Sivu: 2 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 77:sta
  1. #31
    Lainaa Rekkamasa kirjoitti Katso viesti
    http://m.ebay.com/itm/Hydraulic-Pipe...609?nav=SEARCH

    Hmm... jos kokonaisen vehjaksen saa samaan hintaan kun mitä se kenkä maksaa ei paljoo kantti askarrella... tohon tietty rahtia ja alvia vähän päälle vielä mut toi nyt menee helpolla osiin...
    Halvimmat lestit makso ulkomaillakin 50-70€ mitä löysin ja totesin ettei kannata mitään tilata: http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---M...ja-2000019663/
  2. #32
    Katos hittoa oonkin missannu tuon! Tattis, tosta on paha panna halvemmaks! Varmaan tommonen sitte hankittava.
    Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
  3. #33
    Jos salo/turku suunnalla joku tollasta kaipaa nii 70e lähtis tollanen bilteman setti. Yhdet turvakaaret väännetty
    Track Punk Racing
    Superbike #69
  4. #34
    Olis taas vähän kysyttävää terminologiasta ja työtavoista.

    Olen opiskellut erilaisia tapoja kiinnittää alumiinilevyä toisiinsa ja päätynyt pääasiallisesti ulkonäköseikkojen takia messinkijuottamiseen (lopputulosta ei maalata). Ameeriikan maalla näyttäisi olevan kaksi työtapaa, kovajuottaminen eli hard soldering/hard welding joka näyttää tapahtuvan happiasetyleenipolttimen kanssa, tämä on luonnollisesti liian kuumaa alumiinille. Mutta sitten on myös työtapa nimeltä "brazing". Tämä näyttää tapahtuvan ihan sellaisen spraypullopolttimen kanssa ja kuulemma käytetyissä tikuissakin on fluksi sisällä. Saako näitä tikkuja jostain suomesta ja mitähän sitä pitäisi mennä ostamaan? Levyjen vetelyn suunnittelin minimoivani ensin pop-niittaamalla levyt yhteen, ja sauman tasoituksen jälkeen ennen loppukiillotusta poraan popparit veke ja korvaan kupukantaniiteillä, joita toivon löytäväni jostain kuparin värisenä (pronssi?) Tarkoitus tehdä vähän sellanen steampunk tyyppinen katesarja seuraavaan pyörään.

    Eli kysymys kuuluu mistä noita tikkuja? Mitä kysyn saadakseni niitä? Tietääkö joku mistä saisi pronssinvärisiä niittejä?
    Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
  5. #35
    voi paskan kökkö... adville:n avatar
    Liittyi Jun 2008
    Nokian parkkitalon takapiha
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Slowrider kirjoitti Katso viesti
    Jos salo/turku suunnalla joku tollasta kaipaa nii 70e lähtis tollanen bilteman setti. Yhdet turvakaaret väännetty
    Myyty jos raahaat sen samaan rahaan halikkoon mun pajalle...
    HRD vh125 silverhorse -86
    V-max 1700
    GSX-R 1100
    huskyTE410
    Yamaha XJ650 Turbo -84
    Triumph Legend TT -01
    600sec V12
    Jaguar xj6
  6. #36
    voi paskan kökkö... adville:n avatar
    Liittyi Jun 2008
    Nokian parkkitalon takapiha
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Rekkamasa kirjoitti Katso viesti
    Olis taas vähän kysyttävää terminologiasta ja työtavoista.

    Olen opiskellut erilaisia tapoja kiinnittää alumiinilevyä toisiinsa ja päätynyt pääasiallisesti ulkonäköseikkojen takia messinkijuottamiseen (lopputulosta ei maalata). Ameeriikan maalla näyttäisi olevan kaksi työtapaa, kovajuottaminen eli hard soldering/hard welding joka näyttää tapahtuvan happiasetyleenipolttimen kanssa, tämä on luonnollisesti liian kuumaa alumiinille. Mutta sitten on myös työtapa nimeltä "brazing". Tämä näyttää tapahtuvan ihan sellaisen spraypullopolttimen kanssa ja kuulemma käytetyissä tikuissakin on fluksi sisällä. Saako näitä tikkuja jostain suomesta ja mitähän sitä pitäisi mennä ostamaan? Levyjen vetelyn suunnittelin minimoivani ensin pop-niittaamalla levyt yhteen, ja sauman tasoituksen jälkeen ennen loppukiillotusta poraan popparit veke ja korvaan kupukantaniiteillä, joita toivon löytäväni jostain kuparin värisenä (pronssi?) Tarkoitus tehdä vähän sellanen steampunk tyyppinen katesarja seuraavaan pyörään.

    Eli kysymya kuuluu mistä noita tikkuja? Mitä kysyn saadakseni niitä? Tietääkö joku mistä saisi pronssinvärisiä niittejä?
    ei muuten tuu onnistumaan, ei messinki ota alumiiniin kiinni

    migillä vetelet alumiinilangalla ja argonilla tai hommaat tigin

    niitit sitten näön vuoksi, mulla on kasa kuparisia poppareita ja ainakin wurthilta saa tilaamalla
    HRD vh125 silverhorse -86
    V-max 1700
    GSX-R 1100
    huskyTE410
    Yamaha XJ650 Turbo -84
    Triumph Legend TT -01
    600sec V12
    Jaguar xj6
  7. #37
    Lopputulosta ei niitata poppareilla vaan niillä perinteisillä kupukantaisilla umpiniiteillä.

    Jatkoin asian selvittämistä, tuote on nimeltään Alumaweld, eivätkä ne näytä olevan messingin värisiä vaan alumiinin. Hitto. Vois kai ne katteet tehdä ihan teräspellistäkin, painaahan ne enempi mut tiiä sitten tuleeko merkittävää eroa, ei tässä ratarakettia tehdä... sitä pystyis ainakin hitsaamaan ihan normilangalla ja mison18:lla...
    Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
  8. #38
  9. #39
    voi paskan kökkö... adville:n avatar
    Liittyi Jun 2008
    Nokian parkkitalon takapiha
    MotOrg ry jäsen
    tulipas opittua taas jotain uutta...

    tää olikin taas hyvä päivä
    HRD vh125 silverhorse -86
    V-max 1700
    GSX-R 1100
    huskyTE410
    Yamaha XJ650 Turbo -84
    Triumph Legend TT -01
    600sec V12
    Jaguar xj6
  10. #40
    toi startterikitti on sen verta edukas että tilattava ihan vaan kokeillakseni! Keksin just lennosta useampiakin kohteita johon tota kokeilla. Ei nyt sit varmaan tuu messingin värisiä saumoja mut suunnitelmat muuttuu aina vähän tehdessä. Thäks!

    Edit: kattos lahdessa on myyntiedustus ja vielä ihan Originatorin vieressä (rask kaluston varaosaliike) Käymme hakemassa testierän!

    Edit2: alkohan pää pöhistä jos jonkinsortin ideaa, täähän avaa ihan uusia mahdollisuuksia tehdä kevyitä kotelorakenteita levyalumiinista! Perkele siivottava vissiin talli viikonloppuna, ois tuossa kunnossa ihan itsemurhaa sytyttää sielä minkäänsortin liekkiä kun roskia ja puusilppua joka paikassa...
    Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
  11. #41
    Lainaa adville kirjoitti Katso viesti
    Myyty jos raahaat sen samaan rahaan halikkoon mun pajalle...
    Tää on ajat sitten raahattu Veikkolaan mun talliin ja siellä taiteltu kolmeen kertaan mm Butt Ugly Ducklingin takarunko ennenku alko miellyttään silmää.
  12. #42
    Jos tulee limisaumoja niin perehdyppäs koriliimoihin. Axxon Adekittillä olen korjannut maastofillarin alurunkoakin. Liimasin siis holkin murtuneen putken sisään. Neljäs kausi korjauksella menossa. Kuski sata kiloa ja hyppimistä sekä droppeja harrastetaan.
    Muistelen että 10N/mm^2 lupaa lujuutta.
  13. #43
    Tää on nyt enempi ulkonäkökysymys koska steampunk

    Lopputuloksessa on tarkoituskin näkyä käsityön jälki niinkun tekijässäkin
    Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
  14. #44
    Lainaa Rekkamasa kirjoitti Katso viesti
    Edit2: alkohan pää pöhistä jos jonkinsortin ideaa, täähän avaa ihan uusia mahdollisuuksia tehdä kevyitä kotelorakenteita levyalumiinista! Perkele siivottava vissiin talli viikonloppuna, ois tuossa kunnossa ihan itsemurhaa sytyttää sielä minkäänsortin liekkiä kun roskia ja puusilppua joka paikassa...
    Kannattaa testailla ensin vähän tuon käyttöä ennen kuin alkaa isompia suunnitelemaan Mun kokemuksien mukaan tuolla alkaa tulemaan hankaluuksia aika äkkiä heti kun mennään vähänkään monimutkaisempiin rakenteisiin. Perusongelma on siinä, että kun alumiini johtaa lämpöä varsin hyvin, niin käytännössä tuossa on aika isolta alalta saumat yhtä aikaa sulana. Eli varsin helposti aiemmin tehdyt saumat valahtaa lattialle kun lämmittää uusia. Lisäksi lämpöä tarvitaan aika julmasti heti jos on vähänkään paksumpia kappaleita työn alla. Joskus koitin tehdä öljypohjan laajennusta tuolla ja happi-asetyleenipilliin sai kaivaa melko isoa suutinta ennen kuin alkoi mitään tapahtumaan. Millään purkkitoholla olisi ollut ihan turha yrittääkään.
    Arttu
  15. #45
    Tarvitsisin 20 kpl aakkosia.
    Noin 125 mm korkeita.
    Otsikon mukaan metellisia.

    Mistäköhän kannattaa kysellä?
    reilu nurkkavääntö on parempi kuin huono pano
  16. #46
    Joo tottakai, en odotakaan ensimmäisen sauman olevan näyttelytasoa

    Millistä tai millipiikki alulevyä luultavasti saumaillaan, enempi oon huolissani lähinnä vetelystä. Mut harjotellaan ja katellaan, ei mulla oo ees sitä pyörää vielä mihin ne katteet sit joskus tulee

    Esiniitattuja limisaumoja luultavasti pääosin, ehkä parissa paikassa puskuun. Enempi haetaan sauman täyttöä kun rakenteellista lujuutta.
    Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
  17. #47
    Lainaa wanico kirjoitti Katso viesti
    Tarvitsisin 20 kpl aakkosia.
    Noin 125 mm korkeita.
    Otsikon mukaan metellisia.

    Mistäköhän kannattaa kysellä?
    Googlaa metallin laserleikkausta. Löytyy useampikin paikka. En tiiä kyl mitä (saa) maksaa.
    Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
  18. #48
    Lainaa Rekkamasa kirjoitti Katso viesti
    Googlaa metallin laserleikkausta. Löytyy useampikin paikka. En tiiä kyl mitä (saa) maksaa.
    Noin 10€ /kpl olis fine, jos hinta menee 20 pintaan ni ne varmuudella vaihtuu muovisiksi.
    reilu nurkkavääntö on parempi kuin huono pano
  19. #49
    voi paskan kökkö... adville:n avatar
    Liittyi Jun 2008
    Nokian parkkitalon takapiha
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa wanico kirjoitti Katso viesti
    Tarvitsisin 20 kpl aakkosia.
    Noin 125 mm korkeita.
    Otsikon mukaan metellisia.

    Mistäköhän kannattaa kysellä?


    http://ak-levytuote.fi/yhteystiedot/

    toi on kivojen mutkien välissä..
    HRD vh125 silverhorse -86
    V-max 1700
    GSX-R 1100
    huskyTE410
    Yamaha XJ650 Turbo -84
    Triumph Legend TT -01
    600sec V12
    Jaguar xj6
  20. #50
    Mites muuten alumiinilevy/kupariniitti yhdistelmä liitoksessa jossa potentiaalisesti voi kulkea sähkö (kun valot yms on kuitenkin runkomaadotettu) hapettuuko vaikka lakkaa molemmin puolin? Vai tapahtuuko mitään? Kun eikös molempia materiaaleja käytetä ihan sähköhommissakin jopa AlCu seoksena.
    Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
  21. #51
    Lainaa Rekkamasa kirjoitti Katso viesti
    Mites muuten alumiinilevy/kupariniitti yhdistelmä liitoksessa jossa potentiaalisesti voi kulkea sähkö (kun valot yms on kuitenkin runkomaadotettu) hapettuuko vaikka lakkaa molemmin puolin? Vai tapahtuuko mitään? Kun eikös molempia materiaaleja käytetä ihan sähköhommissakin jopa AlCu seoksena.
    Kulkee sähkö oikein hyvin noissa katteissa, ja tosiaan ovat tavallaan osa runkoa. Lähinnä pitää huomioida johtojen ja avointen liitosten kans ropatessa.

    Kupari on jalompi, mutta pienemmän pinta-alan takia ei tod näk aiheuta mitään ongelmia että alumiini syöpyisi. Tuo ei myöskään oo jatkuvasti kostea. Kuhan kattoo ettei jää koloja joissa seisoo vesi. (liitos saattas kannattaa liimata täyteen, ettei jää kosteudelle kolona)

    Suurin "riski" mun mielestä on että lakkamattomana/jos lakka rikkoutuu kuparista tulee valumaraitoja alumiinin pinnalle, jos sattuu sateinen kesä ja seisoo ulkosalla eikä pidetä puhtaana.

    Edit: muutenhan hapettumisen jne kannalta tuo on sama kuin pyörän alumiini runko ja vanteet tms. (riippuen tietty vähän metallin seostuksesta.)
    <"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">

    McJäykät
  22. #52
    tokko tulee siis aiheuttamaan ongelmia.
    Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
  23. #53
    Lainaa wanico kirjoitti Katso viesti
    Tarvitsisin 20 kpl aakkosia.
    Noin 125 mm korkeita.
    Otsikon mukaan metellisia.

    Mistäköhän kannattaa kysellä?
    Siinä on neljää aakkosta. Samaa hakemalla voi löytyä jostain enemmänkin. http://www.clasohlson.com/fi/Talon-kirjain/31-3965-1
    http://pakkouskonto.fi
  24. #54
    Lainaa Ytsför kirjoitti Katso viesti
    Siinä on neljää aakkosta. Samaa hakemalla voi löytyä jostain enemmänkin. http://www.clasohlson.com/fi/Talon-kirjain/31-3965-1
    juu näitä löysin, mut pitää olla A-K kertaa 2 eli 20
    reilu nurkkavääntö on parempi kuin huono pano
  25. #55
    Mikä on kaupalliselta nimeltään sellainen purseenpoistotyökalu jossa on kahva, viiltosuoja sormille ja päässä kaksi pyöreää terää joiden etäisyyttä voi (ilmeisesti ruuvikiristeisesti) muuttaa? Käytetään pellin reunaan. En löydä mistään myynnissä moista.

    Edit: tämmönen.

    http://m.ebay.com/itm/Deburring-tool...%257Ciid%253A6

    Jos toi linkki nyt toimii kun on kännykällä otettu...
    Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
  26. #56
    Lainaa Rekkamasa kirjoitti Katso viesti
    Mikä on kaupalliselta nimeltään sellainen purseenpoistotyökalu jossa on kahva, viiltosuoja sormille ja päässä kaksi pyöreää terää joiden etäisyyttä voi (ilmeisesti ruuvikiristeisesti) muuttaa? Käytetään pellin reunaan. En löydä mistään myynnissä moista.

    Edit: tämmönen.

    http://m.ebay.com/itm/Deburring-tool...%257Ciid%253A6

    Jos toi linkki nyt toimii kun on kännykällä otettu...
    Tossa yksi:
    https://www.esska-fi.com/esska_fi_s/...010-17940.html

    Jotta internet ei unohda, niin laitetaan tiedot tännekin talteen..
    "Kaksois-levy-jäysteenpoisto työkalu "DB 2000" - käsisuojus - GRATEC" 53,65e sis alv.
    Artikkelinro: 659242126010
    EAN 4050602169502
    Suzuki DL650 WeeStrom -06, AVJ16 #52
  27. #57
    Lainaa Rekkamasa kirjoitti Katso viesti
    Mikä on kaupalliselta nimeltään sellainen purseenpoistotyökalu jossa on kahva, viiltosuoja sormille ja päässä kaksi pyöreää terää joiden etäisyyttä voi (ilmeisesti ruuvikiristeisesti) muuttaa? Käytetään pellin reunaan. En löydä mistään myynnissä moista.

    Edit: tämmönen.

    http://m.ebay.com/itm/Deburring-tool...%257Ciid%253A6

    Jos toi linkki nyt toimii kun on kännykällä otettu...
    Hoffmannin katalogissa käytetään nimitystä levykaavin / levynreunakaavin.
    Itsellä käytössä tällainen:
    http://www.ebay.com/itm/Noga-DB1000-...hdjxU-tcCeArBA
    Suzuki GSX1250FA + GSX1300R K9
  28. #58
    Mitäpä sanoo raati onko 30x30x2 rosteri neliöputki riittävän tukusaa takahäkin tekoon? Yrittäny ettiä 40x40x4 ihan vaan että ois varmasti tarpeeks paksua mutta mistään ei löydy... tai jos löytyy niin satasen salko ja pakollinen rahtitoimitus toisen. tuota ensin mainittua saattais olla tarjolla hyvinkin huokeasti.
    Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
  29. #59
    Valitettavan savolainen vastaus, mutta suattaa hyvinkin olla.
    Jos teet nätin kolmiorakenteen niin että tuo salko ei altistu taivutusjännitykselle ja ei tule isoa akkaa eikä valtavia takalaukkuja kyytiin, on tuommoinen jopa vähän järeää.
  30.  
  31. #60
    http://www.moottoripyora.org/keskust...70#post6495870

    Rakenteesta löytyy hahmotelma tuolta, hieman vielä vahvistellaan mm persiin taakse tulee vielä kaari, rakenne on yksipaikkainen niin että tuon vaimentajan päälle jäävään kolmioon tehdään paikat irrotettavalle tarakalle jossa joskus harvoin hatusta heittäen maks 20kg tavaraa.

    Btw ihme putkea tuo musta huonekaluputki josta tuo proto on tehty, ihan sama miten valmistelee ja putsaa tai millä asetuksilla hitsaa niin pärskii kuin flunssainen laama...
    Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Sivu: 2 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen