Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 71:sta
  1. #1
    Lohjalla tänään klo 13.30 tapahtunutta:

    Pysähdyin liikennevaloihin Suur-Lohjankadulla Sokoksen edessä odottelemaan vihreää valoa. Vierellä oli farkku-Volvo. Valon vaihduttua kiihdytin ripeästi omalla (50 m:n päässä oikealle kääntyvällä) kaistalla ja vaihdoin vasemmalle kaistalle

    Tyhmä minä volvokuski olikin halunnut lähteä kilpasille (minä en antanut minkäänlaista aihetta kilpa-ajoon) ja liimaantui takarenkaaseen kiinni samantien. En ymmärtänyt lainkaan loukanneeni Hertzin vuokra-auton kuljettajaa niin paljon että pahaa mieltä piti purkaa ajamalla alle kahden metrin päähän takarenkaasta parinsadan metrin matkan verran. Laitoin vilkun oikealle ja kaarsin ajoradan reunaan, Hertzin vuokravolvoilija meni ohi.

    Hämmentävä tilanne - myös melkoisesti adrenaliinitasoja kohottava. Töistä soitin saman tien Lohjan Hertzille ja annoin palautetta tilanteesta, ilmeisesti kyseinen kuljettaja ei kuitenkaan ollut yrityksen palkkalistoilla.

    Kokonaisuudessaan tilanne oli erittäin epämiellyttävä, aikaisemmin en ole joutunut moiseen tilanteeseen. Kieltämättä myös primitiivireaktio nousi hyvin vahvasti pintaan mutta onneksi piti palata töihin.

    Tarinan opetus? En tiedä, ainakin se että Lohjalla ei kannata kiihdytellä uusien farkkuvolvojen edelle liikennevaloista. Tai sitten pitää varmistaa että pääsee oikeasti alta pois. Nyt se ei 40 km/h rajoitusalueella onnistunut. Suurimmat vauriot taisivat kuitenkin tulla autonkuljettajan egoon

    Turvallisia kilometrejä!
  2. #2
    Höh, itse 'kiilasit' auton eteen ilmeisesti peiliin katsomatta? Ehkä jatkokäytös olisi voinut olla fiksumpaa siellä ratinkin takana, mutta ei tuosta ehkä kannattaisi suurta angstia alkaa kaivelemaan.
    Honda ST1300A
    Husqvarna TE250, kuntoilutarkoituksiin ainoastaan...
  3. #3
    Kysymys kuulunee, mitä sä teit oikealla kaistalla (joka kääntyy siis 50 metrin päästä), ellet aikonut sinne kääntyä?
    Mikset mennyt vasemmalle kaistalle niinkuin normaalilla ajatuksenjuoksulla varustetut menevät?
    Life may begin at 30, but it doesn't get real interesting until after 50.
  4. #4
    Lainaa Kaj kirjoitti Katso viesti
    Kysymys kuulunee, mitä sä teit oikealla kaistalla (joka kääntyy siis 50 metrin päästä), ellet aikonut sinne kääntyä?
    Mikset mennyt vasemmalle kaistalle niinkuin normaalilla ajatuksenjuoksulla varustetut menevät?
    Splittasi viereisellä kaistalla, sujuvoittaakseen liikennettä (=omaa etenemistä)?
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  5. #5
    Niinpä, olisi pitänyt asettua jonoon siivosti odottamaan omaa vuoroa. Splittaamista täällä en ole uskaltanut edes kuvitella.
    Kyseisessä tilanteessa en ollut normaalilla (autoilijan) ajatuksenjuoksulla varustettu, olin aidosti sitä mieltä että pääsen haittaa aiheuttamatta muiden jaloista pois, vien toiselta kaistalta vähemmän tilaa ja mahdollistan useamman auton pääsyn liikennevaloista yhdellä kertaa. Vulvakuski oli ilmeisesti samoissa ajatuksissa.

    Oikealle kääntyvältä kaistalta on kuitenkin ko. paikassa sallittua vaihtaa vasemmalle kaistalle. Ja minun olisi toki pitänyt olla kirkkaammalla kristallipallolla varustettu viereisen autoilijan toiminnan suhteen.

