Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 53:een 53:sta
  1. #31
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa mapxx kirjoitti Katso viesti
    Talouspaperi on suurimmaksi osaksi savea, siksi se naarmuttaa. Ei ikinä talouspaperia lähellekkään visiiriä.
    Juupa juu. Mistä hatusta sä näitä "tietoja" vetelet. Tuhkaa kaupasta ostetussa talouspaperissa ei ole nimeksikään, kun on tuorekuidusta tehty. Mäntyä siinä on, ja sitten eukaa/ koivua. Noissa raaka-aineissa on lähtökohtaisesti alle 1,5% tuhkaa. Lopputuotteessa sitä on tietty vähempi.

    Tuollaisesta teollisuuspyyhkeestä/ kierrätyskuidusta tehdystä pyyhkeestä sitä tuhkaa voi hinan verran löytääkin, kun on kokonaan kierrätyskuidusta tehty, mutta yrittää ne siistaamolla siitä eroon päästä, kun ei oikein tuhka tuon paperin valmistuksessa tuo muuta kuin päänsärkyä. Tuo hinan verran on 3-5 pinnaa, jos on oikein paskaa.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  2. #32
    Lainaa HondaCebari kirjoitti Katso viesti
    Kokeile vahata tai sit unohdat tollaset lelut ja hommaat itsetummuvan visiirin tai klasit päähän.
    Kyllä tuli Norjan reissulla taas kuultua muilta, että ainakaan aurinkolasit eivät toimi. Hemmetin kirkkaasta lumisesta maisemasta kun siirtyy lähes pimeään kiemurtelevaan tunneliin tummat lasit päässä, niin paniikkia iskee. Eikä kauhean paljon parempi ole jokin 30 sekunnissa tummuutta vaihtava systeemikään. Aurinkovisiin (Shoei) kun räksäyttää vähän ennen tunnelia ylös ja poistuttaessa alas, niin hyvin menee. Ajoin Stavangerin/Bergenin suunnalla alle viikossa 80-90 tunnelia läpi (pakko kun vuorten ylitykset oli suljettu lumen takia), joten parin tunnelin ongelma ei ole kyseessä. Ja yleensä eivät ole suoria, vaan koko ajan kääntyy johonkin, myös korkkiruuvimuotoisia löytyy, yleisimmät pituudet 1-5km.

    Juttuja lukiessa alkaakin muodostua syyt välttää Suupertteja. BT-systeemit ongelmallisia ja visiirien kanssa sama.
  3. #33
    Tämä on täyttä asiaa ja olen todennut lukuisia kertoja eri paikoissa. Paikoissa missä on vanhoja tunneleita, jotka ovat kapeita ja joissa on olemattoman mitätön valaistus.

    Kotilollakin kirkkaasta auringonpaisteesta kun päräyttää tuollaiseen tunneliin niin aurinkolasit lähtee välittömästi silmiltä, joka todettu monen monituiseen kertaan, vaikka ovatkin kirkkauden mukaan tummuvat polaroidit.

    Ei missään tapauksessa vanhojen tieverkkojen tunneleihin: itsesäätyvillä tai säätymättömillä aurinkolaseilla tai tummilla visiireillä (tumman visiirin nyt tietysti kääntää hätä tapauksessa ylös). Mieluummin vaikka huonommallakin aurinkovisiirillä, jonka räpsäyttää hetkessä ylös tai alas.

    Huippuluokan uusissa tunneleissa joissa kaistamerkinnät jne ovat huippuluokkaa, pärjää joten kuten.
    <p>.</p>
  4. #34
    Enemmän aikaa menee aurinkovisiirin kanssa pelleillessä kun avata se visiiri konaan.
    Kuka käyttää tummia aurinkolaseja?
    Hölmö saa olla muttei umpihullu.
    Horo Elää !
  5. #35
    Kuka käyttää tummia aurinkolaseja? Kuka ei käytä?

    Kyllä se aurinkovisiirin käyttö on ihan helppoa ja nopeaa. Totta sekin, että tumman visiirin voi nostaa ylös, vaan ei se sen nopeampaa ole ja käypi viima sekä pöly silmiin.
  6. #36
    Kolmas suupertti menossa. Aurinkovisiiriä ja pinlockia en ole edes yrittänyt kuivata vaan varovaisen pesun jälkeen (vesi, vähän pesuainetta ja märkä talouspaperi) olen jättänyt pöydälle yöksi kuivumaan. Aamulla asennus takaisin.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  7. #37
    Kumma, kun Schuberth ei ole saanut aikaiseksi laittaa kypärän mukana tulemaan mikrokuituliinaa.

    X-liten mukan tulleella liinalla olen menestyksellä putsannut niin aurinko- kuin muutkin visiirit. Itse kypärän putsaamiseen en ole po. patalappua käyttänyt, vaikka voi se siihenkin olla tarkoitettu. Aurinkovisiiri tuli puhtaaksi, kun puhkui ja puhalsi sen henkihöyryllä kosteaksi ja pyyhki liinalla puhtaaksi malliin silmälasit. Suurvisiiri putsaantui vedellä ja samaisella rätillä myös ihan kelpoisesti. Kummasti lähtee harmaa kalvo sen enempää leviämättä ja jopa lihavien kärpästen läskiset pötsimiähnät ja -hyyhmät.

    Toisin sanoen: kuten jo aikaisemmin on todettu, vettä ja mikrokuitua. Ei vairua ja vessapaperia.
  8. #38
    Neotecin visiirin putsaan ihan vaan vedellä ja erittäin hienolla rätillä pinlokkia ei parane hieroa juuri millään tulee naarmuja helposti. Paineilmalla puhallan pahimmat pois, huuhtelen ja kuivaan hellästi.

    Pinlokki jos on pakko pestä / kuivata niin huuthelen vedessä ja levitän WC paperista 3 kerrosta alle ja pari päälle mitä sitten painelen ilman sivu suuntaiasta liikkettä näin oon pahimmilta naarmuilta välttynyt. Paineilma ja vaikka huonelämpöö puhaltava hiustenkuivain on kans ok. Tai sitten jättää kuivumaan yöks jos on aikaa... Mutta ei missään tapauksessa hankaamista.
    Can-Am Outlander 1000 XT 2012
  9. #39
    Paperin kostuttanut astian pesuaineella ja sillä liottanut raadot pois ulkopinnoilta, Sen jälkeen silmälasien putsaus aineella pyyhkäissyt visiirin ja kirkas tulee tai olen vaan sokea

    Pinlokin olen jättänyt rauhaan, Taisin kerran varovasti pyyhkäistä kuituliinalla.

    Sisävisiirin olen puhdistanut pelkästään silmälasien putsaus aineella ja puhdas on ei kalvoa eikä vääristymiä.
    BMW R1200R
  10. #40
    Tullut käytettyä varsinkin reissussa motonetin kuituliina ja auton ikkunan pesuvaahtoa (korrek). Myös monitorien puhdistusliinoja tullut käytettyä, jos niitä sattunut taskussa olemaan.
    Sachs 50cc 6x, Solifer SM 50cc -78 ... Vt750 - 06, FJR -07, VFR 1200 XC => KTM 1290 SAS />Alias/karivei
  11. #41
    Täällä kun vouhkataan talouspaperin hiovasta vaikutuksesta niin tiesittekö että osassa mikrokuituliinoissa on käytetty jätelasia hiovana aineena joka tehostaa puhdistusta?
    Kylätason kurapyöräilijä.
  12. #42
    No eihän sillä varsinaisesti ole väliä mistä aineesta liina on tehty, vaan että kuinka karkeita hiovia komponentteja siinä on. Talouspaperin savihiukkaset ovat mitä sattuu ja yhdelläkin karkeammalla hiukkasella saa komeat jäljet erityisesti pinlockiin.

    Eilen otinkin kaikki kolme visiiriä irti ja juoksevan veden alla astianpesuaineella avustaen puhtaaksi. Kuivumaan sitten vapaasti ja hyvät näytti tulleen.
  13. #43
    Pinlockiin jää aina jäljet jos sitä hinkkaa kuivaksi melkein millä vaan. Kuivaus pitää tehdä erittäin kevyesti ja siihen käy mikä tahansa imukykyinen liina. Kuivana hankaamista se ei kestä yhtään.
    Kylätason kurapyöräilijä.
  14. #44
    http://www.duell.fi/Tuote-esittelytkayttoohjeet

    Jos alkuperäiset käyttöohjeet on hukassa, niin täältä niitä löytyy ihan kotimaan kielellä.
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  15. #45
    Lainaa HondaCebari kirjoitti Katso viesti
    Enemmän aikaa menee aurinkovisiirin kanssa pelleillessä kun avata se visiiri konaan.
    Noh,
    Nykyään ajelen Nolan 104:lla, sama käsi joka nousee avaamaan peukku ojossa visiiriä, voi pysähtyä jo ennen visiiriä, koska tuossa kypärässä aurinkovisiiri nousee vasemmalta leukaperissä olevasta napista painamalla ja joku vieteri systeemi vetää sen ylös.

    Eli aurinkovisiiri on jo ylhäällä siinä vaiheessa, kun käsi vielä hapuaisi varsinaista visiiriä.

    Edittii aiheeseen, eli edellinen kypärä oli schuberthin valmistama bemerin kypärä, siinä tuo aurinkovisiiri naarmuuntui putsatessa pilalle talouspaperilla, luokaton paska.
    Chief Dark Horse -22
    Tracer GT -18
    F 700 GS -13
    GSR 600 -06
    FZS-600 -00
    Virago 535 -99
  16. #46
    Lainaa J@ck kirjoitti Katso viesti
    http://www.duell.fi/Tuote-esittelytkayttoohjeet

    Jos alkuperäiset käyttöohjeet on hukassa, niin täältä niitä löytyy ihan kotimaan kielellä.
    Joo, ohjeitten mukaan toimien pysyy varmaankin tavara kunnossa. Mutta vaikkapa reissussa ei yleensä malta liottaa visiirin ulkopintaa kovinkaan hellävaraisesti puolta tuntia. Toisaalta hankalampi rasti on pinlock ja aurinkovisiiri, kun on ajanut märällä tiellä autojonossa, jossa kurasumua ja pisaroitakin tulee enempi tai vähempi leukaosan tuuletusaukosta sisään leviten sitten visiirien sisäpinnoille. En kovin hanakasti lähtisi mikrokuidullakaan hankaamaan ennen vesihuuhtelua.

    Noh kaikki kestää aikansa ja sitten uutta visiiriä peliin.
  17. #47
    Ei ole schubertistä kokemusta mutta sharkin aurinkovisiiristä lähti harmaus pois ihan bräkleenillä
    BMW R1200GS, EX:BMW r1100s,K1200gt,Suzuki bandit 1200s -02,Hd electra glide -92, hd sportster 1200 -94, Honda cbr1000f -92,Kawasaki 550ltd
    A-AL-BIH-CZ-EST-FIN-H-HR-I-KV-LT-LV-MD-MK-MNE-N-PL-RO-S-SK-SLO-SRB-UA
  18. #48
    Talouspaperin ominaisuuksista en tiedä mittään, mutta visiirin olen saanut kivasti puhtaaksi huuhtaisemalla ensin kurat pois juoksevan veden alla ja sitten sumuttamalla Turtlewaxin lasinpesuvaahtoa visiriin. Hetken kun antaa vaikuttaa, niin lähtee sitkeimmätkin ötökät kuin taikaiskusta.
  19. #49
    Lainaa woke kirjoitti Katso viesti
    Ei ole schubertistä kokemusta mutta sharkin aurinkovisiiristä lähti harmaus pois ihan bräkleenillä
    niin ja jotkuy muovit vetää harmaaksi / mataksi
  20. #50
    mä putsasin just molemmat visiirit hotellin pikkupyyhkeellä jonka olin kevyesti kastanut, ja hops ,jo alkoi taas näkemään,

    se aurinkovisiiri on vaan sen verran hankala saada takas paikalleen että tahtoo jäädä sormenjälkiä
    HRD vh125 silverhorse
    V-max 1700 "Tohatsu"
    CVO Breakout
    GSX-R 1100
    XJ650T
    Legend TT

    S600c V12
    xj6
    Route66 -16 with H&D heritage softail
    eastcoast -19 with Indian chief vintage
    kantatie66 -20 with HD cvo breakout
  21. #51
    Lainaa adville kirjoitti Katso viesti
    mä putsasin just molemmat visiirit hotellin pikkupyyhkeellä jonka olin kevyesti kastanut, ja hops ,jo alkoi taas näkemään,

    se aurinkovisiiri on vaan sen verran hankala saada takas paikalleen että tahtoo jäädä sormenjälkiä
    Itse nyppäisen aurinkovisiirin aina irti puhdistusta varten. Pesen sen aina juoksevalla vedellä, eikä mitään kemikaaleja ole tähän mennessä tarvinut. Paikallelaitto onnistuu helposti kun pitää kiinni läheltä kiinnikkeitä. Sinne jäävät sormenjäljet eivät jää ainakaan minun näkökenttääni.
    Honda ST1300A
    Husqvarna TE250, kuntoilutarkoituksiin ainoastaan...
  22. #52
    Lainaa b71360 kirjoitti Katso viesti
    ja täysin samat ongelmat. Tulee mieluummin ajeltua aurinkolasit päässä, kun tuo visiiri on aina sumuinen ja viiruinen. Lisäksi pinta on tosi herkkä naarmuille.

    Minulla on myös pinlockin kanssa ollut viime aikoina vähäsen probleemeja. Se ei nimittäin enää ole niin tiukasti visiiriä vasten, eli sateella pinlockin ja visiirin väliin pääsee vettä. Tosi ärsyttävää.
    Mulla oli sama homma pinlockin kanssa, valahti tavallaan vähän alas. kiinnitystappeja kääntämällä visiiriä saa "tiukemmalle" ja sillä se ongelma poistui.
    __________________________________________________ _______________

    Yamaha Virago 535
    Yamaha FZ6S 2006
    Honda XL1000 2004 ABS
    BMW R1200GS 2009
    Aprillia Caponord 1200 2014
  23.  
  24. #53
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa adville kirjoitti Katso viesti
    mä putsasin just molemmat visiirit hotellin pikkupyyhkeellä jonka olin kevyesti kastanut, ja hops ,jo alkoi taas näkemään,

    se aurinkovisiiri on vaan sen verran hankala saada takas paikalleen että tahtoo jäädä sormenjälkiä
    Herrasmiehellä on aina pari kumihanskoja mukana
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12