Tulokset 1:stä 20:een 20:sta
  1. #1
  2. #2
    Empä itse suosittelisi kyseisestä videosta mallia ottamaan. Kukin tyylillään tietysti. Ei siinä mitään, jos tykkää.
    Trying is the first step towards total failure.

    Aprilia Tuono Factory '17
  3. #3
    Kato venäläistä liikennettä.....
    Mutta tulee mieleen että saattaa ihmisen yleinenkoulutus taso olla heikko ja autokoulun koulutus taso tai sitten on vain niin urpoja, kun pitäisi ihan loogisesti osata ajatella noita

    Tässäkin on yksi hyvä syy miksi suomessa on hyvä "liikenne" kun esim autokoulussa on vähän parempi koulutus taso, no en ole venäjällä käynyt autokoulussa.
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
  4. #4
    Eiköhän siellä Venäjän ruraaleilla teillä ajella ihan kortitta. Noita videoita ei oikein jaksa katsoa kun alkaa niin raivostuttaa ihmiset, jotka aivan silmitöntä tyhmyyttä vaarantaa muut. Ajakoot vaikka seinään kunhan sivullisia ei ole lähellä. Hieman ottaa aivoon kun sankarien on pakko ajaa ruuhkassa miljoonaa ja ohitella väärältä puolelta ja lopulta liu'utaan asfaltilla jonkun 3v polkupyöräilijän yli...
    B-King
  5. #5
    Lainaa Husky510 kirjoitti Katso viesti
    Kato venäläistä liikennettä.....
    Mutta tulee mieleen että saattaa ihmisen yleinenkoulutus taso olla heikko ja autokoulun koulutus taso tai sitten on vain niin urpoja, kun pitäisi ihan loogisesti osata ajatella noita

    Tässäkin on yksi hyvä syy miksi suomessa on hyvä "liikenne" kun esim autokoulussa on vähän parempi koulutus taso, no en ole venäjällä käynyt autokoulussa.
    No siis tossa videossahan oli aika paljon myös motoristissakin vikaa. Ohittaa risteysalueella väärältä puolelta?? Ohittaa mutkassa josta ei näe tarpeeksi kauas. Noi ulosajot joissakin kohtiin laittaisin pyöräilijän kokemattomuuden piikkiin.

    Toki oli tuossa muutama sellainen paikka missä autoilija ei vaan osannu katsoa tuleeko ketään. Autoilijan piikkiin laittaisin myös nämä äkilliset mielenmuutokset. Enpäs käännykkään risteyksessä vasemmalle vaan jatkanpa sittenkin suoraan. Tosin jos motoristilla on yhtään pelisilmää niin tottamooses hän myös huomioi nämä mielenmuutoksetkin :P
    Pyörä: Triumph Street Triple ABS, vm 2014

  6. #6
    Hämmästyttää tuo motoristien tolkuton riskin oton määrä. Luulisi että edes oman terveyden takia vähän kattoisi himmaten ainakin siellä missä paljon muutakin liikennettä ja vielä monella kaistalla.

    Ja eipä tuolla paljon jarruvaloja näy juuri ennen mälliä. Liekö sama tunne kun kauan sitten tuli ajetuksi autolla hirvikolari. Niinä murto-osa sekuntteina oli päällimmäisenä epäuskoinen ajatus että näin ei voi käydä, kunnes rysähti.
  7. #7
    Lainaa Triplex kirjoitti Katso viesti
    Eiköhän siellä Venäjän ruraaleilla teillä ajella ihan kortitta. Noita videoita ei oikein jaksa katsoa kun alkaa niin raivostuttaa ihmiset, jotka aivan silmitöntä tyhmyyttä vaarantaa muut. Ajakoot vaikka seinään kunhan sivullisia ei ole lähellä. Hieman ottaa aivoon kun sankarien on pakko ajaa ruuhkassa miljoonaa ja ohitella väärältä puolelta ja lopulta liu'utaan asfaltilla jonkun 3v polkupyöräilijän yli...
    Tuli tuossa yhdessä vaiheessa katsottua paljon noita...Ja tuli tuumattua, että miten ihmiset on noin urpoja, siis tarkoitan sitä riskin ottoa. Siis ihan sama onko ilmtan korttia, mutta kyllä ehkä voisi olla ihan pelkkä looginen päättely kyky, mutta tiestysti se ei oikein onnistu jos ei ole "koulutusta", mutta ottaisi toisista mallia...

    Lainaa Anzsi kirjoitti Katso viesti
    No siis tossa videossahan oli aika paljon myös motoristissakin vikaa. Ohittaa risteysalueella väärältä puolelta?? Ohittaa mutkassa josta ei näe tarpeeksi kauas. Noi ulosajot joissakin kohtiin laittaisin pyöräilijän kokemattomuuden piikkiin.
    Joo, myös tuohon minun kommenttiin kuuluu motoristit
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
  8. #8
    Suhtkoht normikuuppa on siitä hassu, että
    erilaisia sokkailuja hiemankaan ajatuksella
    katsellen, sinne pohjille jää aina itämään
    "mitä liikenteessä ei kannata tehdä".

    Noissa slobopätkissä erityisesti korostuu se,
    mikä on AINA pelin henki LIIKENTEESSÄ motoristin
    kannalta.

    Ykkösprioriteetti on EHJÄNÄ SELVIYTYMINEN.
    Muut hyvät jutut tulee tämän jälkeen jokaisen
    itse arvottamassa järjestyksessä.

    Pelkillä, vaikka lähes yliluonnollisilla, vetolahjoilla
    ei loputtomiin pötkitä.

    Mitä villimmäksi liikennekulttuuri menee, sen
    lyhyemmäksi jää latu.

    Siellä missä liikenne sujuu suht kurinalaisesti ja
    pitkälti sääntöjen mukaan, on taas pahimpana
    miinana naiivi luotto siihen, että kaikki menee
    "kirjan mukaan".

    Lopputuleman suhteen on yks paskan hailee,
    tapahtuuko muiden "sääntörike" dementoitumisen,
    tarkkaamattomuuden, vai huonon liikenneasenteen pohjalta.

    Ihan samalla tavalla "mäjähtää" ja mopoilija on aina ottavana
    osapuolena.

    Paljon autoileva-vähän mopoileva sortuu alitajuisesti usein mopoillessaan
    liian helposti käyttämään "oikeassa olevan oikeutta"........
    joka ei sitten sitä hienoa "voittajan oloa" kuitenkaan tahdo tuoda.....
    vaan ihan jotain muuta.

    Nythän joku toteaa tähän, että pitääkö tuolla sitten
    "luikkia paskat housuissa pitkin nurkkia jatkuvasti peläten" ?

    No Widdu EI!

    Ihan riittää, että koittaa opetella tunnustamaan ja tunnistamaan
    realiteetit yleisessä liikenteessä mahdollisimman hyvin.
    Siten syntyy aikaa ja mahdollisuuksia ajellessa "herkutella" muillakin asioilla.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  9. #9
    Lainaa Anzsi kirjoitti Katso viesti
    No siis tossa videossahan oli aika paljon myös motoristissakin vikaa. :P
    Olihan noissa motoristeissa vikaa. Eikä noista hölmöilyistä mitään opi.
    Mutta onko oletus siis, että Suomessa mlotoristissa ei ole koskaan vikaa?
    Pekka
  10. #10
    Äkkiä selailtuna osui siellä ihan kotimainenkin näytös

    28:31
    BMW R1200R
  11. #11
    Lainaa Pekkavee kirjoitti Katso viesti
    Olihan noissa motoristeissa vikaa. Eikä noista hölmöilyistä mitään opi.
    Mutta onko oletus siis, että Suomessa mlotoristissa ei ole koskaan vikaa?
    Ootko nyt ihan tosissas sen suhteen, ettei toisten hölmöilyistä voi oppia?

    Tältä pohjaltako "opettajat" tähän maailmaan valikoituvat ?
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  12. #12
    Lainaa Bone kirjoitti Katso viesti
    Ootko nyt ihan tosissas sen suhteen, ettei toisten hölmöilyistä voi oppia?

    Tältä pohjaltako "opettajat" tähän maailmaan valikoituvat ?
    Kirjoitin noista hölmöilyistä, en toisten hölmöilyistä.
    Pekka
  13. #13
    Lainaa Pekkavee kirjoitti Katso viesti
    Kirjoitin noista hölmöilyistä, en toisten hölmöilyistä.
    Olet siis ihan oikeasti tuota mieltä, että tuosta videosta ei voi oppia mitään? Minun mielestäni tuossa on todella monta todella opettavaista esimerkkiä mitä ohitus järjettömässä paikassa tarkoittaa, ja että kuinka odottamattomia temppuja muut liikenteessä voivat tehdä. Varsinkin nuorille kuolemattomille reikäpäille nuo voivat olla ihan uusia asioita, jotka jopa herättävät jotain ajatuksia. Toki opettavaisuuden näkökulmasta huono puoli on se, että ihan liian moni selvisi näennäisesti melkein säikähdyksellä.
  14. #14
    Lainaa sami1024 kirjoitti Katso viesti
    Toki opettavaisuuden näkökulmasta huono puoli on se, että ihan liian moni selvisi näennäisesti melkein säikähdyksellä.
    Joo, vahinko ettei kaikki kuollu..
    Kawazaki Z900 2020
    (Ex: Yamaha RD125 '75, Suzukit RG125 '86, GSX600F '95, RF900R '96, TL1000S K1, GSX-R1000 K5, R1 '05)
  15. #15
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Pekkavee kirjoitti Katso viesti
    Kirjoitin noista hölmöilyistä, en toisten hölmöilyistä.
    Eikös nuokin hölmöilyt olleet jonkun toisen hölmöilyjä. Mun mielestä kaikkein paras on oppia muiden tekemistä virheistä, ettei niitä kaikkia tarvitse kokeilla itse.
    Superbike #7
  16. #16
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Mun mielestä kaikkein paras on oppia muiden tekemistä virheistä, ettei niitä kaikkia tarvitse kokeilla itse.
    +1

    Jokunen vuosi sitten kun pojan kanssa ajettin kisoja niin aika usein mentiin radan varteen seuraamaan toisten ajamista. Siinä istuskellessa oppi monia asioita, kuten ajotekniikkaa ja virheitä mitä muut ja itse tekee.

    Apinat oppii asioita matkimalla esikuvaa, ihminen oppii samalla tavalla mutta osaa myös päätellä oppimastaan mitä on järkevää toteuttaa ja mitä ei.
    Kylätason kurapyöräilijä.
  17. #17

    Rata & Koulutus
    Liittyi Oct 2005
    Jyväskylä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Eikös nuokin hölmöilyt olleet jonkun toisen hölmöilyjä. Mun mielestä kaikkein paras on oppia muiden tekemistä virheistä, ettei niitä kaikkia tarvitse kokeilla itse.
    Mulla on ollu radan varressa välillä joku ajamisen päälle ymmärtävä kahtelemassa virheitä ja antamassa palautetta. Toimii mukavasti ja kello tykkää... Ja virheillä en nyt tarkoita videon kaltaista koheltamista. Osaan kyllä itsekin kertoa, että milloin olen turvallani ilman ulkopuolista apua
  18. #18
    Ei pärjää kovin hyvin, ellei ole hajuakaan mitä tehdä ja miten.

    Tiedon / osaamisen karttumista "opettamalla" ei voi mitenkään vähätellä.

    Öhh... Toisaalta, jos "opettaja" ei näe toisten virheiden tarkastelussa ja punnitsemisessa
    mitään "pedagogista ulottuvuutta"..... voi vaan todeta että jokaisella on hommansa,
    mutta opettajalla jonka pää toimiin tuolla logiikalla, pitäisi olla jotain muita hommia
    ihan jo yleisen edun nimissä .

    Omista virheistä, mutta varsinkin muiden virheistä "oppiminen" on tosiaan aivan olennainen
    "menestystekijä" vähän asiassa kuin asiassa.
    Itse asiassa, ilman tätä "oppimistapaa" se kehityksen ja menestymisen kaari tahtoo jäädä sahaamaan
    "kuopan pohjan ja maanpinnan välille" ilman tarvittavaa, jatkuvuutta omaavaa nousukulmaa.

    "Opettaja" joka ei kehottamisen lisäksi suorastaan vaadi opettelemaan asioita myös
    toisten virheiden kautta onkin jo jotain..... mutta jotain mitä ei hyvällä tahdollakaan voi
    opettajaksi kutsua .

    Oraakkeli kun ei sitten kuitenkaan ole sama asia kuin opettaja .
    Helposti nuo asiat tahtovat kyllä sekaantua.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  19. #19
    Mun mielestä neljä hyvää tapaa oppia, ainakin radalla:
    1 ) uskoa suosiolla, kun joku joka tietää, kertoo miten se tulee tehdä
    2 ) oppia toisten virheistä
    3 ) oppia toisten onnistumisista
    4 ) ajaa mahdollisimman paljon kilometrejä/kierroksia, muistaen kohdat 1-3

    Näistä ainoastaan kohta 3 on hiukan hankalampi työkalu katuajon opettelussa.
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
  20.  
  21. #20
    Lainaa suizaki kirjoitti Katso viesti
    Osaan kyllä itsekin kertoa, että milloin olen turvallani ilman ulkopuolista apua
    Juttu taitaa kuitenkin olla "ei milloin", vaan MIKSI ja erityisesti loppupätkä siitä kohtaa eteenpäin kun
    lopputulemaan johtanut ketju alkoi.

    Liikenteessähän se monella tuo kohta on jo synnytyslaitokselta eteenpäin....
    Eli "reikä päässä", jota jalostetaan vielä pitämällä huolella se pää repussa .
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY