Tulokset 1:stä 22:een 22:sta
  1. #1
    Miten luistokytkin eroaa Ducatin vakiokytkimestä ulkoisesti/sisuskaluiltaan ja onko niissä käytettävillä kytkinlevyillä mitään käytännön eroa? Eli tarviiko tunnistaa kytkintyyppi ennen kuin lähden laittamaan osia tilaukseen?

    Kyseessä -09 1098 Streetfighter jonka mukana tuli Ducati Performancen kytkinpaketti minkä oletan olevan luistokytkin mutta en mä hirveästi oo perus ajeluissa eroja huomannut. Toisaalta ainoa toinen SF millä olen ajanut oli ilmeisesti myös luistokytkimellä niin mihin sitä nyt edes vertaisi. En nyt oo saanu ainakaan vielä takasta lukkoon moottorijarrutuksissa.

    Kytkmen painelevyssä ei ole hammastuksia sisäpinnassa ja sen jouset on myös vähän upotettuina mitä viittais luistokytkimeen mutta ilmeisesti tommosen painelevyn voi laittaa myös vakiokytkimeen. (?)

    Saa toki heitellä myös yleisiä suosituksia sen suhteen mistä ne palikat ylipäätään kannattais tilata
  2. #2
    Poistettu
    Kuva olis kiva.

    Suurin osa luistokytkimistä toimii vakiolevyillä, mutta esim STM käyttää 48-hampaisia levyjä. Ducati Performance teksti ei merkkaa muuta kuin että on ollut tehtaan listoilla. Sopimusvalmistajia jotka noita on tehneet, on useita. Bucci lienee yleisin ja sen tekele mulla on 998ssa.

    Sopiiko kysyä miksi levyt pitää vaihtaa? Pinnat loppu, luistaa vai mikä? Samalla kun huollat, älä unohda rasvata kuularamppeja.
  3. #3
    Lainaa freq kirjoitti Katso viesti
    Kytkmen painelevyssä ei ole hammastuksia sisäpinnassa
    Kyseessä on tällöin luistokytkin.
    Ducati Hypermotard 1100 EVO SP '11 | Ducati Streetfighter 1098 S '11 | Turku
  4. #4
    Kävin tallilla katsomassa vähän tarkemmin ja nappasin pari kuvaa sisuskaluista samalla. Ihan hyvä koska muistelin vähän omiani. Sen siitä saa kun availee kaljapäissään laitteita ja jättää seisomaan muutamaksi kuukaudeksi...

    Kytkin oli ihan kunnossa ja pelitti ok viime syksynä. Ajatus oli vaan vaihtaa ruosteiset jouset siitä painelevystä mutta kurkkasin samalla vähän niitä levyjä. Toka kitkalevy oli katki ja jätin homman sit suosiolla siihen. Pitänyt tässä talven aikana selvitellä miten noi kytkimet pitäisi huoltaa ja mitä osia tarvitaan mutta jääny vähän vaiheeseen sekin homma (en siis ole aiemmin avannut ducatin kytkintä eikä mulla ole mitään hajua koko hässäkästä. En pahastu huoltovinkeistä tai muusta ohjeistuksesta siis... ). Nyt kun kelit paranee niin alkaa kummasti tulemaan kiire.

    Metallilevyt oli ok oloiset mitä nyt aikalailla pintaruosteessa. Pyörä oli syksyllä sateessa jonkun aikaa ennen kuin siirsin sisätiloihin. Luuls että niitä voi kuitenkin vielä käyttää kunhan putsaa ensin kunnolla.

    Kytkimestä löytyy maininta LEM mutta google ei nyt äkkiseltään ainakaan kertonut mulle siitä merkistä sen tarkempia speksejä. Laskeskelisin että tossa levyssä on 37 hammasta.

    btw. Raaseri, oon seurannu tota sun cafe blogia aina välillä. Tyylikäs projekti.






  5. #5
    Poistettu
    Enpä ole aiemmin tuollaista nähnyt. Tekis mieli väittää ettei ole luistokykä ollenkaan, mutta tuo iso lautasjousen näköinen taas muistuttaa STM:n lautasjousta. Yleensä tuo keskikruunu on irrallinen osa DP kykissä ja tapit on kytkimen pohjalevyssä kiinni. Kai ne periaatteessa vois olla tuossa kruunussakin jos lautasen voima on niin iso.

