Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 62:sta
  1. #1
    Olen etsimässä pientä edullista (<300EUR) minikannettavaa (koko 10"-11") prätkäreissuille. Tarkoituksena kopioida kameran videot ja Tompan event loggerin tiedostot siihen matkan aikana. Kovalevyn koko on myös tärkeä tekijä (elikä joku 64GT:n SSD liian pieni). Omppu mulla on jo mutta se ei sovi tähän tarkoitukseen (ihme juttu ettei Ompussa ole esim. usbia). Tietenkään tuolla hinnalla ei saa mitään tehomyllyä. Ehdotuksia ja kokemuksia?
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
  2. #2
    Itse saattaisin harkita vaihtoehtona esim. Micro USB-sovitin, MD820 pädiin ja tallennus pilveen tai vastaavaan sydeemiin.
    Aika monesta paikasta löytyy nykyään ilmainen fifi (wi-fi), jolloin ei tarvitse olla edes omaa nettiyhteyttä.

    Pädi on kuitenkin kätevämpi kuljettaa mukana kuin läppäri.
  3. #3
    https://www.mustaporssi.fi/outlet-pa...openGroup=4798
    Tuo mielestäni hoitaisi hienosti sen homman,jos läppäri ja win-ympäristössä mieluummin pelaat.
    Itse ainakin koen hankalammaksi täppärillä kuvia pyöritellä.Mutta jos tabletin ostaisin tuohon tarkoitukseen,en ollenkaan harkitsisikaan ilman omaa korttipaikkaa.Itselläni on molemmanlaiset tabletit ja se ilman omaa korttipaikkaa on jäänyt käyttämättä ,juurikin sen oman yhteyden puutteen takia.Tosin tabletin muisti aika pieni,ehkä lisämuisti tarp.
    Asus on ainakin omien kokemusten mukaan hyvä vastine rahalle.
    https://www.mustaporssi.fi/outlet-as...openGroup=4798
    Viimeksi muokannut: gixxerman; 21.02.2015 klo 11:09.
    5x pikkutohtori,gixxeri ja cx500c
  4. #4
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Itse saattaisin harkita vaihtoehtona esim. Micro USB-sovitin, MD820 pädiin ja tallennus pilveen tai vastaavaan sydeemiin.
    Aika monesta paikasta löytyy nykyään ilmainen fifi (wi-fi), jolloin ei tarvitse olla edes omaa nettiyhteyttä.

    Pädi on kuitenkin kätevämpi kuljettaa mukana kuin läppäri.
    Gigatolkulla kun alkaa uppaamaan jonnekin pilveen "nopealla" ilmaisella fifillä, niin voi päivä loppua ennen kuin tulee valmista.
    Pädi ja ulkoinen kovalevy?
    Mulla kulki Acerin A110 mukana monta vuotta, kulkis varmaan vieläkin, mutta kun unohtui kassissa veneen keulaan yöksi. Ja yöllä tuli vettä kuin aisaa....
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  5. #5
    Lainaa jlik kirjoitti Katso viesti
    Olen etsimässä pientä edullista (<300EUR) minikannettavaa (koko 10"-11") prätkäreissuille. Tarkoituksena kopioida kameran videot ja Tompan event loggerin tiedostot siihen matkan aikana. Kovalevyn koko on myös tärkeä tekijä (elikä joku 64GT:n SSD liian pieni). Omppu mulla on jo mutta se ei sovi tähän tarkoitukseen (ihme juttu ettei Ompussa ole esim. usbia). Tietenkään tuolla hinnalla ei saa mitään tehomyllyä. Ehdotuksia ja kokemuksia?
    Onks Ompussa sama liitin mikä on kännyköissä??
    Mulla olis sulle Ompun kännyyn ja Tablettiin tarkoitettu "Camera Connection Kit" eli siihen Ompun liittimeen sopiva SD-kortinlukija + USB-liitin.

    Tablet + ulkoinen kovo vaatii usein erillisen virtalähteen kovolle, mikä tekee hommasta melkoista piuhasekoilua.
    Yksi vaihtoehto on Tablet + ulkoinen WIFi kovalevy, itse tuli hankittua Silicon Power 500G WiFi kovo johon löytyi oma appsi Tabletille.... Tosi kätevää tiedoston siirtelyä muistikortilta kovolle!
    Viimeksi muokannut: Go-Za; 21.02.2015 klo 11:15.
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  6. #6
    Aina rakentelu mielessä.... finn:n avatar
    Liittyi Oct 2007
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Itse hankin matkalaitteeksi Surface pro 2 128GB SSD:llä + pilvi. Kallis, mutta kunnon tietokone. Käyttö jopa 8-9h pelkällä akulla!Tabletin koko ja paino. Olen ollut todella tyytyväinen valintaan. Tabletissa aina ongelmansa, kun rauta ei jaksa vääntää. Reissussa omaa prepaid sim korttia kannattaa kyllä harkita. Vähintään tabletissa tulee olla sim kortin käyttömahdollisuus. Nettiä kun voi tarvita siellä missä ei WiFi:ä ole lähelläkään.
    ... remember the times, when sex was safe and bikes were dangerous?


  7. #7
    Motorg ry, rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Ompulla tarkoitetaan kai iPadia, Applen kannettavissa kyllä USB mun tietääksni on, MacBook Air:ssa ei muuta liitintä sitten olekaan.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  8. #8
    Eiköhän ne kuvat ole pilvessä, kun laittaa koneen yöksi raksuttamaan esim. hotellihuoneessa.

    Pilvi on myös siitä kätevä, että tieto on paremmassa turvassa, kuin kovalevyllä (varkaus, särkyminen, katoaminen)
  9. #9
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Eiköhän ne kuvat ole pilvessä, kun laittaa koneen yöksi raksuttamaan esim. hotellihuoneessa.

    Pilvi on myös siitä kätevä, että tieto on paremmassa turvassa, kuin kovalevyllä (varkaus, särkyminen, katoaminen)
    30v työkseni touhunnut atk-puolella. koko aikana yhden kovalevyn tiedot menettänyt, siinäkin suurimpana syyllisenä BitLockerin sekoaminen. Sen verran vanhakantainen, että mulla ei tulis mieleenkään säilöä (omia tai firman) tietoja missään pilvessä.
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  10. #10
    Kiitos vinkeistä. En tiennytkään että IPadiin saa tuon MD820 liittimen. Mä olen kuitenkin sen verran vanhakantainen etten oikein ole tottunu noihin padeihin joten sen vuoksi olen etsiskelemässä wintoosaa. Yks syy tähän on se että olen ehkä hankkimassa tommoista Event loggeria mun Tomppaan. Tuo toimii vain wintoosa ympäristössä. Jos se toimii mun Tompan kanssa niin ei tarvitsisi hankkia erillistä gps loggeria. Se miksi olen etsimässä gps loggeria johtuu siitä että haluan upottaa mun videioihin ajetun reitin.

    Pilven sijaan tarkoitus on siirtää sitten viedeot reissun aikana omalle kotiserverille esim. ftp:llä.

    Tästä sitten päästääkin uuteen aiheeseen. Mikä olis hyvä softa jolla voisi upottaa reissuvideoon ajetun reitin kartalla? Olen löytänyt mm. Dashwaren (jota hehkutettiin tuolla Botniaringin keskustelussa) ja Contourin Storytellerin.
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
  11. #11
    Karavanaamari suopo:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Mar 2008
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Tompassa ei sit vissiin ole sisäänrakennettu trackin tallennusta niinkuin Garminissa on,
    vai mihin tarttet tota event loggeria ?
    Absit iniuria verbis, te absolvo....no eikä
    KTM Super Adventure 1290 -2015
    Exät FJR-2009, FJR-2004, Honda VF1100C-1984, Suzuki DR650
  12. #12
    Lainaa ts18056 kirjoitti Katso viesti
    30v työkseni touhunnut atk-puolella. koko aikana yhden kovalevyn tiedot menettänyt, siinäkin suurimpana syyllisenä BitLockerin sekoaminen. Sen verran vanhakantainen, että mulla ei tulis mieleenkään säilöä (omia tai firman) tietoja missään pilvessä.
    Ehdottomasti samaa mieltä. Pilveen säilömistä voisi harkita vain ja ainoastaan siinä tapauksessa, että tieto voidaan kryptata riittävän pitkällä avaimella (=50v:n purkuaika).
    Toisaalta, väitän, ettei yksikään pilvipalvelun tarjoaja takaa tiedon säilyvyyttä. Todennäköisesti (liian) pienellä painetussa tekstissä irtisanotaan kaikki mahdollinen vastuu kaikesta.
    BMW R1200GSA LC
    BMW R1150GS
    ex: K1600GT, K1200GT
  13. #13
    Lainaa suopo kirjoitti Katso viesti
    Tompassa ei sit vissiin ole sisäänrakennettu trackin tallennusta niinkuin Garminissa on,
    vai mihin tarttet tota event loggeria ?
    En ole ihan tarkkaan tutkinu mun tomppaa mutta mun ymmärtääkseni siinä ei oo event loggeria. Korjatkaa jos oon väärässä.
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
  14. #14
    Itsellä mukana Acerin miniläppis ja pari terasta usb-levyä. Pilveen olen kokeillut joskus talletella, mutta kaistat ei vaan riitä. Enkä halua varatakkaan kaistaa, sillä jollain saattaa olla parempaa käyttöä sille. Kaksi levyä + koneen oma levy on riittänyt hyvin. Jos molemmat levyt hajois samalla kertaa, olis datan menetys varmaan murheista pienin.
    https://reissu.org
  15. #15
    Muijalle ostin Acerin miniläppärin josta saa näppiksen irti. On ollut tyytyväinen kun joutuu kuljettelemaan paljon sitä mukanaan. Tallennustilaa saa laajennettua tikulla riittävästi ja laite on kevyt. Tuli Officekin siinä mukana:

    http://www.gigantti.fi/product/tieto...FQyWtAodr3EAZw
    Suzuki GSX650F-14
    H-D Sportster 1200C-99
  16. #16
    Jos ei käytetty hirvitä, IBM X61s. Siihen 4Gb muistia ja kovalevy kannattaa vaihtaa SSD:ksi.
    Siis vaikka alkaa olemaan vanhemmanpuoleinen laite, itse tuli hankittua sellainen 160€:lla viime kesänä.
    Ostin lisäksi Win7 Pro x64 käyttiksen ( mukana olisi ollut Vista ) ja uuden akun, joten hinta nousi sinne 300€
    tietämille.

    Mutta laatu on aina laatua, viime kesänä tippui vahingossa laukun sisällä asfaltille, ei mitään vikaa. Youtube
    ja leffat pyörii HD:nä ilman nikotteluja. Akku kestää normi käytössä 3 tuntia ilman latausta. Pesee ja linkoaa
    monta uutta 300-400€ läppäriä.
    Royal Enfield 500 Classic EFI -11-
    Honda SevenFifty F2 -99-
  17. #17
    Eläkeläinen pupu:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2005
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    Mulla ollu miniläppäri viimeiset 3 vuotta mukana Euroopan touringeil.
    Siihen oon tyhjentäny muistikortit ja onhan se myös ollu ihan mukava nettisurfaukseen ja sometukseen iltaisin yöpymispaikois.

    Wifi:kin alkaa jo löytyy, melkein kaikista yöpymispaikoist, jopa niissä halpispaikoissa missä yleensä yövyn.
    Ehkä heikoin Wifi tarjonta on saksan ja itävallan vanhanaikasissa pikkukylien Gasthauseis.
    "Puput on kyllä suloisia, muttei kovin älykkäitä"
  18. #18
    Porukalla näyttää olevan siis noita miniläppäreitä mukana reissuilla. Tänään sain myytyä oman IPadin. Se oli kyllä vikatikkiostos (perheessä on toinenkin IPad). Päädyin sitten Acerin V3:seen (http://www.verkkokauppa.com/fi/produ...-Win-8-1-hopea). Toinen vakava vaihtoehto oli Asuksen T100TA mutta kun kävin Verkkokaupassa ihmettelemässä sitä niin se ei oikein sävähdyttänyt. Olishan siitä saanu tabletin mutta jotenkin vaan ei tuntunu omaan makuun sopivalta.
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
  19. #19
    Mulla lensi omasta Acerista toi Wintöötti samantein mäelle, mutta makuasioistahan ei kannata kiistellä.
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  20. #20
    Lainaa jlik kirjoitti Katso viesti
    Porukalla näyttää olevan siis noita miniläppäreitä mukana reissuilla. Tänään sain myytyä oman IPadin. Se oli kyllä vikatikkiostos (perheessä on toinenkin IPad).
    Ite olen täysin eri mieltä, paras asia prätkäreissuja silmälläpitäen on kyllä ollut iPadin hankinta.
    Jotain, jossain, silloin tällöin!
  21. #21
    Lainaa gixxerman kirjoitti Katso viesti
    Asus on ainakin omien kokemusten mukaan hyvä vastine rahalle.
    Näin minäkin ajattelin, kunnes vaimon läppäriin tuli vikaa ja tajusin, ettei niillä ole lainkaan huoltoa Suomessa. Netistä sitten ihmisten kokemuksia lukemaan, niin tyypillisesti kestää vähintään kolme viikkoa ja kone tulee saman vian kanssa takaisin. Me tultiin siihen tulokseen, että pärjäillään nyt sitten satunnaisen vian takia ja rajataan Asukset jatkossa vaihtoehdoista pois.
    CBR 600 F -93 -> Busa vm. 2000 -> GSX-R 1000 K4 -> Daytona 675 -07 -> Fireblade -08 -> Busa -08 -> GSX-R 1000 K6
  22. #22
    Lainaa tonttuj kirjoitti Katso viesti
    Ite olen täysin eri mieltä, paras asia prätkäreissuja silmälläpitäen on kyllä ollut iPadin hankinta.
    Niin, mun kannalta IPad ei tule toimimaan, koska tarkoitus on ladata videoita ja kuvia reissujen aikana ja siirtää niitä sitten esim. ftp:llä omalle kotiserverille. Tomtomin Tyre taitaa pyöriä vain Wintoosassa joten tässäkään suhteessa IPad ei oikein toimi mun tapauksessa. Samoin mahollisesti kuvan käsittelyä ja videoiden editointia (jos vain aika reissulla riittää siihen). Tähän ei oikein tuo IPad taivu. Tuossa aikaisemmin puhuttiin noista pilvipaikoista mutta ne ei oikein oo mun juttuja. Samoin on tarkoitus päivittää blogia ja IPad ilman erillistä näppistä homma on vähän kökköistä. Mutta onhan se IPad muuten ihan mahtava juttu. Tuo mun hankkima Acer on kyllä selvästi isompi ja painavampi kuin IPad joten siinä suhteessa se tuo lisähaasteita.
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
  23. #23
    Lainaa NMu kirjoitti Katso viesti
    Näin minäkin ajattelin, kunnes vaimon läppäriin tuli vikaa ja tajusin, ettei niillä ole lainkaan huoltoa Suomessa. Netistä sitten ihmisten kokemuksia lukemaan, niin tyypillisesti kestää vähintään kolme viikkoa ja kone tulee saman vian kanssa takaisin. Me tultiin siihen tulokseen, että pärjäillään nyt sitten satunnaisen vian takia ja rajataan Asukset jatkossa vaihtoehdoista pois.
    Tuota en tiennytkään ettei Asuksella oo huoltoa Suomessa. Mulla hajos pöytäkoneesta vuos pari sitten Asuksen kallis emo mutta Jimm's vaihtoi sen suoraan takuuna uuteen ja vielä uudempaan malliin. Asus on kyllä laadukkaampi kuin esim. Acer. Asuksen T100 ei vain jostakin syystä oikein tuntunu sopivalta ja Verkkokaupan Acer myyjä totes että tuossa mallissa tabletin kiinnitys telakkaan ei oo hyvä (minkä huomasin itekin). No, nää asiat on tietenkin taas makujuttuja eikä niistä sovi kiistellä.
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
  24. #24
    iPad näppiksellä ja wifi-hdd on ihan kelpo reissuyhdistelmä. Kuvien ja videoiden tallennus onnistuu, somettelut ja seuraavan matkapäivän jutut löytyy samalla tavalla kuin läppärilläkin. Akkukesto huippuluokkaa ja ei liikkuvia osia särkymään. Painoa vähän ja koko on myös vähäinen. Padissa tai puhelimessa Soneran kortti, niin lähiulkomaissa voi surffailla samaan hintaan kuin kotomaassa, ei tarvitse välttämättä hotellin wlania.
    -juha-
  25. #25
    Aina rakentelu mielessä.... finn:n avatar
    Liittyi Oct 2007
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa yoohah kirjoitti Katso viesti
    iPad näppiksellä ja wifi-hdd on ihan kelpo reissuyhdistelmä. Kuvien ja videoiden tallennus onnistuu, somettelut ja seuraavan matkapäivän jutut löytyy samalla tavalla kuin läppärilläkin. Akkukesto huippuluokkaa ja ei liikkuvia osia särkymään. Painoa vähän ja koko on myös vähäinen. Padissa tai puhelimessa Soneran kortti, niin lähiulkomaissa voi surffailla samaan hintaan kuin kotomaassa, ei tarvitse välttämättä hotellin wlania.
    Jos haluaa tehdä reittejä ja käyttää karttoja, niin tabletin tai ipadin teho ei riitä. Sen takia mulla reissussa aina oikea tietokone ( nykyinen Surface pro 2 ) mukana. Tabletin kanssa voi leikkiä kotisohvalla.
    ... remember the times, when sex was safe and bikes were dangerous?


  26. #26
    Lainaa NMu kirjoitti Katso viesti
    Näin minäkin ajattelin, kunnes vaimon läppäriin tuli vikaa ja tajusin, ettei niillä ole lainkaan huoltoa Suomessa. Netistä sitten ihmisten kokemuksia lukemaan, niin tyypillisesti kestää vähintään kolme viikkoa ja kone tulee saman vian kanssa takaisin. Me tultiin siihen tulokseen, että pärjäillään nyt sitten satunnaisen vian takia ja rajataan Asukset jatkossa vaihtoehdoista pois.
    Niin, huolto on ruotsissa ja kuriiri hakee laitteen kotiovelta ja palauttaa...3vkoa ei ole edes paha aiika.
    Poista häiritsevät mainokset: https://getadblock.com/
    ABSillinen turbobusa powered by delvac.
  27. #27
    Lainaa finn kirjoitti Katso viesti
    Jos haluaa tehdä reittejä ja käyttää karttoja, niin tabletin tai ipadin teho ei riitä. Sen takia mulla reissussa aina oikea tietokone ( nykyinen Surface pro 2 ) mukana. Tabletin kanssa voi leikkiä kotisohvalla.
    Samaa mieltä. Itse hommasin reissuläppärin sen takia että Garminin reittisuunnittelu hoituu paremmin pc:llä. Ei taida tuo softa asentua mitenkään tablettiin. On se sitten muutenkin kertaluokkaa monipuolisempi kuin tabletti. Ainoastaan käynnistyy 15 sekkaa hitaammin. Itellä on Asus 1015 PEM, jossa on akunkesto 12 tuntia. Harmi vain että korvaavaa tuotetta ei tahdo enää löytyä. Menee 11-tuumaiseksi, liittimet pienemmiksi, akunkesto huonommaksi jne.
    Ducati Streetfighter V4 -2021
    Olen liian vanha ajaakseni tylsillä moottoripyörillä.
  28. #28
    Lainaa tonttuj kirjoitti Katso viesti
    Ite olen täysin eri mieltä, paras asia prätkäreissuja silmälläpitäen on kyllä ollut iPadin hankinta.
    Mites tuo ipad tai muut padit soveltuvat tiedostojen varmuuskopiointiin? Löytyykö ratkaisua, joilla saa usb-laitteen mountattua ja datat talteen? Ainakin niillä, joilla on videokameraa mukana, tulee aika paljon dataa päivässä.
    https://reissu.org
  29. #29
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Pete2 kirjoitti Katso viesti
    Samaa mieltä. Itse hommasin reissuläppärin sen takia että Garminin reittisuunnittelu hoituu paremmin pc:llä. Ei taida tuo softa asentua mitenkään tablettiin. On se sitten muutenkin kertaluokkaa monipuolisempi kuin tabletti. Ainoastaan käynnistyy 15 sekkaa hitaammin. Itellä on Asus 1015 PEM, jossa on akunkesto 12 tuntia. Harmi vain että korvaavaa tuotetta ei tahdo enää löytyä. Menee 11-tuumaiseksi, liittimet pienemmiksi, akunkesto huonommaksi jne.
    Kuinka Tyre asettuu tabletteihin?
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  30.  
  31. #30
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Kuinka Tyre asettuu tabletteihin?
    Tyreltä tulossa MyrouteApp.

    http://funding.myrouteapp.com/en/

    "Hi there route makers, the launch of the new MyRoute-app and MyRoute web application is getting closer. We will unfortunately not make the scheduled date of February 26, but it will not take very long anymore. "

    Hiukkasen myöhästynyt julkaisu.
    https://reissu.org
Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen