Tulokset 1:stä 8:een 8:sta
  1. #1
    Pieni vinkki matkamotoristeille. Kannattaa hankkia reissulle mukaan ns.sanelukone. Siihen voi halutessaan laittaa suullisesti infoa niin paljon ja usein kun haluttaa. Laitteet eivät ole kalliita ja ovat pienempiä kuin tupakka-aski.
    Itse kirjoitimme aikaisemmin pieneen vihkoon tapahtumia, mutta reissun edistyessä jotenkin se kirjoittelu tuppasi hyytymään. Sitten oli kotona funtsaamista mitä, milloin ja missä oli tapahtunut. Nyt on ollut helppo purkaa tapahtumat jutuksi kun on faktaa tai tuubaa puhuttu koneeseen.
    Kotka
  2. #2
    Onnistunee myös ihan puhelimella.
    RC8
    Don't call me stupid, I'm insane!
  3. #3
    Itse olen miettinyt samaa. Jälkeenpäin pääsee helpommalla, kun ei tarvii muistella mitä ja missä tuli nähtyä ja millasia päivät reissussa olivat. Puhumalla pääsee melko nopeasti eteenpäin ja valmista tulee. Tekstissä menee paljon kauemmin aikaa. Ainakaan itsellä ei ole pyöräreissuilla aikaa kirjoitella tarkkoja päivätarinoita.

    Monissa puhelimissakin on jo ohjelmat puheen nauhoitusta varten. Älypuhelimiin saa ladattua softaa, jossei valmiina ole. Kaikenlaista sähköistä rimpulaa on jo matkalla mukana aika monta, joten näiden yhdistäminen kannattaa.
    https://reissu.org
  4. #4
    Motorg ry, rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Toi on kyllä tosi, moni muistiinpano olis kaikista helpoin ja nopein sanella puhelimen Sanelimeen. Jostain syystä vaan ei kinä muista tuon olemassa oloa kun tulee sellainen paikka.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  5. #5
    Hyvä vinkki toi tallentaminen tosiaan.
    Mulla on Sansa Clip 4GB mp3 soitin, jossa on aivan hemmetin hyvä mikrofoni. Ottaa puheen kaukaakin talteen. Lisäksi voi kuunnella radiota tai soittaa omaa musiikkia. Tollanen http://cdon.fi/kodin_elektroniikka/s...black-p7264116
    Mukana tulleet kuulokkeet ei ollu kovin hyvät.
    ZZR1400
  6. #6
    Photo taggin olis sellanen mitä pitäisi itse käyttää kun tahtoo unohtua mistä kuvat otettu
    LÄHETETTY ILMAN TAPATALKKIA XIAOMI 12 5G PUHELIMELLANI

    GEN2
    ER5
    SLAVA UKRAINI!
    FUCK PUTIN!
  7. #7
    Reissukuvat ja videot kannattaa laittaa päiväjärjestykseen jo reissussa jos on siihen mahdollisuus. Mulla viime vuoden kesti reissu 3 viikkoa ja miniläppäri oli mukana. Siihen aina purin videot kunkin päivän jälkeen, omiin kansioihinsa. Kotona reissun jälkeen on vaikeampi muistaa missä järjestyksessä tai mistä mikin pätkä on. Tietty niistä video tai kuvan tiedoista näkee päivän, ja jos on reittisuunnitelma ollut niin pystyy paikankin sanomaan.
    Viime vuonna kuvia mulla tuli kuitenkin otettua puhelimella ja kameralla. Sitten videokameralla ja kypäräkameralla.
    Hirveä määrä dataa, eikä sitä pysty koskaan minnekkään edes uploadaamaan, pelkkää videota on melkein 50 gigaa. Vieläkään en ole kaikkea kattonut.. olis vaan pitänyt kuvata eri paikoissa. Saksan autobaanaa on tylsä kattella Ja lisää olis pitäny kamera laulaa vuoristossa sekä Italian pikku kylissä.
    ZZR1400
  8.  
  9. #8
    Ymmärrän hyvin jos / kun jotkut kuljettavat mukana kokoelmaa erillislaitteita; siis järkkäriä kuvanlaadun takia, navigaattoria käytettävyyden takia, sanelukone varmasti toimii hyvin siinä mihin tarkoitettu, tablettia iltasurffaukseen jne. Tai että saa nykykännyköistä näppylöitä.

    Mutta omalla kohdalla vaan tuntuu hienolta kun puhelin hoitaa kaiken ja mukana kuskattavan romun määrä pienenee:
    - kuvan / videon laatun eron järkkäriin pystyy huomaamaan mutta riittää mulle
    - gepsi ehkä vähän kömplelö mutta toimii kuiteskin
    - muistiinpanoja tulee saneltua ihan videolle. Toki tämä kuluttaa muistia mutta jos ei ole kovin pitkällä reissulla... Toki sanelukonesoftan kuvake tulis laitettua etusivulle jos sille olis muuten paljo käyttöä
    - surffaus, musan kuuntelu illalla jne
    - Jos antaa asetuksissa luvan niin kuviin / videoihin tallentuu otettaessa gps-koordinaatit. Helpottaa tosiaan paikan muistelua jälkikäteen, erityisesti tienvarsiotosten kohdalla

    Toki että käytettävyys kohdillaan edellyttää että luuri on järkevä eikä pihistelty hinnat alkaen - malli. Muistin määrä, gps-sirun laatu jne. Mutta raha "tulee takaisin" kun pitää samaa mallia parikin vuotta eikä tarvii ostella erillisvekottimia.


    Jälkiedit: toki mulle siis riittää esim. parkkipaikalla tai turistirysässä otettu satunnainen videoklippi, ts. en koe tarvetta esim. kypäräkameralle
    Viimeksi muokannut: TIJ; 13.03.2015 klo 22:44.
    Att tänka innan man talar är som att torka sej i röven innan man skiter... - Arne Anka