää jotakin näkemättä, niinkuin jääkin. Jos näkymää ei kääntele niin 360° ei hyödytä, jos kääntelee niin katsoja joutuu ikäänkuin kuvaamaan uudestaan.

    Ehkä sellainen voisi toimia still-kuvan korvikkeena paremmin?
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  24. #174
    Lainaa Kotarikuski kirjoitti Katso viesti
    Mietin tässä noita 360° kameroita. Ensinnäkin jos ei laadusta tingitä niin bitrate kortille pitäisi olla 150-200Mb/s. Harvassa taitaa olla laitteet jotka siihen pystyy. Toinen juttu on videon katsominen. Näkymän kääntely jää katsojalle, ja katsellessa tuntuu että koko ajan jää jotakin näkemättä, niinkuin jääkin. Jos näkymää ei kääntele niin 360° ei hyödytä, jos kääntelee niin katsoja joutuu ikäänkuin kuvaamaan uudestaan.

    Ehkä sellainen voisi toimia still-kuvan korvikkeena paremmin?
    Editoidessa tehdään ne pyörittelyt ja annetaan katsojan nauttia valmiista teoksesta?
    Ja kakka roiskusi.
    http://www.miikavenalainen.net
  25. #175
    gopro 7 black 300€ rajalan manic mondayssa
    https://www.rajalacamera.fi/tuotteet.../actionkamerat
    dji action / osmo pocket hinta samaa luokkaa(300€), sonyssa ei alea.

    goprolla pitäis olla tässä lokakuussa uuden kameran julkistus. Oma arvaus että sony vastaa myöhemmin omalla päivityksellä jos on tarvetta...
  26. #176
    En juuri näistä mitään ymmärrä mutta eikös 4k matsku vaadi jo ruutia ediointikoneeltakin ja vie tolkuttomasti levytilaa.

    Tuossa vähän pitkähkö ja tekninen, mutta hyvin valaiseva "opetusvideo". Huomaatko eroa?
    Can you REALLY SEE the DIFFERENCE 1080 VS 4K?

    Itse en ainakaan kuvaile omia pätkiä turhaan "nupit kaakossa" asetuksilla.
  27. #177
    Lainaa Paikkeri kirjoitti Katso viesti
    En juuri näistä mitään ymmärrä mutta eikös 4k matsku vaadi jo ruutia ediointikoneeltakin ja vie tolkuttomasti levytilaa.

    Tuossa vähän pitkähkö ja tekninen, mutta hyvin valaiseva "opetusvideo". Huomaatko eroa?
    Can you REALLY SEE the DIFFERENCE 1080 VS 4K?

    Itse en ainakaan kuvaile omia pätkiä turhaan "nupit kaakossa" asetuksilla.
    Vaatii tosiaan lähes 4x resurssit jotta 4K matskua saa editoitua...

    Isolla resoluutiolla tallentamisessa on etunsa. Voit ihan hyvin nauhoittaa 4K resoluutiolla ja laittaa sen videoklipin silti 1080p videoon. Etuna tässä on se, että jos vaikkapa täytyy cropata videota jotta ei tärise tai haluat zoomata jne ni 1080p videoklippi 1080p projektissa ei onnistu juuri mitenkää muuten ku halpapaskaamalla se laatu... mutta 4K videosta saa cropattua irti iha hitosti ja silti se vielä mahtuu vaivatta 1080p framen sisään.
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  28. #178
    resojuttu ei ole ihan suoraviivainen.

    youtubeen kannattaa ladata 4k:na vaikka olisi kuvattu vain 720p. 4k saa enemmän kaistaa ja on parempaa laadultaan kuin jos lataa vain 720p. erot näkee kun pienentää resoja vaikka 4k videota katsellessa tuubissa.
    (tuubissa suositut vloggaajat saa enemmän kaistaa kuin normisäätäjät, eli niiden videoissa on isompi bitrate, esim tuo sun esimerkin kuva on hyvälaatuista kaikilla asetuksilla)

    kamerassakin laatu on enemmän bitrate riippuvainen kuin varsinaisesti resoriippuvainen.
    jos sulla on 100mbit/s 720p kuva niin se on satavarmasti parempaa kuin 10mbit/s 4k kuva.

    ja jotta eron näkee niin pitää olla 4k näyttö.

    mutta joo tässä on oma video goprop 2 720p
    https://youtu.be/ka6d5FKOWx0
    ja nyt viime reissulta kuvaa sony/dji 4k
    https://www.youtube.com/watch?v=A0TaUO_A8P4

    ainakin omaan silmään noissa on aika iso ero. jos tässä omalla koneella katsoo alkuperäisiä tiedostoja niin ero on vielä isompi, koska youtube pakkaa ne molemmat pilalle ... Jostain syystä(koodekki?) djin pätkissä säilyy enemmän yksityiskohtia verrattuna sony kypäräkameraan tuubiin ladattaessa.
  29. #179
  30.  
  31. #180
    Kauhea musiikki, en osta. ;)

    Mutta aiheessa pysyen, omakin kokemus Hero3:n kohdalta, että Youtube tuhoaa kaiken kauneuden mitä raakakuva kamerasta sisältää.

    Tuo kameran sisänen tärinänpoisto kyllä kiinnostaa, saa nähdä josko sitä ensi kesäksi harkitsisi jotain päivitystä tuolla saralla. Kuitenkin hiukan vaivaa näkemällä saa tällä vanhallakin upeaa kuvaa. Ainakin omalle koneelle asti.
    Testi
Sivu: 6 / 11:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 45678 ... ViimeinenViimeinen