Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 31:sta
  1. #1
    Elikkäs olis tarkotus hankkia ensimmäinen oma isompi pyörä, joskus 125 ollut mutta sitä eikai lasketa Kavereiden pyörillä ajellut muutamat kerrat ja aina ongelmana että pyörä armotta liian pieni mulle.. Kokoa on 195/120 joten voitte kuvitella että joku 600 cbr on melko lelu meikän alla

    Olen katellut nyt seuraavia pyöriä:
    -Yamaha FZ1-N 2007
    -Honda cb 1000r
    -Ducati monster 1000S DS 2007

    Ei ehkä niin kiinnostavana:
    -1250 bandit
    -900 hornet

    Onko kokemuksia pyörien ajoasennoista isolle kuskille? Varsinkin tuo monster mietityttää, taitaa olla melko pieni kooltaan muutenkin? Toki suosituksia nakupyöristä saa muutenkin antaa.

    -Teemu
  2. #2
    Isot miehet ajaa kaikenlaisilla mopoilla, kyykyistä customeihin.
    Lienee parasta vaan kokeilla erilaisia vaihtoehtoja, jostain löytyy se juuri Sinun pyöräsi.
    Hessu, vanha mutta hidas ja kankea.
    Team Green
  3. #3
    Tähän on vain yksi ja ainoa vastaus:

    MT-01


    Ex:Yamaha MT-01, Suzuki SV 1000, Suzuki GSF 600S, KTM LC4 640 / varastettu, Honda CBR 900 RR, Yamaha YZF 750 R, Husqvarna WRE 125, Honda monkey
  4. #4
    Näin 190cm kääpiön näkökulmasta ainakin -98 Monsteri on tuskallisen ahdas, liekkö uudempi suurempi?
    Ottaisin ekan sukupolven Aprilia Tuonon listalle. Itsellä on Millestä tehty Tuono ja siihen mahtuu isompikin ukko. Uudemmat saattaa olla ahtaampia, joku paremmin tietävä kertonee.
  5. #5
    Et sä nyt mitenkään erityisen iso ole. Itse olen 187/120. Luettelemasi vaihtoehdot on ihan hyviä (paitsi se monster!), suosittelen ottamaan vaihtoehtoihin myös nuo vähän korkeammat seikkailupyörät. KTM SMT, Triumph 1050 tiger ja jopa BMW F800GS.
    Niin ja miksi tyytyä tonniseen perusnakuun kun voi ottaa samantien Honda cb1300 tai Suzuki GSX1400???
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  6. #6
    MotOrg ry:n hallituksen pj marko.fzs:n avatar
    Moderaattori
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jan 2010
    Paimio
    MotOrg ry jäsen
    Säästät aikaa ja käyt koeajamassa KTM SDR 1290. Siinä on kaikkee sopivasti
    Elämä on onneksi mutkikasta
    Suihkuvastaava
  7. #7
    Karavanaamari suopo:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Mar 2008
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Jaa että vakiosuositttelut on vaihdettu Turbobusasta SuperDukeen

    Pyörän "suuruuteen" ja sitä kautta koettuun ajomukavuuteen vaikuttavat istumakorkeuden lisäksi polvikulmat, lantiokulmat ja etunoja.
    Jos ei ehdi käydä kaikkea mahdollista ajamassa (=se paras tapa) niin ajaa jonkun ja sen jälkeen tolla laskurilla voi vertailla sitä muihin pyöriin.
    Absit iniuria verbis, te absolvo....no eikä
    KTM Super Adventure 1290 -2015
    Exät FJR-2009, FJR-2004, Honda VF1100C-1984, Suzuki DR650
  8. #8
    MotOrg ry:n hallituksen varajäsen, toinen koulutusvastaava, kolmas sivustovastaava, kouluttaja massajaska:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Apr 2013
    Espoo
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa tumb1 kirjoitti Katso viesti
    Tähän on vain yksi ja ainoa vastaus:

    MT-01
    On se ainakin mukavan leppoisa ensipyörä niin ei pääse tehot yllättämään. Ja mun mielestä taipuu ihan kohtalaisesti mutkiinkin.

    edit. ai niin, vakuutuksetkin on halvat
    Näköjään aina nenällään...
    KTM 890 Duke R vm2021 (2023 -> ) & Suzuki GSX-R 1000 K8, kilvetön (2016 -> )
    ex. Aprilia RST1000 Futura vm2003, naarmuinen (2018 - 2022, R.I.P.)
    ex. Yamaha MT-01 vm2005, sininen (2013 - 2016, R.I.P.)
  9. #9
    Olen 195/100 ja oma pyörä tällä hetkellä on -13 z1000 leveämmällä stongalla ja se tuntuu todella passelilta. Tullut myös ajettua uusinta ja toiseksi uusinta super dukea eikä niissäkään ollut mitään huomautettavaa.
  10. #10
    Kannattaa ottaa huomioon myös ajoasennon muokkaamisen tarve/mahdollisuus. Eli eihän autollakaan ajeta penkki/ratti samassa asennossa vaikka kuskit olisivat eri mittaisia. Moottoripyörällä vain vaatii hieman viitseliäisyyttä/rahaa ajoasennon muuttaminen itselle sopivaksi.. nimim. 193/106 ja MT-01, jossa riserit, fatbar, jalkatappisarjat ja penkki muutettu..
  11. #11
    192cm ja ajelen useasti cbr125r:llä. Tosin olen aika kapea. Saan itseni jopa katteen taakse jos tarvetta ajaa kovempaa kuin 105km/h
    Yamaha FZR600 -93 3HE
    Exät:Honda VFR750F RC36, Honda NX650, Yamaha TDM850, Skyteam st50 72cc, Suzuki RF900R, Kawasaki GPZ550, Sachs X-road, Honda CBR125R, Honda CB350S, Honda CB450S,Yamaha Fzr600 "fighter", Helkama Ax
  12. #12
    Lainaa juky2200 kirjoitti Katso viesti
    Kannattaa ottaa huomioon myös ajoasennon muokkaamisen tarve/mahdollisuus. Eli eihän autollakaan ajeta penkki/ratti samassa asennossa vaikka kuskit olisivat eri mittaisia. Moottoripyörällä vain vaatii hieman viitseliäisyyttä/rahaa ajoasennon muuttaminen itselle sopivaksi.. nimim. 193/106 ja MT-01, jossa riserit, fatbar, jalkatappisarjat ja penkki muutettu..
    On käynyt monta kertaa mielessä, että miksi ihmeessä edes hintavammissa pyörissä ei ole ja ollut vakiona säädettäviä clipareita ja jalkatappeja. Penkin säätöjä sentään löytyy jostain nykyään.
  13. #13
    Olen samaa miettinyt itsekin. Japanilaisissa pyörissä ohjaustangot ovat kuin 5 vuotiaiden polkupyörästä ja vaihtaminen sopivampaan on hankalaa lyhyiden letkujen ja johtojen takia..
  14. #14
    B-king kiinapojan 25mm siirtävillä jalkatapeilla ja hieman leveemmällä tangolla. Ite oon n.188 pätkä mut on tolla veli kans ajellu joka on jotain 193 ja hyvin mahtuu +++ kulkupuoli on kans kohallaan.
  15. #15
    Suzuki GSX 1400:n omistaneena ja tällä hetkellä Honda CB 1300:lla ajavana voin suositella molempia.
    Itsellä mitat 201/120 ja ikää reilusti, jolloin nivelet eivät ole notkeimmillaan.
    Molemmissa pyörissä on riserit, jalkatappien siirtosarja ja penkin modaukset viimeistelleet ajoasennon itselle sopivaksi.
    Molemmat pyörät ovat koneiltaan hyvin vääntäviä, Suzuki vielä erityisen hyvä siinä. Hondassa mielestäni lievästi paremmat ajo-ominaisuudet vakiovarustuksella.
    Honda CB 1300S 2008
    Ex Suzuki GSX 1100E 1982
    Ex Suzuki GSX 1400 K3
    Ex Yamaha XJ 750 Seca 1984
    Ex Yamaha R5 350 1973
  16. #16
    Olin tänä vuonna samassa tilanteessa, ajeltua tuli nuoruudessa ja nyt rahatilanne antoi taas periksi, joten pyörä oli hankittava.
    Päädyin talven pohdinnan jälkeen Triumph tiger 800 Xcx malliin, joka oli minulle sopivan kokoinen, hyvä maineeltaan sekä kaikille teille sopiva, joka oli yksi kriittinen kriteeri.
    Olen ollut ostokseeni erittäin tyytyväinen, pyörä käyttäytyy erittäin hyvin, on mukava melkein sellaisenaan ja sopivan tehokas. Ainoa mitä olen muokannut pyörästä, on 2-tuuman riserit ja korkeampi pleksi, mikä olisi varmasti myös viestiketjun aloittajalle pakollinen.

    Pieniä muutoksia tulen vielä tekemään, äänekkäämpi putki sekä möreämpi ja kovempi töötti on molemmat kevään hankintalistalla.

    Mikäli tuntuu että kylmätyypit on tarpeen, niin pyörä on Vantaalla vielä toistaiseksi liikenteessä, voin esitellä jos siltä tuntuu.

    Tuomas
  17. #17
    Ite oon 170/60 ja tollanen vuoden 2005 Kawasaki Z1000 tuntuu ihan polkupyörältä jossa on moottori..

    B-King, MT-01, Busa, Bläkkäri, 1200GS, 1250N Bandit, 990/1290 Duke, GSX1400, CB1300 ym, on varmaankin isolle jannulle sopivia.
  18. #18
    Bläkkäri on kyllä aika kyykky + tiukka polvikulma. EN viihtynyt yhtään sen selässä!
    Vantaan Biketeamissä on myynnissä harvinainen CB1000... ihan saman näköinen kuin CB1300!
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  19. #19
    Lainaa Temu kirjoitti Katso viesti
    Onko kokemuksia pyörien ajoasennoista isolle kuskille? Varsinkin tuo monster mietityttää, taitaa olla melko pieni kooltaan muutenkin? Toki suosituksia nakupyöristä saa muutenkin antaa.
    Mä en suosittele mitään, mutta tämmönen 196/110 on tykänny nyt kaks vuotta ajaa isolla Varaderolla eikä loppua näy, paitsi ehkä toinen Dero, jahka nykyiseen tulee liikaa kilometrejä Ei oo polvet koukussa, perse on penkissä sen 12h yhteen menoon ja menohalujakin löytyy riittävästi omaan makuun nähden, eli pääsee jos on tarvii, vaikka juuri koskaan ei tarviikaan.
    Honda XL1000V Varadero -99, Honda XL500R -84
  20. #20
    Lainaa yason kirjoitti Katso viesti
    Mä en suosittele mitään, mutta tämmönen 196/110 on tykänny nyt kaks vuotta ajaa isolla Varaderolla eikä loppua näy, paitsi ehkä toinen Dero, jahka nykyiseen tulee liikaa kilometrejä Ei oo polvet koukussa, perse on penkissä sen 12h yhteen menoon ja menohalujakin löytyy riittävästi omaan makuun nähden, eli pääsee jos on tarvii, vaikka juuri koskaan ei tarviikaan.
    Ja katuenskoissa on se hyvä puoli että ne on isonkin kaverin alla suht toimivia vrt +195 senttisen pula-ajan swartzeneggerin alla oleva kyykkäri josta kuski kaatuu yli
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Grizzly 450 02/2009 lumitöissä
  21. #21
    198/102 kokoisena pikkupoikana ajelen ZZR 1400:lla ja hyvin toimii. Ainoat muutokset on korkeampi plexi ja n 20mm lasketut orggis jalkatapit joiden laskemiseksi tein itse alumiiniset spaicerit. Näiden muutosten kustannukset oli maltilliset 35€ yhteensä. Nyt pystyy hyvin ajamaan 600-800km päivämatkoja vaikka kovemalla vauhdilla.
    Ei kiinnosta pätkääkään
  22. #22
    itse sanoisin että lähes kaikki markkinoilla olevat mopot on täysin ajettavissa, kunhan ratkaisee polvikulma-ongelman. Liian ahtaita pelejä ei juuri muuten esiinny. Tuon taas hoitelee melko yksinkertaisella tappisarjakikalla tai kuten tuolla on mainittu, erillisellä palikalla millä orggis tapit saa alas ja hieman taakse. Taakse siksi että pelkästään laskemalla usein tulee putkisto tai muu rakenne vastaan ja liian alas laskettuna alkaa roinat raapia tonttia. Eli en itse valitsisi (198/120) pyörää yksin sen mukaan mikä juuri sillä hetkellä istuu vakiona parhaiten.

    Yleisesti ottaen Kotareissa on ollut suhteellisen juhlavasti tilaa hytissä. Kaikissa malleissa. Osa tilantunteesta toki syntyy V2 koneesta joka on paitsi kevyt, myös kapea rivinelkkuihin verrattuna. Matkaenskoissa tuo polvikulma on toki valmiiksi avara mutta toisaalta taas ajoasento on lähes täysin pysty, jonka huomaa kyllä kouriintuntuvasti kovemmissa konetie-nopeuksissa.
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
  23. #23
    Tuossa mun allekirjoituksessa näkyy pyörähistoria. Kaikilla on 190/120 kuski voinut ajaa ihan hyvin vajaan tuhannen kilsan päivämatkoja, joskus ylikin. Ainoa mihin ei ole jalkatappi, ohjaustanko ja/tai penkkimuutosta tehty on tuo nykyinen Tenere. Eli niin kuin joku jo kirjoittikin niin aika monet pyörät on helppo muokata isollekin kuskille. Suzukeihin on mielestäni ollut helpoin löytää palikoita ajoasennon muuttamiseen.
    .
  24. #24
    Kyllä BMW GS Adventure versiona antaisi tilaa isommallekin ihmiselle, jos tyyli sopii kuvaan

    Sellaisenhan saa kuulemma tilattua vaikka omilla mitoilla, kuulin mallin fanilta tänä kesänä.

    Ja usvaa putkeen vaan sano...
    Mieluummin mopolla sateeseen, kuin kotona tossun alla )

    http://www.meikamotoristi.com
  25. #25
    Bemareissa on se hyvä puoli, että niihin löytyy maailmalta lähes rajattomasti valmiita kalikoita, joilla saa ajoasennon customoitua juuri mieleisekseen. Mulla (198/125) on vesi-Gessussa 20mm lasketut jalkatapit, 25mm nostettu stonga ja 25mm korotettu jakkara - rautaperse menee helposti. Rvalla (165/??, lyhyet jalat) on R1200R:ssä 30mm laskettu alusta ja stonga 10mm lähempänä ja kehuu ajoasennon olevan täydellinen. Mun alla se (pyörä siis) tuntuu lähinnä lypsyjakkaralta. Eli Bemaria kannattaa funtsia kans.

    -jp-
    Iloa elämään: BMW R1250GSA 40y Edition & R1200GSA Triple Black
  26. #26
    Lainaa Temu kirjoitti Katso viesti
    Elikkäs olis tarkotus hankkia ensimmäinen oma isompi pyörä, joskus 125 ollut mutta sitä eikai lasketa Kavereiden pyörillä ajellut muutamat kerrat ja aina ongelmana että pyörä armotta liian pieni mulle.. Kokoa on 195/120 joten voitte kuvitella että joku 600 cbr on melko lelu meikän alla

    Olen katellut nyt seuraavia pyöriä:
    -Yamaha FZ1-N 2007
    -Honda cb 1000r
    -Ducati monster 1000S DS 2007

    Ei ehkä niin kiinnostavana:
    -1250 bandit
    -900 hornet

    Onko kokemuksia pyörien ajoasennoista isolle kuskille? Varsinkin tuo monster mietityttää, taitaa olla melko pieni kooltaan muutenkin? Toki suosituksia nakupyöristä saa muutenkin antaa.

    -Teemu
    Taitaa hintahaarukka liikkua 5-6 tonnia? Yks pikkasen kalliimpi oli kiikarissa mutta taidan jättää muille vaikka mieli tekis hommata, se on kyllä S eli pikkasen katettu.
  27. #27
    Kun kerta ensipyörää hakevalle suositellaan turbobusaa, niin olisiko tässä tilanteessa aiheellista suositella pv suzukia tai honda monkeytä isolle miehelle?
  28. #28
    Lainaa Mäkine kirjoitti Katso viesti
    Kun kerta ensipyörää hakevalle suositellaan turbobusaa, niin olisiko tässä tilanteessa aiheellista suositella pv suzukia tai honda monkeytä isolle miehelle?

    ORGissa on kolme kivijalkaa:
    Tissit
    Delvac
    Turbobusa

    Joku näistä kolmesta pitää aina mainita kaikissa topiceissa. Jos ei mainita, niin koko topic ei ole minkään arvoinen
  29. #29
    Lainaa Mäkine kirjoitti Katso viesti
    Kun kerta ensipyörää hakevalle suositellaan turbobusaa, niin olisiko tässä tilanteessa aiheellista suositella pv suzukia tai honda monkeytä isolle miehelle?
    Kyllä se TurboBussi on oikea valinta tässäkin. Eipähän hyydy heti ensimmäiseen ylämäkeen isomman kuskin alla kuten se bemarin matalaviritteinen seikkailupyörä.
    Supermoto
  30.  
  31. #30
    Lainaa Mäkine kirjoitti Katso viesti
    Kun kerta ensipyörää hakevalle suositellaan turbobusaa, niin olisiko tässä tilanteessa aiheellista suositella pv suzukia tai honda monkeytä isolle miehelle?
    Nuorena poikana yläasteella ollessani yks tuttu oli sen vajaa 2metriä ja +100kg ja veteli tyytyväisenä mankilla. Olihan se koominen näky, muttei tälle kaverille sitä silloin ääneen uskaltanut sanoa.
    Kawasaki z1000 2006
    Kawasaki zzr1400 2006
    Yamaha fjr1300 2007
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen