Tulokset 1:stä 24:een 24:sta
  1. #1
    Moro
    Onko normaalia että rengaspaineet vajoaa näin talvesta kevääseen tullessa esim. 1-2 kuukauden aikana jopa 0.2 baria ja esimerkiksi joulukuusta huhtikuuhun mennessä jopa 0.5 baria?

    Tietääkseni autoihin minun ei tarvitse koskaan painetarkistuksia tehdä niinkuin pyörääni.

    Pyörässäni on uudet Michelin Commander renkaat ja sitä säilytän ulkona hupussa.
    <p>Suzuki Intruder</p>
  2. #2
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Venox69 kirjoitti Katso viesti
    Moro
    Onko normaalia että rengaspaineet vajoaa näin talvesta kevääseen tullessa esim. 1-2 kuukauden aikana jopa 0.2 baria ja esimerkiksi joulukuusta huhtikuuhun mennessä jopa 0.5 baria?

    Tietääkseni autoihin minun ei tarvitse koskaan painetarkistuksia tehdä niinkuin pyörääni.

    Pyörässäni on uudet Michelin Commander renkaat ja sitä säilytän ulkona hupussa.
    On normaalia.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  3. #3
    Mulla pyörässä metukan z6 roadtecit 120 ja 180 leveenä. Talviteloilla on hukkunut aina noin 1 bar pyynnistä, joka on 2.9bar. Tarkastakaa aina rengaspaineet ennen käyttöönottoa.
    Oikein hyvää ja turvallista ajokautta 2015.
    kawasaki ZZR1100 -93D, motti päivitetty -95 D2
    edelleen voimaa tarvittaessa.

  4. #4
    Odotahan tiistaita, saat varmaan tähän ketjuun innokkaan mainosjulistuksen Hessu Hopolta vai mikä se oli kun toi niitä BT venttiilinhattuja.
    Taivas saa odottaa
  5. #5
    Typpiuskovaiset iskee myös jossain vaiheessa...
  6. #6
    Lainaa Venox69 kirjoitti Katso viesti
    Moro
    Onko normaalia että rengaspaineet vajoaa näin talvesta kevääseen tullessa esim. 1-2 kuukauden aikana jopa 0.2 baria ja esimerkiksi joulukuusta huhtikuuhun mennessä jopa 0.5 baria?

    Tietääkseni autoihin minun ei tarvitse koskaan painetarkistuksia tehdä niinkuin pyörääni.

    Pyörässäni on uudet Michelin Commander renkaat ja sitä säilytän ulkona hupussa.
    Kyllähän nuo paineet laskevat niin mopoissa kuin autoissakin. Lisäksi ilman lämpötila vaikuttaa kylmä laskee ja kuuma nostaa paineita. Hyvä seurata läpi kauden säännöllisesti rengaspaineita.
    rengas
  7. #7
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Typpiuskovaiset iskee myös jossain vaiheessa...
    Kyllä. Itse käytän omissa renkaissani enimmäkseen typpeä.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  8. #8
    Motorg ry, rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Kyllähän nuo laskee, jus laitoin etuseen 2.0 -> 2.7 ja taakse 2.4 -> 2.9

    Mietin että voisko se ajamattomuus aiheuttaa sen että kumin ja vanteen väliin vois syntyä jotai mikroskooppist vuotoa, ajossa jotenkin rengas san verran sitten eläisi että tiiviys säilyisi.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  9. #9
    mistä muuten tiedät, että vajeneeko ne sun auton renkaat, jos et koskaan tarkista paineita?
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  10. #10
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Kyllä. Itse käytän omissa renkaissani enimmäkseen typpeä.
    Jeps, sellaiset 78% typpeä ja loppu muita kaasuja :-)
    Taivas saa odottaa
  11. #11
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Kyllä. Itse käytän omissa renkaissani enimmäkseen typpeä.
    Renkaista laskee paineet koska käytetään vannerasvaa. Pitää olla Delvacilla voidellut renkaan reunat.

  12. #12
    Lainaa jaket kirjoitti Katso viesti
    mistä muuten tiedät, että vajeneeko ne sun auton renkaat, jos et koskaan tarkista paineita?
    Tarkistan rengasvaihdon yhteydessä mutta tarpeetonta
    <p>Suzuki Intruder</p>
  13. #13
    Venttiileihin myös delvakkia ettei jumiudu ja jää vuotamaan!
    '02 ZX 12R
    ´02 RSV Mille
  14. #14
    Lainaa Venox69 kirjoitti Katso viesti
    Tarkistan rengasvaihdon yhteydessä mutta tarpeetonta
    Mulla ei oo kyllä vielä eläissäni ollut kaikissa auton renkaissa paineet kohdillaan kun niitä on puolen vuoden välein vaihdellut. Ehkä mulla on vaan sit huonoja vanteita ja renkaita osunut kohdalle.
  15. #15
    kotilossa yksi vuotaa vähän, eli noin 4 kertaa viikossa tulee katsottua, niin menee nuo muutkin samalla...
    Pyörässä tuli katsottua noin 4 kertaa parissa viikossa, kun renkaat aika tarkkana tuosta paineesta (tahdoin pitää tiettyä painetta)
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
  16. #16
    Lainaa hp10a10 kirjoitti Katso viesti
    Mulla ei oo kyllä vielä eläissäni ollut kaikissa auton renkaissa paineet kohdillaan kun niitä on puolen vuoden välein vaihdellut. Ehkä mulla on vaan sit huonoja vanteita ja renkaita osunut kohdalle.
    Juu. Ehkä kerran kymmenessä vuodessa voi laittaa rengaskerran alle, jossa yhdenkään paine ei ole heittänyt desimaaliakaan säilytyksen aikana.
    KTM Duke
    Ex:BMW K1600GTL, Moto Guzzi 1400 California Touring, BMW R1200RT, BMW F650GS, BMW F650 Funduro, Yamaha RD125LC
  17. #17
    Uudet renkaat tuli 2v sitten autoon,kyl sen näkee silmil jos pitää täyttää.
    Horo Elää !
  18. #18
    Ainakin sisärenkaattomien ja sisärenkaallisten paineiden vajoamisessa on selkeä ero. Sisärenkaallinen tyhjenee jostain syystä nopeammin kuin sisärenkaaton.
    Eron huomasi selkeästi silloin aikoinaan, kun tubeless-renkaat alkoivat yleistyä autoissa. Rengashommiakin tuli siihen aikaan tehtyä ja muistan, kun monet asiakkaat halusivat myös tubeless-renkaisiinsa varmuuden vuoksi sisärenkaat. Lienee vieras ajatus nykyään..

    Rengaspaineita ei tule nykyään pahemmin tarkisteltua, sillä kotilossa ja mopossa on tunnistimet.
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  19. #19
    Lämpötila vaikuttaa vaikuttaa myös paineeseen, joten kannattaa mitata aina samassa lämpötilassa. Omien havaintojen perusteella jopa 0,3 baaria.
    Ducati Streetfighter V4 -2021
    Olen liian vanha ajaakseni tylsillä moottoripyörillä.
  20. #20
    Lainaa HondaCebari kirjoitti Katso viesti
    Uudet renkaat tuli 2v sitten autoon,kyl sen näkee silmil jos pitää täyttää.
    No kyl nyt olis töitä tarjolla jos silmällä näet rengaspaineet. Itse Nokian Renkailla vain 20 vuoden kokemus asennuksesta ja rengastekniikasta. Vain 0.2 bar heitto jo vaikuttaa, niin renkaan kulumiseen kuin ajo-ominaisuuksiin. Eli kyllä noita paineita kannattaa aika ajoin tarkkailla.
    rengas
  21. #21
    Lainaa Pete2 kirjoitti Katso viesti
    Lämpötila vaikuttaa vaikuttaa myös paineeseen, joten kannattaa mitata aina samassa lämpötilassa. Omien havaintojen perusteella jopa 0,3 baaria.
    Näin on.

    Kun pyörä otetaan kylmästä säilytystilasta (n +1 astetta) ja tarkastetaan paineet, niin +20 (tie +35)asteen lämpötilassa renkaissa voi olla helposti ajelenkin jälkeen jopa 0,5 baria enemmän kuin oli ajatus...
    Sama toisin perin, kun tallissa (+20) passataan rengaspaineet kohdalleen ja aamulla -3 asteessa voipi olla painevajausta.

    Tämä siis "kaikki pitää olla just, eikä melekein" kuskeille...
    Meille muille riittää, että ilmaa on renkaassa tasaisesti joka puolella.

    Rataukot voi kertoa tarkemmin mihin lämpötila-ikkunaan rengaspaineet passataan.
  22. #22
    Lainaa Pete2 kirjoitti Katso viesti
    Lämpötila vaikuttaa vaikuttaa myös paineeseen, joten kannattaa mitata aina samassa lämpötilassa. Omien havaintojen perusteella jopa 0,3 baaria.
    Kyllä, sen takia käyn ajamissa pienen lenkin, että renkaat lämpeneen, kun aika harvoin ne "kylmiä" on.....
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
  23. #23
    Joku sanoi, että 0,1bar per 10astetta.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  24.  
  25. #24
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa jaket kirjoitti Katso viesti
    Joku sanoi, että 0,1bar per 10astetta.
    Toi on aika hyvä nyrkkisääntö vaikka todellisuudessa paineen muutos ei ihan lineaarinen olekaan.
    Superbike #7