Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 38:een 38:sta
  1. #31
    Sooloilin niin kympillä että ei tosikaan! Kaikkein paras ratkaisu kunhan suunnilleen määränpää seuraavaksi yöksi oli selvillä niin se toi tiettyä ryhtiä kuitenkin päivään. Kaikista parhaat neuvot sain joka asiaan paikallisilta ihmisiltä ja kävipä niinkin kivasti, että erään italialaisen pariskunnan kanssa tuli vietettyä muutama päivä yhdessä Dolomiitteja kierrellen.
    Elämäntapa motoristi.
  2. #32
    Tätä mä just meinasin. Ensin hakataan koko talvi googlemapsia ja suunnitellaan niin maan perusteellisesti, ja sitten paikanpäällä unohdetaan kaikki ja mennään nenän mukaan. OIKEIN! Matkailussa on parasta ennalta-arvaamattomuus.

    Missä loput kuvat?
    Niin kauan kun ihmiset ajavat autoilla puhelin korvalla,
    minä ajan Termignonit kiinni pyörässä.
  3. #33
    Mulla se on tämä jokatalvinen mapsin hakkaaminen sellasta vierotusoiretta tästä touhusta, jolla pitää sitten jotain siihen liittyvää puuhata ja kehitellä ettei ihan nuppi ootellessa sekoo

    Kuvia ja vidoita minulla on todella paljon, kun sain tämän GoPron niin kätevästi viriteltyä. Voisin niitä tänne, tai tuonne matkakertomuksia -osioon laittaakin.

    Mutta komppaan tosiaan tuota mitä sanoit, seikkailun makua tulee ihan kympillä lisää kun menee tilanteiden mukaan ja sitten miten hyvä on juuri tässä yksin matkailussa, että porukan kanssa pääsee niin helposti juttuun ja miten loistavasti nyt myös kävi kun oli paikallinen aivan tosi ihana pariskunta kaverina. Heidän kanssaan oli kyllä niin mukavaa!

    Toisaalta myös yhtäpaljon nautin kun teltta oli Gardan rannalla, ja "kevyellä" mopolla pääsi kiertämääm paikkoja ja tutkimaan pikkuteita mitä kartasta edellisiltana tuli tutkittua.

    Oikeastaan jopa se navigaattorittomuuskin oli pelkkää plussaa, kun tosiaan tuli muutama aika kiperäkin tilanne tuon vuoksi. Noh, ihan ok niistäkin selvittiin ja voittajafiilis oli taas senkin mukainen! Tosin se hien ja ärsytyksen määrä juuri tuolla kyseisellä hetkellä liki vuorokauden ajorupeaman jälkeen ja nälkäisenä oli kyllä aivan omaa luokaansa Mutta kuuluu kuvioon!
    Vaikka reissussa tuli vedettyä tosi pitkiä siivuja meno- ja tulomatkalla. melkein vuorokausi putkeen niin sekin oli taas mukavaa kuten vuosi sitten. Ei tarvii kysellä muitten jaksamisia kun ei muita mukana ole vaan antaa soida vaan!
    Elämäntapa motoristi.
  4. #34
    Just näin on hyvä matkaa tehä,kuten vtwin mainitsi;ensin hakataan koko talvi googlemapsia ja suunnitellaan,sitte fiiliksen mukaan.Muutenkaan en oiken lämpene,että joka majoitus ennalta varattu,monesti vaan parempi kun antaa suunnitelmien elää,eikä se haittaa vaikka joku ennakkoon suunniteltu kiinnostava kohde jää seuraavaan kertaan.Reissu vaikutti hyvältä,tosin ei olis musta ajaahan noin pitkiä siirtymiä yhtenä päivänä.Dolomiitit takaa hyvän retken ainakin meikäläiselle mikäli kelit vähänkä suosii.Laita kuvia johonki sioon.
    <p>keskiviiva rauhoittaa- - -riders on the storm</p>
  5. #35
    Lainaa tie kirjoitti Katso viesti
    Just näin on hyvä matkaa tehä,kuten vtwin mainitsi;ensin hakataan koko talvi googlemapsia ja suunnitellaan,sitte fiiliksen mukaan.
    Kuulostaa tutulta. Itse olen tehnyt niin että talven aikana tulee goolemapsiin merkattua kivoja paikkoja ja teitä ja sitten kun lähtee niin fiiliksen mukaan katsoo mitä noista haluaa tutkia. Telttailu on kivaa jos reissaa yksinään niin kamat mahtuu hyvin. Itse olen huomannuyt että ei ne kuuluisimmat paikat ole aina parhaimpia vaan kivoja paikkoja löytyy myös pienempien matkojen takaa. Kunhan vain pääsee pois täältä naurettavien liikennerajoitusten Suomesta .
    Ducati Streetfighter V4 -2021
    Olen liian vanha ajaakseni tylsillä moottoripyörillä.
  6. #36
    B500 Schwarzwaldhochstrassen eteläosa oli leirintäalueen jälkeen sulki.
    Ei kyllä haittaa kuin puolestavälistä pääsee 401 alas ja se on oikein hyvä raitti.

    Stelvio ja Gavia oli molemmat auki 2.6.
    Gavialla on ylhäällä vielä lunta aika hyvin, satulan kahvilalla oli skitourinki jamppoja kuivaamassa skinejä kun olivat käyneet heittämässä aamulenkin jäätiköllä. Gavian asvaltti on kyllä jo aika huono.

    Vorarlbergissä Silvretta Hochlandstrasse ei ollut auki edellisenä päivänä, mutta Hahntennjoch oli hyvässa hapessa.

    Merialpeilla Route de Gentelly ja Route Napoleon on hyvässä kuosissa, samaten Col de la Bonette, mutta satulan yläpuolella tehty Cima de Bonetten kiertävä maisemalenkki on vielä kiinni, kun siinä oli miehen korkuiset lumivallit tukkeena molempiin suuntiin. (Varmaan tahallaan tehty puskukoneella).
    Stars'n'Barsissa oli hauska käydä purilaisella Monacon satama-altaalla kun kokolailla baarin alapuolella on parkkihalli, johon saa pelit helposti jemmaan nyt kun Jormulahulina oli ohi ja työmiehet purki vaan katsomoja pois.

    Furkapass oli sulki, mutta Sustenpass taas auki, joskin se oli aukaistu etuajassa että ihmiset pääsevät Andermattiin yms. kiitos suljetun Gotthardin tunnelin haaran. Ylhäällä oli aika hyvin lunta ja lampi satulan luona vielä jäässä.
    Hotlan luona oli illalla joku haipakka suvi peittojen alla ja liikenteenohjaajia + iso kuvausryhmä, eli olivat varmaan tekemässä mainosta. Oisko sitten uusi Porsaan Kajaani tms.

    Jos Sustenista menee länteen läpi on Meiringenissä sangen hilluttava Sherlock Holmes museo, kiitos Reichenbachin putouksen.
    "To live so close to the possibility of dying You will learn what really is important and what not - and this makes You a better person" -Stefano DeBenedetti-
  7. #37
    Lainaa Teuwo kirjoitti Katso viesti
    B500 Schwarzwaldhochstrassen eteläosa oli leirintäalueen jälkeen sulki.
    Ei kyllä haittaa kuin puolestavälistä pääsee 401 alas ja se on oikein hyvä raitti.
    Siis ei kai tuo nyt lumen takia ollut suljettuna???
    Moto Guzzi Breva V850
    Vespa GTS 250ie
  8.  
  9. #38
    Ei ollut lunta siellä kuin korkeintaan Mummelseen hotlaravintolan kylmähuoneessa

    Eli siis ihan kaivinkoneiden yms. maarakennuskaluston kanssa möyrivät jotain sulun jälkeen.
    "To live so close to the possibility of dying You will learn what really is important and what not - and this makes You a better person" -Stefano DeBenedetti-
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12