Sivu: 3 / 8:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12345 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 61:stä 90:een 221:sta
  1. #61
    Lainaa Nomad kirjoitti Katso viesti
    Varsinkin karkki- ja keksihyllyt ovat täynnä ulkomaisia tuotteita ja osa jopa suomalaisella brändillä.
    Eikös tuo kuuluisa Turun Sinappikin ollut välillä kaikkea muuta kuin Suomalainen, mutta nyt on sitten taas palannut kotimaiseen valmistukseen. Eli kyllä tässä nämä kotimaiset brändien omistajatkin ovat kusseet omaan hiekkalaatikkoonsa aika huolella kun valmistusta ihan pokkana siirrellään koti- ja ulkomaiden välillä, mutta tuotemerkki se vaan säilyy - ja sitten ihmetellään miksi suomalainen kuluttaja ei osta suomalaista

    No eihän tuo kyllä paljoa vaatisi lukaista sitä myyntipakkausta, mutta usein sitä vaan valitaan se helpoin reitti, tuttu merkki ja sitä ostetaan sen kummemmin ihmettelemättä. Mutta onneksi esim. S-Ryhmään on tullut tuo "Kotimaista" -tuotesarja
    Kotimaista-tuotteiden raaka-aineet ovat suomalaisia, tuotteet on valmistettu Suomessa ja ne ovat tarjolla suomalaisten asiakkaiden omistamassa kaupassa.
    Näin voi jo pelkän brändin nähdessään ostaa varmasti kotimaista, eikä nuo siltikään ole niitä kalliimpia tuottteita, vaan just päinvastoin
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  2. #62
    Motorg ry, rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Suomesta ei vaan voi pärjätä.

    Vai… miten se oli se… Rukka®.
    Ai niin… KONE.

    Niin.

    Kun ongelma on se, että suurin osa suomalaisiasta(kaan) ei vaan ole niitä penaalin terävimpiä kyniä. Vaikka meidän kilpailukyky pitäisi olla siinä korkeassa osaamisessa ja tiukassa koulutuksessa yms. Tietty tietyille alueille kerääntyy koulutettua ja melko näppäräaivoista sakkia työpaikkojen ja kansainvälisten yhteyksien vuoksi, mutta katotaampa oikeesti koko Suomea. Tavan suomalainen on edelleen varsin tavanomainen tuulipuvussa R-kioskissa lottoava perusirma tai -jantteri. Skaanian turporiisseli, pelargooniat ja ruohonleikkuri. Lumikola ja Korollan vanhat nastarenkaat. Siinä on suomalaisen peruskansan haitekkiosaaminen jolla kilpaillaan maailmalla. Perkele. Rukka ja Kone pärjää, koska siellä on jotkut joilla selkeesti on sitä osaamista ja halua tehdä sitä mitä tekevät.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  3. #63
    Ainakin minun nykyiset Rukka vaatteet on tehty Kiinassa. Entiset oli tehty Portugalissa.
  4. #64
    Motorg ry, rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Nii'i, mutko tätä yhteiskuntaa rakennetaan niinku oltais jotain erityisenkin älykästä ja kovapalkkasta kansaa. Kun ei olla. Sitte tehään kaikki kiinas.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  5. #65
    Lainaa Suzukikuski kirjoitti Katso viesti
    Mietitääs alusta asti:

    Minulla on moottoripyörässäni loppuunajettu takarengas.

    Minä haluan uuden takarenkaan. Olen valmis käyttämään rahojani uuden ostamiseen.

    Tehdas maassa X valmistaa haluamani kaltaisia renkaita. Haluan ostaa heidän valmistaman renkaan.

    Minä olen valmis maksamaan siitä, että tuote olisi hyvänlaatuinen, että saan sen itselleni jossakin järkevässä ajassa ja että minun ei tarvitse hakea sitä 100km päästä.

    Kaupat, toisinsanoen vähittäismyyjät, eivät lisää myymiinsä tuotteisiin mitään laadullista parannusta, vaan pelkästään oman katteensa.

    Minulle, kuten kaikille muillekkin asiakkaille ei ole mitään hyötyä maksaa jollekkin liikkeelle siitä että he ovat joitain tuotteita ottaneet myymäläänsä "välivarastoon" ja pyytävät minulta +40% kalliimpaa hintaa samasta renkaasta, jonka saan nykyään postin kautta ostettua tukkumyymälästä huomattavasti halvemmalla.

    "Erikoiskauppojen" kuolema ei ole huono asia. Kyseessä on liikeidea, jolle ei tänä internetaikana ole enää kysyntää. Verkkokaupat ovat liikeideoina ylivoimaisesti tehokkaampia kivijalkamyymälöihin verrattuna kaikissa niissä tilanteissa, joissa asiakas ei välttämättä koe tarpeelliseksi katsastaa/hipelöidä käsissään ostettavaa tuotetta.

    Itse ostin juuri viikko sitten kesärenkaani saksalaisesta verkkokaupasta 130e suomalaisia saman renkaan vertailuhintoja halvemmalla. Minä säästin.

    Maailma muuttuu.
    Mutta entäa jos kyseessä on henkilö niinkuin minä,
    A-kortti taskussa muutaman kuukauden. Eikä aikaisempaa kokemusta moottoripyöräilustä.
    Tarvitsisin itselleni hyvän kypärän. Mitä teen?
    Tilaan summamutikassa netistä kypärän joka näyttää hienolta ja on ainakin jonkin verran halvempi sieltä kautta...
    Mä tarvin paikan jossa osataan antaa neuvoa ja kertoa mitä ottaa huomioon.
    Ehkä sit toisella tai kolmannella kypärän ostokerralla osais ostaa suoraan sopivan netin kautta.

    Eli ei kaikki vaan osaa/pysty/halua tilata kaikkea ulkomailta. Ei se hinta oo aina ainoa kriteeri. Ja kyllä sekin aikas kalliks tulee ostaa semmonen kypärä joka ei tähän palloon sovi ja sit käydä kumminkin ostamassa se paikalliselta

    Kaikki saavat toki ostaa haluamansa tavarat ihan mistä tykkäävät. Mutta ei se ainakaan helpota tämän harrastuksen aloittamista jos ei pääse missään ihan omin pikku nakkisormin hypistelemään ajovarusteita.
  6. #66
    Lainaa Rane77 kirjoitti Katso viesti
    Mutta entäa jos kyseessä on henkilö niinkuin minä,
    A-kortti taskussa muutaman kuukauden. Eikä aikaisempaa kokemusta moottoripyöräilustä.
    Tarvitsisin itselleni hyvän kypärän. Mitä teen?
    Tilaan summamutikassa netistä kypärän joka näyttää hienolta ja on ainakin jonkin verran halvempi sieltä kautta...
    Mä tarvin paikan jossa osataan antaa neuvoa ja kertoa mitä ottaa huomioon.
    Ehkä sit toisella tai kolmannella kypärän ostokerralla osais ostaa suoraan sopivan netin kautta.

    Eli ei kaikki vaan osaa/pysty/halua tilata kaikkea ulkomailta. Ei se hinta oo aina ainoa kriteeri. Ja kyllä sekin aikas kalliks tulee ostaa semmonen kypärä joka ei tähän palloon sovi ja sit käydä kumminkin ostamassa se paikalliselta

    Kaikki saavat toki ostaa haluamansa tavarat ihan mistä tykkäävät. Mutta ei se ainakaan helpota tämän harrastuksen aloittamista jos ei pääse missään ihan omin pikku nakkisormin hypistelemään ajovarusteita.
    Mulla on näistä varustemyyjistä sellainen fiilis, että ne myy aina kalliimpaa kamaa kuin oot budjettiin suunnitellu. Meet katsomaan 250€ kypärää niin kyllä se sulle sitä 350€ kypärää kauppaa just siks koska "se on vaan sen verran parempi että kannattaa maksaa". Sitten kun sulla on se 250€ budjetti, 350€ kypärä kädessä ja myyjä seisoo vierellä, ajamaankin olis kiva päästä, kyllä se on sen kanssa käveltävä ulos, eihän sitä siihen kehtaa jättää. Mun kokemuksen mukaan myyjät aina koittaa myydä sitä "parempaa ja kalliimpaa" kuin mitä olit alunperin katsonut. Miksi liikkeissä sitten on niitä edullisempia vaihtoehtoja jos niitä ei yhdenkään myyjän mukaan kannata ostaa? Sitten jos satut kurkkaamaan sen 350€ kypärän hintaa netin kautta....
  7. #67
    Juuri tuon takia tulee nykyisin muutamia rättiliikkeitä kierrettyä kaukaa, vaikka saman ketjun muissa myymälöissä kyllä yhä asioin. Syy on juuri tuo tyrkyttäminen. Jos mä tulen liikkeeseen, nappaan tarjoushyllystä mulle sopivat pöksyt kainaloon ja painun sovittamatta suoraan tiskille (wanhana asiakkaana tiedän kokonumeroni ko. liikkeessä ja jos unohdan, on "muistilappu" aina mukana samaisesta ketjusta aikaisemmin hankkimieni, nyt jalassa olevien pöksyjen kauluksessa), niin ei todellakaan voisi vähempää kiinnostaa vaikka heillä olisi tumppua ja tohvelia tarjouksessa, ei todellakaan! Mutta kun ei mene jakeluun niin ei mene. Ei edes vaikka sen suoraan sanoo, niin korkeintaan se tyrkytettävä tuote vaihtuu "jos nyt kuitenkin..." => eipä juuri muuta vaihtoehtoa enää jää kuin äänestää jaloillaan, vaikka kuinka ko. toimipiste minun asiointiini sijainniltaan parhaiten sopisikin
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  8. #68
    Lainaa Rane77 kirjoitti Katso viesti
    Mutta entäa jos kyseessä on henkilö niinkuin minä,
    A-kortti taskussa muutaman kuukauden. Eikä aikaisempaa kokemusta moottoripyöräilustä.
    Tarvitsisin itselleni hyvän kypärän. Mitä teen?
    Tilaan summamutikassa netistä kypärän joka näyttää hienolta ja on ainakin jonkin verran halvempi sieltä kautta...
    Mä tarvin paikan jossa osataan antaa neuvoa ja kertoa mitä ottaa huomioon.
    Ehkä sit toisella tai kolmannella kypärän ostokerralla osais ostaa suoraan sopivan netin kautta.

    Eli ei kaikki vaan osaa/pysty/halua tilata kaikkea ulkomailta. Ei se hinta oo aina ainoa kriteeri. Ja kyllä sekin aikas kalliks tulee ostaa semmonen kypärä joka ei tähän palloon sovi ja sit käydä kumminkin ostamassa se paikalliselta

    Kaikki saavat toki ostaa haluamansa tavarat ihan mistä tykkäävät. Mutta ei se ainakaan helpota tämän harrastuksen aloittamista jos ei pääse missään ihan omin pikku nakkisormin hypistelemään ajovarusteita.
    Mutta miksi ihmeessä et käynyt kivijalka/marmori tiskillä ensin kokeilemassa kypärää ja tinkaamassa hinnasta??? Ja jos tarjous marmoritiskillä ei sopisi sinun budjettiin, niin tilaamaan sopiva/sama koko netistä säästäen useampi euro Tätä varten kivijalka myymälät on, käydään sovittamassa ja sit tilataan oikea koko huomattavasti halvemmalla netistä Toki jos rahalla ei itselle niin suurta merkitystä niin ostaa marmoritiskiltä
  9. #69
    Lainaa sammy76 kirjoitti Katso viesti
    Mutta miksi ihmeessä et käynyt kivijalka/marmori tiskillä ensin kokeilemassa kypärää ja tinkaamassa hinnasta??? Ja jos tarjous marmoritiskillä ei sopisi sinun budjettiin, niin tilaamaan sopiva/sama koko netistä säästäen useampi euro Tätä varten kivijalka myymälät on, käydään sovittamassa ja sit tilataan oikea koko huomattavasti halvemmalla netistä Toki jos rahalla ei itselle niin suurta merkitystä niin ostaa marmoritiskiltä
    Mutta juuri tostahan tässä on kyse!
    Kauanko luulet niiden kivijalkojen kannattelevan niitä malli/sovitus/hypistely tavaroita jos ne tilataan kumminkin netistä?
    Olisitko valmis maksamaan suomalaiselle yrittäjälle esim sovituskoppi maksun tai jonkin muun korvauksen siitä että yrittäjä on ostanut varastoon kypärän jota käyt sovittamassa?
  10. #70
    Lainaa Rane77 kirjoitti Katso viesti
    Mutta juuri tostahan tässä on kyse!
    Kauanko luulet niiden kivijalkojen kannattelevan niitä malli/sovitus/hypistely tavaroita jos ne tilataan kumminkin netistä?
    Olisitko valmis maksamaan suomalaiselle yrittäjälle esim sovituskoppi maksun tai jonkin muun korvauksen siitä että yrittäjä on ostanut varastoon kypärän jota käyt sovittamassa?
    Löytyy myös isompia ketjuja joiden myynti ei perustu pelkästään MP-varusteisiin. Eiköhän niissä muu myynti kannattele sitä mahdollisesti heikompaa MP-puolta, joten en ole vielä peloissani siitä että tavara katoaa kokonaan kaupoista. Olisikohan yrittäjällä liikeidean uudelleensuunnittelun paikka jos ilmaiseksi sovitellaan ja muualta haetaan, en nyt kaataisi sitä täysin kuluttajankaan niskaan.
  11. #71
    Mie oon miettinyt sitä, että aika syrjivää on ravintoloiden, kahviloiden ja ruokapaikkojen meininki, kun vessat on vain maksaville asiakkaille.
    Minusta ne vessat pitäisi olla kaikelle kansalle, kun eihän siitä haittaa ole, että ilmaiseksi käyttää...
  12. #72
    Lainaa Rane77 kirjoitti Katso viesti
    Mutta entäa jos kyseessä on henkilö niinkuin minä,
    A-kortti taskussa muutaman kuukauden. Eikä aikaisempaa kokemusta moottoripyöräilustä.
    Tarvitsisin itselleni hyvän kypärän. Mitä teen?
    Tilaan summamutikassa netistä kypärän joka näyttää hienolta ja on ainakin jonkin verran halvempi sieltä kautta...
    Mä tarvin paikan jossa osataan antaa neuvoa ja kertoa mitä ottaa huomioon.
    Ehkä sit toisella tai kolmannella kypärän ostokerralla osais ostaa suoraan sopivan netin kautta.

    Eli ei kaikki vaan osaa/pysty/halua tilata kaikkea ulkomailta. Ei se hinta oo aina ainoa kriteeri. Ja kyllä sekin aikas kalliks tulee ostaa semmonen kypärä joka ei tähän palloon sovi ja sit käydä kumminkin ostamassa se paikalliselta

    Kaikki saavat toki ostaa haluamansa tavarat ihan mistä tykkäävät. Mutta ei se ainakaan helpota tämän harrastuksen aloittamista jos ei pääse missään ihan omin pikku nakkisormin hypistelemään ajovarusteita.
    Toki, kuluttajat lienevät erilaisia ja tykkäävät tehdä ostopäätöksensä eri perustein. Jos katsot haluavasi maksaa +40% hinnan jostain tuotteesta saadaksesi asiantuntemusta myyjältä niin mikäs siinä.

    Myyntiluvut kuitenkin kertonevat totuuden. Useampi ei halua maksaa +40% saadakseen myyjältä vastauksen "tää on todella hyvä, mulla on itsellänikin tällainen. Tää toinen kalliimpi täällä on vielä parempi. Tällanenki mulla on kotona".

    Itselläni on nyt toista kesää kortti ja viime kesänä tein varustehankinnat saksasta ja apuna käytin googlea. Sieltä löytyy kypäräteistejä, materiaali-infoa yms. Päässä on nyt schuberthin S2 ja äijän ympärillä alpinestars jaws takki ja as missile ajohousut. fc-moto.de:stä löytyi yksinkertainen asukokotaulukko, jossa oli selostettu mitä tarkoittaa vaikka koko 54. Siellä on lahkeiden pituudet ja vyötäröt cm yms mainittu taulukossa. Emäntä mittasi meikäläisen koiven ja vyötärön => tilaus => juuri oikean kokoinen.

    Jotain noista hinnoista: Taisi olla takki saksassa jotain 320e ja suomessa 450e, kypärä ~350e saksassa ja 499e suomessa jne...

    Säästin varmaan ekan vuoden vakuutusmaksut kun en asioinut suomalaisissa kivijalkamyymälöissä. Olisi ollut aika perhanan kallista "asiantuntemusta" tarjolla.
    GSX-R 1000 K9
  13. #73
    Niin, ekat varusteet tuli silloin haettua kivijalkamyymälästä, että sai koot kohdalleen. Sen jälkeen onkin menty testaamaan pukua myymälään ja tilattu netistä jos hinta on ollut reilusti halvempi. Esim. nahkapukua hommatessa Suomessa se maksoi ~900e, Saksasta 600e. Ei hirveän kauaa tarvinnut miettiä, että kummasta laitetaan..
    Poista häiritsevät mainokset: https://getadblock.com/
    ABSillinen turbobusa powered by delvac.
  14. #74
    Motorg ry, rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Jos ostaa enemmän-rahalla, niin kannattaa ottaa halvat lentoliput vaikka Saksaan ja käydä vaikka Louiksen liikkeessä. Lähettävät normi postikuluilla kamat Suomeen, eli 9,50€.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  15. #75
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Suomesta ei vaan voi pärjätä.

    Vai… miten se oli se… Rukka®.
    Ai niin… KONE.

    Niin.

    Kun ongelma on se, että suurin osa suomalaisiasta(kaan) ei vaan ole niitä penaalin terävimpiä kyniä. Vaikka meidän kilpailukyky pitäisi olla siinä korkeassa osaamisessa ja tiukassa koulutuksessa yms. Tietty tietyille alueille kerääntyy koulutettua ja melko näppäräaivoista sakkia työpaikkojen ja kansainvälisten yhteyksien vuoksi, mutta katotaampa oikeesti koko Suomea. Tavan suomalainen on edelleen varsin tavanomainen tuulipuvussa R-kioskissa lottoava perusirma tai -jantteri. Skaanian turporiisseli, pelargooniat ja ruohonleikkuri. Lumikola ja Korollan vanhat nastarenkaat. Siinä on suomalaisen peruskansan haitekkiosaaminen jolla kilpaillaan maailmalla. Perkele. Rukka ja Kone pärjää, koska siellä on jotkut joilla selkeesti on sitä osaamista ja halua tehdä sitä mitä tekevät.
    Niin. Aikoinaan kun olin Suomessa hommissa niin aina oli vitun kireää firmoissa, työttömyys voi odottaa milloin tahansa, palkkaa maksettiin heikohkosti, bonuksissa tietenkin kertoimet oli juuri sinä vuonna huonosti ja laiskat osakkaat nettosi kyllä hyvät tulot.

    Vaihdoin sitten maata ja lähes kaikki muuttui päinvastoin. Oli outo tunne, että voiko asiat olla näinkin. Tietenkään mikään ei ole täydellistä, mutta kyllä se pistää antamaan parasta osaamistaan, kun tausta-asiat on kunnossa ja voi keskittyä työn tekoon.
    Honda Monkey Z50J - Honda CB 125 K - Honda CB 125 T - Kawasaki Z 650 - Yamaha FJ 1100 - Kawasaki ZZR 1100 - Kawasaki ZZR 1100 ...(10v. taukoa)... Suzuki GSX 1300 Hayabusa...(14v. taukoa)... Honda CRF 1100 Adventure Sports
  16. #76
    Motorg ry, rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Kattelin nopeesti että menopaluu hesa-berliini 160€ siihen pari yötä vaikka yht 140€ ja syömisiin 60€ bussilippuihin 20€ niin alle neljänsadan saa muutamanpäivän reissun helposti. Ja kaikki menee vaikka ajopuvun hinnan erotukseen suomi-saksa.

    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  17. #77
    OLen lukenut viestiketjun läpi. Asiat on aika pitkälti noin. Mutta ei kokonaan ihan. Minulta puhkesi takarengas pyörästä maanantai-iltana. Tiistaina ennen puolta päivää alla oli uusi ja mielestäni maksettavaan hintaan.
    Kalliimpi, kun netin kautta, mutta kuitenkin paljon nopeammin. Ja sitten toinen asia. Kun olen sivistymätön moukka, enkä osaa mutakuonoa, neekeriä enkä mitään vinkuintiaa, en osaa edes molottaa ryssää, joudun asioimaan Suomen kielellä.
  18. #78
    Lainaa Vempel-Ville kirjoitti Katso viesti
    OLen lukenut viestiketjun läpi. Asiat on aika pitkälti noin. Mutta ei kokonaan ihan. Minulta puhkesi takarengas pyörästä maanantai-iltana. Tiistaina ennen puolta päivää alla oli uusi ja mielestäni maksettavaan hintaan.
    Kalliimpi, kun netin kautta, mutta kuitenkin paljon nopeammin. Ja sitten toinen asia. Kun olen sivistymätön moukka, enkä osaa mutakuonoa, neekeriä enkä mitään vinkuintiaa, en osaa edes molottaa ryssää, joudun asioimaan Suomen kielellä.
    FC-moto.de palvelee suomenkielellä

    Toimitusaika taitaa olla 3-4 arkipäivää EU:n sisällä
    GSX-R 1000 K9
  19. #79
    ot:ksi mennee taas.. tuo touratechin ja suomen hinnat TT:ltä tilatessa.. suunnilleen samaa kamaa saa wunderlichiltä ku TTlta. tilasin siis sieltä ja suoraan tehtaalta. ilman välikäsiä. suomestakin tuotetta olis saanut pidemmällä tilausajalla ja lisähinnalla. tehtaalta ei tullut mitään mailia tms, että pitää tilata suomen myyjältä.

    akran putkia aikanaan seurasin netissä ja mistä löytyi halvin hinta euroopassa, laitoin sinne mailia. vastaus tuli suomen jälleenmyyjältä ja se kertoi suomen hinnat. ei paljon voinut netin etuja käytellä..
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124 ja '98 LN170.

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  20. #80
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Kattelin nopeesti että menopaluu hesa-berliini 160€ siihen pari yötä vaikka yht 140€ ja syömisiin 60€ bussilippuihin 20€ niin alle neljänsadan saa muutamanpäivän reissun helposti. Ja kaikki menee vaikka ajopuvun hinnan erotukseen suomi-saksa.

    niin, voi kai se noinkin itselleen järkeillä. Mutta jos rahaa ei halua kuluttaa yhtään enempää, niin miksi? Vai pitääkö tässä aina nahkapuvun oston yhteydessä tehdä reissu Berliiniin
    Poista häiritsevät mainokset: https://getadblock.com/
    ABSillinen turbobusa powered by delvac.
  21. #81
    Lainaa Z-man kirjoitti Katso viesti
    Vai pitääkö tässä aina nahkapuvun oston yhteydessä tehdä reissu Berliiniin
    Ehdottomasti. Löytyy hyviä klubeja joissa muillakin on nahkapuku päällä.
    Supermoto
  22. #82
    Akrapovic? Löytyy! http://shop.jamparts.com/shop/a,,,a,a.htm

    Tuolta saa myös varaosia ja esim killereitä. Omaankin putkeen kolmea erilaista. Toimittavat kyllä Suomeen, tilattu on. Hinnat suht kilpailukykyiset. Saksankielinen vain.
  23. #83
    Lainaa jaulis kirjoitti Katso viesti
    Ehdottomasti. Löytyy hyviä klubeja joissa muillakin on nahkapuku päällä.
    Ja jos kelpuuttaa pelkät nahkahousut, niin sellaisia klubeja on vielä enemmän!
  24. #84
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Kattelin nopeesti että menopaluu hesa-berliini 160€ siihen pari yötä vaikka yht 140€ ja syömisiin 60€ bussilippuihin 20€ niin alle neljänsadan saa muutamanpäivän reissun helposti. Ja kaikki menee vaikka ajopuvun hinnan erotukseen suomi-saksa.

    Heiii, täst laskelmast puuttuu juomiset tykkänään.
    <p>.</p>
  25. #85
    Jos ryyppäämään ratkeaa, niin tuolla on sekin halvempaa!
  26. #86
    Nii ja mitä enempi ryyppää nii sitä enempi säästää
  27. #87
    Offtopicia...
    Tässä eräs ysitys teki kesällä Porvoon jalostamolle erään osa-alueen remonttia. Aikataulusta oltiin hieman jäljessä ja työntekijöiltä (osa suomalaisia, osa puolalaisia) kysyttiin, että jäisivätkö viikonlopuksi hommiin kuromaan aikataulua kiinni - ylityöliksalla tietysti.

    Arvatkaa kummat jäi ja kummat lähti kotiin?
  28. #88
    Ne kerkes kummiski puolasta takas maanantai aamuks?


    Siis ne suomalaiset jotka lähti viikonlopuks ryyppään...
  29. #89
    Lainaa Nomad kirjoitti Katso viesti
    Offtopicia...
    Tässä eräs ysitys teki kesällä Porvoon jalostamolle erään osa-alueen remonttia. Aikataulusta oltiin hieman jäljessä ja työntekijöiltä (osa suomalaisia, osa puolalaisia) kysyttiin, että jäisivätkö viikonlopuksi hommiin kuromaan aikataulua kiinni - ylityöliksalla tietysti.

    Arvatkaa kummat jäi ja kummat lähti kotiin?
    Selvähän se. Kyllä töissäolo paremmalla liksalla aina parakkielämän voittaa. Joskus olin kesätöissä asfaltoimassa ympäri Suomen, ja työpäivät 13-14h. Kaikki suomalaisia, mutta majoitus parakissa. Ja talvella ei hommia vakituisillakaan.
  30.  
  31. #90
    Asiaan ja hintoihin liittyen hieman eri näkökannalta, jota en ainakaan itse huomannut vielä tässä ketjussa

    Yksinkertaisia asioita:

    Suomessa ~5,5 miljoonaa asukasta

    Esim. Berliinissä/metropolialueella ~5 miljoonaa asukasta

    Pelkästään yhden kaupungin ympärillä liikkuu tavaraa ja ihmisiä yhtä paljon päivässä, kuin KOKO Suomessa.

    Kaikilla suurilla rengasvalmistajilla on massiiviset varastot gummia euroopassa, Saksalainen nettikauppa tilaa tuolta varastolta vaikka 20 000 rengasta, Suomen maahantuoja ja maahantuojan kiertävät tilaavat ehkä jopa 2000? rengasta. Kumpi saa halvemmalla renkaat? Kumpi saa halvemmalla kuljetuskustannuksella renkaat?
    Ei ole ihme, että Saksassa renkaat ovat halvempia, niitä kun tilataan sieltä tehtaalta heti 5-10 kertainen määrä.
    Samoin voidaan ajatella kypäristä yms ajokamoista, siellä on vaan niin paljon suurempi markkina tarjolla, Suomalaisten ostokset Saksalaisten nettikaupoista ovat ehkä jopa muutamia prosentteja kokonaiskaupasta, mutta tiukentuvassa kilpailussa se muutamakin tonni on muutakin tonni, siitä ei pääse yli eikä ympäri.
    Suomalainen maahantuojan jakeluverkosto erittäin raskaalla kulurakenteella tarkoittaa vääjäämättä kovempaa hintaa kuluttajalle.
    Ainoa keino saada Suomessa hinnat kohdalleen olisi:
    -perustaa yritys
    -neuvotella hinnat KAIKKIEN rengasvalmistajien kanssa, koska joku tykkää ajaa misukalla, toinen pritstounilla jne ja hommata niitä renkaita älyttömästi varastoon
    -->jokainen voi laskea, mitä maksaa esim 100 000:n renkaan varasto ja paljonko siinä on rahaa kiinni
    -etsiä sopiva logistiikkakumppani, jolla olisi riittävät varastotilat ja työntekijämäärät, jonka kanssa hoitaa tuotteiden lähetykset suoraan varastolta asiakkaalle ilman, että tavara kiertää oman yrityksen kautta
    -->oma yritys/omat toimitilat=raskaampi kulurakenne=isompi hinta
    -->käytännössä logistiikkaketjun tulisi mennä tehdas-ulkopuoliselta ostettu palvelu/varasto-asiakas, paras ja halvin olisi tehdas-asiakas, mutta harvalla tehtaalla/tehtaan varastolla toimitaan näin. Ja yleensä tehtaankin on halvempi ostaa palvelut ulkopuoliselta, kuin sijoittaa suuria summia omiin toimitiloihin, työntekijöihin jne

    Siltikin se firma myisi renkaita saman määrän koko maan alueelle, kuin Saksassa yhden kaupungin alueelle maassa, jonka väkiluku on ~80 miljoonaa ja jossa ajokausi on jopa ympärivuotinen.
    Sitä tavaraa vaan liikkuu yksinkertaisesti niin paljon enemmän, että hinnat saadaan halvemmaksi.

    Toivottavasti osasin ilmaista ajatukseni edes jotenkin selkeästi, näin puolin neljän aikaan yöllä
    -Excelsior-

    GSXR 1000 K3, S80 D5 -03, MB Actros 1841 -10
    Ex
    KTM 625 SMC
    GSR600
Sivu: 3 / 8:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12345 ... ViimeinenViimeinen