Sivu: 6 / 6:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 456
Tulokset 151:stä 171:een 171:sta
  1. #151
    Nitrous & Vaille, tai kuka tahansa muu hitaan ryhmän kuskeista, tuliko kukaan mun perässä ajellu kattoneeks kuinka lähellä maata tuo minun stunttihäkki käy kaarteissa? Edes se "NOS-pullo" ei näytä raapasseen kertaakaan mutta tulin vasta jälkeenpäin miettineeksi että on sen pakko olla ollut aika liki käydä...

    Yritän muistaa täytellä sen lomakkeen, kaverille jo linkkasinkin ja se kuulemma sen jo raapusteli.
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
  2. #152
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Rekkamasa kirjoitti Katso viesti
    Nitrous & Vaille, tai kuka tahansa muu hitaan ryhmän kuskeista, tuliko kukaan mun perässä ajellu kattoneeks kuinka lähellä maata tuo minun stunttihäkki käy kaarteissa? Edes se "NOS-pullo" ei näytä raapasseen kertaakaan mutta tulin vasta jälkeenpäin miettineeksi että on sen pakko olla ollut aika liki käydä...

    Yritän muistaa täytellä sen lomakkeen, kaverille jo linkkasinkin ja se kuulemma sen jo raapusteli.
    Ei ainakaan mielikuvaa, että olis ollu kovin lähellä.
    Superbike #7
  3. #153
    Lainaa Damsku kirjoitti Katso viesti
    Sunnuntaina possujunaa sipin kanssa: https://youtu.be/Qd7yOtl8fDo
    Tässä oli loistava video ja vauhtikin vaikutti kiitettävältä, lisää tuon tyyppisiä possujunia. Näytti myös siltä, että sunnuntaina kelitkin oli lauantaita kirkkaammat. Mukavaa tätä viikonloppua ja seuraavana taas kurvailua pohojammaalla.
  4. #154
    Kerrankin oli ruuhkaa nopeassa.
    Kuvaa lauantailta

    PS. Pitääkö tuosta nyt ne mikkireijät teipata, vaikka on kotelon sisällä? Kaaaaamea suhina!

    https://www.youtube.com/watch?v=JAgDoWxGphA
    Braaaaap
  5. #155
    Lainaa T1mppa kirjoitti Katso viesti
    Kerrankin oli ruuhkaa nopeassa.
    Aika "taidokas" suoritus sinänsä... Kolme ohitusta 43 sekunttiin ja kaikki ohitettavan ajolinjalle...
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  6. #156
    https://www.youtube.com/watch?v=Xa5l3CiN31A

    Sunnuntain 17:00 nopeen setti. Eka kerta botnialla ja 15 ratapäivää kokemusta, saa kommentoida sähläilyjä seuraavaa kertaa varten
  7. #157
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa aksi000 kirjoitti Katso viesti
    https://www.youtube.com/watch?v=Xa5l3CiN31A

    Sunnuntain 17:00 nopeen setti. Eka kerta botnialla ja 15 ratapäivää kokemusta, saa kommentoida sähläilyjä seuraavaa kertaa varten
    Vähempi yritystä ja enempi tarkkuutta ens kerralle.Vasta sitten lisää vauhtia kun saat linjan pysymään.
    Superbike #7
  8. #158
    Lainaa aksi000 kirjoitti Katso viesti
    https://www.youtube.com/watch?v=Xa5l3CiN31A

    Sunnuntain 17:00 nopeen setti. Eka kerta botnialla ja 15 ratapäivää kokemusta, saa kommentoida sähläilyjä seuraavaa kertaa varten
    Aika jäätävää kohkaamista maksimi riskillä. Huono puoli se ett lähes joka mutka menee lähes päin persettä lähes joka kerta. Hyvä puoli olisi se että jos viitsisit keskittyä ajolinjan perusteisiin, riskikerroin tippuis 50-100% ja kierrosaika pienenis 5-10 sekunttia. Eli sun kierrosaika botnialla ois luokkaa 1:40-45...
    Sulla on selkeesti lahjoja siinä mielessä, että reikä päässä on tarpeeksi suuri, joten se (pää) ei vauhtia hidasta.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  9. #159
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Vähempi yritystä ja enempi tarkkuutta ens kerralle.Vasta sitten lisää vauhtia kun saat linjan pysymään.
    Ja sen linjan tarvii olla järkevä, ei riitä että se on tarkka ja sillä pysyy.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  10. #160
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa scuuba kirjoitti Katso viesti
    Ja sen linjan tarvii olla järkevä, ei riitä että se on tarkka ja sillä pysyy.
    On se hyvä, että täällä on simultaanitulkki vääntämässä ratakiskosta nuo mun viestit.
    Superbike #7
  11. #161
    Lainaa scuuba kirjoitti Katso viesti
    Aika "taidokas" suoritus sinänsä... Kolme ohitusta 43 sekunttiin ja kaikki ohitettavan ajolinjalle...
    No sä suunnilleen tiiät mun taidot. Ei tässä ole tarkoitus kuin jakaa viihdettä. Kyllä tsekkailin, että huomaako ohitettava mua, kun olin saanut nokkaa rinnalle. Hienosti kaikki anto "nopeemmalle" tilaa. Sitä ois voinu odotella ja kyttäillä täydellistä ohituspaikkaa, mutta mun mielestä marginaalit oli ihan hyvällä tasolla.

    Oikeasti kaikki taisi ajaa nopeampia kierroksia kuin minä, jos oli tyhjä rata. Mulla oli kauden avaus, eka kerta ko. radalla ja lainapyörä. Mutta oikein mukava kombinsatio!
    Braaaaap
  12. #162
    Ratavastaava vertzu:n avatar
    Moderaattori
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2010
    Oulu
    MotOrg ry jäsen
    Tässä viikonlopulta oma paras kierros tyhjältä radalta. Pyörä tökkii välivapaita niin pitää parissa kohtaa shortsiftata tai ajaa pykälää liian isolla vaihteella. Kierrosaika 1.43.4.

    https://youtu.be/tlREzewKcv4
    Kaikki ajoharjoittelutapahtumia koskevat kysymykset sähköpostilla osoitteeseen ratavastaavat@moottoripyora.org
  13. #163
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    On se hyvä, että täällä on simultaanitulkki vääntämässä ratakiskosta nuo mun viestit.
    Älä koskaan aliarvioi amatöörin kykyä ymmärtää asia väärin. :]
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  14. #164
    Lainaa T1mppa kirjoitti Katso viesti
    No sä suunnilleen tiiät mun taidot. Ei tässä ole tarkoitus kuin jakaa viihdettä. Kyllä tsekkailin, että huomaako ohitettava mua, kun olin saanut nokkaa rinnalle. Hienosti kaikki anto "nopeemmalle" tilaa. Sitä ois voinu odotella ja kyttäillä täydellistä ohituspaikkaa, mutta mun mielestä marginaalit oli ihan hyvällä tasolla.
    Ei niitä ohituspaikkoja tarvi odottaa ja kyttäillä, jos malttaa sovittaa ajolinjansa siten että joka mutkassa avautuu "täydellinen" ohituspaikka. Ei se sen vaikeempaa ole.
    Nyt sä ajoit just päinvastoin, eli pilasit kaikki ohituspaikat täydellisesti ajamalla täysin väärää linjaa ohitusta ajatellen.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  15. #165
    Lainaa scuuba kirjoitti Katso viesti
    Älä koskaan aliarvioi amatöörin kykyä ymmärtää asia väärin. :]
    Kiitos palautteesta kummallekin, ens kerralla tarkemmin.
  16. #166
    Lainaa T1mppa kirjoitti Katso viesti
    Kerrankin oli ruuhkaa nopeassa.
    Kuvaa lauantailta

    PS. Pitääkö tuosta nyt ne mikkireijät teipata, vaikka on kotelon sisällä? Kaaaaamea suhina!

    https://www.youtube.com/watch?v=JAgDoWxGphA
    Meitsi karkaa
  17. #167
    Lainaa Tomber kirjoitti Katso viesti
    Videolla Miki edessä siihen saakka kunnes GoPro sinkoutui kolmosmutkassa tangentin suuntaan https://youtu.be/1QhlUy0FPtE
    Voisiko Scuuba katsoa linjaa/ajoa yleensäkin eli mokat ja missä helposti parannettavaa toinen video Mikin kuvaama http://youtu.be/CAFke1ndRmo ekassa videossa mun ajoa näkyy 7 min 46 sec alkaen.
  18. #168
    Lainaa Tomber kirjoitti Katso viesti
    Voisiko Scuuba katsoa linjaa/ajoa yleensäkin eli mokat ja missä helposti parannettavaa toinen video Mikin kuvaama http://youtu.be/CAFke1ndRmo ekassa videossa mun ajoa näkyy 7 min 46 sec alkaen.
    Ajoasennossa ja tasaisuudessa.

    Työnnät polvee, lantio kiertyny tankin ympäri, yläkroppa unohtuu. Huono ajoasento, vai huono tuki tankista ja satulasta, vai kädet sylissä, vai jotain muuta? Varsinki sillon ku joudut hidastaan edellä menevän takia niin pidät mopo edelleen kallellaan ja hilaat yläkroppaa entisestään väärään suuntaan.

    Ajo nykivää sinne tänne, välillä jää 5-10 metriä, ts koko rata, rakoa apeksiin. Käytätkö jarrumerkkejä? Tiputa vauhtia ja mieti mitä teet, niin kehitysnopeus on suurempi.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  19. #169
    Lainaa scuuba kirjoitti Katso viesti
    Ajoasennossa ja tasaisuudessa.

    Työnnät polvee, lantio kiertyny tankin ympäri, yläkroppa unohtuu. Huono ajoasento, vai huono tuki tankista ja satulasta, vai kädet sylissä, vai jotain muuta? Varsinki sillon ku joudut hidastaan edellä menevän takia niin pidät mopo edelleen kallellaan ja hilaat yläkroppaa entisestään väärään suuntaan.

    Ajo nykivää sinne tänne, välillä jää 5-10 metriä, ts koko rata, rakoa apeksiin. Käytätkö jarrumerkkejä? Tiputa vauhtia ja mieti mitä teet, niin kehitysnopeus on suurempi.
    Ajoasento on tosiaan hajalla ja ilmeisesti juuri tuon lantion kierron ja polven työntämisen takia (vaikka kuvittelen että en työnnä/pakota polvea alaspäin) mut nyt kun sanoit niin näin itsekin saman. Kiinnitän huomiota "rennompaan" asentoon. Jarrumerkkejä käytän nopeimmissa kohdissa, mutta niissäkin tarve skarpata (yleensä jarrutus alkaa ihan liian aikaisin).
    Liian epätasaista/nykivää meno on ja ilmeisesti ajatus häviää vauhdin mukana. Kiitos huomioista, pureskelen ko. asioita.
  20. #170
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Tomber kirjoitti Katso viesti
    Ajoasento on tosiaan hajalla ja ilmeisesti juuri tuon lantion kierron ja polven työntämisen takia (vaikka kuvittelen että en työnnä/pakota polvea alaspäin) mut nyt kun sanoit niin näin itsekin saman. Kiinnitän huomiota "rennompaan" asentoon. Jarrumerkkejä käytän nopeimmissa kohdissa, mutta niissäkin tarve skarpata (yleensä jarrutus alkaa ihan liian aikaisin).
    Liian epätasaista/nykivää meno on ja ilmeisesti ajatus häviää vauhdin mukana. Kiitos huomioista, pureskelen ko. asioita.
    Vinkki ajasentoon: Älä yritä siirtää persettä sivulle vaan taaksepäin niin saat enempi tilaa avata lantion oikeaan suuntaan.
    Superbike #7
  21.  
  22. #171
    Kouluttaja Waille:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2009
    Helsinki / Skinnarilan vapaavaltio
    MotOrg ry jäsen
    Lisäks perseen siirto pitäis tehä jo hyvissä ajoin edellisellä suoralla, ennen jarruttamisen alottamista. Ja jos seuraava mutka on samaan suuntaan kuin edellinen, on persettä turha siirtää keskelle siinä mutkien välillä. Ainut paikka Botnialla jossa sitä voi harkita jos kunto kestää, on ehkä siinä ykkösmutkan jälkeisellä suoralla. Jos seuraava mutka on eri suuntaan kuin edellinen, siirretään perse kerralla puolelta toiselle pitämättä taukoa keskellä. Videolla perseen siirto tapahtu yleensä just sillä samalla hetkellä kun taitettiin mutkaan sisään, mikä on aivan liian myöhään ja tuo vaan turhaa ylimäärästä ohjelmaa sinne missä sitä on jo muutenkin tarpeeksi.

    Edit: Niin ja mun mielestä näissä pätkissä on hyvää asiaa itse siitä perseen siirtämisestä: osa 1, osa 2.
Sivu: 6 / 6:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 456