    Ei tuosta suurempia angsteja tullut, etenkin kun mopolla on aina vastaanottavana osapuolena niin jollain lailla on kuitenkin tottunut olemaan tuntosarvet ojossa liikenteessä.
  6. #6
    Lainaa ts18056 kirjoitti Katso viesti
    Splittasi viereisellä kaistalla, sujuvoittaakseen liikennettä (=omaa etenemistä)?
    Ei mennyt niinkuin Strömsössä, kun ei sujuvoittanut omaansa, eikä varsinkaan Volvomiehen etenemistä.
    Oma moka ja sit vielä valitetaan julkisesti
    Life may begin at 30, but it doesn't get real interesting until after 50.
  7. #7
    Tuossa kyseisessä paikassa tuo oikealta kaistalta rivakka kiihdytys ja kaistan vaihto on täysin normaalia toimintaa. Teen itsekin tuossa usein niin jos näyttää siltä että vasemmalla kaistalla oleva on hidas liikkeiltään. Lohjalla usein ovat.
    FZ1-S -09 -> S1000RR 2010 + S1000XR
  8. #8
    Vietätkö paljonkin aikaa liikenteessä? Tuollainen provosoituminen on ihan päivittäistä varsinkin kun ajaa vähänkin pidempää työmatkaa.
  9. #9
    Lainaa Tuuchen kirjoitti Katso viesti
    Vietätkö paljonkin aikaa liikenteessä? Tuollainen provosoituminen on ihan päivittäistä varsinkin kun ajaa vähänkin pidempää työmatkaa.
    No juu. Otsikoihin olisi aihetta mikäli alkupaloiksi ~50 km olisi menty letkistä jollakin syrjätiellä.
    Kannatti herätä.
    Hypermotard 950
  10. #10
    Kyllä kyllä, pitää sitä vähän nillittää onneksi mitään ei käynyt.
    Nykyisellään ei enää tarvitse viettää sieluttomasti aikaa liikenteessä työn vuoksi. Senkin ajan olen kokenut ja saanut työkseni vääntää rattia kaupung(e)issa ja maantiellä vähintään omiksi tarpeiksi.

    Juuri ne ratin takana vietetyt tunnit ovat osaltaan muokanneet ainakin minun asennettani joustavammaksi ja muita liikenteessä liikkujia huomioon ottavammaksi verrattuna aikaan 20 - 25 vuotta sitten. Nyt on jo varaa myöntää sekin että/jos olen (joskus) väärässä. Toisaalta olen huomannut myös sen, että autolla liikkuessa olen kärsimätön pääsemään perille. Moottoripyörällä taas olen perillä kun pistän kypärän kotipihassa päähän - toisin sanoen kiire katoaa jonnekin. Nyt sitä samaa joustavuutta ja kiireettömyyttä yritän opettaa nuorimmaiselleni ajo-opetuksessa.
  11. #11
    Lainaa Makaroonimopo kirjoitti Katso viesti
    Nyt sitä samaa joustavuutta ja kiireettömyyttä yritän opettaa nuorimmaiselleni ajo-opetuksessa.
    Älkää nyt hyvät ihmiset siirtäkö niitä omia asennevammoja lapsillenne.
    Ei se autokoulu nyt niin kallis ole että kannattaa uhrata seuraava sukupolvi.
  12. #12
    Seuraavalla kerralla kaikki peliin että kerkeää oikealta eteen ja sen jälkeen liinat kiinni välittömästi. Kottero keskelle kaistaa ja pidä huoli ettei pääse ohi vaikka ajat selvää alinopeutta. Taatusti tulee lisää aihetta "nillittää" perseessä roikkujista.

    Mukavaa ajankulua kun ei kerta enää kiirettä pidä ja asennekin on joustava.
    Supermoto
  13. #13
    Luulisin, että harvempi motoristi tykkää perseessä roikkujista. Aina ei ole itsestä kiinni mitä nopeutta pääsee etenemään. Sitten joku päättää "opettaa" hiillostamalla takana. Miksei toimita samalla tavalla esimerkiksi töissä ruokajonossa? Pois edestä, minulla on isompi nälkä
    let's be careful out there...
  14. #14
    Sen olen huomannut että kun ajaa 2-tahti mopolla niin ihmiset pitää pidempää turväväliä kuin 4-tahti kevarilla ajaessa. Mutta joo autoilijat provosoituu herkästi. Kyllä itsekkin joskus autoillessa provodoidun
    , mutta ainoastaan toisia autoilijoita kohtaan. Prätkäkuskit toimii aina aasiallisesti. Töissä raskaalla ajaessa ärsyttää kun ensin mennään autola valoissa viereistä kaistaa ohi ja vaihdetaan eteen jääden ajamaan alinopeutta. Ohituksen idea on päästä samaan suuntaan menevästä ohi ja kadota horisonttiin.
    Yamaha FZR600 -93 3HE
    Exät:Honda VFR750F RC36, Honda NX650, Yamaha TDM850, Skyteam st50 72cc, Suzuki RF900R, Kawasaki GPZ550, Sachs X-road, Honda CBR125R, Honda CB350S, Honda CB450S,Yamaha Fzr600 "fighter", Helkama Ax
  15. #15
    Näiden kommenttien takia en ole tätä palstaa lukenut . Mitenhän tästäkin mopoilijasta leivottiin syyllistä .tietysti nämä voi olla sarkasmia en vaan ymmärrä .No pidän taas taukoa joten jatkakaa
  16. #16
    Ostan kiinan kaupasta gopron näköisen kameran ja panen pyörän tarakalle. "Jos näet tämän kameran, olet youtubessa" tyyliin. Rupeaa syntymään turvaväli.
  17. #17
    Lainaa seventy fife kirjoitti Katso viesti
    Näiden kommenttien takia en ole tätä palstaa lukenut . Mitenhän tästäkin mopoilijasta leivottiin syyllistä .tietysti nämä voi olla sarkasmia en vaan ymmärrä .No pidän taas taukoa joten jatkakaa
    Niin eikös toi vaikuta siltä, että mopoilija jäi eteen tupeksimaan kun hänellä ei ole kiire minnekään. Olisi vaan suosiolla körötellyt jonon jatkona, jos ei halua edetä reippaasti...
    Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R 1000 K5-L1 ja 600/750 K6-L5
  18. #18
    OSCO ketjurasvari on hyvä apuväline takana roikkuville, nykäsee vauhdissa ketjut öljyyn niin öljy roiskuu somasti takana olevan tuulilasiin. Toimii
    Kylätason kurapyöräilijä.
  19. #19
    Lainaa Koheltaja kirjoitti Katso viesti
    OSCO ketjurasvari on hyvä apuväline takana roikkuville, nykäsee vauhdissa ketjut öljyyn niin öljy roiskuu somasti takana olevan tuulilasiin. Toimii
    PISSAPOIKA on myös hyvä apuväline, jokakesäisestä itkusta päätellen TOIMII.
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  20. #20
    MotOrg ry:n hallituksen jäsen, ratavastaava Jonezi:n avatar
    Moderaattori
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2014
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa ts18056 kirjoitti Katso viesti
    PISSAPOIKA on myös hyvä apuväline, jokakesäisestä itkusta päätellen TOIMII.
    En olekaan ennen kuullutkaan moottoripyörästä jossa on pissapoika.
    Ei järjellä, ei taidolla, ei työllä, ei tuskalla vaan tuurilla.
  21. #21
    Lainaa Jonezi kirjoitti Katso viesti
    En olekaan ennen kuullutkaan moottoripyörästä jossa on pissapoika.
    Aika harvassa noi oileritkaan on vakiovarusteena.
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  22. #22
    Pitääkin laittaa pissapoikasuutin tarkalle ja vaikka glygolia säiliöön, sitä kun ruuttaa takana tulevan ikkunaan niin jo alkaa kiroilu kotilossa

    Ei ei, ei noin saa tehdä, se on liikenteen vaarantamista mutta takarenkaassa roikkuminen ei ole...
    Kylätason kurapyöräilijä.
  23. #23
    Lainaa seventy fife kirjoitti Katso viesti
    Näiden kommenttien takia en ole tätä palstaa lukenut . Mitenhän tästäkin mopoilijasta leivottiin syyllistä .tietysti nämä voi olla sarkasmia en vaan ymmärrä .No pidän taas taukoa joten jatkakaa
    Vähän samoilla linjoilla olen kun tätä ketjua luen..

    Useimmat vastanneet motoristit täällä olis siis lähtenyt joko kilpasille, tai junnannut alusta asti jonossa. Tai sitten ajanut ohi, ja jatkanut sitten reilua ylinopeutta horisonttiin.

    __________________________________________________ _______________

    Yamaha Virago 535
    Yamaha FZ6S 2006
    Honda XL1000 2004 ABS
    BMW R1200GS 2009
    Aprillia Caponord 1200 2014
  24. #24
    Puutteellisesta luetun ymmärtämisestä se vain teillä johtuu...
    Life may begin at 30, but it doesn't get real interesting until after 50.
  25. #25
    Lainaa Makaroonimopo kirjoitti Katso viesti
    Juuri ne ratin takana vietetyt tunnit ovat osaltaan muokanneet ainakin minun asennettani joustavammaksi ja muita liikenteessä liikkujia huomioon ottavammaksi verrattuna aikaan 20 - 25 vuotta sitten. Nyt on jo varaa myöntää sekin että/jos olen (joskus) väärässä. Toisaalta olen huomannut myös sen, että autolla liikkuessa olen kärsimätön pääsemään perille. Moottoripyörällä taas olen perillä kun pistän kypärän kotipihassa päähän - toisin sanoen kiire katoaa jonnekin. Nyt sitä samaa joustavuutta ja kiireettömyyttä yritän opettaa nuorimmaiselleni ajo-opetuksessa.
    Ja tätä tuolla pitäisi valistaa kaikille, jokainen on kyllä niin omaa maata tuolla. Mutta yhteinen piirre on melkein kaikilla, ensi reaktio....Minä, minä, minä, minä, minä, minä, tähän väliin et tule, sitten toiset on sellaisia että ne tulee, sitten on näitä haahuulioita, toiset ei sitten ymmärrä mitään, myös ne jolla on aina kauhea kiire tai sitten ei osaa nopeuksia, niiin ajetaan alle tai yli puskurissa kiinni. Tuossa on tiivistettynä suomalaiset autoiliat tuolla.
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
  26. #26
    Kannattaa pääsääntöisesti ohitella vain sellaisia ajoneuvoja, joiden käyttämä ajonopeus on pienempi kuin oma niin ei tarvitse ihmetellä niitä perseessä roikkujia.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  27. #27
    Suurimmat vaurioit tais tulla motoristin egoon tässä tapauksessa. Vaikkei tuo autoilijankaan reaktio tilanteeseen
    ollu mistään fiksuimmasta päästä, niin ei pitäis kuitenkaan moinen reaktio väärältä kaistalta ohittamisesta siinä määrin yllättää että pitää siitä netissä itkeä. Elämä on- tässä sitä vähän tilailtiinkin jopa.

    Mutta ylipäänsä sillon kun ajelee raskailla vehkeillä, edukseen erottuu selkeästi motoristit ( pääkaupunkiseudulla)
    muista ajoneuvoryhmistä kuin toisista raskaista.
    Amerikkaa
  28. #28
    Lainaa tontze kirjoitti Katso viesti
    Vähän samoilla linjoilla olen kun tätä ketjua luen..

    Useimmat vastanneet motoristit täällä olis siis lähtenyt joko kilpasille, tai junnannut alusta asti jonossa. Tai sitten ajanut ohi, ja jatkanut sitten reilua ylinopeutta horisonttiin.

    Mistä niin päättelet? Tuollaista sattuu tusinan kerta päivään, että joku roikkuu takarenkaassa. Ei se ole oikein aihe eikä mikään, että on muutaman sata metriä joku ollut perässä.
    Kannatti herätä.
    Hypermotard 950
  29. #29
    Lainaa NOx kirjoitti Katso viesti
    Ei se ole oikein aihe eikä mikään, että on muutaman sata metriä joku ollut perässä.
    Ei tuo vielä mitään. Kerran Lapissa yksi auto ajoi perässä ja vielä toinen tuli samalla tiellä vastaan. Soitin välittömästi paikallisradioon ja ilmaisin mielipiteeni "saatanan lomaliikenteen" aiheuttamasta häiriöstä.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  30.  
  31. #30
    Lainaa Inlinee kirjoitti Katso viesti
    ...niin ei pitäis kuitenkaan moinen reaktio väärältä kaistalta ohittamisesta siinä määrin yllättää että pitää siitä netissä itkeä.
    Määrittele väärältä kaistalta ohittaminen?
    xxx
Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen