Tulokset 1:stä 7:een 7:sta
  1. #1
    Terve pitkästä aikaa.
    Pystyykö kukaan auttamaan? Olen käyttänyt paljon google mapsia reittien suunnittelussa. Aikaisemmassa versiossa reittiä pystyi helposti muokkaamaan siirtämällä viivalla olevaa "pallukkaa " sinne mistä halusi reitin kulkevan. Nyt uudemmassa versiossa ei tätä "pallukkaa ole, kone antaa vain reitin pisteestä A pisteeseen B sekä pari vaihtoehtoa.
    Olen myös uuden Windows 10in onnellinen(?) omistaja. Kokeilin huvikseni Heren karttaa joka oli ilmestynyt koneelleni. Pystyin tekemään reitin, mutta en muokkaamaan sitä mieleni mukaan, enkä mistään löytänyt ohjeita. Olenko täysin kalkkis vai onko tuo helppo toiminto hävitetty ainakin google mapsista.

    Minäkö tyhmä? Nyt en oikein ymmärrä.

    Kotka
  2. #2
  3. #3
    Lainaa kotka kirjoitti Katso viesti
    Terve pitkästä aikaa.
    Pystyykö kukaan auttamaan? Olen käyttänyt paljon google mapsia reittien suunnittelussa. Aikaisemmassa versiossa reittiä pystyi helposti muokkaamaan siirtämällä viivalla olevaa "pallukkaa " sinne mistä halusi reitin kulkevan. Nyt uudemmassa versiossa ei tätä "pallukkaa ole, kone antaa vain reitin pisteestä A pisteeseen B sekä pari vaihtoehtoa.
    Olen myös uuden Windows 10in onnellinen(?) omistaja. Kokeilin huvikseni Heren karttaa joka oli ilmestynyt koneelleni. Pystyin tekemään reitin, mutta en muokkaamaan sitä mieleni mukaan, enkä mistään löytänyt ohjeita. Olenko täysin kalkkis vai onko tuo helppo toiminto hävitetty ainakin google mapsista.

    Minäkö tyhmä? Nyt en oikein ymmärrä.

    Kotka
    Toimii ainakin google chromella, voi olla että se mikkisoftan uusi edge -selain toimii vähän yhteensopimattomasti
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Grizzly 450 02/2009 lumitöissä
  4. #4
    Win 10 ja Edge selain.
    Vanhoja tallennettuja karttoja en ole saanut muokattua. Kun tekee uuden niin siinä toimii pallukat.
    Kokeilin myös Firefoxia ja sama juttu. Taitaa olla enemmän kiinni siitä, että ne on tehty vanhalla Google maps versiolla.
  5. #5
    Yritin juuri tehdä reitin Losiksesta Chicagoon. Tuli reitti ja 2 vaihtoehtoa ilman pallukoita.
    En taaskaan ymmärrä mistä on kyse.
    Kotka
  6. #6
    Olinpa hätäinen. Vaihdoin selaimen Windows Edgeen ja katso: siellä tuo pallukka oli taasen helpottamassa reitin tekoa. Kiitos vastauksista. Ihmettelen vaan kuinka yht'äkkiä toimiva homma katoaa ja löytyy sitten jostakin toisesta paikasta. Käsittämätöntä.
    Kotka
  7.  
  8. #7
    Motorg ry, rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Se onkyllä aivan paska tuo uusi maps. Eniten jurppii se että ei ole kunnollista karttanäkymää street viewissä. Sitten aina pitää klikata se kuvarivi pois, hemmetin kiusa se. Vanhalla koneella skrollaus on kamalaa, ja pikkuteitä vaikee erottaa.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)