Tulokset 1:stä 9:een 9:sta
  1. #1
    Viikon päästä ehtisi n. päivän ajelemaan Munchen-Innsbruck seudulle. Mitenkähän mahtaa olla lumitilanne, kannattaako näin aikaisin keväällä edes yrittää ylös vuorille?
    Tuono Factory R, Ducati 748 ja YZF600R Thundercat
  2. #2
    Lainaa zpete kirjoitti Katso viesti
    Viikon päästä ehtisi n. päivän ajelemaan Munchen-Innsbruck seudulle. Mitenkähän mahtaa olla lumitilanne, kannattaako näin aikaisin keväällä edes yrittää ylös vuorille?
    Passoille kannattaa yrittää AINA, vaikka ei läpi pääsiskään!

    Mutta jos on tyyppiä, että masennus iskee helposti, kandee tsiigata täältä.......
  3. #3
    lyhyt aika niin ei viitsisi suotta käydä suljettuja portteja katselemassa...

    Mitäs tuo avoin käytännössä tarkoittaa, saattaako olla lumipinnalla silti?
    Tuono Factory R, Ducati 748 ja YZF600R Thundercat
  4. #4
    Lainaa zpete kirjoitti Katso viesti
    lyhyt aika niin ei viitsisi suotta käydä suljettuja portteja katselemassa...

    Mitäs tuo avoin käytännössä tarkoittaa, saattaako olla lumipinnalla silti?
    Avoimet on sulana, mutta tietenkin sateella, voi tulla valkoista. Suolataan niitä sitten aina sitä mukaa.
    Toisinaan ja joissain paikoin voi olla rajoitetut ajoajat, eli yöksi laitetaan kiinni, mutta siitä pitäs täällä taulukossa olla merkintä huom. sarakkeessa.

    Rohkeasti vaan, se on elämys & seikkailu piänikin pyrähdys!
  5. #5
    Tällasta oli vuosi sitten Jauffenpassilla 2,1 km maaliskuun lopulla. Tie auki päivisin Merano-Vipiteno https://www.youtube.com/watch?v=KMc3PIk1G40 lämpötila n. 12c ja aurinkoista. Tuuristahan se on näinä aikoina kelien kohdalla kiinni.
    pl
  6. #6
    Oeps.

    Olen varmaan kanssa ensiviikolla kulmilla, Innsbruck- Cortina tai jossain sielläpäin..viime keväänä oli muutama passo kiinni näihin aikoihin ja Saksan puolella kovaa tuulta ja kylmää, mutta Italiassa ja Itävallassa kyllä mukavan lämmin. Sveitsikin ok.

    Grossclokner oli osittain auki, Stelvio suljettuna. Eli eipä noista aina tiedä... mut mennääs pälyilemään, ainahan sieltä ajettavaa löytyy.
    Suzuki RGV 250-87--> Kawasaki Gpx 500R-89--> Honda VFR750 F-91 --> Honda VFR 800 Fi-99 --> Honda VFR V-Tec 800-03 / Kawasaki ZZR 500 + Honda VFR 1200 F -10
  7. #7
    Tirolin alueella tuli ajeltua. Ja olihan siellä niitä suljettujakin passoja... Ihan vinkkinä muille, kannattaa ehkä uskoa jos tie on puomilla suljettu, ainakin jos on katupyörällä liikenteessä.
    Tuono Factory R, Ducati 748 ja YZF600R Thundercat
  8. #8
    Kaikkin passeihin ei kannata lähteä, jos ne on suljettu. Joskus tultiin passo di groce domini, kun alku näytti ihan ajettavalta. Aika taistelua sileän kelin renkailla oli lasketella serpenttiiniä alas. Ja taas toisella kerralla ajateltiin, että lähdetäämpä toisesta päästä, niin siellä oli sellainen kivipaasi edessä yhdellä jokisillalla, että siitä ei olisi toisesta suunnasta suunnasta "laittomasti" tuleva päässyt muuten kuin nostamalla pyörä n. 1,5m korkean esteen yli. Nyt selvittiin kääntymällä takaisin, mutta lumirinteeseen ei ihan kaikilla pyörillä nousta ylöspäin. Alaspäin tulee kyllä, jos ei huimaa. Joskus on toukokuun lopullakin ollut passeja kiinni. Heinä- elokuu on varmin päästä kaikista passeista yli.
  9.  
  10. #9
    Ai niin: Stelvion pohjoisrinteellä on puomi, josta ei pääse pyörällä ohi. Jos tulee yläkautta etelästä päin, niin siitä puomista selviää joko kaatamalla pyörän ja puomin ali tai nostamalla n. 1m:n pyörää. Etelästä päin (Bormiosta) en muista kovin vaikeita puominohistuspaikkoja nähneeni, vaikka senkin pätkän olen ainakin puolen tusinaa kertaa ajanut molempiin suuntiin. Helpompi on tulla Bormiosta!