Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 39:sta
  1. #1
    Jokaisella on omat mielihalut pyörästä. Mihin sitä tarvii ja minkälaiseen käyttöön. Minulle paras on sellainen pyörä jolla on helppo lähteä Siwaan tyyliin kypärä päähän ja menoksi. Lisäksi se pitää pystyä valjastamaan matkapyöräksi Euroopan turneelle tai Turkkiin ja siitäkin eteenpäin. Hayabusan ja Daytonan jälkeen kaipaan kuitenkin tehoja ainakin kohtuullisesti. Minulla pyörä talvehtii aina Espanjassa tai Turkissa joissa tulee ajeltua todella paskoja teitä pitkin vuorenrinteitä ja siis käytännössä minun ajokausi on 12 kk.
    Näillä spekseillä ostoaikeissa pääsin vihdoinviimein kokeille ko. kotarilla.
    1km ajettu kotari, aikaa kolme tuntia (meni hieman enemmän...), puolipilvistä/sadetta...Nopeat silmäilyt nappuloihin ja toimintoihin, räpläilyä, ykkönen silmään ja Neotecin visiiri alas.
    Heti kärkeen miinukset. Muutama seikka hieman "kismittää".
    Pitkien valojen "viiksi" meinaa huomaamatta joissain kohtaa (ehkä viisi kertaa) painasta pitkät päälle, voi ja onkin tietty tottumiskysymys ja tietysti kun siinä himoissaan painelee nappuloita niin sattuu ja tapahtuu. Toinen pienen pieni juttu on että kun laittaa virta-avaimesta tankolukkoon niin ainakin hanskat kädessä avain on hankala ottaa pois. Sekin tottumiskysymys.
    Tehoja siinä on kyllä riittävästi vaikka en päässytkään rajoittimen (1000km kai nostetaan rajoitinta?) takia täysiä valjastamaan. Pyörällä oli siis ajettu huimat 1km ennen testiä ja mun mielestä tuossa 150km:n jälkeen se jotenkin piristyi
    Karttoja muuttamalla saa kyllä sellasen pyörän alle kuin haluaa. "rain" asetuksella pyörä muuttuu aivan eriluokan pyöräksi. Ajelin mamman kanssa tunnin lenkin ja huomasin että sade kartalla se on tollaseen rauhallisempaan ajoon erittäin bueno. Paljon pehmeemmäksi muuttuu kaasun käyttö. Sportilla ja 160hv kotari muuttuu katusukkulaksi ja noilla tehoilla tollanen pyörä onkin sitä parasta antia mitä voi saada, selkä pystyssä menee kun prkl ja vääntää oikeestaan millä pykälällä tahansa. Kaikkea muutakin siitä saa noitten välillä kun painelee ja selailee valikkoa joka on todella yksinkertainen vähän tyhmemmällekin.
    Ajoasento on kyllä miekäläisen 183cm/110kg varrelle hyvä. Ensimmäinen matkaenduro jossa ei ala ahteri ja ahterin häntäluu huutamaan hoosiannaa ekan sadan kilsan jälkeen! Perseitä on tietty monenlaisia mutta mun perse on ainakin Caponordilla ja Varaderolla ollut ongelma nro 1 kun pidempiä matkoja ajelee
    Jousituksen comfort asento oli ehdottomasti tollaseen semiajeluun paras. Kotari nielee montut ja muut eleettömästi ajoin sitten yksin tai mamman kanssa.
    Paljon puhuttua kaarrejarruluistonestoabskallistusanturi tsydeemiä piti tietenkin testata. Hampaat irvessä tiukkaan kurviin ja sadekelillä pelkkää etujarrua painamalla arvelutti. Mutta kun myyjäkin sitä piti ihmeenä ja kehui kuinka se sinne menee niin kauhun sekaisin tuntein annoin mennä. "trrrr..." -ja jumalauta, sehän ei karannu mihinkään, ei meinannutkaan lähteä luistelemaan!! Tuntui "vanhanliiton" pyöriin verrattuna todellakin ihmeelliseltä. Vaikka kyllä oli oikea jalka pedaalilla niin valmiina kun voi olla että jos se vaikka meinaa kuitenkin etusen luistattaa alta...Vauhtia oli kuitenkin senverran että jos ois Daytonalla sinne menny samaa vauhtia niin ois voinu tienvarsisorat ropista.
    Tuosta sitten innostuneena ja kartat naputellen lähdinkin sitten off roadia kokeilemaan. Jos joku väittää tuon tyypin pyörästä että tämä on "möhkö" niin kannattaa joko a) kokeilla vanhaa kunnon Varaderoa b) ostaa aito crossi tai c) ajella muutama vuosi lisää kokemusta ihan asfalttiteitä pikkuhiljaa soran kautta poluille. Tätä pyörää pystyy kyllä viemään sellasta haipakkaa että jos tarvii vielä enemmän enduroa niin valitse kohta b) tai PV suzuki
    Kello lähenee luovuttamista. Ehtisinkö vielä käydä hörppäämässä kahvit ABC:llä maantiepätkän jälkeen. Street päälle ja koneelle leipää. Ohittelut autoista menee kutosella nopeasti. Ehdin vaikka polizai tulikin vastaan...onneksi sillä oli vilkut päällä ja kiire johonkin tehtävään.
    Pyörä parkkiin ja viimehetken pällistelyt ja suunnitelmat. Ainakin akran pöntöt pitäis saada. Lisävarusteita hmm...siinä on melkein kaikki mutta kun puhutaan reippaasti yli kahden kympin pyörästä niin siinä kohtaa on sitten sama ottaa alkuperäiset lisät. Mäkilähtöavustin on kaksi päällä ja lastattuna Turkin vuoristoteillä ylämäessä lampaita odotellessa kova sana. Alkuperäinen levyjarrulukko ehdoton. Tarviiko tuo jotain lisävaloja? En usko koska kaarrevalot on olemassa. Ja ja ja...
    Herra toimitusjohtaja sapastelee paikalle.
    "no onhan tässä tällaisia juttuja mitkä tympäsee" ja aloin luetella pikkuasioita...
    "No miten edetään"
    "laita siihen kaikki lisät ja PRKL, ALA TEKEMÄÄN PAPEREITA."
    Ensi viikon lopulla huristelen uudella kotarilla.
    Triumph Rocket III
    Triumph 955i Daytona
    Honda XL 1000 Varadero
    Aprilia ETV Caponord
    Suzuki Hayabusa
    Kawasaki ZX7-R
    Kawasaki AR 125

    "Ei niin kaukana ettei niin lähellä"
  2. #2
    Noin se homma lähtee lapasesta... ton jälkeen mikään ei enää tunnu riittävän...onnea uuden pyörän omistajalle.😋
    "Tyhmyys ihmisen tyhmentää" -FG
  3. #3
    Onnittelut, hyvä valinta

    Erittäin hyvin kuvattu nuo "luonteet", mitä eri säädöillä saa pyörästä irti. Comfort-asetus jousituksessa ja sport-moottorissa on itselläni ollut yleisin, mutta esim. juniorin kanssa kaksipäällä ajellessa moottorista street- ja jouset comfort on parempi. Edetään pehmeästi ja turvallisesti, mutta sitten, kun pitää omaa päätä päästä nollaamaan, niin moottorista sport ja kahvaa enemmän, niin kyllä lapsettaa.. hieno pyörä.

    Sain Akran ja muut lelut huollossa asennetettua viime viikolla, eli hirveästi ei ole kerinnyt niiden kanssa vielä kokeilla. Laukut tuli samalla myös, mielestäni niiden kanssa ajo oli levottomampaa. Ainoa isompi miinus tähän mennessä

    HHC ja MSR oli ohjelmoitu samalla myös. HHC ok, ja toimi, ja ihan hyvä apu rinteessä, mutta tuo MSR oli itselleni vähän huomaamaton.. Sen toiminnan näkee lähinnä mittaristosta (luistonesto vilkkuu myös moottorijarrutuksessa). Mielestäni SA:ssa ei moottorijarrutus tuntunut ilman tuotakaan kovin hirveästi, mutta nyt se on ehkä vieläkin pehmeämpi. Minulla oli aiemmin Jammun MT-01 stage 3, joka käytännössä veti takarenkaan lukkoon, kun moottorijarrutti tiukemmin. Tuohon verrattuna KTM on huomattavasti hienostuneempi
    Viimeksi muokannut: b71360; 28.06.2015 klo 00:23.
    - Heim0
  4. #4
    Mitenkäs tuo pleksi? Raapaisin viime suvena -14 mallin kottaraisella tunnin lenkin ja jo 100 kmh nopeudessa viima aiheutti kypärään ravistelut ja tutinat, että sitä ei sietänyt Erkkikään. Mainitsin asiasta myyjälle ja hän totesi muidenkin koeajajien valitelleen samaa.
    <p>.</p>
  5. #5
    Lainaa M58 kirjoitti Katso viesti
    Mitenkäs tuo pleksi? Raapaisin viime suvena -14 mallin kottaraisella tunnin lenkin ja jo 100 kmh nopeudessa viima aiheutti kypärään ravistelut ja tutinat, että sitä ei sietänyt Erkkikään. Mainitsin asiasta myyjälle ja hän totesi muidenkin koeajajien valitelleen samaa.
    mielestäni pleksi ei ole ehkä ihan niin hyvä kuin Bemarin GSA:ssa, mutta ihan ok. Olen 190cm, joten ihan yläasennossa tuo on aina. Saisi ehkä minulle olla muutaman sentin korkeampi, mutta mielestäni pleksi ei pidä kuitenkaan mitään erityisen pahaa ääntä, eikä aiheuta pahoja pyörteitä. Netissä jotkut ovat asentaneet esim. niitä laminar-lip lippoja, mutta siellä oli ainakin yksi kommentti että oli lipan asennuksen jälkeen hajonnut koko pleksi 160 km/h vauhdissa. Eli itse meinaan ajella tuolla, pärjää ihan hyvin

    Tappelin aiemmin Kawan GTR:n pleksien kanssa, ja niihin verrattuna ei ole mitään ongelmaa Kawaan piti kokeila useampaa eri versiota ennenkuin loppui armoton meteli suoraan kypärään.
    - Heim0
  6. #6
    Joo, laukkujen kanssa en ajanut mutta omaani ne siis tulee. Otin muoviset kun aattelin että jos nyt ei tarviis pommin kestäviä lootia.
    Pleksi, olen siis 183cm ja pleksi oli hyvä minulle. Ei tarvinnut ihan ääriasennossa pitää mutta melkolailla ylhäällä oli paras. Siis jos on 190cm niin varmaan saa olla ylimmässä asennossa. Ei ollut niitä pyörteitä mitä noilla muuten meinaa tulla. Varaeerolla ja Capolla oli sellasta "humputusta" ja tärinää että minäkin asentelin niihin vaikka minkälaisia virityksiä kuitenkaan koskaan sellasta ideaalia löytämättä. Pirun jäykkä oli vaan se ruuvi josta säädetään, uutuuden jäykkä tietenkin mutta ei se ajon aikana onnistunut millään.
    Ne penkinlämmittimet ja muutkin pitää aktivoida aina softasta erikseen. Siis vaikka softa on ajettu niin silti. Niin sanoivat liikkeessä.Tuossa esimerkiksi olivat unohtaneet aktivoida sen cruiserin ja se ei toiminut.
    Tietty kun valmistelevat pyörän ajokuntoon niin silloin ne sen tekevät.
    Tässä mietiskelen uutta navia siihen. Just Bike-lehdestä luin jostain uudesta Tom Tom navista joka suosittelee erilaisia reittejä just motoristeille. Siis mutkaa ja mäkeä... ne kun saa uuden pyörän ostajana hyvillä alennuksilla kun ostaa samaan pakettiin.
    Triumph Rocket III
    Triumph 955i Daytona
    Honda XL 1000 Varadero
    Aprilia ETV Caponord
    Suzuki Hayabusa
    Kawasaki ZX7-R
    Kawasaki AR 125

    "Ei niin kaukana ettei niin lähellä"
  7. #7
    GS:stä ei ole kokmusta, Trumpn ison tiikerin pleksi aiheutti vastaavat efektit kuin tämä kotari. Niin tai näin niin 100 kmh nopeudessa menon pitäisi olla miellyttävämpää. 160 kmh nopeuksiin pitkään ajoonhan nämä eivät ole tehtykään. Mutta motarinopuden 120 kmh pitäisi mennä huomattavasti pienemmin kypäräravistuksin. Yllättävää jos GTR:ssä ongelmia, se kun vaikuttaa jo luonteeltaan kovakulkuiselta matkapyörältä.
    <p>.</p>
  8. #8
    Ei kai ne ees tehny tätä mallia 2014? Vai oliko se sitten joku välimallin peli tai muuta. En tiedä kun ei ole kotari ollut edes mielessä ennen tätä 2015 pyörää enkä siis sitä ole ennen edes huomioinut. Tässä mallissa minulle ei tullut kuitenkaan häiritseviä pyörteitä.
    Mp messuillakin menin kotarit toinen silmä kiinni (joo, myönnetään olin pikku kaljoissa) ja vasta Jyväskylän mp näyttelyssä hokasin ton kotarin. GS ja Multistrada olivat tapetilla mutta GS ei vaan oikein sytyttänyt kun olevinaan siitä uupuu tehoja (125hv) ja jospa annetaan BMW rajoittua meidän perheessä ihan vaan autoihin
    Ducati oli jotenkin rimpulan oloinen kun Helsingin mp messuilla (edelleen pikku kaljoissa) sen satulassa rimpuilin ja jotenkin KTM vakuuttaa laadullaan... Varmaan korvien välissä nämä jutut ja jokaisessa löytyy omat hyvät ja huonot piirteensä. Pitäis kai vaan arvostella/arvioida samalla viivalla joko pikku kypäräkaljoissa tai ihan veden voimalla tasa-arvon säilyttämisen vuoksi
    Että näin, en tiedä onko vuoden 2014 mallissa pyörrejuttuja kun en edes tiedä oliko koko tätä kampetta olemassa.
    Triumph Rocket III
    Triumph 955i Daytona
    Honda XL 1000 Varadero
    Aprilia ETV Caponord
    Suzuki Hayabusa
    Kawasaki ZX7-R
    Kawasaki AR 125

    "Ei niin kaukana ettei niin lähellä"
  9. #9
    2014 oli 1190R ja 1190T. Molemmissa on parantamisen varaa pleksissä. Itse ajoin R:ää välillä pleksi ala-asennossa ja välillä ääripäässä yläasennossa. Molemmilla pärjäsi, mutta riippuen kypärästä pyörteili aikalailla. Penkin korkeuttakin oli hyvä välillä vaihtaa. Minusta parani huomattavasti kun vaihdoin peilit mataliin.
    1290 pleksi on jo tosi hyvä. Kiinnityskiskoilla saa vielä lisäsäätövaraa. Itse olen ajellut pitempiä matkoja kiskot ala-asennossa ja pleksi aivan ylhäällä. Kylillä sitten pleksi alhaalla. Olen 178 cm.
    Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide 128, KTM 1290 Superduke, pari Ducatia, KTM 450, Husaberg 570, Honda CR 500
  10. #10
    Lainaa timokristian kirjoitti Katso viesti
    Tässä mietiskelen uutta navia siihen. Just Bike-lehdestä luin jostain uudesta Tom Tom navista joka suosittelee erilaisia reittejä just motoristeille. Siis mutkaa ja mäkeä... ne kun saa uuden pyörän ostajana hyvillä alennuksilla kun ostaa samaan pakettiin.
    minä hommasin Garmin Zumo 590. Garminin naveille on oma teline SA:han. Aika nätisti istuu mittariston yläpuolelle. Tuossa mallissa on mutkatiet, kuten joissain Tomtomeissakin. Aika isohan tuo on kooltaan, mutta olen ihan tyytyväinen sen toimintaan. Tosin pyöräkäytössä ei ole vielä hirveästi kokemusta, autossa tuli sitä käytettyä kevään aikana.
    - Heim0
  11. #11
    Onko kukaan kuullut alustan "madallussarjasta" Super Adventureen? Kun maastoajelut rajoittuvat lähinnä sorateihin, niin voisin uhrata muutaman sentin joustomatkasta saadakseni jalat lähemmäs Isänmaata.
    Pyörän käsittely, varsinkin lastattuna olisi mukavampaa kun saisi lapikkaat kunnolla asfalttiin ja vähän jalkaakin koukistettua.
    Ei taida olla läpihuutojuttu, kun tuota elektroniikkaa on ympätty jousitukseen.
  12. #12
    Tämä korkeus oli ainoa isompi asia joka häiritsi. Vois kuvitella että täydessä lastissa on liikennevaloissa aika tarkoin pysäytettävä. Kone oli loistava, tehoa riittää. Pientä tärinää moottoritienopeuksissa ainakin bläkkäriin verrattuna.
    XX
  13. #13
    Kävin 1600 km reissun ajamassa ja nyt on 3000 km mittarissa. Mulla on 21" TKC80 edessä ja 18" Heidenau 60 takana eli välitys on pidentynyt niin, että mittari näyttää 3% vähemmän kuin GPS. Pakoputki on Arrow kokoputki, Rottweiler ilmanputsarikitti ja PC5. Menoreissulla 750 km ajoin 100 km tosi liukkaita sateisia sorateitä (uutta soraa vielä paksusti) ja pieniä mettäteitä/polkuja 50 km. Nappulat oli tosiaan tarpeen ja tuo combo toimii hyvin. Onhan se sekeästi norsumpi 1190R:ään verrattuna. Asfaltilla ajelin sitten todellista 130 ja koko menomatkan keskinopeudeksi tuli 96 km/h. Kulutus oli aika kova 8,4. Ajattelin, että onkohan PC liian rikkaalle säädetty. No takaisin ajelin vain asfalttia 850 km ja viimeisen tankillisen keskinopeus oli 111 todellista, kulutus enää 7,4. Välillä ajelin rajoitusten mukaan Norjassa ja siellä kulutus oli 6,3 minkä alle en saa menemään. Ehkä se on OK vai mitä vakio vie? Nappularenkaat ja peltilaukut tieten lisää kulutusta eikä kutonen vedä hyvin alle 110 kun välitys on pidentynyt renkaiden takia. Mutta näyttää siltä, että ehkä pyörä on vasta nyt sisäänajautunut. Myös alusta on parantunut koko ajan. Minulle alustan säätöjä ei tarvitse kuin kaksi: röykkyisään maastoon ja kuoppaiselle tielle offroad ja hyvälle alustalle (=lähes joka paikkaan) sport. Comfort on liian pehmeä takaa ja liian vähän paluuvaimennusta, jos laittaa kovemmaksi valehtelemalla kuorman. Ennen piti laittaa kuorma pykälää raskaammaksi, jotta alusta olisi toiminut, mutta nyt alkaa tuntua sopivalta KTM:n tarkoittamat asetukset. Street on taas jotenkin kummallinen. Tehoalueista en tarvi muuta kuin sportin. Matkalla ja sateella pidän MTC:n päällä, mutta muuten pois. Heidenau on liukas sateella, 150:ssä alkaa sutia kunnes MTC ottaa kiinni. Huomasin myös, että 95:lla bensalla yrittää nakuttaa varsinkin 6-vaihteella, mutta 98 on paljon parempi. Ehkäpä 98:iin siirtyminen pudotti kulutustakin. Mulle PP-istuin (yksiosainen) oli tarpeen ettei perse puudu. Pleksin käänsin paluumatkalle ylempään asentoon ja se on matkalla parempi. Vain vähän ylempänä kuin ylin asento kiskojen ollessa toisin, mutta se riittää. Muuttuu pystymmäksikin eikä naviteline tärise enää. Pleksi on mulle paras kate mitä missään minun kokeilemassani pyörässä. Penkinlämmitin on tosi tehokas ja kahvanlämmittimet OK.
    Suurin asia mikä häiritsee on etupään kolahdus kuopissa. Sportilla paljon pahempi kuin Offroad-asennossa eli ehkä se on haarukan sisäinen ominaisuus. Toinen mikä häiritsee on vakionopeussäätimen toiminta varsinkin palautuminen ohituksen jälkeen kun se päästää vauhdin putoamaan.
    Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide 128, KTM 1290 Superduke, pari Ducatia, KTM 450, Husaberg 570, Honda CR 500
  14. #14
    Meitsillä SuperAdven ajotietokoneen kertoma keskikulutus on noin 5,5 litraa. Kestopäällysteellä pääosin kantateillä. Tosin ajotapani on melko "pappamainen"
  15. #15
    Lainaa Patruuna kirjoitti Katso viesti
    Meitsillä SuperAdven ajotietokoneen kertoma keskikulutus on noin 5,5 litraa. Kestopäällysteellä pääosin kantateillä. Tosin ajotapani on melko "pappamainen"
    Siihen pitänee lisätä 5% kun mittari valehtelee sen verran kilometrejä.
    Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide 128, KTM 1290 Superduke, pari Ducatia, KTM 450, Husaberg 570, Honda CR 500
  16. #16
    Lainaa mikkoyli kirjoitti Katso viesti
    Siihen pitänee lisätä 5% kun mittari valehtelee sen verran kilometrejä.
    minulla on nyt reipas 5 tonnia ajettuna ja keskikulutus 6,7, keskinopeudella 87 km. Laukkujen kanssa varmaan 70% matkasta.
    mittari heittää tosiaan tuon 5%. Minullakin on tuo etupään "klonks", ja confortilla pahimpana. Lisäksi olen huomannut, että kun moottorijarruttaa, niin tietyissä hitaammissa nopeuksissa etupää alkaa aika voimakkaasti "woblaamaan", kun tangosta irrottaa otteen. Huollossa lupasivat selvitellä, mutta eipä sieltä ole ratkaisua löytynyt. Facen 1290 SA sivuilla tuli yksi kommentti vanteen epätasapainosta tai pinnojen kireydestä. Pitänee selvitellä sitä. Eipä tuo hirveästi haittaa, mutta mielestäni laukkujen kanssa ja yksin ajaessa on pahempi. Ei sitä tunne, niin kauan kun pitää kaksin käsin stongasta kiinni. Onko teillä ollut vastaavaa?
    - Heim0
  17. #17
    Lainaa b71360 kirjoitti Katso viesti
    minulla on nyt reipas 5 tonnia ajettuna ja keskikulutus 6,7, keskinopeudella 87 km. Laukkujen kanssa varmaan 70% matkasta.
    mittari heittää tosiaan tuon 5%. Minullakin on tuo etupään "klonks", ja confortilla pahimpana. Lisäksi olen huomannut, että kun moottorijarruttaa, niin tietyissä hitaammissa nopeuksissa etupää alkaa aika voimakkaasti "woblaamaan", kun tangosta irrottaa otteen. Huollossa lupasivat selvitellä, mutta eipä sieltä ole ratkaisua löytynyt. Facen 1290 SA sivuilla tuli yksi kommentti vanteen epätasapainosta tai pinnojen kireydestä. Pitänee selvitellä sitä. Eipä tuo hirveästi haittaa, mutta mielestäni laukkujen kanssa ja yksin ajaessa on pahempi. Ei sitä tunne, niin kauan kun pitää kaksin käsin stongasta kiinni. Onko teillä ollut vastaavaa?
    Silloinhan tuo mun kulutus on linjassa.
    Tehtaalta vanteet on minun mielestä törkeän epätasapainossa. Muistaakseni jouduin laittamaan 1190R:ään ja 1290 SA:han molempiin jotain 70g painoja primitiivisellä tasapainotuskoneella just vastapäätä TPMS-sensoria. Sen jälkeen ei eturengas enää vispaa ja 21:ssä vaikutus oli vielä selvempi.
    Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide 128, KTM 1290 Superduke, pari Ducatia, KTM 450, Husaberg 570, Honda CR 500
  18. #18
    Lainaa mikkoyli kirjoitti Katso viesti
    Silloinhan tuo mun kulutus on linjassa.
    Tehtaalta vanteet on minun mielestä törkeän epätasapainossa. Muistaakseni jouduin laittamaan 1190R:ään ja 1290 SA:han molempiin jotain 70g painoja primitiivisellä tasapainotuskoneella just vastapäätä TPMS-sensoria. Sen jälkeen ei eturengas enää vispaa ja 21:ssä vaikutus oli vielä selvempi.
    Typerä kysymys, mutta voiko epätasapaino tuntua vain "nopeutta laskiessa" ts. alle 90 kmh moottorijarrutuksissa. suurisemmissa vauhdeissa ei tunnu mitään, vaan tuo täysin vakaa.. Voisin kuvitella, että epätasapainoinen rengas tai vanne veivaisi tai vatkaisi enemmän suuressa nopeudessa ?
    - Heim0
  19. #19
    Lainaa Patruuna kirjoitti Katso viesti
    Onko kukaan kuullut alustan "madallussarjasta" Super Adventureen? Kun maastoajelut rajoittuvat lähinnä sorateihin, niin voisin uhrata muutaman sentin joustomatkasta saadakseni jalat lähemmäs Isänmaata.
    Pyörän käsittely, varsinkin lastattuna olisi mukavampaa kun saisi lapikkaat kunnolla asfalttiin ja vähän jalkaakin koukistettua.
    Ei taida olla läpihuutojuttu, kun tuota elektroniikkaa on ympätty jousitukseen.
    http://www.metisse.de/lowering-kit-k...-eds-35mm.html

    Tuolla 1190 sarja, ei näytä olevan vielä 1290 tarjolla...
    Norden 901
  20. #20
    Lainaa Patruuna kirjoitti Katso viesti
    Meitsillä SuperAdven ajotietokoneen kertoma keskikulutus on noin 5,5 litraa. Kestopäällysteellä pääosin kantateillä. Tosin ajotapani on melko "pappamainen"
    Isoveli taitaa olla vähän isoruokaisempi. Nyt mulla takana 2200km Norjan reissua 4,7 l\100km.
    Norden 901
  21. #21
    Kävin 1700 km reissun etelä-Suomessa ja nyt on siis 5000 km mittarissa. Kolme asiaa ovat ruvenneet ottamaan päähän:
    - 6. Vaihde on turhaan loikkari, jos meinaa säilyttää ajokortin. Liian iso pykälä viitosen ja kutosen välillä. Viitosella huutaa ja kuutosella vedättää ja muutenkin sporttinen tunne katoaa vrt. esim. 1190:een. Ostin 16 etuhampin ja kokeilen sitä, mutta turhaan ne muut vaihteet tihenee.
    - etupään välys. Se on varmasti putkien sisällä. Mukulakivikadulla huomaa parhaiten.
    - takavanne on sen verran kiero, että tärrää ikävästi 115 (2s jaksoissa) mittarinopeudessa eli juuri rajoitusten mukaisessa matkanopeudessa. Voihan se olla epätasapainossakin niin kuin etuvanne, mutta vanne heittää 1-2 mm kun paikallaan antaa pyöriä jalustalla. Paljonkohan saa olla toleranssia tehtaan mukaan? Rengaskaan ei kyllä näyttänyt olevan ihan tasaisesti vanteella.
    - vakionopeuden säädin on surkea. On se kaasukahvan puoleinen katkaisijakotelokin isohko silmään...

    Pleksi on tosi hyvä ja alusta myös. Moottorissakin on voimaa. Kulutus oli tällä reissulla mittarin mukaan 5,5. Se ei varmaan ota huomioon powercommanderia kun järkiään kulutus oli 7% enemmän ja todellinen kulutus oikeilla kilometreillä siitä vielä 5% enemmän eli oikeasti 6,2 l/100 km. OK siis.

    Nyt valitsisin 1190R:n ennemmin. Jotenkin se oli käteen parempi. Siihen kun laittavat 1290 pleksin ja PP penkin niin olisi hyvä.
    Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide 128, KTM 1290 Superduke, pari Ducatia, KTM 450, Husaberg 570, Honda CR 500
  22. #22
    Tarkistapa ohjauslaakerin välys. Oulussa koeajopyörässä tuntui myös etupäässä hieman kolinaa, kurapyöräfoorumilla joku 1290:n omistaja arveli sen johtuvan ohjauslaakerista. Ainakin hänen pyörästään keulan välys oli ohjauslaakerin säädöllä hävinnyt.

    Vakionopeussäätimen käytettävyys on tosiaan huono. Pleksikään ei mittaiselleni, 188 pitkäselkäinen, ollut ainakaan parempi kuin 1050:n pleksi. Jotenkin mielestäni 1050 oli kaikin puolin käteensopivamman tuntuinen.
  23. #23
    Lainaa mek kirjoitti Katso viesti
    Tarkistapa ohjauslaakerin välys. Oulussa koeajopyörässä tuntui myös etupäässä hieman kolinaa, kurapyöräfoorumilla joku 1290:n omistaja arveli sen johtuvan ohjauslaakerista. Ainakin hänen pyörästään keulan välys oli ohjauslaakerin säädöllä hävinnyt.

    Vakionopeussäätimen käytettävyys on tosiaan huono. Pleksikään ei mittaiselleni, 188 pitkäselkäinen, ollut ainakaan parempi kuin 1050:n pleksi. Jotenkin mielestäni 1050 oli kaikin puolin käteensopivamman tuntuinen.
    Ohjauslaakerin välyksen tarkistin ensimmäisenä.
    Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide 128, KTM 1290 Superduke, pari Ducatia, KTM 450, Husaberg 570, Honda CR 500
  24. #24
    Ok, tuo etupään välys/kolina taitaa sitten olla ominaisuus. 1050:ssa sitä ei siis ollut.
  25. #25
    Lainaa mikkoyli kirjoitti Katso viesti
    - etupään välys. Se on varmasti putkien sisällä. Mukulakivikadulla huomaa parhaiten.
    Todennäköisesti liukupalat teleskoopeissa. Mulla oli yhdessä mopossa sama homma. Eturenkaan kun otti irti ja hemputti teleskooppeja, niin toisessa oli selvä välys. Huollossa laittoivat takaisin nippuun, kun olisi pitänyt tilata ne liukupalat, eikä ollut silloin aikaa odotella. Kolinatkin lähti samalla. Olisiko osat löytäneet paikkansa, taikka sitten putket vaan eri asennossa. Mitäs jos niitä löysäisi ja kääntäisi 90 astetta.
    Dixi et animam levavi
  26. #26
    Lainaa ek@ kirjoitti Katso viesti
    Todennäköisesti liukupalat teleskoopeissa. Mulla oli yhdessä mopossa sama homma. Eturenkaan kun otti irti ja hemputti teleskooppeja, niin toisessa oli selvä välys. Huollossa laittoivat takaisin nippuun, kun olisi pitänyt tilata ne liukupalat, eikä ollut silloin aikaa odotella. Kolinatkin lähti samalla. Olisiko osat löytäneet paikkansa, taikka sitten putket vaan eri asennossa. Mitäs jos niitä löysäisi ja kääntäisi 90 astetta.
    Välys tuntuu vain joustossa ja muuttuu ajomoodeissa niin, että Offroad-asennossa on vähemmän kolahtelua. Olen kokeillut puistaa putkia enkä tunne välystä. Epäilen sen siis liittyvän sähköiseen vaimennuksen säätöön.

    KTM tekee hyviä pyöriä, mutta laadussa ja korjaavien toimenpiteiden tekemisessä on paljon parantamista. Mieleen tulee heti Superduken takapyörän laakeriongelmat, Adventuren ilmanputsariongelmat (joka olisi tosi helppo korjata ja monta vuotta on menty pienillä ei ehkä riittävillä parannuksilla), erilaiset lonksumiset t-kappaleissa ja nyt tämä putkien välys, Adventuren woblausongelmat (jota en ole kokenut, mutta voi olla monen asian summa ja vaikeampi korjatakin) jne. Minusta kyse on välinpitämättömästä asenteesta tai osaamisen puutteesta. Myöntäisivät ongelmat ja korjaisivat ne heti kunnolla. Tulisi halvemmaksi ja maine paranisi.
    Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide 128, KTM 1290 Superduke, pari Ducatia, KTM 450, Husaberg 570, Honda CR 500
  27. #27
    No ei mullakaan mitään käsin tuntunut, ennen kuin otti eturenkaan kokonaan pois, ettei ollut mitää tukea putkelle. Offroad-moodissa se vissiin on sen verran pehmeämpi, että joustaa helpommin sisään kuin kolisisi poikittain. Tuommoista lotinaa piti etujarrua nypyttäessä ja mukulakivillä:

    Dixi et animam levavi
  28. #28
    Muistaakseni kokeilin kun rengas oli irti. No alusta paranee ja herkistyy kuitenkin koko ajan, mutta saisivat tämän ikävän "ominaisuuden" korjata vaikkaa takuuajan jälkeenkin. Samoin kuin vakionopeuden säädin menisi uudella softalla.
    Pitkän 6-vaihteen korjasin pienemmällä 16 piikin etuhampilla. Minusta huomattavasti parempi jopa 180 nopeuksiin asti. Kuutonen vetää nyt jo 90 alkaen eikä ole pykälää samalla tavalla 5 ja 6 välissä. Kieltämättä pikkuvaihteet ovat vähän lyhyempiä, mutta ei sitä niin selvästi huomaa kuin häiritsevän loikkarin 6-vaihteen. Minusta mp:n kuuluu olla sen verran sporttinen aina, että selvä ylivaihde ei hommaan kuulu.
    Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide 128, KTM 1290 Superduke, pari Ducatia, KTM 450, Husaberg 570, Honda CR 500
  29. #29
    Menin tuossa pimeän syysillan iloksi tilaamaan netistä Rottweilerin stage 4 kitin.. Saa nähdä, mitä sieltä tulee ja onko mitään vaikutusta. Sinulla Mikko on ilmeisesti näistä kokemusta?
    Onko helppo asentaa/ pelittääkö ihan suoraan ja miten vaikuttaa? Power Commanderissa on ilmeisesti heidän valmiit karttansa ansennettuina. Kovasti ainakin Duke-miehet tuntuvat näitä kehuvan
    - Heim0
  30.  
  31. #30
    Helppo se on asentaa, mutta vaan työläs purkaa muovit eka kerralla. Youtubessa on hyviä videoita PC:n asentamiseksi. Säädätin penkissä. Vääntöä tuli lisää keskialueella paljonkin, huipputehosta en osaa sanoa. Eron huomaa kunnolla kuitenkin vain kun ottaa luistoneston pois, koska voimaa on vakionakin jo paljon. Huonoa siinä on valtavat imuäänet ja ne häiritsee. Ehkä en enää laittaisi niiden takia. Superdukessa ne ei häiritse vaan kuuluvat jotenkin asiaan, mutta kun tämä on enempi matkapyörä.
    Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide 128, KTM 1290 Superduke, pari Ducatia, KTM 450, Husaberg 570, Honda CR 500
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen