Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 32:sta
  1. #1
    Tommosia visiireitä tarjoilevat, aika kalliita, onko käyttökokemiksia?
    Tomi
  2. #2
    Lainaa TomiV kirjoitti Katso viesti
    Tommosia visiireitä tarjoilevat, aika kalliita, onko käyttökokemiksia?
    Kuka tarjoaa? Mihin kypäriin? Mistä voi ostaa? Hinta?...
    Tähän monet kirjoittaa pyörähistoriaansa.
    Niin mäkin. ...Ne on kaikki olleet nopeita ;D

    Speed kills..........but only the dumb and the inexperienced!

  3. #3
    Mulla on ollut fotokromaattiset silmälasit aina, enkä niistä kyllä luovu ellei ole pakko.

    Ajossa ainut miinus on esim. Norjassa kun ajat kirkkaassa aurongonpaisteessa lumisesta maisemasta pimeään valaisemattomaan tunneliin... Siinä ei hetkeen näe yhtään mitään ja usein tunneleissa on mutka heti sisäänajon jälkeen. Tilanne on hankala silmille ilman laseja tai visiirejäkin ja tumma ikkuna pahentaa tilannetta.
  4. #4
    Minullakin on silmälaseissa, kypärissä olen tykännyt käyttää liukuvärjättyjä visiireitä.
    Silmälaseissa juurikin sama tunne mitä ylempää on jo mainittu.
    liukuvärjätty visiiri..JPG
    ZX-9R -95
    Ex YZF 750 R -95
    Ex FZR 1000 -92
    Ex FZS 600 -01
    Ex XJ 900F -93
    Ex XJ 600 S Diversion -96
    Kukahan nää mutkat oikein määrää..
  5. #5
    Minulla on SHOEI:n NXRssä ollut tuommonen valossa tummentuva visiiri useamman vuoden. Muuten hyvä, mutta värin vaihtuminen kestää minuutteja ja hinta ei oo ihan halpa. Käytännössä, jos ajaa esim. tunneliin kirkkaasta ulkoilmasta niin avaan visiiriä, jotta näen kunnolla. Pimeällä se ei ole myöskään ole aivan kirkkaan veroinen. Näkee sen läpi kuitenkin silloinkin.
    Viimeksi muokannut: mp71; 15.04.2024 klo 14:35.
    Honda NT1100 -22 (exät: BMW K1300GT, Honda Fireblade, 2 kpl BMW K1200S, Ducati ST4, Ducati S750HF, Kawa ER-5, Moto Guzzi V65C, Suzuki S1, PV50)
  6. #6
    Minulla on hitsauskypärässä ollut tuollainen tummentuva visiiri, hemmetin kätevä, kun ei tartte erikseen laskea visiiriä alas, aivan kultaa!
    "The only thing we have to fear is fear itself"
  7. #7
    Shoeissa mulla on vaihtoehtona mutta melkein tykkään perinteisestä esim hopeapeili enemmän
    z650RS 2023 - zx4r + Quick Shifter 2024
  8. #8
    Mulla (ja yhdellä ajokaverilla) Shoei NXR2 ja siinä tommonen photochromic visiiri. Maksohan se (tais olla 160€) mutta tykkään kovasti. Ei tartte kannella kahta visiiriä (kirkas ja peili) mukana. Itse en ole noteerannut et olis mitenkään liian hidas. Ja mun mielestä on normi kirkas visiiri kun on pilvistä.

    Tuollahan Shoein eroaja voi kattella..ei nyt ehkä ihan ole se mitä luonnossa näkee mut ei kaukana
    https://www.shoei-europe.com/shop/en...n-photochromic

    Mulla oli Araissa tummeneva pinlock mut se ei edes tummentunut...siihen meni rahat ihan hukkaan.
    -
  9. #9
    Lainaa speedheadshot kirjoitti Katso viesti
    Minulla on hitsauskypärässä ollut tuollainen tummentuva visiiri, hemmetin kätevä, kun ei tartte erikseen laskea visiiriä alas, aivan kultaa!
    Tuo hitsauskypärän visiirihän tummuu sähkökäyttöisesti = on tumma/vaalea per heti kun anturi sen sähköisesti käskee on/off. Kun taasen nämä prätkäkypärien visiirit on enempi aurinkolasi-tyyppisesti auringon valosta suht.hitaasti asteittain tummuuttaan muuttavia, eli ihan täysin toisenlainen tekniikka siellä takana.

    Toki kokonaan oma kysymyksensä on miksi sen prätkäkypärän visiirin pitäisi tummua kun saman saa ratkaistua helposti aurinkolaseilla, vieläpä polaroinninkin kera niin halutessaan = monipuolisempi ja huomattavasti edullisempi ratkaisu kuin tuo visiiri ja todella helposti myös siirrettävissä kypärästä toiseen. Jos on jo päässä silmälasit, jolloin nuo aurinkolasit eivät ole mahdollisuus, niin myös tavallisiin simälaseihin saa tuon tummuvuuden optiona ruksittua mukaan.

    Itsellä kypärän visiiriin riittää ihan vain tavallinen kirkas pinlockilla varustettuna ja ajolasit on päässä aina muutenkin kun tulee usein cruisailtua visiiri avoinna, niin ei lentävät öttiäiset, pikkukivet yms. napsahtele pupilleihin.
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  10. #10
    Shoei NXR:ssä kyseinen visiiri ja 9:s ajokausi lähtee käyntiin. Loistava tuote, ei tarvitse äheltää vaihtojen kanssa ja pysynyt hyvässä kunnossa. Tummennusaste mielestäni joka tilanteeseen sopiva. Kallis toki..
    Aprilia RSV Mille R Colin Edwards -03
    Ducati 748R -00
    Ducati 900 SS -92
    Ducati Monster 1000Sie -04
  11. #11
    Mulla on ollut pari tummuvaa huurrekalvoa (Pinlock ja Fog City), muuten ok mutta "haalistuvat" ajan myötä.
  12. #12
    Lainaa HiTec kirjoitti Katso viesti
    ratkaistua helposti aurinkolaseilla, vieläpä polaroinninkin kera niin halutessaan.
    Mulla ainakin polaroidut lasit + visiiri = visiiri kaikissa sateenkaaren väreissä öljyläikältä näyttäen.
    Polvi aina maassa - ketjua rasvatessa. Delvacin todistaja. VZ800, Ex LTD440, Ex GSF1200 (kaadettu), Ex ZRX1100(varastettiin), Ex ER-5
  13. #13
    Lainaa HiTec kirjoitti Katso viesti
    Tuo hitsauskypärän visiirihän tummuu sähkökäyttöisesti = on tumma/vaalea per heti kun anturi sen sähköisesti käskee on/off. Kun taasen nämä prätkäkypärien visiirit on enempi aurinkolasi-tyyppisesti auringon valosta suht.hitaasti asteittain tummuuttaan muuttavia, eli ihan täysin toisenlainen tekniikka siellä takana
    Näinhän se on, mutta sen takia se just onkin niin hyvä Kun ensin nostelet ja lasket visiiriä miljoona x ja sitten tulee tällainen sovellus, niin se on pikkusen hunajaa! Minkä takia se tummuu kertaheitolla johtuu siitä, koska se reagoi valokaaren syttymiseen ja sammumiseen, mutta sitä saa kyllä säädettyä jonkin verran.

    Lainaa HiTec kirjoitti Katso viesti
    Toki kokonaan oma kysymyksensä on miksi sen prätkäkypärän visiirin pitäisi tummua kun saman saa ratkaistua helposti aurinkolaseilla, vieläpä polaroinninkin kera niin halutessaan = monipuolisempi ja huomattavasti edullisempi ratkaisu kuin tuo visiiri ja todella helposti myös siirrettävissä kypärästä toiseen. Jos on jo päässä silmälasit, jolloin nuo aurinkolasit eivät ole mahdollisuus, niin myös tavallisiin simälaseihin saa tuon tummuvuuden optiona ruksittua mukaan
    Koska kaikki ihmiset ei ole tottuneet pitämään kakkuloita koko ajan. Kun siihen ei ole ollut pakko opetella, niin ei ehkä välttämättä halua aloittaa sitä tästä. Ihmiset mieluiten ostaa sellaista, joka luo mielikuvan vapaudesta sekä vaivattomuudesta. Laseihin sisältyy myöskin ongelma, että ne ovat irrallisia esineitä, joita pitäisi muistaa aina pitää mukana ja silloin, jos laseja ei muutoin käytä, niin se on ylimääräinen vaiva ja ihmiset eivät mielellään maksa siitä, että voivat sitoutua ylimääräiseen vaivaan. Ittellä on sellaiset n. 15 vuotta vanhat aurinkolasit, jotka oon aikoinaan ostanut euron kaupasta. Maksokohan ne euron. Samoilla jatketaan ja hyvin ne on ajaneet asian. Toisiksi olen miettinyt sellaisia vähän värikkäämpiä Elton John tyyppisiä laseja, jos jostain saisi alle kympillä Kypärässä on se laskettava aurinkovisiiri, mutta aika harvoin sitä tulee pidettyä alhaalla vaikka onhan se kyllä ihan kätevä.
    "The only thing we have to fear is fear itself"
  14. #14
    Lainaa speedheadshot kirjoitti Katso viesti
    Kypärässä on se laskettava aurinkovisiiri, mutta aika harvoin sitä tulee pidettyä alhaalla vaikka onhan se kyllä ihan kätevä.
    Onhan se näpsä jos ajelee vaikka keltaisilla laseilla kuten esim. allekirjoittanut, niin auringon yllättäessä se on vain pieni liike ja visiiri tummenee, oli se kirkas pinlock-ulkovisiiri sitten auki tahi kiinni.
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  15. #15
    Lainaa HiTec kirjoitti Katso viesti
    Toki kokonaan oma kysymyksensä on miksi sen prätkäkypärän visiirin pitäisi tummua kun saman saa ratkaistua helposti aurinkolaseilla, vieläpä polaroinninkin kera niin halutessaan = monipuolisempi ja huomattavasti edullisempi ratkaisu kuin tuo visiiri ja todella helposti myös siirrettävissä kypärästä toiseen.
    Itsellä ainakin aurinkolasit on iso NO! NO!. Jos pidän kypärän sisällä aurinkolaseja niin alkaa sankojen kohdalta sattumaan päänsivuihin ja korvanlehtiin. Ja kuten joku tossa jo mainitsi niin itse koen hankalaksi sen että pitää kypärän sisään tunkea jotain ylimääräistä mikä ei sinne kuulu. Avopotassa lyhyellä matkalla pidän aurinkolaseja mutta en pidemmillä lenkeillä joissa umpi potta päässä. Aikaisemmin päivän reissuilla mulla oli kirkas ja tumma visiiri matkassa mutta onhan siinäkin oma ruljanssinsa sitä vaihdella.
    Pakko edelleen todeta että omasta mielestä rahat eivät menneet hukkaan vaikka kirpaisihan tuo hinta köyhän kukkaroa ihan pirusti.
    -
  16. #16
    Vähän sama, en mielelläni tunge mitään pään ja kypärän väliin. Alkaa helposti jomottaa tunninkin ajon jälkeen.

    Kypäräaihe kun nyt pomppasi, niin tuli laskettua koska ostinkaan oman NXR:n. Siitä tuli 8 vuotta täyteen vaikka juuri sen ostin

    Laitoin NXR2:n tilaukseen ja toki itsetummentuvalla visiirillä. Vanha toki jää hyllyyn kakkoskypäräksi.
    Aprilia RSV Mille R Colin Edwards -03
    Ducati 748R -00
    Ducati 900 SS -92
    Ducati Monster 1000Sie -04
  17. #17
    Lainaa Jarppi^R kirjoitti Katso viesti
    Vähän sama, en mielelläni tunge mitään pään ja kypärän väliin. Alkaa helposti jomottaa tunninkin ajon jälkeen.
    Varmaan on kypärästä, laseista ja kenties päästäkin kiinni, mutta ainakin mulla on noissa ruukun fyllingeissä sellainen ura juurikin noita lasin pistosankoja varten, jolloin ne sangat ei myöskään paina lainkaan
    3d1f69c0-31ba-4be0-8757-470407ac1838_800x800.jpeg
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  18. #18
    Arskojen tarve vaihtelee kovasti, yksi ei tarvi juuri koskaan, toinen heti kun aurinko vähän pilkistää. Itse jotain siltä väliltä, suupertin alaslaskettava aurinkovisiiri on ahkerassa käytössä. Ei paina sangat ja on nopee käyttää.

    En ole noita tummenevia tutkinut, onko niissä pinlock-huurteenostovisiiriä vai ei, mutta tällä setupilla ei tarvi toista visiiriä kuskata. Aurinkolasit on kyllä mukana mutta näin niitä ei tarvitse ajon aikana räpläillä ees taas.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  19. #19
    Miten aurinkolasit saa pois silmiltä, kun ajetaan huonosti valaistuun tunneliin?
  20. #20
    jos omaan kypärään olisi saatavilla tummuva visiiri, niin olisin halukas kokeilemaan
    erityisesti mainituista ideologista syistä, vähemmän tavaraa laitettavaksi päälle ja pois pysähtyessä

    mutta toistaiseksi mennään tummenevilla aurinkolaseilla, ihan OK

    Tunneliin ajamista en ole kokenut ongelmaksi
    1) tapahtuu harvoin
    2) ei tapahdu yllättäen
    3) pyörässä on valot
    4) tumminakaan lasit eivät ole hirmu tummat
    5) kyl niitä pystyy sen verran vääntää ylös kypärän sisällä että alareunan alta pysty kurkkii jos tosiaan ihan pikimusta tunneli

    Ok, yllä esim kohta 1 riippuu seudusta. Mutta harva ratkaisu on 100% toimiva 100%:ssa olosuhteista. Itselleni riittää että toimii varsin hyvin sekalaisessa pilvipouta ajossa. Kirkkaalla säällä sitten normi aurinkolasit, jotka toki aina mukana myös kahvilan terassilla poseeraamista varten. Rankkasateessa ilman laseja.
    Att tänka innan man talar är som att torka sej i röven innan man skiter... - Arne Anka
  21. #21
    Täältä myös ääni Shoein fotokromaattiselle visiirille, aivan loistava keksintö. Portaaton reagointi paisteen määrään takaa sen, että tummuus on aina just eikä melkein sopiva. Tumman visiirin kanssa oli kuitenkin aina se harmi, että oli joissain oloissa liian tumma tai liian vaalea. Toki se hidas reagointi pimeään parkkiluolaan ajaessa joskus vähän häiritsee, ei sitä voi kiistää, sitten vaan pitää luukkua avata tarvittaessa hetkeksi. Suomalaisissa normaalin tieverkon tunneleissa ei ole ollut ongelma.
  22. #22
    tummentuvasta visiiristä muistikuva kauhistuneesta kaverista oslon leirintäalueella. oli täryttänyt siihen tunneliin missä tie nousee ylös kierteellä ylös päin oli kuulenna tullu kiire kantatata
  23. #23
    Itsellä muutaman vuoden kokemus sekä pinlockin overlaysta, joka tuli visiirin ulkopuolelle. Ajoi asiansa, mutta koska se ei peittänyt koko visiiriä, niin esim. yläreunasta pääsi aurinko joskus paistamaan sopivasti jolloin päätä joutui pitämään hieman eri asennossa.

    Sekä kokemusta itse tummenevasta visiiristä, joka oli noista kahdesta vaihtoehdoista parempi. Ainakaan Bellin visiirissä ei ollut sitten vastaavasti pinlockille sisäpuolella nastoja. Sävy vaihtui ihan riittävän nopeasti minulle ja oli ehkä parhaimmillaan tummempi mitä nykyisen kypärän alas laskettava visiiri. Joskus sopivasti hämärällä oli turhan tumma ja Norjan vanhat märät pimeät tunnelit ihan tuskaa. Oli pakko avata visiiri, jotta näki minne ajoi. Muutoin tykkäsin.

    Lähetetty minun Power Armor 18 laitteesta Tapatalkilla
  24. #24
    Omaan käyttöön on sopinut loistavasti Bellin kevyesti tummennettu visiiri ja lisäksi pilottimalliset aurinkolasit G15 värillä tai vastaavalla.

    Pilottilasien kevyt sanka ei ainakaan Bellin kanssa tunnu päässä mitenkään ja koko ajan on valittavana kaksi tummuusastetta. Pelkällä Bellin kevyesti tummennetulla visiirillä pärjää hyvin kesäillassakin tunneleista puhumattakaan, mutta pimeänajoon ei toki ole sopiva.

    Sysitummat visiirit ja aurinkolasit ovat asia erikseen, eivätkä ole edes tarkoitettukaan yleiskäyttöön, vaan erittäin kirkkaisiin valaistusolosuhteisiin, joita ei juurikaan tieajossa ole.
  25. #25
    yksi iso apu on visiirin yläreunan teippaaminen mustalla teipillä. Pyörässä kun ei ole visiireitä tai katon yläreunaa kuten autossa, niin teippaamalla pari kerrosta teippiä yläreunaan saa hyvän häikäisysuojan vasta-aurinkoon. ja se auttaa oli sitten aurinkolasit tai tummennettu visiiri.

    sopiva korkeus tulee kokeilemalla ja muuttuu pyörästä toiseen. pystyllä pyörällä saa olla enemmän, kuin kyykkypyörällä jossa nojataan eteen.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  26. #26
    Lainaa jaket kirjoitti Katso viesti
    yksi iso apu on visiirin yläreunan teippaaminen mustalla teipillä.
    Tää on hyvä idea joo...vaikka tuo tummeneva visiiri (tai tumma visiiri) niin tuppaa häikäisemään. Pitää tsekkailla joku kalvo tota varten tai sitten vaan mustaa jesaria...

    Mites ne jotka käyttää tummenevia aurinko laseja niin toimiiko ne muka nyky visiireissä ku kaikissa tuppaa olee toi UV-suoja joka käsittääkseni estää noiden toiminnan?

    Ainakin toi mainitsemani Araissa kokeilemani tummuva pinlock ei toiminut ja epäilin että johtuu siitä että visiiri suodattaa UV valoa vaikka on kirkas.
    -
  27. #27
    Miten aurinkolasit saa pois silmiltä, kun ajetaan huonosti valaistuun tunneliin?
    Ei mitenkään ja tämähän se ongelma aurinkolasien kanssa. Juuri siksi en niitä käytä motskarilla ajellessa. Tosin mulla taitaa olla jotenkin valolle herkät silmät. Kypärään integroitu aurinkovisiiri se paras, kun sitä voi säätää ajon aikana. Niitä ei vaan tahdo saada riittävän tummina. Ongelmana se, kun ajaa aikaisin aamulla tai myöhään illalla vasta-aurinkoon niin ei meinaa nähdä eteensä vaikka aurinkovisiiri alhaalla. Teippi visiirin yläreunassa toimii auttavasti ja saman voisi laittaa myös aurinkovisiirin yläreunaan tai ehkä jonkun tosi tumman läpinäkyvän kalvon.
    -- Brake later and open the gas earlier --
  28. #28
    Mulla on sellainen laskeutuva visiiri ja teipinpätkä.

    Se visiiriin saa laskettua puoleen väliin mutta kun siinä on muotoiltu alareuna niin ei vaan pysty. Se on joko alas tai ylös, väliasennoissa häiritsee alareunan nenäväistö liikaa. Matalaan vasta-aurinkoon on vaan se teipin pätkä ja kytkinkädellä kättä lippaan.

    Kas kun noita visiirejä ei ole sellaisia joissa olisi valmiiksi yläreuna tummempi ja alareuna kirkas.
    Polvi aina maassa - ketjua rasvatessa. Delvacin todistaja. VZ800, Ex LTD440, Ex GSF1200 (kaadettu), Ex ZRX1100(varastettiin), Ex ER-5
  29. #29
    Lainaa itl kirjoitti Katso viesti
    Ei mitenkään ja tämähän se ongelma aurinkolasien kanssa. Juuri siksi en niitä käytä motskarilla ajellessa. Tosin mulla taitaa olla jotenkin valolle herkät silmät. Kypärään integroitu aurinkovisiiri se paras, kun sitä voi säätää ajon aikana. Niitä ei vaan tahdo saada riittävän tummina. Ongelmana se, kun ajaa aikaisin aamulla tai myöhään illalla vasta-aurinkoon niin ei meinaa nähdä eteensä vaikka aurinkovisiiri alhaalla. Teippi visiirin yläreunassa toimii auttavasti ja saman voisi laittaa myös aurinkovisiirin yläreunaan tai ehkä jonkun tosi tumman läpinäkyvän kalvon.
    Lipallinen kypärä toimii. Kun visiirin pinta on vastavaloonkin ajettaessa varjossa, ei siinä oleva likakaan loista kirkkaana. Mutta jos tyyliseikat ovat tärkeitä niin sitten kai pitää ajaa enskalla.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  30.  
  31. #30
    Mustaa teippiä tosiaan paksusti JOKO yläreunaan, tai alareunaan, kypärä-/ visiirin mallista riippuen. Alareunassa on se etu, kun visiiri ylöskäännettynä saat siitä sen puuttuvan lipan, eikä silmät joudu pölyille, ja kaikelle lentävälle alttiiksi kun käytät suojalaseja.

    Ite käyttänyt joko kirkkaita, tai keltaisia suojalaseja sillä, kun esim. keväisin se on aina armoton maantie-, sekä siitepöly kun ei niin tiivistä kypärää ole olemassa, etteikö kohta silmiä hangertaisi.

    Ja talaviajossaki ehdoton, kun tilanteita tulee väkisinkin, et pakko avata räppänää joskus, vaikka käytänki sähkövisiiriä...Se pakkasviima paljaalle silmälle "kääk" !!
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen