Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 46:sta
  1. #1
    Sattui tänään ajelulla Ylä-Soukassa Espoossa, että pysähdyin bussipysäkille soittamaan puhelua. En vielä kerennyt kaivaa puhelinta taskusta, kun vastakkaisella kaistalla ajaa customi ja kaartaa samantien pysäkille kysymään tarvitsenko apua.

    Ikinä ei ole auton kanssa tultu tarjoamaan apua missään tilanteessa ja nyt kun ekan kerran pyörällä pysähdyn bussipysäkille niin apua tarjotaan samantien. On se hienoa tää mopoilu.

    Kiitos avuntarjoajalle ja muille jotka tätä tekee. Lämmittää vasta-alkajan mieltä.
    Kawasaki ER-5
  2. #2
    Lainaa Tempous kirjoitti Katso viesti
    Sattui tänään ajelulla Ylä-Soukassa Espoossa, että pysähdyin bussipysäkille soittamaan puhelua. En vielä kerennyt kaivaa puhelinta taskusta, kun vastakkaisella kaistalla ajaa customi ja kaartaa samantien pysäkille kysymään tarvitsenko apua.

    Ikinä ei ole auton kanssa tultu tarjoamaan apua missään tilanteessa ja nyt kun ekan kerran pyörällä pysähdyn bussipysäkille niin apua tarjotaan samantien. On se hienoa tää mopoilu.

    Kiitos avuntarjoajalle ja muille jotka tätä tekee. Lämmittää vasta-alkajan mieltä.
    Näin se parhaimmillaan menee, tosin menee miltei toisinkin päin.
    Yksi myöhäisilta olin ajelemassa kotiinpäin ihan musta-puna tixtexseissä ja fjr:llä (eli ei pelkoa liivimiehen olemuksesta ) ja näin pimessä auton parkit päällä pysähdyksissä joka oli vähän oudosti kallellaan.
    Noh käänsin perään ja näin että ojanpuoleinen takakumi oli tyhjä. Jätin pyörän sivujalalle käyntiin valot päällä ja lähdin autoa kohti. Autossa oli vanhahko pappa, yli 70 joka ilmiselvästi pelästyi ja luuli että olen tulossa ryöstämään kun kerran moottoripyörällä tulin paikalle.
    No rauhoittuihan tilanne, sain vaihdettua papan tojotaan vararenkaan (oli itsekin vaihtanut kumin muttei koskaan haitaritunkalla ja pimeässä...) ja matkat jatkuivat. Hyvin oli kiitollinen ja mullakin hyvä mieli
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Grizzly 450 02/2009 lumitöissä
  3. #3
    Pyrin aina pysähtymään jos joku on tiensivussa maantiellä. Kaupungissa harvemmin, kun jotkut pysähtyy muista syistä kadunvarteen.

    Viimesin on tosta keväältä kun kolme tyttöä oli rengas puhki pientareella. Pysähyin auttamaan tottakai ja sain heille renkaan vaihdettua. Siinä oli melkosta säätämistä kun takaluukku oli kuormaliinavirityksillä kiinni ja rengas tietty auton alla. Ajopuvussa meinas tulla kuuma kun sattu olemaan helvetin hyvä sääkin.

    Nelisenvuotta sitten tultiin autonhakureissulta Savonlinnasta ja kello 23~ maissa huomasin tiensivussa jonkun vilkuttelemassa hätävilkkuja. Pysähyin tietty eteen ja kuski sano että bensa loppu. Seuraavalle huoltsikalle oli matkaa joku 20km ja lähettiin hakemaan soppaa autoon. Kuski puhu siinä takapenkillä että kaks tuntia oli seissy tiensivussa, eikä kukaan ollu pysähtyny paikalle. Kaveri oli sellanen 2m+ pitkä eikä kukaan ilmeisesti ollu illalla uskaltanu pysähtyä. Melko kiitollinen oli kun lähin bensaa hakemaan ja onnistu antamaan rahaakin tehdystä reissusta, vaikka kuinka yritin olla sitä vastaanottamatta.

    Parivuotta sitten itellä puhkes rengas Heinolan pikkuteillä, johon juhannuksen paluuruuhkaa pakenin. Oli jostain traktorista tippu ilmeisesti ketjulukko joka löyty renkaasta. Eipä löytyny autosta tunkkia tai rengasavainta (just ostanu auton eikä ollu sellasia tarkastellu). Nilkutin auton asfaltille ja tunnin verran sain apua odotella. 20 autoo ajo about ohi, joista kaks pysähty. Ensimmäisellä ei ollu tunkkeja tai mitään mukana ja toisella rapee ranskalainen jonka tunkki oli autonalla, vararenkaan sisällä. Esimmäinen kuitenkin oli paikallinen ja tuli myöhemmin hallitunkin kanssa takasin. Yritin antaa avusta rahaa muttei huolinu.

    Niin makaa ku petaa. Karma hoitaa loput.
  4. #4
    Hieno toimintaa joltain, kyllä pysähtyneen motoristin rinnalla pysähtyä ja kysellä että kaikki ok...

    Mutta mulla on jäänyt autojen luo pysätymiset sikseen, ne kerrat kun pysähtynyt, niin pummitaan rahaa tai jotain älytöntä, kun tässä oli niitä villityksiä...
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
  5. #5
    Ennen somea ja kännykkää laitettiin huivi sarvikon päähän kertomaan, että apua kaipaillaan.
  6. #6
    Lauantai aamuna jossain Parikkalan takana keskellä ei mitään, varmaan pari kolme kilsaa lähimpään taloon jäin tien laitaan korjaamaan gopron asentoa. Muuten kattelin siinä hetken korpimaisemaa niin takaa tulee nuori kundi skootterilla, pysähtyy ja kysyy onko kaikki ok. Olin niin hämmentynyt että sanoin vaan et joo on. Harmittaa kun en tajunnut kiittää. Pöllö.
  7. #7
    Viime joulun alla pysähdyin 8-tien varteen järjettömässä lumipyryssä auttamaan nuorta neitiä. Autosta oli rengas puhjennut ja tunkki ei toiminut. Lähin auttaja oli reilun tunnin automatkan päässä ja lumipyry oli tosiaan kovin näkemäni. Heijastinliivit niskaan, tyttö näyttämään taskulampulla valoa, kontallaan sohjossa tovi ja rengas oli vaihdettu. Samalla tyttö kiitteli ja sanoi, että edellisellä viikolla muutama satanen meni koiran eläinlääkärikuluihin... Molemmille tuli varmasti hyvä joulumieli.

    Kesälomareissulla pysähdyin Unkarissa motarilla, kun paikallisen HD oli hyytynyt. Hänelle oli jo apu tulossa. Hän kiitti, minä poistuin.

    Ei se ota jos ei annakaan. Koskaan en ole vielä törmännyt mihinkään vilunkiyritykseen. Muistakaa hyvät ihmiset, että kaikilla ei ole kaskoa tai saattavat olla hyvinkin kaukana kotoa. Pysähtyminen ja pelkkä myötätunnon osoittaminen, jos ei muuta silloin pysty tekemään, voi olla silloin jo iso apu. Aikaa se vie minuutin tai kaksi.
  8. #8
    Asiaa vierestä hipoen:
    http://savemc.net/

    Ei hirveästi tunnu olevan käyttäjiä ainakaan avunpyyntöjen merkeissä, mutta idea on mahtava ja toivottavasti ottaa tulta alleen.
    Viimeksi muokannut: Jote; 10.09.2015 klo 17:01.
  9. #9
    Lainaa Jote kirjoitti Katso viesti
    Asiaa vierestä hipoen:
    http://savemc.net/

    Ei hirveäti tunnu olevan käyttäjiä ainakaan avunpyyntöjen merkeissä, mutta idea on mahtava ja toivottavasti ottaa tulta alleen.
    Tuohon tarvitaan vissiin nettiyhteydellä varustettu älykamerakännykkäpuhelinmobiililaite.

    Taidan pysyä vielä siinä huivissa...
  10. #10
    Monesti tullut pysäytettyä ja kysyttyä tienlaitaan pysähtyneiltä kanssamotoristeilta josko on avun tarvetta, muttei vielä ole osunut kohdalle sellaista, joka olisi tarvinnut apua.

    Sen sijaan viime tai toissa kesänä oli tienlaidassa nainen autonsa kanssa. Rengas oli tyhjentynyt eikä hän osannut sitä vaihtaa. Pyörä parkkiin kevyen liikenteen väylälle ja vararengasta laittamaan. Vartin päästä täti pääsi jatkamaan matkaansa. Hänellä ehkei ollut varaa kaskoon.

    Mielelläänhän sitä auttaa, jos vain pystyy.

    Joskus on ollut tienlaidassa ulkomaalaisia, joilla selvästikään ei ole ollut mitään hätää, vaan olleet liikkeellä aivan muuta tavoittelemassa. Silloin en ole pysähtynyt.
    BMW R1200GSA LC
    BMW R1150GS
    ex: K1600GT, K1200GT
  11. #11
    Tyttö oli Harrikalla tien varressa Bodomin lenkillä...pysähdyin kysyäkseni mikä hätänä.
    Oli kuulemma jo hälyttänyt apua, vaihdepoljin oli "löysänä" eli ei mennyt pykälät sisään.

    Enhän mä Harrikoista mitään ymmärtänyt, mutta näin kyllä että missä vika oli.
    Kerkesin korjata juuri ennenkuin apu tuli...kaverin eka kommentti oli, että arvasin että kyllä joku motoristi pysähtyy apua antamaan. Hyvä mieli jäi palkaksi, kun mulle ei edes kahvia tarjottu...
    Life may begin at 30, but it doesn't get real interesting until after 50.
  12. #12
    Auto tien laidassa, konepelti pystyssä, kuski huitoo leveillä molemmankäden liikkeillä hätämerkkiä. Pyörä pysähdyksiin huitojan kohdalle. Tämä kaivaa lompsastaan jonkun rähjäisen käyntikortin, jonka avulla esittäytyy olevansa joku saksalainen toimitusjohtaja. Kertoo jonkinmoisella englanninkielellä, että autosta on bensa on loppu eikä ole rahaa, mutta olisi hyvä kello myynnissä. En jäänyt auttamaan. Ei tullut hyvä mieli. Valitettavasti näitäkin on.
    Honda S65 -> Honda CB100 -> Honda XL250 ......... -> Kawasaki ER5 ->Yamaha XJ900S Diversion ->
    SUZUKI DL650A
  13. #13
    Tällä kaudelle neljä pysähdystä joista 3 oli vain "tauolla" soittamassa, tahi tupakilla, kiitokset kaikilta pysähtymisestä.
    Neljäs tarvitsi sitten jo apujakin, oli rekka peljästyttänyt aloittelijakuskia ajamalla renkaassa kiinni ja antaessaan tilaa pysähtyen bussipysäkille oli jotenkin hätääntyneenä saanut visiirin irti kypärästään eikä enää kiinni, laitoin sitten sen paikoilleen, hetken rauhoittelevat rupattelut, kun oli oikeasti pelästynyt ja sitten matka jatkui.
    Kiitokset myös häneltä ja hänelle kivasta tauosta.
    Tuona aikana ajoi myös pari muuta motoristia ohi ja himmaili pysähtyäkseen, mutta käsimerkillä heidän matka jatkui.
    -00 Yamaha FZS 600
    -93 Honda VT600 Shadow
  14. #14
    Lainaa Kiertotiehuvitus kirjoitti Katso viesti
    Auto tien laidassa, konepelti pystyssä, kuski huitoo leveillä molemmankäden liikkeillä hätämerkkiä. Pyörä pysähdyksiin huitojan kohdalle. Tämä kaivaa lompsastaan jonkun rähjäisen käyntikortin, jonka avulla esittäytyy olevansa joku saksalainen toimitusjohtaja. Kertoo jonkinmoisella englanninkielellä, että autosta on bensa on loppu eikä ole rahaa, mutta olisi hyvä kello myynnissä. En jäänyt auttamaan. Ei tullut hyvä mieli. Valitettavasti näitäkin on.
    Melkein sama tilanne, mutta kaveri myi jotain veitsiä ja vähän epämääräisessä kohtassa, tuli sellain yllättäen..
    Mutta tilanteesta nätisti puhumalla enkkua selittäin, kun kaveri jossain kohtaa itse alkaa sömpöttää jotain muuta kieltä, siinä kohtaan vain röykeästi
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
  15. #15
    Motorg ry, rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    ^ tollasessa pitää sooittaa poliisit paikalle!
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  16. #16
    Lainaa Kiertotiehuvitus kirjoitti Katso viesti
    Auto tien laidassa, konepelti pystyssä, kuski huitoo leveillä molemmankäden liikkeillä hätämerkkiä. Pyörä pysähdyksiin huitojan kohdalle. Tämä kaivaa lompsastaan jonkun rähjäisen käyntikortin, jonka avulla esittäytyy olevansa joku saksalainen toimitusjohtaja. Kertoo jonkinmoisella englanninkielellä, että autosta on bensa on loppu eikä ole rahaa, mutta olisi hyvä kello myynnissä. En jäänyt auttamaan. Ei tullut hyvä mieli. Valitettavasti näitäkin on.
    Vastaavassa tapauksessa olen soittanut poliisille ja ilmoittanut rekisterinumeron (britti). Itse en pysähtynyt, mutta näin tapauksen ja juuri oli asiasta Aamulehdessä varoiteltu. Olisin lähtenyt perään, mutta kaveri koukkaili sen verran bemarillaan liikenteessä, että en vain yksinkertaisesti pysynyt autolla perässä.
  17. #17
    Ohan näitä, sen verran kyyniseksi tullu tässä vuosien varrella mm seistyäni 6h räntäsateessa yks marraskuu niin että ohi ajo valehtelematta varmaan sen tuhannen autoa niin valkkaan tarkkaan mihin pysähdyn, varsinkin kun ite ajattelen vähän niinpäin että jos mä jään tien varteen ja joku stoppaa vaan öllistelläkseen ilman että on mitään kykyä tai aikomusta auttaa niin ystävällisesti jatkakoon minun puolesta matkaa... ja sitten on tietty nämä kaikenmaailman kaupustelijat jotka vois minun puolestani amp... no ei kuitenkaan mutta melkein silti...

    Yks tapaus tuli mieleeni, tästä on joku ehkä kuutisen vuotta aikaa kun yks perjantai alkuilta olin ajelemassa Lahdesta takasin kotio Sysmään, missä vielä sillon asuin, pulkkilanharjun läpi. Olin juuri tulossa kuormuria korjaamasta ja takakontti puolillaan työkaluja kun mutkan takaa tuli vastaan tienlaitaan parkkeerattu Ducato vasen takakumi tyhjänä. Mies siinä oli jo kovasti alottanut vaihtohommat muttei selvästikään keksinyt miten pohjan alla oleva vararengas tiputetaan joten liinat kiinni ja jeesimään. Ruuvi oli ruostunut niin kovaan että jouduin lopulta saksitunkin ja jatkovarren kanssa kampeamaan rengashäkin siitä koukusta irti että sain vararenkaan pois sieltä. Kumi vaihtui ja matka jatkui, jouduin lopulta ottamaan muistaakseni viiskymppisen vastaan että sain inttämisen loppumaan, oli kaveri mökille menossa johonkin luhangan suuntaan ja mitä enimmin harmissaan pitkän paskan päivän päätteeksi. Siinä ajamaan jo lähdettyäni tajusin että hitto vaihdoin just peltivanteen alun tilalle ja jäin vielä paikallisen huoltsikan pihaan kytikseen että edm paku ajaa ohi ettei esim pultit ollu liian pitkät tai tulleet matkalla läpi vanteesta. Tulihan se sieltä hetken päästä ja itse ajelin kotio, vähän jäi harmittamaan kun purin työkalut kontista, jos tunnistat itsesi, pitkätukka ja punainen maxiducato, nuorimies hopeisen S80 volvon kanssa auttamassa, mulla on sun rengasavain edelleeen tallessa
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
  18. #18
    Joskus oli tien poskessa jytäjammu josta oli kaasarin kurkut hapertuneet ja kaasarit pudonneet. Oman satulan alta löytyi sen verta rautalankaa että sidottiin kaasarit sylinterin ympäri kurkkujen huulille ja matka jatkui.

    Mukana kulkee aina perussetti sulakkeita, johtoa, pultteja, muttereita, nippusiteitä, rautalankaa, jesaria, pyöränlaakeri, työkalut, joutuu omaakin korjaamaan lennosta.
  19. #19
    Tänä keväänä olin iltasella himaan palailemassa, oisko ollu kesän ekoja peekoita.
    Pudotin kehä1:ltä Kaarelantien rampista alas ja seuraavassa risteyksessä oli 400?zzr tien vieressä ja kuski pyöri ympärillä. Samantien liinat kiinni ja kyselemään..
    Luonnollisesti oli nuorelta kaverilta bensa loppu ja kyseli siinä lähintä huoltamoa, mihin voisi pyöränsä työntää.
    Mun mielestä kilsan matka pyörää työntämällä on liikaa, joten otin kaverin ritsille ja matkalta hain himasta ison muovipullon, mihin haettiin sitten se litra bensaa ja kaveri takas pyörän luo.
    Sen verran jäin vielä katsomaan, että zzr käynnisty, ennenkuin sudittelin matkoihini.
    Jotain palkkiota se kaveri yritti tyrkyttää, mut mä sanoin sille, että tää oli eka oppitunti, motoristit jeesaa toisiaan. Pistä hyvä kiertoon.
    Näin lupasi toimia.
    Suzuki Bandit 1200 N -96 (R.I.P.), Suzuki Bandit 1200 naked -03 (Myyty)
    Kawasaki Kx 125 -85
    http://www.youtube.com/watch?v=1RpsY...eature=related
  20. #20
    Lainaa seppo02 kirjoitti Katso viesti
    Näin se parhaimmillaan menee, tosin menee miltei toisinkin päin.
    Yksi myöhäisilta olin ajelemassa kotiinpäin ihan musta-puna tixtexseissä ja fjr:llä (eli ei pelkoa liivimiehen olemuksesta ) ja näin pimessä auton parkit päällä pysähdyksissä joka oli vähän oudosti kallellaan.
    Noh käänsin perään ja näin että ojanpuoleinen takakumi oli tyhjä. Jätin pyörän sivujalalle käyntiin valot päällä ja lähdin autoa kohti. Autossa oli vanhahko pappa, yli 70 joka ilmiselvästi pelästyi ja luuli että olen tulossa ryöstämään kun kerran moottoripyörällä tulin paikalle.
    No rauhoittuihan tilanne, sain vaihdettua papan tojotaan vararenkaan (oli itsekin vaihtanut kumin muttei koskaan haitaritunkalla ja pimeässä...) ja matkat jatkuivat. Hyvin oli kiitollinen ja mullakin hyvä mieli
    Tuolla ison mualiman foorumeilla on annettu neuvoksi ajaa prätkä sen autettavan eteen ja riisua kypärä, ei oo sitten niin jänskä paikka kun kauhea motoristi lähestyy
  21. #21
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    ^ tollasessa pitää sooittaa poliisit paikalle!
    Joo, vastaisuudessa kyllä tulee soitettua
    Lainaa Nomad kirjoitti Katso viesti
    Vastaavassa tapauksessa olen soittanut poliisille ja ilmoittanut rekisterinumeron (britti). Itse en pysähtynyt, mutta näin tapauksen ja juuri oli asiasta Aamulehdessä varoiteltu. Olisin lähtenyt perään, mutta kaveri koukkaili sen verran bemarillaan liikenteessä, että en vain yksinkertaisesti pysynyt autolla perässä.
    Itsekkin seurasin yhtä vihreätä mersua, englannin kilvissä, olin pyörällä..Perkele taisivat huomata, kun menivät pysäkille ja rupesivat tulee kohti, olin liikenneympyrässä, niin käännyin muualle, eikä sen jälkeen näkynyt
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
  22. #22
    Itelle kävi tiellä 66 Kuortaneen ja Alavuden välillä että pysähdyin heittämään saappaan varrellisen ojan pohjalle ja poika jäi pyörän viereen odottelemaan...alko kuulumaan boxerin jytinä ja siihen sitten pysähty GSA ja muistaakseni FRJ. Kysyivät oliko jotakin vialla. No ei enää kun pääsin kerran ojastakin ylös vähän hämmästyksissäni. Sain kuitenkin kysyttyä että mihin olivat matkalla niin RAUTAPERSETTÄ ajamassa. Lähetin pojat vähemmittä kyselyittä matkaan.
    Tästä on jo neljä vuotta ja olen miettinyt melkein joka reissula että olivat kyllä tosi motoristeja että tosiaan pysähtyivät auttamaan vaikka varmasti aikataulu oli tiukka
    Siinä gessun alulaukussa oli ne jussipaidan kuviot teipattu....tunnustaako joku?! Mulla oli hopea Versys ja keltainen Arai
    R1200GSA exät F800GS, R1150GSA, Versys 650, R1100GS, AT650, Z650SR
    Arjen adventuristi
  23. #23
    Lainaa Kaj kirjoitti Katso viesti
    Tyttö oli Harrikalla tien varressa Bodomin lenkillä...pysähdyin kysyäkseni mikä hätänä.
    Oli kuulemma jo hälyttänyt apua, vaihdepoljin oli "löysänä" eli ei mennyt pykälät sisään.

    Enhän mä Harrikoista mitään ymmärtänyt, mutta näin kyllä että missä vika oli.
    Kerkesin korjata juuri ennenkuin apu tuli...kaverin eka kommentti oli, että arvasin että kyllä joku motoristi pysähtyy apua antamaan. Hyvä mieli jäi palkaksi, kun mulle ei edes kahvia tarjottu...
    Sama homma, mutta 15v sitten vanhalla Lahti-Helsinki-tiellä:
    Pariskunta HDlla tiensivussa, olin pyörällä liikkeellä ja pysäytin kysymään onko pulmaa. Vaihdepoljin löysällä tässäkin.
    Kaivoin letermanin, kun ei mulla ainakaan tuumasia avaimia ollut. "Älä helvetissä tolla kiristä, kromit lähtee!" En kiristänyt, poistun paikalta. Mahtaa olla kallis 1/4" kromattu pultti, mikä tuossa olisi sitten ihan pilalle mennyt .
  24. #24
    Kaikkia muita jeesataan mahdollisuuksien mukaan paitsi Saab kuskeja.
    Taivas saa odottaa
  25. #25
    Fikkari ja punainen valokaartio auttaa kummasti avun saannissa :P

    Mutta joskus aikoinaan länsiväylällä kevari levis niin apua tuli useammalta pyörältä hyvin nopeasti. Tosin hinuri keikaks se meni kuitenkin.
    Can-Am Outlander 1000 XT 2012
  26. #26
    Sellainen hätätilanne on joskus tullut vastaan, että uussuomalaisen näköinen perhe on ollut konepelti pystyssä korpitaipaleella ja kun teknisen ongelman laatua on tiedusteltu, ei autossa olekaan ollut mitään vikaa.

    Kun heille sitten ystävällisesti ehdottaa, että "I'll give you something to fix!" poistuu Hiace paikalta kuin itsensä Jeesuksen kuolleista herättämänä.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  27. #27
    Omasta rytöläjästä tippui vaihdepolkimen nivelen pultti ja vaihdepolin karkasi paikaltaan. Oli epätodellinen hetki kun jalkaterää alas painaessa ei ollutkaan mitään vastassa. Sammutin pyörän moottoritien rampin yläosaan ja hetkeä myöhemmin paikalle tuli vanhempi herrasmies vanhalla todellista ajoa nähneellä sivuvaunullisella bemarilla. Ei ollut sopivan kokoista pulttia mukana, mutta soitti lähellä asuvalle kaverilleen, joka toi kourallisen pultteja kokeiltavaksi. Sopiva löytyi ja matka jatkui. Aivan mahtava juttu. Oli sattumoisin ensimäinen pyörä, joka nousi rampista, mutta autoja kerkesi mennä tusinan verran kun tutkin polkimen kiinnitystä. Mikäli ikinä mahdollista, niin pistän hyvän kiertämään.
  28. #28
    Aivan erityisen avulias ja ystävällinen tapaus vuosien takaa:

    Joskus 70-luvun puolivälissä oltiin kakspäällä sunnuntaipäivän reissulla pääkaupunkiseudulta Porvooseen ja takaisin. Porvoosta piti ostaa polttoainetta paluumatkalle, mutta ei löytynyt mistään. Aika moni muukin oli ihmeissään sunnuntaina suljetulla huoltoasemalla. Lähdettiin sitten tuurilla kokeilemaan kuinka pitkälle päästään – ja jonnekin tienvarteen päästiin.

    Ei ollut mitään hätää eikä kiirettä. Siinä seisoskeltiin tien varressa ja ihan pienieleisesti osoittelin sormella tankkia, kun autoja meni ohi. Montaa ei mennyt, ennen kuin yksi nainen pysähtyi. Kuultuaan, että bensa on lopussa, lupasi käydä hakemassa. Jonkin ajan kuluttua tuli kanisterin kanssa takaisin. Siitä tankattiin muutama litra. Maksua ei suostunut ottamaan perusteella että häntäkin oli autettu.
    Honda S65 -> Honda CB100 -> Honda XL250 ......... -> Kawasaki ER5 ->Yamaha XJ900S Diversion ->
    SUZUKI DL650A
  29. #29
    Illalla småböndersin risteyksessä geokätköreitille mänössä otin kuvia tienviitasta. Kustomiukko tulloo böndersiltä päin ja mieinaa kääntyä veteliin mutta pyörtää pyöränsä ja kysyy onko kaikki kunnossa. Meikä siinä hetku Jack että joo kaikki Ookoo. No mikä unohtu. KIITOS, Ku kysyit !
    Tunturi SuperSport 81
    XL600V 91
    XL1000V 2001
    FZ6S 2006 ABS
    DL1000 V-Strom 2003
    XL1000V 1999
    CB 500K 1977
    AVJ15
    AVJ17
    AVJ18
  30.  
  31. #30
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen