Tulokset 1:stä 21:een 21:sta
    Nyt olisi huutava tarve 80-luvun lopun tai 90-luvun alun bemarille. Olen noita viestiketjuja lueskellut ja netistä katellut, mutta kysytään vielä täältä. Eli kiikarissa ensisijaisesti K100. Mutta onkos tuo uudempi K1100 periaatteessa sama pyörä isommalla koneella? Ja onko siinä muuta kehitystä parempaan suuntaan (kardaani sama, jne jne)? Renkaat ja vanteet on ainakin erilaiset. Lähinnä kiinnostaa "pomminvarmuus" kun tuo K100 on sellaisen maineessa. Max vuosimalli on jotain -93.

Olen myös kiinnostunut noista R malleista, esim. R80 tai R100, mutta ei ole tarjontaa. Onko ne samanlaisia kilometrinnielijöitä kuin nuo K-mallit? Äänethän R-mallissa sopii paremmin omiin suunnitelmiin.

Aiheesta voi myös laittaa privaa
    ?
    En nyt vahvimmillani ole noiden vanhempien kanssa, mutta K100 / K1100 eroja:

- kone 8v vs 16v ja iskutilavuus
    - polttoaineen syöttö K100: K-Jetronic (mekaaninen), Motronic Ma2.2 (sähköruisku)
    - ABS? K1100:ssa moinen (ensimmäinen versio) on, jos tuolle arvoa antaa
    - K1100:ssa on jo uudempi perä, jossa kardaania ei tarvitse niin rasvailla (onko tuo perä kuinka hyvä muuten - siitä lienee aika paljon mielipiteitä )

Olikos niin, jotta K100 on vissiin kohtuullisen kuuluisa värinöistään (ainakin verrattuna k75'een)

Lisää infoa (jos enkku taipuu)

http://forums.bmwmoa.org/showthread....00lt-or-k100lt
    <p>2002-2014</p>
    Kiitos tuosta linkistä! Täytyykin lukea läpi. Värinöillä ei ole väliä, pientä luonnetta saa olla.
    ?
    K1100LT edut verrattuna K100LT (tai RT) pyörään (Huom! jos pohdit RS tai GT pyörää, niin niihin saa antaa joku muu kommentit)

K1100LT:ssä on sähkösäätöinen plexi jota itse arvostan kovasti. Ensimmäisen K1100LT pyörän jälkeen en ole ajellu kiinteä plexisellä matkapyörällä.

Omasta mielestäni K1100LT:ssä on parempi penkki kahdelle.

Itse arvostan myös ABS jarruja K1100LT pyörässä.

Jotkut mainitsevat, että K1100LT:ssä ois enemmän tehoa ja paremmat ajo-ominiasuudet,
    mutta itse en ole huomannut merkittävää eroa (kun en oo K100 pyörillä niin paljoa ajellu).

Ohessa linkki aiheeseen liittyvään keskusteluun:
    http://forums.bmwmoa.org/showthread....Lt-amp-K1100LT
    SL125, CB500Four, CX500, K75RT, K1100LT, K1100LT, NX250, K1200LT, F650GS, K1100LT, 1200LT, nykyinen GL1800
    Voipi olla, että tuhoan mahdollisen ostoksen irrottamalla katteet pois ja räpellän jonkinlaisen tein-itse-ja-on-sen-näköinen -version. Eli periaatteessa noilla pyörän matkaominaisuuksilla ei sinänsä ole merkitystä. Lähinnä kiinnostaa moottori, runko ja voimalinja ja niiden kombinaatiot. Näköjään tuo K100 värinä on monesti ylhäällä, notta pitäisi käydä koeajamassa moinen vekotin. Joskus olen pienen lenkin heittänyt, mutta en enää muista millainen oli.

Edit : Silläkin on tietysti merkitystä mihin malliin saan helpoiten renkaita. Nuo vannekoot tuntuu sen verran vaihtelevan. Saakohan noihin kokoluokkiin mitään karkeampaa kumia, esim. mitä noissa supermotoissa näkee. Eli ei ihan nappulakumia kuitenkaan. Onkos tuo K1100 ABS-järjestelmä millainen pommi ja miten sen kuntoa voi mahdollisella koeajolla tunnustella?
    Viimeksi muokannut: Smistik; 23.04.2015 klo 17:50.
    ?
    Näkyy löytyvän ketjuja aiheesta "kuinka parantaa K75 ajettavuutta (=k100)" vaihtamalla siihen K1100 Paralever/perä. Eli vissiin toi kardaanihissi / jäykkä vetolinja jotenkin tuntuu.

http://k75retro.blogspot.fi/2013/09/...onversion.html
    <p>2002-2014</p>
    Mulla olis valmiiks rävelletty K100 vm. 86. En vaan oikein tiedä onko se edes myynnissä. Ja helvetin kallis se olisi kuitenkin. Pikkasen piristetty, läpikäyty kone, uusi kytkin yms. Ei tuo mitään hirveitä värise.

En tiedä millainen voimalinja on noissa uudemmissa, mutta nää vanhathan on likimain ikiliikkujia. Renkaita saa sekä normaaleja (Esim. Metzeler ME880) tai nappuloita (seuraavaksi mulle tulee Contin TKC80) ja veikkaan että siltä väliltäkin kyllä. Absit löytyy jo 1988 RS/SE mallin 8v K100:sta (myin just moisen pois) ja monesta K100 16v mallista myös. En osaa sanoa millaisia pommeja ovat, omassa ex 88 mallissa toimivat moitteetta 104tkm jälkeen.

Voisin suositella kyllä rävellysaihioksi, sillä riisuttuna liikkuu ihan hyvin sillä n. 100hv tehollakin.

Omasta kuva tältä keväältä vanhoilla kumeilla: https://www.dropbox.com/s/9x81tnwob3..._0489.JPG?dl=0
    Retired
    Näyttäis tuo k100/75 omistajan käsikirja kertovan että olisi Bosch LE- jetronic polttoaineen ruiskutus
    Lainaa C-A-D kirjoitti Katso viesti
    En nyt vahvimmillani ole noiden vanhempien kanssa, mutta K100 / K1100 eroja:

- kone 8v vs 16v ja iskutilavuus
    - polttoaineen syöttö K100: K-Jetronic (mekaaninen), Motronic Ma2.2 (sähköruisku)
    - ABS? K1100:ssa moinen (ensimmäinen versio) on, jos tuolle arvoa antaa
    - K1100:ssa on jo uudempi perä, jossa kardaania ei tarvitse niin rasvailla (onko tuo perä kuinka hyvä muuten - siitä lienee aika paljon mielipiteitä )

Olikos niin, jotta K100 on vissiin kohtuullisen kuuluisa värinöistään (ainakin verrattuna k75'een)

Lisää infoa (jos enkku taipuu)

Muutama tarkennus edelliseen.

K 100 = LE Jetronic (Ei mekaaninen K-jetronic)
    K 100 myös 16V malli = K 100 RS 16V
    R 1200 GSA LC

Aikaisemmat:
    GT 125 -75 , CR 125 -75 , CB 750 -73 , IT 250 -81 , CB 750 F -82 , FJ 1200 *-86 , GSX R 1100 W -97 , GSR 600 -06 , Z750 -10, R 1200 GS -09
    Omasta K 100 pyörästä jäi eniten mieleen rautakangen kepeä käsiteltävyys, kun vauhtia 90-100km/h. 100 kg painavammat matkapyörätkin taittuvat herkemmin mutkasta toiseen, kuin tuo. Ja värisihän sekin kohtuullisesti ohjaustankoon.
    Honda ST1300A
    Husqvarna TE250, kuntoilutarkoituksiin ainoastaan...
    Lainaa Sjuggen kirjoitti Katso viesti
    Omasta K 100 pyörästä jäi eniten mieleen rautakangen kepeä käsiteltävyys, kun vauhtia 90-100km/h. 100 kg painavammat matkapyörätkin taittuvat herkemmin mutkasta toiseen, kuin tuo. Ja värisihän sekin kohtuullisesti ohjaustankoon.
    Oon vähän eri mieltä tuosta käsiteltävyydestä. Minusta tuo Flying Brick lempinimi ei ole ihan ansaittu. Kun alla on hyvät uudet renkaat tuo menee ihan suht nätisti ja kevyesti mutkiin. Tai sitten olen vain niin turtunut näihin. Toisaalta tuon kanssa on helpompi pitää nopeudet suht järkevissä vrt. uudemmat enemmän kurvailuun tehdyt laitteet. Ex pyöristä esim. R1200S:ään verraten voi mutkateillä tiputtaa 30-50km/h alemmas nopeudet ja hauskuus pysyy samalla tasolla. Ja taas toisaalta mä jotenkin tykkään siitä, että pyörä antaa palautetta ja elää mutkateillä - tulee sellainen vanhan hyvän ajan fiilis - vähän vaikea selittää.

Edit: Esimerkiksi Kawasaki GTR1000 tai Hondan 90 luvun alun Pan European ovat huomattavasti kankeampia koeajojen perusteella.
    Retired
    Lainaa Sjuggen kirjoitti Katso viesti
    Kokemuksia K100:sta on vasta sadoista kilometreistä, mutta en tätä nyt ihan pahimmaksikaan kurvailupeliksi sanoisi. Eihän Ksatkua voi verratakaan nykypyöriin ajettavuudeltaan, mutta kyllä omasta mielestä se ookoolta tuntuu kun ottaa huomioon pyörän iän ja koon. Olen ajanut kankeamillakin pyörillä.
    Lainaa TwinTenox kirjoitti Katso viesti
    Esimerkiksi Kawasaki GTR1000 tai Hondan 90 luvun alun Pan European ovat huomattavasti kankeampia koeajojen perusteella.
    Minusta kyllä tuntui, että 1500 Goldwing oli keveämpi käsitellä vauhdissa. K 100 taisi olla pari ajossani vuotta, mutta kultasiipi oli 5.
    Honda ST1300A
    Husqvarna TE250, kuntoilutarkoituksiin ainoastaan...
    Toi K100 käsiteltävyys paranee tosi paljon kun vaihtaa hieman leviämään sarvet. Tärinä johtuu yleensä siitä että läppärungot on virheellisesti säädetty akselin säätöruuveista, mihinkä ei normaalisti tarvitse kajota. Esim FJ1200 tärisee huomattavasti enemmän. Perussäädön paikalleen saaminen saattaa vaatia aikaa ja tupakkaa jonkin verran.
    K100 ja K75 noin käytössä ei paljoakaan poikkea toisistaan. Pienempi on hieman kivempi ja käynti tasaisempi johtuen siitä että vain yksi mäntä kerrallaan pysähtyy kierron aika verrattuna K100 jossa kaikki männät pysähtyy yhtä aikaa, sytytys väli on molemmissa tasainen.
    K100 RS oli aikoinaan pitkään testeissä paras matkapyörä ja edelleen mukava vaihtoehto.
    Lainaa Smistik kirjoitti Katso viesti
    Nyt olisi huutava tarve 80-luvun lopun tai 90-luvun alun bemarille. Olen noita viestiketjuja lueskellut ja netistä katellut, mutta kysytään vielä täältä. Eli kiikarissa ensisijaisesti K100. Mutta onkos tuo uudempi K1100 periaatteessa sama pyörä isommalla koneella? Ja onko siinä muuta kehitystä parempaan suuntaan (kardaani sama, jne jne)? Renkaat ja vanteet on ainakin erilaiset. Lähinnä kiinnostaa "pomminvarmuus" kun tuo K100 on sellaisen maineessa. Max vuosimalli on jotain -93.

Olen myös kiinnostunut noista R malleista, esim. R80 tai R100, mutta ei ole tarjontaa. Onko ne samanlaisia kilometrinnielijöitä kuin nuo K-mallit? Äänethän R-mallissa sopii paremmin omiin suunnitelmiin.

Aiheesta voi myös laittaa privaa
    Vanhat R bemarit on varmoja ja yksinkertaisia tekniikaltaan, kaverilla oli -84mallinen r100rt yli 160 th ajettu eikä mitään huolia. Niin ja ne bokserin äänethän on kyllä upeat, kääntyisin kyllä bokserien puoleen.
    Kyllähän se boxeri himottais enemmän, mutta tahtoo tarjonta olla pientä ja budjetti paukkuu reilusti yli jos niihin kajoaa.

Kyllä se K100 alkaa olemaan vaihtoehtona numero 1. Kunhan tässä ehtisi perehtymään sopiviin tarjokkaisiin.
    ?
    Terve.

BMW R1100RS -93 aj 115 000 km . . . voisi olla tarjolla.
    Kolhittuna (vas. sylinterin kansilohkon jäähdytyspinta . . . ajoin toisen mp:n perään liikennevaloissa) mutta täysin kulkukelpoisena ja huollettuna. Majoitettu lämpimään talliin 5 / 2014.
    Mitä tarjotaan?
    Jos kiinnostaa, niin tarkemmin sitten yv:llä.

Nyt on ajopärränä BMW K1100LTSE -95.
    BMW R1100RS -93 ex, K1100LTSE -95 ex.
    Saksasta löytyy vanhempaa R-sarjaa (ja tietenkin K-sarjaakin).
    Autoverokin on jo varsin pieni yli 10v pyörissä ja enää muodollinen yli 20v pyörissä.
    BMW R1200GSA LC
    BMW R1150GS
    ex: K1600GT, K1200GT
    Nyt on pikkutiili hommattu eli k75s. Makee saundi tuossa rivarikolmiossa 😁 kiitokset kommenteista jne!
    ?
    Lainaa Smistik kirjoitti Katso viesti
    Nyt on pikkutiili hommattu eli k75s. Makee saundi tuossa rivarikolmiossa  kiitokset kommenteista jne!
    SeiskaFemma on kyllä kuin pieni turbiini. Ääneltään ja olemattomilta värinöiltään...
    <p>2002-2014</p>
  21.  
    Minulla on nyt 1,5 kesää kokemusta K75:sta (-89) ja kohta 50 000 km omaa ajoa, kaikkiaan mittarissa kohta 170 000. On ollut hyvin luotettava ja miellyttävä, mutta muutama tiiviste on matkan varrella jouduttu uusimaan. Värinätön turbiini se on, kaksi päällä on ollut hyvä reissuja tehdä. Jousituksen tosin teetätin kokonaan uusiksi mittatilauksena, oli minun makuuni liian pehmeä. Ja taittuu mutkiin ja reiluihin kanttauksiin kaksipäälläkin oikein ketterästi.

Tässä listaa kaikesta huollosta:
    http://www.vanhamoto.net/p/bmw-k75-huolto.html
    Viimeksi muokannut: Oma Aika; 02.05.2015 klo 22:23.
    Reitti- ja kohdevinkkejä sekä tapahtumia kuvina:

http://www.vanhamoto.net

CX500 & K75 & CB500