Tulokset 1:stä 16:een 16:sta
  1. #1
    Nykyisessä pyörässä ei oikein kohtaa matka-ajon ominaisuudet ja tarve ajella sitä. Pleksille ja laukuille olisi siis tarvetta.
    Pleksin tuohon nyt vielä saisi, mutta silloin vekottimesta tulisi todella ruma. Samoiten pyörän takalokasuoja ei oikein sovellu pyörän muuhun ulkonäköön, joten sen vaihto on edessä. Takalokarin vaihdon myötä vain katoaa mahdollisuus kiinnittää toista penkkiä taikka laukkuja, joten paremman puoliskon kannalta se on hiukan huonompi juttu.

    Pyörän vaihto toiseen on siis alkanut siintämään mielessä. Super Tenere, Varadero tms. malliset pyörät eivät miellytä silmää, joten vaihtoehdoiksi on valkkautumassa GTR 1400, CBF 1000s tai FJR 1300. Vuosimallit pyörivät jossain 2010 hujakoilla.

    Tämän kaltaisista pyöristä ei ole mitään kokemusta ja nettiä selaamalla ennemmin tai myöhemmin huomaa lukevansa "ei kun se merkki on paras ja se ei nyt vaan oo!!1!"-väittelyä. Mitä täältä olen hiukan noista lueskellut, niin ei mitään ylitsepääsemättömiä ongelmia taida olla missään noissa pyörissä. Itselläni ei ole mitään merkkiuskollisuutta tai muuta vastaavaa, joten sen puolesta kaikki on avoinna. Lähinnä toimivuus, kestävyys jne kiinnostaa enemmän. Kovaa ajaminen tms. ei ole oikein se minun juttu, joten 100hv vs. 150hv on oikeastaan aikalailla sama.

    Onko mitään erityistä juttua, mihin tuommoista pyörää ostaessa kannattaa kiinnittää huomiota? Vai onko se vain niin, että kun oma perse tykkää ja huoltohistoria on hyvä, kannattaa lyödä kättä päälle?
  2. #2
    FJR. Suosittelen! :-)
  3. #3
    Se on vähän mitä asioita haluaa matkapyörässä painottaa. GTR on ehkä noista painavin ja vakainkin(?). CBF mulla on ollut ja tykkäsin mutta pleksi tekee kovemmassa vauhdissa pyörteilyä vaikka kokeilin eri korkeuksilla ja kolmella eri mallilla (tosin tämä riippuu oman varren mitasta). FJR on ok mutta mutkissa vähän kankea. Itse päädyin VFR1200:een, jonka katteen takana ei ole mitään pyörteilyä oli vauhti mikä tahansa. Vakaa mutta silti tosi ketterä mutkateillä ja potku riittää. Menee myös kaksi päällä matkatavaroilla. Kaikkia noita joutuu aina tuunaamaan jos haluaa itselle viimeisen päälle mieleisen. Tosin jos ajaa maksimissaan sataa (suomen tiet) niin on varmaan sama millä ajaa, joten ei kannata ostaa liian isoa ja painavaa niin on kiva mutkissa käännellä.
    Ducati Streetfighter V4 -2021
    Olen liian vanha ajaakseni tylsillä moottoripyörillä.
  4. #4
    Lainaa Pete2 kirjoitti Katso viesti
    Se on vähän mitä asioita haluaa matkapyörässä painottaa. GTR on ehkä noista painavin ja vakainkin(?). CBF mulla on ollut ja tykkäsin mutta pleksi tekee kovemmassa vauhdissa pyörteilyä vaikka kokeilin eri korkeuksilla ja kolmella eri mallilla (tosin tämä riippuu oman varren mitasta). FJR on ok mutta mutkissa vähän kankea. Itse päädyin VFR1200:een, jonka katteen takana ei ole mitään pyörteilyä oli vauhti mikä tahansa. Vakaa mutta silti tosi ketterä mutkateillä ja potku riittää. Menee myös kaksi päällä matkatavaroilla. Kaikkia noita joutuu aina tuunaamaan jos haluaa itselle viimeisen päälle mieleisen. Tosin jos ajaa maksimissaan sataa (suomen tiet) niin on varmaan sama millä ajaa, joten ei kannata ostaa liian isoa ja painavaa niin on kiva mutkissa käännellä.
    Se on just näin. Jos raskasta, luotettavaa, kestävää ja mukavaa, touring-mopoa katselee, niin Pan European - pyörää en ohittaisi. Kokemuksia parhaiten Panikka-kerhon foorumilta.
    Jep, Vifferi1200, ei Suomen MP-poliisi mitä tahansa vehkeitä alleen huoli, ja ne sentään ajaa paljon. Siviilissä VFR1200:n huono puoli on ajamisen keveys ja helppous mutkapätkilläkin, saati suorilla. Houkuttelee ajamaan yli tikkarinopeuksien, ja jos aina ajaa vaikkapa vain rikesakkolimiitillä, joskus se sekin napsahtaa vääjäämättä. Siinä mielessä olen itse joutunut siivoamaan ajotyyliäni, ei kuulemma rouva muuten enään takajakkaralle suostu.
    <p>.</p>
  5. #5
    Tuohon matkapyörän valintaan vakuttaa moni seikka, itse pähkäilin samojen mallien välillä.
    Ensin kisasta tippui VFR, koska siinä tuli kuskin ja matkustajan väliin kaksin ajaessa pyörre. Tämä olisi varmasti ollut korjattavissa katelasin vaihdolla tai spoilerilla. Kuskin pituus toki tekee tähän asiaa. Muuten varsin kevyt ja kiva pyörä.
    Sitten seuraavaksi kisasta tippui Kawa ja oikeastaan painon ja toisaalta sen myyjän suhtautumisen takia.
    Jäljelle jäi siis FJR, joka on nyt alla.
    Tämä vaikutti koeajojen perusteella sellaiselta pyörältä mitä alleni halusin ja mistä pienillä muutoksilla sain omaan käyttöön parhaan vehkeen.

    Suomen posliinilla on tosiaan näistä kolmesta sekä VFR, että FJR pyöriä. Kai siitä voi päätellä että ovat ainakin kestävää laatua.
    Yamaha FJR 1300A vm -13
    Suzuki Bandit 600S vm -03 (ex)
  6. #6
    Ajelet ne kaikki niin löydät oikean, tai sitten käy niin että päädyt esim. Crosstoureriin kuten mulle kävi. Vaikka aluksi en sellaista hakenutkaan.
    Ajamalla se selviää. Pannaria, GTR:ä ja FJR on monella tutulla ja kaikki tykkäävät omistaan, eikä mitään isoja kipuja laitteissa ole ollut.
    Eli kuka nyt mistäkin eniten tykkää.
    TEAM CAMPARI
    BMW R1250 GS Adventure

    EST,LT,LV,SWE,DEN,PL,GER,AUT,ITA,CRO,SUI,LU,SLO,SV K,HUN,SRB,BIH,RO,UA,MNE,FRA,NL,BE,

    http://ekoteko76.blogspot.fi
  7. #7
    MotOrg ry:n hallituksen jäsen, ratavastaava Jonezi:n avatar
    Moderaattori
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2014
    MotOrg ry jäsen
    Turbobusa, ei sitä muuten pääse Alppien yli jos sinne oot menossa.
    Ei järjellä, ei taidolla, ei työllä, ei tuskalla vaan tuurilla.
  8. #8
    Lainaa Corsair kirjoitti Katso viesti
    Ajelet ne kaikki niin löydät oikean, tai sitten käy niin että päädyt esim. Crosstoureriin kuten mulle kävi. Vaikka aluksi en sellaista hakenutkaan.
    Ajamalla se selviää. Pannaria, GTR:ä ja FJR on monella tutulla ja kaikki tykkäävät omistaan, eikä mitään isoja kipuja laitteissa ole ollut.
    Eli kuka nyt mistäkin eniten tykkää.
    Jeps kyllä se näin on. FJR on itsellä ollut alla nyt n. 80tkm ja todettu erittäin luotettavaksi. FJR:ä on varmaan eniten tarjolla, kilometrejään missään noissa vehkeissä ei kauheesti kannata pelätä, jos huollot tehty kunnolla. Keppivedosta en luovu..
    Sachs 50cc 6x, Solifer SM 50cc -78 ... Vt750 - 06, FJR -07, VFR 1200 XC => KTM 1290 SAS />Alias/karivei
  9. #9
    Lainaa Jonezi kirjoitti Katso viesti
    Turbobusa, ei sitä muuten pääse Alppien yli jos sinne oot menossa.
    Niin tai VMAX......turbolla tai ilman.....
    Vmax#1175
    Ride The Legend
  10. #10
    Juu toinen Fjr menossa. Kovasti kokeilin muitakin BMW 1600 GT, GTR, ja Pannarin. Jotenkin vaan FJR tuntui
    juuri omalta. Tosiaan kilometrit ei vaikuta 40 tkm välein isompi huolto. Valitsit sitten minkä tahansa, niin hanki
    mopo missä kardaani veto. Sitä oppii matkalla arvostamaan jos jotakin.
    rengas
  11. #11
    Omassa fjr:ssä 100 tkm. Normihuollot sekä nokkaketjun kiristin
    viime kesänä. Tälle kesälle laitoin taakse jäykemmän Hyperpron
    jousen. Tuntuis kantavan kuormaa paremmin. Pyörässä on kans
    säädettävät koiranluut. Saa tämmönen 170cm tappikin jalat maahan...
  12. #12
    Mahdollisimman kevyen ja pienen matkapyörän valitsisin - eli sporttipyörän joka soveltuu matkaaajoon
    Ja kakka roiskusi.
    http://www.miikavenalainen.net
  13. #13
    Lainaa osmo kirjoitti Katso viesti
    FJR. Suosittelen! :-)
    Suosittelen myös... Ilove my fjr
    Bmw k1200LT vm. 04
    Honda cb350 k4 twin
    Ic m49
    ex. Fjr 1300 vm. 05
    ex. Kawasaki zr-7 vm.01
    ex. Suzuki gs 500 vm.99

  14. #14
    Jep, FJR. Kun siihen heittää uuden tai simmittää sen takaiskarin ja tekee vakiopleksille jotain niin on oikeasti soiva peli ajeluun. VFR oli itellä toinen vaihtoehto mutta se oli niin paljon ahtaampi kyytiläisen kanssa että loppui kiinnostus
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Grizzly 450 02/2009 lumitöissä
  15. #15
    Onhan noita, käy kokeilemassa.
    Moto Guzzilta Norge, Ducatilta Multistrada, Bemarilta RT, edellä mainitut japsit, Triumphin Sprint ST...
    -06 Ducati 999s
  16.  
  17. #16
    Lainaa Miikam kirjoitti Katso viesti
    Mahdollisimman kevyen ja pienen matkapyörän valitsisin - eli sporttipyörän joka soveltuu matkaaajoon
    Itsellä alla tämänhenkinen. Pleksille pitäisi kyllä keksiä jotain parempaa.
    pian tuleva - Victory Hardball
    pian ex - BMW F800ST