Sivu: 3 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123
Tulokset 61:stä 77:een 77:sta
  1. #61
    En jännittäisi hirveästi. Jos tahtoo lujemman, niin noiden alakiinnikkeiden luota jos tuot yhdet tangot tuohon satulan keskivaiheille, lakkaa kuskin paino taivuttamasta tuota yläosaa. Sitten kestää vaikka norsun ajella. Vaan taitaa olla jo liioittelua.
    Toinen arempi paikka on tuossa alaputken yläpinnalla, noiden ylä- ja alaputkien yhtymiskohdassa. Aikansa kun täristää sillä 20kg lastilla, varmaan murtuu jossain vaiheessa. Vaan se jossain vaiheessa voi olla aika pitkän ajan jälkeen. Sen saisi halutessaan eliminoitua tuomalla yhdet putket perästä tuon em sauman etupuolelle.
    Joissakin mustissa putkissa tuntuu olevan ihme sattumia seassa. Olevinaan hyvin putsattu liitos alkaa jossain kohti kuohua. Pakko vaan avata ja hitsata uudelleen. Ikinä ei ole rostikalla tai alulla tullut sellaista. Tigi tuntuu olevan alttiimpi tälle, tosin en hirveästi Magia käytä, joten saatan vaan kuvitella.
  2. #62
    joo tiedossa on että siihen penkin taakse jää semmonen "vyötärö" kohta mutta tuskin siitä ongelmaa tulee, lastausjärjestys on tankkilaukku-reppu-perä, mulla ei edes ole pannierilaukkuja tällä hetkellä kun annoin ne cebarin mukana pois. Että korkeintaan sen repun heittänen selästä siihen tarakalle kerran kesässä seinäjoen suuntaan ja takaisin tms. Muuten koko tarakka saa maata tallissa.

    Ja joo mitälie koiranputkea, puuilosta ostin halvinta pskaa mitä käsiini sain just protoilu mielessä, tolla ei tulla ajamaan. Myös hormi tehdään vielä uudestaan "kirkkaasta".

    En ole kyllä mikään hitsarikaan, useasti naureskelenkin mielessäni noita osia räkiessä röllin tunnaria.

    Tilipitäppi tippitäppi tämmmm...
    Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
  3. #63
    Lainaa skuikka kirjoitti Katso viesti
    En jännittäisi hirveästi. Jos tahtoo lujemman, niin noiden alakiinnikkeiden luota jos tuot yhdet tangot tuohon satulan keskivaiheille, lakkaa kuskin paino taivuttamasta tuota yläosaa. Sitten kestää vaikka norsun ajella. Vaan taitaa olla jo liioittelua.
    Toinen arempi paikka on tuossa alaputken yläpinnalla, noiden ylä- ja alaputkien yhtymiskohdassa. Aikansa kun täristää sillä 20kg lastilla, varmaan murtuu jossain vaiheessa. Vaan se jossain vaiheessa voi olla aika pitkän ajan jälkeen. Sen saisi halutessaan eliminoitua tuomalla yhdet putket perästä tuon em sauman etupuolelle.
    Joissakin mustissa putkissa tuntuu olevan ihme sattumia seassa. Olevinaan hyvin putsattu liitos alkaa jossain kohti kuohua. Pakko vaan avata ja hitsata uudelleen. Ikinä ei ole rostikalla tai alulla tullut sellaista. Tigi tuntuu olevan alttiimpi tälle, tosin en hirveästi Magia käytä, joten saatan vaan kuvitella.
    Sehän on tuo vakio about samaa kokoluokkaa vai ohuempaakin alumiinia, joten rautasena en epäile etteikö kestä.
    Tiukimmille joutuu rungon kiinnityspisteeiden alueet ja tosiaan tuo putkien yhtymäkohta . sinne jos hitsaa pienen kolmiolevyn tueksi, tai penkinkohalle levyn kuten vakiossa, niin varmaan kestää enemmänkin painoa ja tärinää.

    Tuo kuskin paino tuossa yläputkella tuskin taivuttaa kahta putkea juuri silminhavaittavasti, mutta kiertojäykkyys paranee tuilla - ja toimiihan ne hyvinä kiinnityspisteinä. esimvakio:

    Takahäkki
    <"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">

    McJäykät
  4. #64
    Joo niinkuin sanottua tuo on keskeneräinen proto mutta vinkkejä otetaan kyllä kiitollisna vastaan noita sivulevyjä en tullutkaan ajatelleeksi, lisätään sellaiset suunnitelmaan. Mitä sen orkkishäkin takapäästä vilkasin niin sanoisin putkelle seinämää ainakin kolme milliä, ehkä neljäkin, tai sitten siinä on hirvee raati päässä en alkanu sen tarkemmin tutkimaan. Mut alumiittiä on tosiaan orkkis.
    Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
  5. #65
    Tästä tein takahäkin. Hyvin on kestänyt mennä yksin sekä kaksi-päällä.
    Kun sen alatuen vie tarpeeksi pitkälle taakse, niin ei kyllä notku. Halutessaan voi jotain vahvikkeita lisäillä.
    Vaakasuunnassa poikittain on tukia takaosassa sekä keskellä.

    Seinämävahvuus 1,5 mm.

    https://www.puuilo.fi/epages/puuilo....ducts/10075253
    Braaaaap
  6. #66
    5754 alumiini, 10mm laatta. Mitä luulette onko riittävän kovaa jalkatappirungoiksi? Kuustonninen ois parempaa mut tota sain ilmatteeks.
    Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
  7. #67
    IMG_20170511_093742_070.jpg

    Saakohan tuota jarrupoljinta väännettyä suoraksi katkaisematta? Jalkatapin kiinnitysrungon saanee varmemmin?
    Ja kakka roiskusi.
    http://www.miikavenalainen.net
  8. #68
    Lainaa Rekkamasa kirjoitti Katso viesti
    5754 alumiini, 10mm laatta. Mitä luulette onko riittävän kovaa jalkatappirungoiksi? Kuustonninen ois parempaa mut tota sain ilmatteeks.
    Muokkauslujittuvaa alsaa. Murtolujuus 220-330MPa, myötölujuuden jos arvio olevan n. puolet tuosta niin päässee tontille. 10x10mm suiro tuota kantaa siis myötäämättä n. 1000kg.
  9. #69
    Lainaa Miikam kirjoitti Katso viesti
    IMG_20170511_093742_070.jpg

    Saakohan tuota jarrupoljinta väännettyä suoraksi katkaisematta? Jalkatapin kiinnitysrungon saanee varmemmin?
    Joko saa tai sitten ei. Kokeilemalla selviää. Lämpö auttaa asiassa. Jalkatappirunkoa en lähtis vääntelemään, tulee helposti pieni murtumia, joista sitten väsyy poikki ajan kanssa.
  10. #70
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Muokkauslujittuvaa alsaa. Murtolujuus 220-330MPa, myötölujuuden jos arvio olevan n. puolet tuosta niin päässee tontille. 10x10mm suiro tuota kantaa siis myötäämättä n. 1000kg.
    Ehkä se sit kestää Varsinkin kun tarkoitus on tehdä siihen pari loivaa mutkaa jotta saa tuotua romppeita ulospäin ja ainoa tapa miten saan tota taivutettua on ruuvipenkki ja iso kuminuija niin eikös se taivutettu kohta silloin ainakin jossain määrin työstökarkaistu?
    Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
  11. #71


    Tarkastelin noita paloja vielä paremmin, toi pieni on selkeästi NV-5754 H111:ää siinä lukee niin, tossa isommassa lukee EN AW-5 josta sopivasti leikattu poikki, seuraava numero saattaa olla 7 mut ei ole varmuutta. Edellinen rimpsu loppuu 11 eli vois periaatteessa olla 5754 H111? Pohdintaa aiheuttaa se että laatat on ihan eri värisiä ja painaa abaut saman verran!
    Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
  12. #72
    Tuo EN AW on merkintästandardin nimi. Jos se alkaa vitosella ja näyttää jatkuvan seiskalla, se todennäköisesti on 5754:sta. Tuo H111 on luullakseni joku jälkikäsittelyluokka, vaikuttaa lujuusominaisuuksiin. Koita googlessa: aluminium temper tai heat treatment ja sitten tuo h111.
    Se että nuo kaksi palaa olisivat alumiinia ja samanpainoisia, on mahdonta.
  13. #73
    Lainaa Rekkamasa kirjoitti Katso viesti


    Tarkastelin noita paloja vielä paremmin, toi pieni on selkeästi NV-5754 H111:ää siinä lukee niin, tossa isommassa lukee EN AW-5 josta sopivasti leikattu poikki, seuraava numero saattaa olla 7 mut ei ole varmuutta. Edellinen rimpsu loppuu 11 eli vois periaatteessa olla 5754 H111? Pohdintaa aiheuttaa se että laatat on ihan eri värisiä ja painaa abaut saman verran!
    Tässä töissä istuessa vilkaisin taulukosta, että EN AW-5754 H111 ominaisuudet olisivat:
    Murtolujuus 190-240MPa.
    Myötölujuus väh 80MPa
    Kovuus 52HBS

    Tuolla H111 luokalla näköjään selvästi pienin myötölujuus. Esim H112 on jo myötölujuudeltaan väh. 140MPa.

    Hyvää ainetta se kyllä on.
    R6R -06 & Hayabusa -08
    Blackbird -03
    ZX-10R -04
    ZX-9R -94
  14. #74
    Niin ja tuo H meinaa sitä, että se on muokkauslujitettu.
    R6R -06 & Hayabusa -08
    Blackbird -03
    ZX-10R -04
    ZX-9R -94
  15. #75
    Pääsin pääkallonpaikalle tarkistamaan asian, molemmat levyt on presiis samaa tavaraa, 5754 h111. Kylläpäs hanskavaaka nakkaa, ei tosiaan uskois että toi isompi painais 2x pienemmän verran. Kummallisesti ihan eri väriset, liekö sitten vaan hapettunut pinnasta.

    Joo on mitä on ku ilmasta oli, tokko tuosta ainakaan huonompia tappirunkoja tulee kun Danmoton sysipaskat mitkä nakkasin roskiin Käsipelillä täytyy työstää niin parempi vaan jos ei oo mitään yyberkovaa.
    Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
  16. #76
    Lainaa Rekkamasa kirjoitti Katso viesti
    Pääsin pääkallonpaikalle tarkistamaan asian, molemmat levyt on presiis samaa tavaraa, 5754 h111. Kylläpäs hanskavaaka nakkaa, ei tosiaan uskois että toi isompi painais 2x pienemmän verran. Kummallisesti ihan eri väriset, liekö sitten vaan hapettunut pinnasta.

    Joo on mitä on ku ilmasta oli, tokko tuosta ainakaan huonompia tappirunkoja tulee kun Danmoton sysipaskat mitkä nakkasin roskiin Käsipelillä täytyy työstää niin parempi vaan jos ei oo mitään yyberkovaa.
    Tässä vielä mitä noi käsittelyt tarkottaa:

    The most common tempers for 5754 aluminium are shown below with H114 & H111 being the most common treadplate temper

    O - Soft
    H111 - Some work hardening imparted by shaping processes but less than required for H11 temper
    H22 - Work hardened by rolling then annealed to quarter hard
    H24 - Work hardened by rolling then annealed to half hard
    H26 - Work hardened by rolling then annealed to three-quarter hard
  17.  
  18. #77
    Helmiä sioille mutta kiitoksia Mulle riittää lähinnä tieto että voin tehdä tuosta pari kappaletta enemmän tai vähemmän V:n mallista jalkatappirunkoa jokseenkin turvallisesti. Arvioisin sakaralle leveyttä semmosen 20mm.

    On toi ainakin kovempaa kun yks toinen 6mm levy joka mulla on kotosalla, myöskin alumiinia mut se on niin pehmeetä että sitä pystyy ihan oikeesti vuolemaan puukolla olen kokeillut. Pärseitä poistaessa saa olla tarkkana ettei vedä liian syvään. Siitä en lähtis tekemään kun salettiin vääntyis kun nousee seisomaan!
    Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Sivu: 3 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123