Tulokset 1:stä 9:een 9:sta
  1. #1
    Avasin tänään hondan cb 750 sohc moottorin. 2 ja 4 nokka pukissa ja 4 pukin kohdalla nokka-akselissa oli selvät skraadut.
    Mitkäs on allekirjoittaneen vaihtoehdot?

    *nippuun ja kovaa ajoo
    *varaosien etsiminen (kalliita? löytyykö?)
    *koneistus (missä, paljonko ja onko edes mahdollista?)
    Ex Honda cb 750 k2
    Yamaha xjr-1300 vm99
  2. #2
    Motorg ry, rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Mä löysin kans just tollaset suskista. Löin kiinni eikä mitään kummaa ole ollut, hanaa on saanut urakalla jälkeenpäin Alastaron ratapäivillä. En ole varma, mutta olisko ollu viime syksyn löytö.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  3. #3
    tässä kuva liitteenä
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat
    Ex Honda cb 750 k2
    Yamaha xjr-1300 vm99
  4. #4
    Koneistus. Paikka riippuu hiukan siitä missä päin itse vaikutat, mutta kannattaa kiikuttaa hilppeet jollekkin lähiseudun tunnetusti ammattitaitoiselle moottorikoneistamolle.
    Paikkakunta jos olis tiedossa nIin täältäkin vois joku osoite löytyä.
    Kertovat kyllä tarviiko yleensä koneistuksen jamitä maksaa.
    Ei mikään vaikea homma ammattilaiselle eikä pitäis ylettömän kalliskaan olla.
    Osia ei tarvita jollei mitään rikki ole.

    Muoks. Kuva tullut.
    Mä kyllä kiillottelisin noita jälkiä hiukan hienolla nauhalla ja nippuun.
    Kannattaa kuitenkin tarkistaa onko akselilinja suora vai mistä tuo leikkautuminen johtuu.
    Viimeksi muokannut: HO266; 29.09.2015 klo 22:21.
    R1200GS
    AVJ#49 -15, -16, -17, -18
  5. #5
    Kiitos vastauksista Tuo "pieni hionta ja nippuun" on saanut enemmän kannatusta kun olen asiaa kysellyt joten siten edetään. Mittaan varmuudeksi suoruuden.
    Ex Honda cb 750 k2
    Yamaha xjr-1300 vm99
  6. #6
    Motorg ry, rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Mulla oli sellainen "naarmu" tyyppinen ura, ei noin leveää.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  7. #7
    Lainaa HO266 kirjoitti Katso viesti
    Muoks. Kuva tullut.
    Mä kyllä kiillottelisin noita jälkiä hiukan hienolla nauhalla ja nippuun.
    Kannattaa kuitenkin tarkistaa onko akselilinja suora vai mistä tuo leikkautuminen johtuu.
    Syytä voi olla vaikea selvittää, periaatteessa voi olla mitä tahansa kylmänä liiasta kierrättämisestä huonoon öljyyn, tukkoiseen öljynsuodattimeen, kuluneeseen öljypumppuun tai pieneen roskaan öljynkierron mukana.

    Mutta kun kone on auki, öljykanavien puhdistus karstoista olisi varmaan viisasta, ja jos öljypumppu on kovin kulunut, sille kannattaisi yrittää tehdä jotain.

    Sinänsä tuo vaurio näyttää tosiaan kuvassa lähinnä kosmeettiselta, eli ei liene riski normaalin arkikäytön kannalta. Kevyt hionta riittävän hienolla nauhalla olisi minunkin ratkaisuni.
  8. #8
    Näyttää melkein kylmähitsautumalta. Seissyt liikaa.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  9.  
  10. #9
    Kylmähitsauma? Siinä olet kyllä oikeassa että 7v vietti romujen alla tallissa ennen kuin talo ja lapset oli siinä mallissa että isukii ehtii harrastaa. 5 vuotta sitten pyöräytin moottoria viimeksi.
    Ex Honda cb 750 k2
    Yamaha xjr-1300 vm99