    Silti, luulen ettei ole luistokykä. Hyvää on se että kori ei ole hakkautunut. Noi alumiiniset massalevyt on itsellänikin tahtonut katkeilla ja käytän nykyään vaan rautaisia, tai siis käytin. Mulla on levyjä vaikka kuinka paljon, varmaan niistä sais korvaavat jos haluat. Toisaalta, vähän kuluneilta massalevyjen sakarat kuvissa näyttää, vaihtasin ettei hakkaa koria koloille.

    Löytyy pulttipyssy, kytkimen kiinnipitoavain jne jos tarviit lainaan. Levyt saa ilman, jos tekohengität hetkeksi noilla levyillä. Helppo mitata irrallaan paljonko toi vaatii pakalta paksuutta. Mä käyn stadissa joka päivä töissä, joten kalut kulkee siihen suuntaan helposti.
  6. #6
    Kyllä mä sanoisin ja että originaali kytkin, jossa performance painelevy.

    ruoste häipyy kun ajaa. siis jos muuten kytkin pelaa eikä luista, levyissä on pintaa jne.

    kuvassa JTR Corse luistokytkin:


    vanhoista levyistä saa tehtyä kiinnipitotyökalun:
    Niin kauan kun ihmiset ajavat autoilla puhelin korvalla,
    minä ajan Termignonit kiinni pyörässä.
  7. #7
    Tuo on orkkiskytkin DP:n painelevyllä (96856808B), kuten yllä todettu. Tuosta räjäytyskuvaa: http://www.desmoduck.com/view.php?se...&model=2010-sf
    Ducati Hypermotard 1100 EVO SP '11 | Ducati Streetfighter 1098 S '11 | Turku
  8. #8
    Check. Eli voin tilata ihan vakiolevyt. Eikun ebay auki taas. Kaippa sieltä joku setti löytyy. Vasta pari tuntia sitten sieltä muutenkin tilasin projektipyörään osia. Saahan sitä rahaa saa kulumaan kun vähän yrittää....

    Onko jotain mitä pitäis ottaa huomioon tai huoltaa samalla kun vaihdan levyt?

    Raaseri, kiitti lainatarjouksesta. Pidän mielessä jos tulee tarve
    Viimeksi muokannut: freq; 16.03.2015 klo 23:37. Syy: kirjvrhet
  9. #9
    Ei oikeen nää noista kuvista missä kunnossa on kytkinhäkki, mutta jos on kovin lovettunut hampaiden kohdalta niin kannattanee uusia samalla. Vähentää meteliä ja esim. alumiininen häkki on vielä aavistuksen hiljaisempi. Tietty on olemassa myös noita 48 hampaisia häkkejä/levyjä joilla hiljenee kolinat varmaan reilusti. Mutta Ducatejahan nämä on ja kuuluukin rämistä vai mitenseoli
  10. #10
    Juuri noin, kytkinhäkki jos kulunut, tuo ei näytä kuluneelle. Eli jos pelkät levyt riittää niin ebaysta 100€ Löytyy. Laita varmuuden vuoksi smss järjestyksessä metallit väliin, muistaakseni ekana tai viimenen oli eri mitalla. Painelevyn piste tietysti sitten oikelle kohdalle, eli hahloon. Sitten jos kytkinhäkki hakkautunut, tarvitsen kiinnipitotyökalun ja pulttipyssyn sekä taitavat vaihtaa vielä kytkinkorin pultit uusiin samalla. Ihmeen helposti ruostunut muuten?
  11. #11
    Kyllähän ne teräspalikat ruostuu kun niitä vedellä uittaa...
    Ducati Hypermotard 1100 EVO SP '11 | Ducati Streetfighter 1098 S '11 | Turku
  12. #12
    Lainaa juaalton kirjoitti Katso viesti
    Juuri noin, kytkinhäkki jos kulunut, tuo ei näytä kuluneelle.
    Onhan tuo kori (häkki) selvästi kulunut. Tuo vaatii ilman muuta levysarjan ja korin. Jos tuohon koriin laittaa uudet levyt, niin ne ovat hetkessä hakkaantuneet.
  13. #13
    Muista rasvata massalevyt sitten kun laitat ne paikalleen
    "If something hasn't broken on your Ducati, it's about to!"
    "Go faster is simply the result of turning "oh shit" moments into "I got this" moments."

    Ducati 996 Evoluzione
    Honda cbr1000rr -04 rataprojekti
    Wikakasa ZX10R -13, myös useimmiten palasina
  14. #14
    pieni kiperä kysymys.
    Kun noissa rautasissa levyissä on toi pieni kevennyskolo ulkoreunassa,niin kuuluuko sen
    Olla jossain tietyssä kohtaa vai voiko levyt vain laitella koriin takasin ihan miten huvittaa?
  15. #15
    Kyllä siinä häkissä nyt jonkinlaiset kolot on. En sit tiedä mikä on paha kolo ja mikä ei. Kai sekin sit pitäis vaihtaa.

    Prkl kun menin jo tilaamaan noi levyt. Olis saanu varmaan yhtenä pakettina halvemmalla... Tilasin muuten vaan massalevyt kun noi rautalevyt näyttää ihan ok kuntoisilta ja tasapaksuilta.
  16. #16
    ei noi freq:n levyt/kori kauheen kuluneilta näytä.

    tässä on kulunut kytkin: (ei minun, kuva netistä)



    jos kytkin irrottaa, ei luista, ei haukkaa (johon auttaa putsaus ja kevyt rasaus litium-rasvalla tarvittaessa) niin se on ok. Meteliä se saattaa pitää, paljonkin. On kuulijasta kiinni, paljonko sitä sietää.
    Niin kauan kun ihmiset ajavat autoilla puhelin korvalla,
    minä ajan Termignonit kiinni pyörässä.
  17. #17
    Posti toi osat ja eilisen kesäkelin sekä auringonpaisteen innoittamana vaihdoin ne massalevyt (samalla myös öljyt ja suodattimen). Luonnollisesti nyt sit venaillaankin lumisateen loppumista että pääsee testiajelulle. Eiköhän se toimi. Ei toi nyt niin monimutkaista ollu sit kuitenkaan

    Koria en nyt sit kuitenkaan lähtenyt vaihtamaan. Ne kolot oli kuitenkin aika pienet.
  18. #18
    Lainaa freq kirjoitti Katso viesti
    Kyllä siinä häkissä nyt jonkinlaiset kolot on. En sit tiedä mikä on paha kolo ja mikä ei. Kai sekin sit pitäis vaihtaa.
    Jos en väärin muista niin 0,7mm oli service limit. Milli on minusta vielä ihan jees, ehkä jopa enemmänkin menee mutta se kolina alkaa kasvaa..
  19. #19
    Lainaa zpete kirjoitti Katso viesti
    Jos en väärin muista niin 0,7mm oli service limit. Milli on minusta vielä ihan jees, ehkä jopa enemmänkin menee mutta se kolina alkaa kasvaa..
    Lienee jossain siinä rajoilla. Kolinakin on sitäpaitsi pelkkää plussaa kunhan nyt ei kokonaan termien mökää peitä
  20. #20
    Poistettu
    Kuntohan ei tuossa paljastu kuvan pienen koon vuoksi, mutta jos kunto on ok, luistokykä olis aika kohtuullisesti kaupan: http://www.nettivaraosa.com/moottori...ikkeet/2018540
  21. #21
    Taidetaan olla vain vakiopalikoita myymässä, kuva lainattu tuolta: http://www.ebay.de/itm/Ducati-749-99...-/261802165288
    Ducati Hypermotard 1100 EVO SP '11 | Ducati Streetfighter 1098 S '11 | Turku
  22.  
  23. #22
    Poistettu
    Oho, niinpä näkyy. Luistokykähän ärrissä on vakiona. Mutta ei ole kuularampit, vaan pelkät rampit. Itse en tykkää tälläisen kytkimen toiminnasta. Sellanen oli mullakin ärrässä vakiona, vaihdoin kuularampilliseen kun ei viitti joka mutkaan tullessa miettieä että missäköhän kohtaa ja voimaa se luistokykä tällä kertaa tulee mukaan.