Sivu: 3 / 16:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234513 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 61:stä 90:een 458:sta
  1. #61
    Lainaa Go-Za kirjoitti Katso viesti
    Tomtom on julkaisuut oman karttaohjelmiston nettiin millä ilmeisesti voi suunnitella reittejä ja siirtää naviin.
    https://mydrive.tomtom.com/en_gb/
    Elikä tapahtuuko reittien lataus Tomppaan tuolta sivustolta edelleen muistikortilla?

    Voipi olla että hankin uuden tompan vapun jälkeen. Vaikka ilmeisesti bugeja vielä on mutta tuo reittien nauhoitus on kyllä iso juttu. Täytyy vain tutkia miten vanha tomppa on asennettu mun mopoon (elikä joutuuko ottamaan katteen pois että saa latauspiuhan asennettua).
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
  2. #62
    Lainaa Go-Za kirjoitti Katso viesti
    Reitin tallennusta testattu. TT400 tallentaa GPX-muodossa (!!!) mikä lienee hyvä juttu!
    Urban Riderikin teki sekä itn- että gpx-filet reitin tallennuksessa, joten sentään tässä ei ole tultu takapakkia.
  3. #63
    Lainaa jlik kirjoitti Katso viesti
    Elikä tapahtuuko reittien lataus Tomppaan tuolta sivustolta edelleen muistikortilla?
    EN tutustunut vielä niin tarkasti (lue: ollenkaan) tuohon karttaan. Totesin että karttapohja on "vanhempi" kuin google mapsilla enkä siksi kiinnostunut siitä sen enempää.

    Edit: Ei näköjään tue Rider-navigaattoreita tuo! http://fi.support.tomtom.com/app/ans...ail/a_id/19664
    Viimeksi muokannut: Go-Za; 01.05.2015 klo 13:20.
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  4. #64
    Eilen laittelin hotelleja naviin valmiiks harjotusmielessä ensviikon reissua varten.
    Ei kovin tarkkoja nuo TomTomin kartat oo.
    Onkohan ne tullu kokonaisina.
    Nokian kartoissa näkyy pikkutietkin, joiden varrella hotellit on.
    TomTomissa ne tulee keskelle peltoa.
    Pittääpä verrata vanhan navin karttoihin.
    "Assumption is the mother of all fuck ups"
  5. #65
    Itse olen laitteessa ihmetellyt POI pisteiden valikon puuttumista. Eli niitä ei pysty selaileen muuta kuin hakusanan kautta?
  6. #66
    Oon tähän hieman koittanu parina ehtoona perehtyä.. Käyttöohjeitakin lueskellu.
    Näyttäs nyt vähän siltä, että.. No ehkä olen hieman hätänen jos sanon, että parikytä vuotta sitten tää olis ollu ihan kiva vehje,
    mutta jos vertaa vaikka mun kymmenen vuotta vanhaan autonaviin, niin onhan tää hieman nolo laite.
    Tän täytyy olla jollaintapaa pahasti keskeneränen.
    Pitää vielä kattoa saako tätä jotenkin päivitettyä. Ei täänyvittu voi olla tällänen.
    "Assumption is the mother of all fuck ups"
  7. #67
    Lainaa Ludvig xiv kirjoitti Katso viesti
    Pitää vielä kattoa saako tätä jotenkin päivitettyä. Ei täänyvittu voi olla tällänen.
    Tomtom julkaisee päivityksiä jatkuvasti. Mitään lupauksia esim. bluetooth yhteyden ja puhelunohajuksen saamisesta laitteeseen ei kylläkään ole annettu.
    Kannattaa seurata keskustelufoorumia https://en.discussions.tomtom.com/
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  8. #68
    Täytyy kyllä todeta että toi muistikorttijuttu on ihan persiistä. Kun vihdoinkin sain kortin sisään niin millä vi***la sen saa ulos. Yleensä muistikortit painettaessa ponnahtavat ulos jolloin sen saa vedettyä kokonaan ulos mutta Tompassa ei. Kyllä on suunnittelun kukkanen. Täytyy toivoa että tulee päivitys jolla kaikki tiedot voi siirtää usbilla eikä tolla v***n muistikortilla. Kyllä Tomppa on nyt ottanu takapakkia.

    Muoks. Vähän kapeammalla työkalulla näköjään kortti ponnahtaa ulos. Kyllä on hankalaa. Haloo Tomppa tehkää jotakin tälle. Tää ei voi olla näin hankalaa.
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
  9. #69
    Lainaa jlik kirjoitti Katso viesti
    Muoks. Vähän kapeammalla työkalulla näköjään kortti ponnahtaa ulos.
    Joo lähinnä se että kortti on semmosessa syvässä kuopassa tekee siitä hankalaa! Korttia ei meinaa saada painettua paikalleen isoilla sormilla, ja se ulosvetäminen on vieläkin vaikeampaa.
    Tosin nyt kun olen sitä jo muutaman kerran tehnyt niin menee jo luonnostaan... Kaikkeen tottuu!
    Edit: Jollain muullakin ollut sama ongelma!!!
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  10. #70
    Lainaa Go-Za kirjoitti Katso viesti
    Kaikkeen tottuu!
    Edit: Jollain muullakin ollut sama ongelma!!!
    Ehkä siihen kortin kanssa pelehtimiseen tottuu mutta helppoa se ei ole. En kyllä ihmettele että muillakin on ongelmia. Ihme että Tomppa on pannu tällaisen tuotteen markkinoille. Aivan persiistä toi navi on tällä hetkellä.
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
  11. #71
    Ja yks juttu vielä. Tuleeko ton tompan mukana lisenssi Tyre Prohon ja jos tulee niin mistä vi***ta senkin saa? Tossa uudessa tompassa ei oo mitään muuta hyvää kuin kuin design. Kaikki muu on aivan persiistä. Kun lueskelin tota Gozan linkkiä niin porukka on aivan yhtä vi******tunu kuin mä.

    Muoks. Joku tuolla Tompan palstalla totes että Garminin porukka naureskelee partaansa enkä yhtään ihmettele.
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
  12. #72
    Lainaa jlik kirjoitti Katso viesti
    Ja yks juttu vielä. Tuleeko ton tompan mukana lisenssi Tyre Prohon ja jos tulee niin mistä vi***ta senkin saa?
    Ei siitä TYre Prosta ole mitään iloa/ hyötyä. Mulle tuli se e-mail seuraavana päivänä kun olin rekisteröiny ton navin Tomtom tililleni.
    Ja mä olen jo vähän tykästynykin tohon... GPX-reitit on aika päteviä käytössä!
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  13. #73
    Lainaa jlik kirjoitti Katso viesti
    Ja yks juttu vielä. Tuleeko ton tompan mukana lisenssi Tyre Prohon ja jos tulee niin mistä vi***ta senkin saa? Tossa uudessa tompassa ei oo mitään muuta hyvää kuin kuin design. Kaikki muu on aivan persiistä.
    Kyllä sen sähköpostilla tompalta pitäisi tulla. Tällä hetkellähän Tyre Pro ei ole yhteensopiva tuon uuden Riderin kanssa, mutta korjausta on tuloillaan ennemmin tai myöhemmin tuon pari viikkoa vanhan blogipostin mukaan.

    http://www.tyretotravel.com/blog/201...ider-400-tyre/
  14. #74
    Oletteko laittaneet erillisen sulakkeen väliin tomtomin lataavaan pyörätelineen virtajohtoon? Telineessähän on kai itsessään sulake, mutta onko lisäsulake liioittelua?
  15. #75
    OK, täytyy rekisteröityä jotta sais sen Tyren lisenssin (vaikkei Tyrestä ole tällä hetkellä ole mitään hyötyä).

    Yks juttu vielä, täriseekö teillä navi kun mopo on käynnissä? Mulla navi tärisee ja uskoisin että se johtuu tompan pyörivästä telineestä. En usko että ongelma on RAM:n telineessä koska TT5:n RAM tais olla ihan samanlainen ja sen kanssa ei ollu mitään ongelmia.

    Ehkä tohon uuteen tomppaan tottuu jossakin vaiheessa, mutta tällä hetkellä moni asia vi***taa sen suhteen. Onneks en oo ainut.

    rodder, en tiiä onko tuossa tompan telineessä omaa sulaketta mutta mulla on välisulake.
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
  16. #76
    Lainaa Go-Za kirjoitti Katso viesti
    GPX-reitit on aika päteviä käytössä!
    Joo, onhan toi sentään yks positiivinen juttu (sen designin lisäks).
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
  17. #77
    Lainaa jlik kirjoitti Katso viesti

    rodder, en tiiä onko tuossa tompan telineessä omaa sulaketta mutta mulla on välisulake.

    Ok, thx. Pitää laittaa sulake (varmaan joku 10a sulake on ok) sinne niin eipähän sit kärähdä koko laite.
  18. #78
    Lainaa jlik kirjoitti Katso viesti
    OK, täytyy rekisteröityä jotta sais sen Tyren lisenssin (vaikkei Tyrestä ole tällä hetkellä ole mitään hyötyä).
    Täytyyhän sun rekisteröityä muutenkin mm. kartta- ja softapäivitysten saamiseksi... Tai mielestäni ainakin vanha rider pakotti tuohon. Lisäksi elinikäisten ilmaisten karttapäivitysten käyttöehdoissakin oli ainakin garminilla autonavissa sellainen maininta, että yli 12kk päivittämättä ollut laite katsotaan käytöstä poistuneeksi ja päivitysoikeuden pysyvästi menettäneeksi. Voi toki olla, ettei tuota toteuteta käytännössä, mutta kirjattuna tuo ehto oli.
  19. #79
    Lainaa sami1024 kirjoitti Katso viesti
    Täytyyhän sun rekisteröityä muutenkin mm. kartta- ja softapäivitysten saamiseksi... Tai mielestäni ainakin vanha rider pakotti tuohon. Lisäksi elinikäisten ilmaisten karttapäivitysten käyttöehdoissakin oli ainakin garminilla autonavissa sellainen maininta, että yli 12kk päivittämättä ollut laite katsotaan käytöstä poistuneeksi ja päivitysoikeuden pysyvästi menettäneeksi. Voi toki olla, ettei tuota toteuteta käytännössä, mutta kirjattuna tuo ehto oli.
    Käytin väärää termiä, mulla on tili Tompalle.

    Yhden uuden jutun huomasin taas. Miks ihmeessä USB liitin on vaihdettu. TT5:ssa oleva USB on paljon yleisempi. Sama USB kaapeli kävi mun action kameraan, kypäräluuriin jne. Löyty töistä joku vanha Nokian USB kaapeli joka sitten sopi tuohon uuteen tomppaan. Noita vanhaan tomppaan sopivia kaapeleita multa löytyy iso läjä. No, lopetan marmatuksen nyt. Persiistä toi laite on, sille ei voi mitään.
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
  20. #80
    Laite ollut nyt viikon verran pöydällä ja releet on viritetty pyörään. Testiajoa en ole vielä laitteen kanssa suorittanut.
    Muutamia huomioita kun olen laitteen kanssa sohvan nurkassa pelannut ja sinne tuupannut reittiä tyre -> muistikortti -> laite:
    - Reitti kannattaa tarkistaa tarkasti tyrestä ja vielä navista. Esim. omalla kohdalla Latvian hotellin osoite ei ollu tyressä/navissa lähelläkään oikeaa paikkaa. Googlen kartassa osoite kyllä löytyi kohdalle.
    - Jostain syystä jos muistikortin jättää naviin niin tomppa haluaisi jokaisella käynnistyksellä ladata sen reitin uudelleen reittikirjastoon!
    - Ja tuo muistikortin laittaminen/pois ottaminen... ...olisiko siitä enää saanut mitenkään vaikeampaa?

    Sitten ainakin itsellä tuo ruudun suunnan kääntö on jäänyt välillä jotenkin jumiin.
    Paljon pientä bugia on laitteessa ilmeisesti vielä olemassa.
    Mietityttää vielä tuo, että kovasti kehuttiin laitteen olevan hanskat kädessä käytettävä, vaan kun nuo jotkut kuvakkeet on mun hanskan kokoon ainakin kärpäsen p****n kokoisia. Tosin jos käyttöliittymä mukautuu taas liikkeessä erilaiseksi kuten vanhassa tompassa niin sitten tuo on epäolennainen narinan kohde.
    Viimeksi muokannut: walde; 04.05.2015 klo 15:08. Syy: korjaus
    Yamaha FJR 1300A vm -13
    Suzuki Bandit 600S vm -03 (ex)
  21. #81
    Tyren lisenssikoodi tulikin näköjään mailitse.
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
  22. #82
    Lainaa walde kirjoitti Katso viesti
    . Esim. omalla kohdalla Latvian hotellin osoite ei ollu tyressä/navissa lähelläkään oikeaa paikkaa. Googlen kartassa osoite kyllä löytyi kohdalle.
    Huomasin saman, kun harjotusmielessä katsoin reittiä ensimmäiselle hotellille. Navi antoi paikan kilometrin päähän todellisesta.
    Se on melko pitkä matka, ja aiheuttaa jo hieman ongelmia.
    Loput suunnitelluista paikoista katsoinkin sitten googlesta ja puhelimesta ennen merkkaamista naviin.
    Sekään ei suju helposti, koska pienemmät tiet puuttuu navin kartasta.

    Toisaalta siis hyvä, ettei se pyytämättä näytä mitään nähtävyyksi, pankkiautomaatteja, ruokapaikkoja, tms.,
    Koska ei ne kuitenkaan olisi siellä.
    "Assumption is the mother of all fuck ups"
  23. #83
    Lainaa jlik kirjoitti Katso viesti
    Käytin väärää termiä, mulla on tili Tompalle.

    Yhden uuden jutun huomasin taas. Miks ihmeessä USB liitin on vaihdettu. TT5:ssa oleva USB on paljon yleisempi. Sama USB kaapeli kävi mun action kameraan, kypäräluuriin jne. Löyty töistä joku vanha Nokian USB kaapeli joka sitten sopi tuohon uuteen tomppaan. Noita vanhaan tomppaan sopivia kaapeleita multa löytyy iso läjä. No, lopetan marmatuksen nyt. Persiistä toi laite on, sille ei voi mitään.
    Tätä en kyllä allekirjoita!
    Micro-USB on mulla yleisempi, sopii mun kypäräpuhelimeen, kännykkään, Tabletteihin ym. ym. Action-kamerat taitaa olla ainoita joissa on vielä mini-USB mulla.
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  24. #84
    Lainaa Go-Za kirjoitti Katso viesti
    Tätä en kyllä allekirjoita!
    Micro-USB on mulla yleisempi, sopii mun kypäräpuhelimeen, kännykkään, Tabletteihin ym. ym. Action-kamerat taitaa olla ainoita joissa on vielä mini-USB mulla.
    Meillä on sitten eri vehkeet ja usbit.

    Jotakin positiivista Tompassa; reitin nauhotus eilen onnistu vaikka unohdin pysäyttää sen ja sammutin virrat. Nauhotus oli tallella.
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
  25. #85
    Lainaa Go-Za kirjoitti Katso viesti
    Lennossa reitin muokkaaminen todella helppoa! Oikeaan reunaan tulee "palkki" missä reittipisteet on näytetty. Palkkia näpäyttämällä reittipisteitä pääsee poistamaan (ei muokkaamaan). Tämä on todella selkeä parannus edelliseen!
    Akun loppumisesta varoituskilahdus kypäräpuhelimeen n. 10 minuuttia ennen sammumista, tuplakilahdus n. 5 minuuttia ennen... ja triplakilahdus sitten kun akku loppui ja laite sammui.
    Tää ominaisuus (etappien poisto) toimii ihan kivasti edelliseen Tomppaan verrattuna. Mä laitoin ton telineen johdon akkuun kiinni (sulakkeen kautta) joten laite ei pääse sammumaan.

    Ehkä tohon tomppaan tottuu vähitellen. Vi***ti vain kun mikään ei toimi (navi, pemari...). Pemari on vieläkin mykkä bluetoothilla mutta eiköhän sekin ongelma saada korjattua.
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
  26. #86
    Pitää palauttaa tuo laite
    "Assumption is the mother of all fuck ups"
  27. #87
    Lainaa Ludvig xiv kirjoitti Katso viesti
    Pitää palauttaa tuo laite
    Tarkoitat ilmeisesti pemaria. Joo, siinä on todennäköisesti jokin vika. rxtx-tuote ei oo vielä vastannu mun kyselyihin.
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
  28. #88
    Lainaa jlik kirjoitti Katso viesti
    Tarkoitat ilmeisesti pemaria. Joo, siinä on todennäköisesti jokin vika. rxtx-tuote ei oo vielä vastannu mun kyselyihin.
    Nii ittekseni tässä lähinnä mutisen, ku koitin hakea kohdetta tolla navilla, ja se heitti monta kymmentä kilometriä todellisesta.
    Eli oman navin aattelin palauttaa.. Ei sillä tee mitään.
    "Assumption is the mother of all fuck ups"
  29. #89
    Lainaa jlik kirjoitti Katso viesti
    Tarkoitat ilmeisesti pemaria. Joo, siinä on todennäköisesti jokin vika. rxtx-tuote ei oo vielä vastannu mun kyselyihin.
    Ootko kokeilla löytääkö mikään muu laite sitä sun peemeriä kun bt-haku on päällä?
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  30.  
  31. #90
    Lainaa Go-Za kirjoitti Katso viesti
    Ootko kokeilla löytääkö mikään muu laite sitä sun peemeriä kun bt-haku on päällä?
    Mun IPhone naittuu ilman mitään ongelmia. Samoin oon kokeillu toista Midlandin kypäräluuria ja sama tilanne pemarin kanssa. Lisäksi oon kokeillu nyt kahta eri Tompan navia (TT5 ja 400). Myöskin navit parittuu hyvin. En oikein keksi muuta syytä kuin että pemarissa on jokin vialla. Tai voi olla etten oo löytäny pemarissa oikeita asetuksia.
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
Sivu: 3 / 16:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234513 ... ViimeinenViimeinen