Tulokset 1:stä 3:een 3:sta
  1. #1
    Pistän tämän nyt uutena...

    Eli kun olen nyt saanut nuo 3-pytyn käynnit kuriin, on tullut uusi ongelma. Kone vetää alhaalta hyvin ja veto tuossa 3-6k rpm on todella rivakkaa (exup aukeaa?). Sen sijaan tuosta ylöspäin mentäessä käy näin:

    -5-6k rpm ja kaasu pohjaan, lähtee hyvin, mutta sitten jotenkin tyssää...Kelaa siitäkin ylöspäin, mutta ei niin kuin tuon koneen pitäisi
    -välillä innostuu kunnolla, kesto ehkä 0.5 sek, jonka jälkeen taas kelaa vaisusti.
    -Mulla on Koson mittaristo, missä kiekat otetaan muistaakseni ekalta puolalta. Kun tuo kone "innostuu", kiekkamittari menee pohjaa hetkeksi, vaikka kiekkoja olis esim 8k, niin näyttää 12k tms

    -Ei pitäisi olla ilmavuotoja, olen tarkastanut ilmanputsarin ja kaasarien väliset kumit.
    -Bensasuodatin vaihdettu just
    -EXUpin otan huomenna auki ja tarkistan että se aukeaa täysin. Muistaakseni pitäisi olla täysin auki 7k:n kohdalla about?

    Mikä tuon voisi aiheuttaa? ihmeellinen on tuo kiekkamittarin lyönti pohjaan kun kone innostuu, voisko se olla vinkki jostain?

    -Kähmy
    2001 Yamaha XJR 1300
    1992 Yamaha FZR 1000 Exup
  2. #2
    Vatsaan itselleni. Omituisesti tuo kierrosongelma alkoi samoihin aikoihin kun pyörä alkoi sammuilla kun päästi kytkin kahvaa ylös. Yhtä foorumia lukiessa kierrosongelmiin ehdotettiin syyksi sivutuen kytkintä....voiko se tosiaan vaikuttaa esim 5:n päällä, kytkin ylhäällä ja kaasu pohjassa??

    Tuossa vielä se ketju, noita on aika paljon muitakin..

    https://www.gsxr.com/13-tech-perform...high-rpms.html

    Aika sopisi kyllä aika hyvin yhteen milloin tuo oire alkoi (mulla oli sivutuen katkaisijan toinen ruuvi irti, jonka korjasin, mutta tänään se sammui taas kahdesti risteyksessä, joten ei se korjannut tuota vikaa). Miten tuo kytkin ohitetaan, katkaistaan piuhat vai yhdistetään heh heh

    -Kähmy

    EDIT: Ei ainakaan piuhojen yhdistäminen tuosta sivutuesta muuttanut tilannetta. Omituista oli että kun tuli ajolta ennen kuin yhdistin ne piuhat, tappokytkin ei sammuttanutkaan moottoria, eli vaikka pistin oikean käden katkaisijan off-asentoon, motti jäi käyntiin??? Avaimesta sammui heti.
    Viimeksi muokannut: Kähis; 07.08.2018 klo 20:19. Syy: linkin lisäys
    2001 Yamaha XJR 1300
    1992 Yamaha FZR 1000 Exup
  3.  
  4. #3
    Nyt täytyy sanoa että oon kyllä ryssinyt ja oikein kunnolla...

    Avasin tänään 1-sylinterin kaasarin, koska sen pakoputki ei lämmennyt tyhkäkäynnillä. Mulla oli siihen uusi tiivistesarja jo valmiina.

    Avasin kohokammion ja otin suutinrungon irti. Sitten vasta tajusin että suutinrunko ei ollut mutterilla kiinni eikä siinä välissä ollut sitä kupariholkkia!!! Olin joskus tehnyt putsauksen pari kammiota kerralla (kun ei ollut tiivisteitä), joten nuo oli unohtuneet. On siinä voinut suutinrunko hieman vuotaa...??

    Vaihdoin neulavenan neulan ja suutinrungon tiivisteen. Otin suuttimet irti puhdistusta varten. Tässä kohtaa alkoi tulla ärräpäitä. En tiedä voiko tuo olla totta, mutta mielestäni olin laittanut edellisellä kerralla suuttimet väärin päin!!! Eli pääsuutin ja tyhjäkäyntisuutin vääriin reikiin!!! Onko tuo mahdollista??? Voi jumankauta, olikohan siinä asennusöljyllä jotain tekemistä, kun tekemiset on mennyt ihan vihkoon...

    Olin aikaisemmin käynyt kaikki liittimet läpi oxide cleanerin kanssa ja mitannut puolat (2.3ohmia molemmat) ja muuten kattonut että mikään paikka ei falskaa. Purin tappokytkimen ja juotin sitä hieman uudestaan, siellä oli karvoja jotka periaatteessa olis voinut lyödä läpi. Eristin ne kytkennät vielä liimalla että eivät pääse koskemaan toisiinsa. Tarkistin EXUPin ja ei muuta kuin kone käyntiin. Kävi erittäin kauniisti ja pehmeästi. Äkkiä tankki paikalleen ja koeajolle.

    VOI JÖSSES että oli kiukaassa taas kaikki tontut kotona!!!

    Onko tuo mahdollista laittaa nuo suuttimet väärinpäin???

    -Kähmy
    2001 Yamaha XJR 1300
    1992 Yamaha FZR 1000 Exup