Sivu: 3 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen
Tulokset 61:stä 90:een 103:sta
  1. #61
    Hiukan mietin, olisiko kuukauden mittaisella ja kilometreissäkin vähäisellä ajokokemuksellani vielä kannattanut tulla sekoilemaan ajotaitokurssille, mutta kotimatkalla huomasin, että ilman kurssia olisin sitten jatkossakin katsellut vain siihen mopon eteen kuten tähänkin asti ja ajellut väärässä ajoasennossa seuraavaan vuoteen. Oli nimittäin huomattavan paljon kevyempi ajella motaria kotiin sillä tavalla, että en roikkunut tangossa kyynärpäät jäkissä sivuilla ja olkapäät korvissa. Yleensä pienilläkin matkoilla on ollut taipumusta jumittaa lihakset ja väsyttää, mutta tänään ihmettelen ihmeellisen vähäistä lihaskireyttä, vaikka eilinen koko päivän tuli ajeltua.

    Kiitos kouluttajille ja kurssikavereille! Jos joku aloittelija kysyy, kannattaako vielä mennä kurssille, niin voin kyllä suositella. Tuon melkein pitäisi olla pakollinen osuus autokoulujen A-korttiopetuksessa.
  2. #62
    Lainaa AnnukkaER5 kirjoitti Katso viesti
    Hiukan mietin, olisiko kuukauden mittaisella ja kilometreissäkin vähäisellä ajokokemuksellani vielä kannattanut tulla sekoilemaan ajotaitokurssille, mutta kotimatkalla huomasin, että ilman kurssia olisin sitten jatkossakin katsellut vain siihen mopon eteen kuten tähänkin asti ja ajellut väärässä ajoasennossa seuraavaan vuoteen. Oli nimittäin huomattavan paljon kevyempi ajella motaria kotiin sillä tavalla, että en roikkunut tangossa kyynärpäät jäkissä sivuilla ja olkapäät korvissa. Yleensä pienilläkin matkoilla on ollut taipumusta jumittaa lihakset ja väsyttää, mutta tänään ihmettelen ihmeellisen vähäistä lihaskireyttä, vaikka eilinen koko päivän tuli ajeltua.

    Kiitos kouluttajille ja kurssikavereille! Jos joku aloittelija kysyy, kannattaako vielä mennä kurssille, niin voin kyllä suositella. Tuon melkein pitäisi olla pakollinen osuus autokoulujen A-korttiopetuksessa.
    Mun henkilökohtainen näkemykseni on, että oli ajokokemusta kuinka paljon hyvänsä, kannattaa välillä käydä kursseilla. Ja erityisesti, kun kokemusta on vähän. On niin paljon helpompi opetella heti alusta niitä hyviä tekniikoita sen sijaan, että ensin opettelisi niitä huonoja tapoja ja sitten yrittäisi opetella niistä pois. Itsestä on sitten kiinni se, että muistaa palauttaa kurssin opit mieleen joka ajokerralla ja muodostaa ne rutiineiksi.
    Honda CBR 1100 XX
    ex XL 700 V Transalp
  3. #63
    Kouluttaja Hannula:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2003
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Se on juurikin noin niin kuin pari ylläolevaa kirjoittelee. Asian saaminen ihmisten ajatuksiin tuossa muodossa on meidän suurin yksittäinen haaste. Lisäksi tämä oli hyvin monille muuten perusjärkeville ihmisille kilpa-ajon harjoittelua ja tarpeetonta riskinottoa mitä me eilen tehtiin, koska me tehtiin se moottoriradalla eikä kadulla muun liikenteen seassa.
    1000
  4. #64
    Motorg ry, rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Eilen just mietin kun kesken mutkan, vauhtia noin 50, tuli kauhee railo keskelle tietä, niin tuloksena oli "selkä suoraks, hartiat korviin, tiukka tuijotus railoon...." Ilmeisesti en kumminkaan osunut kovasta yrityksestä huolimatta, kun ei tullu mitään ohjelmaa. Ei just ollu sillon mielessä radalla opitut.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  5. #65
    Soikkeli:n avatar
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2011
    Hyvinkää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Eilen just mietin kun kesken mutkan, vauhtia noin 50, tuli kauhee railo keskelle tietä, niin tuloksena oli "selkä suoraks, hartiat korviin, tiukka tuijotus railoon...." Ilmeisesti en kumminkaan osunut kovasta yrityksestä huolimatta, kun ei tullu mitään ohjelmaa. Ei just ollu sillon mielessä radalla opitut.
    Eiks nyt jo tohon ikään pitäs tietää että on tuhmaa tuijotella vieraita railoja...
    Jopo

    Leuka maassa kohti uusia pettymyksiä.

    Soininen racing
  6. #66
    Suuret kiitokset kouluttajille minunkin puolestani! Ahvenisto on hauska rata! oli tosi hieno päivä! Ja kiitos kuvista!!!
    Triumph Street Triple R 2012
    Ajotaito I,2 x Ajotaito II x - and looong road ahead
  7. #67
    Motorg ry, rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Käydäänkö toi siellä "Saavutetun railon ilo mutkatieajossa -kurssilla"...
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  8. #68
    Lainaa Timpa kirjoitti Katso viesti
    Kiitos päivästä myös täältäkin!


    Pikkukuvaajan otokset: http://ellahasa.kuvat.fi/kuvat/Ahvenisto+4.8./

    Ei huonoja, mun mielestä
    Ei todellakaan huonoja noi pikkukuvaajan kuvat. Omakin mopo löytyi sieltä. Kiitoksia paljon.
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
  9. #69
    Lainaa AnnukkaER5 kirjoitti Katso viesti
    Hiukan mietin, olisiko kuukauden mittaisella ja kilometreissäkin vähäisellä ajokokemuksellani vielä kannattanut tulla sekoilemaan ajotaitokurssille, mutta kotimatkalla huomasin, että ilman kurssia olisin sitten jatkossakin katsellut vain siihen mopon eteen kuten tähänkin asti ja ajellut väärässä ajoasennossa seuraavaan vuoteen. Oli nimittäin huomattavan paljon kevyempi ajella motaria kotiin sillä tavalla, että en roikkunut tangossa kyynärpäät jäkissä sivuilla ja olkapäät korvissa. Yleensä pienilläkin matkoilla on ollut taipumusta jumittaa lihakset ja väsyttää, mutta tänään ihmettelen ihmeellisen vähäistä lihaskireyttä, vaikka eilinen koko päivän tuli ajeltua.

    Kiitos kouluttajille ja kurssikavereille! Jos joku aloittelija kysyy, kannattaako vielä mennä kurssille, niin voin kyllä suositella. Tuon melkein pitäisi olla pakollinen osuus autokoulujen A-korttiopetuksessa.
    Hauska huomata että nuoriso ei hakkaa päätään samoihin petäjiin kuin me: itse aloitin moottoripyöräilyn vuonna 1978, elämäni enimmäisen opetuksen moottoripyöräilyyn sain kuluvan vuoden kesäkuussa Alastarolla Ajotaito II -kurssilla, heinäkuussa kävin vielä kertaamassa kurssin toistamiseen Apparalla, eilen kerrassaan nautittava ratapäivä Apparalla. Että sellainen aloittelija täällä Kiitos Orgille!

    -jp-
    Iloa elämään: BMW R1250GSA 40y Edition & R1200GSA Triple Black
  10. #70
    Löytyiskö Soikkelilta videopätkää, missä näkyis kilvetön köröttelijä? Mun viimeisellä setillä ajoit ainaki alkuun kierroksen perässä (mä yritin lämmitellä kumeja)...
    Kawa Z1000SX
    Exät:Yamaha R1,Kawa ZX-6RR (rata), Honda CB1000R, GSX-R750 K7, Honda VFR800, CBR600F
  11. #71
    Soikkeli:n avatar
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2011
    Hyvinkää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa JuSu1978 kirjoitti Katso viesti
    Löytyiskö Soikkelilta videopätkää, missä näkyis kilvetön köröttelijä? Mun viimeisellä setillä ajoit ainaki alkuun kierroksen perässä (mä yritin lämmitellä kumeja)...
    Moro

    Joo, löytyy. uppaan sen kunhan ehdin ja laitan tänne linkin.
    Jopo

    Leuka maassa kohti uusia pettymyksiä.

    Soininen racing
  12. #72
    Linkin takana joitain kuvia, lisää tulee kunhan kuvaaja ehtii niitä laittamaan
    https://www.dropbox.com/sh/e609811kq...IwmQlXPDa?dl=0

    Kuvia saa käyttää,mutta hyvien tapojen mukaisesti on mainittava kuvaaja Matti Kyllönen.
    Kuvien käyttö kaupallisiin tarkoituksiin kielletty.

    Kuvista on mahdollista saada myös printit, maksua vastaan tietenkin
    Viimeksi muokannut: Salmon; 06.08.2015 klo 12:38.
    Nykyset
    GSX-R600 K6
    GSX-R1100 -90
    RM 85 -06
    ja exät
    GSX750F -89
    RG 125 gamma -85
    RM 125 -81
    PV 50 -80
  13. #73
    Soikkeli:n avatar
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2011
    Hyvinkää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa JuSu1978 kirjoitti Katso viesti
    Löytyiskö Soikkelilta videopätkää, missä näkyis kilvetön köröttelijä? Mun viimeisellä setillä ajoit ainaki alkuun kierroksen perässä (mä yritin lämmitellä kumeja)...
    Tuosta saat: http://youtu.be/gwcJiglKyIY Ja kamera liian alhaalla...

    Vika setti: http://youtu.be/uG3CgeCKI64

    Ja siellä näkyy paljon yhtä pyörää.
    Jopo

    Leuka maassa kohti uusia pettymyksiä.

    Soininen racing
  14. #74
    Lainaa Soikkeli kirjoitti Katso viesti
    Kiitokset. Vauhtia vaan joka kurviin lisää ja kurvien väliin, niin eiköhän se siitä.
    Kawa Z1000SX
    Exät:Yamaha R1,Kawa ZX-6RR (rata), Honda CB1000R, GSX-R750 K7, Honda VFR800, CBR600F
  15. #75
    Lainaa Soikkeli kirjoitti Katso viesti
    Tuosta saat: http://youtu.be/gwcJiglKyIY Ja kamera liian alhaalla...

    Vika setti: http://youtu.be/uG3CgeCKI64

    Ja siellä näkyy paljon yhtä pyörää.
    Hehee, mä olen tuossa tulppana molemmissa seteissä. Hauska katsella omaa menoa videolta, pari mutkaa näyttää olevan mulle aina yhtä suuri yllätys että minne se rata oikein kääntyy tällä kertaa.
    Ei tehrä tästä ny numeroo.
  16. #76
    Kiitos täältäkin.

    .Org:ssa voisi muutenkin olla kuvaaja aina paikalla, ja tässätapauksessa nuo kuvat ovat alusta milloin itselläni ainaki tuo ajo näytti huonolta , eli myös loppupäästä jos saisi mutta ei se kait tärkeintä ole kun oppimaan tultiin.
  17. #77
    Lainaa Soikkeli kirjoitti Katso viesti
    Tuosta saat: http://youtu.be/gwcJiglKyIY Ja kamera liian alhaalla...

    Vika setti: http://youtu.be/uG3CgeCKI64

    Ja siellä näkyy paljon yhtä pyörää.
    Kuinka olet poistanut kytkimen turvakytkimen, oikein vai väärin?
    Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R 1000 K5-L1 ja 600/750 K6-L5
  18. #78
    Soikkeli:n avatar
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2011
    Hyvinkää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa -JuhaK- kirjoitti Katso viesti
    Kuinka olet poistanut kytkimen turvakytkimen, oikein vai väärin?
    Ei sitä oo poistettu...
    kuis?
    Jopo

    Leuka maassa kohti uusia pettymyksiä.

    Soininen racing
  19. #79
    Lainaa Soikkeli kirjoitti Katso viesti
    Ei sitä oo poistettu...
    kuis?
    Ok, ei sitten mitään. Yleensä porukka vaan siltaa kytkimen kun poistavat vasemman katkaisimen. Ei siinä muuta, mutta kone käy kokoajan vapaan kartoilla ja näin ollen vajaalla teholla.
    Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R 1000 K5-L1 ja 600/750 K6-L5
  20. #80
    Soikkeli:n avatar
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2011
    Hyvinkää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa -JuhaK- kirjoitti Katso viesti
    Ok, ei sitten mitään. Yleensä porukka vaan siltaa kytkimen kun poistavat vasemman katkaisimen. Ei siinä muuta, mutta kone käy kokoajan vapaan kartoilla ja näin ollen vajaalla teholla.
    Öö, toi oli kyllä kaunein tapa millä mulle on sanottu että oon hidas...
    Jopo

    Leuka maassa kohti uusia pettymyksiä.

    Soininen racing
  21. #81


    Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R 1000 K5-L1 ja 600/750 K6-L5
  22. #82
    Ajotaito II:ssakin rataa kiersi joku videokamera. Joko kohta näemme mitä sinne tallentui?
    Honda S65 -> Honda CB100 -> Honda XL250 ......... -> Kawasaki ER5 ->Yamaha XJ900S Diversion ->
    SUZUKI DL650A
  23. #83
    Lainaa Kiertotiehuvitus kirjoitti Katso viesti
    Ajotaito II:ssakin rataa kiersi joku videokamera. Joko kohta näemme mitä sinne tallentui?
    No mulla ainakin oli videokamera mutta on ollu niin pirun kiirettä että en oo ehtiny/jaksanu ladata vielä juutuubiin.
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
  24. #84
    Nonnii, ohessa on videoita. Vasta kotimatkalla tajusin että kuvakulmaa olis pitäny kaventaa. Äänet kannattaa ainakin hiljentää. Niin, ja ne mun ajolinjat on ihan persiistä joten niitä ei kannata kommentoida.

    Eka setti:
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
  25. #85
    Jaahas, voikin laittaa vain yhen videon kerrallaan joten tässä toka setti:

    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
  26. #86
    Lainaa jlik kirjoitti Katso viesti
    Jaahas, voikin laittaa vain yhen videon kerrallaan joten tässä toka setti:

    [video]
    Taitaa olla vielä latautumassa tai asetukset on yksityisinä.
    ZX-9R -95
    Ex YZF 750 R -95
    Ex FZR 1000 -92
    Ex FZS 600 -01
    Ex XJ 900F -93
    Ex XJ 600 S Diversion -96
    Kukahan nää mutkat oikein määrää..
  27. #87
    Kolmas setti:

    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
  28. #88
    Lainaa tate66 kirjoitti Katso viesti
    Taitaa olla vielä latautumassa tai asetukset on yksityisinä.
    Ehkä on vielä latautumassa. Kokeilin kirjautua googlesta ulos ja mulla näky videot.
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
  29. #89
    Kolmossetti näkyy mutta kakkossetistä tulee yksityinen video vastaan.
    ZX-9R -95
    Ex YZF 750 R -95
    Ex FZR 1000 -92
    Ex FZS 600 -01
    Ex XJ 900F -93
    Ex XJ 600 S Diversion -96
    Kukahan nää mutkat oikein määrää..
  30.  
  31. #90
    Lainaa tate66 kirjoitti Katso viesti
    Kolmossetti näkyy mutta kakkossetistä tulee yksityinen video vastaan.
    Kiitoksia. Joo, jostakin syystä oli menny yksityiseksi. Toivottavasti nyt toimii.
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
Sivu: 3 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen