Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 50:een 50:sta
  1. #31
    Lainaa pyh kirjoitti Katso viesti
    Älä testaa teoriaa Sveitsissä.
    Saksassa kannattaa testata . Parkkisakot on alk. 10€ ja ylinopeussakot 20 - 70€ sellaiset tavalliset ylitykset; kaupunkialueella voi tulla enemmän.

    Toki vakavammista jutuista summat nousee reippaasti ja tulee ajokieltoja sekä paikallisilta voi lähteä kortti ikuisesti esim. jos on todettu kuolemaan johtavaan onnettomuuteen syylliseksi... 1 tai max. 2 krt.
    Honda Monkey Z50J - Honda CB 125 K - Honda CB 125 T - Kawasaki Z 650 - Yamaha FJ 1100 - Kawasaki ZZR 1100 - Kawasaki ZZR 1100 ...(10v. taukoa)... Suzuki GSX 1300 Hayabusa...(14v. taukoa)... Honda CRF 1100 Adventure Sports
  2. #32
    Wisa:"Suomalainen posketon rangaistuskäytäntö on ainakin minulla inflatoinut ylinopeusvalvonnan pelotevaikutuksen ulkomailla aivan kokonaan niin kauan kuin pysytään rahalla ratkaistavissa ylityksissä. Lol joku viiskymppiä tai satanen, Suomessa tää olis ollu tonnin."

    Off topic mutta on ihan pakko, sori siitä.

    2019 sakkoja 2500000 ränkylää.

    Toinen ajamisesta moottoripyörällä moottoritiellä. Toki tiesin sen laittomaksi, mutta selvittyäni kaupungista ajaessani muiden mopojen joukossa en vain muistanut.

    Toinen ajamisesta väärällä kaistalla.

    Eikä killinkiäkään valtiolle, eikä tietenkään kuittia, vaikka muille kirjoitettiin noin A4-kokoinen läpyskä.
    A, AL, AND, B, BG, BIH, BY, CH, CZ, DK, E, EST, F, FIN, FL, G, GB, GBG, GBJ, GBZ, GR, H, HR, I, IRL, L, LT, LV, M, MC, MD, MK, MNE, N, NL, P, PL, RO, RSM, RU, S, SK, SLO, SRB, trs, UA, V.
    + EAT,IND,LAO,SGP,T,VN,(MAL,IL,PRC,Q).RIPDR,wD,YU,CZ.
  3. #33
    Super Retard PoS:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Sep 2005
    Tallinn
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Patukka kirjoitti Katso viesti
    Eipä varoiteta Virossakaan tai Latviassa. Samoin nopeusrajoitusten, etenkin niiden päättymisen, ilmoittaminen on ko. maissa vähintään yhtä epämääristä - jos asia niin halutaan nähdä - kuin Suomessakin. Kuitenkin sakot tulevat perässä ilman ongelmia.
    Just tossa pari viikkoa takaisin ajelin Baltian halki. Virossa varoitetaan kameravalvotun tieosuuden alkamisesta. Latviassa ja Liettuassa on kameravalvonnasta ja nopeusrajoituksesta kertova liikennemerkki aina vähän ennen kutakin kameraa.
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * KTM 890 Duke R * Honda Fireblade *
  4. #34
    Jos olet tehnyt rikkeen tai rikoksen, siitä seuraa rangaistus. Rangaistus kärsitään tässä tapauksessa sakkojen tai rikemaksun muodossa, siis maksuun. Hyvin yksinkertaista.
    <p>Tallissa odottelee ajovuoroa: WLA45-1942 _FLH74-1957 _FLSTC-1994 _T120R -969 _K100RS-1991 _CR500Hm-2005 _CR 500-1988&nbsp; _RD125-1970 _HVA125-1974_KTM EXC300-2005_R 1200 GSA -2011_ Kawasaki G5 100_CR 250 -1996</p>
  5. #35
    Lainaa 57pannu kirjoitti Katso viesti
    Jos olet tehnyt rikkeen tai rikoksen, siitä seuraa rangaistus. Rangaistus kärsitään tässä tapauksessa sakkojen tai rikemaksun muodossa, siis maksuun. Hyvin yksinkertaista.
    Mutta kun ei ollut minun vika, vaan jonkun muun...
  6. #36
    Kannatan kovempia rangaistuksia. Ainoastaan Hammurabin laki olisi mielestäni tässä tapauksessa riittävän ankara - silmä silmästä, hammas hampaasta.
    Jos siis ajan kameratolppaan 89 km/h (mitä en tietenkään tee) oikea rangaistus olisi, että poliisi vetäisi Transitilla tiellä minua vastaan 89 km/h ja siten altistaisi minut yhtä suurelle vaaralle, kuin itse olen muut altistanut.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  7. #37
    Lainaa vetomies kirjoitti Katso viesti
    Jos siis ajan kameratolppaan 89 km/h (mitä en tietenkään tee) oikea rangaistus olisi, että poliisi vetäisi Transitilla tiellä minua vastaan 89 km/h ja siten altistaisi minut yhtä suurelle vaaralle, kuin itse olen muut altistanut.
    Ajoin autolla Tallinna-Pärnu välillä suunnilleen tuota vauhtia 80 km/h alueella kameratolppaan, lappu tuli kotiin 11 €, maksoin.
    .
  8. #38
    Sillä erolla, että täällä (Virossa) se normi rajoitus on 90km/h
    Ite ajelin kanssa tuossa kolmisen viikkoa sitten pitkästä aikaa Tallinnasta Puolan rajalle pitkin Baltiaa ja kyllä niitä kameroista varoittavia lätkiä on yllin kyllin joka puolella.
  9. #39
    Honda CB 750 F2 Seven Fifty. rane58:n avatar
    Liittyi Oct 2005
    ESPOO
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa samserious kirjoitti Katso viesti
    Sillä erolla, että täällä (Virossa) se normi rajoitus on 90km/h
    Ite ajelin kanssa tuossa kolmisen viikkoa sitten pitkästä aikaa Tallinnasta Puolan rajalle pitkin Baltiaa ja kyllä niitä kameroista varoittavia lätkiä on yllin kyllin joka puolella.
    Eihän siellä sitten kunnolla kerkeä tsekkaa onko tukka hyvin ja näkyykö kello...
    Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti.

    Myytävää; https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912
  10. #40
    Lainaa 57pannu kirjoitti Katso viesti
    Jos olet tehnyt rikkeen tai rikoksen, siitä seuraa rangaistus. Rangaistus kärsitään tässä tapauksessa sakkojen tai rikemaksun muodossa, siis maksuun. Hyvin yksinkertaista.
    Erittäin hyvin sanottu sieltä!

    Joskus Saksassa 63km/h 50km/h alueella. Vahingossa tunnustin rikkeeni poliisin "So schnell, so schnell" kommenttiin vastamalla "Nein, Ajoin vaan noin 60km/h kuten rajoituksen alueella saa ajaa".

    Sakon suuruus oli kuitenkin huima 15€, joten se tuli maksettua. Ja mielestäni on yleisestikkin hiukan ihmeellistä ajatella sitä että kannattaako sakko jättää maksamatta, tuli se mistä hyvänsä ja jos ole mitään järkevää syytä kumota sitä. Ja eikös monessa maassa jää nimi ja kansalaisuus johonkin järjestelmään jos ei ole suorittanut maksuja oikein. Korjatkaaa ihmeessä ja valaiskaa minua jos näin ei ole missään tapauksessa. Kannattaa(ko) aina ajella sillä mentaliteetillä että joku kyttää kokoajan jostain
    Viimeksi muokannut: Latvis; 19.10.2020 klo 15:59.
  11. #41
    Lainaa Latvis kirjoitti Katso viesti
    Erittäin hyvin sanottu sieltä!

    Joskus Saksassa 63km/h 50km/h alueella. Vahingossa tunnustin rikkeeni poliisin "So schnell, so schnell" kommenttiin vastamalla "Nein, Ajoin vaan noin 60km/h kuten rajoituksen alueella saa ajaa".

    Sakon suuruus oli kuitenkin huima 15€, joten se tuli maksettua. Ja mielestäni on yleisestikkin hiukan ihmeellistä ajatella sitä että kannattaako sakko jättää maksamatta, tuli se mistä hyvänsä ja jos ole mitään järkevää syytä kumota sitä. Ja eikös monessa maassa jää nimi ja kansalaisuus johonkin järjestelmään jos ei ole suorittanut maksuja oikein. Korjatkaaa ihmeessä ja valaiskaa minua jos näin ei ole missään tapauksessa
    Kyllä rikollisella pitäisi halutessaan olla mahdollisuus suorittaa ankarampi rangaistus - esimerkiksi sakkojen sijasta yhdyskuntapalvelua, ehtoollista, tms. Kaikkein epäinhimillisin olisi tuo ehdottamani Hammurabin laki, mutta itse olisin valmis senkin kestämään.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  12. #42
    Lainaa vetomies kirjoitti Katso viesti
    Kyllä rikollisella pitäisi halutessaan olla mahdollisuus suorittaa ankarampi rangaistus - esimerkiksi sakkojen sijasta yhdyskuntapalvelua, ehtoollista, tms. Kaikkein epäinhimillisin olisi tuo ehdottamani Hammurabin laki, mutta itse olisin valmis senkin kestämään.
    Kylläkyllä. Mutta sillonhan ei ole kysymyksessä sakkojen maksamatta jättäminen Vaan ainoastaan maksumuodon muuttaminen
  13. #43
    Lainaa Latvis kirjoitti Katso viesti
    Kylläkyllä. Mutta sillonhan ei ole kysymyksessä sakkojen maksamatta jättäminen Vaan ainoastaan maksumuodon muuttaminen
    Velanperijän näkökulmasta kyseessä on sakkojen maksamatta jättäminen. Mikään muu kuin käteinen raha ei sovita syntiä.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  14. #44
    Ok. Ymmärrän. Ja tietenkin olisi se yhdyskuntapalvelus eksoottista käydä jossain muussa maassa suorittamassa. Korostan sanaa eksoottinen.
  15. #45
    Asiaa voi ajatella myös eroottisen mielihyvän näkökulmasta.
    Kaverini sai Virosta kameratolppasakon. Summa oli suomalaisittain niin pieni että oli kuulemma nautinto maksaa.
    Att tänka innan man talar är som att torka sej i röven innan man skiter... - Arne Anka
  16. #46
    2017 ajoin kavereita kiinni matkalla Tallinna-Narva... Jossain Jõhvin hoodeilla tuli siviili skoda vastaan ja 145km/h 90-alueella. Tuosta 145 tehtiin 8km varmuus vähennys, joten se lopullinen ylitys oli 47km/h. Paikan päällä kirjoitettiin vain ilmoitus tapahtuneesta ja pari kolme viikkoa ton jälkeen tuli sähköinen rangaistusvaatimus, joka muistaakseni oli alle 300eur... Vuoden tuosta säilyy merkintä, jonka jälkeen rekisteri on ns.tyhjä, jos uusia ei tuona aikana ole ottanut.
    Noi kameratolpan sakot on kans ollu aina jotain kympin ja kahden välissä, mielelläänhän tollaset maksaa
    skodanpenkillä.jpg
    Edit. Se olikin niin että se mun vauhti 153km/h josta vähennys oli tuon 8. Löysin kuvan tuosta lapusta.
    Viimeksi muokannut: samserious; 19.10.2020 klo 22:06.
  17. #47
    Oliko tuolla Vironmaalla joskus sääntö, et liikkuvasta autosta ei tutkata...??
    T765 RäsSi
    GSX-R750 K8 =ex
    CBR600F -00 (Manki)=Dö. R.I.P.
    6-Horo 2005=ex
  18. #48
    Lainaa Baltic kirjoitti Katso viesti
    Oliko tuolla Vironmaalla joskus sääntö, et liikkuvasta autosta ei tutkata...??
    Tuskin pitää paikkansa. Vastaantuleva poliisiauto otti meidät juuri ohittaneen auton kiinni ( teki uparit meidän edessä). Autolla noin 87 nopeutta, meillä 81 ( 80 alue, nopeudet gps:stä)
  19. #49
    Super Retard PoS:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Sep 2005
    Tallinn
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa TIJ kirjoitti Katso viesti
    Asiaa voi ajatella myös eroottisen mielihyvän näkökulmasta.
    Kaverini sai Virosta kameratolppasakon. Summa oli suomalaisittain niin pieni että oli kuulemma nautinto maksaa.
    Sama täällä kun sain ensimmäisen (ja ainoan) sakon, mitä olen Virossa saanut. Kirosin ensin, kun samana päivänä tuli sakko sähköpostiin, että voi perkele, mutta sitä kun aloin tavaamaan, niin ei meinannut millään mennä jakeluun, että sakko oli 9 euroa. Kun sen viimein ymmärsin, niin maksaessa nauratti vaan.
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * KTM 890 Duke R * Honda Fireblade *
  20.  
  21. #50
    Lainaa Baltic kirjoitti Katso viesti
    Oliko tuolla Vironmaalla joskus sääntö, et liikkuvasta autosta ei tutkata...??
    Mä olen asunut Tallinnassa vuodesta 2012 alkaen ja en oo kyllä ikinä tälläsestä kuullut...
    Onhan joku tällänen voinut ehkä olla Venäjän vallan aikana, kovin epäilen sitäkin.
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12