Sivu: 2 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 87:sta
  1. #31
    Lainaa Joe kirjoitti Katso viesti
    Kannattaa myös tarkistaa vakuutusmaksuja ennen ostopäätöstä. Itelle olen juuri hakemassa räyhäpyörää ja vakuutusmaksuissa näytti olevan rajuja eroja. Niin suuria että erään mallin vedin mieleni listalta punakynällä yli, meinas kahvit tulla ruudulle kun syötin ifin laskuriin pyörän tiedot.
    Sama meinasi itsellenikin käydä kun tuossa Ducatin 750SS ajattelin hommaavani. Kävin jopa koeajollakin ja välirahat sovittiin jne, mutta IF tosiaan torppasi tuon homman varsin tylysti ja niinpä tuli tuo ZR-7S tuolloin hommattua
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  2. #32
    Joe ja hitekki: tuskinpa aloittajalla on sama ongelma? Jos etsisi jotain keinotekoisesti viritettyä tekelettä, niin sitten......mutta kun....
  3. #33
    Lainaa yks.9 kirjoitti Katso viesti
    Joe ja hitekki: tuskinpa aloittajalla on sama ongelma? Jos etsisi jotain keinotekoisesti viritettyä tekelettä, niin sitten......mutta kun....
    Kyllä tuolla IF:n laskurilla tulee välillä aikamoisia ylläreitä, johon ei mitään järkiperustetta ihan heti löydy. Merkeillä X ja Y hintaero vakuutusmaksuissa voi olla jopa 2-3x vaikka laitteet itse miten kuuluisivat ns. samaan kategoriaan tyyliltään ja olisivat teho/paino-suhteeltaankin about identtiset. Kyse on IF:llä ihan vain merkki/malikohtaisesti, mitä he ovat joutuneet korvailemaan eniten = heille suurin riski => korkeammat maksut jotta riski tulee kuitattua ja homma vielä vak.yhtiönkin vinkkelistä kannattaa

    Toki tuo sitten tarkoittaa samaa asiaa myös toisinpäin, joskus löytyy sellainen ylläri kuoppa, jotta just joku merkki & malli on poikkeuksellisen alhainen maksuiltaa ns. yleiseen tasoonkin vrt. Tälläisiä mukavia ylläreitä ovat juuri tuon oman FJS:n lisäksi mm. BMW 800R
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  4. #34
    Toki pienissä pyörissä on hintaerot euromääräisesti pieniä ja tuskin kenenkään budjettia kaataa. Kuitenkin prosentuaalisesti voi näyttää aika karmealta.

    Jos mulla olis kaksi tasapäistä ehdokasta itelle eikä kumpikaan jostain syystä ole ihan pakko saada malli niin kyllä minä sen puolelle kallistuisin jossa on puolet halvemmat vakuutukset. Olkoonkin että puhutaan vain parista sadasta, mutta silti.

    Se yksi malli tarjos ilman lähtöbonuksia noin 2700 egeä vuosi ja mun bonuksillakin (55%) hintaa jäi edelleen ihan kivasti. Se kun ei tipu tuosta puoleen kun if tarjoaa 20 pinnaa heti saman tien liikennevakuutukseen ja sillä tais kaskoon saada 60 pinnaa. Seuraavana vuonna kasko nousis jo 70%, mutta ei se sitä halvenna juurikaan kun liikennevakuutus matelee 5% vuodessa. Toinen vastaava pyörä oli mun bonareilla karvan yli 800€/vuosi.

    Tuo on sellaista matikkaa joka vaikuttaa ainakin mulla. Varsinkin kun pyörämallit oli muuten tasan samalla viivalla. Vielä ei siis oltu haettu jostain tietystä yksilöstä tarjousta, vasta malleja haarukoitu. Valitettavasti meikäläinen on sellaisessa tuloluokassa, että tällaisia maallisia juttuja joutu vähän laskemaan. Etenkin kun pidetään kahta pyörää ja autokin on pakko olla.
  5. #35
    Netin laskukoneet toimivat hyvin hämärällä logiikalla. Ainakaan If:n ja Pop:n koneet eivät aina anna lähellekkään samaa hintaa samalle mallille vaikka vuosimallissa on vain yhden vuoden ero. Omaa pyörää hankkiessa ihmettelin kun esim. 2003 mallissa saattoi olla korkeammat vakuutukset kuin 2004:ssa. Samalla If saattoi olla toisessa halvempi ja Pop toisessa.
  6. #36
    Motorg ry, rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    If:n logiikalla 04 malliin on tullut joku uudistus mikä tekee sen (tilastojen mukaan) turvallisemmaksi kuin 03.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  7. #37
    Itse suosisin nakua!
    Listataan näitä nyt muutama tähän mitä mieleen tulee:

    1. Kawasaki ER-5
    2. Honda CB + CBF 500
    3. Suzuki GS 500
    4. Yamaha XJ 600S Diversion
    5. Suzuki GSF 600 Bandit
    6. Suzuki SV 650
    7. Suzuki GSX + GSXF 600/750

    1-3 ovat kooltaan ja massaltaan pieniä peruspyöriä varmalla tekniikalla. 4-7 Hieman isompia kooltaan mutta eivät vielä kovin tehokkaita. Näissäkin tekniikka on perusvarmaa. Kaikkien hinnat pyörii kunnosta riippuen alkaen 1500-2000 euroa. Itsellä oli tuo Suzukin GSX 750 nakuna ja oli kyllä hyvä peruspyörä.
    Se maksaa kuka nauttii!

    Suzuki GSF 1250A -08 Exät:KTM 950 SM -06, KTM 990 SD -07, Suzuki GSF 1200S Bandit -06, Yamaha XJR 1300 -03, Suzuki GSX 750 -01
  8. #38
    Lainaa Joe kirjoitti Katso viesti
    Toki pienissä pyörissä on hintaerot euromääräisesti pieniä ja tuskin kenenkään budjettia kaataa. Kuitenkin prosentuaalisesti voi näyttää aika karmealta.
    Tuossa edellä mainitut ZR-7S maksoi n. 500€ vuodessa, kun Dukusta olisi huudettu 1500€ vuodessa Tiedä nyt sitten "pikkupyörä" ja '"pienet" hintaerot, mutta kyllä tuo euromäärä ainakin itsellä ratkaisi pyörävalinnan aika selkeästi

    Tuosta oppineena kriteerinä kun oli 500cc maxi, ekana katsottiin vakuutukset ja vasta sitten aloitettiin sen sopivan yksilön etsintä. Näin tuli tuo FJS valikoitua taloon ja nyt parin kauden jälkeen omaan käyttööni, omaan makuuni tuo oli just oikea nappivalinta
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  9. #39
    Vakuutuksista sen verran, että teho-painosuhde pätee aika kehnonlaisesti nykyään. Kuten todettu, niin vakuutukset ovat kovasti riippuvaisia mallista. Niille malleille, joille sattuu enemmän, myös vakuutukset maksavat enempi.

    Jos toiselle pyörälle vakuutus maksaa kaudessa 1500e ja toiselle 500e, niin valinnan luulisi olevan aika selvä Muutaman vuoden aikana säästää vakuutuksista pyörän arvon verran rahaa.
  10. #40
    Ensimmäisen postaus tälle aihealueelle ja tervehdys vaan orggilaiset.

    Tosiaan Räyskälän tapahtuman seurauksena tuli akuutti prätkäkuume ja korttia ollaan ajamassa parhaillaan. Syksyn hinnat houkuttaisi ostamaan jo ekan pyöränkin mahdollisesti ja tuossa yllä oli aika mukavia vaihtoehtoja mitä osaa olen vähän miettinytkin.

    Mielessä käynyt mm. GSX-R 750. Miten alottelijalla eroaa jos miettii itse ajamista F ja R mallista GSR:llä. Ajoasento tietty eri, mutta miten käsiteltävyys normiajossa eli onko F helpompi alottelupyöräksi kuin R vai onko vain tottumiskysymys? Pituutta kuskilla 173cm eli vähän hukkapätkäisyys rajoittaa malleja.

    Mitä vakuutuksiin tulee niin menee riskin mukaan hinnoittelu eli jos vanhempaa on kolaroitu enemmän niin sen vakuutukset on kalliimpia kuin uudemman jota kolaroitu vähemmän. Kuskin ikä, postinumero ja pyörä vaikuttaa näin nyrkkisääntönä.
  11. #41
    Vastauksia ja huomioita:

    Asuinpaikka ei vaikuta liikennevakuutuksen hintaan. Ainakin if:llä asuinpaikka vaikuttaa ainoastaan kaskovakuutukseen.

    Itse 174cm pitkänäpätkänä olen pystynyt ongelmitta ajamaan kaikenlaisia pyöriä... giksereistä ja muista sporteista isoihin matkaenskoihin ja honda ämmäsäksään... Yhdessä harrikassa ei meinannut kädet ylettää mukavasti tankoon.

    MSX125 Hondaa en suosittele vakavampaan ajoon. Parkkipaikkakiemurtelussa ja varmasti kaupunkiruuhkassakin mainio. Potku ei mielestäni riitä nautiskeluajoon eikä maantieajoonkaan.

    Honda crf250 löytyy löysänä katumallina smotona tai enskana. Tehojen riittävyys on hiinä ja hiinä kovemmassa ajossa. Kaupungissa pysyy taatusti liikenteen edellä.
    Kävin kokeileeeen... osaan ehkä kertoa enemmänkin, mitä tuossa videossa tuli höpöteltyä, jos kiinnostaa...
    Ja kakka roiskusi.
    http://www.miikavenalainen.net
  12. #42
    Lainaa Juti86 kirjoitti Katso viesti
    Itse suosisin nakua!
    Listataan näitä nyt muutama tähän mitä mieleen tulee:

    1. Kawasaki ER-5
    2. Honda CB + CBF 500
    3. Suzuki GS 500
    4. Yamaha XJ 600S Diversion
    5. Suzuki GSF 600 Bandit
    6. Suzuki SV 650
    7. Suzuki GSX + GSXF 600/750

    1-3 ovat kooltaan ja massaltaan pieniä peruspyöriä varmalla tekniikalla. 4-7 Hieman isompia kooltaan mutta eivät vielä kovin tehokkaita. Näissäkin tekniikka on perusvarmaa. Kaikkien hinnat pyörii kunnosta riippuen alkaen 1500-2000 euroa. Itsellä oli tuo Suzukin GSX 750 nakuna ja oli kyllä hyvä peruspyörä.
    Kaikki noista painaa vähintään saman verran kuin kuussataset sportit, joissa teho, ajoominaisuudet & jarrut on jo ihan eri tasolla.

    En välttämättä lähtisi tollasiin pyöriin sekaantumaan jos on haussa oikeasti kevyt pyörä.
    Ja kakka roiskusi.
    http://www.miikavenalainen.net
  13. #43
    Asuinpaikka ei vaikuta liikennevakuutuksen hintaan. Ainakin if:llä asuinpaikka vaikuttaa ainoastaan kaskovakuutukseen.
    Oikeassa olet prätkien osalta...en tiennytkään asiaa. Autoissa oli heittoa vanhan ja uuden postinumeron välillä reilu 50€ kun äsken laskin itselleni tarjousta...jäi sen verran vaivaamaan! Mutta taas oppi uutta prätkien osalta...yllättävää, että sama hinta Liikenteessä riippumatta millä puolen Suomea asuu.

    Tosiaan tuo pyörän hankintaa mietin vähän sellaisena ettei heti kyllästy...On noissa eroa varmasti painossa ja jarruissa aika rajusti...ei auta ku kokeilla...kunhan saa kortin ensin!
  14. #44
    Lainaa Miikam kirjoitti Katso viesti
    Kaikki noista painaa vähintään saman verran kuin kuussataset sportit, joissa teho, ajoominaisuudet & jarrut on jo ihan eri tasolla.

    En välttämättä lähtisi tollasiin pyöriin sekaantumaan jos on haussa oikeasti kevyt pyörä.
    Mutta jos pyörällä on tarkoitus kaupungissa pärtsäillä, niin kusiaiskyykyn ajoasento ei välttämättä ole siihen hommaan optimi. Siinä nuo naku/peruspyörät vie pidemmän korren.


    Mitä tuollaseen CRF250L:ään tulee, niin joku varmaan tykkää, mutta itse en oikein jaksa ymmärtää tommosta pyörää.
    Hintaa tolla on 6k€. Ok, eihän se uudesta moottoripyörästä hirveän paljon ole, mutta tuollaisesta moottoripyörästä se on mun mielestä PALJON. 6 tonnilla saa jo ihan "oikean" pyörän.
    Tehoa....23hv? Painoa...145kg märkänä? Kuulostaa pahasti vajaatehoiselta, mutta ei kuitenkaan mitenkään erityisen ketterältä ja kevyeltä.
    Varmaan ihan kiva ja varmatoiminen, sekä helppo leikkikaveri, mutta ei kiitos.
  15. #45
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa JarLai kirjoitti Katso viesti
    Ensimmäisen postaus tälle aihealueelle ja tervehdys vaan orggilaiset.

    Tosiaan Räyskälän tapahtuman seurauksena tuli akuutti prätkäkuume ja korttia ollaan ajamassa parhaillaan. Syksyn hinnat houkuttaisi ostamaan jo ekan pyöränkin mahdollisesti ja tuossa yllä oli aika mukavia vaihtoehtoja mitä osaa olen vähän miettinytkin.

    Mielessä käynyt mm. GSX-R 750. Miten alottelijalla eroaa jos miettii itse ajamista F ja R mallista GSR:llä. Ajoasento tietty eri, mutta miten käsiteltävyys normiajossa eli onko F helpompi alottelupyöräksi kuin R vai onko vain tottumiskysymys? Pituutta kuskilla 173cm eli vähän hukkapätkäisyys rajoittaa malleja.

    Mitä vakuutuksiin tulee niin menee riskin mukaan hinnoittelu eli jos vanhempaa on kolaroitu enemmän niin sen vakuutukset on kalliimpia kuin uudemman jota kolaroitu vähemmän. Kuskin ikä, postinumero ja pyörä vaikuttaa näin nyrkkisääntönä.
    Yamaha mt 07. Noita on jo nettimotossa jonkun verran. Noilla räppää sen mitä kadulla räppää noin aluksi ja boonuksena saa vetää oikeesti täysiä.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  16. #46
    Lainaa Miikam kirjoitti Katso viesti
    Kaikki noista painaa vähintään saman verran kuin kuussataset sportit, joissa teho, ajoominaisuudet & jarrut on jo ihan eri tasolla.

    En välttämättä lähtisi tollasiin pyöriin sekaantumaan jos on haussa oikeasti kevyt pyörä.
    Itse asiassa tuosta listasta SV650 on oikeasti aika kevyt peli kokoluokassaan. Vanhemman mallin (99-02) ilmoitetut painot taisi olla vähän 170kg molemmin puolin katetulle ja nakuversiolle. Vasta uusimmat kuussataset taitaa päästä samalle tasolle? Listalta muut yli kuussataset taitavat olla useampia kymmeniä kiloja painavampia, noista viissatasista en ole ihan varma, mutta tuskin ovat juurikaan kevyempiä.
    Arttu
  17. #47
    Nyt olisi kiikarissa yksi YZF-R6 2003. Pitäis lähteä katsomaan.

    Pitäisikö olla huolissaan jos mielessä pyörii nykyään vain moottoripyörät. Jopa unissa....olenko terve vai onko tämä kroonista mikä ei helpota edes pyörää hankkimalla.

    Googletin ja vauva.fi palstalla diagnosoitiin syöväksi ja kuolen pian jos en saa lääkettä!

    Nimim. Toivoton ja levoton

    PS: kirjoitan tätä täydet ajovarusteet päällä ja yritän saada ajatuksen voimalla muutettua ajokortin B:n AB:ksi!
  18. #48
    Lainaa JarLai kirjoitti Katso viesti

    Pitäisikö olla huolissaan jos mielessä pyörii nykyään vain moottoripyörät. Jopa unissa....olenko terve vai onko tämä kroonista mikä ei helpota edes pyörää hankkimalla.

    Googletin ja vauva.fi palstalla diagnosoitiin syöväksi ja kuolen pian jos en saa lääkettä!

    Nimim. Toivoton ja levoton
    Tuo on täysin normaalia Etenkin keväisin jos ei ole pyörää pihassa mutta mieli tekis!

    Viime vuoden keväältä muistan itsekin selvästi kun oli paha kahvakuume mutta ei rahaa. Nettimotoa tuli selattua päivittäin. Joskus kun näki unta että heti herätessään pääsee ajelemaan, ja kun heräsi aamulla oikeasti ja tajusi kaiken olleen unta, pyörää ei ole, niin siinä meni oikeasti puoli päivää pilalle v*tutuksen takia


    Ex:Yamaha MT-01, Suzuki SV 1000, Suzuki GSF 600S, KTM LC4 640 / varastettu, Honda CBR 900 RR, Yamaha YZF 750 R, Husqvarna WRE 125, Honda monkey
  19. #49
    Kouluttajan retale Knaku:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2012
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa JarLai kirjoitti Katso viesti

    Pitäisikö olla huolissaan jos mielessä pyörii nykyään vain moottoripyörät. Jopa unissa....
    Nooo... Muutama kierros maapallon ympäri niin vähän helpottaa. Kuulemma.

    Mulla menossa toinen kierros ja ei se silloinkaan helpota. On se vaan paha tauti
    "The only easy day was yesterday."
    2012 S1000RR
    GSX-R 750 K8 (ex)

  20. #50
    Mä olen viimeiset 10 vuotta selannut nettiautoa, nettimotoa, nettivenettä, nettikonetta ja nettivaraosaa monta kertaa päivässä enkä koe olevani mitenkään kummallinen. Että anna unelmien elää
    KTM Duke
    Ex:BMW K1600GTL, Moto Guzzi 1400 California Touring, BMW R1200RT, BMW F650GS, BMW F650 Funduro, Yamaha RD125LC
  21. #51
    Kiitos tuesta...on tämä hieno yhteisö...jopa alinta kastia ja yhteiskunnan sakka eli vakuutusmyyjä saa myötätuntoa!

    Mähän varasin jo 12v. sitten päivityksen B --> AB kunnes Lady Fortuna astui peliin 1m pudotuksen ja ratakiskon päälle hyppäämisen muodossa ja seurauksena 5vkoa kepit ja nilkka solmussa ja itku kurkussa soitto autokouluun ja ajojen peruminen.

    Räyskälä raastoi vanhat arvet auki ja tässä sitä ollaan toteuttamassa haaveita...never say never sopii tähän kohtaan. Tarvitsee vain henkisen sysäyksen.

    Voin uskoa, että nyt kun antaa pikkusormen niin viedään koko käsi ja mies, mutta se on sen arvoista.

    Mä olen viimeiset 10 vuotta selannut nettiautoa, nettimotoa, nettivenettä, nettikonetta ja nettivaraosaa monta kertaa päivässä enkä koe olevani mitenkään kummallinen. Että anna unelmien elää
    Tuohon iso peukku ylöspäin...jos ei ole haaveita ei ole elämää!

    PS:Goretex on muuten yllättävän kuuma saunassa ja ajokengät liukkaat suihkussa...en suostu riisumaan ajopukua!

    PS2: Olen selvinpäin...odottakaapa juttuja parin kylmän jälkeen!
  22. #52
    Lainaa JarLai kirjoitti Katso viesti

    PS:Goretex on muuten yllättävän kuuma saunassa ja ajokengät liukkaat suihkussa...en suostu riisumaan ajopukua!

    PS2: Olen selvinpäin...odottakaapa juttuja parin kylmän jälkeen!
    Mahtavaa omistautumista asialle

    edit: typo... 15h töitä ja kaks lonkeroa saa sen vähänkin kirjoitustaidon katoamaan
  23. #53
    R6 meni nenän edestä vkonloppuna, mutta ei se mitään. Keskiviikkona pitäisi hakea 900 RR Honda pois kuleksimasta ellei mitään ihmeellistä ilmene kun kaveri käy koeajamassa. Lienee riittävä ekaksi pyöräksi...pieni voiman pelko on hyvä olla kun ajelee!

    Viikon päästä inssi ja katsotaan jääkö ajokelejä enään jäljelle meikäläiselle vai meneekö suoraan talvisäilöön.
  24. #54
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Håndalla on varmasti hyvä aloittaa ja 900 rr on klassikko (joo, joo, jotkut vuodet enemmän kuin toiset). Ihan loogisesti tuossakin teho tulee ulos, joten ei se päätä pure irti.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  25. #55
    Lainaa JarLai kirjoitti Katso viesti
    R6 meni nenän edestä vkonloppuna, mutta ei se mitään. Keskiviikkona pitäisi hakea 900 RR Honda pois kuleksimasta ellei mitään ihmeellistä ilmene kun kaveri käy koeajamassa. Lienee riittävä ekaksi pyöräksi...pieni voiman pelko on hyvä olla kun ajelee!

    Viikon päästä inssi ja katsotaan jääkö ajokelejä enään jäljelle meikäläiselle vai meneekö suoraan talvisäilöön.
    Ootko jo alustavasti sopinut kaupat Bleidistä?
    Se on hieno pyörä, kunhan vaan kuski muistaa pysyä nöyränä.
    Hessu, vanha mutta hidas ja kankea.
    Team Green
  26. #56
    Mun tarina...
    20 vuotta sitten ajoin bc kortin. Samalla oli tarkotus ajaa siihen myös se A-kirjain.
    Loppusyksystä syntyneenä sepä ei ollut enää autokouluopettajan mielestä hyvä idea. Kuulemma liian kylmää ja märkää ja vaarallista ja kaikkee muuta.
    No, se jäi sit ajamatta. Vesi kerkes virtaan joessa hyvän aikaa ennenkuin asialle tapahtu mitään uutta. Perhe, nippu muksuja, isompi kämppä perheelle (lue:saatanallinen velka). Ero, kämppä myyntiin, poikamies auto (lue: saatanallinen autolaina), uus mamma, sen mukana lisää muksuja.

    Melkeen kakskyt vuotta meni siinä oravanpyörässä. Mutta, syksyllä 2014 koin suuren valaistumisen. Elokuun tilipäivänä huomasin että edellisestä tilistä oli jäänyt rahaa vielä jäljelle vaikka seuraava tili oli jo tulossa...
    Tilanteelle piti äkkiä tehä jotain. Ilmottauduin autokouluun, A-kurssille. Taustana se että oma ajokokemukseni ennen autokoulun aloitusta on 15 vuotiaana n. 300 metriä kaverin pv:llä :-)

    Mut kaikki meni hyvin ja syyskuun 2014 lopussa postissa tuli uus possunpunainen läpyskä jossa luki ihana kirjaimet ABECE!

    Siitä ne ongelmat sit vasta alko.
    Nettimoto tuli tutuks. Monta kertaa päivässä piti tiirailla mitä olis tarjolla. Vaihtoehtoja oli paljon, liian paljon koska oma mielipide ei ollu oikeen selvillä. Naku, custom, kyykky, smoto....

    Sit iski syksyllä yt-jutska. Hommat loppu yllättäen kaks viikkoo sen jälkeen kum oli saanut kortin taskuun. Eiku homma jäihin...

    Kevät 2015 koitti. Töitä löyty just kesän korville. Lämpö nousi ottalle samointein. Ja taas nettimoto tuli tutuks.
    Muutamia erilaisia ajokkeja kävin koeajamassa liikkeissä. Suunta rupes hahmottumaan. Työkiireet vaan oli kesällä kovat.

    Viime lauantaina elämä sai uuden suunnan. Ajoin kotipihaan ekan, ihan oman moottoripyörän!
    Oli se ihmetus suuri myös lasten kohdalla.
    Isi, osaaksä ees ajaa tommmosella? Tais olla eka kysymys.

    Tästä se sit lähtee. Pari sataa kilsaa ehtiny ajeleen muutamana lämpösenä iltapäivänä. Pieni touhutippa kärjessä kokoajan. Nukkua ei malttas. Iltain miettii että tulispa vielä huomisesta sen verran lämmin ja kuiva päivä että uskalta ees kauppareissulle lähtee päristeleen.

    Ens viikolla viimeistään koittaa eron hetki ja yamaha täytyy peitellä talviunille. Toivottaa rauhallista talvea ja luvata että keväällä tavataan taas heti kun tiet sulaa ja aurinko paistaa.

    Nautitaan nyt vielä hetki kun voidaan.
  27. #57
    ^ Onnittelut!
    Ensi vuonna nähdään ajokoulutuksissa.
    Hessu, vanha mutta hidas ja kankea.
    Team Green
  28. #58
    Rane: Voin samaistua täysin...se lähtee hetken mielijohteesta kun on vuosia hautunut. Sitten kun lähtee liikkeelle niin paluuta ei ole.

    Touhutippa on kokoajan lahkeessa ja jos huomenna on pyörä ja ensi maanantaina kortti niin joudun varmaan raahaamaan pyörän hissillä olohuoneeseen ja nukkua sohvalla siinä lähellä ettei pyörä koe oloaan vieraaksi uudessa ympäristössä. Vähän aamuyöstä käynnistellä naapureiden kiusaksi.

    Ootko jo alustavasti sopinut kaupat Bleidistä?
    Se on hieno pyörä, kunhan vaan kuski muistaa pysyä nöyränä.
    Kyllä se on alustavasti sovittu jo...huomenna paikan päälle ja aika yllättävää pitää tulla eteen ettei kauppoja tule!

    En tiedä miten uni tulee tänään ja työpäivä kuluu huomenna....
  29. #59
    Lainaa JarLai kirjoitti Katso viesti

    En tiedä miten uni tulee tänään ja työpäivä kuluu huomenna....
    Perjantai/lauantai yö oli aikas levoton. Aamulla heräsin virkeenä puil kuus. Siinä sit hermostunutta kahvin juontia ja telkkarin kattelua kello kymppiin asti kun oli sovittu lähtö yammua hakeen.

    Mutta ei se helpottanu vielä seuraavanakaan yönä.
    Odotti vaan aamua. Aamulla odotti iltapäivää että keli vähän lämpiäis ja pääsis ajaan.
    Sama homma jatku eilen ja tänään.
    Nyt on päivän pakolliset askareet tehty. Perhe ruokittu. Kohta kypärä päähän ja kohti auringonlaskua!
    rane77(ät)moottoripyora.org
  30.  
  31. #60
    Lainaa Rane77 kirjoitti Katso viesti
    Perjantai/lauantai yö oli aikas levoton. Aamulla heräsin virkeenä puil kuus. Siinä sit hermostunutta kahvin juontia ja telkkarin kattelua kello kymppiin asti kun oli sovittu lähtö yammua hakeen.

    Mutta ei se helpottanu vielä seuraavanakaan yönä.
    Odotti vaan aamua. Aamulla odotti iltapäivää että keli vähän lämpiäis ja pääsis ajaan.
    Sama homma jatku eilen ja tänään.
    Nyt on päivän pakolliset askareet tehty. Perhe ruokittu. Kohta kypärä päähän ja kohti auringonlaskua!
    Mahtavaa kun on joku mihin samaistua. Samat ongelmat täällä. Kello on 1.42 yöllä kun tätä kirjoitan....ai miksi....no koska uni ei tule silmään. Pärräilen mielessäni kun saa silmät kiinni ja eihän sitä kannata sarviin nukahtaa...käy huonosti
Sivu: 2 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen