Sivu: 3 / 5:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12345 ViimeinenViimeinen
Tulokset 61:stä 90:een 128:sta
  1. #61
    Lainaa TweetyLeaf kirjoitti Katso viesti
    Isoin yksittäinen huolenaihe kuitenkin löytyy ajokamoista, mulla on sinisalon housut ja saksasta tilattu takki. Molemmat on liian kuumia _oikein_ kuumalla.
    huoltiksen vessassa paita litimäräksi kylmästä vedestä. viilentää jonkinaikaa ajotakin alla.

    epäilisin purjelautailun olevan jossain määrin fyysistä toimintaa. Eli session jälkeen suht raskasta lähtee vielä pyörän päällä jonnekkin. Eli kandeisko rantapäivä (-t) ottaa ihan kokonaan lomaa mopoilusta. Ja olla ihan majatalossa. Helpottais tavaroiden säilytyskysymystäkin.

    Urheilutavara (msr:n poltin yms) - kysymkyksestä. Merkkituotteet ei oo sikahalpoja muuallakaan, toki hieman Suomea edullisemmin voi olettaa saavansa.
    Att tänka innan man talar är som att torka sej i röven innan man skiter... - Arne Anka
  2. #62
    Lainaa TweetyLeaf kirjoitti Katso viesti
    Ei paska idea, mutta olen Prahassa todennäköisesti 6.8, voi olla että päivän aikaisemmin tai myöhemmin.
    Ok, Ittellä ei ole vielä käsitystä ajanko Trvaemünden vai Tallinnan kautta takaisin - idän kautta Varsova olisi reitillä.

    Papereista mukaan ainakin:
    Passi, ajokortti, eurooppalainen sairaanhoitokortti, matkavakuutuskortti, pankki-/luottokortti, rahaa (jos kortti ei toimi), rekisteriote, green card. Kopiota sitten omien mielihalujen mukaan - itse en ole enää viitsinyt kantaa mukana, muuta kuin viimeksi Venäjällä ja saankin usein ne kovien laukkujen sisälle talteen.
  3. #63
    Lainaa TIJ kirjoitti Katso viesti
    epäilisin purjelautailun olevan jossain määrin fyysistä toimintaa. Eli session jälkeen suht raskasta lähtee vielä pyörän päällä jonnekkin. Eli kandeisko rantapäivä (-t) ottaa ihan kokonaan lomaa mopoilusta. Ja olla ihan majatalossa. Helpottais tavaroiden säilytyskysymystäkin.
    On raskasta, riippuen tuulista. Toisaalta jos aamusella menee lautailemaan ja vasta iltapäivästä ruuan ja levon päälle lähtee ajelemaan, en usko moisen olevan ongelma (riippuu kauan laudan päällä viihtyy). Myös noi meikäläisen ajomatkat on about 300-500km päivässä, joten eiköhän tuollasen 300 km reissun illalla sitten jaksa ajella kun ei tartte kahva tapissa vääntää.

    Erinomainen pointti kuitenkin, ja pitääkin yrittää päästä paikalle ensin pyörällä ja sitten vasta lautailemaan, eikä toisinpäin.

    EDIT: Ja toki mulla on ajatuksena pitää lepopäiviä pyöräilystä kokonaan, todennäköisesti osuvat kuitenkin noihin suurkaupunkeihin enemmän kun rantamestoille. Ajatuksena mulla on lähtökohtaisesti, että jos oikein hyvin viihdyn niin olen hieman pidempään ja jos ei mies viihdy niin eteenpäin jonnekkin missä viihtyy Ei tää o niin justiinsa ajan kanssa onneksi tää reissu. On mahdollista että kerkiän kesäpäiville, ja on mahdollista että saavun Suomeen viikko sen jälkeen.

    Lainaa Nomad kirjoitti Katso viesti
    Ok, Ittellä ei ole vielä käsitystä ajanko Trvaemünden vai Tallinnan kautta takaisin - idän kautta Varsova olisi reitillä.
    Varsovassa voisi törmätä ainakin kaffekupposen juomassa, jos vaan satutaan mitenkään samaan aikaan mestoille ja osuu ajoreitit yksiin. Siis mikäli ajat Tallinnan kautta
    Honda VFR 800FI ´98
    Rakkaat exät: Honda CB 900 F Hornet ´03
  4. #64
    Moi, miten karttapuoli? Vai vedätkö pelkästään navigaattorilla?
    Sulla noita maita tulee niin paljon, että hyviin karttoihinkin kuluu aika paljon rahaa. Mulla olisi yksi Puolan kartta ylimääräisenä - sain sen joltain puolalaiselta aikanaan, kun hän epäili, että olen eksyksissä etsiessäni hyviä oikoreittejä gs:llä.
  5. #65
    Lainaa Nomad kirjoitti Katso viesti
    Moi, miten karttapuoli? Vai vedätkö pelkästään navigaattorilla?
    Sulla noita maita tulee niin paljon, että hyviin karttoihinkin kuluu aika paljon rahaa. Mulla olisi yksi Puolan kartta ylimääräisenä - sain sen joltain puolalaiselta aikanaan, kun hän epäili, että olen eksyksissä etsiessäni hyviä oikoreittejä gs:llä.
    Mulla on Heren kartat ladattuna offlinellä kaikkiin noihin maihin missä käyn (eli puhelin ei käytä mobiilidataa tuolla). Prätkässä on tosiaan 12v ja 5v (usb) ulostulo, joten ei pitäisi karttojen olla ongelma. Jos jostain syystä jottain mennee rikki tai puhelin katoaa niin kysymällä selvinnee loppumatkan... (no siinä kohtaa pitää kyllä harkita karttojen ostamista paikanpäältä, tai uuden puhelimen ostamista).
    Honda VFR 800FI ´98
    Rakkaat exät: Honda CB 900 F Hornet ´03
  6. #66
    hintaesimerkki juuri päättyneeltä reissulta; unkarin tiekartta paikalliselta huoltikselta ostettuna alta 3 €. Seudulla joilla tarkotus namutella muitakin kuin pääteitä niin perinteinen taiteltava tiekartta kyllä tekee reitin hahmottamisesta kivempaa.

    Herestä sen verran että toimii, ainakin itselleni, parhaiten puheohjauksella kuulokkeilla korviin. puhelimen näytön tihrustaminen tankkilaukun pleksin läpi kirkkaalla auringonpaisteella toivotonta.
    Älypuhelimen kosketusnäyttö (liian) tiukkaan sullotussa tankkilaukussa, etenkin sateella, aiheuttaa virhepainalluksia. Helposti turhautuu jos joutuu jatkuvaan pysähtelee puhelinta näpräämään. Ja näpräys ei toimi kovin hyvin hanskat kädessä karttataskun läpi. On kyllä sinällään softa josta iso apu. Mutta majapaikkoja siinä listattu huonosti.
    Att tänka innan man talar är som att torka sej i röven innan man skiter... - Arne Anka
  7. #67
    Eläkeläinen pupu:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2005
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa TweetyLeaf kirjoitti Katso viesti
    Mulla on Heren kartat ladattuna offlinellä kaikkiin noihin maihin missä käyn (eli puhelin ei käytä mobiilidataa tuolla). Prätkässä on tosiaan 12v ja 5v (usb) ulostulo, joten ei pitäisi karttojen olla ongelma. Jos jostain syystä jottain mennee rikki tai puhelin katoaa niin kysymällä selvinnee loppumatkan... (no siinä kohtaa pitää kyllä harkita karttojen ostamista paikanpäältä, tai uuden puhelimen ostamista).
    Suosittelisin ottaa jotain muutakin mukaan, ku pelkän navigaattorin/sovelluksen, noilla ku vaikeata saada reitistä kokonaiskuvaa tai tehdä reittisuunitelmia. Navit ku useinmiten viel ajattaa nopeinta (tylsintä) reittiä.
    Ja mitä sitten ku siihen tulee joku tekninen ongelma?

    Itse oon joskus ostanu euroopan karttakirjan, josta repiny/leikannu kohdemaiden sivut mukaan, ettei tartte koko teosta rahata mukana, näin on kevyt eikä vie paljon tilaa.
    Marketeista ko teosta saa reilulla 2-kympillä.
    "Puput on kyllä suloisia, muttei kovin älykkäitä"
  8. #68
    Nyt sitten sorruin ostamaan tuon retkipatjan, ilmatäytteinen kingcamp kun maksoi 19,90 Prismasta ja vaikutti ihan asialliselta harkitsin pitkään kaikenmoisia kevyempiä ratkaisuja, mutta tulin sitten siihen tulokseen, että ehkäpä tuo on sitten kuitenkin järkiostos ja meneepä se nyt sitten jos joskus teltan kanssa lähtee jonnekkin. Myöskin jos jostain syystä en riippumattoa saakkaan ripustettua ja väsyttää perkeleesti, niin riippumatto maahan, avaruushuopa päälle, ilmatäytteinen sen päälle, laavukangas prätkään kiinni sateen suojaksi ja sehän on jo melkein parempi kun teltta sen jälkeen

    Jonkunmoinen teräase on pakko ottaa mukaan, että pärjää narujen yms kanssa jos jotain ongelmia tulee, niin päädyin tälläiseen: https://www.prisma.fi/fi/prisma/king...haarukka-setti
    Ajattelin, ettei tuosta ehkä ihan niin herkästi tule sanomista kun morasta tai kunnon puukosta jos johonkin innokkaaseen tehoratsiaan ajaa. Toisaalta, tarvitsen myös jokaikistä noista vimpaimista mitä tuohon kuuluu.

    Vesitiiviin pussinkin löysin halvalla passille https://www.prisma.fi/fi/prisma/king...ssi-kannykalle
    Lupasivat prismassa, että saan kotona testata sen ja jos ei toimi niin palauttaa, mutta tuossa on tuplavarmistus joka kääritään, en oikein millään jaksa uskoa, että tuonne vesi pääsisi sisään normi uimisessa, sen lisäksi tuo velcro tarra on mukava kun sitä voi siirrellä vaikka jalan ympärille tarvittaessa.

    Pieniä asioitahan nämä, enkä nyt tiedä onko tässä järkeä tämmöisistä täällä höpöttää, mutta kertoo kyllä paljon siitä, kuinka paljon etukäteissuunnittelua tämmöinenkin reissu vaatii. Hotellimajoituksella voisi lähteä vaan eikä miettiä turhia. Toisaalta, onhan tätä matkakuumetta tässä jo nostateltu. Päätin, että pitää se reissupäiväkirja kyllä toteuttaa ja yrittää joka päivä kirjoittaa jotain ennen nukkumaan menoa, katsotaan josko jaksaisi sen sitten siirtää nettiin asti.
    Honda VFR 800FI ´98
    Rakkaat exät: Honda CB 900 F Hornet ´03
  9. #69
    Lainaa pupu kirjoitti Katso viesti
    Itse oon joskus ostanu euroopan karttakirjan, josta repiny/leikannu kohdemaiden sivut mukaan, ettei tartte koko teosta rahata mukana, näin on kevyt eikä vie paljon tilaa.
    Marketeista ko teosta saa reilulla 2-kympillä.
    Repimiseen sijasta .... kopio mukaan, voi sitten nakella roskiin reissussa, kun ei enää tarvii.
    Sachs 50cc 6x, Solifer SM 50cc -78 ... Vt750 - 06, FJR -07, VFR 1200 XC => KTM 1290 SAS />Alias/karivei
  10. #70
    Ehdottomasti mukaan sekä sähköiset suunnistus/paikannusjärjestelmät, että paperiset jo suunnitteluvaiheessa niihin kohteisiin ja maihin joihin menossa. Näistäkin huolimatta peruskielitaidon merkitystä ei voi liikaa korostaa. Itäisessa Euroopassa ja Balkanilla jo kyrillisten kirjainten osaamisesta on apua siitäkin. Ja prätkällä naviohjauksessa ohjeet puhuttuina korviin, on merkittävä turvallisuustekijä.
    <p>.</p>
  11. #71
    Hyvältä kuulostaa, hanaa vaan ja reissu tuo eteensä mitä tuo. Tuolla valmistautumisella kyllä pärjäät, kun kerran järki tuntuu olevan mukana.
    Jos nyt jonkun vinkin tuohon kylkeen vielä niin, satkun laittaisin autoliiton plus jäsenyydestä. Just in case..
    ( ja ne vanhat virret.. kaikki puuvilla t-paidat veke ja vitosen teknisiä alusasuja Lidl tms.. toimii hienosti ja kuivuu hetkessä, samoin pyyhe ym.. paperikartta mukaan niin on jotain tekemistä ehtoolla leirintäaluella. on vaan niin helppo tehdä pläniä kun näkee vähän enemmän kuin kännykän näytöltä. )
    Hyvä reissu on sulla tulossa, itse lähdetään sun perässä 8.8 ainakin Unkariin asti mennään ja katellaan sieltä sitten alpeille, sinne kun on vuosi toisensä jälkeen vaan päästävä..
    Tsemppiä, hyvin se menee!
    TEAM CAMPARI
    BMW R1250 GS Adventure

    EST,LT,LV,SWE,DEN,PL,GER,AUT,ITA,CRO,SUI,LU,SLO,SV K,HUN,SRB,BIH,RO,UA,MNE,FRA,NL,BE,

    http://ekoteko76.blogspot.fi
  12. #72
    Nyt rupeaa ressi iskemään päälle. Uudet renkaat ja huolto nappasi oletetun ison summan rahoistani ja nyt pärrän akku vetelee viimesiään. Akku alta vuosi sitten vaihdettu. Minen enää motonettiin mene kun kerran takuu oli mielestäni alunperin vuoden mittainen, mutta nyt sanovat että takuu on "ajokausi". Ei, en rupea tappelemaan.

    Lähtö perjantaina kotoota (Lauantaina Tallinnaan) ja stressaa jokainen pieni asia. Kai tämä johtuu tuosta akun vittuilusta suurelta osin (käynnissä nostaa voltit yli 14 kun antaa vähän kierroksia, joten laturissa/säätimessä ei pitäisi olla vikaa).

    Tuleeko kaikki mukaan, riittääkö rahat, nukunko riittävän hyvin riippumatossa, pölliikö joku kamat nukkuessani kun en saa kaikkea lukittua, kastuuko rotsi kun perkele ei mahdu laukkuun kun väkisin selkäsuojan takia. Onko leirintäalueilla puita riittävästi, mitä ne miettii riippumattoilusta, mahtuuko kaikki mukaan, onko ajokamppeet liian kuumat, löytyykö prahasta sittenkään halpaa ok hotellia tähän aikaan keskustan liepeiltä, pysyykö laukut kiinni jos vähän ajaa lujempaa, pysyykö pärrä pystyssä laivassa, mitä jos sataa vittu koko ajan... You get the point.

    Ihmismieli on hassu, eihän mikään noista ongelmista ole oikeasti kovinkaan iso ja jokainen ratkaistavissa suhteellisen helposti. Rahatilanne nyt ei ole ihan toivotunlainen, mutta sitten jos fyrkat rupeaa loppumaan niin käännyn Stelvion jälkeen takaisin ja ryyppään loput rahani jossain Varsovassa, ennen kun linkutan kotiin häntä koipien välissä.

    Hyvin se menee, mutta jestas mikä stressi.
    Honda VFR 800FI ´98
    Rakkaat exät: Honda CB 900 F Hornet ´03
  13. #73
    Matkustin juuri heinäkuun alkupuolen pitkin Itä-Eurooppaa. Ruoka ihan ravintolassakin maksaa vain jokusen euron, bensa on 1.2-1.3e, ja sinä yhtenä yönä mitä olin leirintäalueella Liettuassa maksoin 7e/yö ja pyörän sai lukkojen taakse talliin. Tuolla nyt ainakin oli puitakin, muuten. Olin ainut vieras, ja eivät varsinaisesti hyppineet riemusta, kun olin vain yhden yön ja senkin teltassa.

    Itsellä oli pehmeä putkikassi, jossa oli makuupussi, teltta ja makuualusta. Useimmat yöt kuitenkin laiskuus voitti, ja booking.com kouraan ja etsimään majoitusta jostain lähikaupungista. Iltaysiltäkin vielä löytyi 20-35e hintaluokkaan 2-4 tähden majoituksia kohtuuhyvällä sijainnilla. Nyt toki Euroopan loma-ajat ovat käsillä.

    Hyvin se menee . Itsellä varmistui koiranvahti vasta keskiviikkona, vatsatauti rauhoittui sunnuntaina, ja sinä iltana olin laivalla. Ainut ongelma oli se, ettei malttanut pysähtyä ja päivämatkat vähän venähti.
    pian tuleva - Victory Hardball
    pian ex - BMW F800ST
  14. #74
    Ai niin. Vauvatalkki on näppärää, jos meinaa hiostaa satulassa.

    Lisäksi minulla oli varapuhelin navigointia varten, mikä tulikin tarpeen, kun normiluuri aloitti buuttikierteen. Ostin paluumatkalla sitten paperikartankin, jolla tosiaan on mukavampi suunnitella.
    pian tuleva - Victory Hardball
    pian ex - BMW F800ST
  15. #75
    Joo se on aivan normaalia että ennen reissua kaikki asiat pyörii mielessä ja mietiskelee kaikkea mahdollista ja mahotnta. Kummasti kaikki stressi unohtuu heti kun pääsee matkaan ja reissunpäälle
    Ei sitä sitte enään mieti että entä jos... Kaikki otetaan vastaan mitä tulee ja reissu etenee omalla painollaan.
    BMW R1200GS, EX:BMW r1100s,K1200gt,Suzuki bandit 1200s -02,Hd electra glide -92, hd sportster 1200 -94, Honda cbr1000f -92,Kawasaki 550ltd
    A-AL-BIH-CZ-EST-FIN-H-HR-I-KV-LT-LV-MD-MK-MNE-N-PL-RO-S-SK-SLO-SRB-UA
  16. #76
    Prahassa n kuukausi sitten tuli oltua tuolla http://www.rivercampingprague.com/onze-services-8.html
    Pieni (n20 paikkainen) vaatimaton leirintä alue, suihkut vessat kuitenki ihan ok, muutama puukin tontilla.
    N 100m leirintäalueen taka portista Vltava joki, pikku kioski ym.
    Ratikka pysäkille 600m josta näppärästi keskustaan, liput saa respasta.
    Vieressä pari muutakin pientä leirintäaluetta, toinen joen rannassa ja toinen 200m ratikka pysäkiltä omakotitalon tontilla.
  17. #77
    Sääennusteita ja sadetutkia kannattanee katsella esim. http://sat24.com/
    Ei esim. alppiserpentiinit ole kovin mielekkäitä kaatosateessa, jos vain on mahdollista kiertää sade, nousta aamulla aikaisemmin pois sateen tieltä jne. Onpa tullut muutettua täysin suunnitelmiakin päästäkseen pois isompien rintamien alta.
  18. #78
    Tweety ottaa nyt iisisti ja tärkeintä on lähteminen,kyllä ne rahat riittää ja voi ne loppua kotonakin.Pitää pieni jännitys aina paikallaan,aina voi tulla yllätyksiä,mutta niistä selviiää tai sitte on kuollu.Ite ohjastin islannis vuonna 2008 310tonnia ajettua suzukia,mistä ei oltu koskaan avattu konetta,nokkaketju vaihdettu satatonnia aikasemmin,muttei venttiileitä puhumattakaan siitä alemmas ollu kajottu ite moottoriin.Hyvin kesti ja sama kone 2010vuonna 345tonnia mittaris alppien yli italia,välimeri vastaan ja vilkku oikeean,ranskaan,sweitsiin,itävaltaan,saksaan ja lakeuksille.Eikä sillonkaan moottoria oltu avattu,8litraa delvackia mukana lähties,tulles ei litraakaan jäljellä noin 6tonnin retkellä.Stelvio ok,mutta yli-arvostettu,tosin korkealle menee,mutta menee ylemmäs paremmat maisemat ja mutkat omaavat tietkyllähän italian dolomiiteilta matalammalla löytyy parempaa nähtävää,grosslockner itävallas hyvä vaikka maksaa kai noin 32e,ranskaan tuskin meet mutta jatkossa ehkä,jos haluaa hyvää mutkaa(ei serpentiiniä) ohjastaa,niin route des grandes alps ja napoleon route ja niillä nurkilla löytyy,,niin kotkat lentää kanjonis noilla main,siinä on hyvä kulkurin ottaa kamera ja kuvata hienua kotkan lentelyä gorges du verdonis nizzasta pohjoseen minne vie route napoleon.Hyvin se menee,alkumatka varsinki järkevästi rahaa käyttäen.Aja,keskiviiva rauhottaa- - -
    <p>keskiviiva rauhoittaa- - -riders on the storm</p>
  19. #79
    Lainaa tie kirjoitti Katso viesti
    Tweety ottaa nyt iisisti ja tärkeintä on lähteminen,kyllä ne rahat riittää ja voi ne loppua kotonakin.Pitää pieni jännitys aina paikallaan,aina voi tulla yllätyksiä,mutta niistä selviiää tai sitte on kuollu.Ite ohjastin islannis vuonna 2008 310tonnia ajettua suzukia,mistä ei oltu koskaan avattu konetta,nokkaketju vaihdettu satatonnia aikasemmin,muttei venttiileitä puhumattakaan siitä alemmas ollu kajottu ite moottoriin.Hyvin kesti ja sama kone 2010vuonna 345tonnia mittaris alppien yli italia,välimeri vastaan ja vilkku oikeean,ranskaan,sweitsiin,itävaltaan,saksaan ja lakeuksille.Eikä sillonkaan moottoria oltu avattu,8litraa delvackia mukana lähties,tulles ei litraakaan jäljellä noin 6tonnin retkellä.Stelvio ok,mutta yli-arvostettu,tosin korkealle menee,mutta menee ylemmäs paremmat maisemat ja mutkat omaavat tietkyllähän italian dolomiiteilta matalammalla löytyy parempaa nähtävää,grosslockner itävallas hyvä vaikka maksaa kai noin 32e,ranskaan tuskin meet mutta jatkossa ehkä,jos haluaa hyvää mutkaa(ei serpentiiniä) ohjastaa,niin route des grandes alps ja napoleon route ja niillä nurkilla löytyy,,niin kotkat lentää kanjonis noilla main,siinä on hyvä kulkurin ottaa kamera ja kuvata hienua kotkan lentelyä gorges du verdonis nizzasta pohjoseen minne vie route napoleon.Hyvin se menee,alkumatka varsinki järkevästi rahaa käyttäen.Aja,keskiviiva rauhottaa- - -
    Grosslocknerin päivälippu moottoripyörälle on tänä vuonna 24,50€.
  20. #80
    Lainaa XJ 900 kirjoitti Katso viesti
    Grosslocknerin päivälippu moottoripyörälle on tänä vuonna 24,50€.
    Niinhän tuo oli mutta eipä haitannut. Oli kyllä joka €uron arvoinen. Itävallassa tahtoo olla niin että passot maksaa sen 2-10€.

    LÄHETETTY ILMAN TAPATALKKIA XIAOMI 12 5G PUHELIMELLANI

    GEN2
    ER5
    SLAVA UKRAINI!
    FUCK PUTIN!
  21. #81
    Lainaa Suzu-ukko kirjoitti Katso viesti
    Niinhän tuo oli mutta eipä haitannut. Oli kyllä joka €uron arvoinen. Itävallassa tahtoo olla niin että passot maksaa sen 2-10€.

    Laitoin vain tuon tarkan hinnan,kun lainauksessa puhuttiin 32€.En suinkaan ottanut kantaa onko se sen arvoinen.
  22. #82
    Lainaa XJ 900 kirjoitti Katso viesti
    Laitoin vain tuon tarkan hinnan,kun lainauksessa puhuttiin 32€.En suinkaan ottanut kantaa onko se sen arvoinen.
    No worries. En minäkään siihen hintaa sen kummemmin tarttunut. Sitä vain mainostin että sille 24,50€ hinnalle saa mielestäni "tuotetta" mukavasti
    LÄHETETTY ILMAN TAPATALKKIA XIAOMI 12 5G PUHELIMELLANI

    GEN2
    ER5
    SLAVA UKRAINI!
    FUCK PUTIN!
  23. #83
    Joo... Tweety hanaa vaan, kyllä se ressi helepottaa sitten. Noilla valmisteluilla onnistuu homma kyllä.
  24. #84
    Joo,hyvä että oikoo virheellistä tietoa(huonoa muistia),eli grosslockner hinnan suhteen,hieno pätkä ja tuun maksaahan tuon vielä toivottavasti useasti.Samoja juttuja oon toki miettinyt,mitä Tweety mainitsi,se kuuluu asiaan,mutta nykyään aika rennosti tulee lähettyä reissun.Vähällä unella esim pärjää,kun on mielenkiintosta uutta maisemaa ja kaikenlaista nähtävää.Ja jos jotain ongelmaa tulee esim pyörään,niin kyllä jostain löytyy motoristi,joka hommaa apua tai tietää jonku tallin mistä löytyy apua jne.Hyvää matkaa.
    <p>keskiviiva rauhoittaa- - -riders on the storm</p>
  25. #85
    Poistettu
    Tweetylle vielä vinkki. Mä luulen että monessakaan paikkaa lähellekään 50% majoituksista ei ole bookingin tms piirissä tai edes ylipäätään netissä. Paikallinen Tourist Info löytyy yleensä torin laidalta. Aina löytyy englantia osaava. Ja niistä löytyy perhemajoituksia jne, joissa erittäinkin alhainen hinta, oma piha eli mopolle suoja. Ja niitä on yllättävän lähellä keskustoja. Maksettiin tän kesän reissulla halvimmillaan 25€/naama sisältäen ihan kelpo aamupalan ja suht siistin huoneen parvekkeella sekä omalla wc/suihkulla.

    Onhan se toki intterwebbiaikana kamalan vanhanaikaista, mutta kelpaa seikkailuista.
  26. #86
    Lainaa Raaseri kirjoitti Katso viesti
    Tweetylle vielä vinkki. Mä luulen että monessakaan paikkaa lähellekään 50% majoituksista ei ole bookingin tms piirissä tai edes ylipäätään netissä. Paikallinen Tourist Info löytyy yleensä torin laidalta. Aina löytyy englantia osaava. Ja niistä löytyy perhemajoituksia jne, joissa erittäinkin alhainen hinta, oma piha eli mopolle suoja. Ja niitä on yllättävän lähellä keskustoja. Maksettiin tän kesän reissulla halvimmillaan 25€/naama sisältäen ihan kelpo aamupalan ja suht siistin huoneen parvekkeella sekä omalla wc/suihkulla.

    Onhan se toki intterwebbiaikana kamalan vanhanaikaista, mutta kelpaa seikkailuista.
    Kiitos vinkistä, huomenna lähden Porvooseen ja vietän siellä yön. Aamusta sitten laivaan...

    Kiitos tässä vaiheessa kaikille tänne kirjoittaneille ja tietoaan jakaneille. Reissupäiväkirjaa kirjoittelen ehkä, ja jos tekstiä syntyy riittävästi, niin ehkäpä tosiaan julkaisenkin sen.

    Ei muuta kun:
    Honda VFR 800FI ´98
    Rakkaat exät: Honda CB 900 F Hornet ´03
  27. #87
    Lainaa TweetyLeaf kirjoitti Katso viesti
    Kiitos vinkistä, huomenna lähden Porvooseen ja vietän siellä yön. Aamusta sitten laivaan...

    Kiitos tässä vaiheessa kaikille tänne kirjoittaneille ja tietoaan jakaneille. Reissupäiväkirjaa kirjoittelen ehkä, ja jos tekstiä syntyy riittävästi, niin ehkäpä tosiaan julkaisenkin sen.

    Ei muuta kun:

    Reissupäiväkirjaa?
  28. #88
    Joko TweetyLeaf on kotiutunut vai veikö maailma miehen ?
  29. #89
    Lainaa XJ 900 kirjoitti Katso viesti
    Joko TweetyLeaf on kotiutunut vai veikö maailma miehen ?
    Äläs ny hoppusta, ko Porvooseen on kuitenki matkaa!
  30.  
  31. #90
    Eläkeläinen pupu:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2005
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    Tässä ku Raaseri anto pikku vinkin, niin voisin antaa toisen:

    Pitäkää käteistä mukana ku reissaatte!

    Monessa paikassa, varsinki niissä edullisissa yöpyspaikoissa, ei muovilla tee mitään.
    Vaikka ois kuinka kultaplatinatimantti master of the uniwerse card, niin sillä ei heru mitään
    "Puput on kyllä suloisia, muttei kovin älykkäitä"
Sivu: 3 / 5:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12345 ViimeinenViimeinen