Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 37:sta
  1. #1
    Hei,

    Pistänpä tällaisen pystyyn, koska tuossa touko- heinäkuun vaihteessa lähden jompaankumpaan, todennäköisesti tuttuun Norjaan. Siellä rauhassa kierrellen ja kuvaillen Trollstigen, Geiranger, Odda -linjalla pikkuteitä kierrelle.

    Toinen vaihtoehto Italiaan kohti Gardaa mutta sinne ei yksin taida olla hyvä lähteä. Kartoitan tällä ketjulla josko joku muukin täällä samanlaisia suunnitelmia samoihin aikoihin hautoo niin mukava olisi ajatuksia vaihtaa ja tiedä vaikka kimpassakin suunnitella.

    Pyöränä FJR ja parit Iron Butit ajettu joten kilsat ei väsytä päivää kohden! Viikko tai vähän enemmän olisi mahdollista tähän reissuun käyttää. Saas nähdä mitä jännää sitä tänä kesänä
    Elämäntapa motoristi.
  2. #2
    No tänne ainaskin virkeimmät Jutaajat lähtee.....

  3. #3
    uuh...kesäkuun lopussa nokka kohti norjaa.. eka reissu tolleen rajojen yli
    ekat yöt bookattu jo , nam

    edit: ja on muuten norjan hyttet yms pikasesti täynnä heinäkuussa, HUH , saa kyllä jo varailla mestat nyt
    ***
  4. #4
    Kesäkuun alussa Rutotsi-Tanska-Saksa-....loppu selviää sitten sääkarttoja katsomalla...
  5. #5
    Mitä tarkoittaa että "Gardalle ei taida olla yksin hyvä lähteä"....onko liian romanttinen mesta yksin kulkijalle vai..
  6. #6
    Hahaa, sitä Karza varmasti on Tuntuu että tuonne seikkaillessa tällaiselle perus "Norjan kulkijalle" olisi hyvä olla kokeneempi kaveri mukana vai oletko eri mieltä? Tällä meinaan sitä et jos esim. Via Balticaa ajaa yhteen suuntaan ja tankilla käyt niin mopokin saattaa hävitä maksamisen aikana. Näin minua ainakin on "rohkaistu" muutaman motoristin toimesta. Pohjoismaissa yksin liikkuessa kaikki taas toimii kuin koto-Suomessa.
    Elämäntapa motoristi.
  7. #7
    Euroopassa monet asiat toimii paremmin kuin kotosuomessa ja halvemmalla. Kyllä sinne yksinkin voi mennä, ei ole mitään ongelmaa. Normaalia maalaisjärkeä käyttäen selviää aina. Jos olet jo tuolla Norjassa kolunnu, mitä helvettiä sä siellä vielä teet, vaihda hyvä mies jo maisemaa etelän suuntaan..
  8. #8
    Ja aina välillä pelotellusta baltian liikenteestäkin; hurjempaa menoa on melkeinpä pk-seudulla kun siellä,
    kyllä ihan kotisuomalaiset kaistapäät vetää helposti vertoja niihin.
    Amerikkaa
  9. #9
    Lainaa jleino kirjoitti Katso viesti
    Via Balticaa ajaa yhteen suuntaan ja tankilla käyt niin mopokin saattaa hävitä maksamisen aikana. Näin minua ainakin on "rohkaistu" muutaman motoristin toimesta.
    Herkästi tulee mieleen ettei kyseiset varoittelijat ole käyneet omatoimisesti toteemassa Via Baltican tai minkään muunkaan tien meininkiä. Toki varkaudet ovat mahdollisia ja kandee tsekata mitä vakuutusyhtiön ehdoissa sanotaan Baltian maista.


    Lainaa jleino kirjoitti Katso viesti
    Pohjoismaissa yksin liikkuessa kaikki taas toimii kuin koto-Suomessa.
    En oikein ymmärrä mitä tällä haetaan. Toki yllättäviä juttuja voi tulla vastaan, mutta motarit, huoltikset, hotellit yms. toimii suht koht samoin kuin muuallakin. Eikä sillä ole väliä onko yksin vai ryhmässä. Ei yksin reissaava ole mikään harvinaisuus, päinvastoin.
    Att tänka innan man talar är som att torka sej i röven innan man skiter... - Arne Anka
  10. #10
    Pohjois Italiaa ja Kroatia sinne tänä vuonna
    ZZR1400
  11. #11
    Jos nyt niistä varkauksista puhutaan niin ehkä Liettua voisi olla semmoinen pieni kysymysmerkki, mutta huom pieni! Italiaa pidän ihan turvallisena mutta silti olen kuullut kun yhden porukan pyörät oli varastettu aidatulta/ lukitulta aluellta yön aikana. Oli kuorma-auton nosturilla nostettu aidan yli suoraan auton kyytiin. Ja muistaakseni pyöriä varastetaan myös Suomessa?
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  12. #12
    Lainaa jleino kirjoitti Katso viesti
    Toinen vaihtoehto Italiaan kohti Gardaa mutta sinne ei yksin taida olla hyvä lähteä. Kartoitan tällä ketjulla josko joku muukin täällä samanlaisia suunnitelmia samoihin aikoihin hautoo niin mukava olisi ajatuksia vaihtaa ja tiedä vaikka kimpassakin suunnitella.

    Pyöränä FJR ja parit Iron Butit ajettu joten kilsat ei väsytä päivää kohden! Viikko tai vähän enemmän olisi mahdollista tähän reissuun käyttää. Saas nähdä mitä jännää sitä tänä kesänä
    Pohjois-Italiassa pärjää yksinkin hyvin, helposti tuntui tulevan neuvojaa ja opastajaa yksinäiselle Suomi-kilvillä mopoilijalle (Finlande! Ciao! - joo moimoi teillekin). Olipa joku paikallinen neito opiskellut suomeakin ja tuli kokeilemaan kielitaitoaan Ihmeen avointa väkeä sielläpäin, melkeinpä kulttuurishokki tällaiselle suomijurotukseen tottuneelle. Itseasiassa suomalaisiakin tulee juttelemaan kun iltasella pyöräilee, aina tuhannen kännissä tosin.. ehkä tuo oli vaan sattumaa, ei pitäisi yleistää.

    Sellaisen pikkujutun huomasin, että isommat mp-seurueet saivat jutella keskenään, ja tällaiselle yksinäiselle ratsastajalle tulee sitten ulkopuoliset kyselemään matkasta ja antamaan reittivinkkejä yms. Voi jopa olla että yksin reissatessa saa enemmän irti matkasta? Pitää joskus kokeilla seuramatkaa isommassa porukassa niin tietää sanoa varmuudella.

    IBA-pinssin kanssa mennee 1,5vkoon koko reissu, mutta itselle oli vastaava aikataulu liian tiukka. 6tkm tulee helposti mittariin, ja ilman lepopäiviä on loppumatkasta ihan puhki.

    Tuohon alkuperäiseen kysymykseen siis lyhyesti että juurikin yksin on hyvä lähteä
    K1200GT & 701Enduro
  13. #13
    1.6 Helsinki-Tukholma-Mälmö-Travemunde ja siitä etelä saksaan 3 viikkoa ja juhannuksena kotona(ehkä)
  14. #14
    Juhannuksen tienoilla läntiseen Eurooppaan, siis ihan länsirannikolle. Ainakin jos sää suosii, sateen sattuessa varmaan Pohjois Italiaan. Pääsääntöisesti tulee tehtyä reissua yksin, vai lasketaanko vaimo mukaan lukumäärään? Mikäli kyllä, niin sitten kaksin. Ongelmia voi tulla missä vain mutta suomalaisittain yllättävää, että apua myös saa, ihan pyyteetöntkin vielä.
  15. #15
    Mä en ymmärrä kyllä mitä hienoa on mennä etelään ajelemaan ja koittaa ajaa mahdollisimman monta kilometriä päivässä. Se on maisemien tuhlaamista. Mulla reitit on sellasia 350km keskimäärin, joku päivä hiukan pidempi. Saksan läpiajon nopeasti ymmärrän mut kun aletaan tulla etelämpään niin pitäis alkaa katella ympärilleen.
    Viimeksi muokannut: Peking; 06.04.2015 klo 01:31.
    ZZR1400
  16. #16
    Jos on tarkoitus kerätä niitä kilsoja,onnistunee se helpoiten ihan kotimaassa.Itse reissaan kahdestaan tarakkaharakan kanssa,päivämatkat kolmensadan kilsan seutuvilla.Katellaan mielenkiintoinen paikka seuraavaksi yöksi,ollaan näin iltapäivällä ajoissa perillä ja jää aikaa ihmetellä maailman menoa.Balttiassa ja Puolassa reissattu aika paljon,ei ole ollut ikinä mitään muita kuin kieliongelmia.Elokuussa taas tarkoitus mennä siitä läpi.
    FXSTI 2006
  17. #17
    Kilometrien maksimaalinen kerääminen ei ole tässä se pointti, vaan päästä sujuvasti Saksan läpi ja esimerkiksi Pohjois-Italiaan. Aika toki asettaa omat haasteensa perhetilanteesta johtuen. Tässä voisi olla myös yksi hahmotelma etelän suuntaan. Ajankohta tarkentuu ulkoisten vaikuttimien mukaan pikkuhiljaa, mutta jos lähden tuonne esimerkiksi toukokuun viimeisellä viikolla niin tuleeko siinä lumi ja sää esteitä, että tuossa on tiet kiinni vielä tuohon aikaan?

    https://www.google.fi/maps/dir/Tukho...9385!3e0?hl=fi
    Elämäntapa motoristi.
  18. #18
    Ja tiedän että tuonne kannattaisi Karzankin neuvojen mukaan olla menossa esim. heinäkuussa, mutta jos pääsen lomien takia vain touko-kesäkuun nurkilla niin täytyykö sitten keksiä jotain muuta ja pysytellä hieman matalammalla?
    Elämäntapa motoristi.
  19. #19
    Lainaa Peking kirjoitti Katso viesti
    Mä en ymmärrä kyllä mitä hienoa on mennä etelään ajelemaan ja koittaa ajaa mahdollisimman monta kilometriä päivässä. Se on maisemien tuhlaamista. Mulla reitit on sellasia 350km keskimäärin, joku päivä hiukan pidempi. Saksan läpiajon nopeasti ymmärrän mut kun aletaan tulla etelämpään niin pitäis alkaa katella ympärilleen.
    Jos lomaa on 10 päivää viikonloput mukaanlaskien ( eli 6 arkipäivää, joista yks perjantai on jo extrana pyydetty), siinä ei siirtymätaipaleilla paljoa himmata jos meinaa päästä niille "pelipaikoillekkin" joskus. Sitä paitsi osalle se pitkän pätkän ajaminenkin voi olla osa sitä elämystä touhussa, ei se kaikille ole pakkopullaa.
    Yhtä hyvin voi heittää vasta-argumenttina että tuolla tyylillä ei pääse ikinä minnekkään, johan Tukholma-Venetsia-Tukholma väliä suhais 12 päivää noilla etapeilla, eli enemmän kun mulla esim. on lomaa.
    Amerikkaa
  20. #20
    Pyörä kuljetusliikkeen kyytiin, lento pelipaikoille ja ajelee himaan.


    Jos neljä pyörää olisi hyvä, olisi ihminen luotu konttaamaan.

    Yamaha XT660X 2009 (2014->), Suzuki GSF 600 2004 (2013-2014), Suzuki LS650 1996 (2012-2013)
  21. #21
    Lainaa Weeble kirjoitti Katso viesti
    Pyörä kuljetusliikkeen kyytiin, lento pelipaikoille ja ajelee himaan.
    Varmasti ihan hyvä vaihtoehto, mut ei mulle; koska tykkään myös siitä ajovaiheesta. Ja Euroopassa
    on sen verta laaja tieverkosto ettei paljoa vaivaa tarvi nähä niin pääsee melko eri reittiä takas kiertämättä välttämättä montakaan sataa kilsaa.
    Amerikkaa
  22. #22
    Pari vuotta sitten toukokuun loppupuolella Alpeilla käydessä osa solateistä oli vielä suljettuna. Vaan on sitä keskikesälläkin räntää joskus niskaansa saanut. Tuuristahan se osin on kiinni, minkälaiset kelit sattuvat reissuun. Siksipä ei ole kovin sitovaa reittisuunnitelmaa tullut tehtyäkään.
    Mitä tulee tuohon läpiajoon, kai se käytettävissä oleva aika on ratkaiseva. Itsekin siihen ratkaisuun muutaman kerran päätyneenä, eikä se silti estä nauttimasta matkasta. Vaan paljon mielenkiintoista löytyy Alppien yläpuoleltakin, eivät ne mutkatiet ainoa autuus ole.
  23. #23
    Baden-Badenista etelään ehdottomasti tätä kautta! https://goo.gl/maps/wSCMS
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  24. #24
    Kesäkuun alussa kannattaa jättää Sveitsin korkeimmat solat väliin. Ne eivät yleensä ole silloin vielä auki, siis Andermattin ympäristön tiet. Mutta pomminvarma kohde silloin on Itävallan alppitiet ja Italian Dolomiitit eli Bolzanosta itäänpäin. Siellä on kaikki alppitiet auki silloin, hyvä alueen kartta vaan haltuun paikalliselta huoltamolta max. 1:250000 -mittakaavalla ja eikun reitin tekoon...

    Noissa on ekalle reissulle ihan kyllin hienoa ajettavaa ja koettavaa. Ja suosittelen alppialueella käyttämään majapaikkoina ns. biker-hotelleja. Niissä olet ykkösluokan vieras aina, palvelut on motoristille sovitettu ja myös pyörän pesu ja jos tarvetta niin pienet fixauksetkin hoituu. Ja jos tulee ongelmaa rengas- ym. asioissa, isäntä tietää ja tuntee aina lähimmän ja halvimman prätkäliikkeen josta rengashommat tai huolto hoituu.
  25. #25
    Pitkät ajopätkät pohjoiseen, valoa riittää illallakin. Tukholmasta pääsee lautalta ennen aamuruuhkaa matkaan, hyvällä matkavauhdilla ja pienillä tauoilla pääsee Kasselin ohi. Minulla oli jo Lybeckissä varaus, olisi ollut vielä valoa ja ajohaluja pariksi tunniksi. Useita taukojakin oli. Kuinka paljon Kasselin ohi.. riippuu kuskista. Gardalle mennessä olisi matkalla Stelvio, mutta lieneekö vielä auki tuolloin, ajopäivän sääennusteesta voisi tarkistaa. Tämä kun on se tunnetuin passo niin kannattaa käydä vatkaamassa 20km neulansilmää ylös ja toiset alas http://www.dangerousroads.org/europe...vio-italy.html . Pohjoisesta ylös on helpompi suunta.

    4-5 päivää jää Pohjois-Italian kartoitukseen, kohdevinkkejä on täällä foorumilla paljon. Takaisin taas yhden pysähdyksen taktiikalla. Autoliitolta vielä AL-Turva, niin tiepalvelu toimii suomalaisen puhelinnumeron kautta, mikäli sattuisi jotain yllättävää tapahtumaan.
    K1200GT & 701Enduro
  26. #26
    Lainaa Peking kirjoitti Katso viesti
    Mä en ymmärrä kyllä mitä hienoa on mennä etelään ajelemaan ja koittaa ajaa mahdollisimman monta kilometriä päivässä. Se on maisemien tuhlaamista. Mulla reitit on sellasia 350km keskimäärin, joku päivä hiukan pidempi. Saksan läpiajon nopeasti ymmärrän mut kun aletaan tulla etelämpään niin pitäis alkaa katella ympärilleen.
    Ei taida monellakaan olla päätavoitteena että ajaisi mahdollisimman pitkiä päivämatkoja vaan se on enempi matkaan käytettävissä olevan ajan sanelema juttu että tulee välillä pitempiä siirtymiä jos on tavoitteena jossain etelämpänä käydä. Vai meinaatko että pitäis jäädä vain suomeen pyörimään jos ei ole aikaa? Mun mielestä reissuun lähteminen ja ajaminen on aina hieno juttu matkan pituudesta tai kohteesta riippumatta
    BMW R1200GS, EX:BMW r1100s,K1200gt,Suzuki bandit 1200s -02,Hd electra glide -92, hd sportster 1200 -94, Honda cbr1000f -92,Kawasaki 550ltd
    A-AL-BIH-CZ-EST-FIN-H-HR-I-KV-LT-LV-MD-MK-MNE-N-PL-RO-S-SK-SLO-SRB-UA
  27. #27
    Eläkeläinen pupu:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2005
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Peking kirjoitti Katso viesti
    Mä en ymmärrä kyllä mitä hienoa on mennä etelään ajelemaan ja koittaa ajaa mahdollisimman monta kilometriä päivässä. Se on maisemien tuhlaamista. Mulla reitit on sellasia 350km keskimäärin, joku päivä hiukan pidempi. Saksan läpiajon nopeasti ymmärrän mut kun aletaan tulla etelämpään niin pitäis alkaa katella ympärilleen.
    Minusta ainakin on ihan hiton hauskaa se itse ajaminen, ihan sen takia tulee niitä kilometrejä myös siellä itse "pelipaikallakin" suht reippaasti

    esim. viime kesän reissus 23 päivää / n. 12 tkm.
    Näistä vain 2 päivää jolloin en ajannu, ja sekin ku oltiin kattomassa MotoGP:st mallia miten isot pojat ajaa isookovaa
    "Puput on kyllä suloisia, muttei kovin älykkäitä"
  28. #28
    Lainaa woke kirjoitti Katso viesti
    Ei taida monellakaan olla päätavoitteena että ajaisi mahdollisimman pitkiä päivämatkoja vaan se on enempi matkaan käytettävissä olevan ajan sanelema juttu että tulee välillä pitempiä siirtymiä jos on tavoitteena jossain etelämpänä käydä. Vai meinaatko että pitäis jäädä vain suomeen pyörimään jos ei ole aikaa? Mun mielestä reissuun lähteminen ja ajaminen on aina hieno juttu matkan pituudesta tai kohteesta riippumatta
    Olen edelleen sitä mieltä että kaikki yli 500km päivät etelässä ajettua on ihan liikaa. Mulla on ainakin kohteet silleen suunnitelu että joka paikassa on jotain kattomista. Jos vaan tarkoituksena on suorittaa mahdollisimman nopeasti mahdollisimman pitkä lenkki epäilen onko kovin järkevää, ei näe mitään muuta kuin tietä. Osa matkailusta on myös sitä että pysähtelee, käy kenties jossain muuallakin kuin Raststättellä. Mulla on tapana ollut mennä löysällä aikataululla, poislukien Saksan läpiajo, sielläkin kävin viime vuonna silti katsomassa suuria kaupunkeja matkan varrella. Kannattaa mennä ennemmin ajan kanssa kuin vitunmoisella kiireellä. En ole sanonut missään ettei kannata lähteä. Sanoin ainoastaan että suoritusten hakeminen etelänreissulla ei ole mielestäni järkevää.
    Jokainen menee tietty tyylillään, mut itse en aio ajaa pitkiä pätkiä, ennemminkin pienempiä teitä.
    Viimeksi muokannut: Peking; 06.04.2015 klo 14:26.
    ZZR1400
  29. #29
    Lainaa jleino kirjoitti Katso viesti
    Hei,

    Pistänpä tällaisen pystyyn, koska tuossa touko- heinäkuun vaihteessa lähden jompaankumpaan, todennäköisesti tuttuun Norjaan. Siellä rauhassa kierrellen ja kuvaillen Trollstigen, Geiranger, Odda -linjalla pikkuteitä kierrelle.

    Toinen vaihtoehto Italiaan kohti Gardaa mutta sinne ei yksin taida olla hyvä lähteä. Kartoitan tällä ketjulla josko joku muukin täällä samanlaisia suunnitelmia samoihin aikoihin hautoo niin mukava olisi ajatuksia vaihtaa ja tiedä vaikka kimpassakin suunnitella.

    Pyöränä FJR ja parit Iron Butit ajettu joten kilsat ei väsytä päivää kohden! Viikko tai vähän enemmän olisi mahdollista tähän reissuun käyttää. Saas nähdä mitä jännää sitä tänä kesänä
    Heitin muutama vuosi sitten parin viikon extempore-tourin Alpeille ja Gardalle, toukokuun loppupuolella. Yksin, eka kertaa elämässäni ulkomailla prätkällä. Suosittelen kaikille. Tehkää vaikka ryöstömurha että pääsette reissuun.
    www.facebook.com/jukka.huolman
    Exät BMW F800R -09, valkoinen, R.I.AVK. ja
    Honda VFR800 VTEC -03, musta
    Nyxä BMW F800R -09, hopea, silloin kun saan vaimolta sitä lainata.


  30.  
  31. #30
    Lainaa -Jukkis- kirjoitti Katso viesti
    Heitin muutama vuosi sitten parin viikon extempore-tourin Alpeille ja Gardalle, toukokuun loppupuolella. Yksin, eka kertaa elämässäni ulkomailla prätkällä. Suosittelen kaikille. Tehkää vaikka ryöstömurha että pääsette reissuun.
    Oltiin kanssa gardalla viime vuonna kesäkuun loppupuolella 3 päivää paikoillaan. Käytiin siinä Venetsiassa ja hiukan jossain siinä Peschieran ympärillä mopoilemassa. Muuten ajeltiin alpeilla iltalia - sveitsi ja pohjois saksassa. Hienoa puuhaa, älkää käsittäkö että olisin sitä mieltä ettei kannata lähteä jos aikaa ei ole, aina kannattaa lähteä. Tomtom toimi hienosti alpeilla ja eteläeuroopassa, Kölnissä ja joissain suuremmissa kaupungeissa oli hiukan ongelmia navigoinnin suhteen vaikka kartat oli päivitetty. Paperikartta aina mukaan, ja kannattaa katsoa netistä jos jossain on suurempia tietöitä. Esim. viime vuonna Berliinin alapuolella oli pohjoiseen suuntaan mielettömät tietyöruuhkat. Motskarilla tietty voi mennä keskeltä, mut silti.
    ZZR1400
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen